abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98116198
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat 99% van de emigranten die in Isaan met een Thaise echtgenote wonen, deze echtgenote ooit als BG in Pattaya of Bangkok hebben opgedoken. Geen enkele Thai die niet uit Isaan komt zal daar ooit van zijn leven langer willen verblijven dan strikt noodzakelijk. Vraag het ze maar eens. Zelf het Moh Chit busstation noemen ze al meewarig het Isaan bussstation. En Bankokanians hebben er al de pest aan als ze via dat busstation naar b.v. Chiang Mai moeten reizen.
Dat weet ik, Thai blijken vrij xenofoon. Niet alleen Thai trouwens, dat geldt zo'n beetje voor half Azie. De buren zijn altijd dieven, luilakken of oplichters :) Of het nou Laos, India of Burma is.
pi_98585798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja dat zou ik ook doen :)
Je moet dan naar Surat Thani en vervolgens met een shuttle bus naar de ferry pier. Hier vind je alle info http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
Je kunt ook de trein naar Chumpon nemen en vanaf daar met de ferry naar Koh Phangan gaan.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:10:03 #103
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_98689767
Hoe zit het met de politieke onrust (demonstraties, rellen en dergelijke) momenteel in Thailand? Ik ben van plan een ticket te kopen waardoor ik 4 juli (de dag na de verkiezingen) in Bangkok aankom. Verwachten jullie veel problemen?
  zondag 26 juni 2011 @ 20:15:25 #104
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98690061
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:10 schreef JedaiNait het volgende:
Hoe zit het met de politieke onrust (demonstraties, rellen en dergelijke) momenteel in Thailand? Ik ben van plan een ticket te kopen waardoor ik 4 juli (de dag na de verkiezingen) in Bangkok aankom. Verwachten jullie veel problemen?
Beeje mal zeg. En als je het niet vertrouwt, neem je toch een goedkoop hotelletje voor <600 Baht in Bangkapi of vlakbij een van de pieren in de Klong San Saep. Dan ben je ook in een haf uurtje in b.v. Pratunam. Ik zou er allemaal maar geen probleem van maken. Zou me meer zorgen maken over de prijs van je ticket voor volgende week.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 26 juni 2011 @ 20:16:40 #105
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_98690132
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
pi_98691387
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:16 schreef Mishu het volgende:
Mijn vliegtuig vertrekt al over precies een maand! Heeft er iemand nog tips om het zo cheap ass mogelijk te houden allemaal?
Openbaar vervoer gebruiken
op straat eten
en uiteraard de goedkoopste hostels
  zondag 26 juni 2011 @ 20:51:29 #107
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98691892
quote:
Voor je reizen in Thailand de bus op Khao San Road boeken, uitsluitend streetfood, niets te drinken bestellen maar de graties ijsblokjes laten smelten of in een foodcourt eten en de immitatie cola uit een plastic zak drinken. Voor de overnachtingen uitsluitend op zoek gaan naar guesthouses waar ze kamers zonder raam en airco aanbieden en waar je de badkamer met 6 andere gasten moet delen. Oh, kan nog goedkoper als je naar een hostel gaat waar je een bed in een kamer van 6 kunt krijgen. En mocht je toch wat fruit willen kopen, kijk dan of je een overrijpe donker gele ananas kunt bemachtigen. Die krijg je wel voor 5 Baht als je een beetje gewiekst bent in het afdingen. Het vervoer in BKK doe je natuurlijk gratis per tuk-tuk door je eerst naar allerlei gemstone- gold of kledingshops te laten rijden.

Hoe goedkoop wil je het hebben?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:07:16 #108
294637 Haroldinho
Once you had Asian...
pi_98765280
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Openbaar vervoer gebruiken
op straat eten
en uiteraard de goedkoopste hostels
Op die manier houd je het inderdaad heel goedkoop. Maar als ik met vakantie ga wil ik toch wel een klein beetje luxe en niet echt op de centen letten. Met eten op straat is trouwens niets mis :)
pi_98765333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Haroldinho het volgende:

[..]

Op die manier houd je het inderdaad heel goedkoop. Maar als ik met vakantie ga wil ik toch wel een klein beetje luxe en niet echt op de centen letten. Met eten op straat is trouwens niets mis :)
Dan moet ze niet vragen om heel goedkoop. Dat is de vraag en die beantwoord ik.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:10:33 #110
294637 Haroldinho
Once you had Asian...
pi_98765454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan moet ze niet vragen om heel goedkoop. Dat is de vraag en die beantwoord ik.
Dat heb je inderdaad goed gedaan ;) Nog meer tips om goedkoop vakantie te vieren in Thailand: doe boodschappen bij de grote supermarkt in plaats van bij de Seven. Dat is vaak ook goedkoper :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:49:56 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98782757
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Haroldinho het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad goed gedaan ;) Nog meer tips om goedkoop vakantie te vieren in Thailand: doe boodschappen bij de grote supermarkt in plaats van bij de Seven. Dat is vaak ook goedkoper :P
Mwah, over het algemeen loont het eigenlijk helemaal niet om naar de Tesco te gaan in plaats van de 7/11, de prijzen in deze winkels voor dezelfde producten zijn nagenoeg gelijk.
Juist in de niet keten supermarkten of particuliere winkeltjes zijn de prijzen iets lager, wat mij vooral opvalt is dat je vaak beter kleinere verpakkingen kan kopen dan een grote verpakking, omgerekend zijn die kleine verpakkingen goedkoper....

Maar om op de vraag terug te komen, het heeft niet echt zin om 10 THB te beknibbelen door een cola te kopen bij de 7/11 in plaats van op een terras, wat je beter kan doen is goed om je heen kijken qua vervoersprijzen en dergelijke, als je vooraf e.e.a. boekt, mocht dat kunnen, kan je daar aardig op besparen, en anders loont goed rondkijken bij de veschillende aanbieders van de diverse aangeboden excursies, voor hetzelfde uitstapje worden veel verschillende prijzen gerekend....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98850860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:14 schreef TheRegulator het volgende:

[..]

Je kunt ook de trein naar Chumpon nemen en vanaf daar met de ferry naar Koh Phangan gaan.
Echt, is dat mogelijk? Goeie tip.
pi_98851018
quote:
Ja, geef jezelf een dagelijkse spendeerlimiet en ga daar niet overheen.
pi_98851217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja, geef jezelf een dagelijkse spendeerlimiet en ga daar niet overheen.
Zoek naar goedkope kamers kan je het meest besparen. Maar reken dan nier op airco, eigen douche/WC. Verder zou ik zeggen laat er niks voor zo'n reis doe je niet al te vaak in je leven!
pi_98869254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Echt, is dat mogelijk? Goeie tip.
Is best leuk, ik heb het zo in 2008 gedaan, alleen nam toen de Ferry naar Koh Tao.
Ik liep in de avond nog wat door Chumpon, en was volgens mij de enige falang daar, samen met 2 duitsers die ik in de trein had ontmoet.
Kreeg zowieso het idee dat er niet al teveel toeristen naar toe kwamen.

Het was iig goed te doen, ik zou het de volgende keer zeker weer zo doen
  maandag 4 juli 2011 @ 13:27:21 #116
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99018875
Zo hehe eindelijk geboekt *O* ikke ben zo blij blij blij :D
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land O+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_99022783
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef MissHobje het volgende:
Zo hehe eindelijk geboekt *O* ikke ben zo blij blij blij :D
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land O+
een hele maand !
wou dat ik zoveel tijd had
  maandag 4 juli 2011 @ 15:18:57 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99023027
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:13 schreef YebCar het volgende:

[..]

een hele maand !
haha jups, eens per 2 jaar maakt mijn werkgever daar geen probleem van zeg maar ;)
(en daarbij dat alles qua vakantie al volgepland was door collega;s en ik pas oktober weg kon.. heb ik deze maand opgeëist :o! )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 4 juli 2011 @ 19:09:29 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_99032377
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:13 schreef YebCar het volgende:

een hele maand !
Wij hebben ook voor een maand geboekt (14 dec - 13 jan) maar vliegen deze keer door naar Bali.
Weer eens iets anders na 11x kerst en oud en nieuw in Thailand :P

Als je van 26-09 t/m 26-10 gaat heb je trouwens een dag overstay van het visum :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 4 juli 2011 @ 20:37:49 #120
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_99036029
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:09 schreef APK het volgende:

[..]

Wij hebben ook voor een maand geboekt (14 dec - 13 jan) maar vliegen deze keer door naar Bali.
Weer eens iets anders na 11x kerst en oud en nieuw in Thailand :P

Als je van 26-09 t/m 26-10 gaat heb je trouwens een dag overstay van het visum :+
Kom toch pas de 27e aan, geen probleem dus ;)
Vetrek is 20.45 NL ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_99072318
15 maart vlieg ik naar India, en vanaf daar door Azie heen. Iemand die in de zomer ook in Thailand zit? Gok dat ik daar rond augustus/september zit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99078690
Hallo :)

Ik ga 11 december naar Thailand en heb niet zo heel veel tijd te besteden daar.. 17 dagen om precies te zijn.. En in die tijd wil ik naar Bangkok, Kanchanaburi, Koh Samui en Koh Phi Phi en het liefste ook nog naar het olifanten natuurpark alleen dat ligt helemaal aan de andere kant van alle plekken waar ik heen wil.

Vandaag ben ik naar het reis bureau geweest alleen ik kreeg zelf een beetje het idee dat ik beter gewoon in het vliegtuig kan stappen en daar alles kan regelen.. Ik ontmoet daar een vriendin die vanuit maleisië komt.. Zij wilde eigenlijk nog wel meer island hoppen, dan alleen Koh Samui en Koh Phi Phi maar ik heb het idee dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, gezien alle dingen die ik in korte tijd wil doen..

Heeft iemand tips voor mij? De vrouw van het reisbureau had het over de treinen etc. maar ze was er zelf nog nooit geweest dus hoor liever ervaringen van mensen die er wel geweest zijn.. En denken jullie dat het beter is om het vanuit hier te regelen, of gewoon daar? En zal ik dan wel een hotel alvast boeken voor in Bangkok als ik aankom? Ik ben van plan om maximaal 4 dagen in Bangkok te blijven.

Ik hoor graag wat tips.. Alvast bedankt :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:25:33 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99083995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:43 schreef ChicaChula het volgende:
Hallo :)

Ik ga 11 december naar Thailand en heb niet zo heel veel tijd te besteden daar.. 17 dagen om precies te zijn.. En in die tijd wil ik naar Bangkok, Kanchanaburi, Koh Samui en Koh Phi Phi en het liefste ook nog naar het olifanten natuurpark alleen dat ligt helemaal aan de andere kant van alle plekken waar ik heen wil.

Vandaag ben ik naar het reis bureau geweest alleen ik kreeg zelf een beetje het idee dat ik beter gewoon in het vliegtuig kan stappen en daar alles kan regelen.. Ik ontmoet daar een vriendin die vanuit maleisië komt.. Zij wilde eigenlijk nog wel meer island hoppen, dan alleen Koh Samui en Koh Phi Phi maar ik heb het idee dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, gezien alle dingen die ik in korte tijd wil doen..

Heeft iemand tips voor mij? De vrouw van het reisbureau had het over de treinen etc. maar ze was er zelf nog nooit geweest dus hoor liever ervaringen van mensen die er wel geweest zijn.. En denken jullie dat het beter is om het vanuit hier te regelen, of gewoon daar? En zal ik dan wel een hotel alvast boeken voor in Bangkok als ik aankom? Ik ben van plan om maximaal 4 dagen in Bangkok te blijven.

Ik hoor graag wat tips.. Alvast bedankt :)
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.

Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.

Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
pi_99084385
Waarom Koh Samui?
pi_99086240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Godtje het volgende:
Waarom Koh Samui?
Nou omdat die vriendin van mij vanaf Langkawi komt naar of Koh Samui of Phuket.. En aangezien ik niet echt heel graag naar Phuket wil, wordt het Koh Samui.. Of denken jullie dat ik veel beter naar Phuket kan gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')