Dat weet ik, Thai blijken vrij xenofoon. Niet alleen Thai trouwens, dat geldt zo'n beetje voor half Azie. De buren zijn altijd dieven, luilakken of oplichtersquote:Op maandag 13 juni 2011 16:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik durf te beweren dat 99% van de emigranten die in Isaan met een Thaise echtgenote wonen, deze echtgenote ooit als BG in Pattaya of Bangkok hebben opgedoken. Geen enkele Thai die niet uit Isaan komt zal daar ooit van zijn leven langer willen verblijven dan strikt noodzakelijk. Vraag het ze maar eens. Zelf het Moh Chit busstation noemen ze al meewarig het Isaan bussstation. En Bankokanians hebben er al de pest aan als ze via dat busstation naar b.v. Chiang Mai moeten reizen.
Je kunt ook de trein naar Chumpon nemen en vanaf daar met de ferry naar Koh Phangan gaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook doen![]()
Je moet dan naar Surat Thani en vervolgens met een shuttle bus naar de ferry pier. Hier vind je alle info http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
Beeje mal zeg. En als je het niet vertrouwt, neem je toch een goedkoop hotelletje voor <600 Baht in Bangkapi of vlakbij een van de pieren in de Klong San Saep. Dan ben je ook in een haf uurtje in b.v. Pratunam. Ik zou er allemaal maar geen probleem van maken. Zou me meer zorgen maken over de prijs van je ticket voor volgende week.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:10 schreef JedaiNait het volgende:
Hoe zit het met de politieke onrust (demonstraties, rellen en dergelijke) momenteel in Thailand? Ik ben van plan een ticket te kopen waardoor ik 4 juli (de dag na de verkiezingen) in Bangkok aankom. Verwachten jullie veel problemen?
Openbaar vervoer gebruikenquote:Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
Voor je reizen in Thailand de bus op Khao San Road boeken, uitsluitend streetfood, niets te drinken bestellen maar de graties ijsblokjes laten smelten of in een foodcourt eten en de immitatie cola uit een plastic zak drinken. Voor de overnachtingen uitsluitend op zoek gaan naar guesthouses waar ze kamers zonder raam en airco aanbieden en waar je de badkamer met 6 andere gasten moet delen. Oh, kan nog goedkoper als je naar een hostel gaat waar je een bed in een kamer van 6 kunt krijgen. En mocht je toch wat fruit willen kopen, kijk dan of je een overrijpe donker gele ananas kunt bemachtigen. Die krijg je wel voor 5 Baht als je een beetje gewiekst bent in het afdingen. Het vervoer in BKK doe je natuurlijk gratis per tuk-tuk door je eerst naar allerlei gemstone- gold of kledingshops te laten rijden.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
Op die manier houd je het inderdaad heel goedkoop. Maar als ik met vakantie ga wil ik toch wel een klein beetje luxe en niet echt op de centen letten. Met eten op straat is trouwens niets misquote:Op zondag 26 juni 2011 20:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Openbaar vervoer gebruiken
op straat eten
en uiteraard de goedkoopste hostels
Dan moet ze niet vragen om heel goedkoop. Dat is de vraag en die beantwoord ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Haroldinho het volgende:
[..]
Op die manier houd je het inderdaad heel goedkoop. Maar als ik met vakantie ga wil ik toch wel een klein beetje luxe en niet echt op de centen letten. Met eten op straat is trouwens niets mis
Dat heb je inderdaad goed gedaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan moet ze niet vragen om heel goedkoop. Dat is de vraag en die beantwoord ik.
Mwah, over het algemeen loont het eigenlijk helemaal niet om naar de Tesco te gaan in plaats van de 7/11, de prijzen in deze winkels voor dezelfde producten zijn nagenoeg gelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Haroldinho het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed gedaanNog meer tips om goedkoop vakantie te vieren in Thailand: doe boodschappen bij de grote supermarkt in plaats van bij de Seven. Dat is vaak ook goedkoper
Echt, is dat mogelijk? Goeie tip.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:14 schreef TheRegulator het volgende:
[..]
Je kunt ook de trein naar Chumpon nemen en vanaf daar met de ferry naar Koh Phangan gaan.
Ja, geef jezelf een dagelijkse spendeerlimiet en ga daar niet overheen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Zoek naar goedkope kamers kan je het meest besparen. Maar reken dan nier op airco, eigen douche/WC. Verder zou ik zeggen laat er niks voor zo'n reis doe je niet al te vaak in je leven!quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, geef jezelf een dagelijkse spendeerlimiet en ga daar niet overheen.
Is best leuk, ik heb het zo in 2008 gedaan, alleen nam toen de Ferry naar Koh Tao.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Echt, is dat mogelijk? Goeie tip.
een hele maand !quote:Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef MissHobje het volgende:
Zo hehe eindelijk geboektikke ben zo blij blij blij
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land
haha jups, eens per 2 jaar maakt mijn werkgever daar geen probleem van zeg maarquote:Op maandag 4 juli 2011 15:13 schreef YebCar het volgende:
[..]
een hele maand !
wou dat ik zoveel tijd had
Wij hebben ook voor een maand geboekt (14 dec - 13 jan) maar vliegen deze keer door naar Bali.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:13 schreef YebCar het volgende:
een hele maand !
wou dat ik zoveel tijd had
Kom toch pas de 27e aan, geen probleem dusquote:Op maandag 4 juli 2011 19:09 schreef APK het volgende:
[..]
Wij hebben ook voor een maand geboekt (14 dec - 13 jan) maar vliegen deze keer door naar Bali.
Weer eens iets anders na 11x kerst en oud en nieuw in Thailand
Als je van 26-09 t/m 26-10 gaat heb je trouwens een dag overstay van het visum
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:43 schreef ChicaChula het volgende:
Hallo
Ik ga 11 december naar Thailand en heb niet zo heel veel tijd te besteden daar.. 17 dagen om precies te zijn.. En in die tijd wil ik naar Bangkok, Kanchanaburi, Koh Samui en Koh Phi Phi en het liefste ook nog naar het olifanten natuurpark alleen dat ligt helemaal aan de andere kant van alle plekken waar ik heen wil.
Vandaag ben ik naar het reis bureau geweest alleen ik kreeg zelf een beetje het idee dat ik beter gewoon in het vliegtuig kan stappen en daar alles kan regelen.. Ik ontmoet daar een vriendin die vanuit maleisië komt.. Zij wilde eigenlijk nog wel meer island hoppen, dan alleen Koh Samui en Koh Phi Phi maar ik heb het idee dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, gezien alle dingen die ik in korte tijd wil doen..
Heeft iemand tips voor mij? De vrouw van het reisbureau had het over de treinen etc. maar ze was er zelf nog nooit geweest dus hoor liever ervaringen van mensen die er wel geweest zijn.. En denken jullie dat het beter is om het vanuit hier te regelen, of gewoon daar? En zal ik dan wel een hotel alvast boeken voor in Bangkok als ik aankom? Ik ben van plan om maximaal 4 dagen in Bangkok te blijven.
Ik hoor graag wat tips.. Alvast bedankt
Nou omdat die vriendin van mij vanaf Langkawi komt naar of Koh Samui of Phuket.. En aangezien ik niet echt heel graag naar Phuket wil, wordt het Koh Samui.. Of denken jullie dat ik veel beter naar Phuket kan gaan?quote:
Wauw! Woon je daar of..?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.
Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.
Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:07 schreef rene90 het volgende:
Is het realistisch om ergens in Maleisie / Thailand een motor te kopen,en op die manier door Thailand te trekken?
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef MissHobje het volgende:
Zo hehe eindelijk geboektikke ben zo blij blij blij
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land
Brommer is tot 50cc toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
O&N daarquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:03 schreef ChicaChula het volgende:
Misschien moet ik toch maar wat langer blijven.. Ik wilde eigenlijk voor oud&nieuw terug in NL zijn, maar kan in principe langer blijven, tot 5 januari.. Want ik wilde kijken of het ook mogelijk is om met haar nog naar Langkawi terug te gaan..![]()
Probleem is dat ik dus echt niet weet waar en hoe ik dit allemaal moet uitzoeken..
En vergis je niet in de rijstijl van de Thaiquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
Nee, ik woon er niet maar kom er wel een paar keer per jaar en probeer dan altijd wel wat vakantiedagen aan een zakelijke trip vast te plakken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:00 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Wauw! Woon je daar of..?
Ja ik vraag me ook af of ik dat wel allemaal wil in zo een korte tijd.. Misschien moet ik wat dingen schappen.. Ik wil echt sowieso naar die tempel in Kanchanaburi.. De olifanten moet ik misschien dan maar vergeten..
Met die vriendin die naar Koh Samui komt (of dus phuket, niets staat nog vast) willen we gaan island hoppen voor zover dat kan ik korte tijd en sowieso willen we naar Kho Phi Phi naar het Monkey Island..
In Phi Phi niks te beleven? Wat versta jij dan onder beleven?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.
Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.
Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Heerlijk met KLM van 5 oktober tot 23 oktober voor 545 euro per persoon, goede prijs. Heen wel via Antwerpen in verband met ophalen treinticket, maar das niet zo'n probleem.
Phi Phi is vergeven van de toeristen, daar is echt niets maar dan ook niets Thais meer aan. Je kunt daar nog beter een Italiaans dan een Thais restaurant induiken. En de hele dag een beetje op het strand hangen, vind ik h.e.l.e.m.a.a.l. geen reet aan. Maar ik begrijp het wel, Phi Phi doet het wel lekker in de vakantie verhalen achteraf, want iedereen heeft er sinds 2e kerstdag 2004 vaag wel eens van gehoord of de film The Beach gezien, en het klinkt nog exotisch ook.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Phi Phi niks te beleven? Wat versta jij dan onder beleven?
Dat het niet meer Thais is geef ik je uiteraard gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat er niets te beleven is. Hoewel de natuur flink vervuilt wordt door menig toeristen, vind ik de plekken rondom het eiland nog steeds prachtig. Schitterend om met een klein bootje de onvervuilde plekken te bezoeken. Mooie kloven en prachtig water. Ook nog altijd genoeg koraal en vis onderwater te vinden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.
[..]
Phi Phi is vergeven van de toeristen, daar is echt niets maar dan ook niets Thais meer aan. Je kunt daar nog beter een Italiaans dan een Thais restaurant induiken. En de hele dag een beetje op het strand hangen, vind ik h.e.l.e.m.a.a.l. geen reet aan. Maar ik begrijp het wel, Phi Phi doet het wel lekker in de vakantie verhalen achteraf, want iedereen heeft er sinds 2e kerstdag 2004 vaag wel eens van gehoord of de film The Beach gezien, en het klinkt nog exotisch ook.
Dus ieder zijn meug zou ik zeggen en geniet op Phi Phi Island
alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mijquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:12 schreef galtfactory het volgende:
Ik heb gisteren toen de vriendin nog laat moest doorwerken even ergens alleen gegeten
en je mag raden wat dat werd. Dit dus en welbekend bij de Thailand reizigers.
Verheug mij weer op het najaar als het hier koud is en wij dan richting Thailand vertrekken.
Hangt er een beetje vanaf of je in de buurt van de grens bent en hoeveel langer je wilt blijven...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:30 schreef rene90 het volgende:
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:30 schreef rene90 het volgende:
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Persoonlijk heb ik ook niets met KLM, en heb dan ook geen Flying Blue Card, ik kies namelijk altijd het goedkoopste tarief van welke aanbieder ook. (Hoewel geen Mahan, of andere obscure maatschappij).quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.
[..]
Boek alleen deze vluchten niet te dicht op elkaar, ik heb genoeg visa runners gezien op deze vluchten van Air Asia die door de vertraging vanaf Bangkok hun terugvlucht niet meer konden halen, en Air Asia boekt mensen niet over met de retourvlucht, dan moet je op het laatste moment een relatief dure vlucht boeken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
Dan lijkt mij een 60 dagen visum via het consulaat in Nederland handiger @ 30¤quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
Die kist gaat vrijwel altijd met full payload eruit. Is het niet met betalende pax, dan worden de overige stoelen opgevuld door personeel. Stafftravel op die vlucht is echt een crime, altijd een flinke lijst.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.
Thanks voor de info allemaal. Heb er veel aan en deze is vaak een stuk accurater dan via de verschillende informatiekanalen. Omdat het via India vrij lastig is om terug te vliegen ben ik van plan nu terug te gaan vanaf Bangkok naar Amsterdam. Dus misschien is dan zo een 60 dagen visum wel ideaal, kan je dan ook in en uitreizen tussen die periode voor als ik bijvoorbeeld nog even naar cambodja wil?quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:28 schreef APK het volgende:
[..]
Dan lijkt mij een 60 dagen visum via het consulaat in Nederland handiger @ 30¤
De 60 dagen visa is over het algemeen een single entry, als je Thailand verlaat verliest deze de geldigheid, je kan dan wel terugkomen, maar over land krijg je dan maar 14 dagen, al kan je bij aankomst in Thailand ook aangeven dat ze het visum niet moeten gebruiken en je eerst maar 30 dagen instempelen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Thanks voor de info allemaal. Heb er veel aan en deze is vaak een stuk accurater dan via de verschillende informatiekanalen. Omdat het via India vrij lastig is om terug te vliegen ben ik van plan nu terug te gaan vanaf Bangkok naar Amsterdam. Dus misschien is dan zo een 60 dagen visum wel ideaal, kan je dan ook in en uitreizen tussen die periode voor als ik bijvoorbeeld nog even naar cambodja wil?
En is dat visum ook op "arrival". Dat hij ingaat wanneer je het land binnen gaat. Ik heb nu ook een open ticket dus de terugvlieg datum staat nog niet vast. Is het dan slim gewoon een bepaalde datum te kiezen en ervoor te zorgen dat ik voor die datum weer het land uit ben?
Anders gevraagd, wat zijn de slimme trucjes?
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKKquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik ook niets met KLM, en heb dan ook geen Flying Blue Card, ik kies namelijk altijd het goedkoopste tarief van welke aanbieder ook. (Hoewel geen Mahan, of andere obscure maatschappij).
KLM met vertrek anders dan Amsterdam heeft wel goede deals, 2 jaar geleden voor 400 en 425 euro vanaf Dusseldorf, en nu 540 euro vanaf Antwerpen, dan kies ik graag voor KLM.
Al blijft het eigenlijk belachelijk dat de 656 euro die KLM op deze datum aanbiedt met vertrek Amsterdam vluchten zijn vanaf Amsterdam - Parijs - Bangkok en terug via dezelfde route... Ik begrijp wel dat KLM weet dat mensen bij voorkeur een directe vlucht hebben, maar als je met gezond verstand nadenkt slaat dit nergens op, de direct vlucht met KLM is 796 euro, ruim 250 euro verschil met mijn vlucht en dan moet KLM nog kosten betalen aan de NMBS....
Het prijsbeleid door KLM komt natuurlijk ook door de markt, vanaf Brussel vliegt Ethiad en Qatar Airways, daarnaast is Air France en Lufthansa ook goed bezig reizigers te verleiden en kan KLM niet veel anders dan ook goedkoop aanbieden. Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.
Ja liefie, maar vanuit Antwerpen kost diezelfde trip maar 545. Dat is waar het hier om gaat.quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK
Ze hebben inderdaad ook vluchten voor 670 euro direct vanaf Amsterdam, maar op veel dagen dat het vanaf Antwerpen 545 euro kost, kost de vlucht met vertrek vanaf Amsterdam op dezelfde directe vlucht naar Bangkok 796 euro. Dan zijn de vluchten voor 656 euro alleen beschikbaar voor de Air France vluchten, dus via Parijs vanaf Amsterdam. (Dus je laat je toestel vollopen met goedkope klanten uit België, terwijl je mensen uit Nederland goedkoop in de Air France toestellen stopt met de daarbij behorende connecting flights.quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK
Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Iemand nog ervaringen met Orient Thai Airlines / 12 GO, ik ben niet zo bang voor de toestellen, in Rusland en Iran heb ik in toestellen gezeten waarvan ik wist dat het onderhoud niet goed was, maar gaat mij meer qua ervaring vliegen vanaf Don Muang, werkt dat nog een beetje?
Tja, qua onderhoud zal het niet optimaal zijn, en de Indonesische piloten in de MD80 zijn ook niet alles, maar echt angst om te vliegen heb ik niet. Gezien de hoeveelheid vluchten die ik maak is het procentueel gezien een steeds grotere kans dat het mis gaat. En in Iran vanaf Tehran naar Masshad in van Russisch makelij zijnde Ilyushin toestellen was ongetwijfeld een hoger risico, en ook daar willen de piloten gewoon weer thuiskomen. (Daarnaast, in Tehran is het in Iran veilig, in de buitengebieden zeker niet, dus transport over de weg is lang niet altijd verstandiger).quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.
Maar als je het voor de ervaring wilt doen, gewoon doen en anders lekker een ticket bij NOK Air boeken.
Lijkt mij echt meer dan voldoendequote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.
Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.
Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).
Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.
Iemand een idee hierover?
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.
Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.
Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).
Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.
Iemand een idee hierover?
Misschien is het handig van mij om te vermelden, dat ik absoluut geen uitgaans type ben. Ik geen druppel alcohol drink. Ik ga naar Thailand om iets van de cultuur te zien. Ik zie nu dat ontbijt bij resort kosten inbegrepen zijn. Ik eet ook bij een vriendin gratis een avondmaal. Misschien koop ik soms een shirt voor mij zelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.
Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.
Maak er wat van. Veel plezier.
[b]Op dinsdag 12 juli 2011 23:55 schreef wolferl het
Ik geef haar geen stuiver. Iets wat ik geleerden heb van bekende.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen. Was handiger geweest als je de verblijfplaats er bij vermeld had. Maar als het een Thaise vriendin is die je dit wijs maakt, dan heeft ze dollartekens in haar ogen en verwacht ze waarschijnlijk een behoorlijke financiele bijdrage van je aan het einde van de rit. Maar als uitgaan niet tot je favoriete bezigheden hoort, en het eten beschouwd als noodzaak, kun je van mij aannemen dat het absoluut genoeg moet zijn. Je moet je alleen niet teveel in westers georienteerde gelegenheden (hoe zeg ik dat even netjes hé?) ophouden.
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoorquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef JedaiNait het volgende:
Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...
Snap niet wat er zo vrekkerig aan is maar goedquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor
Maar goed, iedereen z'n eigen budget
Pijnigen? Zo slecht is het ook al weer niet tbhquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:04 schreef Bowny het volgende:
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht
Met 50k een half jaartje wonen? Dat kan gewoon gemakkelijk zelfs met elke avond bierquote:Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!
Er is idd inflatie en dingen worden duurder maar vooral de toeristen voelen dit geloof ik en de inflatie is nu ook al weer niet zo groot dat je met 50k niet genoeg zult hebben voor 2 weken (dit zegt niemand hier overigens) of dat 700 baht per dag voor 1 persoon als vrekkerig benoemd mag worden. Er zijn mensen die het zelfde denken over jouw uitgavenspatroon en naar mijn mening zonder goede reden.quote:Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
Gewoon daar gepind.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:01 schreef wolferl het volgende:
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?
Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
Betaal je veel transactie kosten?quote:
Je betaald bij wisselen altijd veel. En transactiekosten bij de pin en kosten bij je eigen bank (vermoedelijk).quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:04 schreef wolferl het volgende:
[..]
Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
Chiang Mai bedoel je denk ik.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers?quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:11 schreef APK het volgende:
[..]
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers?
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeftquote:Op donderdag 14 juli 2011 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.
Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst.
GWK/Travelex als enige echte grote speler op de Nederlandse Markt, zowel Abn Amro, Rabobank, SNS, Ing maken o.a. gebruik van hun diensten, heeft hele slechte wisselkoersen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft
Ik ook.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zit nu in Chiang Mai en kan je in ieder geval Panda Tours aanraden als je een trekking gaat doet en de Thai Farm als je een kook cursus wilt doen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Yepquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.
Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.
En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzoquote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:21 schreef chelloboy het volgende:
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo?
Oke veel plezier danquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |