abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96091923
Ik woon in een buurt waar bijna alleen maar turkse gezinnen wonen. bijna geen last van die mensen, alleen die koters van ze trekken af en toe loszittende stoeptegels uit de grond om die vervolgens tegen bomen aan te gooien, das wel vervelend maarja ik kan die kinderen niet aanpakken want dan ben ik weer de enge man in de straat en krijg ik al die families op mn dak. (en met die mensen praten heeft trouwens ook geen zin)
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 15:42:08 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_96092012
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:38 schreef Silven het volgende:

[..]

Hij zegt dat je je nooit aan moet passen aan dat tuig en ook geen rekening moet houden met gevaren. Zit natuurlijk wel wat in maar als je jezelf er niet tegen beschermt en je blonde dochter van 14 in een kort rokje snachts door de Bijlmer laat lopen moet je ook niet achteraf gaan roepen dat het gewoon moet kunnen. De realiteit leert dat sommige dingen gewoon niet kunnen zolang er tuig rondloopt en je dus niet de kat op het spek moet binden.
Dus jij legt je er bij neer dat dit soort dingen gebeuren? Ja, je past je doen en laten er op aan?
Dat is toch de omgekeerde wereld?
pi_96092070
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus jij legt je er bij neer dat dit soort dingen gebeuren? Ja, je past je doen en laten er op aan?
Precies, door zo'n instelling zitten we in de shit die we nu hebben.
pi_96092078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik leg me er niet bij neer. Ik vind het ook fout en vind dat de straffen veel harder moeten worden. Maar ik ga niet bewust het risico lopen. Als ik berooft word word de criminaliteit niet minder, door hardere straffen misschien wel. Aan die kant moet het veranderen en zolang dat niet gebeurt pas ik liever op dan dat ik het uitlok (in hun ogen).
pi_96092118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:44 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Precies, door zo'n instelling zitten we in de shit die we nu hebben.
wat een onzin, sommige problemen ga je uit de weg en moet je een andere manier voor zoeken om het op te lossen.
je gaat toch in oorlogsgebied ook niet door een mijnenveld huppelen omdat dat normaal wel moet kunnen omdat die mijnen daar helemaal niet horen te liggen... :?
pi_96092148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:44 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik leg me er niet bij neer. Ik vind het ook fout en vind dat de straffen veel harder moeten worden. Maar ik ga niet bewust het risico lopen. Als ik berooft word word de criminaliteit niet minder, door hardere straffen misschien wel. Aan die kant moet het veranderen en zolang dat niet gebeurt pas ik liever op dan dat ik het uitlok (in hun ogen).
Als jij berooft wordt en j elaat het allemaal gebeuren denkt die overvaller ook: he dat was makkelijk, snel naar het volgende slachtoffer. Neem jij die overvaller in de houdgreep en je breekt en paar botten bij hem zal ie de volgende keer wel wat beter nadenken. Je moet dat tuig gewoon als honden behandelen.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:46:22 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96092156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:38 schreef Silven het volgende:

[..]

Hij zegt dat je je nooit aan moet passen aan dat tuig en ook geen rekening moet houden met gevaren. Zit natuurlijk wel wat in maar als je jezelf er niet tegen beschermt en je blonde dochter van 14 in een kort rokje snachts door de Bijlmer laat lopen moet je ook niet achteraf gaan roepen dat het gewoon moet kunnen. De realiteit leert dat sommige dingen gewoon niet kunnen zolang er tuig rondloopt en je dus niet de kat op het spek moet binden.

Ik bedoel dus dat het soms verstandiger is om reëele gevaren uit de weg te gaan ookal vind je zelf dat het moet kunnen, dan ze toch voor lief te nemen en dat er iets mis gaat. Ik vind ook dat ik mijn deuren niet op slot hoef te doen en in de zomer open kunnen blijven staan snachts, maar ik weet dat dat niet verstandig is omdat ik weet dat mijn huis dan leeggehaald word. Dus doe ik het niet.
Heerlijke mentaliteit; het zou wel eens minder leuk kunnen worden dus ik ga het zo ver mogelijk uit de weg, ook al kost dat mijn eigen plezier.. Ben je aan het trollen soms?
pi_96092170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

wat een onzin, sommige problemen ga je uit de weg en moet je een andere manier voor zoeken om het op te lossen.
je gaat toch in oorlogsgebied ook niet door een mijnenveld huppelen omdat dat normaal wel moet kunnen omdat die mijnen daar helemaal niet horen te liggen... :?
Nee, je zorgt er voor dat die tegenstander dat geen tweede keer meer doet.
pi_96092181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef ReplaR het volgende:
Je moet dat toch gewoon als honden behandelen.
QFT
pi_96092202
tuurlijk moet je niet dom doen als je weet wat die eikels triggert, maar dat betekend nog niet dat je die situatie dan maar moet accepteren. uiteindelijk is het die gasten die moeten veranderen, niet normale mensen, en als je bijna gedwongen wordt te veranderen om maar niks uit te lokken, dan is dat heel erg triest.
pi_96092235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Problemen hoor je aan te pakken op het moment dat je ze constateert. Helaas hebben we consequent jaren lang proberen weg te lopen voor geconstateerde problemen, waardoor we nu met een gigantisch kankergezwel zitten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 15:48:46 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_96092236
quote:

[..]

Echt waar, ongelofelijk deze laissez fair-houding.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:48:48 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96092237
quote:

[..]

Jij wordt juist beroofd omdat ze weten dat jij of de politie het toch wel laat, en confrontatie uit de weg gaat. Ik weiger mijn spullen af te geven, of het nou 1 of 10 mocro's zijn, of ze me neertrappen of steken, ik geef niets af.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:49:02 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_96092252
quote:
9s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Heerlijke mentaliteit; het zou wel eens minder leuk kunnen worden dus ik ga het zo ver mogelijk uit de weg, ook al kost dat mijn eigen plezier.. Ben je aan het trollen soms?
Ik denk het wel, met een reden ;).

Dit is nou precies de struisvogelpolitiek waar mensen uit dit soort wijken doodziek van worden, het stelselmatig ontkennen van hun problemen door mensen die nog nooit een Marokkaan live gezien hebben...

PvdA is er groot mee geworden. s
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_96092268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:47 schreef okiokinl het volgende:
tuurlijk moet je niet dom doen als je weet wat die eikels triggert, maar dat betekend nog niet dat je die situatie dan maar moet accepteren. uiteindelijk is het die gasten die moeten veranderen, niet normale mensen, en als je bijna gedwongen wordt te veranderen om maar niks uit te lokken, dan is dat heel erg triest.
Zeg maar gerust dat zij dan gewoon winnen, want dat is dan gewoon de realiteit.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96092275
quote:

[..]

Nee, je zorgt er voor dat die tegenstander dat geen tweede keer meer doet.
inderdaad en dat doe je door harder te straffen, niet door je door een overmacht in elkaar te laten slaan of berooft te worden. ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 15:49:59 #117
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96092292
quote:

[..]

Als jij berooft wordt en j elaat het allemaal gebeuren denkt die overvaller ook: he dat was makkelijk, snel naar het volgende slachtoffer. Neem jij die overvaller in de houdgreep en je breekt en paar botten bij hem zal ie de volgende keer wel wat beter nadenken. Je moet dat tuig gewoon als honden behandelen.
quote:
9s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

2x GFT.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 28 april 2011 @ 15:51:16 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96092353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

inderdaad en dat doe je door harder te straffen, niet door je door een overmacht in elkaar te laten slaan of berooft te worden. ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.
Door de verantwoordelijkheid bij de politiek te leggen ben je dat bij voorbaat al niet.
pi_96092380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.
Gadverdamme, waarom dit op de man gespeel nou weer?

Ik noem het de normaalste zaak van de wereld, jij noemt heldengedrag. denk dat het meer over jouw instelling zegt dan over die van anderen...
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 15:52:22 #120
341203 3-voud
pi_96092391
quote:

[..]

Zoals ik al zei: de angst regeert.
Men durft niets zelf meer te doen en zijn bang voor meer problemen. Ze rennen met de staart tussen de benen weg en zelfs in discussies tonen ze lafheid om erger te voorkomen.
Dit alles in de hoop dat de overheid het maar oplost.

Immers, uit het oog, uit het hart.
Tot ze zelf het haasje zijn...
pi_96092400
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Door de verantwoordelijkheid bij de politiek te leggen ben je dat bij voorbaat al niet.
We leven toch in een rechtsstaat? En als justitie tekort schiet (en dus ook de overheid) in dit probleem hebben een hoop Nederlanders dus op de verkeerde partij gestemd.
pi_96092434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Men durft niets zelf meer te doen en zijn bang voor meer problemen. Ze rennen met de staart tussen de benen weg en zelfs in discussies tonen ze lafheid om erger te voorkomen.

Als iedereen eigen rechter gaat spelen kunnen we net zo goed stoppen met stemmen he?
pi_96092445
quote:

[..]

Ik zou zeggen blijf lekker weg lopen vor je problemen. Ik heb altijd geleerd van mijn ouders problemen aan te pakken en op te lossen. Weglopen is meestal het makkelijkst maar nooit de beste oplossing
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 15:54:11 #124
341203 3-voud
pi_96092457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef Silven het volgende:

[..]

We leven toch in een rechtsstaat? En als justitie tekort schiet (en dus ook de overheid) in dit probleem hebben een hoop Nederlanders dus op de verkeerde partij gestemd.
Correct. Want na elke nieuwe verkiezing is onze rechtsstaat direct compleet gewijzigd en het nieuwe kabinet verantwoordelijk voor het falen ervan.

Ik wordt zo moe van die simpele gedachten.
pi_96092480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Gadverdamme, waarom dit op de man gespeel nou weer?

Ik noem het de normaalste zaak van de wereld, jij noemt heldengedrag. denk dat het meer over jouw instelling zegt dan over die van anderen...
doe normaal, wie zegt dat dit op de man is? natuurlijk is het voor jezelf opkomen en jezelf verdedigen een normale zaak, ik betwijfel alleen of er echt zoveel mensen zijn die dat kunnen in een situatie waarin ze voor een overmacht staan als dat ze beweren, en zeker op de manier waarop het soms beweerd wordt.
pi_96092487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Correct. Want na elke nieuwe verkiezing is onze rechtsstaat direct compleet gewijzigd en het nieuwe kabinet verantwoordelijk voor het falen ervan.

Ik wordt zo moe van die simpele gedachten.
Waar hebben wij politie en cellen voor?
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 15:55:23 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_96092514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:54 schreef Silven het volgende:

[..]

Waar hebben wij politie en cellen voor?
Goeie vraag
pi_96092515
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Als iedereen eigen rechter gaat spelen kunnen we net zo goed stoppen met stemmen he?
Waarom? De rechtstaat is er vooor de normale mensen. Dit soort mongolen plaatst zich bewust buiten de rechtstaat en zou dus ook niet als zodanig behandeld moeten worden.
pi_96092531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:54 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

doe normaal, wie zegt dat dit op de man is? natuurlijk is het voor jezelf opkomen en jezelf verdedigen een normale zaak, ik betwijfel alleen of er echt zoveel mensen zijn die dat kunnen in een situatie waarin ze voor een overmacht staan als dat ze beweren, en zeker op de manier waarop het soms beweerd wordt.
En waarom twijfel je daaraan? mss omdat je zelf zo bent en denkt dat iedereen zo is?
  donderdag 28 april 2011 @ 15:55:53 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96092533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef Silven het volgende:

[..]

Neen. Wat ik duidelijk wil maken dat het eisen van hoge straffen niet helpt, maar dat de prioriteit bij de verkeerde zaken ligt, een punt waar geen enkele partij ECHT voor staat. En ipv te wachten tot die prioriteit er komt (vergeet het maar) regel ik mijn eigen zaken wel.
pi_96092541
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zou zeggen blijf lekker weg lopen vor je problemen. Ik heb altijd geleerd van mijn ouders problemen aan te pakken en op te lossen. Weglopen is meestal het makkelijkst maar nooit de beste oplossing
ik loop niet weg voor mijn problemen, ik kijk naar meerdere oplossingen. en als jij echt zo'n aanpakker bent ga dan lekker de straat op en pak problemen aan.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:57:21 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96092582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goeie vraag
Om het volk te onderdrukken, eenieder die zich niet onderdrukt voelt (waaronder onze lieve medelanders, die hebben immer zelf uitgevonden dat je met dergelijke mentaliteit en gedrag toch niet gepakt wordt) heeft dus automagisch vrij spel
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 15:57:33 #133
341203 3-voud
pi_96092587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Vroeger deden we niet anders. Maar wist men vanuit fatsoen tot hoever je behoorde te gaan.
Als zusje klappen had gekregen van een mafkees, gingen broers + vrienden even langs bij die mafkees. Een paar flinke klappen was voldoende. Mafkees dacht de volgende keer wel 5x na.

Probleem opgelost en hersteld.

Nu zijn we te schijterig en schuiven alles af om die schijterigheid om te zetten in moreel correct beschavingsgedrag. Wat je probeert te vertellen is dat je gewoon laf bent en niet meer voor jezelf op komt.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:57:38 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_96092592
Hoge straffen werkt misschien niet nee, maar een sterk vergrote pakkans wel. En dan dus WEL alles bestraffen, niets wegwuiven, gewoon bloeden voor je daden..

Gewoon zo'n gassie totaal financieel uitkleden, niets geen prada tasje, Gstarbroek, gewoon in de Zeeman en de Hema.... weg zelfwaarde....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_96092627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]

En waarom twijfel je daaraan? mss omdat je zelf zo bent en denkt dat iedereen zo is?
ik heb helemaal niet gezegd dat ik denk dat iedereen zo is. ik twijfel hieraan omdat ik dit soort dingen wel eens heb meegemaakt, mensen met een grote mond die zelf de grootste angsthazen zijn.
pi_96092635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom? De rechtstaat is er vooor de normale mensen. Dit soort mongolen plaatst zich bewust buiten de rechtstaat en zou dus ook niet als zodanig behandeld moeten worden.
Als je voor eigen rechter gaat spelen plaats je jezelf ook buiten de rechtstaat.
pi_96092672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

ik loop niet weg voor mijn problemen, ik kijk naar meerdere oplossingen. en als jij echt zo'n aanpakker bent ga dan lekker de straat op en pak problemen aan.
Ik heb ook geen problemen met de in mijn straat wonende mensen, dus ik zou niet weten waarom ik de straat op moet. Ik heb verder ook nooit angst als ik ergens ben ongeacht het tijdstip. Ik heb enkele keren problemen gehad met Marrokaanse jongeren en dat is buiten de politie om prima geregeld.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:00:12 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96092710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je voor eigen rechter gaat spelen plaats je jezelf ook buiten de rechtstaat.
De rechtstaat heeft zichzelf buiten geplaatst.
pi_96092721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Voetbalkooi hier in de buurt (overvecht) werd 10 jaar geleden ofzo gebouwd, met parkeerplaatsen ernaast etc.

Binnen en paar maanden was dat gebied overgenomen door marokkaans tuig. Kinderen werden met messen die kooi uit gedreigt en flink gedealt op de parkeerplaats. HONDERDEN keren de politie gebeld, die kwamen nooit. Na al die telefoontjes en de zoveelste bedreiging zijn we met zo'n 50 man uit de buurt is erop afgestapt en ze er weggeslagen en getrapt. Raad eens wat? Binnen 10 minuten 5 politie auto's en busjes inclusief politiehonden....

Maar het tuig is tot op de dag van vandaag nooit meer terug gekomen.
pi_96092729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb ook geen problemen met de in mijn straat wonende mensen, dus ik zou niet weten waarom ik de straat op moet. Ik heb verder ook nooit angst als ik ergens ben ongeacht het tijdstip. Ik heb enkele keren problemen gehad met Marrokaanse jongeren en dat is buiten de politie om prima geregeld.
nou dat is dan heel erg mooi. maar ga dan niet zeggen dat ik voor mijn problemen wegloop, wanneer jij totaal geen weet hebt van hoe ik dingen aanpak.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 16:01:30 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_96092758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En dat.
Het is oh zo makkelijk om je grootmoedig en coulant op te stellen als dit soort gasten letterlijk een ver van je bed-show is, want nooit écht mee te maken gehad.
pi_96092760
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

nou dat is dan heel erg mooi. maar ga dan niet zeggen dat ik voor mijn problemen wegloop, wanneer jij totaal geen weet hebt van hoe ik dingen aanpak.
Hee, jij begint erover dat je wegloopt voor problemen. Ik zeg slechts dat ik dat niet doe en ook niet gewend ben, thats all.
pi_96092785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:00 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Voetbalkooi hier in de buurt (overvecht) werd 10 jaar geleden ofzo gebouwd, met parkeerplaatsen ernaast etc.

Binnen en paar maanden was dat gebied overgenomen door marokkaans tuig. Kinderen werden met messen die kooi uit gedreigt en flink gedealt op de parkeerplaats. HONDERDEN keren de politie gebeld, die kwamen nog geeneens. Denk zo'n 50 man uit de burt is erop afgestapt en ze er weggeslagen en getrapt. Raad eens wat? Binnen 10 minuten 5 politie auto's en busjes inclusief politiehonden....

misschien moeten jullie de popo eens aanpakken bij jullie in de buurt ;)
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 16:02:19 #144
341203 3-voud
pi_96092786
quote:

[..]

Binnen en paar maanden was dat gebied overgenomen door marokkaans tuig. Kinderen werden met messen die kooi uit gedreigt en flink gedealt op de parkeerplaats. HONDERDEN keren de politie gebeld, die kwamen nog geeneens. Denk zo'n 50 man uit de burt is erop afgestapt en ze er weggeslagen en getrapt. Raad eens wat? Binnen 10 minuten 5 politie auto's en busjes inclusief politiehonden....

Heel herkenbaar. Hier hetzelfde meegemaakt bij parkeerterrein van scholen.
Alleen hadden de bewoners goed afgesproken te spelen als mijn-naam-is-haas.
pi_96092826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:02 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

misschien moeten jullie de popo eens aanpakken bij jullie in de buurt ;)
Eeuh, die hebben ene Aleid Wolfsen boven hun staan. Vergeet het dus maar.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 16:03:55 #146
341203 3-voud
pi_96092851
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Je laat goed merken hoe je erover denkt.
Staart-benen.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 16:05:13 #147
341203 3-voud
pi_96092904
Even mezelf quoten:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vroeger deden we niet anders. Maar wist men vanuit fatsoen tot hoever je behoorde te gaan.
Als zusje klappen had gekregen van een mafkees, gingen broers + vrienden even langs bij die mafkees. Een paar flinke klappen was voldoende. Mafkees dacht de volgende keer wel 5x na.

Probleem opgelost en hersteld.

Nu zijn we te schijterig en schuiven alles af om die schijterigheid om te zetten in moreel correct beschavingsgedrag. Wat je probeert te vertellen is dat je gewoon laf bent en niet meer voor jezelf op komt.
De beste vorm van opvoeding.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 16:05:37 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_96092916
quote:

[..]

Binnen en paar maanden was dat gebied overgenomen door marokkaans tuig. Kinderen werden met messen die kooi uit gedreigt en flink gedealt op de parkeerplaats. HONDERDEN keren de politie gebeld, die kwamen nooit. Na al die telefoontjes en de zoveelste bedreiging zijn we met zo'n 50 man uit de buurt is erop afgestapt en ze er weggeslagen en getrapt. Raad eens wat? Binnen 10 minuten 5 politie auto's en busjes inclusief politiehonden....

Puur uit nieuwsgierigheid, wie is er opgepakt toen?
pi_96093225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:03 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Eeuh, die hebben ene Aleid Wolfsen boven hun staan. Vergeet het dus maar.
die is nogal in opspraak geweest in 2009 lees ik...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je laat goed merken hoe je erover denkt.
Staart-benen.
tja, dat maak jij ervan. ik vind het niet nodig om verhalen over klappen uitdelen te vertellen op het internet, prima als jij dat wel wilt doen hoor maar soms vind ik dat soort dingen ongeloofwaardig (niet dat ik jou ongeloofwaardig vind, maar die gasten zitten er wel eens tussen). ik weet hoe ik dingen aanpak en die aanpak werkt prima. ieder z'n eigen manier toch? als het maar werkt
pi_96093255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid, wie is er opgepakt toen?
Niet dat tuig want dat die renden natuurlijk snel weg. Maar vreemd genoeg kon er een wel aangifte doen omdat iemand hem had geslagen... Gelukkig had hij zelf gezegt: sla me dan, sla me dan. Dan schijnt het je eigen schuld te zijn.
pi_96093526
quote:

[..]

Dit valt jou dan weer op. Niet het probleem maar iemand die het probleem wil aanpakken.......
pi_96094055
Lekker stoer van die 'jongens' om een meisje aan te vallen, maar goed wat verwacht je dan
ook anders van deze kansloze jongeren.. ;)
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_96094144
Totdat er een paar mensen zijn die het niet pikken en zelf actie tegen dit soort figuren ondernemen
Vervolgens krijgen diegenen die actie ondernemen ( omdat het OM en de rest het niet doen ) de hele santenkraam achter zich aan omdat het legaal via ..................het OM en de rest moet.
Hier raak je toch zwaar gefrustreerd van!
Ondertussen zitten die nitwits op Joop.nl maar te schelden op mensen die PVV stemmen( voorheen vooral SP en Pvda stemmers .hoe hypocriet ) .
Niet dat een stem op de PVV wat oplevert maar het is wel te begrijpen.
We moeten eens afstappen van het principe dat iedereen gelijk is , dat zijn we niet. op alle vlakken.

De een kan beter leren en heeft een goede baan ( is graaier bij KPN of zo )
De ander is extreem goed in balletjes trappen en verdient miljoenen
De volgende kan goed op radio of TV presenteren en vang 500K per jaar
De volgende is sociaal extreem goed en heeft een goed uiterlijk en naait de ene knappe griet/gozer na de ander en word op handen gedragen door zijn omgeving.
De volgende heeft geen respect voor de autochtone bevolking en laat dat op zeer asociale onaangepaste en criminele wijze blijken

Discrimineren op Ras is totaal niet nodig en ook volstrekt onwenselijk
Discrimineren op gedrag daarentegen............ lijkt me pure logica.
Laten we dat dan ook eens echt gaan doen want discriminatie op opleiding , of sociaal vermogen is al sinds mensenheugenis aan de orde van de dag waarom dan niet op crimineel gedrag .
Als we niet mogen discrimineren dan mogen de handhavende en politieke organen dat ook niet en dus ook niet in het voordeel van Marokkaans tuig
  donderdag 28 april 2011 @ 16:44:56 #154
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96094617
quote:

[..]

Ik zie het zo:
De politie heeft van hogerhand de instructies gekregen om terughoudend op te treden, enerzijds vanwege softe linkse knuffelpolitiek, anderzijds keiharde angst voor rellen (denk aan de wekenlange autobranden in Amsterdam West en de banlieue rellen Frankrijk) en verhoogde terrorisme dreiging als de moslimjeugd wordt aangepakt (zoals Frankrijk bijvoorbeeld de wereldwijde aandacht kreeg van terroristen na hun hoofddoek verbod, een interne aangelegenheid en hoe vaak hebben ze ondertussen de Eiffeltoren moeten afsluiten vanwege een bommelding?).

Dus ze laten het het liefst uitsudderen in het nadeel van de slachtoffers ipv ingrijpen en escalatie.
Keuze voor minste van twee kwaden.

Als er idd escalatie, rellen en een mini (en mogelijk escalerende) burgeroorlog dreigt zoals idd een knokploeg die de Marokkanen aanpakt dan komen ze wel opdraven. Datzelfde zag je ook bij de Culemborg rel tussen de Molukken en Marokkanen.
pi_96094792
quote:

[..]

Niemand kan zichzelf buiten de rechtsstaat plaatsen zolang je hier woont en ingeschreven staat. Alleen het zooitje ongeregeld wat er nu zit doet dat blijkbaar, dus moet het ook van die kant aangepakt worden en dat doen wij in Nederland doormiddel van het stemmen op politieke partijen, en als die niet op deze behoefte aansluiten kunnen wij die zelf beginnen, en blijkbaar is er niet genoeg animo voor jammergenoeg.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:52:17 #156
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96094922
Omdat het bestaffen van relmarokkanen toch een reden tot stigmatisering blijkt te zijn, al dan niet van de moslimgemeenschap. Kijk maar naar wilders, één slecht woord en ze zijn weer boos op je, dat is slechte pr en kan je weerhouden van een hogere functie

:') :N
  donderdag 28 april 2011 @ 16:53:57 #157
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96094998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:49 schreef Silven het volgende:

[..]

Niemand kan zichzelf buiten de rechtsstaat plaatsen zolang je hier woont en ingeschreven staat. Alleen het zooitje ongeregeld wat er nu zit doet dat blijkbaar, dus moet het ook van die kant aangepakt worden en dat doen wij in Nederland doormiddel van het stemmen op politieke partijen, en als die niet op deze behoefte aansluiten kunnen wij die zelf beginnen, en blijkbaar is er niet genoeg animo voor jammergenoeg.
En wanneer is die aanpak in de afgelopen decennia veranderd, ondanks verschillende politieke samenstellingen. Zelfs met de PVV verandert er niets. Conclusie: stemmen heeft geen zin als je dit soort zaken wil aanpakken.
Deze non-aanpak is te diep geworteld in het overheidsapparaat, dat gaat in geen 50 jaar veranderen. tenzij burgers zelf opstaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_96095057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En wanneer is die aanpak in de afgelopen decennia veranderd, ondanks verschillende politieke samenstellingen. Zelfs met de PVV verandert er niets. Conclusie: stemmen heeft geen zin als je dit soort zaken wil aanpakken.
Welke politieke partij focust voor 90% op criminaliteit met name van niet-Westerse allochtonen? En hoeveel mensen hebben daarop gestemt? Blijkbaar niet genoeg animo dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 16:55:41 ]
pi_96095071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Daarom zeg ik: verhuis naar Iran, daar weet men tenminste nog wat rechtvaardigheid is.
  donderdag 28 april 2011 @ 17:01:07 #160
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96095284
Lekker makkelijk hoor. Het overheidsapparaat is niet capabel om dit soort ongeregeldheden aan te pakken, dus moet de burger zich maar laten koeioneren. Of naar Iran verhuizen.
DeviantArt
pi_96095401
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:01 schreef Hukkie het volgende:
Lekker makkelijk hoor. Het overheidsapparaat is niet capabel om dit soort ongeregeldheden aan te pakken, dus moet de burger zich maar laten koeioneren. Of naar Iran verhuizen.
Het overheidsapparaat is er toch niet voor niks. Het is het 1 of het ander he, of we gaan met zijn allen zorgen dat dat overheidsapparaat wel gaat werken doormiddel van politiek (zoals het oorspronkelijk bedoelt is en mogelijk is), of we gaan met zijn allen het recht in eigen handen nemen. Op dit moment is het een ongeorganiseerde mix van die 2 dingen, dat werkt ook niet.
  donderdag 28 april 2011 @ 17:07:54 #162
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96095584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:55 schreef Silven het volgende:

[..]

Welke politieke partij focust voor 90% op criminaliteit met name van niet-Westerse allochtonen? En hoeveel mensen hebben daarop gestemt? Blijkbaar niet genoeg animo dus.
Geen. Of doel je op de pvv? _O-
  donderdag 28 april 2011 @ 17:09:29 #163
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96095660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:03 schreef Silven het volgende:

[..]

Het overheidsapparaat is er toch niet voor niks. Het is het 1 of het ander he, of we gaan met zijn allen zorgen dat dat overheidsapparaat wel gaat werken doormiddel van politiek (zoals het oorspronkelijk bedoelt is en mogelijk is), of we gaan met zijn allen het recht in eigen handen nemen. Op dit moment is het een ongeorganiseerde mix van die 2 dingen, dat werkt ook niet.
Vandaar mijn vraag ook wanneer in de afgelopen decennia deze aanpak veranderd is. Kennelijk is er inderdaad niet genoeg animo voor, zowel in de politiek als onder burgers. Dus weinig kans dat het de komende jaren wel gaat veranderen. Ondertussen worden de aso's steeds asocialer en worden steeds meer mensen het zat, en rest hen uiteindelijk geen andere mogelijkheid dan zelf de knuppel in het varkenshok te gooien.
DeviantArt
pi_96095757
Bron voor die laatste aannames?
pi_96095858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Geen. Of doel je op de pvv? _O-
De one-issue partij die moord en brand schreeuwt maar niets bijdraagt aan constructieve oplossingen?
  donderdag 28 april 2011 @ 17:13:46 #166
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96095863
Volg het nieuws zou ik zeggen.
DeviantArt
pi_96095953
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Wacht effe, natuurlijk kan dit gedrag niet door de beugel en had die ventjes op moeten rotten. Echter, waarom is dit landelijk nieuws? Wou je zeggen dat dit nergens in Nederland gebeurt, behalve in deze pauperwijk? Want ik heb in mijn jonge jaren op heel wat feestjes geweest en daar liep het steevast uit de hand, maar ik kan mij niet herinneren dat wij daarmee landelijke bekendheid verwierven.

Ik probeer hiermee overigens niets recht te praten, maar het bevreemdt mij dat dit blijkbaar interessant nieuws is voor de gehele natie.
Onze feestjes kregen ook zo weinig aandacht, ondanks overdadig gebruik van drugs en alcohol, en een hele hoop herrie. Wat moet je in hemelsnaam doen om in het nieuws te komen... :(
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_96095964
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:13 schreef Hukkie het volgende:
Volg het nieuws zou ik zeggen.
Ik had beter van je verwacht.
pi_96095996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onze feestjes kregen ook zo weinig aandacht, ondanks overdadig gebruik van drugs en alcohol, en een hele hoop herrie. Wat moet je in hemelsnaam doen om in het nieuws te komen... :(
Een nationaliteit hebben die xenofoben de stuipen op het lijf jaagt.
pi_96096069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, volgende keer plakken we snorren op en dragen we afro pruiken, kijken of het dan wel lukt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_96096076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:49 schreef Silven het volgende:

[..]

al richt je tien partijen op, dan lukt het je nog niet om in de huidige rechtstaat deze problemen op te lossen. Onze rechtstaat is gewoon veel te soft voor dit tuig en dat weten ze dondersgoed, dus blijven ze optimaal gebruik maken van de wet en komen ze er telkens mee weg.

Als eerste zal moeten veranderen dat we enkel individuen kunnen berechten voor hun daden. We moeten gewoon een hele groep kunnen aanpakken voor het gedrag van een individu binnen die groep. Hier zullen ook andere mensen last van krijgen, maar dat moet dan maar.
pi_96096143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok, volgende keer plakken we snorren op en dragen we afro pruiken, kijken of het dan wel lukt.
Zelfs met kattenkwaad haal je dan het nieuws.
  donderdag 28 april 2011 @ 17:21:32 #173
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96096156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik had beter van je verwacht.
Tsja, wat moet ik zeggen dan? Dit topic (en het vorige) zijn precies wat ik bedoel. Het is kennelijk legaal tegenwoordig om tuinfeestjes te verstoren en mensen knock-out te slaan zonder dat daar door de overheid tegen opgetreden wordt. Die meisjes die het feestje gaven zijn nog net niet beschuldigd van uitlokking. Het tuig gaat steeds een stapje verder, gewoon omdat het kan. Totdat het tuig het een keer bij de verkeerde doet en teruggeslagen wordt.
DeviantArt
pi_96096270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De one-issue partij die moord en brand schreeuwt maar niets bijdraagt aan constructieve oplossingen?
Veel slechter dan het is kan het niet worden lijkt me :') Dus laat die one-issue partij maar een tijdje aan de macht komen, wie niet waagt wie niet wint.
pi_96096411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:21 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Tsja, wat moet ik zeggen dan? Dit topic (en het vorige) zijn precies wat ik bedoel. Het is kennelijk legaal tegenwoordig om tuinfeestjes te verstoren en mensen knock-out te slaan zonder dat daar door de overheid tegen opgetreden wordt.
"Als ik de wet overtreed en het wordt niet bestraft zal het wel legaal zijn."

Niveautje weer.
pi_96096422
Ik vind het vooral vreemd hoe er onmiddellijk gezocht wordt naar allerlei 'verzachtende' omstandigheden. Zo haast de politiewoordvoerder te melden dat de buurt niet slecht bekend stond. Winkelcentra in Alphen aan de Rijn ook niet, kan ik melden. En de overbuurman vindt het vreemd dat de tieners alleen thuis waren. Alsof dat de onuitgenodigde daders het recht heeft om de boel te verzieken en geweld te gebruiken.

Deze gang van zaken - daders opgepakt, maar binnen no-time weer vrij - laat nog eens perfect zien dat soft strafbeleid niet werkt. Dat het nu komt tot dreig-sms'jes bewijst nog eens goed dat dit tuig nu vast had moeten zitten én dat die jongeren totaal schijt aan de wet hebben. Ik pleit voor een harde hand hier. En ja, dat zou ik ook vinden als de daders autochtoon waren.
pi_96096464
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef Silven het volgende:

[..]

Veel slechter dan het is kan het niet worden lijkt me :') Dus laat die one-issue partij maar een tijdje aan de macht komen, wie niet waagt wie niet wint.
Dat zijn ze toch al voor onze begrippen? Veel windeieren heeft het ze nog niet bepaald gelegd.
  donderdag 28 april 2011 @ 17:31:12 #178
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96096524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Als ik de wet overtreed en het wordt niet bestraft zal het wel legaal zijn."

Niveautje weer.
Ja dat zal, maar zo werkt het wel. We zijn niet voor niets tot deze situatie gekomen. Steeds een stapje verder dus.
DeviantArt
  donderdag 28 april 2011 @ 17:33:23 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96096613
quote:

[..]

Maar dat komen ze niet, hetzelfde voor de privacypartijen, mensen zitten vastgeroest in hun partijen en blijven daarop vertrouwen.. Waarom zou je immers tegen rifraten stemmen als je ook voor belastingverlaging kan stemmen, dat is veel modieuzer en wordt je niet als racist gezien door je omgeving.
pi_96096623
quote:

[..]

Veel slechter dan het is kan het niet worden lijkt me :')
DAT ZULLEN WE NOG WEL EENS ZIEN !!!!
"En vast gefeliciteerd! ..... "
"Helemaal niet,ha ha !
pi_96096827
ik snap niet dat als er op een feest 40 meisjes zijn, dat de politie die niet kan ondervragen en zo bepalen welke jongen wat deed.

en laten we nu eens de VVD, CDA en PVV de schuld geven, want die zijn de baas op dit moment. waarom wordt er door hun niet harder ingegrepen dan? was toch beloofd? waarom roepen ze Wolfsen niet op het matje? ik woon in Utrecht, en wil dit soort losgeslagen cocaine verslaafd tuig van de straat hebben. burgers moeten niet het idee hebben dat ze zelf moeten ingrijpen, die moeten op de politie kunnen vertrouwen.
pi_96096900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want als je dit soort primatengedrag afkeurt ben je meteen xenofoob. Juist ja... :Z
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 28 april 2011 @ 17:43:33 #183
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96097040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Want als je dit soort primatengedrag afkeurt ben je meteen xenofoob. Juist ja... :Z
Tegenwoordig wel ja.
pi_96097297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel ja.
....en mag je met de kerst weer eens mailen voor een unban
met een verdomd goed excuus
  donderdag 28 april 2011 @ 17:53:11 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_96097346
quote:

[..]

Waarom? De rechtstaat is er vooor de normale mensen.
:')

Effe serieus, meen je dit nou echt? _O-
Krekker is de bom!
  donderdag 28 april 2011 @ 17:56:18 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_96097457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of je wordt door sommigen gezien als iemand die het probleem niet wil aanpakken....

quote:

[..]

quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit valt jou dan weer op. Niet het probleem maar iemand die het probleem wil aanpakken.......
Denken in uitersten komt helaas aan beide kanten aan de lopende band voor...
Krekker is de bom!
  donderdag 28 april 2011 @ 17:59:23 #187
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96097571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:51 schreef zeeeend het volgende:

[..]

....en mag je met de kerst weer eens mailen voor een unban
met een verdomd goed excuus
Waar heb jij het nou over :?
pi_96097627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:')

Effe serieus, meen je dit nou echt? _O-
Je snapt het punt dus gewoon niet. Onze rechtstaat is helaas niet in staat om de problemen met deze groep op te lossen omdat het ze veel te veel mogelijkheden bied om zich er aan te onttrekken. Als je het probleem echt aan wil pakken zul je of moeten segregeren (en ik denk dat niemand dat wil) of echt draconische maatregelen nemen die hun bepaalde rechten ontneemt. Doe je dat niet dan blijft het probleem door etteren. En zullen ook de goeden doaarop aan gesproken worden.
pi_96097712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Of je wordt door sommigen gezien als iemand die het probleem niet wil aanpakken....

[..]

[..]

Denken in uitersten komt helaas aan beide kanten aan de lopende band voor...
Wat zijn jouw oplossingen dan?

De mijne weet je al. Enkele reis voor tuig en opvoeders terug naar het Rifgebergte. Ik ben benieuwd naar de jouwe.
pi_96097882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je snapt het punt dus gewoon niet. Onze rechtstaat is helaas niet in staat om de problemen met deze groep op te lossen omdat het ze veel te veel mogelijkheden bied om zich er aan te onttrekken.
Wat bedoel je nu concreet?
pi_96098140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu concreet?
Dat er groepen mensen zijn, autochtonen en allochtonen, die drommels goed begrijpen hoe ze weg kunnen komen met hun gedrag.
Denk maar aan de Hell's Angels enkele jaren geleden. Die pleegden drievoudige moord, iedereen wist het. Maar als je je kaken maar stijf op elkaar houdt dan kom je ermee weg.
Marokkanen weten ook donders goed dat het voor ons onmogelijk is om individuen in een groep aan te pakken als je maar je mond houdt.
Ik zou zo'n hele groep veroordeeld willen zien als niemand aanwijst wie wat gedaan heeft.
Dat schept natuurlijk een gevaarlijk precedent omdat je dan risico's loopt als individu in een groep.
pi_96098267
Ik denk persoonlijk dat we eens moeten kappen met bevolkingsgroepen überhaupt te benoemen in strafzaken. Woorden als discriminatie vliegen de mensen om de oren terwijl het gaat om de daad, en die bestraft moet worden. Crash jij op een feestje en ga je mensen mishandelen en betreed jij privé terrein? Moet je de gevolgen als een Nederlander dragen, en moeten we eens ophouden in kleurtjes of achtergronden gaan denken.

Dit zijn gewoon ettertjes die eens flink aangepakt mogen worden. Weg met al die begeleiding en rekening houden met achtergrond. Jij gedraagt je als een crimineel, dus ga je bestraft worden als crimineel, en dan dondert het me totaal niet of je ouders nu rijk, arm, gekleurd of roomwit zijn. Het is toch te zot voor woorden dat i.p.v de daders te veroordelen of niet te veroordelen men het hier bijna het hele topic heeft over kleurtjes :{
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zelfs met kattenkwaad haal je dan het nieuws.
Hoezo kattenkwaad? Een groep meisjes te mishandelen en 1 ervan een gebroken kaak te bezorgen noem je kattenkwaad?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 28 april 2011 @ 18:18:17 #193
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96098300
Het aanpakken van een groep is enkel door een gebrek aan bewijs tegen een enkele persoon, dat gaat dus niet werken.

=edit= troll

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 28-04-2011 18:23:17 ]
  donderdag 28 april 2011 @ 18:18:42 #194
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_96098316
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je snapt het punt dus gewoon niet. Onze rechtstaat is helaas niet in staat om de problemen met deze groep op te lossen omdat het ze veel te veel mogelijkheden bied om zich er aan te onttrekken.
Dit heeft niks te maken met het feit dat Nederland een rechtstaat is. Dit heeft te maken met de bescherming van criminelen die mogelijk te ver is doorgeslagen.

quote:
Als je het probleem echt aan wil pakken zul je of moeten segregeren (en ik denk dat niemand dat wil) of echt draconische maatregelen nemen die hun bepaalde rechten ontneemt. Doe je dat niet dan blijft het probleem door etteren. En zullen ook de goeden doaarop aan gesproken worden.
Wij ontnemen criminelen bepaalde rechten al. Dat is simpelweg onderdeel van de rechtstaat. Dat dit wellicht iets verder mag gaan is een heel andere discussie. Maar dat betekent niet dat de rechtstaat niet meer voor deze mensen geldt.

Wanneer jij (bepaalde) mensen buiten de rechtstaat plaatst creeer je een wildwest situatie. Deze mensen zouden dus vogelvrij zijn, iets wat hun gedrag wellicht niet ten goede zal komen. Daarnaast is deze manier van doen nogal fout gevoelig: een onschuldig persoon hoeft maar 1x onterecht veroordeeld te worden tot het ontnemen van alle rechten. Zo'n persoon heeft daarna dus nooit meer de mogelijkheid zijn onschuld te bewijzen, aangezien hij geen rechten meer heeft.

Het niet aankunnen v/h probleem heeft dus weinig te maken met het feit dat er sprake is van een rechtstaat. Het heeft te maken met de mentaliteit en het beleid binnen onze (recht)staat.
Krekker is de bom!
  donderdag 28 april 2011 @ 18:21:32 #195
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_96098440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat zijn jouw oplossingen dan?

De mijne weet je al. Enkele reis voor tuig en opvoeders terug naar het Rifgebergte. Ik ben benieuwd naar de jouwe.
Ik doelde op het feit dat er tegen iemand die eigen rechtertje spelen (kan gezien worden als primatengedrag) afkeurt wordt gezegd dat hij het probleem niet wil aanpakken.
Krekker is de bom!
pi_96098496
Het is me trouwens wel vaker opgevallen. Ook wanneer roomwitte mensen in een groep handelen, dat de wet iets mist. Ben jij met een groep op een mens aan het inhakken, is hier alleen belangrijk wie de betreffende dader is. Dit zou niet zo moeten zijn. Hak jij mee en ga jij niet weg, zou de straf voor iedereen moeten gelden die geslagen heeft. Ook al zal er één de genadeklap hebben uitgedeeld.

Ik snap trouwens ook niet waarom de buurt niet heeft ingegrepen. Die politie had al veel eerder gebeld moeten worden. Al op het moment dat de meisjes naar binnen gingen om voor die ettertjes weg te lopen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_96098512
Maar ik ben wel blij dat we in Nederland weten waar de prioriteiten liggen.
Crash een feestje en sla een meisje een gebroken kaak en je staat de volgende dag buiten.
Gooi een waxine lichtje naar de gouden koets en je blijft minimaal 7 maanden achter de tralies.

Tja, klasse justitie moet er natuurlijk zijn
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 18:28:40 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_96098771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit heeft niks te maken met het feit dat Nederland een rechtstaat is. Dit heeft te maken met de bescherming van criminelen die mogelijk te ver is doorgeslagen.

[..]

Wij ontnemen criminelen bepaalde rechten al. Dat is simpelweg onderdeel van de rechtstaat. Dat dit wellicht iets verder mag gaan is een heel andere discussie. Maar dat betekent niet dat de rechtstaat niet meer voor deze mensen geldt.

Wanneer jij (bepaalde) mensen buiten de rechtstaat plaatst creeer je een wildwest situatie. Deze mensen zouden dus vogelvrij zijn, iets wat hun gedrag wellicht niet ten goede zal komen. Daarnaast is deze manier van doen nogal fout gevoelig: een onschuldig persoon hoeft maar 1x onterecht veroordeeld te worden tot het ontnemen van alle rechten. Zo'n persoon heeft daarna dus nooit meer de mogelijkheid zijn onschuld te bewijzen, aangezien hij geen rechten meer heeft.

Het niet aankunnen v/h probleem heeft dus weinig te maken met het feit dat er sprake is van een rechtstaat. Het heeft te maken met de mentaliteit en het beleid binnen onze (recht)staat.
Mogelijk?

En dat gebeurt dus helemaal niet.
Deze gasten gedragen zich op een wildwest-manier.

Onbegrijpelijk dat hier nog mensen zijn die zelfs dit nog proberen te bagatelliseren en zelfs goed te praten.
pi_96098848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:17 schreef paddy het volgende:
Hoezo kattenkwaad? Een groep meisjes te mishandelen en 1 ervan een gebroken kaak te bezorgen noem je kattenkwaad?
Lezen. Als je onschuldig kattenkwaad uithaalt als roomblank jongetje kraait er geen haan naar. Houd je er een andere nationaliteit op na, haal je de voorpagina. Selectieve verontwaardiging de gekste.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:30:30 #200
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_96098850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mogelijk?

En dat gebeurt dus helemaal niet.
Deze gasten gedragen zich op een wildwest-manier.

Onbegrijpelijk dat hier nog mensen zijn die zelfs dit nog proberen te bagatelliseren en zelfs goed te praten.
Oh? Waar zie jij mij het gedrag van de relschoppers goedpraten? 8)7

Of doelde je niet op mij? :?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')