abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:18:43 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99143347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK ;)
Ja liefie, maar vanuit Antwerpen kost diezelfde trip maar 545. Dat is waar het hier om gaat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:40:48 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99165291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKK ;)
Ze hebben inderdaad ook vluchten voor 670 euro direct vanaf Amsterdam, maar op veel dagen dat het vanaf Antwerpen 545 euro kost, kost de vlucht met vertrek vanaf Amsterdam op dezelfde directe vlucht naar Bangkok 796 euro. Dan zijn de vluchten voor 656 euro alleen beschikbaar voor de Air France vluchten, dus via Parijs vanaf Amsterdam. (Dus je laat je toestel vollopen met goedkope klanten uit België, terwijl je mensen uit Nederland goedkoop in de Air France toestellen stopt met de daarbij behorende connecting flights.

Maar goed, KLM moet doen wat zij denken dat goed is in het kader van het yieldmanagement, ik spin er garen bij, want voor mij is het niet zo moeilijk om te vertrekken vanaf Dusseldorf of Antwerpen, er zijn zat mensen die die moeite niet willen nemen. Voor mij is het een uitdaging.

Iemand nog ervaringen met Orient Thai Airlines / 12 GO, ik ben niet zo bang voor de toestellen, in Rusland en Iran heb ik in toestellen gezeten waarvan ik wist dat het onderhoud niet goed was, maar gaat mij meer qua ervaring vliegen vanaf Don Muang, werkt dat nog een beetje?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:02:25 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99166169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Iemand nog ervaringen met Orient Thai Airlines / 12 GO, ik ben niet zo bang voor de toestellen, in Rusland en Iran heb ik in toestellen gezeten waarvan ik wist dat het onderhoud niet goed was, maar gaat mij meer qua ervaring vliegen vanaf Don Muang, werkt dat nog een beetje?
Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.

Maar als je het voor de ervaring wilt doen, gewoon doen en anders lekker een ticket bij NOK Air boeken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:20:29 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99167021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Niet direct vlucht ervaring mee de laatste jaren, maar als ik iedere keer die toestellen op Don Muang zie staan wanneer ik op een NOK Air vlucht wacht, vind ik het maar een trieste bedoening die oude McDonald Douglas toestellen. En die half ontmantelde 747 van Orient Thai Airlines op Undon Thani staat er ook al jaren. Op Suvarnabhumi staan er ook nog een paar toestellen weg te kwijnen.

Maar als je het voor de ervaring wilt doen, gewoon doen en anders lekker een ticket bij NOK Air boeken.
Tja, qua onderhoud zal het niet optimaal zijn, en de Indonesische piloten in de MD80 zijn ook niet alles, maar echt angst om te vliegen heb ik niet. Gezien de hoeveelheid vluchten die ik maak is het procentueel gezien een steeds grotere kans dat het mis gaat. En in Iran vanaf Tehran naar Masshad in van Russisch makelij zijnde Ilyushin toestellen was ongetwijfeld een hoger risico, en ook daar willen de piloten gewoon weer thuiskomen. (Daarnaast, in Tehran is het in Iran veilig, in de buitengebieden zeker niet, dus transport over de weg is lang niet altijd verstandiger).

Altijd Air Asia is ook weer zo wat, dat Don Muang trekt mij wel weer, maar goed, Nok Air kan ook, wellicht dat Tiger Airways Thailand wat sneller kan opstarten, ze hebben wat vliegtuigen over uit Australie, die vliegen voorlopig niet, en ik vermoed dat Tiger Airways OZ niet echt snel weer kan opstarten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99167301
Orient Thai: Crap, discutabel onderhoud.
12 Go: Crap, discutabel onderhoud.
Thai Air Asia: Prima voor de pax, maar ik ken de achterkant ook: crap. Geef die vliegers een non-normal situation en ze raken de weg kwijt.
pi_99312369
Als jullie 2 maanden in Thailand hebben, waar zouden jullie dan naartoe gaan? Ik ben al naar het noorden geweest met een rondreis, chiang mai/rai/kanchanaburi et cetera.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 11 juli 2011 @ 20:14:52 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99334384
Mochten mensen nog op zoek zijn Emirates heeft goedkope tickets naar Bangkok met vertrek Dusseldorf voor 526 euro. Indien je een beetje verder klikt zijn er vluchten beschikbaar met heen 4 uur overstap en terug 1,5 uur, das een goede prijs voor vertrek tot en met half december.

Neemt niet weg dat de Airbus 330 niet het meest ideale toestel is van Emirates, en daarnaast je moet vertrekken vanaf Düsseldorf, wat natuurlijk ook kosten met zich meebrengt, afhankelijk waar je woont.

Wel grappig, dat de prijs van 526 euro exact de prijs is die ik had voorspeld, toch blijf ik tevreden met KLM vanaf Antwerpen voor 545 euro, heen is het wat lastig, terug ben ik vanaf Amsterdam zo op mijn eindbestemming.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99335070
Die site van Emirates.. :r!
pi_99372602
Van 23 jul t/m 20 aug naar thailand :).
pi_99385749
Ned 3 kijken nu Bestemming Onbekend.
Ik ga Zaterdag voor 17 dagen naar Pattaya voor de 4 keer.
Help ze wel om mijn manier daar,haha
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:00:31 #161
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99390704
Ik vraag me zo af, ik ga in december 20 dagen naar Thailand.

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Resort is namelijk al betaald, en daar zit eten en drinken eigenlijk al bij.

Iemand een idee hierover?
pi_99391955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:

Aangezien ik geen gekke dingen ga en wil doen (geld uitgeven), wil ik het volgende weten.

Is 50000 baht genoeg om van te leven (eten, drinken, hier en daar wat leuks kopen, taxi, bus).

Lijkt mij echt meer dan voldoende :) Veel plezier :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:45:45 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99393433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:

Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.

Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.

Maak er wat van. Veel plezier.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:55:02 #164
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99394015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je in Thailand verblijft. Aan de taxi en de bus zul je het niet uitgeven, maar wil je iedere avond naar een disco in Bangkok, dan kun je er gruwelijk aan te kort komen. Maar om je als beginneling een tip te geven, pin op het vliegveld 20000 Baht, tel regelmatig hoeveel je nog over hebt, en zijn die 20000 Bt na 8 dagen nog niet op, dan zul je het wel gaan redden, Zijn ze eerder op dan weet je dat je het de rest van de tijd wat rustiger aan moet doen, of naar een goedkopere plek moet verkassen.

Dus het kan ja, maar je zit in een resort. Ik neem aan dat het geen all inclusive resort is, dus kan ook daar de bar rekening nog wel eens oplopen. En op een westerse manier uitgaan in BKK is niet goedkoper dan in NL.

Maak er wat van. Veel plezier.
Misschien is het handig van mij om te vermelden, dat ik absoluut geen uitgaans type ben. Ik geen druppel alcohol drink. Ik ga naar Thailand om iets van de cultuur te zien. Ik zie nu dat ontbijt bij resort kosten inbegrepen zijn. Ik eet ook bij een vriendin gratis een avondmaal. Misschien koop ik soms een shirt voor mij zelf.

Ik vraag dit omdat die vriendin me er op attendeerde dat ik aan 50000 baht totaal niet genoeg had voor 20 dagen overleven.
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:11:40 #165
6941 APK
Factual, I think.
pi_99394916
:D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:13:21 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99395005
[quote]0s.gif [b]Op dinsdag 12 juli 2011 23:55 schreef wolferl het

[ Bericht 16% gewijzigd door buzz1291 op 13-07-2011 00:20:07 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:25:33 #167
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_99395628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen. Was handiger geweest als je de verblijfplaats er bij vermeld had. Maar als het een Thaise vriendin is die je dit wijs maakt, dan heeft ze dollartekens in haar ogen en verwacht ze waarschijnlijk een behoorlijke financiele bijdrage van je aan het einde van de rit. Maar als uitgaan niet tot je favoriete bezigheden hoort, en het eten beschouwd als noodzaak, kun je van mij aannemen dat het absoluut genoeg moet zijn. Je moet je alleen niet teveel in westers georienteerde gelegenheden (hoe zeg ik dat even netjes hé?) ophouden.
Ik geef haar geen stuiver. Iets wat ik geleerden heb van bekende.
Ik ga ook niet rond banjeren in westerse eetgelegenheden. Anders kan ik net zo goed thuis blijven. Kom voor echt Thais eten. En overdag drink ik bijna alleen maar water.
Misschien maak ik me teveel druk om geld, ik ga het alleen niet zo duur maken.
pi_99406184
Is dat een Thaise die dat zegt dat je met 50k niet genoeg hebt.. dan voel ik eenzelfde nattigheid als Buzz al reeds vermeldde als ik heel eerlijk ben :')

Het zal wel per persoon verschillen maar ik gok dat ik met 50.000 Bath toch echt wel een stukje langer dan een half jaar kan blijven wonen in Thailand want het eten en drinken kost er werkelijk geen ene drol. Stel dat je naar de walkingstreet of iets dergelijks gaat (markt). Dan koop je voor 10 baht een zak sticky rice en voor 10 baht een stok met een kip er aan. Natuurlijk is het binnen restaurantjes wel iets duurder dan dit maar het kan gewoon enorm goedkoop zijn. Resort al betaald, vlucht is ook al geregeld.. nee ik zie werkelijk geen enkel probleem met je 50k.. sterker nog; ik denk dat je erg veel gaat overhouden wanneer je weer thuis bent maar dit ligt nogmaals helemaal aan jezelf en je uitgaven :)
pi_99412414
Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...

Ofwel 50.000 voor 20 dagen is echt meer dan genoeg!
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:58:25 #170
6941 APK
Factual, I think.
pi_99420431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef JedaiNait het volgende:

Ik zit nu in Thailand en geef per dag zo'n 700 baht uit. Dat is inclusief hotel, eten, drank, taxis etc. Als je veel georganiseerde excursies wilt doen zal je ms hoger uitkomen...
Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_99423086
Met 50k red je het wel en dan hoef je niet eens al te gierig te doen. Het uitgaan in Westerse clubs tikt idd hard aan.

Ik ga 4x per jaar en ben iedere keer tussen de 50k-60k kwijt voor 14 dagen, excl. ticket en overnachting. En dan doe ik ook echt alles zonder te bezuinigen. :)

Don't worry, enjoy the trip!

@Chelloboy----> :') :') :') :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Bowny op 13-07-2011 19:31:35 ]
pi_99426756
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:58 schreef APK het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg vrekkerig hoor :o
Maar goed, iedereen z'n eigen budget :+
Snap niet wat er zo vrekkerig aan is maar goed :) Je snapt dat een rijke zakenman jou een vrek zal vinden omdat je geen 300k per dag er over heen smijt bij wijze van spreke he :P Iedereen vind elkaar wel een vrek :')

Ik denk gewoon zo: alles wat je kunt besparen is mooi meegenomen.. misschien kun je op t einde van de rit wel wat leuke spullen kopen of misschien kun je sneller terug gaan of misschien kun je langer blijven. Ik vind er niks vrekkerigs aan om te besparen waar nodig :)

50k voor 20 dagen is echt voor een normaal uitgavenspatroon (dus zoals buzz al zei; als je elke dag 24/7 in westerse nachtclubs zit zal dit wel erg krap worden of als je geld aan je thaise vrouwtje moet geven ofzo) meer dan zat, zo simpel is het :) Je gaat zelfs nogal wat overhouden gok ik zo.

[ Bericht 10% gewijzigd door SoraAoi op 13-07-2011 20:47:30 ]
pi_99426956
koop voor die 50k een membership bij een g club *O*

maargoed...ik ga denk ik ook maar eens rondkijken voor tickets. wil rond kerst op het strand liggen in phuket
pi_99444187
Ik vind 700 incl. accommodatie ook redelijk vrekkerig voor een vakantie hoor. Ok, je hoeft niet continu in een restaurant te eten, maar als ik op vakantie ben, ga ik mezelf echt niet 'pijnigen' door continu eten bij straatventers te halen, water te drinken en mezelf te ontzien van enige entertainment op welke manier dan ook. Je slaapt al in goede 3-4 sterren hotels voor 20-25 euro per nacht

Een half jaar met 50k leven? De mensen die ik ken verdienen 25-40k per maand en dat gaat met een normale levensstijl gewoon op hoor!

Besparen is prima, maar Thailand is niet meer het Thailand van 15 jaar geleden, ook daar kennen ze het woord inflatie.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:23:05 #175
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_99444371
Wij maken meestal 1000 p.p.p.d op. Dat is exclusief ticket naar BKK, maar verder álles inbegrepen. Dus accomodatie (hostels), binnenlandse reizen (treinen, bussen) entree gelden, eten, drinken, excursies.
Dat loopt soms op naar 1500 p.p.p.d als we bijv binnenlandse vluchten en taxis nemen en af en toe een duurdere acco. (Flash packer style dus.)
Eten blijft goedkoop, aangezien je ons nooit zal aantreffen in een duurder restaurant. Aangezien die nooit beter kunnen zijn... :')

NB: misschien denkt ze dat je alles voor haar ging/gaat betalen, maar zelfs in dat geval kom je prima uit. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')