Pijnigen? Zo slecht is het ook al weer niet tbhquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:04 schreef Bowny het volgende:
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht
Met 50k een half jaartje wonen? Dat kan gewoon gemakkelijk zelfs met elke avond bierquote:Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!
Er is idd inflatie en dingen worden duurder maar vooral de toeristen voelen dit geloof ik en de inflatie is nu ook al weer niet zo groot dat je met 50k niet genoeg zult hebben voor 2 weken (dit zegt niemand hier overigens) of dat 700 baht per dag voor 1 persoon als vrekkerig benoemd mag worden. Er zijn mensen die het zelfde denken over jouw uitgavenspatroon en naar mijn mening zonder goede reden.quote:Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
Gewoon daar gepind.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:01 schreef wolferl het volgende:
Gaan jullie naar grenswisselkantoor om Thaise Baht op te nemen, of pinnen jullie rechtstreeks in Thailand zelf bij een ATM?
Ik werd namelijk een beetje scheel van die handelsprijzen die GWK hanteert.
Betaal je veel transactie kosten?quote:
Je betaald bij wisselen altijd veel. En transactiekosten bij de pin en kosten bij je eigen bank (vermoedelijk).quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:04 schreef wolferl het volgende:
[..]
Betaal je veel transactie kosten?
Ik las namelijk dat het verstandig is als je 20000 baht per keer pint.
Chiang Mai bedoel je denk ik.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers?quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heb ook gewoon in GWK kantoortjes gewisseld met de euro's die ik op zak had. Dan heb je die kosten natuurlijk niet.
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:11 schreef APK het volgende:
[..]
Krijg je daar niet een enorme ruk-koers?
Of bedoel je niet GWK-kantoortjes in Nederland?
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeftquote:Op donderdag 14 juli 2011 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, je hebt met name in Bangkok veel zelfstandige kantoortjes. Op Khao San Road staat zelfs een particuliere bus waar je kunt ruilen. De wisselkoersen zijn wel oké maar kunnen verschillen per kantoor.
Maar pinnen bij een ATM blijft natuurlijk gewoon het makkelijkst.
GWK/Travelex als enige echte grote speler op de Nederlandse Markt, zowel Abn Amro, Rabobank, SNS, Ing maken o.a. gebruik van hun diensten, heeft hele slechte wisselkoersen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat wolferl GWK-kantoortjes in Nederland bedoelde en die geven volgens mij een erg slechte wisselkoers ivm de koers in Thailand zoals jij al aangeeft
Ik ook.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor
Maar goed, iedereen z'n eigen budget
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor
Maar goed, iedereen z'n eigen budget
Ik zit nu in Chiang Mai en kan je in ieder geval Panda Tours aanraden als je een trekking gaat doet en de Thai Farm als je een kook cursus wilt doen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:35 schreef wolferl het volgende:
Oke, bedankt voor de tips. Ik hoorde vanmorgen dat we ook naar Cheangmai gaan. Heb daar enorm veel zin in:)
Yepquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Oh daar is niks vrekkerigs aan hoor. Wat scheelt is dat we met ons 2en reizen en niet zo van uitgaan houden. Verder vinden we het leuk om vooral Thais eten te eten in van die kleine 'restaurants' met plastic stoelen en tafels. Niet omdat dit goedkoper is, maar omdat we thuis ook wel in een gewoon restaurant biefstuk kunnen eten.
Verder hebben we gewoon hotelkamers met airco, biertje bij het eten etc.
En zoals gezegd, als je een excursie oid doet dan kom je hoger uit.
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzoquote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:21 schreef chelloboy het volgende:
Ben er klaar voor,vanavond naar Pattaya tot 3 Augustes.
Vlieg gewoon met de KLM en taxi is ook al geregeld.
Benieuwd hoe het deze keer ga verlopen,denk weer weinig excursies en veel in de bierbars en Walking Street.
Pattaya, Pattaya, Phuuying love you mak mak,
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar Chelloboy, jij gaat dus voor de dames van lichte zede naar Pattaya neem ik aan? Ik vraag me dan toch altijd af hoe dat eruit ziet, is het echt dat je zo een meisje huurt voor een hele dag voor 20 euro ofzo?
Oke veel plezier danquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |