abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:15:06 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96121997
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wel. Dit is een minderheidskabinet, zo'n invalide vehikel behoort op z'n teentjes te lopen.
Tja, beetje jammer dat het uitgelekt is maar dealtjesmakerij en handjeklap zul je altijd hebben. Elke andere gedachte is naief. Komt mij een beetje over als het zoeken van een stok om Rutte te slaan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96122020
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wel. Dit is een minderheidskabinet, zo'n invalide vehikel behoort op z'n teentjes te lopen.
Waarom is het topic nu weer open?
pi_96122310
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar zo'n partijpolitieke premier is zonder precedent.

Verder valt het niet mee om iedereen aan te spreken, maar Rutte gaat zijn boekje ver te buiten met dat onderonsje met dat Statenlid. Het geeft blijk dat deze premier het schort aan beoordelingsvermogen. En daarmee ben je dus ongeschikt voor het ambt.
Dat verhaal is aan mij voorbijgegaan. Maar ik zal eens kijken.

edit: Oh nee, ik had er wel van vernomen. Praten moet altijd kunnen. Als dat statenlid zich laat ompraten is dan zijn zaak. Mits Rutte geen zinnen als "... anders steek ik je huis in de fik" heeft gebruikt, wat vast niet het geval was.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:37:28 #79
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96122438
Hij heeft dezelfde grijns op zijn smoel en in zijn houding zoals Balkenende had of ligt het aan mij?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96122498
Eens met TS.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:38:12 #81
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96130920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dat verhaal is aan mij voorbijgegaan. Maar ik zal eens kijken.

edit: Oh nee, ik had er wel van vernomen. Praten moet altijd kunnen. Als dat statenlid zich laat ompraten is dan zijn zaak. Mits Rutte geen zinnen als "... anders steek ik je huis in de fik" heeft gebruikt, wat vast niet het geval was.
Dat dus. Ouderwets handjeklap, niet meer en niet minder.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96130959
Partijgenoot Frans Weisglas haalt uit naar onze premier in de VK. Wat een fijne man is het toch ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96132169
Ik hoor iedereen steeds refereren naar het feit dat dit een 'minderheidskabinet' is. Dat maakt toch geen drol uit. Eigenlijk is elk kabinet een minderheidskabinet, alleen wordt het in andere gevallen niet uitgesproken.

Een minderheidskabinet zorgt alleen voor meer openheid, omdat er meer (maar natuurlijk niet alles) gedebateerd moet worden om de kamer de juiste kant op te bewegen. Ik ben een groot voorstander van dit kabinet en vind Rutte TOP!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96132229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

1 Inhoudelijk niet sterk
2 Geen Staatsman, mist m.n. ook die uitstraling.
3 Te opportunistisch.
4 Zijn nonchalante (lichaams)houding
5 Het verstrengelen van partijpolitieke belangen met het ambt van premier
Dus wanneer ik vraag om een inhoudelijk argument, dan krijg ik een lijstje met one-liners. ;(

Eigenlijk zegt dat alles.
pi_96132438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dus wanneer ik vraag om een inhoudelijk argument, dan krijg ik een lijstje met one-liners. ;(

Eigenlijk zegt dat alles.
Ik weet niet wat het aan duidelijkheid te kort zou schieten.

Maar ja, waarheden zijn pijnlijk.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:13:31 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96132764
"Hij mist de uitstraling van staatsman"

Balk bij Bush vond je dan wel een uithangbord?
Bis bis bis
pi_96132921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het aan duidelijkheid te kort zou schieten.

Maar ja, waarheden zijn pijnlijk.
Ik vind het pijnlijk dat iemand die meent op een politiek forum actief te moeten zijn niet verder komt dan Wilderiaanse oneliners. Maar kennelijk straalt de staat van onze vaderlandse politiek op dit soort fora door.

Inhoudelijk betekent dat je misschien eens tracht om voorbeelden te geven van:
- inhoudelijk niet sterk
- zijn vermeende oppprtunisme

Zijn uitstraling en vermeende nonchalante houding hebben niets met inhoud te maken.
pi_96145054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Hij heeft dezelfde grijns op zijn smoel en in zijn houding zoals Balkenende had of ligt het aan mij?
Hij heeft wel wat weg van het brutale broertje van Balkenende inderdaad :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_96150402
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Partijgenoot Frans Weisglas haalt uit naar onze premier in de VK. Wat een fijne man is het toch ook.
Deze?
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:13:28 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_96150508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:10 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Deze?
Goed stuk, ben het er helemaal mee eens.
pi_96151151
Ik ben nooit blij geweest met Rutte als premier, dus dat ben ik nu ook niet. Rutte is de premier van rijk en rechts Nederland. Net als Balkenende is het een partijpoliticus die niet de premier van alle Nederlanders is. Hij is hooguit wat vlotter en communicatief beter vaardig dan zijn voorganger, meer niet.
pi_96151319
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Goed stuk, ben het er helemaal mee eens.
Ik ook wel. Het is triest om te zien dat veel VVD-stemmers laconiek tot onverschillig op zulke uitspraken reageren en alles voor hen is gaan draaien om de pure haat voor alles wat met links te maken heeft.
pi_96153404
Hmm, ik moet zeggen dat ik nooit 'blij' ben geweest met Rutte. Hooguit voorzichtig pessimistisch en dat voorzichtig staat er alleen maar omdat ik hoopte dat dit zooitje ongeregeld dat zich mijn regering mag noemen, met de overduidelijke uitzondering van de koningin die haar werk (zich niet met de politiek bemoeien) prima uitvoert en met de toevoeging van Wilders en zijn entourage die niets doen dan geld verslinden, polariseren en zo nu en dan broodnodige maatregels blokkeren, zou vallen en daarna in zetelaantallen zou zinken als een baksteen. Nu ben ik alleen nog maar pessimistisch.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_96153482
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:33 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik ook wel. Het is triest om te zien dat veel VVD-stemmers laconiek tot onverschillig op zulke uitspraken reageren en alles voor hen is gaan draaien om de pure haat voor alles wat met links te maken heeft.
Het heeft helemaal niets met haat voor links te maken. Het heeft voor mij te maken met de haat voor alle profiteurs in Nederland. Die zijn er zowel links als rechts van het spectrum.

Sowieso vind ik het getuigen van weinig tot geen inzicht in de hedendaagse politiek als er nog steeds over links en rechts wordt gesproken.
pi_96154131
VVD stemmers haten profiteurs...? Maar de harde kern van de VVD stemmers zijn juist een bolwerk van die profiteurs. Waarom zou je op zo'n partij stemmen als je profiteurs haat?

Wacht... Ik denk dat ik het snap. De vuile profiteurs zijn die genen die met hun vijfenzeventig jaar oude herencellen in een verzorgingstehuis zitten en dùrven te vragen om een redelijke behandeling.

Al ben ik het wel met je eens dat Links-Rechts Denken zwaar achterhaald en betekenisloos is. Maarjah, het grootste deel van de stemmerts heeft dan ook totaal geen inzicht in de politiek dus je kan het de politici niet kwalijk nemen dat ze steeds met die termen rond smijten. :P
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:38:35 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96154585
Hans is niet goed-weisglas is ook geen echte liberaal natuurlijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_96157364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:19 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het getuigen van weinig tot geen inzicht in de hedendaagse politiek als er nog steeds over links en rechts wordt gesproken.
Ach, ik ben ook geen fan van die (inmiddels achterhaalde) termen. Het irritante is alleen dat men nog wel praat in die termen, dus tegelijkertijd kan ik er ook geen afstand van doen.
pi_96157463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:19 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met haat voor links te maken. Het heeft voor mij te maken met de haat voor alle profiteurs in Nederland. Die zijn er zowel links als rechts van het spectrum.
Om er toch even op terug te komen: voor jou is dus de reden als VVD-stemmer (wat ik nu even aanneem) om niet afkeurend te doen over dergelijke uitspraken een haat richting profiteurs? Hoe bedoel je dat precies? Wie zijn die profiteurs dan?
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:52:07 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96158337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:34 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Om er toch even op terug te komen: voor jou is dus de reden als VVD-stemmer (wat ik nu even aanneem) om niet afkeurend te doen over dergelijke uitspraken een haat richting profiteurs? Hoe bedoel je dat precies? Wie zijn die profiteurs dan?
Wie? Mensen die niet willen werken natuurlijk, zo moeilijk is die groep toch niet te definiëren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_96158437
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:10 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Deze?
Dat staat er wel mooi, maar ik heb als VVD-stemmer net zo veel minachting voor bepaalde standpunten van de PVV als ik altijd heb gehad. Samenwerken met de PVV is niet ideaal, maar dat is met de PvdA hetzelfde. Wilders weet z'n achterban in ieder geval beter blij te maken met een dode mus dan de PvdA.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')