Want als je dit soort primatengedrag afkeurt ben je meteen xenofoob. Juist ja...quote:Op donderdag 28 april 2011 17:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een nationaliteit hebben die xenofoben de stuipen op het lijf jaagt.
Tegenwoordig wel ja.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want als je dit soort primatengedrag afkeurt ben je meteen xenofoob. Juist ja...
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom? De rechtstaat is er vooor de normale mensen.
Of je wordt door sommigen gezien als iemand die het probleem niet wil aanpakken....quote:Op donderdag 28 april 2011 17:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want als je dit soort primatengedrag afkeurt ben je meteen xenofoob. Juist ja...
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je voor eigen rechter gaat spelen plaats je jezelf ook buiten de rechtstaat.
Denken in uitersten komt helaas aan beide kanten aan de lopende band voor...quote:Op donderdag 28 april 2011 16:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit valt jou dan weer op. Niet het probleem maar iemand die het probleem wil aanpakken.......
Waar heb jij het nou overquote:Op donderdag 28 april 2011 17:51 schreef zeeeend het volgende:
[..]
....en mag je met de kerst weer eens mailen voor een unban
met een verdomd goed excuus
Je snapt het punt dus gewoon niet. Onze rechtstaat is helaas niet in staat om de problemen met deze groep op te lossen omdat het ze veel te veel mogelijkheden bied om zich er aan te onttrekken. Als je het probleem echt aan wil pakken zul je of moeten segregeren (en ik denk dat niemand dat wil) of echt draconische maatregelen nemen die hun bepaalde rechten ontneemt. Doe je dat niet dan blijft het probleem door etteren. En zullen ook de goeden doaarop aan gesproken worden.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
![]()
Effe serieus, meen je dit nou echt?
Wat zijn jouw oplossingen dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of je wordt door sommigen gezien als iemand die het probleem niet wil aanpakken....
[..]
[..]
Denken in uitersten komt helaas aan beide kanten aan de lopende band voor...
Wat bedoel je nu concreet?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je snapt het punt dus gewoon niet. Onze rechtstaat is helaas niet in staat om de problemen met deze groep op te lossen omdat het ze veel te veel mogelijkheden bied om zich er aan te onttrekken.
Dat er groepen mensen zijn, autochtonen en allochtonen, die drommels goed begrijpen hoe ze weg kunnen komen met hun gedrag.quote:
Hoezo kattenkwaad? Een groep meisjes te mishandelen en 1 ervan een gebroken kaak te bezorgen noem je kattenkwaad?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zelfs met kattenkwaad haal je dan het nieuws.
Dit heeft niks te maken met het feit dat Nederland een rechtstaat is. Dit heeft te maken met de bescherming van criminelen die mogelijk te ver is doorgeslagen.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je snapt het punt dus gewoon niet. Onze rechtstaat is helaas niet in staat om de problemen met deze groep op te lossen omdat het ze veel te veel mogelijkheden bied om zich er aan te onttrekken.
Wij ontnemen criminelen bepaalde rechten al. Dat is simpelweg onderdeel van de rechtstaat. Dat dit wellicht iets verder mag gaan is een heel andere discussie. Maar dat betekent niet dat de rechtstaat niet meer voor deze mensen geldt.quote:Als je het probleem echt aan wil pakken zul je of moeten segregeren (en ik denk dat niemand dat wil) of echt draconische maatregelen nemen die hun bepaalde rechten ontneemt. Doe je dat niet dan blijft het probleem door etteren. En zullen ook de goeden doaarop aan gesproken worden.
Ik doelde op het feit dat er tegen iemand die eigen rechtertje spelen (kan gezien worden als primatengedrag) afkeurt wordt gezegd dat hij het probleem niet wil aanpakken.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zijn jouw oplossingen dan?
De mijne weet je al. Enkele reis voor tuig en opvoeders terug naar het Rifgebergte. Ik ben benieuwd naar de jouwe.
Mogelijk?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit heeft niks te maken met het feit dat Nederland een rechtstaat is. Dit heeft te maken met de bescherming van criminelen die mogelijk te ver is doorgeslagen.
[..]
Wij ontnemen criminelen bepaalde rechten al. Dat is simpelweg onderdeel van de rechtstaat. Dat dit wellicht iets verder mag gaan is een heel andere discussie. Maar dat betekent niet dat de rechtstaat niet meer voor deze mensen geldt.
Wanneer jij (bepaalde) mensen buiten de rechtstaat plaatst creeer je een wildwest situatie. Deze mensen zouden dus vogelvrij zijn, iets wat hun gedrag wellicht niet ten goede zal komen. Daarnaast is deze manier van doen nogal fout gevoelig: een onschuldig persoon hoeft maar 1x onterecht veroordeeld te worden tot het ontnemen van alle rechten. Zo'n persoon heeft daarna dus nooit meer de mogelijkheid zijn onschuld te bewijzen, aangezien hij geen rechten meer heeft.
Het niet aankunnen v/h probleem heeft dus weinig te maken met het feit dat er sprake is van een rechtstaat. Het heeft te maken met de mentaliteit en het beleid binnen onze (recht)staat.
Lezen. Als je onschuldig kattenkwaad uithaalt als roomblank jongetje kraait er geen haan naar. Houd je er een andere nationaliteit op na, haal je de voorpagina. Selectieve verontwaardiging de gekste.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:17 schreef paddy het volgende:
Hoezo kattenkwaad? Een groep meisjes te mishandelen en 1 ervan een gebroken kaak te bezorgen noem je kattenkwaad?
Oh? Waar zie jij mij het gedrag van de relschoppers goedpraten?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mogelijk?
En dat gebeurt dus helemaal niet.
Deze gasten gedragen zich op een wildwest-manier.
Onbegrijpelijk dat hier nog mensen zijn die zelfs dit nog proberen te bagatelliseren en zelfs goed te praten.
Dus jij beschouwt een meisje een gebroken kaak slaan als kattekwaad, want daar hebben we het hier over.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lezen. Als je onschuldig kattenkwaad uithaalt als roomblank jongetje kraait er geen haan naar. Houd je er een andere nationaliteit op na, haal je de voorpagina. Selectieve verontwaardiging de gekste.
Je wilt dit toch niet als 'onschuldig kattekwaad' betitelen?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lezen. Als je onschuldig kattenkwaad uithaalt als roomblank jongetje kraait er geen haan naar. Houd je er een andere nationaliteit op na, haal je de voorpagina. Selectieve verontwaardiging de gekste.
Dat vraag ik niet, ik begrijp je posts. Ik wil alleen weten hoe jij problemen denkt op te lossen?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit dat er tegen iemand die eigen rechtertje spelen (kan gezien worden als primatengedrag) afkeurt wordt gezegd dat hij het probleem niet wil aanpakken.
quote:Op donderdag 28 april 2011 18:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten of lees je alleen de krant en baseer je je wereldbeeld op het nieuws?
Jawel, maar waarom haal jij steeds de term kattenkwaad erbij. Dat is hier toch echt niet het geval.,quote:
Buiten kijf staat dat dit op z'n zachtst gezegd nogal belachelijke acties geweest zijn. Maar dat het vervolgens al 2 topics over die verdomde mocro's gaat en men net doet alsof dit zulke uitzonderlijke acties gaat is toch wel stuitend en typisch.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus jij beschouwt een meisje een gebroken kaak slaan als kattekwaad, want daar hebben we het hier over.
Mooie moraal hou jij er op na.
Een gebroken kaak slaan valt bij jou onder normale acties dan ofzo?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Buiten kijf staat dat dit op z'n zachtst gezegd nogal belachelijke acties geweest zijn. Maar dat het vervolgens al 2 topics over die verdomde mocro's gaat en men net doet alsof dit zulke uitzonderlijke acties gaat is toch wel stuitend en typisch.
Nee, niemand doet alsof het uitzonderlijk is, was het maar waar.Het is helaas schering en inslag.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Buiten kijf staat dat dit op z'n zachtst gezegd nogal belachelijke acties geweest zijn. Maar dat het vervolgens al 2 topics over die verdomde mocro's gaat en men net doet alsof dit zulke uitzonderlijke acties gaat is toch wel stuitend en typisch.
Iemands oogkas breken is 'onschuldig kattekwaad'.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Euhm, ik denk echt dat een blanke juist wel meteen opgepakt zou worden wanneer er flink lichamelijk letsel toegebracht zou worden. Zo niet moord. Was vorig jaar een bericht over vanuit Friesland.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over onschuldig kattekwaad, maar over zware mishandeling.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ken persoonlijk geen enkele gast die ooit een vrouw een gebroken kaak geslagen dus uitzonderlijk vind ik dit wel. En ik heb vaak genoeg gezien dat een vriend van mij een drankje in zijn gezicht kreeg na het maken van zeer ongepaste opmerkingen. Wij lachten er altijd om.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn oplossingen zo heel relevant zijn, ik zit immers niet in de politiek en voer geen maatregelen door.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet, ik begrijp je posts. Ik wil alleen weten hoe jij problemen denkt op te lossen?
Lezen. Dat dit nieuwswaardig is komt niet door de gebeurtenissen an sich (in een beetje stad zijn dit soort acties aan de spreekwoordelijke orde van de dag).quote:Op donderdag 28 april 2011 18:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over onschuldig kattekwaad, maar over zware mishandeling.
Pardon?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lezen. Dat dit nieuwswaardig is komt niet door de gebeurtenissen an sich (in een beetje stad zijn dit soort acties aan de spreekwoordelijke orde van de dag).
Welke stad, ik ben zeer benieuwd waar ik dus nooit moet gaan wonen.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lezen. Dat dit nieuwswaardig is komt niet door de gebeurtenissen an sich (in een beetje stad zijn dit soort acties aan de spreekwoordelijke orde van de dag).
Een stad waar minderjarige meisjes door blanken het ziekenhuis worden ingeslagen klinkt idd niet als de beste vestigingsstadquote:Op donderdag 28 april 2011 18:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Welke stad, ik ben zeer benieuwd waar ik dus nooit moet gaan wonen.
Ga eens een week rondlopen in de (voornamelijk autochtone) tokkiewijken van Arnhem, Nijmegen of Dordrecht for example.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Welke stad, ik ben zeer benieuwd waar ik dus nooit moet gaan wonen.
Kijk dat er in elke stad van relationeel geweld sprake is geloof ik meteen. Maar vreemde gasten die willekeurig feestjes crashen en daar vervolgens meisjes het ziekenhuis in meppen, hopelijk is dat geen schering en inslag.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een stad waar minderjarige meisjes door blanken het ziekenhuis worden ingeslagen klinkt idd niet als de beste vestigingsstad
Ja hoor, vast!! Dan moet een groep jongens een groep feestende meiden thuis belagen en stalken en in elkaar slaan heel normaal ervaren worden? Kom op. Ik heb in meerdere steden gewoond, maar zelfs in Utrecht is niet niet normaal hoor.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat een soortgelijk incident in zo'n wijk níet de krant zou halen?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens een week rondlopen in de (voornamelijk autochtone) tokkiewijken van Arnhem, Nijmegen of Dordrecht for example.
Die zijn de laatste tijd juist wel in het nieuws. En ineens staat Tokkie wel voor blank? Kan me herinneren dat je dat de vorige keer als aso bedoelde en niets met alleen blank zijn te maken had? Maar dan nog is het niet normaal om met een groep een verjaardag te verstoren van meisjes tussen de 14 en zestien en die te mishandelen, en komt zoiets juist in het nieuws. Ik denk trouwens dat we dit bericht nog steeds kunnen zien als een groep blanke daders, want ik heb nergens gelezen dat het Marokkanen waren.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens een week rondlopen in de (voornamelijk autochtone) tokkiewijken van Arnhem, Nijmegen of Dordrecht for example.
Gelul, en dat weet je bestquote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
euh, ik heb in een zogenaamde blanke tokkiewijk gewoond. Deze wijk was nog genomineerd voor vogelaarwijk status. Tijdje terug is er nog ME geweest.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij noemt het een tokkiewijk ik een volkswijk. En ik woon er in 1, bevalt prima. Over het algemeen zijn de mensen ondanks dat ze weinig hebben gewoon erg sociaal. Ze hebben gewoon een wat uitgebreidere handleidingquote:Op donderdag 28 april 2011 18:59 schreef gkokkelman het volgende:
[..]
euh, ik heb in een zogenaamde blanke tokkiewijk gewoond. Deze wijk was nog genomineerd voor vogelaarwijk status. Tijdje terug is er nog ME geweest.
Dat was naar aanleiding van zigeuners die met 80 door de wijk reden. Zelfs die hollandse tokkies zijn nog beschaafd.
Ik heb werkelijk waar nooit problemen gehad. Het is heel simpel volk. Je ziet ze nu elke dag op straat met stoelen en een tray bier. Maar ze groeten je en je kunt een praatje maken en een bier krijgen. Tja het ziet er maf uit van dat volk met bierbuiken die met een krat bier smiddags aan auto's en scooters ligt te sleutelen maar ze willen gewoon hun ding doen.
En in de winter had ik een paar maal een lege accu. Komt gewoon een tokkie aan met startkabels die je komt helpen zonder dat je het hoefde te vragen.
Als we een feestje gaven dan ff naar de buren. Hey buur, we houden een feestje kan wat later worden maar kom ook ff langs een pils halen.
Het was simpel volk die zo hun zaakjes hadden maar het waren goede buren.
Ik heb zelfs nog een paar van hun kinderen bijles gegeven en ooit een tijdje met een "tokkie" meisje gedate
Zolang mensen zoals jij maar alles rechtlullen wat krom is wat betreft marokkanen zijn er nog tig keer meer berichten nodig zoals dit. Ik zie je eigelijk alleen maar bagetaliseren en op de man spelen in marokkanen topicsquote:Op donderdag 28 april 2011 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bij misdrijven is dit allang zo. Opnieuw: de mogelijkheid tot straffen is er lang en breed, maar is er is blijkbaar geen prioriteit voor dergelijke zaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:22 schreef paddy het volgende:
Het is me trouwens wel vaker opgevallen. Ook wanneer roomwitte mensen in een groep handelen, dat de wet iets mist. Ben jij met een groep op een mens aan het inhakken, is hier alleen belangrijk wie de betreffende dader is. Dit zou niet zo moeten zijn. Hak jij mee en ga jij niet weg, zou de straf voor iedereen moeten gelden die geslagen heeft. Ook al zal er één de genadeklap hebben uitgedeeld.
Ik snap trouwens ook niet waarom de buurt niet heeft ingegrepen. Die politie had al veel eerder gebeld moeten worden. Al op het moment dat de meisjes naar binnen gingen om voor die ettertjes weg te lopen.
tje de een zegt tokkie, daarnaar refereerde xapt een beetje.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij noemt het een tokkiewijk ik een volkswijk. En ik woon er in 1, bevalt prima. Over het algemeen zijn de mensen ondanks dat ze weinig hebben gewoon erg sociaal. Ze hebben gewoon een wat uitgebreidere handleiding
Bron voor deze bewering?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat over een verlaging van de moraal waardoor het schijnbaar normaal gevonden wordt om een onbekend jong meisje een gebroken kaak en oogkas te slaan. Of dat door een allochtoon of autochtoon gedaan wordt maakt me weinig uit. In beide gevallen vind ik, moeten dit soort mensen permanent uit de maatschappij verwijderd worden. Je moet wel heel weinig moraal en geweten hebben om tot zo'n daad te komen.quote:
Als die er was had hij dat er heus wel bijgezet. Of hij moet het vergeten zijn, kan de beste gebeuren, nietwaar?quote:
Dit vind ik geen levenslang of doodstraf waard. Geen straf, wat ze nu gekregen hebben is natuurlijk ook belachelijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het gaat over een verlaging van de moraal waardoor het schijnbaar normaal gevonden wordt om een onbekend jong meisje een gebroken kaak en oogkas te slaan. Of dat door een allochtoon of autochtoon gedaan wordt maakt me weinig uit. In beide gevallen vind ik, moeten dit soort mensen permanent uit de maatschappij verwijderd worden. Je moet wel heel weinig moraal en geweten hebben om tot zo'n daad te komen.
Duidelijk signaal wat de overheid uitstraalt naar haar burgers: dop je eigen boontjes maar.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:16 schreef arucard het volgende:
[..]
Dit vind ik geen levenslang of doodstraf waard. Geen straf, wat ze nu gekregen hebben is natuurlijk ook belachelijk.
Euhm, die vind ik niet zo. Dat zou juist bevestigen dat er geen berichten zijn over blanken maar wel over Marokkanen. Die zijn er echt wel juist. Ik ga gewoon op een user klikken die altijd met dat soort berichten komtquote:Op donderdag 28 april 2011 19:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als die er was had hij dat er heus wel bijgezet. Of hij moet het vergeten zijn, kan de beste gebeuren, nietwaar?
Dan was dat al lang aangekaart geweest via sites als Joop.nl en dergelijke.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:18 schreef paddy het volgende:
[..]
Euhm, die vind ik niet zo. Dat zou juist bevestigen dat er geen berichten zijn over blanken maar wel over Marokkanen.
IK ben ook geen voorstander van de doodstraf, ik ben wel voor verwijdering uit de maatschappij. Dat kan door mensen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit af te nemen. Mensen die enkel de Nederlandse nationaliteit hebben kunnen we vast wel een mooi plekje voor vinden in Siberië. Kunnen ze daar elkaar het leven zuur maken zonder dat wij er last van hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:16 schreef arucard het volgende:
[..]
Dit vind ik geen levenslang of doodstraf waard. Geen straf, wat ze nu gekregen hebben is natuurlijk ook belachelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |