Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:43 schreef ChicaChula het volgende:
Hallo
Ik ga 11 december naar Thailand en heb niet zo heel veel tijd te besteden daar.. 17 dagen om precies te zijn.. En in die tijd wil ik naar Bangkok, Kanchanaburi, Koh Samui en Koh Phi Phi en het liefste ook nog naar het olifanten natuurpark alleen dat ligt helemaal aan de andere kant van alle plekken waar ik heen wil.
Vandaag ben ik naar het reis bureau geweest alleen ik kreeg zelf een beetje het idee dat ik beter gewoon in het vliegtuig kan stappen en daar alles kan regelen.. Ik ontmoet daar een vriendin die vanuit maleisië komt.. Zij wilde eigenlijk nog wel meer island hoppen, dan alleen Koh Samui en Koh Phi Phi maar ik heb het idee dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, gezien alle dingen die ik in korte tijd wil doen..
Heeft iemand tips voor mij? De vrouw van het reisbureau had het over de treinen etc. maar ze was er zelf nog nooit geweest dus hoor liever ervaringen van mensen die er wel geweest zijn.. En denken jullie dat het beter is om het vanuit hier te regelen, of gewoon daar? En zal ik dan wel een hotel alvast boeken voor in Bangkok als ik aankom? Ik ben van plan om maximaal 4 dagen in Bangkok te blijven.
Ik hoor graag wat tips.. Alvast bedankt
Nou omdat die vriendin van mij vanaf Langkawi komt naar of Koh Samui of Phuket.. En aangezien ik niet echt heel graag naar Phuket wil, wordt het Koh Samui.. Of denken jullie dat ik veel beter naar Phuket kan gaan?quote:
Wauw! Woon je daar of..?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.
Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.
Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:07 schreef rene90 het volgende:
Is het realistisch om ergens in Maleisie / Thailand een motor te kopen,en op die manier door Thailand te trekken?
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:27 schreef MissHobje het volgende:
Zo hehe eindelijk geboektikke ben zo blij blij blij
Vanaf 26-09 t/m 26-10 heerlijk weer naar dit prachtige land
Brommer is tot 50cc toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
O&N daarquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:03 schreef ChicaChula het volgende:
Misschien moet ik toch maar wat langer blijven.. Ik wilde eigenlijk voor oud&nieuw terug in NL zijn, maar kan in principe langer blijven, tot 5 januari.. Want ik wilde kijken of het ook mogelijk is om met haar nog naar Langkawi terug te gaan..![]()
Probleem is dat ik dus echt niet weet waar en hoe ik dit allemaal moet uitzoeken..
En vergis je niet in de rijstijl van de Thaiquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou eerder een brommer huren en daarmee gaan rondreizen, het zonder meer met de brommer gekocht in Thailand / Maleisië en dan de grens oversteken gaat niet zo makkelijk, daar moet je bij voorkeur vooraf veel permits regelen, goedkoper zal de huuroptie zijn. (Uiteraard kan het ook een motor zijn die je huurt, een brommer is echter over het algemeen wat goedkoper en wat gemakkelijker te huren, en deze rijden ook gemakkelijk 60-100. (Hoewel hard rijden niet aan te raden valt).
Nee, ik woon er niet maar kom er wel een paar keer per jaar en probeer dan altijd wel wat vakantiedagen aan een zakelijke trip vast te plakken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:00 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Wauw! Woon je daar of..?
Ja ik vraag me ook af of ik dat wel allemaal wil in zo een korte tijd.. Misschien moet ik wat dingen schappen.. Ik wil echt sowieso naar die tempel in Kanchanaburi.. De olifanten moet ik misschien dan maar vergeten..
Met die vriendin die naar Koh Samui komt (of dus phuket, niets staat nog vast) willen we gaan island hoppen voor zover dat kan ik korte tijd en sowieso willen we naar Kho Phi Phi naar het Monkey Island..
In Phi Phi niks te beleven? Wat versta jij dan onder beleven?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen neem vanuit Bangkok (Mai Sai Tai, ofwel Southern busstation) de bus naar Kanchanaburi (2,5uur), van Kanchanaburi de bus naar Petchaburi ( ik dacht 3 uur) wanneer je niet naar Bangkok terug wilt, daar de nachtbus naar Surat Thani, en dan de shuttle+ferry naar Koh Samui, vanuit Koh Samui, ferry en dan de bus naar Krabi, als je zo graag naar Koh Phi Phi wilt, waar echt niets te beleven valt. In Krabi volgende dag de boot naar Phi Phi. Terug naar Phuket en een NOK Air of AirAsia vlucht naar Bangkok. En dan moet je nog naar Chiang Mai vliegen voor dat olifanten park.
Wil je het wat duurder dan ga je vanuit Kanchanaburi met een minibus naar Ayutthaya en neem de nachttrein of bus naar CM. vanuit CM vliegen naar Phuket en dan de ferry naar Phi Phi. Vanuit Phi Phi de ferry+bus+ferry naar Koh Samui, en vandaaruit een vlucht naar Bangkok.
Wanneer je de dagen uitschrijft, kun je het net allemaal in 17 dagen proppen. Vraag is of je dat ook wilt.
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Heerlijk met KLM van 5 oktober tot 23 oktober voor 545 euro per persoon, goede prijs. Heen wel via Antwerpen in verband met ophalen treinticket, maar das niet zo'n probleem.
Phi Phi is vergeven van de toeristen, daar is echt niets maar dan ook niets Thais meer aan. Je kunt daar nog beter een Italiaans dan een Thais restaurant induiken. En de hele dag een beetje op het strand hangen, vind ik h.e.l.e.m.a.a.l. geen reet aan. Maar ik begrijp het wel, Phi Phi doet het wel lekker in de vakantie verhalen achteraf, want iedereen heeft er sinds 2e kerstdag 2004 vaag wel eens van gehoord of de film The Beach gezien, en het klinkt nog exotisch ook.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Phi Phi niks te beleven? Wat versta jij dan onder beleven?
Dat het niet meer Thais is geef ik je uiteraard gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat er niets te beleven is. Hoewel de natuur flink vervuilt wordt door menig toeristen, vind ik de plekken rondom het eiland nog steeds prachtig. Schitterend om met een klein bootje de onvervuilde plekken te bezoeken. Mooie kloven en prachtig water. Ook nog altijd genoeg koraal en vis onderwater te vinden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.
[..]
Phi Phi is vergeven van de toeristen, daar is echt niets maar dan ook niets Thais meer aan. Je kunt daar nog beter een Italiaans dan een Thais restaurant induiken. En de hele dag een beetje op het strand hangen, vind ik h.e.l.e.m.a.a.l. geen reet aan. Maar ik begrijp het wel, Phi Phi doet het wel lekker in de vakantie verhalen achteraf, want iedereen heeft er sinds 2e kerstdag 2004 vaag wel eens van gehoord of de film The Beach gezien, en het klinkt nog exotisch ook.
Dus ieder zijn meug zou ik zeggen en geniet op Phi Phi Island
alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mijquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:12 schreef galtfactory het volgende:
Ik heb gisteren toen de vriendin nog laat moest doorwerken even ergens alleen gegeten
en je mag raden wat dat werd. Dit dus en welbekend bij de Thailand reizigers.
Verheug mij weer op het najaar als het hier koud is en wij dan richting Thailand vertrekken.
Hangt er een beetje vanaf of je in de buurt van de grens bent en hoeveel langer je wilt blijven...quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:30 schreef rene90 het volgende:
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:30 schreef rene90 het volgende:
Wat is volgens jullie het makkelijkst om je visum te verlengen, stel dat ik iets langer dan 30 dagen daar blijf? Even een grens over of van te voren dit proberen te regelen bij de ambassade.
Persoonlijk heb ik ook niets met KLM, en heb dan ook geen Flying Blue Card, ik kies namelijk altijd het goedkoopste tarief van welke aanbieder ook. (Hoewel geen Mahan, of andere obscure maatschappij).quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een knappe prijs hoor. Maar het blijven wel flikkers daar bij KLM met die 656 euro op dezelfde data met vertrek vanaf Amsterdam. Ik heb er mijn buik een beetje vol van, van dat achterlijke prijsbeleid van KLM en dat hele Flying Blue gebeuren met geen of slechts 25% van de normale miles als je een goedkoop ticket boekt. Voor mij alleen nog zakelijk KLM wanneer ik geen fatsoenlijk alternatief heb.
[..]
Boek alleen deze vluchten niet te dicht op elkaar, ik heb genoeg visa runners gezien op deze vluchten van Air Asia die door de vertraging vanaf Bangkok hun terugvlucht niet meer konden halen, en Air Asia boekt mensen niet over met de retourvlucht, dan moet je op het laatste moment een relatief dure vlucht boeken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
Dan lijkt mij een 60 dagen visum via het consulaat in Nederland handiger @ 30¤quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:45 schreef buzz1291 het volgende:
Ligt er aan waar je bent en hoe ver van te voren je dat kunt plannen. Maar, en nu niet gaan lachen hé, de snelste manier is de vroege vlucht BKK-KUL met AirAsia boeken, ben je vóór de lunch weer terug, geen visum kosten om Maleisie binnen te komen, in tegenstelling tot Cambodja, over land 1200+300 baht, en Laos 35 dollar. Dus vroeg plannen dan kun je een superpromo retourvluchtje boeken voor ongeveer 2000 Baht. Kun je nog Taxfree inkopen doen ook. En je hebt gelijk een nieuw Thai visum voor 30 dagen.
Die kist gaat vrijwel altijd met full payload eruit. Is het niet met betalende pax, dan worden de overige stoelen opgevuld door personeel. Stafftravel op die vlucht is echt een crime, altijd een flinke lijst.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.
Thanks voor de info allemaal. Heb er veel aan en deze is vaak een stuk accurater dan via de verschillende informatiekanalen. Omdat het via India vrij lastig is om terug te vliegen ben ik van plan nu terug te gaan vanaf Bangkok naar Amsterdam. Dus misschien is dan zo een 60 dagen visum wel ideaal, kan je dan ook in en uitreizen tussen die periode voor als ik bijvoorbeeld nog even naar cambodja wil?quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:28 schreef APK het volgende:
[..]
Dan lijkt mij een 60 dagen visum via het consulaat in Nederland handiger @ 30¤
De 60 dagen visa is over het algemeen een single entry, als je Thailand verlaat verliest deze de geldigheid, je kan dan wel terugkomen, maar over land krijg je dan maar 14 dagen, al kan je bij aankomst in Thailand ook aangeven dat ze het visum niet moeten gebruiken en je eerst maar 30 dagen instempelen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Thanks voor de info allemaal. Heb er veel aan en deze is vaak een stuk accurater dan via de verschillende informatiekanalen. Omdat het via India vrij lastig is om terug te vliegen ben ik van plan nu terug te gaan vanaf Bangkok naar Amsterdam. Dus misschien is dan zo een 60 dagen visum wel ideaal, kan je dan ook in en uitreizen tussen die periode voor als ik bijvoorbeeld nog even naar cambodja wil?
En is dat visum ook op "arrival". Dat hij ingaat wanneer je het land binnen gaat. Ik heb nu ook een open ticket dus de terugvlieg datum staat nog niet vast. Is het dan slim gewoon een bepaalde datum te kiezen en ervoor te zorgen dat ik voor die datum weer het land uit ben?
Anders gevraagd, wat zijn de slimme trucjes?
ze hebben nu gewoon voor die 656 euro een directe vluchte Ams-BKKquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik ook niets met KLM, en heb dan ook geen Flying Blue Card, ik kies namelijk altijd het goedkoopste tarief van welke aanbieder ook. (Hoewel geen Mahan, of andere obscure maatschappij).
KLM met vertrek anders dan Amsterdam heeft wel goede deals, 2 jaar geleden voor 400 en 425 euro vanaf Dusseldorf, en nu 540 euro vanaf Antwerpen, dan kies ik graag voor KLM.
Al blijft het eigenlijk belachelijk dat de 656 euro die KLM op deze datum aanbiedt met vertrek Amsterdam vluchten zijn vanaf Amsterdam - Parijs - Bangkok en terug via dezelfde route... Ik begrijp wel dat KLM weet dat mensen bij voorkeur een directe vlucht hebben, maar als je met gezond verstand nadenkt slaat dit nergens op, de direct vlucht met KLM is 796 euro, ruim 250 euro verschil met mijn vlucht en dan moet KLM nog kosten betalen aan de NMBS....
Het prijsbeleid door KLM komt natuurlijk ook door de markt, vanaf Brussel vliegt Ethiad en Qatar Airways, daarnaast is Air France en Lufthansa ook goed bezig reizigers te verleiden en kan KLM niet veel anders dan ook goedkoop aanbieden. Die 747-400 moet toch vol op bepaalde dagen richting Bangkok, want het is niet altijd meer de 747-combi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |