Je kunt wel bijvoorbeeld in plaats van 180/6 dan flesjes geven van 180/5 en dan 1 flesje meer in totaal toch?quote:Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef MamaPurk het volgende:
Dat van die hooikoorts het ik me ook al even afgevraagd, maar ik kijk het nog even aan... We zijn met haar niet extreem veel buiten nu veel te warm.
We hebben haar vanmiddag dus een half flesje extra gegeven maar dan krijgt ze ook meteen meer voeding en dat vind ik er een beetje lastig aan... En ik weet eigenlijk niet of je gewoon een beetje water extra mag geven en hoeveel dan enzo.
Op die manier is het Fokbad wel handig idd maar das hier niet nodig! En soms baal ik wel dat ik geen bv geef, lijkt me op dit soort dagen zo makkelijk, aan mogen leggen zonder afhankelijk e zijn van een limiet..
Ik heb laatst trouwens Sarah midden onder het voeden zo met fles en al opzij gelegd omdat Jaël vol met haar mond op de hoek van de tafel viel..
Wij ookquote:Op maandag 25 april 2011 00:04 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb bij 1 de wheelybug gegeven. geweldig ding
kijk dat is nuttige info!quote:Op maandag 25 april 2011 08:35 schreef Pvoesss het volgende:
Oh en vaker aanleggen hoeft in principe niet. Als een kind goed drinkt bij de borstvoeding regelt het lichaam het zelf en in de zomer is het gewoon meer vocht. Maar dan moet het dus wel drinken zoals altijd. En anders vaker aanleggen natuurlijk.
Ze werd rond middernacht wakker en toen heb ik d'r bij me gehouden omdat ik het zo ongezellig vond. Overdag heeft m'n lief de cosleeper weer opgezet.quote:
Dat is in ieder geval wel precies wat er hier gebeurt! Weet je ook waar het door komt? Heeft het ermee te maken dat ze wakkerder/alerter zijn? En nog belangrijker: wanneer gaat het voorbij wanneer ging het bij Amélie voorbij?quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:26 schreef huuphuup het volgende:
accepteert ze een speentje Claudia?
Op zich is 3 uur achter elkaar niet gek toch? Ik geloof dat de meeste kindjes na een week of 3 ineens door gaan slapen en supernachten maken en dan vanaf een maand of 3/4 ineens weer niet meer. Geen idee waar dat aan ligt, ik kan het me van Amélie wel nog herinneren in elk geval.
Die theorie ken ik ook en hier was het ook het geval. Ik kan me herinneren dat in het kleine baby'tjes topic toen meerdere kindjes dezelfde fase doormaakten. Niels heeft verschillende fases gehad, van iedere 2 uur wakker worden tot het eerste of tweede deel van de nacht een ruk van 6 uur maken. Vanaf 17 maanden slaapt hij de hele nacht doorquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:26 schreef huuphuup het volgende:
accepteert ze een speentje Claudia?
Op zich is 3 uur achter elkaar niet gek toch? Ik geloof dat de meeste kindjes na een week of 3 ineens door gaan slapen en supernachten maken en dan vanaf een maand of 3/4 ineens weer niet meer. Geen idee waar dat aan ligt, ik kan het me van Amélie wel nog herinneren in elk geval.
Dat doet Leyla nu...quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is geen troost, Twinkly, 17 maanden.![]()
Weet je nog wanneer dat om de 2 uur drinken overging op 1-2 keer per nacht drinken?
Sorryquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is geen troost, Twinkly, 17 maanden.![]()
Weet je nog wanneer dat om de 2 uur drinken overging op 1-2 keer per nacht drinken?
Kun je het niet eens een nachtje zo doen als Vanyel, dat jij van te voren kolft en je vriend een flesje geeft? Of trekt je productie dat niet? Als je dat nou doet de nacht voor het weekend dan kan ze wel het hele weekend veel bij je drinken om de productie op peil te houden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, zo heel dramatisch zijn mijn nachten ook weer niet, hoor. Maar het is inmiddels langer dan een half jaar geleden dat ik een uur of 5/6 achtereen sliep en ik ben er wel weer eens aan toe.![]()
Pessie, hoe zijn jullie nachten nu? En hoe vond Nathan het autorijden?
Nou, precies. Een keer een flesje laten geven door mijn lief haalt niet zoveel uit. Ik heb meer tijd nodig om 's nachts weer eens goed te kunnen slapen. Mijn lichaam weet niet eens meer wat goeie, diepe slaap is, geloof ik. Bovendien kan mijn lief er slecht tegen en denk ik dat het ook niet zo jofel is voor mijn productie. Ik laat het nu maar even zo. Wat jij zegt is zó waar: als er maar weer een ritme in komt en ik weet waar ik aan toe ben dan slaap ik vast tussen de voedingen door ook beter.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:22 schreef Twinkly het volgende:
Maar ik heb bij mijzelf gemerkt dat het prettiger is om iedere nacht om dezelfde tijd wakker te worden dan om een nacht door te slapen en daarna weer wakker te worden 's nachts. Je krijgt dan zelf ook een ritme waardoor je voor en na het wakker worden beter slaapt.
Haha, inderdaad. Jullie slaapkopjequote:Op dinsdag 26 april 2011 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vergelijk haar natuurlijk met Ivan en die lat ligt nogal hoog.
Mevrouw Duim wordt ze op het kdv genoemd.quote:
Ze duimt alleen maar. De hele tijd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:38 schreef As1981 het volgende:
Echt?? Duimt ze zo veel dan? Gebruikt ze dan geen speentje?
Ik hou niet van vliegen. Op zich gaat het echt wel lukken, alleen moet ik manlief zn planning nog even uit zn hoofd praten. Zware taak is datquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:48 schreef As1981 het volgende:
Snap wel dat je een beetje op ziet in de reis naar rome, das wel heel lang rijden inderaad. Is vliegen geen optie? Dat is naar Rome denk ik niet zo lang.
Isabel gaat niet naar een KDV, maar ik denk dat de leidsters het altijd leuk vinden iets te krijgen waaruit je waardering spreekt. Oftewel, als je wel iets geeft vinden ze dat vast niet gauw raar. En als je het zelf niet nodig vindt, is het toch ook goed? Ze zullen het toch niet verwachten? Dat zou ik dan wel weer vreemd vindenquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:20 schreef Noa24 het volgende:
Silmarwen, sterkte en succes bij de dokter!
Isabelle is ook van de leg, maar ze leert momenteel ook veel.
Ik had nog een vraagje...Isabelle zit nu 3 maanden op het kdv en ze gaat per volgende week naar een andere locatie van het bedrijf, vanwege onze verhuizing. Zouden jullie een kleinigheidje geven aan de leidsters van haar groep? Ze gaat 2 verschillende dagen dus ook 2 verschillende groepen van ongeveer 4 vrouwen... Ik vind het lastig.
Ik zou er zelf ws niet eens aan denken. Klinkt misschien lullig, maar ik geef de tandarts ook geen cadeau als ik verhuis.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:44 schreef Morretje het volgende:
[..]
Isabel gaat niet naar een KDV, maar ik denk dat de leidsters het altijd leuk vinden iets te krijgen waaruit je waardering spreekt. Oftewel, als je wel iets geeft vinden ze dat vast niet gauw raar. En als je het zelf niet nodig vindt, is het toch ook goed? Ze zullen het toch niet verwachten? Dat zou ik dan wel weer vreemd vinden
die zorgt ook niet wekelijks een aantal dagen voor je kindjequote:Op dinsdag 26 april 2011 15:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou er zelf ws niet eens aan denken. Klinkt misschien lullig, maar ik geef de tandarts ook geen cadeau als ik verhuis.
Eén slaapje overdag in totaal?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:44 schreef Orea het volgende:
Hier lijkt de muppet te gaan schuiven in slaapjes overdag. Ze heeft bij elkaar maar 2,5 uur geslapen op de opvang vandaag en stortte net helemaal inben benieuwd naar de nacht, misschien is de truuk wel 1 lang slaapje, ipv 2 keer lang
Zo, dat zou echt vroeg zijn! Ivan is nog maar net over op één slaapje per dag. Dat ging trouwens heel slecht tot we zijn kamer zijn gaan verduisteren. Hij sliep altijd in een kamer waar daglicht binnen kon komen maar klaarblijkelijk zat dat toch ineens zijn slaap in de weg.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:30 schreef Orea het volgende:
Nou ja, dat gevoel heb ik.. Misschien is er heel iets anders, maar ze heeft vanmorgen een half (!!) uurtje geslapen en vanmiddag 2 uur. Normaal slaapt ze 's morgens 2 en 's middags 2maar het is de laatste week eigenlijk al prutsen..
Ik ben jaloers op mevrouw duim! Ik wil ook een mevrouw duim, maar ze stopt van alles in haar mond, behalve haar vingers...
Heeft hij dat ineens ontdekt? Lena propt meestal wijsvinger, middelvinger en ringvinger in haar mond, maar heel tevreden is ze er nog niet mee. Ik probeer wel eens haar duim in haar mond te stoppen, maar dat lukt niet zo goed. Zelf gebruikte ik als klein meisje altijd mijn wijsvinger.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:31 schreef mrien het volgende:
Leyla![]()
Jelle lijkt opeens z'n duim ook gevonden te hebben, eerst was het z'n wijsvinger maar net sliep hij in m'n armen met z'n duim in z'n mond
Ja ach, het is maar hoe je ertegenaan kijkt. Ik geef Lena liever geen speen, maar een speen kan ook wel weer heel handig zijn. Het is een makkelijk troostmiddel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft gewoon niks, ook wel makkelijk
Dat schrijf je vaker, dat ze zo vrolijk is in bed. Fijn is dat! Heeft ze er ook dingen in liggen om mee te spelen? En houdt ze zichzelf daar zoet mee? Heb je het idee dat ze wel eens weer in slaap valt na het spelen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:56 schreef Orea het volgende:
Op zich is ze een prima slaper. Alleen 's morgens vroeg wakker. (soms al om 3 uur 's nachtsmaar gelukkig is ze áltijd vrolijk, dat scheelt de helft
)
Ik ben zelf van het ene op het andere moment met duimen gestopt omdat ik mezelf er te groot voor vond. Dat heeft mijn ouders helemaal geen moeite gekost! Oh, en ik was niet al 14.quote:Ik zou het heel fijn vinden als ze gaat duimen, heb het zelf tot mijn 14e (!!) gedaan.. maar het zou de speen schelen
mijn meneer duimt nog soms als ie slaapt, dat is zo cute! Zo'n beer van een kerel, en dan duimen
![]()
![]()
Ja daarom wilde wij spenen voor de kinders. Maar de kinders wilde die niet! Makkelijker af te leren en in controle te houden. Je kunt moeilijk de duimen eraf schroeven. Yade zuigt op haar ring en middelvinger, Jasmin duimt, en welke duim maakt haar niet uit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:08 schreef wickie het volgende:
Duimen klinkt veel rustgevender, maar daardoor heb ik wel 3 beugels gehad...
Al heb ik wel zeer fijne herinneringen aan duimen.
Het heeft beiden zijn voor en nadelen denk ik altijd maar.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Maar van die beugels heb ik geen last.Of wel?
Mijn ouders namen gewoon een tandarts die dat allemaal maar onzin vond, een rechte rij tanden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:13 schreef wickie het volgende:
[..]
![]()
Wel een topverzekering nemen dan hoor
Ik begin alvast met sparenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:16 schreef Ticootje het volgende:
boeie priscil heeft ook geduimd, tot ze 12 was. 2000 euro verder heeft ze een prachtig gebit.
Martijn heeft verschillende keren met een speen in de aanslag naast de wieg gestaan. We waren blij dat hij eindelijk z'n vingers vond...quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:18 schreef wickie het volgende:
Ik heb ook maandenlang geprobeerd Mette te verplichten te duimen![]()
Maar ze weigerde in alle toonaarden, ik (en vriendlief) heb maandenlang spenengeplopt 's nachtsDat was de reden ook waarom ze tussen ons in heeft gelegen, zodat we zelf ook nog een beetje slaap kregen.
I feel your pain...
(ojee, ik krijg binnenkort weer een klein hummeltje)
Haha, waar ben ik aan begonnen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:18 schreef wickie het volgende:
Ik heb ook maandenlang geprobeerd Mette te verplichten te duimen![]()
Maar ze weigerde in alle toonaarden, ik (en vriendlief) heb maandenlang spenengeplopt 's nachtsDat was de reden ook waarom ze tussen ons in heeft gelegen, zodat we zelf ook nog een beetje slaap kregen.
I feel your pain...
(ojee, ik krijg binnenkort weer een klein hummeltje)
Misschien vindt hij die 'begrenzing' fijn? Dat hebben veel baby's. Is zelfs het hele idee achter een wiegje.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij sliep trouwens afgelopen weekend in de kinderwagenbak 's nachts langer en zonder speen![]()
Oh ja, hij heeft een half jaar een speen gehad (hoewel hij volgens mij vooral de speenketting interessant vond). Maar t hielp m met in slaap vallen. Opeens viel hij ook gewoon in slaap zonder speen. Sindsdien heeft ie geen speen meer.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja ach, het is maar hoe je ertegenaan kijkt. Ik geef Lena liever geen speen, maar een speen kan ook wel weer heel handig zijn. Het is een makkelijk troostmiddel.
Fijn dat hij zonder morren is gaan slapen! Ik vind het maar niks om een kind ontevreden weg te leggen (al is het soms beter).
Ja hij ligt in de pacco doek in bed en zo lag hij dus ook in de kinderwagenbak afgelopen weekend.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien vindt hij die 'begrenzing' fijn? Dat hebben veel baby's. Is zelfs het hele idee achter een wiegje.
-Edit- Oh wacht, jij had toch ook een inbakerdoek voor hem?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:45 schreef danic het volgende:
Zal ik nog alles even tegenspreken:
ik heb nooit geduimd of een speen gehad en moest later toch een beugel (meer voor de schoonheidsfoutjes, maar toch)![]()
Ik denk nu vooraf dat ik ook liever heb dat miepie straks een speen gebruikt dan haar duim/vingers, precies om de reden die Silmarwen ook aangeeft. We gaan straks zien of ik dat dan nog steeds denk.
och ja zo sneuquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:22 schreef danic het volgende:
HuupIk had ook zo'n megablok. Hoefde em gelukkig alleen in vanaf het avondeten tot de volgende ochtend. Dus ik hoefde er niet mee over straat. En heb gelukkig ook nooit zo'n nekband of (nog erger) zo'n petje gehad!
Ouderschap is: besluiten dat je je niet zo druk moet maken.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb dus maar besloten dat ik me niet zo druk moet maken.
Schattig!quote:Op woensdag 27 april 2011 08:37 schreef huuphuup het volgende:
ik vind mn kindjes zo leukik ben zo trots
![]()
Elin is nu de hele dag aan het grijpen en rijken naar dingen, ze heeft zich gister zelfs een kwartiertje in het wipstoeltje vermaakt met de beestjes die daarin bungelen tijdens dat wij aten.
goed om te horen! en Yade? beterschap!quote:Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Silmarwen het volgende:
Rollende baby! Wat leuk!
En fijn Vanyel, dat je nacht nu beter is.
Jasmin lijkt een stuk beter. Ze is nog erg moe en slaapt heel veel, maar vanochtend heeft ze 170cc op van de 200, al een hele vooruitgang!
Dan zet je hem (ergens) anders neer, zodat ze de TV niet kan zienquote:Op woensdag 27 april 2011 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Schattig!Daar doet Lena niks mee, die beestjes. Ze kijkt erlangs en blijft als in een trance naar de televisie staren.
Ben jij mal! Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, televisiekijken.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zet je hem (ergens) anders neer, zodat ze de TV niet kan zien
LOL! Dat baby-tv is wel een uitkomst trouwens, dat je gewoon even samen kunt eten zonder op te hoeven staan voor een baby die iets nodig heeft.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben jij mal! Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, televisiekijken.
Het is ook wel heel leuk, een beetje onwerkelijk nog omdat het zo'n klein menneke is, maar hij blijft goed genoeg zitten om erbij te kunnen zitten.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Leandra, je kind erbij in een kinderstoel!Dat is zo tof. Ik kan daar nu al enorm naar uitkijken, dat we straks met z'n viertjes aan tafel zitten.
Ze rekent zich rijk?quote:Op woensdag 27 april 2011 08:37 schreef huuphuup het volgende:
yay voor de goeie nacht Claudia!
ik vind mn kindjes zo leukik ben zo trots
![]()
Elin is nu de hele dag aan het grijpen en rijken naar dingen, ze heeft zich gister zelfs een kwartiertje in het wipstoeltje vermaakt met de beestjes die daarin bungelen tijdens dat wij aten.
quote:Boh Vanyel, ik dacht even dat je 12 en 7 voedingen enkel 's nachts bedoelde
Ik heb wel es gehad dat ik Nathan in bed legde en zoiets had van, binnen een half uur is hij wakker dus ik ga even helemaal niets doen, en dat hij dan ineens een keer 2 uur aan 1 sliepquote:Op woensdag 27 april 2011 10:08 schreef As1981 het volgende:
Het moet hier trouwens niet gekker worden, Yaro slaapt al ruim 5 kwartier. Ik heb alle administratie gedaan en bij gelezen.
Er zijn ook zat nachten dat ik vanaf 3 uur of half vier elk kwartier een speen kan ploppen hoorquote:Op woensdag 27 april 2011 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Jij hebt echt een natuurtalentje, DML!Wat een nachten joh!
Ik ben benieuwd naar de foto!
Gaat prima! Ook nooit zo'n moeite mee gehad gelukkig (behalve toen Jelle in het ziekenhuis lag). Kolf vandaag 3x, nu 2x gehad om 09:00 en 12:00 en heb nu al zo'n 650cc. Rond 15:00 nog een keer en dan om half 5 richting de creche om ze weer op te halen!quote:Op woensdag 27 april 2011 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
mrien, hoe gaat het kolven nu bij jou?
quote:Op woensdag 27 april 2011 12:45 schreef mrien het volgende:
Kolf vandaag 3x, nu 2x gehad om 09:00 en 12:00 en heb nu al zo'n 650cc.
welke kolf heb je? het kan enorm schelen per merk namelijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet over anderhalve week twee volle dagen voorschieten en ik kom nog een paar voedingen tekort. Ik ben dus blij met elke cc die ik nu kolf.
Avent. Ik ben begonnen met zo'n gehuurde Swing (toch? die grote lompe). Bij het overstappen had ik niet het idee dat de opbrengst minder werd en ik vind dit toch wel een stuk handzamer. Of bedoel je niet dat niet alle kolven even goed kolven?quote:Op woensdag 27 april 2011 13:23 schreef huuphuup het volgende:
welke kolf heb je? het kan enorm schelen per merk namelijk.
Hoewel 250 voor 2 kolfbeurten geen slechte opbrengst is!
Oh en ik ben van vrijdag tot volgende week zaterdag weg (met Dottir, dat dan weer wel), dat maakt het niet makkelijker.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet over anderhalve week twee volle dagen voorschieten en ik kom nog een paar voedingen tekort. Ik ben dus blij met elke cc die ik nu kolf.
Swing is van medela toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 13:28 schreef Vanyel het volgende:
Natuurlijk had ik dat van die sokken niet gezien als je het niet gezegd had
Hoe groot/ zwaar is Puck ongeveer? Zo op de foto lijkt ie me veel groter dan Dottir.
[..]
Avent. Ik ben begonnen met zo'n gehuurde Swing (toch? die grote lompe). Bij het overstappen had ik niet het idee dat de opbrengst minder werd en ik vind dit toch wel een stuk handzamer. Of bedoel je niet dat niet alle kolven even goed kolven?
Ja dat was volgens de kraam de aller- allerbeste kolf die je kon hebben, dus die heb ik braaf gebruikt in het begin. Toen ben ik dus op een gegeven moment overgestapt op de Avent en daarmee kolfde ik net zoveel als met de Swing, dus vond ik het allemaal wel mooi geweest met dat achterlijk dure (huur-)apparaat waarvan na een week al het eerste flesje uit elkaar begon te vallen.quote:
Gaan jullie een weekje weg? Waarheen? Ik vond het erg leuk zo voor het eerst met mijn baby op stap en alle wat een kleintje en wat lief blikkenquote:Op woensdag 27 april 2011 13:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh en ik ben van vrijdag tot volgende week zaterdag weg (met Dottir, dat dan weer wel), dat maakt het niet makkelijker.
Dat is m idd. Zo'n gele kast.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:40 schreef Ticootje het volgende:
symfonie bedoel je die? Das een huurkolf.
Richting de 7quote:Op woensdag 27 april 2011 14:04 schreef huuphuup het volgende:
Leuk Berlijn!
Puck sliertje![]()
mijn bolleke zit denk ik richting de 7 alweer en ook 61 of 62 cm.
quote:Op woensdag 27 april 2011 14:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Richting de 7Dan is ze net zo zwaar als Leyla.
Dan is ze gewoon bijna een kilo zwaarder dan Lena.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:04 schreef huuphuup het volgende:
Leuk Berlijn!
Puck sliertje![]()
mijn bolleke zit denk ik richting de 7 alweer en ook 61 of 62 cm.
Dat valt heus mee hoor... Zal je vrijdag wel zien, dr zit heus spek an.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Leyla is ook een sliertje!
Nou vooruit, 6.5 dan, maar ik zou echt niet verbaasd zijn als ze al wel richting de 7 zit.
maandag horen we het
LEuk, wij zijn er ook van zondag t/m dinsdag, alleen zonder de jongens :Squote:Op woensdag 27 april 2011 14:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
DML, we gaan naar Berlijn. Denk dat de kinders elkaar dan toch niet heel veel ontlopen, Dottir was 13 april 5350 en 58.5.
Dat kuiltje is megaschattig. Puck wordt vast een hartenbrekertje.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja die foto's kan ik me nog wel herinneren. Dat streeptruitje stond Ivan zo leuk dat ik blij was dat ik het kon overnemen![]()
Ivan vult de boel wel iets beter. Puck is eigenlijk wat te smal voor de meeste 62 kleding terwijl het qua lengte prima zit.
Edit: een heel licht kuiltje ja, wat in de ene houding meer aanwezig is dan de andere.
Misschien kan ik wel met minder kolven af hoor. Maar Jelle had voor het laatst om 4 uur gedronken en om 7 uur maar een beetje. Dan is om de 3 uur kolven toch wel erg prettigquote:Op woensdag 27 april 2011 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, wat een hoeveelheden, mrien! Jelle drinkt dus niet alles wat je kolft? Kun je dan niet een keer minder kolven?
Absence makes the breast grow fonder lijkt hier wel. Derde kolfbeurt spriets ik er zomaar 180 cc uit!quote:Op woensdag 27 april 2011 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en Vanyel, ik vind 250cc voor 2 kolfbeurten hartstikke mooi! Ik denk dat ik het vaak niet eens haal, al is het natuurlijk maar net hoeveel tijd ertussen zit.
Mijn broer afgelopen weekend: "nou, dat afvallen gaat bij jou rechts duidelijk beter dan links"quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 16:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn broer afgelopen weekend: "nou, dat afvallen gaat bij jou rechts duidelijk beter dan links"
Nah, hebben wij gewoon een tweeling ofzo? Hier echt precies hetzelfde. Ze legt haar hoofd gewoon op de grond neer! Morgen moet ze naar het CB, maar ik moet werken dus mijn moeder gaat met haar. Die moet het dus maar even navragenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:52 schreef Noa24 het volgende:
Ik maak me overigens een beetje zorgen. Ze kan sinds paar dagen van haar rug op haar buik draaien, maar vervolgens kan ze haar hoofd dan niet lang omhoog houden. Eerst kon ze dat wel gewoon goed, ook gecontroleerd op het consultatiebureau, maar nu dus niet zo goed. Gelukkig hebben we voor morgen zowiezo een afspraak bij de ka, moet het daar maar eens navragenZe gaat ook snel mekkeren als je haar op haar buik neerlegt.
quote:Op woensdag 27 april 2011 16:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn broer afgelopen weekend: "nou, dat afvallen gaat bij jou rechts duidelijk beter dan links"
Dat is idd wel heel erg toevallig! Ben benieuwd wat jouw consultatiebureau en mijn ka hier over te zeggen te hebben. Ik heb trouwens het idee dat Anne wel lichter is als Isabelle. Maar we zullen het morgen wel zien!quote:Op woensdag 27 april 2011 17:36 schreef Fannetje het volgende:
Vanyel, veel plezier in Berlijn! Leuke stad!
Puck
Elin die al op 7 kilo geschat wordt, wow!Anne zit niet veel hoger, en die is toch wel een stuk ouder. Morgen nieuwe stats
[..]
Nah, hebben wij gewoon een tweeling ofzo? Hier echt precies hetzelfde. Ze legt haar hoofd gewoon op de grond neer! Morgen moet ze naar het CB, maar ik moet werken dus mijn moeder gaat met haar. Die moet het dus maar even navragenIk heb een heel lijstje voor haar, onder meer: Wat te doen als ze niets anders wil drinken dan melk en wat te doen met het eczeem?
quote:Op woensdag 27 april 2011 08:09 schreef Claudia_x het volgende:
Lena heeft vannacht doorgeslapen.Zo, dat kon ik goed gebruiken.
Wat fijn! En inderdaad, niet te druk maken en er lekker van genieten!quote:Op woensdag 27 april 2011 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Gaat veel beter. Met een uitschieter van 12 voedingen een paar dagen geleden was ze gister weer terug naar 7. Vannacht weer de eerste nacht met maar 1 voeding. En die was ook nog liggend
Ik had al een paar dagen het idee dat Dottir naar haar eigen kamer moet verhuizen, maar ik vind het eigenlijk veel te leuk zo, zeker als ze maar 1 keer hoeft en ik niet eerst 3 kussens hoef neer te leggen zodat ik kan zitten. Ik heb dus maar besloten dat ik me niet zo druk moet maken. Als ik er last van heb als ik ga werken, is het nog vroeg genoeg.
Ow wat fijn! Ik moest vandaag nog aan jullie denken en hoopte zo dat het een stuk beter zou gaan met je meisjequote:Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Silmarwen het volgende:
Rollende baby! Wat leuk!
En fijn Vanyel, dat je nacht nu beter is.
Jasmin lijkt een stuk beter. Ze is nog erg moe en slaapt heel veel, maar vanochtend heeft ze 170cc op van de 200, al een hele vooruitgang!
Da's minder! Misschien drinkt ze opeens effectiever of sneller, waardoor de fles sneller op is.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef Vanyel het volgende:
Grom. Blijkbaar heeft mevrouw opeens niet genoeg aan 125 in een fles (terwijl ze anderhalve week geleden thuis aan 110 vaak nog genoeg had). Hebben ze dus een vriezerfles moeten aanbreken, daar zat eigenlijk teveel in. Twee keer 30 cc niet opgedronken. Daar gaat mijn winst. Ik was net tevree dat ik nog maar 1 portie nodig had voor die twee dagen binnenkort, nu moet ik gaan tellen. Ach ja, het houdt je lekker bezig
Het goeie nieuws is dat ze helemaal relaxt is op de opvang. Slapen gaat goed, wakker zijn gaat goed en ze is totaal onverstoorbaar.
Als hij stevig zelfstandig kan zitten mag hij op de fiets meequote:Op woensdag 27 april 2011 20:58 schreef Troeta het volgende:
Wooh, veel geschreven!
Schattige foto'sAltijd leuk.
Tandje voor Jelle![]()
Mex kan al goed zitten, mag hij nou op de fiets mee? Mijn nichtje zei dat namelijk, maar ik dacht dat dat altijd veel later pas mocht.
In de grote autostoel zat ie vandaag heerlijk hoor, ik ga er volgende week maar eentje aanschaffen!
Ik heb begrepen dat Lena in het begin in ieder geval 100 gram per week (gemiddeld) aan moest komen. Dat was het absolute minimum. Ik weet uit mijn hoofd niet precies wanneer de curve af gaat buigen en het minder wordt.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:22 schreef Solagratia het volgende:
Claudia, vorige keer bij de Ka was het nog 150-200 gram, misschien is het nu anders. Ik ga het navragen. Hoeveel dacht jij dat het was? Amy is nu trouwens dik 8,5 maand.
Ik ben vandaag naar de stad gefietst, had de buggy achterop en we hebben heerlijk een beetje in de stad gelopen (en jasje gekocht bij de ZARAquote:Op woensdag 27 april 2011 21:42 schreef mrien het volgende:
Je kunt inderdaad beter even iets langer wachten met fietsen is mijn ervaring en met kleine stukjes beginnen. Gingen we een keer een wat groter stukje fietsen, viel madam dus prompt in slaap..niet echt handig op de fiets
Ik heb geen idee wat moet enzo, maar Floris was afgelopen maand 200 gram aangekomen. Maar weet niet of het bij Amy natuurlijk anders is. Floris volgt gewoon netjes zijn lijntje en is altijd goed aangekomen. Das denk wel een verschilquote:Op woensdag 27 april 2011 21:38 schreef Troeta het volgende:
Oh, bedankt mrien, leuk!! Dan ga ik morgen het fietsstoeltje even ophalen bij een nichtje. Dan wacht ik denk ik nog even een weekje voor de zekerheid en dan gaan we naar de kinderboerderij fietsen!
Wel fijn dat ik in de zomervakantie dan weer kan fietsen met hem, werd een beetje gek van al dat gewandel overal naar toe.
Oh Silmarwen, lees nu pas dat het weer RSV is, wat een pech voor de 2e keer, maar fijn dat ze alweer opknapt, sterkte weer!
Sola, Floris van Sonnetje is maar iets ouder en die was ook weinig aangekomen, maar dat was gewoon goed! Misschien weet zij het?
ja das de 4 maanden "dip" toch? idd normaal, het zal hier tegen die tijd ook wel weer ietsje minder hard gaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:51 schreef Leandra het volgende:
Bij het CB was de wijkverpleegkundige er de laatste keer heel relaxed onder dat Soneal maar 220 gram aangekomen was in een maand tijd (van 5440 naar 5660 bij ruim 4 maanden), ondanks de flinke afvlakking van z'n gewichtscurve.
"Dat zie je wel vaker bij borstvoedingskindjes"
Zijn lengte was wel netjes de lijn blijven volgen overigens.
Zodra ik ze heb laat ik ze zienquote:Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik wel! jij zou foto's laten zien!![]()
@As wat superfijn!
Hier doen ze ook de handjes maar vooral de voetjes inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:43 schreef mrien het volgende:
Bij ons op de creche verven ze met die hele kleintjes meestal de voetjes ipv de handjes, en ze doen het met z'n 2-enwat ook erg praktisch is..
* mrien ziet nog een blauwe Lotte, badkamer en ikzelf voor ogen
Ik kreeg vorig jaar voor mn verjaardag een doosje celebrations. Ik had 10 dingen opgeschreven maar dàt stond er niet opquote:Op donderdag 28 april 2011 11:41 schreef As1981 het volgende:
Das jammer DML.
Zou dat de truc zijn Orea? Ik vermoed niet dat, dat het hem gaat worden. Voor verjaardagen zijn ook altijd heel veel hints nodig en dan moet ik het vaak op het laatst nog gewoon zeggen.
Ach, het is hoe hij is, hem er wel vrede mee hoor. Hij heeft zijn andere goede dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |