Lijkt mij echt meer dan voldoendequote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.
Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.
Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).
Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.
Iemand een idee hierover?
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.
Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.
Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).
Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.
Iemand een idee hierover?
Misschien is het handig van mij om te vermelden, dat ik absoluut geen uitgaans type ben. Ik geen druppel alcohol drink. Ik ga naar Thailand om iets van de cultuur te zien. Ik zie nu dat ontbijt bij resort kosten inbegrepen zijn. Ik eet ook bij een vriendin gratis een avondmaal. Misschien koop ik soms een shirt voor mij zelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.
Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.
Maak er wat van. Veel plezier.
[b]Op dinsdag 12 juli 2011 23:55 schreef wolferl het
Ik geef haar geen stuiver. Iets wat ik geleerden heb van bekende.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen. Was handiger geweest als je de verblijfplaats er bij vermeld had. Maar als het een Thaise vriendin is die je dit wijs maakt, dan heeft ze dollartekens in haar ogen en verwacht ze waarschijnlijk een behoorlijke financiele bijdrage van je aan het einde van de rit. Maar als uitgaan niet tot je favoriete bezigheden hoort, en het eten beschouwd als noodzaak, kun je van mij aannemen dat het absoluut genoeg moet zijn. Je moet je alleen niet teveel in westers georienteerde gelegenheden (hoe zeg ik dat even netjes hé?) ophouden.
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoorquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef JedaiNait het volgende:
Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...
Snap niet wat er zo vrekkerig aan is maar goedquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor
Maar goed, iedereen z'n eigen budget
Pijnigen? Zo slecht is het ook al weer niet tbhquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:04 schreef Bowny het volgende:
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht
Met 50k een half jaartje wonen? Dat kan gewoon gemakkelijk zelfs met elke avond bierquote:Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!
Er is idd inflatie en dingen worden duurder maar vooral de toeristen voelen dit geloof ik en de inflatie is nu ook al weer niet zo groot dat je met 50k niet genoeg zult hebben voor 2 weken (dit zegt niemand hier overigens) of dat 700 baht per dag voor 1 persoon als vrekkerig benoemd mag worden. Er zijn mensen die het zelfde denken over jouw uitgavenspatroon en naar mijn mening zonder goede reden.quote:Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
Gewoon daar gepind.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:01 schreef wolferl het volgende:
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?
Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
Betaal je veel transactie kosten?quote:
Je betaald bij wisselen altijd veel. En transactiekosten bij de pin en kosten bij je eigen bank (vermoedelijk).quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:04 schreef wolferl het volgende:
[..]
Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
Chiang Mai bedoel je denk ik.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers?quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:11 schreef APK het volgende:
[..]
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers?
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeftquote:Op donderdag 14 juli 2011 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.
Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst.
GWK/Travelex als enige echte grote speler op de Nederlandse Markt, zowel Abn Amro, Rabobank, SNS, Ing maken o.a. gebruik van hun diensten, heeft hele slechte wisselkoersen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft
Ik ook.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zit nu in Chiang Mai en kan je in ieder geval Panda Tours aanraden als je een trekking gaat doet en de Thai Farm als je een kook cursus wilt doen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Yepquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.
Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.
En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzoquote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:21 schreef chelloboy het volgende:
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo?
Oke veel plezier danquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
Nu hou ik ook van vliegen, en vind ik het niet erg om wat rond te vliegen in Azie, maar ik begrijp niet helemaal waarom je ook nog naar Kuala Lumpur vliegt, vanaf Bangkok gaat er ook nog een vlucht naar Bali, Kuala Lumpur er tussenstoppen, compleet ander land, grote stad, is mij niet helemaal duidelijk, daar kan je nooit optimaal van genieten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef foodlover het volgende:
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:
We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-
Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.
24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.
Fijne reis.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Antwoorden op je vragen:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:01 schreef maxkranendijk het volgende:
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.
Ik heb de volgende trip gepland.
28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen
Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)
Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.
Thnx alvast.
Thnx voor de info. Ik ben in 2007 al in Thailand geweest (1 maand), dus heb al wat ervaring. Bangkok doe ik wat korter omdat ik daar al lang ben geweest en waarschijnlijk nog wel vaker terug kom.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Antwoorden op je vragen:
Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?
Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.
Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).
Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?
Fijne reis alvast.
Het vleesgerecht is de welbekende Nua Pad Krapau en het ander is beter bekend als Tom Choed Woon Senquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:59 schreef YebCar het volgende:
alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mij
de onderste lijkt me meer chinese bamisoep
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |