abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 20:14:52 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99334384
Mochten mensen nog op zoek zijn Emirates heeft goedkope tickets naar Bangkok met vertrek Dusseldorf voor 526 euro. Indien je een beetje verder klikt zijn er vluchten beschikbaar met heen 4 uur overstap en terug 1,5 uur, das een goede prijs voor vertrek tot en met half december.

Neemt niet weg dat de Airbus 330 niet het meest ideale toestel is van Emirates, en daarnaast je moet vertrekken vanaf Düsseldorf, wat natuurlijk ook kosten met zich meebrengt, afhankelijk waar je woont.

Wel grappig, dat de prijs van 526 euro exact de prijs is die ik had voorspeld, toch blijf ik tevreden met KLM vanaf Antwerpen voor 545 euro, heen is het wat lastig, terug ben ik vanaf Amsterdam zo op mijn eindbestemming.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99335070
Die site van Emirates.. :r!
pi_99372602
Van 23 jul t/m 20 aug naar thailand :).
pi_99385749
Ned 3 kijken nu Bestemming Onbekend.
Ik ga Zaterdag voor 17 dagen naar Pattaya voor de 4 keer.
Help ze wel om mijn manier daar,haha
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:00:31 #161
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99390704
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.

Iemand een idee hierover?
pi_99391955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Lijkt mij echt meer dan voldoende :) Veel plezier :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:45:45 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99393433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:

Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.

Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.

Maak er wat van. Veel plezier.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:55:02 #164
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99394015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.

Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.

Maak er wat van. Veel plezier.
Misschien is het handig van mij om te vermelden, dat ik absoluut geen uitgaans type ben. Ik geen druppel alcohol drink. Ik ga naar Thailand om iets van de cultuur te zien. Ik zie nu dat ontbijt bij resort kosten inbegrepen zijn. Ik eet ook bij een vriendin gratis een avondmaal. Misschien koop ik soms een shirt voor mij zelf.

Ik vraag dit omdat die vriendin me er op attendeerde dat ik aan 50000 baht totaal niet genoeg had voor 20 dagen overleven.
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:11:40 #165
6941 APK
Factual, I think.
pi_99394916
:D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:13:21 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99395005
[quote]0s.gif [b]Op dinsdag 12 juli 2011 23:55 schreef wolferl het

[ Bericht 16% gewijzigd door buzz1291 op 13-07-2011 00:20:07 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:25:33 #167
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99395628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen. Was handiger geweest als je de verblijfplaats er bij vermeld had. Maar als het een Thaise vriendin is die je dit wijs maakt, dan heeft ze dollartekens in haar ogen en verwacht ze waarschijnlijk een behoorlijke financiele bijdrage van je aan het einde van de rit. Maar als uitgaan niet tot je favoriete bezigheden hoort, en het eten beschouwd als noodzaak, kun je van mij aannemen dat het absoluut genoeg moet zijn. Je moet je alleen niet teveel in westers georienteerde gelegenheden (hoe zeg ik dat even netjes hé?) ophouden.
Ik geef haar geen stuiver. Iets wat ik geleerden heb van bekende.
Ik ga ook niet rond banjeren in westerse eetgelegenheden. Anders kan ik net zo goed thuis blijven. Kom voor echt Thais eten. En overdag drink ik bijna alleen maar water.
Misschien maak ik me teveel druk om geld, ik ga het alleen niet zo duur maken.
pi_99406184
Is dat een Thaise die dat zegt dat je met 50k niet genoeg hebt.. dan voel ik eenzelfde nattigheid als Buzz al reeds vermeldde als ik heel eerlijk ben :')

Het zal wel per persoon verschillen maar ik gok dat ik met 50.000 Bath toch echt wel een stukje langer dan een half jaar kan blijven wonen in Thailand want het eten en drinken kost er werkelijk geen ene drol. Stel dat je naar de walkingstreet of iets dergelijks gaat (markt). Dan koop je voor 10 baht een zak sticky rice en voor 10 baht een stok met een kip er aan. Natuurlijk is het binnen restaurantjes wel iets duurder dan dit maar het kan gewoon enorm goedkoop zijn. Resort al betaald, vlucht is ook al geregeld.. nee ik zie werkelijk geen enkel probleem met je 50k.. sterker nog; ik denk dat je erg veel gaat overhouden wanneer je weer thuis bent maar dit ligt nogmaals helemaal aan jezelf en je uitgaven :)
pi_99412414
Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...

Ofwel 50.000 voor 20 dagen is echt meer dan genoeg!
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:58:25 #170
6941 APK
Factual, I think.
pi_99420431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef JedaiNait het volgende:

Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
pi_99423086
Met 50k red je het wel en dan hoef je niet eens al te gierig te doen. Het uitgaan in Westerse clubs tikt idd hard aan.

Ik ga 4x per jaar en ben iedere keer tussen de 50k-60k kwijt voor 14 dagen, excl. ticket en overnachting. En dan doe ik ook echt alles zonder te bezuinigen. :)

Don't worry, enjoy the trip!

@Chelloboy----> :') :') :') :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Bowny op 13-07-2011 19:31:35 ]
pi_99426756
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:

[..]

Snap niet wat er zo vrekkerig aan is maar goed :) Je snapt dat een rijke zakenman jou een vrek zal vinden omdat je geen 300k per dag er over heen smijt bij wijze van spreke he :P Iedereen vind elkaar wel een vrek :')

Ik denk gewoon zo: alles wat je kunt besparen is mooi meegenomen.. misschien kun je op t einde van de rit wel wat leuke spullen kopen of misschien kun je sneller terug gaan of misschien kun je langer blijven. Ik vind er niks vrekkerigs aan om te besparen waar nodig :)

50k voor 20 dagen is echt voor een normaal uitgavenspatroon (dus zoals buzz al zei; als je elke dag 24/7 in westerse nachtclubs zit zal dit wel erg krap worden of als je geld aan je thaise vrouwtje moet geven ofzo) meer dan zat, zo simpel is het :) Je gaat zelfs nogal wat overhouden gok ik zo.

[ Bericht 10% gewijzigd door SoraAoi op 13-07-2011 20:47:30 ]
pi_99426956
koop voor die 50k een membership bij een g club *O*

maargoed...ik ga denk ik ook maar eens rondkijken voor tickets. wil rond kerst op het strand liggen in phuket
pi_99444187
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht

Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!

Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:23:05 #175
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_99444371
Wij maken meestal 1000 p.p.p.d op. Dat is exclusief ticket naar BKK, maar verder álles inbegrepen. Dus accomodatie (hostels), binnenlandse reizen (treinen, bussen) entree gelden, eten, drinken, excursies.
Dat loopt soms op naar 1500 p.p.p.d als we bijv binnenlandse vluchten en taxis nemen en af en toe een duurdere acco. (Flash packer style dus.)
Eten blijft goedkoop, aangezien je ons nooit zal aantreffen in een duurder restaurant. Aangezien die nooit beter kunnen zijn... :')

NB: misschien denkt ze dat je alles voor haar ging/gaat betalen, maar zelfs in dat geval kom je prima uit. :Y
pi_99445816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:04 schreef Bowny het volgende:
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht
Pijnigen? Zo slecht is het ook al weer niet tbh :) Ik weet niet wat er mis mee is eigenlijk, eten op marktjes met je vriendenclub. Je kunt zelfs nog elke avond uitgaan :) Maar nogmaals; rijke zakenmannen zeggen ditzelfde over jou; "ik vind eten in middelmatige restaurantjes en alles beneden ***** vrekkerig en ik zal mezelf niet pijnigen door niet elke dag in vijf sterren restaurantjes te eten" want dat is eigenlijk wat er nu gebeurd. De stelling is overigens;

Heb ik met 50k genoeg voor 2 weken

Ja duh tuurlijk is dat genoeg maar opnieuw gaat het er aan liggen wat je doet. Als jij op dag 1 in bangkok 4 bargirls mee naar huis neemt en dit elke dag zo gaat volhouden terwijl je uitgaat in westerse clubs etc etc is dit niet genoeg. Voor een normale vakantie is dit MEER dan genoeg gok ik zo. 700 per dag uitgeven en dan op t einde van de rit imba veel souvenirs kopen en t laatste weekend big spender spelen = wel tof :)

Edit: oh wacht het is INCLUSIEF verblijf en ik neem aan dat het dan geen appartement is :) Njah zelfs dan nog is het eigen keuze :P

quote:
Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!
Met 50k een half jaartje wonen? Dat kan gewoon gemakkelijk zelfs met elke avond bier :) Misschien niet in jullie favoriete toeristische (en overpriced) badplaatsen zoals pattaya en phuket of samui (die plaatsen hebben sowieso weinig meer met thailand te maken net zoals phiphi eiland etc etc) maar een half jaar met 50k doen moet 0,0 problemen zijn. En natuurlijk gaat het geld op als je 30k per maand verdiend :) Dat is het normale lerarenloon daar voor buitenlanders. Als je dat elke maand krijgt maak je het ook elke maand op omdat je dan wel wat extra kleren koopt of een extra televisie er bij koopt maar het hoeft niet en dat is wat ik bedoel. Het hoeft zelfs niet zonder je te kwellen of te pijnigen zoals je het zou zeggen :) Aan eten/drinken/onderdak zul je geen 30k per maand uitgeven denk ik of je moet voor 5 mensen kopen. En verder: Iedereen kent wel mensen dus bij deze:

Ik ken mensen die 15k per maand verdienen dat niet elke dag op gaat en die toch in het weekend lekker uitgaan :)

quote:
Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
Er is idd inflatie en dingen worden duurder maar vooral de toeristen voelen dit geloof ik en de inflatie is nu ook al weer niet zo groot dat je met 50k niet genoeg zult hebben voor 2 weken (dit zegt niemand hier overigens) of dat 700 baht per dag voor 1 persoon als vrekkerig benoemd mag worden. Er zijn mensen die het zelfde denken over jouw uitgavenspatroon en naar mijn mening zonder goede reden.

[ Bericht 1% gewijzigd door SoraAoi op 14-07-2011 10:44:34 ]
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:01:31 #177
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99464267
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?

Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
pi_99464326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:01 schreef wolferl het volgende:
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?

Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
Gewoon daar gepind.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:04:36 #179
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99464417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:02 schreef Godtje het volgende:

[..]

Gewoon daar gepind.
Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
pi_99464726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:04 schreef wolferl het volgende:

[..]

Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
Je betaald bij wisselen altijd veel. En transactiekosten bij de pin en kosten bij je eigen bank (vermoedelijk).

Dus veel tegelijk opnemen scheelt kosten ja. Want het zijn vaste kosten geen percentages.
In cambodja bijvoorbeeld bij de meeste banken $4 per transactie :')

In Thailand is dat wel goedkoper. Weet het tarief niet meer
pi_99465999
De transactiekosten van de laatste keer dat ik er was, was 150 Baht per keer.

Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:35:14 #182
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99466100
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
pi_99466180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Chiang Mai bedoel je denk ik.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:11:51 #184
6941 APK
Factual, I think.
pi_99467691
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers? :o
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
pi_99467883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:11 schreef APK het volgende:

[..]

Krijg je daar niet een enorme ruk-koers? :o
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.

Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst. ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:23:00 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_99468173
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.

Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst. ;)
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:17:22 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99470523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:23 schreef APK het volgende:

[..]

Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft :)
GWK/Travelex als enige echte grote speler op de Nederlandse Markt, zowel Abn Amro, Rabobank, SNS, Ing maken o.a. gebruik van hun diensten, heeft hele slechte wisselkoersen.

Het is overigens meestal voordeliger om geld plaatselijk te wisselen dan geld op te nemen, met mijn Rabobank kan ik gratis pinnen in Thailand bij AEON pinautomaten. (En laat die nu net zitten op de plek waar ik in de buurt verblijf), toch is de contante omwisselkoers beter.
In Thailand is alleen op de luchthaven de omwisselkoers relatief slecht, daar moet je maar een klein beetje geld omwisselen, bij banken of wisselkantoortjes vind je goede wisselkoersen zonder transactiekosten.
Al is niets fijner om lage bedragen op te kunnen nemen zodat ik niet veel geld op zak heb. Aeon is daar ideaal voor.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:55:31 #188
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99482377
quote:

[..]

Ik ook.

En ik denk ook niet dat dit het soort toeristen is waar ze in Thailand nu echt om zitten te springen. En dan die discussies over goedkope accomodatie. Ja, je kunt voor een kale prijs van 2500 Bt wel een hok, sorry, apartement huren, maar dan wel voor minimaal een maand. Het is dus gewoon klinkklare onzin dat een toerist met 50000:6=8333 Bt per maand kan rondkomen.

Alle arbeidskrachten uit de Isaan hebben nog moeite om van 6000 Bt per maand minimum loon in Bangkok rond te komen, zelfs als ze een kamer met z'n drieen delen. Dus laat niemand beweren dat een westerling wel met 8333 per maand kan rondkomen wanneer je gewoon 3 gezonde maaltijden per dag eet. Sticky lijs en een sate stok met drie stukjes kip, hoe durf je het als een maaltijd te beschouwen... en dat dus iedere dag opnieuw hé. Belachelijk, gewoon klinkklare onzin en ik vind het nog misleidend ook voor de argeloze toerist die voor het eerst naar Thailand gaat en dit voor waar aanneemt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:59:36 #189
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99482601
dubbel, was een brakke internet verbinding in Italie gisteren.

[ Bericht 93% gewijzigd door buzz1291 op 15-07-2011 22:39:28 ]
pi_99484080
ach trek je je niet aan.
alle mensen hebben een andere definitie van " op vakantie " gaan
pi_99489956
Welke discussies over goedkope accomodatie eigenlijk? Die heb ik helemaal gemist.
En waar gaat die ": 6" over? Het aantal maanden? We hebben het toch over toeristen? En hoezo heb je dan een probleem met het boeken van een kamer als we nu ineens van een half jaar uitgaan? Dan maakt het toch niks uit dat je minimaal een maandje in het appartement moet zitten? 6 maanden > 1 maanden enzo :P

Een toerist hoeft namelijk niet met 8333 baht per maand rond te komen dat heeft dus niemand beweerd dus waar dat vandaan komt weet ik ook niet eigenlijk :P. Een toerist heeft volgens mij wel genoeg aan 50k voor 2 weken en dus niet voor een half jaar en daar ben ik het denk ik wel mee eens. De originele vraagsteller had namelijk 50k voor 2 weken (of 20 dagen of whatever) thailand en de vlucht had ie al en het hotel ook en hij vroeg dus of ie daar genoeg aan had als toerist zijnde. Ik denk dat je er wel genoeg aan hebt :) Het komt dus dichter in de buurt van 50k per maand (3 weken ong) ipv 8333 baht voor een maand. Dat lijkt me niet te doen als je een toerist bent tbh... Ik ken ook niemand die op vakantie gaat voor een paar weken met slechts 8333 baht op zak maar goed, je zult ze wel er tussen hebben :)

Cheers

[ Bericht 39% gewijzigd door SoraAoi op 15-07-2011 03:52:34 ]
pi_99489979
edit

[ Bericht 12% gewijzigd door SoraAoi op 15-07-2011 03:33:40 ]
pi_99496353
quote:

[..]

Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.

Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.

En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
pi_99496620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Ik zit nu in Chiang Mai en kan je in ieder geval Panda Tours aanraden als je een trekking gaat doet en de Thai Farm als je een kook cursus wilt doen.
pi_99501581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.

Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.

En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
Yep :) Ik zelf vind uitgaan wel leuk als ik op vakantie ga dus tsja dan besteed je wel wat meer geld denk ik maar wat boeit het andere mensen nu wat jij leuk vind om te doen wanneer je op vakantie bent :) Hf in Thailand btw :)

Verder ging ik eens naar Hua Hin en daar vroegen ze 150 baht voor een bak rijst ofzo :') Het zal er dus ook we aan liggen waar je gaat gok ik zo want op sommige (lees: toeristische) plaatsen is het gewoon echt vele malen duurder. hf

[ Bericht 10% gewijzigd door SoraAoi op 15-07-2011 14:30:53 ]
pi_99532916
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
pi_99533179
:') :D !!!
pi_99533333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 08:21 schreef chelloboy het volgende:
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo :')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99540254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo :')?
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
pi_99545376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:

[..]

Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Doeiii
Oke veel plezier dan ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:40:19 #201
296595 foodlover
live and learn
pi_99548561
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:

We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-

Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.

24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:51:27 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99549011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef foodlover het volgende:
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:

We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-

Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.

24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
Nu hou ik ook van vliegen, en vind ik het niet erg om wat rond te vliegen in Azie, maar ik begrijp niet helemaal waarom je ook nog naar Kuala Lumpur vliegt, vanaf Bangkok gaat er ook nog een vlucht naar Bali, Kuala Lumpur er tussenstoppen, compleet ander land, grote stad, is mij niet helemaal duidelijk, daar kan je nooit optimaal van genieten.

Aan de andere kant is het wel haalbaar, al zou ik misschien niet kiezen voor de nachttrein naar Chiang Mai maar voor een interne vlucht met Orient Thai, Nok Air of Air Asia van Bangkok naar Chiang Mai.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99552369
quote:

[..]

Doeiii
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.

Fijne reis.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:47:56 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_99553211
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.

Fijne reis.
quote:

je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
>:O :+
pi_99556190
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.

Ik heb de volgende trip gepland.

28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen

Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)

Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.

Thnx alvast.
pi_99572859
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:01 schreef maxkranendijk het volgende:
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.

Ik heb de volgende trip gepland.

28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen

Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)

Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.

Thnx alvast.
Antwoorden op je vragen:

Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?

Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.

Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).

Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?

Fijne reis alvast.
pi_99579685
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Antwoorden op je vragen:

Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?

Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.

Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).

Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?

Fijne reis alvast.
Thnx voor de info. Ik ben in 2007 al in Thailand geweest (1 maand), dus heb al wat ervaring. Bangkok doe ik wat korter omdat ik daar al lang ben geweest en waarschijnlijk nog wel vaker terug kom.

Waarschijnlijk zullen we dan 1 of 2 eilanden doen. We willen voornamelijk snorkelen en soms een beach party ofzo meepakken. Ik dat denk dat Koh Samui en Koh Pangan dan het handigst zijn.

Ik wilde vooral weten hoelang het duurt om van Koh Pangan bijvoorbeeld naar Khao Sok te komen en of ik dat 'gewoon' 1 dag van te voren kan regelen (ook terug naar Bangkok). Dan kan ik beter inschatten of de reis te halen is op deze manier.

Booking.com gebruik ik zelf ook, dus dat komt wel goed voor Bangkok. De rest regel ik gewoon per dag of heeft iemand nog aanraders voor Koh Samui / Koh Pangan?
  zondag 17 juli 2011 @ 15:52:23 #208
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99580557
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:59 schreef YebCar het volgende:

alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mij
de onderste lijkt me meer chinese bamisoep
Het vleesgerecht is de welbekende Nua Pad Krapau en het ander is beter bekend als Tom Choed Woon Sen
Ka (kip gehakt met dunne mie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')