abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95629303
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die eerste zin zal ik maar even passeren :') Verder chapeau voor de eerste inhoudelijke reactie.

Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden. Momenteel worden er discussies gevoerd om het bijzonder onderwijs af te schaffen om zodoende ook een einde te maken aan het Islamitisch onderwijs. Verder komt er op termijn halal-bankieren speciaal voor onze medelanders. Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft te maken met economie. Als iemand daar een gat in de markt in ziet, mag hij daar best op inspringen denk ik.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 17:46:30 #177
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95629313
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk ook omdat Duitsland veel groter is en veel meer macht heeft. Als een bedrijf met een Duits bedrijf wil handelen en ze spreken daar Duits, hebben ze een veel grotere kans. Als wij dan zouden gaan zeggen 'kom maar terug als je Nederlands spreekt' zou onze economie stil liggen.
Ja maar je kan zoveel landen invullen, ik nam gewoon Duitsland als voorbeeld.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95629373
quote:

[..]

Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.

Hoe zijn de huidige elementen van "onze" cultuur ontstaan dan, gewoon spontaan ? Of was Nederland sinds de homo sapiens de "grens" overtrokken al christelijk, joods en humanistisch. Misschien snap ik het niet hoor.
pi_95629389
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2011 17:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar je kan zoveel landen invullen, ik nam gewoon Duitsland als voorbeeld.
Jaja, maar die landen zullen dan ook vaak veel groter zijn. We hebben het ook deels aan onszelf te danken. Als je groep A en groep B hebt, en A heeft water en B heeft brood, Zal B zich bijv. aanpassen aan A, vindt A het niet meer nodig om zichzelf aan te passen. B wordt boos etc. etc.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 17:48:29 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95629394
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:46 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met economie. Als iemand daar een gat in de markt in ziet, mag hij daar best op inspringen denk ik.
Onzin. Er moeten wetten worden aangepast om dat toe te staan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95629444
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Onzin. Er moeten wetten worden aangepast om dat toe te staan.
Dat zou best kunnen, snap niet wat het inhoudt. Maar zoals het op me overkwam was het gewoon een vrije-marktfenomeen :P
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 17:50:04 #182
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95629469
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Jaja, maar die landen zullen dan ook vaak veel groter zijn. We hebben het ook deels aan onszelf te danken. Als je groep A en groep B hebt, en A heeft water en B heeft brood, Zal B zich bijv. aanpassen aan A, vindt A het niet meer nodig om zichzelf aan te passen. B wordt boos etc. etc.
Ja dat is dus onze cultuur.

Cultuur in die zin is niets anders dan een samenhang van gedragsvormen. De molen en klompen en weet ik wat allemaal zijn slechts uitingen van cultuur.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95629513
quote:
3s.gif Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat is dus onze cultuur.

Cultuur in die zin is niets anders dan een samenhang van gedragsvormen. De molen en klompen en weet ik wat allemaal zijn slechts uitingen van cultuur.
Maar dat is meer filosofisch :)
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 17:51:24 #184
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95629533
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:51 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar dat is meer filosofisch :)
Cultuur is toch ook psychologie en filosofie?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95629586
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Cultuur is toch ook psychologie en filosofie?
Jaja, zeer zeker. Dat maakt het ook zo gecompliceerd.
Maar ik ben eten.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 17:52:50 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95629594
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:49 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, snap niet wat het inhoudt. Maar zoals het op me overkwam was het gewoon een vrije-marktfenomeen :P
Nee, aangezien de essentie van ons systeem rente betalen is ligt dat bij het Islamitisch systeem anders. Maar dat is een andere discussie :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 17:55:21 #187
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95629679
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:52 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Jaja, zeer zeker. Dat maakt het ook zo gecompliceerd.
Maar ik ben eten.
Gecompliceerd en doch zo simpel tegelijkertijd.

Wij als Nederlanders hebben een denkwijze en handelswijze ontwikkeld naar aanleiding van omstandigheden, net zoals dat zo is in andere landen. Vandaar dus ook de verschillen in cultuur, niemand heeft te maken met gelijke omstandigheden. Door onze positie als handelsnatie zijn dus ook culturele aspecten als directheid, zakelijkheid, taalkunde en filosofie als calvinisme ontstaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 17 april 2011 @ 17:58:37 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95629803
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2011 17:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gecompliceerd en doch zo simpel tegelijkertijd.

Wij als Nederlanders hebben een denkwijze en handelswijze ontwikkeld naar aanleiding van omstandigheden, net zoals dat zo is in andere landen. Vandaar dus ook de verschillen in cultuur, niemand heeft te maken met gelijke omstandigheden. Door onze positie als handelsnatie zijn dus ook culturele aspecten als directheid, zakelijkheid, taalkunde en filosofie als calvinisme ontstaan.
Juist. Maar dat pragmatische is typisch iets wat je in het Jodendom ook kunt terugvinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95630109
quote:

[..]

Die eerste zin zal ik maar even passeren :') Verder chapeau voor de eerste inhoudelijke reactie.

er waren reeds meer inhoudelijke reacties in dit topic... maar dat snapte je niet of je wilt het negereren... en met deze reactie kleineer je de mensen die jou wel serieus namen en je een inhoudelijk antwoord gaven... zo lok je toch echt zinloze ruzies uit
vanaf nu kan ik je niet meer zo serieus nemen... je blaat maar wat, denkt er niet over na , je veegt kritiek rigide van tafel en je volhardt met een minimum aan argumenten in je drogredenering..
pi_95630370
quote:

[..]

Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden. Momenteel worden er discussies gevoerd om het bijzonder onderwijs af te schaffen om zodoende ook een einde te maken aan het Islamitisch onderwijs. Verder komt er op termijn halal-bankieren speciaal voor onze medelanders. Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland is niet Islamitischer geworden. Er zijn meer moslims dan 30 jaar geleden maar Nederland is nog steeds Nederland. Natuurlijk is het zo dat als er een nieuwe bevolkingsgroep in een maatschappij komt dat die mensen dan bepaalde gebruiken en behoeftes hebben die ze meenemen. Zolang dat op kleine schaal is zoals dat nu gebeurt is dat prima en zelfs een verrijking van Nederland (na het stappen een Dönner is wel traditie aan het worden hier). Uitwassen van die cultuur (zoals vergevorderde Sharia-wetgeving, hoewel hier in Nederland nooit sprake van zou zijn) moeten beperkt worden en dat gaat wat mij betreft prima.

Problemen met criminaliteit onder allochtone jongeren heeft ook niks met de Islam te maken, voor diefstal is in de Koran geen ruimte (vandaar tand om tand, oog om oog (Sharia)). Bij die criminaliteit spelen andere factoren een rol, met name sociaal-economische factoren. Om die problemen af te schuiven op een 'nieuwe' religie in onze maatschappij is populistisch. Waarbij ik als definitie van populisme kijk naar een aantal elementen met als belangrijkste element het volgende: dat morele, wetenschappelijke, politieke en religieuze waarheden vastgesteld kunnen worden door de gemiddelde persoon. Die definitie verklaart ook de afwijzing van bijvoorbeeld de klimaatveranderingen vanuit de PVV (aangezien het in de winter gewoon sneeuwt). De zogenoemde 'elites' houden er waarheden op na die contra-intuïtief is en dus niet logisch volgens het gewone volk.

Nederland is op zoek naar zichzelf in een wereld waar in 40 jaar tijd alles is veranderd. Makkelijk om daarvan de schuld te geven zijn de groepen die in dezelfde periode in Nederland zijn gevestigd. Het probleem dat ik met de PVV heb is dan ook niet dat ze dingen willen aanpakken maar juist dat ze problemen creëren door het leggen van verkeerde verbanden en het verspillen van energie aan het oplossen ervan.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_95630396
quote:

[..]

SPOILER
En sorry die eerste zin was niet zo netjes.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zondag 17 april 2011 @ 18:15:58 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95630479
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:13 schreef Zolcon het volgende:

[..]

En sorry die eerste zin was niet zo netjes.
De waarheid is soms hard :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95630529
quote:

\

Je kunt toch niet erkennen dat Nederland ''islamitischer'' is geworden in vergelijking met pak'm beet 30 jaar geleden.
erkennen ? ... iemand moet iets niet erkennen of juist wél ?
Er zijn meer islamitische mensen ... dus idd Nederland is islamitischer geworden..
Maar jij doet zo opgefokt daarover en je ziet het einde van Nederland al nabij..

quote:
Als er sprake was van integratie dan zouden Moslims minder veeleisend. Maar nee, ze gaan net zo lang door tot ze vroeg of laat hun zin krijgen.
Die veeleisendheid komt van jou af in deze zinsnede.... je gaat er vanuit dat moslims hun hele afkomst en normale manier van doen en laten moeten verloochenen..
Jij wilt vooral jouw zin hebben en mensen zo snel mogelijk omvormen... je wilt vooral die vreemdheid wegdenken uit de samenleving.
Overigens is het onbenullig als een paar instellingen een halalpositie inneemt over rente..
De economie zal niet instorten... het einde van deze cultuur is niet in zicht..
pi_95630559
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

De waarheid is soms hard :P
Beschaafd blijven moet altijd. Vaak ook omdat door beschaafd te blijven je de ander nog veel meer in het harnas kunt jagen ;)
  zondag 17 april 2011 @ 18:19:53 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95630631
Wat soms ook een zeer succesvolle tactiek kan zijn. Althans, in mijn vakgebied :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95630760
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:19 schreef eriksd het volgende:
Wat soms ook een zeer succesvolle tactiek kan zijn. Althans, in mijn vakgebied :P
Denk dat dat bij Moszcowicz ook werkt. Vreselijke vent kan er niet tegen als je zijn imago krenkt ;) maar dat is een andere discussie
  zondag 17 april 2011 @ 18:32:47 #197
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_95631188
DrDentz? Hoe de fuck zie je hier opgegroeide jochies die in het Nederlands rappen over drank, drugs en sletjes, of Nederlandstalige cabaretvoorstellingen uitvoeren als voorbeelden van islamisering? 8)7
pi_95631226
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 18:32 schreef Sjaakz het volgende:
DrDentz? Hoe de fuck zie je hier opgegroeide jochies die in het Nederlands rappen over drank, drugs en sletjes, of Nederlandstalige cabaretvoorstellingen uitvoeren als voorbeelden van islamisering? 8)7
Tunnelvisie...
pi_95631544
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 18:32 schreef Sjaakz het volgende:
Rap gaat altijd over de Straat, Vrouwen, Drugs, Geld en Sex.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95631621
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:03 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag in Buitenhof dat maar 0.3% van de uit Polen afkomstige Nederlanders een uitkering heeft. Onder autochtone Nederlanders is dat 1.8%.
Heeft links het nu weer goed gedaan?
Rechts-Links geneuzel :r
Je kan het links-rechts geneuzel dan wel negeren, de verschillende ideologieen hebben wel te maken met hoe we een samenleving inrichten.

Bij een links systeem - een uitgebreide verzorgginsstaat - moet je niet verwachten dat mensen, of een gedeelte vd mensen, alles uit zichzelf halen, temeer omdat de staat aan het eind vd rit toch met een uitkering garant staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')