Ja liefie, maar vanuit Antwerpen kost diezelfde trip maar 545. Dat is waar het hier om gaat.quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK
Ze hebben inderdaad ook vluchten voor 670 euro direct vanaf Amsterdam, maar op veel dagen dat het vanaf Antwerpen 545 euro kost, kost de vlucht met vertrek vanaf Amsterdam op dezelfde directe vlucht naar Bangkok 796 euro. Dan zijn de vluchten voor 656 euro alleen beschikbaar voor de Air France vluchten, dus via Parijs vanaf Amsterdam. (Dus je laat je toestel vollopen met goedkope klanten uit België, terwijl je mensen uit Nederland goedkoop in de Air France toestellen stopt met de daarbij behorende connecting flights.quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK
Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Iemand nog ervaringen met Orient Thai Airlines / 12 GO, ik ben niet zo bang voor de toestellen, in Rusland en Iran heb ik in toestellen gezeten waarvan ik wist dat het onderhoud niet goed was, maar gaat mij meer qua ervaring vliegen vanaf Don Muang, werkt dat nog een beetje?
Tja, qua onderhoud zal het niet optimaal zijn, en de Indonesische piloten in de MD80 zijn ook niet alles, maar echt angst om te vliegen heb ik niet. Gezien de hoeveelheid vluchten die ik maak is het procentueel gezien een steeds grotere kans dat het mis gaat. En in Iran vanaf Tehran naar Masshad in van Russisch makelij zijnde Ilyushin toestellen was ongetwijfeld een hoger risico, en ook daar willen de piloten gewoon weer thuiskomen. (Daarnaast, in Tehran is het in Iran veilig, in de buitengebieden zeker niet, dus transport over de weg is lang niet altijd verstandiger).quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.
Maar als je het voor de ervaring wilt doen, gewoon doen en anders lekker een ticket bij NOK Air boeken.
Lijkt mij echt meer dan voldoendequote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.
Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.
Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).
Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.
Iemand een idee hierover?
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.
Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.
Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).
Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.
Iemand een idee hierover?
Misschien is het handig van mij om te vermelden, dat ik absoluut geen uitgaans type ben. Ik geen druppel alcohol drink. Ik ga naar Thailand om iets van de cultuur te zien. Ik zie nu dat ontbijt bij resort kosten inbegrepen zijn. Ik eet ook bij een vriendin gratis een avondmaal. Misschien koop ik soms een shirt voor mij zelf.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.
Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.
Maak er wat van. Veel plezier.
[b]Op dinsdag 12 juli 2011 23:55 schreef wolferl het
Ik geef haar geen stuiver. Iets wat ik geleerden heb van bekende.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen. Was handiger geweest als je de verblijfplaats er bij vermeld had. Maar als het een Thaise vriendin is die je dit wijs maakt, dan heeft ze dollartekens in haar ogen en verwacht ze waarschijnlijk een behoorlijke financiele bijdrage van je aan het einde van de rit. Maar als uitgaan niet tot je favoriete bezigheden hoort, en het eten beschouwd als noodzaak, kun je van mij aannemen dat het absoluut genoeg moet zijn. Je moet je alleen niet teveel in westers georienteerde gelegenheden (hoe zeg ik dat even netjes hé?) ophouden.
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoorquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef JedaiNait het volgende:
Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...
Snap niet wat er zo vrekkerig aan is maar goedquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor
Maar goed, iedereen z'n eigen budget
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |