Dus jij legt je er bij neer dat dit soort dingen gebeuren? Ja, je past je doen en laten er op aan?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:38 schreef Silven het volgende:
[..]
Hij zegt dat je je nooit aan moet passen aan dat tuig en ook geen rekening moet houden met gevaren. Zit natuurlijk wel wat in maar als je jezelf er niet tegen beschermt en je blonde dochter van 14 in een kort rokje snachts door de Bijlmer laat lopen moet je ook niet achteraf gaan roepen dat het gewoon moet kunnen. De realiteit leert dat sommige dingen gewoon niet kunnen zolang er tuig rondloopt en je dus niet de kat op het spek moet binden.
Precies, door zo'n instelling zitten we in de shit die we nu hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jij legt je er bij neer dat dit soort dingen gebeuren? Ja, je past je doen en laten er op aan?
Dat is toch de omgekeerde wereld?
Ik leg me er niet bij neer. Ik vind het ook fout en vind dat de straffen veel harder moeten worden. Maar ik ga niet bewust het risico lopen. Als ik berooft word word de criminaliteit niet minder, door hardere straffen misschien wel. Aan die kant moet het veranderen en zolang dat niet gebeurt pas ik liever op dan dat ik het uitlok (in hun ogen).quote:Op donderdag 28 april 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jij legt je er bij neer dat dit soort dingen gebeuren? Ja, je past je doen en laten er op aan?
Dat is toch de omgekeerde wereld?
wat een onzin, sommige problemen ga je uit de weg en moet je een andere manier voor zoeken om het op te lossen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Precies, door zo'n instelling zitten we in de shit die we nu hebben.
Als jij berooft wordt en j elaat het allemaal gebeuren denkt die overvaller ook: he dat was makkelijk, snel naar het volgende slachtoffer. Neem jij die overvaller in de houdgreep en je breekt en paar botten bij hem zal ie de volgende keer wel wat beter nadenken. Je moet dat tuig gewoon als honden behandelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:44 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik leg me er niet bij neer. Ik vind het ook fout en vind dat de straffen veel harder moeten worden. Maar ik ga niet bewust het risico lopen. Als ik berooft word word de criminaliteit niet minder, door hardere straffen misschien wel. Aan die kant moet het veranderen en zolang dat niet gebeurt pas ik liever op dan dat ik het uitlok (in hun ogen).
Heerlijke mentaliteit; het zou wel eens minder leuk kunnen worden dus ik ga het zo ver mogelijk uit de weg, ook al kost dat mijn eigen plezier.. Ben je aan het trollen soms?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:38 schreef Silven het volgende:
[..]
Hij zegt dat je je nooit aan moet passen aan dat tuig en ook geen rekening moet houden met gevaren. Zit natuurlijk wel wat in maar als je jezelf er niet tegen beschermt en je blonde dochter van 14 in een kort rokje snachts door de Bijlmer laat lopen moet je ook niet achteraf gaan roepen dat het gewoon moet kunnen. De realiteit leert dat sommige dingen gewoon niet kunnen zolang er tuig rondloopt en je dus niet de kat op het spek moet binden.
Ik bedoel dus dat het soms verstandiger is om reëele gevaren uit de weg te gaan ookal vind je zelf dat het moet kunnen, dan ze toch voor lief te nemen en dat er iets mis gaat. Ik vind ook dat ik mijn deuren niet op slot hoef te doen en in de zomer open kunnen blijven staan snachts, maar ik weet dat dat niet verstandig is omdat ik weet dat mijn huis dan leeggehaald word. Dus doe ik het niet.
Nee, je zorgt er voor dat die tegenstander dat geen tweede keer meer doet.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
wat een onzin, sommige problemen ga je uit de weg en moet je een andere manier voor zoeken om het op te lossen.
je gaat toch in oorlogsgebied ook niet door een mijnenveld huppelen omdat dat normaal wel moet kunnen omdat die mijnen daar helemaal niet horen te liggen...
QFTquote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef ReplaR het volgende:
Je moet dat toch gewoon als honden behandelen.
Problemen hoor je aan te pakken op het moment dat je ze constateert. Helaas hebben we consequent jaren lang proberen weg te lopen voor geconstateerde problemen, waardoor we nu met een gigantisch kankergezwel zitten.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
wat een onzin, sommige problemen ga je uit de weg en moet je een andere manier voor zoeken om het op te lossen.
je gaat toch in oorlogsgebied ook niet door een mijnenveld huppelen omdat dat normaal wel moet kunnen omdat die mijnen daar helemaal niet horen te liggen...
Echt waar, ongelofelijk deze laissez fair-houding.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:44 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik leg me er niet bij neer. Ik vind het ook fout en vind dat de straffen veel harder moeten worden. Maar ik ga niet bewust het risico lopen. Als ik berooft word word de criminaliteit niet minder, door hardere straffen misschien wel. Aan die kant moet het veranderen en zolang dat niet gebeurt pas ik liever op dan dat ik het uitlok (in hun ogen).
Jij wordt juist beroofd omdat ze weten dat jij of de politie het toch wel laat, en confrontatie uit de weg gaat. Ik weiger mijn spullen af te geven, of het nou 1 of 10 mocro's zijn, of ze me neertrappen of steken, ik geef niets af.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:44 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik denk het wel, met een redenquote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Heerlijke mentaliteit; het zou wel eens minder leuk kunnen worden dus ik ga het zo ver mogelijk uit de weg, ook al kost dat mijn eigen plezier.. Ben je aan het trollen soms?
Zeg maar gerust dat zij dan gewoon winnen, want dat is dan gewoon de realiteit.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:47 schreef okiokinl het volgende:
tuurlijk moet je niet dom doen als je weet wat die eikels triggert, maar dat betekend nog niet dat je die situatie dan maar moet accepteren. uiteindelijk is het die gasten die moeten veranderen, niet normale mensen, en als je bijna gedwongen wordt te veranderen om maar niks uit te lokken, dan is dat heel erg triest.
inderdaad en dat doe je door harder te straffen, niet door je door een overmacht in elkaar te laten slaan of berooft te worden. ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee, je zorgt er voor dat die tegenstander dat geen tweede keer meer doet.
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als jij berooft wordt en j elaat het allemaal gebeuren denkt die overvaller ook: he dat was makkelijk, snel naar het volgende slachtoffer. Neem jij die overvaller in de houdgreep en je breekt en paar botten bij hem zal ie de volgende keer wel wat beter nadenken. Je moet dat tuig gewoon als honden behandelen.
2x GFT.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Heerlijke mentaliteit; het zou wel eens minder leuk kunnen worden dus ik ga het zo ver mogelijk uit de weg, ook al kost dat mijn eigen plezier.. Ben je aan het trollen soms?
Door de verantwoordelijkheid bij de politiek te leggen ben je dat bij voorbaat al niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
inderdaad en dat doe je door harder te straffen, niet door je door een overmacht in elkaar te laten slaan of berooft te worden. ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.
Gadverdamme, waarom dit op de man gespeel nou weer?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.
Zoals ik al zei: de angst regeert.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
inderdaad en dat doe je door harder te straffen, niet door je door een overmacht in elkaar te laten slaan of berooft te worden. ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik betwijfel het dat de meesten hier echt van die helden zijn als dat ze beweren.
We leven toch in een rechtsstaat? En als justitie tekort schiet (en dus ook de overheid) in dit probleem hebben een hoop Nederlanders dus op de verkeerde partij gestemd.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Door de verantwoordelijkheid bij de politiek te leggen ben je dat bij voorbaat al niet.
Als iedereen eigen rechter gaat spelen kunnen we net zo goed stoppen met stemmen he?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: de angst regeert.
Men durft niets zelf meer te doen en zijn bang voor meer problemen. Ze rennen met de staart tussen de benen weg en zelfs in discussies tonen ze lafheid om erger te voorkomen.
Dit alles in de hoop dat de overheid het maar oplost.
Immers, uit het oog, uit het hart.
Tot ze zelf het haasje zijn...
Ik zou zeggen blijf lekker weg lopen vor je problemen. Ik heb altijd geleerd van mijn ouders problemen aan te pakken en op te lossen. Weglopen is meestal het makkelijkst maar nooit de beste oplossingquote:Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Correct. Want na elke nieuwe verkiezing is onze rechtsstaat direct compleet gewijzigd en het nieuwe kabinet verantwoordelijk voor het falen ervan.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef Silven het volgende:
[..]
We leven toch in een rechtsstaat? En als justitie tekort schiet (en dus ook de overheid) in dit probleem hebben een hoop Nederlanders dus op de verkeerde partij gestemd.
doe normaal, wie zegt dat dit op de man is? natuurlijk is het voor jezelf opkomen en jezelf verdedigen een normale zaak, ik betwijfel alleen of er echt zoveel mensen zijn die dat kunnen in een situatie waarin ze voor een overmacht staan als dat ze beweren, en zeker op de manier waarop het soms beweerd wordt.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gadverdamme, waarom dit op de man gespeel nou weer?
Ik noem het de normaalste zaak van de wereld, jij noemt heldengedrag. denk dat het meer over jouw instelling zegt dan over die van anderen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |