Heeft wel tot gevolg dat veel oorspronkelijke Nederlanders, nu vaak 'aboriginals' genoemd, zich niet meer thuis voelen in het land. Ligt er dus aan wat je positief vindt.quote:Op zondag 17 april 2011 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als een moslim poept, noem je dat dan ook Islamisering van het rioolsysteem? Want daar neigt het wel naar. Ik kan geen religieuze inslag zien bij de comedy van Najib Amhali of de liedjes van Ali-B of Yes-R for that matter. Feitelijk zie je elke uiting van een moslim, of dat nu in de politiek is, media, of op straat - als een vorm van Islamisering.
Dat zou natuurlijk kunnen (afhankelijk van je definitie). In die zin zijn er dus erg veel positieve bijdragen vanuit de Islamitische cultuur. Dat is een verfrissende gedachte ten aanzien van die van PHP, die meer het negativisme lijkt op te zoeken.
quote:Op zondag 17 april 2011 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
Jezus christus php, je bent net terug en je laat al direct blijken dat je het verstand hebt van een pindarotsje. Je woont potdomme in Knuttekut aan de Zee waar elke vrouw nog een rok draagt en je in elkaar wordt gebeukt als je op zondag de tuin aanharkt, en jij hebt het over de islamitische cultuur die de boel overneemt. Ben je gewoon heel simpel of verzin je maar weer eens wat om de aandacht te trekken?
De betreffende uitingen worden anders het meest geconsumeerd door de aborignals. Kennelijk genieten ze er dus wel degelijk van. Of het nu de films zijn, de CD's van Ali B of de humor van Najib.quote:Op zondag 17 april 2011 12:52 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeft wel tot gevolg dat veel oorspronkelijke Nederlanders, nu vaak 'aboriginals' genoemd, zich niet meer thuis voelen in het land. Ligt er dus aan wat je positief vindt.
Zeker zitten er wel goede aspecten aan die cultuur vast, alleen moet je je ogen niet sluiten voor de donkere kanten.quote:Op zondag 17 april 2011 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
Och ik zie geen ondergang, meer een kleinere rol die ze vervullen.
Overigens zijn bepaalde aspecten van de Arabische culturen helemaal nog niet zo verkeerd, denk aan al die leuke gasten, waterpijpen, lounge-barren met van die lekkere kussens, goed eten, goede kruiden, muziek die af en toe wel te pruimen is etc.
Dat niet nee, maar of het nou inherent is aan een "stroming" betwijfel ik.quote:Op zondag 17 april 2011 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker zitten er wel goede aspecten aan die cultuur vast, alleen moet je je ogen niet sluiten voor de donkere kanten.
Ik hoorde vandaag in Buitenhof dat maar 0.3% van de uit Polen afkomstige Nederlanders een uitkering heeft. Onder autochtone Nederlanders is dat 1.8%.quote:Op zondag 17 april 2011 14:50 schreef Zienswijze het volgende:
Ik denk dat de meeste ergernis ontstaat doordat desbetreffende groepen - in z'n geheel - weinig aan de Nederlandse samenleving bijdragen. Veel uitkeringen, veel criminaliteit, veel overlast etc. Dat wekt irritatie op.
Wat natuurlijk door links komt, die ze een uitkering geeft en denkt met taakstraffen alle criminaliteit te oplossen.
Bijv. Chinezen hebben ook hun eigen cultuur, maar veroorzaken weinig overlast (ja, op de maffia's na), de jongeren zijn goedgeschoold, weinig in de uitkeringen etc. etc. Wat wel zo is, is dat de Chinese cultuur niet botst met de Westerse cultuur.
Mee eens.quote:Op zondag 17 april 2011 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
Sharia geneuzel en geklaag om onze cultuur dan weer niet, maar dat zijn vaak toch de randfiguren. Dat die harder moeten worden aangepakt en minder op de schouder moeten worden geklopt ben ik het dan wel weer mee eens, maar een tsunami van islamisering zie ik niet.
Verschilt echt enorm met welke doelgroep je te maken hebt (denk aan leeftijd en beroep). Voor de jongeren is de term "Nederland" vaak zwaar ondergeschikt aan "Amsterdam" wat ze dan weer wel kennen, met name om de deugden des levens om het zo maar te noemen.quote:Op zondag 17 april 2011 17:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mee eens.
Trouwens, als ik het goed begrepen heb ben jij een echte kosmopoliet toch?
Wat vinden buitenlanders nu eigenlijk van Nederland? Ik weet dat 99 procent van de wereld denkt dat Nederland een provincie van Duitsland oid is, of gewoon niet kent, maar je zult vast mensen gesproken hebben die hier een tijdje hebben gewoond of gereisd. Wat vinden ze van onze 'cultuur'?
Ik dacht altijd dat we bekend stonden als gierig. Wat ik niet begrijp, ik noem het slim met geld omgaanquote:Op zondag 17 april 2011 17:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verschilt echt enorm met welke doelgroep je te maken hebt (denk aan leeftijd en beroep). Voor de jongeren is de term "Nederland" vaak zwaar ondergeschikt aan "Amsterdam" wat ze dan weer wel kennen, met name om de deugden des levens om het zo maar te noemen.
Professionals en ouderen waarderen onze openheid, directheid, zakelijkheid, poldermodel, cultuur als in schilders en filosofen ook zeer zeker. Maar waar we echt om bekend staan in het algemeen is toch wel Amsterdam ofwel het Volendamse levensstijltje.
Ik zou niet zeggen dat we echt een "Nederlandse cultuur" hebben in die zin, tenzij je de historie er bij wilt halen. Tenminste, niet in de ogen van buitenlanders. Het is meer onze wetgeving en zakelijk discipline (en veelzijdigheid m.b.t. talen) dat naar voren komt.
Dat is een geuzennaam die de Nederlanders zichzelf graag aanmeten, evenals "botheid" of "onbeleefdheid". In het buitenland (buiten de stupide Nederlandse toeristen a la Oh Oh Cherso om) worden deze karaktereigenschappen vaak juist wel als goed aangemerkt.quote:Op zondag 17 april 2011 17:32 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat we bekend stonden als gierig. Wat ik niet begrijp, ik noem het slim met geld omgaan
Toch vraag ik me af of dat soort dingen echt sterker zijn in het ene land dan in het andere land. Sprak ooit een Cubaan die beweerde dat zijn volk toch zo goed tegen drank konquote:Op zondag 17 april 2011 17:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is een geuzennaam die de Nederlanders zichzelf graag aanmeten, evenals "botheid" of "onbeleefdheid". In het buitenland (buiten de stupide Nederlandse toeristen a la Oh Oh Cherso om) worden deze karaktereigenschappen vaak juist wel als goed aangemerkt.
Vooral de zakelijke mentaliteit en de gave om niet overal uren omheen te moeten draaien of lullen.
Dat is het wel, we zijn als Nederlanders vaak wat zakelijker ingesteld dan andere landen, en wat directer dan andere landen, heb ik zelf ook gemerkt. Vooral tijdens m'n verblijf in landen met een wat Afrikaanser of "Latijns" insteek, die verkiezen meer poespas in plaats van "to the point".quote:Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of dat soort dingen echt sterker zijn in het ene land dan in het andere land. Sprak ooit een Cubaan die beweerde dat zijn volk toch zo goed tegen drank konAl is dat een fysieke eigenschap.
Maar, hoe zou dat dan komen? Onze samenleving?quote:Op zondag 17 april 2011 17:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het wel, we zijn als Nederlanders vaak wat zakelijker ingesteld dan andere landen, en wat directer dan andere landen, heb ik zelf ook gemerkt. Vooral tijdens m'n verblijf in landen met een wat Afrikaanser of "Latijns" insteek, die verkiezen meer poespas in plaats van "to the point".
Maar ik zou nou niet echt zeggen dat buitenlanders dat als een nadeel van ons ervaren, dat niet.
Drankgewenning zou ik zo niet weten, denk dat 't meer een individueel geval is.
Nee, geschiedenis en denkwijze.quote:Op zondag 17 april 2011 17:39 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar, hoe zou dat dan komen? Onze samenleving?
Die eerste zin zal ik maar even passerenquote:Op zondag 17 april 2011 15:16 schreef Zolcon het volgende:
Kwaliteits-topic van Php wederom. Nederland heeft geen Joods-Christelijk-Humanistische cultuur. Nederland heet heel veel verschillende culturen. Dat heeft niks te maken met dat ik een pleidooi wil houden voor de multiculturele samenleving. De multiculturele samenleving waarin meerdere culturen in het zelfde gebied wonen kan NIET gezien worden als een project, het is een gegeven dat niet ontkent kan worden. Dat wij een cultuur hebben die wordt opgeslokt door (hoe idioot het ook klinkt) een islamitische cultuur is dus een fout idee dat op geen enkele logische grondslag gestoeld kan worden.
Sommigen in Nederland zullen een joodse cultuur hebben, sommige een christelijke cultuur en andere een humanistische cultuur. Dit betekent echter niet dat die culturen bij elkaar (wat het geheel nog idioter maakt gezien de geschiedenis tussen de drie) de enige cultuur zijn die Nederland Nederland maakt.
Historisch gezien is het wel zo dat we een traditie hebben die gevormd is door joodse, christelijke en humanistische invloeden, om dat dan onze cultuur te noemen slaat nergens op.
Dan over de islamitische cultuur die de onze zou overschaduwen. Als je naar de maatschappij kijkt dan zie je dat er nergens sprake is van een grote islamitische cultuur die andere wegdrukt. Natuurlijk is het zo dat in de ene wijk meer mensen met een islamitische cultuur wonen dan in andere wijken. Dat is echter iets heel anders dan dat de islamitische cultuur aan terrein wint. Binnen die gebieden zie je dat de islamitische normen en waarden (lees: cultuur) afzwakken en een minder grote rol spelen. Maar een klein deel van de moslims gaat minimaal eens per maand naar de moskee (in heel Nederland minder dan 200.000) mensen. Het zijn kleine incidenten die het zo doen overkomen alsof de islam in Nederland dominant zal worden. Door islam-sceptici wordt er vaak gebruik gemaakt van doem-scenarios om de angst aan te wakkeren. Verwijzingen naar situaties in Pakistan, Sudan, Iran en andere verre landen worden daarin niet geschuwd. Een Italiaanse journalist die wordt onthoofd door een radicaal islamitische splinterbeweging van Hamas is vreselijk en ieder wel denkend westers persoon zal dat afwijzen (inclusief moslims). Het feit is echter dat dit soort incidenten in ons land niet plaats zullen vinden en vaak zijn de moslims die naar Nederland komen gevlucht voor extremistische groeperingen in hun eigen land.
Onderzoeken die door Wilders c.s. aangehaald worden om het tegendeel te bewijzen maken vaak gebruik van slecht uitgevoerde statistische resultaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Dat komt natuurlijk ook omdat Duitsland veel groter is en veel meer macht heeft. Als een bedrijf met een Duits bedrijf wil handelen en ze spreken daar Duits, hebben ze een veel grotere kans. Als wij dan zouden gaan zeggen 'kom maar terug als je Nederlands spreekt' zou onze economie stil liggen.quote:Op zondag 17 april 2011 17:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, geschiedenis en denkwijze.
We zijn een land dat drijft op handel en zo snel mogelijk beslissingen maken en onze afhankelijkheid van het buitenland, zie ook onze aanleg voor talen. Waar menig Duitser nog geen woord Engels uit de strot kan krijgen zit de gemiddelde Nederland toch al zeker op 2 a 3 talen.
quote:Op zondag 17 april 2011 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die eerste zin zal ik maar even passerenVerder chapeau voor de eerste inhoudelijke reactie.
Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden. Momenteel worden er discussies gevoerd om het bijzonder onderwijs af te schaffen om zodoende ook een einde te maken aan het Islamitisch onderwijs. Verder komt er op termijn halal-bankieren speciaal voor onze medelanders. Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.Dat heeft te maken met economie. Als iemand daar een gat in de markt in ziet, mag hij daar best op inspringen denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
Ja maar je kan zoveel landen invullen, ik nam gewoon Duitsland als voorbeeld.quote:Op zondag 17 april 2011 17:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook omdat Duitsland veel groter is en veel meer macht heeft. Als een bedrijf met een Duits bedrijf wil handelen en ze spreken daar Duits, hebben ze een veel grotere kans. Als wij dan zouden gaan zeggen 'kom maar terug als je Nederlands spreekt' zou onze economie stil liggen.
Hoe zijn de huidige elementen van "onze" cultuur ontstaan dan, gewoon spontaan ? Of was Nederland sinds de homo sapiens de "grens" overtrokken al christelijk, joods en humanistisch. Misschien snap ik het niet hoor.quote:Op zondag 17 april 2011 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.
Jaja, maar die landen zullen dan ook vaak veel groter zijn. We hebben het ook deels aan onszelf te danken. Als je groep A en groep B hebt, en A heeft water en B heeft brood, Zal B zich bijv. aanpassen aan A, vindt A het niet meer nodig om zichzelf aan te passen. B wordt boos etc. etc.quote:Op zondag 17 april 2011 17:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar je kan zoveel landen invullen, ik nam gewoon Duitsland als voorbeeld.
Onzin. Er moeten wetten worden aangepast om dat toe te staan.quote:Op zondag 17 april 2011 17:46 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met economie. Als iemand daar een gat in de markt in ziet, mag hij daar best op inspringen denk ik.
Dat zou best kunnen, snap niet wat het inhoudt. Maar zoals het op me overkwam was het gewoon een vrije-marktfenomeenquote:Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Er moeten wetten worden aangepast om dat toe te staan.
Ja dat is dus onze cultuur.quote:Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jaja, maar die landen zullen dan ook vaak veel groter zijn. We hebben het ook deels aan onszelf te danken. Als je groep A en groep B hebt, en A heeft water en B heeft brood, Zal B zich bijv. aanpassen aan A, vindt A het niet meer nodig om zichzelf aan te passen. B wordt boos etc. etc.
Maar dat is meer filosofischquote:Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat is dus onze cultuur.
Cultuur in die zin is niets anders dan een samenhang van gedragsvormen. De molen en klompen en weet ik wat allemaal zijn slechts uitingen van cultuur.
Cultuur is toch ook psychologie en filosofie?quote:
Jaja, zeer zeker. Dat maakt het ook zo gecompliceerd.quote:Op zondag 17 april 2011 17:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Cultuur is toch ook psychologie en filosofie?
Nee, aangezien de essentie van ons systeem rente betalen is ligt dat bij het Islamitisch systeem anders. Maar dat is een andere discussiequote:Op zondag 17 april 2011 17:49 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, snap niet wat het inhoudt. Maar zoals het op me overkwam was het gewoon een vrije-marktfenomeen
Gecompliceerd en doch zo simpel tegelijkertijd.quote:Op zondag 17 april 2011 17:52 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jaja, zeer zeker. Dat maakt het ook zo gecompliceerd.
Maar ik ben eten.
Juist. Maar dat pragmatische is typisch iets wat je in het Jodendom ook kunt terugvinden.quote:Op zondag 17 april 2011 17:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gecompliceerd en doch zo simpel tegelijkertijd.
Wij als Nederlanders hebben een denkwijze en handelswijze ontwikkeld naar aanleiding van omstandigheden, net zoals dat zo is in andere landen. Vandaar dus ook de verschillen in cultuur, niemand heeft te maken met gelijke omstandigheden. Door onze positie als handelsnatie zijn dus ook culturele aspecten als directheid, zakelijkheid, taalkunde en filosofie als calvinisme ontstaan.
er waren reeds meer inhoudelijke reacties in dit topic... maar dat snapte je niet of je wilt het negereren... en met deze reactie kleineer je de mensen die jou wel serieus namen en je een inhoudelijk antwoord gaven... zo lok je toch echt zinloze ruzies uitquote:Op zondag 17 april 2011 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die eerste zin zal ik maar even passerenVerder chapeau voor de eerste inhoudelijke reactie.
[..]
Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden. Momenteel worden er discussies gevoerd om het bijzonder onderwijs af te schaffen om zodoende ook een einde te maken aan het Islamitisch onderwijs. Verder komt er op termijn halal-bankieren speciaal voor onze medelanders. Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.Nederland is niet Islamitischer geworden. Er zijn meer moslims dan 30 jaar geleden maar Nederland is nog steeds Nederland. Natuurlijk is het zo dat als er een nieuwe bevolkingsgroep in een maatschappij komt dat die mensen dan bepaalde gebruiken en behoeftes hebben die ze meenemen. Zolang dat op kleine schaal is zoals dat nu gebeurt is dat prima en zelfs een verrijking van Nederland (na het stappen een Dönner is wel traditie aan het worden hier). Uitwassen van die cultuur (zoals vergevorderde Sharia-wetgeving, hoewel hier in Nederland nooit sprake van zou zijn) moeten beperkt worden en dat gaat wat mij betreft prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Problemen met criminaliteit onder allochtone jongeren heeft ook niks met de Islam te maken, voor diefstal is in de Koran geen ruimte (vandaar tand om tand, oog om oog (Sharia)). Bij die criminaliteit spelen andere factoren een rol, met name sociaal-economische factoren. Om die problemen af te schuiven op een 'nieuwe' religie in onze maatschappij is populistisch. Waarbij ik als definitie van populisme kijk naar een aantal elementen met als belangrijkste element het volgende: dat morele, wetenschappelijke, politieke en religieuze waarheden vastgesteld kunnen worden door de gemiddelde persoon. Die definitie verklaart ook de afwijzing van bijvoorbeeld de klimaatveranderingen vanuit de PVV (aangezien het in de winter gewoon sneeuwt). De zogenoemde 'elites' houden er waarheden op na die contra-intuïtief is en dus niet logisch volgens het gewone volk.
Nederland is op zoek naar zichzelf in een wereld waar in 40 jaar tijd alles is veranderd. Makkelijk om daarvan de schuld te geven zijn de groepen die in dezelfde periode in Nederland zijn gevestigd. Het probleem dat ik met de PVV heb is dan ook niet dat ze dingen willen aanpakken maar juist dat ze problemen creëren door het leggen van verkeerde verbanden en het verspillen van energie aan het oplossen ervan.Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
[..]
Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden. Momenteel worden er discussies gevoerd om het bijzonder onderwijs af te schaffen om zodoende ook een einde te maken aan het Islamitisch onderwijs. Verder komt er op termijn halal-bankieren speciaal voor onze medelanders. Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.En sorry die eerste zin was niet zo netjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
De waarheid is soms hardquote:Op zondag 17 april 2011 18:13 schreef Zolcon het volgende:
[..]
En sorry die eerste zin was niet zo netjes.
erkennen ? ... iemand moet iets niet erkennen of juist wél ?quote:Op zondag 17 april 2011 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
\
Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden.
Die veeleisendheid komt van jou af in deze zinsnede.... je gaat er vanuit dat moslims hun hele afkomst en normale manier van doen en laten moeten verloochenen..quote:Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.
Beschaafd blijven moet altijd. Vaak ook omdat door beschaafd te blijven je de ander nog veel meer in het harnas kunt jagenquote:
Denk dat dat bij Moszcowicz ook werkt. Vreselijke vent kan er niet tegen als je zijn imago krenktquote:Op zondag 17 april 2011 18:19 schreef eriksd het volgende:
Wat soms ook een zeer succesvolle tactiek kan zijn. Althans, in mijn vakgebied
Tunnelvisie...quote:Op zondag 17 april 2011 18:32 schreef Sjaakz het volgende:
DrDentz? Hoe de fuck zie je hier opgegroeide jochies die in het Nederlands rappen over drank, drugs en sletjes, of Nederlandstalige cabaretvoorstellingen uitvoeren als voorbeelden van islamisering?
Rap gaat altijd over de Straat, Vrouwen, Drugs, Geld en Sex.quote:Op zondag 17 april 2011 18:32 schreef Sjaakz het volgende:
DrDentz? Hoe de fuck zie je hier opgegroeide jochies die in het Nederlands rappen over drank, drugs en sletjes, of Nederlandstalige cabaretvoorstellingen uitvoeren als voorbeelden van islamisering?
Je kan het links-rechts geneuzel dan wel negeren, de verschillende ideologieen hebben wel te maken met hoe we een samenleving inrichten.quote:Op zondag 17 april 2011 17:03 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag in Buitenhof dat maar 0.3% van de uit Polen afkomstige Nederlanders een uitkering heeft. Onder autochtone Nederlanders is dat 1.8%.
Heeft links het nu weer goed gedaan?
Rechts-Links geneuzel
Ho ho!quote:Op zondag 17 april 2011 18:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Rap gaat altijd over de Straat, Vrouwen, Drugs, Geld en Sex.
Dat mag idd een stukje strenger. Ik stel voor dat ze net zoals bij de voedselbank hun afschriften moeten laten zien aan een vertrouwelijk ambtenaar die er een oordeel over velt.quote:Op zondag 17 april 2011 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het links-rechts geneuzel dan wel negeren, de verschillende ideologieen hebben wel te maken met hoe we een samenleving inrichten.
Bij een links systeem - een uitgebreide verzorgginsstaat - moet je niet verwachten dat mensen, of een gedeelte vd mensen, alles uit zichzelf halen, temeer omdat de staat aan het eind vd rit toch met een uitkering garant staat.
Is dat net zoiets als Christian-rock?quote:Op zondag 17 april 2011 18:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ho ho!
Niet bekend met het fenomeen Christian rap?
Geweldig, is het niet?quote:Op zondag 17 april 2011 18:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als Christian-rock?
Neequote:
Dat zou kunnen, maar dat is niet mijn insteek.quote:Op zondag 17 april 2011 18:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat mag idd een stukje strenger. Ik stel voor dat ze net zoals bij de voedselbank hun afschriften moeten laten zien aan een vertrouwelijk ambtenaar die er een oordeel over velt.
Bedoelde het ook sarcastisch.quote:Op zondag 17 april 2011 18:49 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee![]()
Net zoals Symforock
Of die muziek waar mijn leeftijdgenoten op losgaan
Ik snap wat je bedoeltquote:Op zondag 17 april 2011 18:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat is niet mijn insteek.
Mbt de integratieproblematiek kan je niet verwachten dat immigranten alles uit zichzelf halen, wanneer men weet dat de overheid aan het eind vd rit met een uitkering garant staat. Immers, waarom zou je je kinderen netjes opvoeden (=thuis huiswerk laten maken ipv de hele dag de straat op te sturen), wetende dat ze toch een uitkering krijgen?
In landen met een beperkte verzorgingsstaat, zijn immigranten een veel mindere "last" voor de staat. Denk aan de VS bijv., maar vooral aan Canada of Singapore.
Zodra men "last" van immigranten verkrijgt, door ofwel een druk op de sociale voorzieningen, ofwel door criminaliteit, begint men een ergernis aan deze groep te krijgen - en zal zich na verloop van tijd aan alle aspecten van deze groep ergeren. Zie bijv. een Dr. Drentz die zich ergert aan de liedjes van Ali B en Yes R die bovenaan de hitlijsten staan.
Mijn inziens is links dan ook de hoofdverantwoordelijke voor het hele gedoe rondom de integratie. Immers, nogmaals, waarom zou een immigrant zich inspannen wetende dat hij/zij aan het eind vd rit toch een uitkering kan krijgen?
Wat is dat voor onzin?quote:Op zondag 17 april 2011 02:32 schreef gamezz het volgende:
[..]
Als de Christenen de Slag bij Lepanto in 1571 niet hadden gewonnen, waren we nu allemaal moslim.
Wat een lariekoek. Volgens deze redenering zou een persoon uberhaupt niet de drang hebben om te presteren in een samenleving met een sociaal vangnet.quote:Op zondag 17 april 2011 18:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat is niet mijn insteek.
Mbt de integratieproblematiek kan je niet verwachten dat immigranten alles uit zichzelf halen, wanneer men weet dat de overheid aan het eind vd rit met een uitkering garant staat. Immers, waarom zou je je kinderen netjes opvoeden (=thuis huiswerk laten maken ipv de hele dag de straat op te sturen), wetende dat ze toch een uitkering krijgen?
In landen met een beperkte verzorgingsstaat, zijn immigranten een veel mindere "last" voor de staat. Denk aan de VS bijv., maar vooral aan Canada of Singapore.
Zodra men "last" van immigranten verkrijgt, door ofwel een druk op de sociale voorzieningen, ofwel door criminaliteit, begint men een ergernis aan deze groep te krijgen - en zal zich na verloop van tijd aan alle aspecten van deze groep ergeren. Zie bijv. een Dr. Drentz die zich ergert aan de liedjes van Ali B en Yes R die bovenaan de hitlijsten staan.
Mijn inziens is links dan ook de hoofdverantwoordelijke voor het hele gedoe rondom de integratie. Immers, nogmaals, waarom zou een immigrant zich inspannen wetende dat hij/zij aan het eind vd rit toch een uitkering kan krijgen?
Ronald Reagan had daar ook een mooie pakkende slogan over. Weet'm alleen niet uit m'n hoofd,quote:Op zondag 17 april 2011 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een lariekoek. Volgens deze redenering zou een persoon uberhaupt niet de drang hebben om te presteren in een samenleving met een sociaal vangnet.
Reagan zelf waarschijnlijk ook niet, want de beste man was zo seniel als de tering.quote:Op zondag 17 april 2011 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ronald Reagan had daar ook een mooie pakkende slogan over. Weet'm alleen niet uit m'n hoofd,
Hoe durf je.quote:Op zondag 17 april 2011 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Reagan zelf waarschijnlijk ook niet, want de beste man was zo seniel als de tering.
Dat maakt niet uit, z'n team ben ik ook dankbaar.quote:Op zondag 17 april 2011 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Reagan zelf waarschijnlijk ook niet, want de beste man was zo seniel als de tering.
Ik moest lachenquote:Op zondag 17 april 2011 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je redenatie dat een sociaal opvangnet de schuld is van etnische haat deugt niet.quote:Op zondag 17 april 2011 18:54 schreef Zienswijze het volgende:
Wat is er mis met de liedjes van Gert en Hermien? Duifjes op de dam? Nu spreekt de (Nederlandse) jeugd in de steden met een semi-Marokkaans accent en rappen ze over 'leipe mocro flavour'.quote:Op zondag 17 april 2011 18:32 schreef Sjaakz het volgende:
Hoe durf ik de waarheid te spreken?quote:
Ik ben het zowaar met je eens!quote:Op zondag 17 april 2011 19:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat is er mis met de liedjes van Gert en Hermien? Duifjes op de dam? Nu spreekt de (Nederlandse) jeugd in de steden met een semi-Marokkaans accent en rappen ze over 'leipe mocro flavour'.
Nee, van de New Kids-hype word je vrolijk.quote:Op zondag 17 april 2011 19:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat is er mis met de liedjes van Gert en Hermien? Duifjes op de dam? Nu spreekt de (Nederlandse) jeugd in de steden met een semi-Marokkaans accent en rappen ze over 'leipe mocro flavour'.
Wat is dat een kansloze bedoening zeg.quote:Op zondag 17 april 2011 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, van de New Kids-hype word je vrolijk.
[ afbeelding ]
Verrekte mongol!
New Kids vind ik ook typisch iets wat links wil.quote:Op zondag 17 april 2011 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, van de New Kids-hype word je vrolijk.
[ afbeelding ]
Verrekte mongol!
We gaan wel een keer op de stoep zitten met Wall Street op onze tablet, sigaar in de mond, loerend naar klokjes met 80's muziek.quote:Op zondag 17 april 2011 19:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is dat een kansloze bedoening zeg.
Iets wat links wil? Kleine toelichting graag.quote:Op zondag 17 april 2011 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
New Kids vind ik ook typisch iets wat links wil.
Ik denk toch dat new kids een manier van links is om de samenleving te proletariseren. Elk mens met een greintje verstand in z'n donder kijkt daar niet naar.quote:Op zondag 17 april 2011 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iets wat links wil? Kleine toelichting graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |