Het onmogelijke zonnetje dan.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Titel mag ook wel iets minder belachelijk makend... beetje respect voor babyzonnetje hé, maar ok!
Nou ja zeg. Ik zeg het toch gewoon zoals het is?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Titel mag ook wel iets minder belachelijk makend... beetje respect voor babyzonnetje hé, maar ok!
Ja. En zo. Het is wel een redelijk eenvoudige manier om alle niet verklaarbare wereldwonderen te verklaren. Dus ja, dan moet het wel kloppen, want een andere verklaring voor de pyramides is er niet. Volgens mij is dat even de manier van denken die je jezelf moet aanleren en dan komt het helemaal goed met je.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:32 schreef Bill_E het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf deel 1, maar niets heeft mij kunnen overtuigen dat er ook maar iets van klopt. Allemaal vanhorezegge verhalen, maar geen enkel bewijs.. Terwijl die gaten toch op moeten vallen lijkt me zo..
Dank je. Echt top! Zo zie je maar weer, elke vergissing kan hersteld worden, als we maar een beetje samenwerken hier!quote:
Rare opmerking, even niet vanalles erbij halen want dit is gewoon flamen.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. En zo. Het is wel een redelijk eenvoudige manier om alle niet verklaarbare wereldwonderen te verklaren. Dus ja, dan moet het wel kloppen, want een andere verklaring voor de pyramides is er niet. Volgens mij is dat even de manier van denken die je jezelf moet aanleren en dan komt het helemaal goed met je.
Die wereldwonderen maken een onlosmakelijk deel uit van de theorie. Dus dat is geen flamen, ik geef gewoon aan dat men de holle aarde theorie mede gebruikt om dat te verklaren.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:57 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Rare opmerking, even niet vanalles erbij halen want dit is gewoon flamen.
Het simpele argument dat gaten in de aarde toch echt makkelijk te vinden zijn is niets bijzonders, het is een fundamentele aanwijzing dat er een binnen aarde is. Ik begin niet over natuurwetten enz. Alleen maar over de in/uitgangen van het geheel waar ieder bewijs van ontbreekt.
Akkoord. Ik heb natuurlijk de link nog niet bekeken, maar in zijn algemeenheid kan het natuurlijk best dat we een verkeerde inschatting maken van het materiaal waar de aarde van gemaakt is. Als de soortelijke dichtheid van het materiaal aan de korst feitelijk veel hoger is dan wij denken, zou het in theorie volgens mij wel kunnen dat een deel van de aarde hol is.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Stranger het volgende:
http://unitynet.nl/boeken(...)le%20Aarde/start.htm
Deze link had ik in het vorige topic ook al gepost. Hierin staat wel interessant leesvoer onder andere over hoe theoretisch een holle aarde zou kunnen bestaan.
Ik geloof zelf niet in een minizon, ingangen met een doorsnee van 2300 km, geavanceerde rassen of overlevende nazis, maar ik vind wel dat het conventionele idee van de zwaartekracht niet per se juist hoeft te zijn.
Als je die bron leestquote:Op woensdag 13 april 2011 15:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zo'n ding is best een stuk groter dan een planeet
Je weet waar die 'bron' over gaat he?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:30 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Als je die bron leestEen slipspace portal in het centrum van de aarde, naar een dyson sphere. Dan heb je in principe een holle aarde.
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
Heb ook even de titel veranderd. Zo is het meer een serie.
Jij denkt dat ze allemaal zijn uitgemoord?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Stranger het volgende:
Deze link had ik in het vorige topic ook al gepost. Hierin staat wel interessant leesvoer onder andere over hoe theoretisch een holle aarde zou kunnen bestaan, al worden er wat rare uitspraken in gedaan (misschien is dat de vertaling).
Ik geloof zelf niet in een minizon, ingangen met een doorsnee van 2300 km, geavanceerde rassen of overlevende nazis, maar ik vind wel dat het conventionele idee van de zwaartekracht niet per se juist hoeft te zijn.
quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Stranger het volgende:
Deze link had ik in het vorige topic ook al gepost. Hierin staat wel interessant leesvoer onder andere over hoe theoretisch een holle aarde zou kunnen bestaan, al worden er wat rare uitspraken in gedaan (misschien is dat de vertaling).
Dit komt over als overblije website.quote:PROFIEL LEDEN GALACTISCHE FEDERATIE
Naam lid: Sterrenstaat Andromeda
Lid vanaf : Ongeveer 3,5 miljoen jaren geleden
http://unitynet.nl/gal.fed/start.htm
Nogmaals. Als het op 12 kilometer diepte al 180 graden celsius is (en dat is nog maar in de aardkorst!!) hoe warm is het dan rondom dat zonnetje? Ik gun Hitler en zijn vrienden best een zonnebrandje, maar dat wordt wel heel warm.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
http://www.damninteresting.com/the-deepest-hole
Die natuurlijk meteen daarom vertalingen van boeken niet kan aanbiedenquote:Op donderdag 14 april 2011 08:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Dit komt over als overblije website.
En wederom een nieuwe titel! Zo istie mooi!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
Heb ook even de titel veranderd. Zo is het meer een serie.
Niet te wetenschappelijk hè! Maar uh, misschien kun je even toelichten waarom het aardmagnetische veld er niet kan zijn dan? Ik denk dat de meeste hier geen idee hebben van hoe het aardmagnetische veld precies werkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:08 schreef Degodvader het volgende:
Trouwens, het aardmagnetisch veld zou er niet zijn als er sprake is van een holle aarde: Hoax.
[quote]quote:Op donderdag 14 april 2011 11:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet te wetenschappelijk hè! Maar uh, misschien kun je even toelichten waarom het aardmagnetische veld er niet kan zijn dan? Ik denk dat de meeste hier geen idee hebben van hoe het aardmagnetische veld precies werkt.
Even kort door de bocht:quote:Op donderdag 14 april 2011 11:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet te wetenschappelijk hè! Maar uh, misschien kun je even toelichten waarom het aardmagnetische veld er niet kan zijn dan? Ik denk dat de meeste hier geen idee hebben van hoe het aardmagnetische veld precies werkt.
Tenzij het zonnetje in het midden bijzondere magnetische krachten heeft? Of bestaat uit stromen metalen en dat de elektrische stromen daar worden opgewekt.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Even kort door de bocht:
Aarde is een dipool (zuid- en noordpool) veroorzaakt doordat de stromen metalen(ijzer) in de aarde als een soort dynamo elektische stromen opwekken waardoor een magnetisch veld ontstaat. Een holle aarde kan dus simpelweg niet bestaan, want dan zou er geen aardmagnetisch veld zijn.
Wie geloven hier eigenlijk in? En waarom geloof je hier dan in? Dat lijkt me ook wel interessant om te weten.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tenzij het zonnetje in het midden bijzondere magnetische krachten heeft? Of bestaat uit stromen metalen en dat de elektrische stromen daar worden opgewekt.
Ik probeer me even in te leven in de mensen die hier in geloven....
Ik begrijp dit niet echt, in principe kunnen die metaalstromen toch ook in een holle aarde zitten? De 'wand' is volgens de theoriën 1000+ km dik. De hele opvatting over de opbouw van de aarde hoeft daarom toch niet fout te zijn?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Even kort door de bocht:
Aarde is een dipool (zuid- en noordpool) veroorzaakt doordat de stromen metalen(ijzer) in de aarde als een soort dynamo elektische stromen opwekken waardoor een magnetisch veld ontstaat. Een holle aarde kan dus simpelweg niet bestaan, want dan zou er geen aardmagnetisch veld zijn.
De grootte van deze interne dynamo is van invloed op de kracht van het magnetisch veld. Deze kracht kun je meten, en dus kun je de grootte berekenen. Hierdoor kun je uitsluiten dat de kern veel kleiner is dan de "ruimte" in de aarde zit.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tenzij het zonnetje in het midden bijzondere magnetische krachten heeft? Of bestaat uit stromen metalen en dat de elektrische stromen daar worden opgewekt.
Ik probeer me even in te leven in de mensen die hier in geloven....
Even compleet afgezien van dat ik niks geloof van het holle aarde verhaal, ik vind dit een raar stukje. Leg eens uit wat je hier precies mee bedoelt?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:59 schreef Degodvader het volgende:
[..]
De grootte van deze interne dynamo is van invloed op de kracht van het magnetisch veld. Deze kracht kun je meten, en dus kun je de grootte berekenen. Hierdoor kun je uitsluiten dat de kern veel kleiner is dan de "ruimte" in de aarde zit.
Overigens is er nog ander bewijs, de magnetisatie van het reeds gestolde ijzer in de kern laat zien dat er geen sprake kan zijn van een "babyzonnetje" omdat daar simpelweg niet zoveel ijzer in zit. Er zit precies zoveel ijzer in als dat er in onze aarde past.
Geen idee. Ik vind het wel een grappig onderwerp. Lekker ongedwongen Syfy zonder dat er mensen mee worden gekwetst. Eigenlijk het leukste onderwerp hier op BNW. Mooie bijkomstigheid is dat ik weinig van deze tak van natuurkunde weet en hier af en toe ook iets opsteek.....quote:Op donderdag 14 april 2011 12:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wie geloven hier eigenlijk in? En waarom geloof je hier dan in? Dat lijkt me ook wel interessant om te weten.
Dit is denk ik een van de grootste problemen met deze theorie.quote:En een zon oid in het midden vd aarde?? Enig idee hoe een ster gevormd wordt? Wanneer een grote hoeveelheid gas samenkomt onder de invloed van de zwaartekracht, dan zal op een gegeven moment de kern zo heet worden onder de druk dat er kernfusie zal ontstaan. Op dat moment wordt een ster geboren. Probleem voor deze holle aarde theorie is dat je dan een gasmassa nodig hebt die net iets groter is dan de planeet Jupiter. Dus kleine sterren die in het midden van de aarde passen, dat is zo dom en onzinnig dat ik me afvraag waarom ik dit uberhaupt uitleg.
Ja dat had ik in mijn eerste reactie ook al aangegeven. Toch vind ik het een mooie theoriequote:Op woensdag 13 april 2011 22:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je weet waar die 'bron' over gaat he?
Mee eens. Vind dit echt een leuk onderwerp . Je kunt er allerlei spannende verhalen bij bedenken.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vind het wel een grappig onderwerp. Lekker ongedwongen Syfy zonder dat er mensen mee worden gekwetst. Eigenlijk het leukste onderwerp hier op BNW. Mooie bijkomstigheid is dat ik weinig van deze tak van natuurkunde weet en hier af en toe ook iets opsteek.....
Maar ik steun je oproep: Wie gelooft hierin en waar is dat op gebaseerd?
quote:Contents
PART I HOLLOW PLANET BASICS
CHAPTER 1 Hollow Planet History
CHAPTER 2 Newtonian Gravity Revisited
CHAPTER 3 Seismology and Geology
PART II THE INNER PLANETS
CHAPTER 4 The Cold Winds of Mercury
CHAPTER 5 Luminous Venus
CHAPTER 6 Cusps, Horns, Notches and Collars
CHAPTER 7 The Shape Shifting Planet
PART III THE EARTH
CHAPTER 8 Doubting the Dynamo
CHAPTER 9 The Inner Sun
CHAPTER 10 The Aurora
CHAPTER 11 Underground Radio Waves
CHAPTER 12 Strange Meteorology
PART IV POLAR MYSTERIES
CHAPTER 13 Gigantic Polar Holes
CHAPTER 14 Religion and Legends
CHAPTER 15 The Mysterious Arctic
CHAPTER 16 The Missing Continent
CHAPTER 17 The Hole Through The earth
Hij behoorde ook bij een geheim genootschap die hieraan grote waarde hechte , zijn boek reis naar het middeplpunt der aarde is dan ook geschreven met de berg Bucharach in zijn gedachte.quote:. Jules Verne-achtige taferelen
En hier hebben we de link met rennes le chateau weer.....voor een foto van asmodeus zie mijn Avatarquote:Zoals we verderop wel zullen zien is het zeker dat Jules Verne er stevig op aandrong om, of de aandacht van de oplettende lezer te trekken, of die van enkelingen die waren ingewijd en kennis hadden over de regio van de Bugarach. Dat deed hij door een compleet hergebruik van de toponymie van deze streek. Zijn fantastische werkstukken bevatten namelijk elementen die zelfs voor de minder nieuwsgierigen enkele sleutels weten te openbaren wat betreft de affaire rondom Rennes-le-Chateau.
We bespreken wat dat aangaand nu niet slechts het merkwaardige Clovis Dardentor maar ook Les mirifiques aventures de Maitre Antifer (de wonderbaarlijke avonturen van meester Antifer) wiens naam al een feit aanduidt. Een plaats, een persoon die het tegenovergestelde is van ijzerhoudend (ferreux), een specifiek metaal die als voorbeeld onbederfelijk is.
In deze roman van Jules Verne zoekt de held een legendarische schat die hij niet zonder de hulp van geografische gegevens en verborgen documenten kan vinden. Helaas bleek die geweldige opslagplaats onmogelijk in werkelijkheid te vinden.
De schrijver neigt er echter wel naar om zijn lezer nader daarover te informeren door te vertellen dat men in de queeste dan een zekere demon moet passeren die naar de naam Asmodeus luistert en die, volgens de legende, de mens in het werken met ijzer voor is gegaan.
Het is overigens deze zelfde demon, die de wacht houdt, voorovergebogen onder het gewicht van een wijwaterbak bij de ingang van het kerkje te Rennes-le-Chateau. Die zou hebben geprobeerd koning Salomo te duperen door deze te dwingen zonder ijzeren gereedschappen zijn mythische paleis te laten bouwen. En daarnaast is het ook weer dezelfde Asmodeus die de zeven eerste huwelijken van Tobias nog voor de consumatie wist te vernietigen!
Mijn hemel, die quote leest als iets dat Google heeft vertaald vanuit een Oost-Congolees dialect. Echt geen chocola van te maken! Verkeerd geplaatste leestekens, onbestaande woorden en ga zo maar door. Iemand die meent te moeten schrijven en dan zo schrijft, neem ik niet serieus.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:06 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Hij behoorde ook bij een geheim genootschap die hieraan grote waarde hechte , zijn boek reis naar het middeplpunt der aarde is dan ook geschreven met de berg Bucharach in zijn gedachte.
[ afbeelding ]
ook wel de berg van god genoemd
In de gangen in de berg zijn oa ook vele tempeliers tekens gevonden
[..]
En hier hebben we de link met rennes le chateau weer.....voor een foto van asmodeus zie mijn Avatar
Bucharach, vrijmetselaarstekens, Asmodeus , Rennes-le-Chateau... hier komen weer allerlei draadjes bijeen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:06 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Hij behoorde ook bij een geheim genootschap die hieraan grote waarde hechte , zijn boek reis naar het middeplpunt der aarde is dan ook geschreven met de berg Bucharach in zijn gedachte.
[ afbeelding ]
ook wel de berg van god genoemd
In de gangen in de berg zijn oa ook vele tempeliers tekens gevonden
[quote]Zoals we verderop wel zullen zien is het zeker dat Jules Verne er stevig op aandrong om, of de aandacht van de oplettende lezer te trekken, of die van enkelingen die waren ingewijd en kennis hadden over de regio van de Bugarach. Dat deed hij door een compleet hergebruik van de toponymie van deze streek. Zijn fantastische werkstukken bevatten namelijk elementen die zelfs voor de minder nieuwsgierigen enkele sleutels weten te openbaren wat betreft de affaire rondom Rennes-le-Chateau.
We bespreken wat dat aangaand nu niet slechts het merkwaardige Clovis Dardentor maar ook Les mirifiques aventures de Maitre Antifer (de wonderbaarlijke avonturen van meester Antifer) wiens naam al een feit aanduidt. Een plaats, een persoon die het tegenovergestelde is van ijzerhoudend (ferreux), een specifiek metaal die als voorbeeld onbederfelijk is.
In deze roman van Jules Verne zoekt de held een legendarische schat die hij niet zonder de hulp van geografische gegevens en verborgen documenten kan vinden. Helaas bleek die geweldige opslagplaats onmogelijk in werkelijkheid te vinden.
De schrijver neigt er echter wel naar om zijn lezer nader daarover te informeren door te vertellen dat men in de queeste dan een zekere demon moet passeren die naar de naam Asmodeus luistert en die, volgens de legende, de mens in het werken met ijzer voor is gegaan.
Het is overigens deze zelfde demon, die de wacht houdt, voorovergebogen onder het gewicht van een wijwaterbak bij de ingang van het kerkje te Rennes-le-Chateau. Die zou hebben geprobeerd koning Salomo te duperen door deze te dwingen zonder ijzeren gereedschappen zijn mythische paleis te laten bouwen. En daarnaast is het ook weer dezelfde Asmodeus die de zeven eerste huwelijken van Tobias nog voor de consumatie wist te vernietigen!
[quote]
En hier hebben we de link met rennes le chateau weer.....voor een foto van asmodeus zie mijn Avatar
Je zou bijna gaan denken dat het een groot complot is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bucharach, vrijmetselaarstekens, Asmodeus , Rennes-le-Chateau... hier komen weer allerlei draadjes bijeen.
rot dan ook op , het was net zo gemoedelijk zonder jouquote:Mijn hemel, die quote leest als iets dat Google heeft vertaald vanuit een Oost-Congolees dialect. Echt geen chocola van te maken! Verkeerd geplaatste leestekens, onbestaande woorden en ga zo maar door. Iemand die meent te moeten schrijven en dan zo schrijft, neem ik niet serieus.
Denk aan je hart. Je moet het allemaal niet zo serieus nemen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:26 schreef DeMolay het volgende:
[..]
rot dan ook op , het was net zo gemoedelijk zonder jou
interessantquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:48 schreef DeMolay het volgende:
Volgen mij had Jan lamprecht ook een oplossing voor het aardmagnetische veld maar dat is al zo lang geleden dat ik die lezing heb bijgewoond.
dit was de lezing die ik heb bijgewoond
zal even verder kijken naar zijn magneetveld verklaring
Welk genootschap en waar blijkt dat uit?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:06 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Hij behoorde ook bij een geheim genootschap die hieraan grote waarde hechte
Waar blijkt dat uit?quote:zijn boek reis naar het middeplpunt der aarde is dan ook geschreven met de berg Bucharach in zijn gedachte.
Waar blijkt dat uit en wat betekent dit volgens jou?quote:In de gangen in de berg zijn oa ook vele tempeliers tekens gevonden
Nou ja, dan ga ik er inhoudelijk op in en dan krijg ik dit. Jammer.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:08 schreef DeMolay het volgende:
opzouten.......je hoeft bij mij niet meer met vragen om uitleg aan te komen dit heb je allang verspeeld
Er zijn ook users die het wél leuk vinden om al je aanwijzingen te lezen (waaronder ik) dus doe het dan voor hén DeMolayquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:08 schreef DeMolay het volgende:
opzouten.......je hoeft bij mij niet meer met vragen om uitleg aan te komen dit heb je allang verspeeld
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het hartstikke leuk en interessant. Mythologie (al dan niet met een christelijke inslag) is gewoon een boeiend onderwerp. Maar er moet wel een beetje kaas van te maken zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zijn ook users die het wél leuk vinden om al je aanwijzingen te lezen (waaronder ik) dus doe het dan voor hén DeMolay
quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het hartstikke leuk en interessant. Mythologie (al dan niet met een christelijke inslag) is gewoon een boeiend onderwerp. Maar er moet wel een beetje kaas van te maken zijn.
Kom Demolay, zand erover en we beginnen opnieuw.
Is er al eens iemand opzoek gegaan naar die gangen naar het binnenste der aarde? Die in Italië bijvoorbeeld? Lijkt me overigens een leuk BNW project ... afreizen naar Italië met een paar BNW'ers en dan gaan jullie zoeken. Ik wacht dan wel op het dichtst bijzijnde terras. Bij mij melden als er iets gevonden wordtquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:32 schreef DeMolay het volgende:
[ afbeelding ]
het is niet altijd natuurkundig !
Gewoon aan de binnenkant van de aardkorst geplakt lijkt me? Gewoon hol ipv bol dus. Denk ikquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe moet ik het binnenste der aarde dan eigenlijk voorstellen? Als ik zo naar die afbeelding kijk, dan begrijp ik niet hoe het land dat ondergronds ligt, dan tov de aardkorst moet liggen.
Iemand daar een idee bij?
russen jaquote:Is er al eens iemand opzoek gegaan naar die gangen naar het binnenste der aarde? Die in Italië bijvoorbeeld? Lijkt me overigens een leuk BNW project ... afreizen naar Italië met een paar BNW'ers en dan gaan jullie zoeken. Ik wacht dan wel op het dichtst bijzijnde terras. Bij mij melden als er iets gevonden wordt
Maar dan... dan hebben we weer een issue. Hoe zit het dan met die zwaartekracht?quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:46 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Gewoon aan de binnenkant van de aardkorst geplakt lijkt me? Gewoon hol ipv bol dus. Denk ik
Ja dat is een goede vraag, net als waar de lava vandaan komt die uit vulkanen komt etc.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar dan... dan hebben we weer een issue. Hoe zit het dan met die zwaartekracht?
Mja.. dat zou dan nog uit de kilometers dikke korst kunnen komen dan.. maar ja... aan de binnenkant van die korst wandelen dus mensen ondersteboven ten opzichte van ons ofzo?quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ja dat is een goede vraag, net als waar de lava vandaan komt die uit vulkanen komt etc.
Opzich is het logisch waar de zwaartekracht in de binnenkant vandaan komt, die worden door rotatie van de aarde in principe tegen de grond gedrukt. Waar onze zwaartekracht dan vandaag zou komen? Geen idee. Maar volgens de theorie lopen ze dan ondersteboven ten opzichte van ons inderdaad ja.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja.. dat zou dan nog uit de kilometers dikke korst kunnen komen dan.. maar ja... aan de binnenkant van die korst wandelen dus mensen ondersteboven ten opzichte van ons ofzo?
Dat is iets wat ik dus niet snap. Ben benieuwd of iemand daar een gedachte over heeft.
Goed.. ik ga er ff een biertje over drinken in de kroeg..quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:54 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Opzich is het logisch waar de zwaartekracht in de binnenkant vandaan komt, die worden door rotatie van de aarde in principe tegen de grond gedrukt. Waar onze zwaartekracht dan vandaag zou komen? Geen idee. Maar volgens de theorie lopen ze dan ondersteboven ten opzichte van ons inderdaad ja.
Ok dit is het punt. Move awayyyy from the keyboard.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:04 schreef DeMolay het volgende:
russen waren goed te vinden voor Agartha....maar gezein de romijnen en de grieken hetzelfde dachten over hen dood waren zij hetzelfde met de Ortyhodoxe DOOD
Ja, dat van die lava begrijp ik ook niet zo goed.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ja dat is een goede vraag, net als waar de lava vandaan komt die uit vulkanen komt etc.
Doe eens een bron dan? Ik denk namelijk dat je helemaal gelijk hebt, maar mensen die roepen 'dat is onmogelijk' en 'dat is allang onderzocht' zonder bronvermeldingen zijn net zo nutteloos bezig als mensen die roepen dat dit waar is zonder bewijs.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:27 schreef Killaht het volgende:
Iedereen met een beetje verstand en kennis van natuurkunde, weet dat een holle aarde onmogelijk.
Er is ook met seismologisch onderzoek e.d. Allang onderzocht en vastgesteld tot de kern vd aarde waar deze uit bestaat.
Het is een mooi verhaal voor een sprookje, thats it.
Mensen zoals jij zijn hier hard nodig.quote:Op zaterdag 16 april 2011 01:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Doe eens een bron dan? Ik denk namelijk dat je helemaal gelijk hebt, maar mensen die roepen 'dat is onmogelijk' en 'dat is allang onderzocht' zonder bronvermeldingen zijn net zo nutteloos bezig als mensen die roepen dat dit waar is zonder bewijs.
Tja, ik vind het verder allemaal erg interessant en een leuke theorie om over na te denken.. maar ik heb gewoon sterk mijn twijfels bij of dit überhaupt kan. Dan kijk ik liever naar of er dingen te bewijzen/ontkrachten zijn dan dat ik mijn mening als feit verkondig en verder wat in het luchtledige ga roepen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 01:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn hier hard nodig.
Jokkie, ik zeg het niet graag, maar je bent geniaal. Ik heb wel zin in een bak Italiaans ijs! We gaan op expeditie. Vliegen we daarna door naar New York om schaduwen te meten!!!quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is er al eens iemand opzoek gegaan naar die gangen naar het binnenste der aarde? Die in Italië bijvoorbeeld? Lijkt me overigens een leuk BNW project ... afreizen naar Italië met een paar BNW'ers en dan gaan jullie zoeken. Ik wacht dan wel op het dichtst bijzijnde terras. Bij mij melden als er iets gevonden wordt
Ik ga ervan uit dat mensen zich ingelezen hebben in het onderwerp, met minimale kennis en google werk weet je al genoeg. 30 seconden speurwerk:quote:Op zaterdag 16 april 2011 01:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Doe eens een bron dan? Ik denk namelijk dat je helemaal gelijk hebt, maar mensen die roepen 'dat is onmogelijk' en 'dat is allang onderzocht' zonder bronvermeldingen zijn net zo nutteloos bezig als mensen die roepen dat dit waar is zonder bewijs.
Ik ben de Acheron afgelopen ,een van de 7 rivieren naar de Hades),wat uitkomt in een nauwe kloof maar het aantal waterslangen dat langs mij zwom heeft mij er toch toe gebracht weer terug te keren , wel heb ik vele oude griekse inscripties gevonden.quote:Is er al eens iemand opzoek gegaan naar die gangen naar het binnenste der aarde?
Deze tekst heeft er jaren opgestaan. Maar zoals ik wel vaker het gevoel heb als een bepaald onderwerp te veel word aangehaald, is dat The Powers To Be, mee lezen en het niet zo hebben op openlijke informatie waardoor we aan onze matrix gaan twijfelen.quote:"The only explanation ever given for the early termination of the mission was provided in an interview granted to Lee van Atta of International News Services aboard the support ship Mount Olympus on the high seas and published in the Chilean newspaper El Mercurio on Wednesday 5 March 1947. The following extracts show the abstract manner in which the admiral was thinking and may explain why conspiracy theorists specializing in alleged Aryan or Nazi activities in Antarctica have speculated extensively about this mission: "Admiral Richard E Byrd warned today of the necessity for the United States to adopt protective measures against the possibility of an invasion of the country by hostile aircraft proceeding from the polar regions. The admiral said: "I do not want to scare anybody but the bitter reality is that in the event of a new war the United States will be attacked by aircraft flying in from over one or both poles." On the subject of the recently terminated expedition, Byrd said that "the most important of the observations and discoveries made was the of the present potential situation as it relates to the security of the United States...I can do no more than warn my countrymen very forcibly that the time has passed when we could take refuge in complete isolation and rest in confidence in the guarantee of security which distance, the oceans and the poles provide. The admiral warned of the necessity to "remain in a state of alert and watchfulness". He said that he "realized perhaps better than any other person the significance of the scientific discoveries made in these explorations because I can make comparisons" (i.e. between now and when he was in Antarctica pre-war). We are abandoning the region after making important geographical discoveries."."
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Highjump#Afterwardsquote:Admiral Byrd in an interview with Lee van Atta of International News Service aboard the expeditions command ship, the USS Mount Olympus, discussed the lessons learned from the Operation. The interview appeared in the Wednesday, March 5, 1947 edition of the Chilean newspaper El Mercurio, and read in part as follows: Admiral Richard E. Byrd warned today that the United States should adopt measures of protection against the possibility of an invasion of the country by hostile planes coming from the polar regions. The Admiral explained that he was not trying to scare anyone, but the cruel reality is that in case of a new war, the United States could be attacked by planes flying over one or both poles. This statement was made as part of a recapitulation of his own polar experience, in an exclusive interview with International News Service. Talking about the recently completed expedition, Byrd said that the most important result of his observations and discoveries is the potential effect that they have in relation to the security of the United States. The fantastic speed with which the world is shrinking recalled the Admiral is one of the most important lessons learned during his recent Antarctic exploration. I have to warn my compatriots that the time has ended when we were able to take refuge in our isolation and rely on the certainty that the distances, the oceans, and the poles were a guarantee of safety. [7][8]
After the operation ended, a follow-up Operation Windmill returned to the area, in order to provide ground-truthing to the aerial photography of Highjump. Finn Ronne also financed a private operation to the same territory, until 1948.
As with other U.S. Antarctic expeditions, interested persons were allowed to send letters with enclosed envelopes to the base. Here commemorative cachets were added to their enclosures which were then returned to the senders. These souvenir philatelic covers are readily available at low cost.
Thanks Ticker.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:08 schreef Ticker het volgende:
Tijd voor een topic kick, omdat het weer eens vager begint te worden.
Ik heb door deze topic reeks heen, diverse malen Admiraal Byrd aangehaald.
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_E._Byrd
Ik ben altijd lyrisch geweest over deze pagina. Omdat er noté bene op Wiki een citaat ofwel artikel stond, waarin Byrd na zijn laatste missie naar Antartica, een nogal aparte uitspraak deed.
Halsoverkop beëindigde hij zijn 6 maanden durende missie, om vervolgens dit te melden:
[..]
Deze tekst heeft er jaren opgestaan. Maar zoals ik wel vaker het gevoel heb als een bepaald onderwerp te veel word aangehaald, is dat The Powers To Be, mee lezen en het niet zo hebben op openlijke informatie waardoor we aan onze matrix gaan twijfelen.
Deze tekst is dus totaal weg gehaald. Als je Byrd zijn Wiki pagina nu bekijkt is dit niet meer te vinden. Alleen in een revisie van 2010 heb ik het nu terug kunnen vinden...
http://en.wikipedia.org/w(...)Byrd&oldid=362898849
Mensen.. what the fuck is er aan de hand!! Wordt... WAKKER
Dit is een eigen topic zelfs waard!
Hmm... loop je nu niet een beetje hard van stapel? Als we moeten geloven wat daar staat, dan is dat opzich niet zo heel gek. Waarom zouden de VS (in de toekomst) niet via de polen aangevallen kunnen worden maar dan door een regulier aards leger, zoals bijvoorbeeld de Chinezen of de Russen? Men valt aan via de route waar de defensie het zwakst is.. lijkt me.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:08 schreef Ticker het volgende:
Ik ben altijd lyrisch geweest over deze pagina. Omdat er noté bene op Wiki een citaat ofwel artikel stond, waarin Byrd na zijn laatste missie naar Antartica, een nogal aparte uitspraak deed.
Halsoverkop beëindigde hij zijn 6 maanden durende missie, om vervolgens dit te melden:
[..]
Deze tekst heeft er jaren opgestaan. Maar zoals ik wel vaker het gevoel heb als een bepaald onderwerp te veel word aangehaald, is dat The Powers To Be, mee lezen en het niet zo hebben op openlijke informatie waardoor we aan onze matrix gaan twijfelen.
Deze tekst is dus totaal weg gehaald. Als je Byrd zijn Wiki pagina nu bekijkt is dit niet meer te vinden. Alleen in een revisie van 2010 heb ik het nu terug kunnen vinden...
Nog leuker, tijdens een google kom ik erachter dat het nog wel op de Wiki staat van de operatie zelf:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Highjump#Afterwards
In die richting interpreteerde ik het ook al. Aanvallen komen nu meestal van oost naar west of van west naar oost, geografisch gezien.Na Afrika zullen de polen gedelft gaan worden voor hun grondstoffen, wat weer voor spanningen gaat zorgen tussen verschillende landen als China, Rusland, UK, USA etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hmm... loop je nu niet een beetje hard van stapel? Als we moeten geloven wat daar staat, dan is dat opzich niet zo heel gek. Waarom zouden de VS (in de toekomst) niet via de polen aangevallen kunnen worden maar dan door een regulier aards leger, zoals bijvoorbeeld de Chinezen of de Russen? Men valt aan via de route waar de defensie het zwakst is.. lijkt me.
Je gelooft toch niet dat de Nazi's ontdekt hebben dat de aarde hol is en zich daar hebben verschanst tot de tijd rijp is voor een aanval? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik zie de verhalen van Byrd echt gewoon als fictie. Meer niet.
"Who controls the past controls the future: who controls the present controls the past."quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nog leuker, tijdens een google kom ik erachter dat het nog wel op de Wiki staat van de operatie zelf:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Highjump#Afterwards
Waarom zou iemand 4 maanden eerder terug komen, omdat hij zich bedenkt dat er ooit, iemand via een van de polen zou kunnen komen... zomaar.. uit het niets... wou die even zeggen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hmm... loop je nu niet een beetje hard van stapel? Als we moeten geloven wat daar staat, dan is dat opzich niet zo heel gek. Waarom zouden de VS (in de toekomst) niet via de polen aangevallen kunnen worden maar dan door een regulier aards leger, zoals bijvoorbeeld de Chinezen of de Russen? Men valt aan via de route waar de defensie het zwakst is.. lijkt me.
Je gelooft toch niet dat de Nazi's ontdekt hebben dat de aarde hol is en zich daar hebben verschanst tot de tijd rijp is voor een aanval? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik zie de verhalen van Byrd echt gewoon als fictie. Meer niet.
Maar ik haal uit die tekst niet dat hij hals over kop zijn missie beëindigde om deze boodschap te brengen. Waar heb jij dat dan gelezen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 4 maanden eerder terug komen, omdat hij zich bedenkt dat er ooit, iemand via een van de polen zou kunnen komen... zomaar.. uit het niets... wou die even zeggen?
Deze woorden neem ik juist niet als fictie. Dit lijkt me een juiste constatering voor die tijd waar we over spreken.quote:En hoe kun je zijn eigen letterlijke woorden als fictie nemen. Ze zijn zo extreem raar.. Maar uitgesproken en verifierbaar.
Vooralsnog is het natuurlijk erg interessant, dat Neu Schwabenland, maar ik hou het nog even op een mythe, als je het niet erg vindt.quote:
Je doelt op de Hanabeu..?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is namelijk ook niet zo heel veel over bekend, dacht ik. Dat de Nazi's met "UFO's" bezig waren, is overigens wel een feit. Maar of ze er ooit in geslaagd zijn om een UFO achtig apparaat ook echt in de lucht te krijgen, dat durf ik te betwijfelen. Maar kom maar op met meer info. I like it!
Haunebu, was het volgens mij.quote:
Okay..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Haunebu, was het volgens mij.
Maar daar doel ik idd op. In die zin heeft dat wel weer raakvlak met dit, toch wel erg controversiële topic.... dat ik overigens zelf gestart ben
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar ik haal uit die tekst niet dat hij hals over kop zijn missie beëindigde om deze boodschap te brengen. Waar heb jij dat dan gelezen?
Dit is een klein deel ervan..quote:"The only explanation ever given for the early termination of the mission was provided in an interview granted to Lee van Atta of International News Services aboard the support ship Mount Olympus on the high seas and published in the Chilean newspaper El Mercurio on Wednesday 5 March 1947.
Wiki is illuminati controlled.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:48 schreef Ticker het volgende:
[..]
[..]
Dit is een klein deel ervan..
Het betrof dus een directe reactie op een vraag in verband met zijn verkorte missie.
De waarheid wordt gemanipuleerd en aangepast.. gelukkig is onze wereld gestoelt op regels...en zo kun je de oude pagina's van wiki bekijken, anders had ik dus nu helemaal alles moeten bazeren op verhalen uit de grote oude duim.
Ik snap dit gewoon niet.. jaren lang heb ik deze citaten hier op Fok! gepost omdat het te bizar voor woorden was... nooit hoorde ik er iemand op ingaan..
Nu maak ik kabaal dat het weg is, en twijfeld men of het er wel op had moeten staan in verband met de authenticiteit.
what the fuck is er aan de hand met jullie logicaaaa?
Ja, want die mensen die alles onder controle hebben kunnen natuurlijk niets doen aan de oude pagina's van Wiki... Net zo goed als dat ze het hele maanoppervlak hebben gewijzigd op Googlemoon, maar 1 plekje vergeten zijn....Come on dude, be realistic.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:48 schreef Ticker het volgende:
[..]
[..]
Het betrof dus een directe reactie op een vraag in verband met zijn verkorte missie.
De waarheid wordt gemanipuleerd en aangepast.. gelukkig is onze wereld gestoelt op regels...en zo kun je de oude pagina's van wiki bekijken, anders had ik dus nu helemaal alles moeten bazeren op verhalen uit de grote oude duim.
What the fuck is er aan de hand met jou vermogen tot relativeren en interpreteren?quote:Ik snap dit gewoon niet.. jaren lang heb ik deze citaten hier op Fok! gepost omdat het te bizar voor woorden was... nooit hoorde ik er iemand op ingaan..
Nu maak ik kabaal dat het weg is, en twijfeld men of het er wel op had moeten staan in verband met de authenticiteit.
what the fuck is er aan de hand met jullie logicaaaa?
Behalve dan de oude pagina's. Daar kunnen ze niets mee...quote:
Touchéquote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Behalve dan de oude pagina's. Daar kunnen ze niets mee...
Tja dat is het mooie van complotten. Kun je er lekker op los fantaseren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Behalve dan de oude pagina's. Daar kunnen ze niets mee...
Ah... dat kwam dus uit jouw eerste quote. Ik had daar dus een beetje overheen gelezen en ging dus in op het 2de stuk tekst dat je hebt gequote.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:48 schreef Ticker het volgende:
[..]
[..]
Denk je niet dat dit komt doordat het nogal extreem is wat er wordt beweerd door deze Mr. Byrd? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je dit ook maar voor een klein beetje serieus wilt nemen. Ik citeer nog even een stuk tekst uit het vorige deel:quote:Ik snap dit gewoon niet.. jaren lang heb ik deze citaten hier op Fok! gepost omdat het te bizar voor woorden was... nooit hoorde ik er iemand op ingaan..
Uhuh... en nu moeten we dus vrezen voor Nazi's die zich in het binnenste van de holle aarde hebben verstopt? Kom op zeg Ticker, ik verbaas me eigenlijk dat jij dit serieus neemt. Het is leuk om ff in te duiken, maar niet meer dan dat.quote:Admiraal Richard E.Byrd
Het is, voor mensen met een beetje algemene ontwikkeling, bekend dat Richard E. Byrd, admiraal bij de US Navy in 1926 naar de Noordpool vloog en in 1929 over de Zuidpool. In zijn dagboek schrijft Byrd over het binnengaan van de Holle Aarde, om samen met anderen meer dan 17 mijl te reizen tussen bergen, meren, rivieren, groene vegetatie en dierenleven!
Hij schrijft dat hij enorme dieren, die op mammoeten uit de oudheid leken, door de bossen zag gaan. Hij vond zelfs steden en een bloeiende beschaving. De buitentemperatuur was zo'n 23° C, en zijn vliegtuig werd begroet door vliegende machines die hij nog nooit gezien had. Zij escorteerden hem naar een veilige landingsplek waar hij heel hartelijk werd ontvangen door afgezanten van Agartha.Na een rustpauze werden hij en zijn bemanning meegenomen naar de koning en koningin van Agartha. Zij vertelden hem dat het hem was toegestaan Agartha binnen to komen omdat hij hoge moraal, en een ethisch karakter had. Vervolgens vertelden ze hem dat ze zich zorgen maakten over bommen en andere testen die aan de oppervlakte werden uitgevoerd door diverse regeringen. (en dat in 1926 of 1929!) Na dit bezoek werden Byrd en zijn bemanning begeleidt op weg naar de oppervlakte.
In januari 1956 leidde admiraal Byrd een expeditie naar de Zuidpool. Tijdens die expeditie drongen Byrd en zijn team 2.300 mijl door in het binnenste der Aarde. Admiraal Byrd beweerde dat de Noord en de Zuidpool slechts twee van de vele poorten waren naar het Middelpunt der Aarde. Hij schreef zelfs dat hij een zon onder de Aarde heeft gezien.
Ja, dat vraag ik me ook weleens af.quote:what the fuck is er aan de hand met jullie logicaaaa?
Het gaat niet om Nazi's. Het gaat om manipulatie van het internet en berichtgevingen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
EDIT: ik wil bovenstaande nog wel even nuanceren
Het is geen aanval oid. Ik vraag me alleen werkelijk af waarom jij nu zo'n ophef maakt over een stukje tekst dat van een wiki-pagina is verdwenen. Okay, het is opmerkelijk.... maar is dit meteen bewijs dat er Nazi's of andere figuren onder onze aardkorst leven die op het punt staan aan te vallen? Nee... dat noem ik echt geen bewijs.
Dat snap ik, maar wie zegt nu dat het hier om censuur gaat? Het staat nota bene nog wel op de wiki pagina van de operatie zelf. Kortom...als dit censuur moet zijn, dan falen ze hard.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het gaat niet om Nazi's. Het gaat om manipulatie van het internet en berichtgevingen.
Het is kritieke informatie die is verdwenen/gewijzigd; dit komt vaker voor op internet; het is een voorbeeld van hoe de censuur werkt, zonder dat de meeste er zich druk om maken.
Het is de beste methode voor het vernietigen van bronnen, links en referenties, totdat het internet niet meer als betrouwbare informatiebron meer kan worden benut voor serieuze diepgaande research.
J0kkebr0k, jouw reactie is een voorbeeld hoe jij er intuint zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
De opmerking van Ticker is heel relevant; dat het toevallig over Nazi's gaat wil nog niet zeggen dat de bronnen en informatie-lijnen ervan en ermee gemoeid niet waardevol of een hoax zouden zijn.
J0kkebr0k, ik wijs nog op een 2e gevaar, en dat is de neiging dat als men informatie van iets tegenkomt men niet kent of heel anders geleerd heeft, men gaat twijfelen aan de authenticiteit van de informatie an sich; ongeacht of de bron betrouwbaar is of niet.
@Ticker,
Als je echt belang erbij hebt; de dagboeken van Admiraal Byrd zijn verkrijgbaar bij amazon o.a. Of google en vindt een .pdf versie.
Kortom: Er vanuit gaan dat het stuk verwijderd is door "The powers to be" vind ik wat kort door de bocht.quote:Help! Wordt mijn artikel verwijderd?
Na het opslaan verschijnt je artikel op de lijst met nieuwe artikelen. Meestal wordt het dan binnen enkele uren gecontroleerd door andere Wikipedianen. Daarbij wordt gelet of het artikel aan de uitgangspunten van Wikipedia voldoet.
Wanneer een artikel niet voldoet kan het genomineerd worden voor verwijdering. Er wordt eerst een speciaal sjabloon geplaatst op het artikel. Op de pagina Te verwijderen pagina's vind je een overzicht van de artikelen die zijn genomineerd voor verwijdering. Dat een artikel op die pagina staat betekent niet altijd dat het verwijderd wordt. Iedereen heeft in principe twee weken de tijd om het artikel op te knappen of bezwaar te maken tegen verwijdering.
Enkel pagina's die pure onzin bevatten of letterlijk zijn gekopieerd van een andere website kunnen direct verwijderd worden van Wikipedia. Het verwijderen van pagina's wordt gedaan door moderatoren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Snelcursus/Nieuw_artikel
Maar, hoe kan je nou weten of de bron betrouwbaar is.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef Bankfurt het volgende:
J0kkebr0k, ik wijs nog op een 2e gevaar, en dat is de neiging dat als men informatie van iets tegenkomt men niet kent of heel anders geleerd heeft, men gaat twijfelen aan de authenticiteit van de informatie an sich; ongeacht of de bron betrouwbaar is of niet.
Het creeert verwarring, en verwarring op zich is al een vorm van censuur.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar wie zegt nu dat het hier om censuur gaat? Het staat nota bene nog wel op de wiki pagina van de operatie zelf. Kortom...als dit censuur moet zijn, dan falen ze hard.
Vergeet niet dat wikipedia een site is die door vele vrijwilligers wordt bijgewerkt. Daarnaast heb je ook nog te maken met iets als auteursrecht. Mogelijk dat het daarom is verwijderd en men nog niet doorheeft dat het ook op die andere wiki pagina te vinden is.
een gewaarschuwd mens telt voor twee; dat geldt ook voor jou.quote:En dan dit:
[..]
Kortom: Er vanuit gaan dat het stuk verwijderd is door "The powers to be" vind ik wat kort door de bocht.
En van dat 2de gevaar ben ik mij bewust. Lees mijn sig eens
Maar ik zeg ook niet dat er geen censuur of desinfo op internet wordt toegepast. We hebben het nu over dit specifieke geval, waarvan ik niet overtuigd ben dat dit hier het geval is. M.b.t. het \hele 9/11 gebeuren (en dan doel ik o.a. op info rondom vermeende victims en ooggetuigen) wordt er op internet bijvoorbeeld overduidelijk gebruik gemaakt van spinning.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het creeert verwarring, en verwarring op zich is al een vorm van censuur.
Ik gebruik wiki nooit als bron, alleen als 1e hulp bij het zoeken naar betere bronnen.
[..]
een gewaarschuwd mens telt voor twee; dat geldt ook voor jou.
Ga er maar vanuit dat TPTB wel degelijk het internet controleren en monitoren en "bewerken".
Te beginnen bij de grotere internetbedrijven zoals Google en Wiki, en spyware in alle software.
Ja, dus eigenlijk hoef ik jou niks meer te vertellen; want jij weet beter dan wie dan ook hier hoe er in MSM etc. en de berichtgeving wordt gemanipuleerd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar ik zeg ook niet dat er geen censuur of desinfo op internet wordt toegepast. We hebben het nu over dit specifieke geval, waarvan ik niet overtuigd ben dat dit hier het geval is. M.b.t. het \hele 9/11 gebeuren (en dan doel ik o.a. omtrent info rondom vermeende victims en ooggetuigen) wordt er op internet bijvoorbeeld overduidelijk gebruik gemaakt van spinning.
Spinning houdt in: allerlei trucjes, kleine subtiele manipulaties en verdraaiingen van data in social media, Facebook e.d., en in allerlei databases, zoals Spoke, de Internet Movie Database en Archives
Het klinkt een beetje als het verhaal van Kapitein Ortega en het verhaal dat best eens waar kan zijn....quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dus eigenlijk hoef ik jou niks meer te vertellen; want jij weet beter dan wie dan ook hier hoe er in MSM etc. en de berichtgeving wordt gemanipuleerd.
Maar ik begrijp Ticker wel, omdat ik met hem wel degelijk op de hoogte ben van het verhaal van admiraal Byrd en de Duitse bases op Antarctica.
De snorkels zijn dan ook erg gesteld op de zuiverheid van hun ras.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als het verhaal van Kapitein Ortega en het verhaal dat best eens waar kan zijn....
Gloeiende gloeiendequote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, want die mensen die alles onder controle hebben kunnen natuurlijk niets doen aan de oude pagina's van Wiki... Net zo goed als dat ze het hele maanoppervlak hebben gewijzigd op Googlemoon, maar 1 plekje vergeten zijn....Come on dude, be realistic.
[..]
What the fuck is er aan de hand met jou vermogen tot relativeren en interpreteren?
Dit is hele accuratie informatie. Je wilt dus beweren dat na al die jaren, er nu iemand achterkomt die wil beweren dat dit onzin is, en dat deze gehele tekst totale onzin is, niet interessant is voor wiki, of zelfs foutief is geplaatst? Voel eens lekker aan je voorhoofd, nog voordat ik enige vorm van onderzoek hiernaar zal doen, kan ik er al uit opmaken dat dit correcte informatie, maargoed kijk zelf maar:quote:"The only explanation ever given for the early termination of the mission was provided in an interview granted to Lee van Atta of International News Services aboard the support ship Mount Olympus on the high seas and published in the Chilean newspaper El Mercurio on Wednesday 5 March 1947
Wow.. een officieel bericht ver voor Operation Highjump waarin duidelijk is dat Byrd toen al de Nazi's in de buurt van Antartica aantrof. 1941 mensen!! Highjump was na WWII.quote:Special to THE NEW YORK TIMES. ();
May 06, 1941,
, Section , Page 8, Column , words
[ DISPLAYING ABSTRACT ]
BOSTON, May 5 -- The establishment of a German naval repair shop at Deception Bay, only 500 miles from South America, was revealed today as the motorship North Star docked at the army base with thirty-six scientists and explorers home from Little America.
http://ufocasebook.confor(...)print&num=1213998668quote:UFO Casebook
General >> UFO Crashes >> Admiral Byrd
http://ufocasebook.confor(...)splay&num=1213998668
--------------------------------------------------------------------------------
Admiral Byrd
Post by ohrdruf on Jun 20th, 2008, 5:51pm
At the request of a vexatious contributor I am posting an item I have prepared about Admiral Byrd's 1947 Antarctic Expedition. I have the newspaper cutting from the 5 March 1947 edition of "El Mercurio" of Santiago Chile before me. It is in Spanish. If any reader requires a passage in the original language I will supply it. The translation is my own. The article is the only known report of an interview given "On Board Mount Olympus on the High Seas" to Lee van Atta. Admiral Byrd gave two news conferences to the International News Service on the subject of his abandoned mission, but neither conference was ever reported elsewhere.
The article runs to three longish columns from which I have extracted the main parts.
http://www.phoenixmasonry.org/masonicmuseum/richard_byrd_fdc.htmquote:He became a member of Federal Lodge No. 1, Washington, D.C. on March 19, 1921 and affiliated with Kane Lodge No. 454, New York City, September 18, 1928. He was a member of National Sojourner Chapter No. 3 at Washington. He and his pilot, Bernt Balchen dropped Masonic flags on the two poles--Balchen also added his Shrine fez. In the Antarctic expedition of 1933-35, 60 of the 82 members were Freemasons and on February 5, 1935 established First Antarctic Lodge No. 777 of New Zealand constitution. He died March 11, 1957.
Zo.. nu jullie weer.quote:'The triskelion (from the Greek "three-legged") is one of the oldest symbols known to mankind. The earliest representations of it were found in prehistoric rock carvings in northern Italy. It also appears on Greek vases and coins from the 6th and 8th centuries BC., and was revered by Norse and Sicilian peoples. The Sicilian version has a representation of the head of Medusa in the center. The Manx people believe that the triskelion came from Scandinavia. According to Norse mythology, the triskelion was a symbol of the movement of the sun through the heavens.'
En dit soort informatie is interessant als we het hebben over de Nazi's en hun UFO's:quote:NAZI BASE REPORTED IN ANTARCTIC AREA; Repair Shop at Deception Bay, 500 Miles From South America, Is Blown Up BYRD MAKES DISCLOSURE Admiral at Boston Greets Ship Returning With Members of United States Expedition
http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/omegafile17.htmquote:After returning he was subjected to persecution by the U.S. Government. His description [of the aerial discs] matched pictures captured from the Germans. (Note: For video's detailing an in-depth historical analysis of the Nazi cults, numerous details on the Nazi aerial disc projects, AS WELL AS actual photo-footage retrieved from classified sources of these aerial discs in operation, and also investigations into the "New Berlin" bases below Neu Schwabenland, Antarctica -- contact: Vladimir Terziski, President, - American Academy of Dissident Scientists, 10970 Ashton Ave. #310, Los Angeles, CA 90024, phone and fax: USA-[310]-473-9717. - Branton) In 1959, three large newspapers in CHILE reported front page articles about UFO encounters where the crew members appeared to be German soldiers. IN the 1960s there were reports in New York and NEW JERSEY of flying saucer 'aliens' who spoke German, or English with a German accent. In the Julius and Ethel Rosenberg atomic espionage trials, they spoke of "warships of space." Since they had access to top secret information, about what were they talking?
Je moet natuurlijk door de regels heenlezen. Byrd was Illuminati met een agenda.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef Ticker het volgende:
Die zogenaamde dagboeken van Byrd vertrouw ik niet.
Ik heb ze gelezen, en ze lezen als fictie/romans.
Dat idee heb ik ook.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk door de regels heenlezen. Byrd was Illuminati met een agenda.
Highjump heeft wel echt plaatsgevonden; De kunst is natuurlijk uit te vissen waarom Byrd met zijn verhalen voor de dag kwam, en welke subtiele dingen hij juist wel schreef en welke juist NIET.
De lluminati weten uiteraard al eeuwenlang van onderaardse bases, tunnels en een holle Aarde en idd het heeft een verband met Atlantis.
In het verlengde van Highjump ligt bijvoorbeeld de Falkland-oorlog in 1982 in het Zuidpoolgebied;
In MSM is deze oorlog voor de publieke consumptie een oorlog tussen Argentinie en Groot-Brittanie. Maar als je je verdiept in de Falkland-eilanden (Islas Malvinas) zul je er achter komen dat deze eilanden een link hebben met de holle Aarde en waarom ze Islas Malvinas heten.
@Gray, ik heb jouw inhoudelijke vraag hier ook mee beantwoord;
en BTW, ik kan wel tegen kritiek als men maar op de inhoud ingaat; zo niet, dan wordt de negeermodus van kracht.
Top!quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk door de regels heenlezen. Byrd was Illuminati met een agenda.
Highjump heeft wel echt plaatsgevonden; De kunst is natuurlijk uit te vissen waarom Byrd met zijn verhalen voor de dag kwam, en welke subtiele dingen hij juist wel schreef en welke juist NIET.
De lluminati weten uiteraard al eeuwenlang van onderaardse bases, tunnels en een holle Aarde en idd het heeft een verband met Atlantis.
In het verlengde van Highjump ligt bijvoorbeeld de Falkland-oorlog in 1982 in het Zuidpoolgebied;
In MSM is deze oorlog voor de publieke consumptie een oorlog tussen Argentinie en Groot-Brittanie. Maar als je je verdiept in de Falkland-eilanden (Islas Malvinas) zul je er achter komen dat deze eilanden een link hebben met de holle Aarde en waarom ze Islas Malvinas heten.
@Gray, ik heb jouw inhoudelijke vraag hier ook mee beantwoord;
en BTW, ik kan wel tegen kritiek als men maar op de inhoud ingaat; zo niet, dan wordt de negeermodus van kracht.
Die is mooi.quote:
Nou en daar doelde ik dus op, dus op dit punt zijn we het eens. Dat stuk tekst over het binnengaan van de holle aarde en daar bergen, bossen en rivieren te zien met enorme mammoet achtige wezens en verwelkomd worden door vliegmachines en een koning en koningin enzo.... sorry, maar dat klinkt voor mij als een sprookje en dat maakt die Admiral Byrd voor mij nou niet echt een geloofwaardige bron.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef Ticker het volgende:
Die zogenaamde dagboeken van Byrd vertrouw ik niet.
Ik heb ze gelezen, en ze lezen als fictie/romans.
Wat voor weer?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik geloof ook best dat ze daar bezig zijn geweest met een permanente basis en er misschien zelfs wel ondergrondse fabrieken e.d. wilden bouwen of zelfs hebben gebouwd. Vergeet echter niet dat het klimaat niet echt bevorderlijk is voor allerlei technieken, dus ik stel me er verder niet al te veel bij voor.
I know Ticker, I know....quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat voor weer?
Die zogenaamd ijskou die op houdt naarmate je de pool verder nadert?
Ben je dit vergeten in je onderzoek? Je reeks zat namelijk vol met onderbouwing, ik mis alleen dat je de links legt die je normaal wel lijkt te maken.
Zoals ik al eerder aangaf, iedereen met een beetje verstand van natuurkunde weet dat dit onmogelijk is. Daarnaast is de inhoud aardmantel al door wetenschappelijk seismologisch onderzoek bewezen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou en daar doelde ik dus op, dus op dit punt zijn we het eens. Dat stuk tekst over het binnengaan van de holle aarde en daar bergen, bossen en rivieren te zien met enorme mammoet achtige wezens en verwelkomd worden door vliegmachines en een koning en koningin enzo.... sorry, maar dat klinkt voor mij als een sprookje en dat maakt die Admiral Byrd voor mij nou niet echt een geloofwaardige bron.
Dan wil ik ook nog even iets uit de wereld helpen. Ja, ik ben deze reeks gestart, maar puur uit interesse naar de mensen die hier wel in geloven. Niet uit eigen overtuiging. Dat had je overigens in het eerste deel op de begin pagina's kunnen lezen.
En het is een feit dat de Duitsers al voor het uitbreken van WOI expedities naar de zuidpool uitvoerden. Ik geloof ook best dat ze daar bezig zijn geweest met een permanente basis en er misschien zelfs wel ondergrondse fabrieken e.d. wilden bouwen of zelfs hebben gebouwd. Vergeet echter niet dat het klimaat niet echt bevorderlijk is voor allerlei technieken, dus ik stel me er verder niet al te veel bij voor.
Ik geloof dus niet dat Admiraal Byrd en zijn soldaten zijn weggejaagd door Nazi's in vliegende schotels. Ik ben niet overtuigd.
Er is geen nacht.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:19 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Ik weet niet of deze vraag al is geweest, maar hoe zit het met dag en nacht in die 'holle Aarde'?
Ik heb van BNW inmiddels geleerd dat je alles altijd moet uitleggen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef Killaht het volgende:
Het is een leuke fantasie, maar niet meer dan dat.
Zoek eens wat over de gangenstelsels onder de grote piramide. (bereikbaar via externe grotten)quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef Killaht het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf, iedereen met een beetje verstand van natuurkunde weet dat dit onmogelijk is. Daarnaast is de inhoud aardmantel al door wetenschappelijk seismologisch onderzoek bewezen.
De verwijzingen naar ondergrondse basissen zou kunnen, maar niet gehele gangenstelsels tot aan Europa of een bevolking aan de binnenkant van de aarde met gaten in de noordpool en zuidpool van 2600km diameter, zon gat ter grootte van europa is niet te missen.
Het is een leuke fantasie, maar niet meer dan dat.
Ok, dat dacht ik dus al. Maar hoe overleef je dat dan? Mensen en dieren hebben toch gewoon nacht nodig? En dan niet aankomen met bunkers e.d. Daarnaast, wat voor klimaat is er? Leven er dieren zoals wij die kennen?quote:
Volgens mij hebben we geen nacht nodig.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:32 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Ok, dat dacht ik dus al. Maar hoe overleef je dat dan? Mensen en dieren hebben toch gewoon nacht nodig? En dan niet aankomen met bunkers e.d. Daarnaast, wat voor klimaat is er? Leven er dieren zoals wij die kennen?
Je moet wel veel fantasie hebben om hier in te geloven.
Ik weet dat er gangenstelsel onder de grote piramides zitten en kamers onder de sphinx, dat is met seismologisch onderzoek gedaan. Dat er ruimtes en grotten zich onder de aarde bevinden is normaal, maar rechthoekig en onnatuurlijk gevormd niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zoek eens wat over de gangenstelsels onder de grote piramide. (bereikbaar via externe grotten)
Waarom zijn die altijd stil gehouden.. en zei Hawass er pas laatst iets over te weten..
En waarom loopt een van de kamers compleet dood onder de piramide?
Om aan te tonen hoe ontzettend dom mensen kunnen zijn?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dus: wie heeft deze fantasie dan verzonnen, en vooral: waarom?
Waarom zou je dat willen aantonen? Ik zie mensen er eerder misbruik van maken...quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:04 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Om aan te tonen hoe ontzettend dom mensen kunnen zijn?
Uitleg is er al geweest. Waarom, ja dat kun je bij alles stellen. Waarom is Harry Potter verzonnen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik heb van BNW inmiddels geleerd dat je alles altijd moet uitleggen.
Dus: wie heeft deze fantasie dan verzonnen, en vooral: waarom?
Er zouden geavanceerde beschavingen in het binnenste van onze aarde leven die veel verder zijn dan wij. Dit omdat de zon daar altijd schijnt en men daardoor sneller ontwikkelt. Dit zou dan ook de UFO sightings op aarde verklaren. Deze UFO's komen dus uit het binnenste van de aarde.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:19 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Ik weet niet of deze vraag al is geweest, maar hoe zit het met dag en nacht in die 'holle Aarde'?
Jaja, en met welk doel leven die beschavingen daar? Ik bedoel, willen zij een vreedzaam bestaan en niet lastig gevallen worden door ons? Of willen zij ons ontmoeten?quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zouden geavanceerde beschavingen in het binnenste van onze aarde leven die veel verder zijn dan wij. Dit omdat de zon daar altijd schijnt en men daardoor sneller ontwikkelt. Dit zou dan ook de UFO sightings op aarde verklaren. Deze UFO's komen dus uit het binnenste van de aarde.
De wereld elite zou dit alles voor ons verborgen willen houden.
http://www.freerepublic.com/focus/chat/2316098/postsquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:03 schreef Killaht het volgende:
Ik zie eveneens niet het verband met de middenaarde theorie hierin.
Men wist er al lang van!quote:"In his memoirs, British consul general Henry Salt recounts how he investigated an underground system of 'catacombs' at Giza in 1817 in the company of Italian explorer Giovanni Caviglia," Collins said.
The document records that the two explored the caves for a distance of "several hundred yards," coming upon four large chambers from which stretched further cave passageways.
With the help of British Egyptologist Nigel Skinner-Simpson, Collins reconstructed Salt's exploration on the plateau, eventually locating the entrance to the lost catacombs in an apparently unrecorded tomb west of the Great Pyramid.
Ticker, denk jij dat de oproer in het Midden-Oosten (voorheen Irak, nu Libië, Egypte, Syrië, Jemen) hier aan gerelateerd is? Dat men dus met een dubbele agenda bezig is om zeer belangrijke info uit de oudheid in handen te krijgen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://www.freerepublic.com/focus/chat/2316098/posts
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread695757/pg1
Die tunnel complexen, zijn net als in Midden en Zuid amerika (zie mijn topic over ondergrondse tunnels), gigantisch. Niemand heeft ze ooit in kaart gebracht... waar gaan ze heen en waarom herbergen ze zoveel oude informatie? Daarnaast, waarom worden ze stil gehouden?
[..]
Men wist er al lang van!
Maar zoals altijd, wordt iets wat niet bekend is, als eerste afgedaan als onzin, want we schijnen ons ten alle tijden slimmer te vinden dan diegene die iets nieuws beweerd.
Als jij aparte dingen tegenkomt, dan wordt het altijd leuk op BNW (09/11 en die hoax Saddam).quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
I know Ticker, I know....
Je hebt het nu over die Green Zone die omsingeld zou zijn door Amerikaanse bases. Maar dat ligt volgens mij niet in Neu Schwabia.... dacht ik.
En ja, de eerste 2 topics waren erg leuk, vond ik. Ik heb toen ook mijn best gedaan om me er in te verdiepen en ben vrij aparte dingen tegengekomen.
@Ticker,quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://www.freerepublic.com/focus/chat/2316098/posts
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread695757/pg1
Die tunnel complexen, zijn net als in Midden en Zuid amerika (zie mijn topic over ondergrondse tunnels), gigantisch. Niemand heeft ze ooit in kaart gebracht... waar gaan ze heen en waarom herbergen ze zoveel oude informatie? Daarnaast, waarom worden ze stil gehouden?
[..]
Men wist er al lang van!
Maar zoals altijd, wordt iets wat niet bekend is, als eerste afgedaan als onzin, want we schijnen ons ten alle tijden slimmer te vinden dan diegene die iets nieuws beweerd.
Nee ??quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
@Ticker,
over die onderaardse gangen in Zuid-Amerika.
Ken jij de boeken en expedities van Robert Charoux en David Hatcher Childress.?
En toch....ik lees hier soms dingen en dan denk ik: waarom wordt dit nu meteen als flauwekul afgedaan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
Waar ik me ove blijf verbazen is het feit dat we het nog serieus over dit onderwerp hebben ook. Gelet op het feit dat uit metingen (zie de eerste pagina van dit topic) reeds is gebleken dat op 12 kilometer diepte onder het aardoppervlak, de temperatuur al zo'n 180 celsius bedraagt. Dat loopt vervolgens op naar zo'n 300 graden op 15 kilometer. Even los van dat het eventueel midden in de aarde koeler zou kunnen zijn (wat tegen elke vorm van logica, geologie en natuurkunde ingaat) hoe de fuck zijn die middenaardebewoners door die warme laag heengekomen?
Ik vond 'The Core' best een coole film, maar come on.
Omdat het in gaat tegen alle kennis die we hebben over de aarde misschien?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En toch....ik lees hier soms dingen en dan denk ik: waarom wordt dit nu meteen als flauwekul afgedaan?
Wat Ticker ook schreef over dat ondergrondse gangenstelsel en dat daar blijkbaar niets over gezegd mag worden. Dan wordt er dus iets verborgen gehouden voor 'ons'. En ja, dat maakt juist nieuwsgierig.
Misschien wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Omdat het in gaat tegen alle kennis die we hebben over de aarde misschien?
Ja, en die zijn er dan maar die worden dan meteen de prullenbak ingegooid, want niet duidelijk genoeg.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:08 schreef Johnny Blaze het volgende:
En ik denk dan, waar zijn de bewijzen?
Wie is die 'we'?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Omdat het in gaat tegen alle kennis die we hebben over de aarde misschien?
De oer oude grotten van Juan Moricz en de afgang:von Danikenquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:08 schreef Johnny Blaze het volgende:
En ik denk dan, waar zijn de bewijzen?
Idd. Soms niet te bevatten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:43 schreef Ticker het volgende:
Moeder aarde kunnen we hernoemen naar 'Planeet Vergezocht'
Want wat hier op aarde lijkt te gebeuren wordt ons normaal alleen in fictie verteld.. en toch lijkt het dichter bij de realiteit te staan dan wat dan ook.
Mén wat is het leven en de mensheid vaag..
Wat een schitterende foto'squote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:54 schreef Lambiekje het volgende:
Into the depths of the earth: Cave network in the heart of Vietnamese jungle is so large its end is yet to be found
En poos terug ook al op het Paaseiland
Inderdaad prachtige foto's. Maar dit soort grottencomplexen zijn er over de hele wereld en hebben natuurlijk niets te maken met de holle aarde theorie. Waarom niet? Omdat het dan misschien wel uitgestrekte grotten zijn, maar zeker niet (nog niet enigzins) reiken tot aan het middelste van de aarde. De diepste grot ooit gemeten gaat maar tot iets meer dan 2 kilometer, vanaf het toegangspunt tot aan het diepste punt (dus nog niet eens tot 2 km tot onder zeeniveau...). Nog niet misschien een ondersteuning van de holle aarde-theorie.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:54 schreef Lambiekje het volgende:
Into the depths of the earth: Cave network in the heart of Vietnamese jungle is so large its end is yet to be found
En poos terug ook al op het Paaseiland
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Inderdaad prachtige foto's. Maar dit soort grottencomplexen zijn er over de hele wereld en hebben natuurlijk niets te maken met de holle aarde theorie. Waarom niet? Omdat het dan misschien wel uitgestrekte grotten zijn, maar zeker niet (nog niet enigzins) reiken tot aan het middelste van de aarde. De diepste grot ooit gemeten gaat maar tot iets meer dan 2 kilometer, vanaf het toegangspunt tot aan het diepste punt (dus nog niet eens tot 2 km tot onder zeeniveau...). Nog niet misschien een ondersteuning van de holle aarde-theorie.
Het ziet er spectaculair uit, maar verder is het in deze theorie niet boeiend (hooguit als je niets snapt van geologie...). Overigens, zoals al eerder aangegeven, het diepste wat er ooit via een boor is geboord is 12 kilometer en daar is men gestopt omdat de temperatuur te ver opliep (180 graden celsius).
Het is dus uitgesloten dat dieper graven (laat staan wonen) mogelijk is. Het is gewoon te heet in het binnenste van de aarde.
quote:The entrances. There are allegedly several entrances to the Kingdom of Agharta throughout the world:
• Kentucky Mommoth Cave, in south-central Kentucky, US.
• Mount Shasta, California, US - the Agharthean city of Telos allegedly exists within and beneath this mountain.
• Manaus, Brazil.
• Mato Grosso, Brazil - the city of Posid supposedly lies beneath this plain.
• Iguaçú Falls, border or Brazil and Argentina.
• Mount Epomeo, Italy.
• Himalayan Mountains, Tibet - the entrance to the underground city of Shonshe is allegedly guarded by Hindu monks.
• Mongolia - the underground city of Shingwa allegedly exists beneath the border of Mongolia and China.
• Rama, India - beneath this surface city is a long lost subterranean city, they say, also named Rama.
• Pyramid of Giza, Egypt.
• King Solomon's Mines.
• Dero Caves, ?.
• North and South Poles.
bron
And your point being? Misschien moet je eens proberen om iets toe te lichten, in plaats van dit soort debiele linkdumps.quote:
niet kwaad worden op Lambiekjequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
And your point being? Misschien moet je eens proberen om iets toe te lichten, in plaats van dit soort debiele linkdumps.
Nou nou zeg, respect is weer ver te zoeken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
in plaats van dit soort debiele linkdumps.
Ik weet niet waar de oorsprong van de holle-aardetheorie ligt, maar misschien dat die juist ligt in die megagrotten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Inderdaad prachtige foto's. Maar dit soort grottencomplexen zijn er over de hele wereld en hebben natuurlijk niets te maken met de holle aarde theorie. Waarom niet? Omdat het dan misschien wel uitgestrekte grotten zijn, maar zeker niet (nog niet enigzins) reiken tot aan het middelste van de aarde. De diepste grot ooit gemeten gaat maar tot iets meer dan 2 kilometer, vanaf het toegangspunt tot aan het diepste punt (dus nog niet eens tot 2 km tot onder zeeniveau...). Nog niet misschien een ondersteuning van de holle aarde-theorie.
Het ziet er spectaculair uit, maar verder is het in deze theorie niet boeiend (hooguit als je niets snapt van geologie...). Overigens, zoals al eerder aangegeven, het diepste wat er ooit via een boor is geboord is 12 kilometer en daar is men gestopt omdat de temperatuur te ver opliep (180 graden celsius).
Het is dus uitgesloten dat dieper graven (laat staan wonen) mogelijk is. Het is gewoon te heet in het binnenste van de aarde.
Dat zou kunnen, maar (lees de post die je citeert nog eens) dat zou nergens op slaan. Die grotten zeggen namelijk niets over de holheid van de aarde. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand een dergelijke grot heeft ontdekt en daar verkeerde conclusies aan verbonden heeft. Dat is sowieso een ontstaansgrond van vele BNW en TRU theorieën, verkeerde conclusies.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de oorsprong van de holle-aardetheorie ligt, maar misschien dat die juist ligt in die megagrotten?
Ik doelde idd op misinterpretatie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar (lees de post die je citeert nog eens) dat zou nergens op slaan. Die grotten zeggen namelijk niets over de holheid van de aarde. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand een dergelijke grot heeft ontdekt en daar verkeerde conclusies aan verbonden heeft. Dat is sowieso een ontstaansgrond van vele BNW en TRU theorieën, verkeerde conclusies.
Daar gok ik ook op. Dergelijke grotten zijn verschrikkelijk indrukwekkend en als je zoiets ontdekt zonder te weten waar je inloopt natuurlijk helemaal.quote:
DIt is een perfecte manier van de wetenschap (1900/2000) die een mystery probeert te rationaliseren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de oorsprong van de holle-aardetheorie ligt, maar misschien dat die juist ligt in die megagrotten?
Het is een mogelijke verklaring.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
DIt is een perfecte manier van de wetenschap (1900/2000) die een mystery probeert te rationaliseren.
Zo is de huidige kijk van geloof ook... we gaan ervanuit dat mensen vroeger niets begrepen.. nergens van wisten en altijd alles verkeerd interpreteerde, en vanuit dat oogpunt verder zijn gaan rederen.
Voila mystery verklaard.
Tja, nu je klaar bent met wetenschap-bashen, misschien kun je dan nu even verklaren in hoeverre deze grotten (en andere grotten die hier eerder zijn genoemd) dan wel een onderbouwing zijn van de holle-aarde theorie. Want daar hadden we het over.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
DIt is een perfecte manier van de wetenschap (1900/2000) die een mystery probeert te rationaliseren.
Zo is de huidige kijk van geloof ook... we gaan ervanuit dat mensen vroeger niets begrepen.. nergens van wisten en altijd alles verkeerd interpreteerde, en vanuit dat oogpunt verder zijn gaan rederen.
Voila mystery verklaard.
Ik kan best onderbouwen dat Pierre Culliford last van blauwe ballen had en zodoende de stripfiguren "de smurfen" bedacht had.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, nu je klaar bent met wetenschap-bashen, misschien kun je dan nu even verklaren in hoeverre deze grotten (en andere grotten die hier eerder zijn genoemd) dan wel een onderbouwing zijn van de holle-aarde theorie. Want daar hadden we het over.
Of misschien dat je kunt uitleggen waarom er geleefd kan worden op plekken waar het honderden graden celsius is?
In Nederland loopt de temperatuur relatief gezien heel langzaam op (vergeleken met het gemiddelde en andere plaatsen op de wereld). Toch is de temperatuur hier op 2 kilometer diepte al ongeveer 70 graden celsius. In IJsland (waar het vulkanisch veel actiever is) loopt de temperatuur al op tot boven de 300 graden op dezelfde diepte.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wie zegt dat het trouwens binnenin honderden graden celcius is? Ik heb tekeningen en schema's gezieuIn van waarin we praten over een veel dikkere aardkost, hoe kom je er dan bij dat het overal zo dik zou zijn en dat ze niet in de buurt van lava kwamen, wat mogelijk tussen de aardkost zit?
http://www.dailymail.co.u(...)Scotland-Turkey.htmlquote:De neolithische Europeanen creëerden een gigantisch netwerk van ondergrondse tunnels die kriskras door Europa lopen, van Schotland tot Turkije. Dit blijkt uit een nieuw boek over deze oude supersnelwegen.
De Duitse archeolog Dr. Heinrich Kusch zei dat bewijs voor de tunnels is gevonden onder honderden neolithische nederzettingen verspreid over het hele continent.
In zijn boek 'Geheimen Van De Ondergrondse Deur Naar Een Oude Wereld' beweert hij dat het oorspronkelijke tunnelnetwerk enorm moet zijn geweest omdat zoveel tunnels na 12.000 jaar nog intact zijn.
“In de Duitse deelstaat Beieren hebben we alleen al 700 meter aan ondergrondse tunnelnetwerken gevonden. In de Oostenrijkse deelstaat vonden we 350 meter,” zo zei Kusch. “De meeste zijn niet breder dan 70 centimeter, precies breed genoeg voor een persoon.”
“Op sommige plaatsen zijn hoekjes gemaakt of opslagruimten,” vervolgde hij. “Ze zijn niet allemaal aan elkaar verbonden maar alles bij elkaar gaat het om een enorm ondergronds netwerk.”
Sommige experts geloven dat het netwerk werd gebruikt ter bescherming tegen roofdieren terwijl anderen van mening zijn dat de tunnels werden gebruikt zoals wij vandaag de dag snelwegen gebruiken. Zo konden mensen veilig reizen; ongeacht oorlogen, geweld of extreem weer aan het oppervlak.
Het boek merkt voorts op dat vaak kapellen werden gebouwd bij de ingangen, mogelijk omdat de kerk bang was voor de in haar ogen heidense tunnels en zo de invloed van het netwerk wilde ontkennen.
In sommige gevallen zijn geschriften ontdekt waarin de tunnels worden omschreven als een poort naar de onderwereld.
Over die maglev tunnels, kun je daar iets meer over vertellen? Ik heb daar in een ver verleden ooit eens iets over gehoord, maar als ik google op 'ancient maglev tunnels', dan kom ik alleen uit bij een oude post op Fok! van jou.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Bankfurt het volgende:
Hahaha, mooi Ticker !![]()
Precies waar ik in dit topic om vroeg een paar dagen geleden (bijv. aan Lambiekje).
Wat een bak, nu ook nog met mooie bronnen erbij.![]()
@Ticker, ben je ook bekend met de maglev tunnels ?
Lemuriers (een reptielenras) van Lemuria; later hebben de Atlantiers de tunnels deels overgenomen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Over die maglev tunnels, kun je daar iets meer over vertellen? Ik heb daar in een ver verleden ooit eens iets over gehoord, maar als ik google op 'ancient maglev tunnels', dan kom ik alleen uit bij een oude post op Fok! van jou.
Ze zouden 300.000 jaar oud zijn volgens die post. Wie hebben die tunnels aangelegd en met welk doel?
Hoe diep lopen die tunnels onder de grond?quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:27 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Lemuriers (een reptielenras) van Lemuria; later hebben de Atlantiers de tunnels deels overgenomen.
Onder de VS loopt een maglev tunnel van LA naar NY voor een snel transport binnen enkele uren.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hoe diep lopen die tunnels onder de grond?
Want, misschien dat niemand het heeft opgemerkt, maar we zijn van een theorie over een wereld honderden kilometers onder het aardoppervlak met een babyzonnetje in het midden van de aarde langzaamaan overgegaan op een aantal gangetjes (waarvan men bewonderend spreekt over wel 700 meter!!!! in heel Beieren) in de post van Ticker. En dan loopt Bankfurt nog te juichen over het feit dat hier een bron van is op internet. Tja. Boeiend. In de Pietersberg zijn ook gangen, maar ik ben daar nog geen secret passage naar Hitlers wereld honderden kilometers onder de grond tegengekomen.....
En volgens mij denken een aantal mensen nog steeds dat we het over hetzelfde onderwerp hebben als in de OP. Diepe grotten van een paar kilometer en een paar gangetjes die al dan niet met elkaar verbonden zijn in los verband, zijn natuurlijk niet te vergelijken met dat wat in de OP wordt beschreven. Het lijkt wel alsof sommige mensen hier geen enkel benul hebben van hoe groot onze planeet is. Denken jullie misschien ook nog steeds dat als je in je tuin te diep graaft dat je dan in Australië uitkomt?
En dat is nu juist het interessante waar jij voor het gemak overheen leest.quote:In sommige gevallen zijn geschriften ontdekt waarin de tunnels worden omschreven als een poort naar de onderwereld.
Nee, dat had ik heel goed gelezen. Maar in die tijd was er dusdanig veel bijgeloof en was het begrip van de wereld om de mens heen zo beperkt dat een dergelijke opmerking zonder verdere onderbouwing volslagen inhoudsloos is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
En dat is nu juist het interessante waar jij voor het gemak overheen leest.
Dat is inderdaad eng, maar dat geeft maar weer aan hoe beïnvloedbaar mensen zijn. Het is vaak gebrek aan kennis en bepaalde belangrijke informatie ze achterwege laten. Het is bijvoorbeeld allang bewezen dat waar de kern van de aarde uit bestaat. Bijna alle grotten en zelfs onderwater grotten zijn in kaart gebracht. Mensen doen er gauw mysterieus over als er weinig informatie over is op internet. Dan is het gelijk een cover-up of nog niet ontdekt. Mensen willen graag dat avontuurlijke vinden, dat mysterieuze, zoals in films en boeken a lá Indiana Jones of Star Wars. Maar helaas de echte wereld is toch anders, helaas moet ik weer in herhaling vallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb eigenlijk alleen de openingspost gelezen.. Dus vergeef me als ik naar de bekende weg vraag.. maar het eerste wat ik me afvroeg was: hoe komen mensen erbij om zoiets te geloven en het zo vol overtuiging te propageren?
Temeer dat er geen één gang is die ook maar in de buurt komt van het binnenste van de aarde. Het binnenste is meer dan 6300 kilometer weg. De diepste grot die ooit is gevonden gaat niet dieper dan 2 kilometer (en dat is nog niet eens gemeten vanaf sealevel).quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:31 schreef Killaht het volgende:
Aan de andere kant er kunnen gangenstelsels nog bestaan die niet volledig in kaart zijn gebracht of waar men in oudheden leefde. Maar ik vind het jammer dat er gelijk een verband wordt gelegd met de holle aarde.
Ze zijn toch technologisch al heel ver? Ze zullen wel airco hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Temeer dat er geen één gang is die ook maar in de buurt komt van het binnenste van de aarde. Het binnenste is meer dan 6300 kilometer weg. De diepste grot die ooit is gevonden gaat niet dieper dan 2 kilometer (en dat is nog niet eens gemeten vanaf sealevel).
Onder de 10 kilometer is het al te heet om te kunnen leven. Kortom er is geen enkele reden om ook maar te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn. Dus, wat mij betreft: een heel groot slotje. Misschien kunnen we het nog hebben over mysterieuze grotten, maar het binnenste van de aarde is uitgesloten, dus dat hoort in een ander topic..
Daar is Bankfurt dus heen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:29 schreef Bankfurt het volgende:
@ Ticker en Lambiekje -- Mooie links !
Die lijst van ingangen,
Lambiekje, heb je ook een lijst van specifieke ingangen in West-Europa ?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
Voila mystery verklaard.
Hahaha....quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, dat had ik heel goed gelezen. Maar in die tijd was er dusdanig veel bijgeloof en was het begrip van de wereld om de mens heen zo beperkt dat een dergelijke opmerking zonder verdere onderbouwing volslagen inhoudsloos is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach Jokkebrok, zolang de 'believers' nog niet eens de simpelste puntjes van fysieke onmogelijkheid proberen onderuit te halen, zoals bijvoorbeeld gepost hier:quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit had ik ook al eens in het eerste deel gepost, maar gek genoeg heeft niemand van de "wetenschappers" hier een reactie op gegeven. Nog maar eens proberen dan:
Impact crater evidence indicates hollow planet structure
*knip*
Dan zie ik weinig reden om serieus op welke post dan ook in te gaan. Dieper dan 10 kilometer onder de aardkorst is gewoon niet te leven, als er al een manier was om er te komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Temeer dat er geen één gang is die ook maar in de buurt komt van het binnenste van de aarde. Het binnenste is meer dan 6300 kilometer weg. De diepste grot die ooit is gevonden gaat niet dieper dan 2 kilometer (en dat is nog niet eens gemeten vanaf sealevel).
Onder de 10 kilometer is het al te heet om te kunnen leven. Kortom er is geen enkele reden om ook maar te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn. Dus, wat mij betreft: een heel groot slotje. Misschien kunnen we het nog hebben over mysterieuze grotten, maar het binnenste van de aarde is uitgesloten, dus dat hoort in een ander topic..
Tsss. De TT was juist zo leuk gekozen.quote:
De afwezigheid van bewijs is geen bewijs op zichzelf.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Als mysterieuze grotten inspiratie zijn geweest voor de holle aarde-theorie is dat juist interessant om naar te kijken. Bovendien is er wel degelijk reden om te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn, want extremofielen. Plus dat er echt wel mogelijkheden te bedenken zijn waarom dit zou kunnen. Of dat ook zo is, moet uit onderzoek blijken, of wat voor hier beter werkt: middels een discussie over aangedragen materiaal en argumenten je eigen standpunt hierover vormen.quote:Onder de 10 kilometer is het al te heet om te kunnen leven. Kortom er is geen enkele reden om ook maar te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn. Dus, wat mij betreft: een heel groot slotje. Misschien kunnen we het nog hebben over mysterieuze grotten, maar het binnenste van de aarde is uitgesloten, dus dat hoort in een ander topic..
Vond ik ook, maar nodigt wel uit tot trollen. En daar heeft niemand wat aan. Voor het grotere goed, zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 11 december 2011 08:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tsss. De TT was juist zo leuk gekozen.
Nee, maar op het moment dat de grotten eerder in dit topic genoemd, worden aangedragen als bewijs voor de holle aardetheorie, dan wordt het bewijs wel onderuit gehaald. Uiteraard kunnen er best wel grotten zijn die dieper in de aarde doordringen, maar er is niets gevonden dat ook maar in de verste verte in de buurt komt van 'het binnenste' van de aarde. Niet 'een beetje niet' maar gewoon in de verste verte niet.quote:Op zondag 11 december 2011 09:34 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 12 augustus 2011 23:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De afwezigheid van bewijs is geen bewijs op zichzelf.
We hebben het niet over extremofielen in dit topic. We hebben het over de kern van de aarde en dat daar mensen (nazi's) zouden moeten kunnen leven. Elke wetenschappelijke aanwijzing die daar voor te vinden is lees ik met plezier. Vooralsnog echter lijkt me dat alle wetenschappelijke kennis over de aarde de mogelijkheid van een (voor mensen) leefbare aardkern volledig uitsluit. Niet een 'beetje uitsluit' maar '100% en volledig'. Vooralsnog geldt hetzelfde voor de gedachte dat de kern van de aarde hol zou zijn. Dat slaat nergens op, maar als iemand met goede en berekende argumenten komt, dan wil ik daar best serieus naar kijken. We weten immers niet 100% zeker dat de samenstelling van de aarde precies zo is zoals we vermoeden. Berekeningen van de massa van de aarde kunnen, als blijkt dat de samenstelling van de planeet anders is dan wij denken (ivm soortelijk dichtheid van materialen) best wel eens niet juist zijn.quote:Als mysterieuze grotten inspiratie zijn geweest voor de holle aarde-theorie is dat juist interessant om naar te kijken. Bovendien is er wel degelijk reden om te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn, want extremofielen. Plus dat er echt wel mogelijkheden te bedenken zijn waarom dit zou kunnen. Of dat ook zo is, moet uit onderzoek blijken, of wat voor hier beter werkt: middels een discussie over aangedragen materiaal en argumenten je eigen standpunt hierover vormen.
Jij vindt een OP die predikt over dat de nazi's na WO II gevlucht zijn naar het binnenste van de aarde niet uitnodigen tot trollen? Bizar.quote:Vond ik ook, maar nodigt wel uit tot trollen. En daar heeft niemand wat aan. Voor het grotere goed, zullen we maar zeggen.
Dus als we niets hebben gevonden met de huidige hypothese en daarvoor bedoelde methode, verwijzen we de hypothese, maken we een nieuwe en proberen we het daarmee opnieuw. Het neersabelen van (een deel van) de bewijslast maakt niet direct dat de volledige hypothese naar het land der fabelen gewezen moet worden.quote:Op zondag 11 december 2011 11:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, maar op het moment dat de grotten eerder in dit topic genoemd, worden aangedragen als bewijs voor de holle aardetheorie, dan wordt het bewijs wel onderuit gehaald. Uiteraard kunnen er best wel grotten zijn die dieper in de aarde doordringen, maar er is niets gevonden dat ook maar in de verste verte in de buurt komt van 'het binnenste' van de aarde. Niet 'een beetje niet' maar gewoon in de verste verte niet.
100% is een term die je in de wetenschap nagenoeg niet tegenkomt. Religies, politiek, economie en de intellectueel ondervoede volksmond daarentegen zijn er vol van.quote:[..]
We hebben het niet over extremofielen in dit topic. We hebben het over de kern van de aarde en dat daar mensen (nazi's) zouden moeten kunnen leven. Elke wetenschappelijke aanwijzing die daar voor te vinden is lees ik met plezier. Vooralsnog echter lijkt me dat alle wetenschappelijke kennis over de aarde de mogelijkheid van een (voor mensen) leefbare aardkern volledig uitsluit. Niet een 'beetje uitsluit' maar '100% en volledig'. Vooralsnog geldt hetzelfde voor de gedachte dat de kern van de aarde hol zou zijn. Dat slaat nergens op, maar als iemand met goede en berekende argumenten komt, dan wil ik daar best serieus naar kijken. We weten immers niet 100% zeker dat de samenstelling van de aarde precies zo is zoals we vermoeden. Berekeningen van de massa van de aarde kunnen, als blijkt dat de samenstelling van de planeet anders is dan wij denken (ivm soortelijk dichtheid van materialen) best wel eens niet juist zijn.
Wat evengoed geld voor het alternatieve perspectief dat hier besproken wordt.quote:Maar goed, er zijn nog wel wat andere redenen om aan te nemen dat de kern van de planeet vloeibaar is en niet hol.
Hoppahoppa, zeg me dat je nazi's en Teletubbies niet over één kam scheert.quote:[..]
Jij vindt een OP die predikt over dat de nazi's na WO II gevlucht zijn naar het binnenste van de aarde niet uitnodigen tot trollen? Bizar.
Tja, dat er leven zou zijn, gaat mij ook wat te ver. Maar goed... toch is er in de geschiedenis heel wat over geschreven. Neem nu alleen de bijbel al. De hel zou zich volgens hetgeen in de bijbel is beschreven, in het binnenste der aarde bevinden. Een plek voor de duivel en zijn demonen. Misschien zijn die duivel en demonen wel beeldspraak voor andere wezens...quote:Op zondag 11 december 2011 07:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach Jokkebrok, zolang de 'believers' nog niet eens de simpelste puntjes van fysieke onmogelijkheid proberen onderuit te halen, zoals bijvoorbeeld gepost hier:
[..]
Dan zie ik weinig reden om serieus op welke post dan ook in te gaan. Dieper dan 10 kilometer onder de aardkorst is gewoon niet te leven, als er al een manier was om er te komen.
Nee, maar is het nodig om dat met berekeningen aan te tonen? Hij analyseert de verschillende kraters gewoon op basis van wat waar te nemen is op diverse foto's en constateert grote verschillen tussen de kleinere kraters en de huge motherfuckers.quote:Overigens, het door jouw geposte verhaal is logisch geschreven, maar het staat vol met aannames die niet onderbouwd worden met berekeningen. Waarschijnlijk omdat de auteur een vooringenomen standpunt had en daar naartoe geschreven heeft.
Hij stelt in mijn optiek juist legitieme vragen, namelijk:quote:Ik zie hem ook nergens refereren aan (bijvoorbeeld) het feit dat grotere kraters met meer kracht zijn gevormd en daardoor ook diepere lagen in de planeet (die van ander materiaal zijn) aantasten. Dat betekent dat krachten anders verwerkt worden en dus ook kraters anders vormen. Om maar 1 van de vele factoren die hij niet meeneemt te noemen.
quote:But what is responsible?
The existence of a central peak is the vital clue. It is now considered this feature, unique to medium size craters, is the result of matter thrust upward immediately after the impact. Scientific theories relate it to the planet's surface effectively rebounding or springing back after such an impact. It is likened to a droplet thrown up when a marble is dropped into water.
Dus als bijvoorbeeld de maan niet hol is, maar solide.... wat zorgt dan voor het snelle terugspringen (rebounding) van de korst kort na impact van het object? Zie je dat dit niet met elkaar strookt?quote:But what about the central peaks? The energy required to thrust matter upward into these mountainous shapes is enormous. Such energy could not be sourced from a gradual returning or reforming of the planet's surface. Rebounding must have been rapid. This action catapulted central matter upward.
However, rapid surface rebounding presents certain difficulties that challenge our current understanding of inner planetary structure.
When one considers the sheer size of many of these craters, how does a planet's already super compressed solid structure deflect inward and further compress to the extent required? And, what causes the rapid rebounding? If planets are indeed solid and compressed as we believe, then a normal concave crater should be excavated.
quote:Our current concepts cannot explain medium to large crater characteristics. On a solid planet we would expect craters of all sizes to be excavated into concave structures. But this is contrary to observable facts.
Science cannot explain these anomalies using the solid and compressed planet theory because it is flawed.
Dat is niet relevant. Wat zou dat verklaren t.o.v. de snelle rebounding die plaatsvindt?quote:Ook verbranding door de enorme hitte die gepaard gaat met die soort inslagen noemt hij niet.
Uh.... verdiep je er eens in. De algemeen geaccepteerde theorie behelst een solide kern. Niet vloeibaar dus.quote:Op zondag 11 december 2011 11:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
Maar goed, er zijn nog wel wat andere redenen om aan te nemen dat de kern van de planeet vloeibaar is en niet hol.
Nee, klopt, maar rondom de solide kern is een groot gebied vloeibaar. Wanneer men het over 'de kern' heeft, dan gaat het over beide gebieden. Dus zowel de solide kern als het vloeibare deel daaromheen.quote:Op zondag 11 december 2011 13:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.... verdiep je er eens in. De algemeen geaccepteerde theorie behelst een solide kern. Niet vloeibaar dus.
Ja, dat is waar. Er wordt gesproken van een inner core en een outer core. Je had er dus even buitenkern bij moeten zettenquote:Op zondag 11 december 2011 14:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar rondom de solide kern is een groot gebied vloeibaar. Wanneer men het over 'de kern' heeft, dan gaat het over beide gebieden. Dus zowel de solide kern als het vloeibare deel daaromheen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenkern
Ik ben zelf nog nooit zo diep geweest, dus wist ook niet dat het na die vloeibare lavazee nog hard werd.quote:Op zondag 11 december 2011 14:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Er wordt gesproken van een inner core en een outer core. Je had er dus even buitenkern bij moeten zetten
Ja, blahblah. speculeren is allemaal best. Maar de gedachte dat er mensen in de kern van de aarde leven durf ik met 100% uit te sluiten.quote:Op zondag 11 december 2011 13:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Dus als we niets hebben gevonden met de huidige hypothese en daarvoor bedoelde methode, verwijzen we de hypothese, maken we een nieuwe en proberen we het daarmee opnieuw. Het neersabelen van (een deel van) de bewijslast maakt niet direct dat de volledige hypothese naar het land der fabelen gewezen moet worden.
Als je iets zoekt, blijf je doorzoeken tot je het gevonden hebt. Pas dan kan je zeggen dat het kan. Vind je in plaats van wat je zoekt iets anders, waardoor hetgeen je zoekt er niet kan zijn, dan pas weet je dat het niet kan.
Aangezien de mensheid nooit dieper is geweest dan de aardkorst, kunnen we slechts zeggen dat we nog niet goed gezocht hebben. Wat heel veel ruimte overlaat voor speculatie vanuit meerdere hoeken. Zoals in dit topic gebeurt.
Ook best. Maar nogmaals: de Nazi's wonen niet in de kern van de aarde. 100% zeker.quote:100% is een term die je in de wetenschap nagenoeg niet tegenkomt. Religies, politiek, economie en de intellectueel ondervoede volksmond daarentegen zijn er vol van.
Bij deze. De Nazi's ware scheetjes vergeleken met de Teletubbie-terror.quote:Hoppahoppa, zeg me dat je nazi's en Teletubbies niet over één kam scheert.
Je kunt de conclusies die hij trekt gewoon niet trekken zonder de krachten mee te nemen die zich voordoen, of een experiment. Hoewel ik geen kennis heb van deze materie, doet het mij voorkomen alsof de vragen die hij oproept voortkomen uit een gebrek aan mogelijkheden om het met experimenten aan te tonen. Hoe dan ook, ik vind het geen overtuigend verhaal. Je kunt heel lang naar iets kijken, je je daarover verbazen en dan vervolgens opschrijven waarom het je verbaast. Dat maakt het niet waar. Ik weet het, een beetje een zwaktebod van mijn kant, maar ik weet gewoon niet hoe logisch zijn verhaal feitelijk is. Het kan logisch lijken, maar misschien dat een geoloog het eenvoudig ter zijden schuift.quote:Op zondag 11 december 2011 13:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, dat er leven zou zijn, gaat mij ook wat te ver. Maar goed... toch is er in de geschiedenis heel wat over geschreven. Neem nu alleen de bijbel al. De hel zou zich volgens hetgeen in de bijbel is beschreven, in het binnenste der aarde bevinden. Een plek voor de duivel en zijn demonen. Misschien zijn die duivel en demonen wel beeldspraak voor andere wezens...
Ik roep nu ook maar wat hoor
[..]
Nee, maar is het nodig om dat met berekeningen aan te tonen? Hij analyseert de verschillende kraters gewoon op basis van wat waar te nemen is op diverse foto's en constateert grote verschillen tussen de kleinere kraters en de huge motherfuckers.
Want een holle planeet zou als een soort 'veer' werken? Kan het dan niet zo zijn dat een meer flexibele tweede laag op de betreffende planeet voor eenzelfde effect zorgt?quote:Hij stelt in mijn optiek juist legitieme vragen, namelijk:
[..]
[..]
Dus als bijvoorbeeld de maan niet hol is, maar solide.... wat zorgt dan voor het snelle terugspringen (rebounding) van de korst kort na impact van het object? Zie je dat dit niet met elkaar strookt?
In dit soort onderwerpen is kracht en energie altijd relevant. Mogelijk dat de hitte ervoor zorgt dat de materie met de lucht mee omhoog stijgt in de kern? Ik noem maar iets.quote:Dat is niet relevant. Wat zou dat verklaren t.o.v. de snelle rebounding die plaatsvindt?
Heb je The Core nooit gezien?quote:Op zondag 11 december 2011 13:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.... verdiep je er eens in. De algemeen geaccepteerde theorie behelst een solide kern. Niet vloeibaar dus.
Bwoehahaha. Ik heb een fascinatie voor slechte rampenfilms. Die staat echt in mijn top 5 allerberoerdste films ooit.quote:
Een van mijn favoriete, omdat het een lekker simpel verhaaltje heeft van een avonturenfilm, dat zonder pretentieus te zijn een verklaring biedt voor waarom het mogelijk is wat ze doen, zonder daar te lang op door te kauwen.quote:Op zondag 11 december 2011 14:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bwoehahaha. Ik heb een fascinatie voor slechte rampenfilms. Die staat echt in mijn top 5 allerberoerdste films ooit.
Euh.... Ja... DAT is wat het zo'n fascinerende film maakt. Gelukkig druipt de wetenschappelijke incorrectheid zelfs voor een leek er vanaf.quote:Op zondag 11 december 2011 14:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Een van mijn favoriete, omdat het een lekker simpel verhaaltje heeft van een avonturenfilm, dat zonder pretentieus te zijn een verklaring biedt voor waarom het mogelijk is wat ze doen, zonder daar te lang op door te kauwen.
Kijk dan ook gelijk "2012: Ice Age"quote:Op zondag 11 december 2011 14:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Euh.... Ja... DAT is wat het zo'n fascinerende film maakt. Gelukkig druipt de wetenschappelijke incorrectheid zelfs voor een leek er vanaf.
Ik ga trouwens zo weer een slechte rampenfilm kijken, maar dan in het B-genre. Na vorige week Polar Storm te hebben gezien, vind ik het nu tijd voor 'Metal Tornado'. Hij scoort een 2,6 op IMDB, dus dat wordt genieten.
Op zich ben ik het wel met je eens, maar ik denk dat het rebounce effect best een logische verklaring kan zijn van de verhoging in het midden van de krater (zoals hieronder te zien is).quote:Op zondag 11 december 2011 14:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je kunt de conclusies die hij trekt gewoon niet trekken zonder de krachten mee te nemen die zich voordoen, of een experiment. Hoewel ik geen kennis heb van deze materie, doet het mij voorkomen alsof de vragen die hij oproept voortkomen uit een gebrek aan mogelijkheden om het met experimenten aan te tonen. Hoe dan ook, ik vind het geen overtuigend verhaal. Je kunt heel lang naar iets kijken, je je daarover verbazen en dan vervolgens opschrijven waarom het je verbaast. Dat maakt het niet waar. Ik weet het, een beetje een zwaktebod van mijn kant, maar ik weet gewoon niet hoe logisch zijn verhaal feitelijk is. Het kan logisch lijken, maar misschien dat een geoloog het eenvoudig ter zijden schuift.
Heb ik ook al over na zitten denken. Ja, dat lijkt me ook een mogelijke verklaring, maar als je afgaat op onderstaande afbeelding, dan moet de impact wel zo'n ontzettende kracht met zich mee brengen wil het zorgen voor een verende mantel, gezien de dikte van de mantel.quote:Want een holle planeet zou als een soort 'veer' werken? Kan het dan niet zo zijn dat een meer flexibele tweede laag op de betreffende planeet voor eenzelfde effect zorgt?
Dat is gewoon met hagel schieten.quote:In dit soort onderwerpen is kracht en energie altijd relevant. Mogelijk dat de hitte ervoor zorgt dat de materie met de lucht mee omhoog stijgt in de kern? Ik noem maar iets.
Oh? Wat is er wetenschappelijk incorrect aan volgens jou?quote:Op zondag 11 december 2011 14:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Euh.... Ja... DAT is wat het zo'n fascinerende film maakt. Gelukkig druipt de wetenschappelijke incorrectheid zelfs voor een leek er vanaf.
quote:Op zondag 11 december 2011 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh? Wat is er wetenschappelijk incorrect aan volgens jou?
Euhm.. dat is een gewone overlooppijp die je veel bij dammen ziet.quote:Op zondag 11 december 2011 13:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier nog een mooi foto'tje. Helaas kan ik geen goede bron vinden.
[ afbeelding ]
Lijkt me een juiste verklaring ja.quote:Op zondag 11 december 2011 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Euhm.. dat is een gewone overlooppijp die je veel bij dammen ziet.
Jij valt daar zelf ook onder he?quote:Op zondag 11 december 2011 15:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Leg jij het maar eens uit voor zij dit dit niet weten. Wie A zegt, moet B zeggen.
Oh.. altijd gedacht dat het was: "Wie A zegt, moet ook nus zeggen".quote:Op zondag 11 december 2011 15:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Leg jij het maar eens uit voor zij dit dit niet weten. Wie A zegt, moet B zeggen.
Same herequote:Op zondag 11 december 2011 14:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bwoehahaha. Ik heb een fascinatie voor slechte rampenfilms. Die staat echt in mijn top 5 allerberoerdste films ooit.
http://www.hollowearththeory.com/tlonh/content/backCoverText.aspquote:Back cover text
The truth has finally been revealed.
Mankind's understanding of the Earth is incomplete. Its outer dimensions quietly obscure the reality within, a world concealed and unknown until now.
We are not alone on the Earth.
Other intelligent life exists here too. But our perception of their origins is wrong. UFOs do not come from outer space. Their world is much closer than ever imagined. They too are a product of the Earth. Their past is interconnected with the beginnings of humankind.
Always considered an exclusive and natural Earthly species, few suspect the fundamental reality behind human existence. We were never born from natural evolution alone. Our beginnings were planned and orchestrated by others. Now as an introduced life form, humanity encounters unavoidable hardships. Such hardships are the result of living within an environment to which we are not completely in tune.
Backed by compelling evidence, The Land of No Horizon logically uncovers the truth. New information reveals exciting facts concerning our mysterious past, the world around us, and the origins of humanity within it.
With correct understanding, the future is unlocked. It will change the way we view ourselves and the Earth for all time.
quote:The authors have put together a rock-solid thesis based on last hundred years or so geological findings yet their conclusions are much more advanced. By scientific evidence it is concluded the Earth is expanding, that 200 million years ago the planet was much smaller, its surface area only one third of that of today.
Evidence shows that the planet's continents were together as one landmass but the authors prove that the landmass broke off as the resultant of constant Earth growth.
They do not accept the traditional speculations regarding the continental drift and the formations of dry land and oceans but go further to prove the solution of the mystery lies in the planet's growth.
There is a plenty of scientific evidence the cosmos as a whole is expanding balloon style consequently forcing stars and whole galaxies to travel further apart from each other.
The Proof of Earth expansion is irrefutable and scientifically verified and its reality is inseparable from, since the planet would not expand otherwise, the fact the globe is perfectly hollow. This information, an advanced geological discovery,could very well be taught at both college and high school levels.
Niet gelezen. Weet wel van het feitje dat de Aarde groeit; per dag wordt de Aarde zo'n 100 ton zwaarder door vallend sterrenstof.quote:Op zondag 11 december 2011 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iemand hier die dit boek gelezen heeft?
[ afbeelding ]
[..]
http://www.hollowearththeory.com/tlonh/content/backCoverText.asp
Een Amazon review:
[..]
Zoals deze, geweldigquote:Op zondag 11 december 2011 15:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Same hereHeerlijk, slechte rampenfilms en/of scifi.
Zie dit topic!quote:Op zondag 11 december 2011 15:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Same hereHeerlijk, slechte rampenfilms en/of scifi.
Mja, ik denk dat het boek meer doelt op het volgende:quote:Op zondag 11 december 2011 16:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet gelezen. Weet wel van het feitje dat de Aarde groeit; per dag wordt de Aarde zo'n 100 ton zwaarder door vallend sterrenstof.
Wauw, cool! Misschien heb ik het gemist tijdens het 'kijken' van het filmpje (ben tussendoor bezig met schrijven aan m'n verslag), maar waar komt het water vandaan, en wat is de oorzaak van de groei dan? indien dit in het filmpje gewoon aan bod is gekomen dan beloof ik het later nogmaals te kijken, echt waar!quote:Op zondag 11 december 2011 18:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat het boek meer doelt op het volgende:
Oh geweldigquote:Op zondag 11 december 2011 18:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat het boek meer doelt op het volgende:
Leg uit, leg uit!quote:Op zondag 11 december 2011 20:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh geweldigEr is zoveel mis met wat ze in dat filmpje zeggen.
De ouderdom van de oceaan bodem bijvoorbeeld. Deze wordt nieuw aangemaakt, en verdwijnt x miljoen jaar later weer onder de continentale platen.quote:
Ja, idd...quote:Op zondag 11 december 2011 20:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh geweldigEr is zoveel mis met wat ze in dat filmpje zeggen.
Maar de aarde wordt wel zwaarder heb ik vernomen, door al dat vallende sterrenstof enzo. Hoe zit dat dan?quote:Op zondag 11 december 2011 20:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Denk dat de makkelijkste manier om dat volledig af te knallen de moderne metingen zijn. GPS etc is tegenwoordig nauwkeurig genoeg om de snelheid van de platen te meten. Koppel dat aan een aarde die niet groeit (kan je ook meten), en je bent er al.
quote:Op zondag 11 december 2011 09:34 schreef Gray het volgende:
[..]
De afwezigheid van bewijs is geen bewijs op zichzelf.
Mysterieuze grotten, zijn niet zo mysterieus, deze zijn allang onderzocht. Daarnaast vind ik het jammer dat deze theorieën gelijk worden getrokken. Het zijn twee totaal verschillende onderwerpen.quote:Nee, maar een theorie die in deinst tegen alle natuurwetten en logica, waar totaal enig significant bewijs ontbreekt, laat staan aannemelijk te zijn vind ik niet waard om te onderzoeken.
Hetzelfde als ik morgen een tekst schrijf op internet en zeg ja, in de zon wonen aliens en mensen dit echt gaan oppakkenkom op.
[..]
Als mysterieuze grotten inspiratie zijn geweest voor de holle aarde-theorie is dat juist interessant om naar te kijken. Bovendien is er wel degelijk reden om te overwegen om te geloven dat er leven in het binnenste van de aarde mogelijk zou KUNNEN zijn, want extremofielen. Plus dat er echt wel mogelijkheden te bedenken zijn waarom dit zou kunnen. Of dat ook zo is, moet uit onderzoek blijken, of wat voor hier beter werkt: middels een discussie over aangedragen materiaal en argumenten je eigen standpunt hierover vormen.
Hoef je niet over te trollen, het is niet waard om erover verder te discussiëren.quote:[..]
Vond ik ook, maar nodigt wel uit tot trollen. En daar heeft niemand wat aan. Voor het grotere goed, zullen we maar zeggen.
Er worden nog regelmatig nieuwe grotten en ondergrondse holtes gevonden met geheel nieuwe diersoorten.quote:Op maandag 12 december 2011 12:11 schreef Killaht het volgende:
[..]
[..]
Mysterieuze grotten, zijn niet zo mysterieus, deze zijn allang onderzocht.
Dat is zeker waar, al kan de theorie van de een tot de ander hebben geleid.quote:Daarnaast vind ik het jammer dat deze theorieën gelijk worden getrokken. Het zijn twee totaal verschillende onderwerpen.
Hoe zeker is het dat er een nikkelkern is? Ben geen geoloog, dus in hoeverre dat waar is weet ik niet. Ben jij een geoloog?quote:Extremofielen, kunnen leven onder erbarmelijke omstandigheden. Maar in een nikkelkern is wat anders natuurlijk.
Toch zitten we al in topic 3 van de reeks op pagina 10 en vind ook jij het waardevol genoeg om te posten. Makes you think, no?quote:[..]
Hoef je niet over te trollen, het is niet waard om erover verder te discussiëren.
Door seismologisch onderzoek vanaf aarde en de ruimte is er vastgesteld hoe de kern van de aarde is opgebouwd. Discussie hierover is dus zinloos, wat ik al 3 topics lang probeer aan te duiden.quote:Op maandag 12 december 2011 12:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Er worden nog regelmatig nieuwe grotten en ondergrondse holtes gevonden met geheel nieuwe diersoorten.
[..]
Dat is zeker waar, al kan de theorie van de een tot de ander hebben geleid.
[..]
Hoe zeker is het dat er een nikkelkern is? Ben geen geoloog, dus in hoeverre dat waar is weet ik niet. Ben jij een geoloog?
[..]
Toch zitten we al in topic 3 van de reeks op pagina 10 en vind ook jij het waardevol genoeg om te posten. Makes you think, no?
En toch loont het om kritisch te blijven naar het huidige paradigma en het vanuit andere invalshoeken te benaderen, al is het maar omdat daarmee kleine foutjes en onvolkomenheden gevonden kunnen worden. Daarnaast kan het inspirerend werken om zo'n compleet ander perspectief te verkennen.quote:Op maandag 12 december 2011 13:38 schreef Killaht het volgende:
[..]
Door seismologisch onderzoek vanaf aarde en de ruimte is er vastgesteld hoe de kern van de aarde is opgebouwd. Discussie hierover is dus zinloos, wat ik al 3 topics lang probeer aan te duiden.
Met simpel google werk kun je zo de studies zien die gedaan zijn met drie sattelieten uit de ruimte en die vanaf de aarde.
Als de aarde hol was, was er geen leven op aarde mogelijk, period.
Nogmaals, leuk sprookjesverhaal om aan je kinderen te vertellen, meer niet.
Ja tuurlijk is het verstandig kritisch te blijven, maar deze theorie is hetzelfde als claimen dat de aarde plat is.quote:Op maandag 12 december 2011 14:57 schreef Gray het volgende:
[..]
En toch loont het om kritisch te blijven naar het huidige paradigma en het vanuit andere invalshoeken te benaderen, al is het maar omdat daarmee kleine foutjes en onvolkomenheden gevonden kunnen worden. Daarnaast kan het inspirerend werken om zo'n compleet ander perspectief te verkennen.
Persoonlijk zou ik een discussie niet (lang) volgen wanneer deze in mijn ogen zinloos is.
Bovendien is het zoals je zelf aangeeft leuk leesmateriaal. Daarom blijf ik met veel plezier deze discussie volgen.
quote:Op maandag 12 december 2011 13:38 schreef Killaht het volgende:
[..]
Door seismologisch onderzoek vanaf aarde en de ruimte is er vastgesteld hoe de kern van de aarde is opgebouwd. Discussie hierover is dus zinloos, wat ik al 3 topics lang probeer aan te duiden.
tuurlijk, alles wat alleen met google mogelijk is waar, de rest is onwaar....quote:Met simpel google werk kun je zo de studies zien die gedaan zijn met drie sattelieten uit de ruimte en die vanaf de aarde.
Nou, je hebt in ieder geval talent moet ik zeggen....quote:Als de aarde hol was, was er geen leven op aarde mogelijk, period...[quote]Logica van hol naar haar.![]()
[quote]
Nogmaals, leuk sprookjesverhaal om aan je kinderen te vertellen, meer niet.
quote:Op woensdag 14 december 2011 17:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
[..]
tuurlijk, alles wat alleen met google mogelijk is waar, de rest is onwaar....
[..]
Nou, je hebt in ieder geval talent moet ik zeggen....
Ik heb ook talent:
.. Er was eens een slimme professor genaamd Killaht, deze meneer was zo slim dat hij de aarde met google helemaal had bestudeerd en concludeerde dat de aarde niet hol kan zijn.
...en hij droomde nog lang en gelukkkig.
Ja, precies, want normaal op vragen en bewijzen kan je niet op in gaan.quote:
Dat doe jij juist, je dist jezelf. Jij zoekt op internet leuke verzonnen verhalen uit subjectieve bronnen die een labiele internet nerd voor de lol heeft geschreven en zich helemaal kapot lacht, dat mensen dit als een soort geloof aannemen. Als ik morgen een dergelijk verhaal verzin krijg ik ook zat volgelingen als jou, omdat je alles aanneemt voor waar.quote:[..]
tuurlijk, alles wat alleen met google mogelijk is waar, de rest is onwaar....
Ja, talent in onzin verkondigen en het lukt je nog aardig goed hoe sommige mensen op dit forum jouw voor alles en nog wat vragen. Enge gewaarwording.quote:[..]
Nou, je hebt in ieder geval talent moet ik zeggen....
Ik heb ook talent:
.. Er was eens een slimme professor genaamd Killaht, deze meneer was zo slim dat hij de aarde met google helemaal had bestudeerd en concludeerde dat de aarde niet hol kan zijn.
...en hij droomde nog lang en gelukkkig.
Gast, dat heb ik al lang en breed uitgelegd in voorgaande delen, spuit 11. Wie ik geloof, ik geloof in de wetten van de natuur en het heelal, de gerenommeerde onderzoeken en wetenschappers en NASA (niet altijd), ESA etc.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Killaht, kom dan eens met bewijzen dat de aardkern uit 1 deel gesmolten materie en een ander deel vaste materie moet bestaan. Wat zijn jouw bronnen? Wie geloof jij?
Waarom zo vijandig kerel? Ik stel je gewoon een vraag.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:29 schreef Killaht het volgende:
[..]
Gast, dat heb ik al lang en breed uitgelegd in voorgaande delen, spuit 11. Wie ik geloof, ik geloof in de wetten van de natuur en het heelal, de gerenommeerde onderzoeken en wetenschappers en NASA (niet altijd), ESA etc.
Dat zijn tevens mijn bronnen. En jij?
Omdat je hier al de honderdste persoon bent die dit vraagt, terwijl ik het al meerdere malen heb aangeleverd en je gewoon met simpel zoekwerk het zelf kunt vinden. Als je basiskennis van natuurkunde hebt begrijp je al dat dit de theorie onzin is en het verhaal al helemaal.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zo vijandig kerel? Ik stel je gewoon een vraag.
Blablablablabla...quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:47 schreef Killaht het volgende:
[..]
Omdat je hier al de honderdste persoon bent die dit vraagt, terwijl ik het al meerdere malen heb aangeleverd en je gewoon met simpel zoekwerk het zelf kunt vinden. Als je basiskennis van natuurkunde hebt begrijp je al dat dit de theorie onzin is en het verhaal al helemaal.
Ja, er zijn ook mensen die de aarde plat theorie aanhangen en al lever je genoeg bewijs. Het stoort me dat mensen zo makkelijk in iets kunnen geloven en voor waar aannemen, dat is beangstigend. Kijk kritisch naar stukken en filter het. Ik geloof ook in zat complottheorieën, maar stel daar wel veel voorwaarden aan om hem enigszins aannemelijk te vinden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Blablablablabla...
Als jij de reeks goed had gelezen, dan had je geweten dat ik geen aanhanger van deze theorie ben. Ik vind het alleen wel interessante verhalen, waar ik meer van wil weten. Wat drijft men om deze theorie te aanhangen... wat zijn de bronnen etc.
En als het je zo stoort.... Wat doe je hier dan? GTFO..![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:04 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook mensen die de aarde plat theorie aanhangen en al lever je genoeg bewijs. Het stoort me dat mensen zo makkelijk in iets kunnen geloven en voor waar aannemen, dat is beangstigend. Kijk kritisch naar stukken en filter het. Ik geloof ook in zat complottheorieën, maar stel daar wel veel voorwaarden aan om hem enigszins aannemelijk te vinden.
Als je een theorie als deze aanneemt, stel je totaal geen vragen of voorwaarden en is ongeveer in strijd met alles dat er is.
En ik GTFO niet, ik geef niet op. (Sorry voor de misschien wat harde woorden jouw kant op, maar die zijn niet op jouw gedoeld, wordt alleen moe van)
Ja, nu moet ik het wel lezen hequote:Op zondag 22 januari 2012 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft iemand hier het boekje "The Smokey God" van de Noorse zeeman Olaf Jansen gelezen? In het boek wordt de centrale Zon in de Aarde omschreven die kleiner en minder fel is dan onze buitenste Zon.
Het boek gaat over de ervaringen van een Noorse vader en zijn zoon die in een klein vissersbootje proberen om ‘het land achter de Noordenwind’ te vinden waar ze over gehoord hadden. Een storm bracht hen naar de opening van de Noordpool. Het boek werd in 1908 gepubliceerd, maar bij terugkomst werd de zoon vastgezet in de gevangenis omdat niemand hem wilde geloven. Op zijn sterfbed gaf hij al zijn landkaarten die hij had gemaakt van de Binnenaarde en zijn manuscript met zijn ervaringen aan zijn goede vriend Willis George Emerson.
In The Smokey God is te lezen dat de mensen die ze tegenkwamen in de holle Aarde tussen de 400 en 800 jaar oud worden en veel wetenschappelijke kennis hebben. Ze kunnen elkaars gedachten lezen en hebben andere bronnen van elektriciteit. Ze maken vliegende schotels met behulp van elektromagnetisme uit de atmosfeer. Deze mensen zijn tenminste 3,5 meter lang.
[ afbeelding ]
Hier is het korte verhaal terug te lezen:
http://www.ourhollowearth.com/SmokyGod.htm
Veel plezier.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, nu moet ik het wel lezen he![]()
Maar zonder gekheid, erg leuk deze nieuwe stimulans voor het HolleAarde-topic
Heel mooi. Ken je de reizen en boeken van Nicholas Roerich ?quote:Op zondag 22 januari 2012 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft iemand hier het boekje "The Smokey God" van de Noorse zeeman Olaf Jansen gelezen? In het boek wordt de centrale Zon in de Aarde omschreven die kleiner en minder fel is dan onze buitenste Zon.
Het boek gaat over de ervaringen van een Noorse vader en zijn zoon die in een klein vissersbootje proberen om ‘het land achter de Noordenwind’ te vinden waar ze over gehoord hadden. Een storm bracht hen naar de opening van de Noordpool. Het boek werd in 1908 gepubliceerd, maar bij terugkomst werd de zoon vastgezet in de gevangenis omdat niemand hem wilde geloven. Op zijn sterfbed gaf hij al zijn landkaarten die hij had gemaakt van de Binnenaarde en zijn manuscript met zijn ervaringen aan zijn goede vriend Willis George Emerson.
In The Smokey God is te lezen dat de mensen die ze tegenkwamen in de holle Aarde tussen de 400 en 800 jaar oud worden en veel wetenschappelijke kennis hebben. Ze kunnen elkaars gedachten lezen en hebben andere bronnen van elektriciteit. Ze maken vliegende schotels met behulp van elektromagnetisme uit de atmosfeer. Deze mensen zijn tenminste 3,5 meter lang.
[ afbeelding ]
Hier is het korte verhaal terug te lezen:
http://www.ourhollowearth.com/SmokyGod.htm
Nope, ken ik niet. Heb je meer info of waar moet ik specifiek naar zoeken?quote:Op maandag 23 januari 2012 01:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Heel mooi. Ken je de reizen en boeken van Nicholas Roerich ?
Een groep Duitsers heeft in WW-2 contacten gelegd met deze "giants".
Bron: http://www.hollowearththeory.org/tag/nicholas-roerichquote:The Secrets Of Shamballah
Published June 9, 2011 | By kilobugs
According to Buddhist doctrine, Agharta is a subterranean land located deep within the center of our
planet. The Buddhists believe there are millions of people living in this underworld paradise. Their
daily lives and ultimate destiny are directed by a wise, all-powerful ruler known as Rigdenjyepo – the
King of the World, Rigden-jyepo reigns in Shamballah, the capital city of Agharta, one of the most
beautiful cities in the universe.
‘From his palace in Shamballah, Rigden-jyepo also directs many of the activities of homo sapiens on
the surface world,’ reported Gunther Rosenberg, His European Occult Research Society has conducted
widespread research into the legends of the Far East. ‘The King of the World is allegedly in close
communication with the Dalai Lama, spiritual leader of Tibet. These messages from the underworld
are carried by emissaries, a corps of subterranean monks who have been trained as secret couriers
from Agharta. They are supposed to travel to and from Agharta through a vast network of
underground tunnels. These secret tunnels are supposed to be connected to many of the ancient
Tibetan monasteries and, of course, the surface entrance is carefully guarded by monks selected by the
Dalai Lama. These Tibetan tunnels are just part of a honey-comb of tunnels linking many parts of the
world.’
Nicholas Roerich (1874-1947), was a noted Russian artist, explorer, and philosopher. A talented
individual with mystical inclinations, Roerich also had a lengthy association with the Moscow Art
Theater and the Diaghilev Ballet Company. In the nineteen twenties, Roerich spent five years
exploring the Himalayan mountains, Tibet, and the isolated regions of Asia.
‘Roerich’s artistic accomplishments almost obscure his scientific achievements,’ explained Gunther
Rosenberg. ‘He is listed in the encyclopedia as an archaeologist. Roerich became convinced that
Lhasa, the Tibetan capital, was connected to Shamballah by a network of tunnels. He said these same
tunnels connected to the Great Pyramid at Giza, where there is a mysterious subterranean chamber.
He felt the old Pharaohs of Egypt were in contact with the super gods of the underworld, through
emissaries from Shamballah.’
Buddhist scripture claims that Agharta was founded many millions of years ago, far back in the dim
era of pre-history. ‘A great holy man was warned by the gods of an impending disaster,’ explained
Gunther Rosenberg. ‘He led his people down through the tunnels and into the inner lands. This has
elements of the Biblical story of Noah, along with a touch of the catastrophe that allegedly destroyed
Atlantis.’
Why and when do the representatives of Agharta come to the surface world?
‘Buddhist tradition claims these visitations occur during times of great turmoil,’ continued Gunther
Rosenberg. ‘UFOs, or flying saucers, appeared shortly after the nuclear explosions during World War
II that heralded man’s entrance into the atomic age. Some people believe that man’s knowledge of
atomic energy is a threat to this entire planet. Hence, they feel these god-like supermen from the
hollow earth are maintaining a close watch over surface activities.’
In his out-of-print book, Shamballah (Frederick Stokes & Company; New York; 1930) Nicholas
Roerich wrote of his experiences in Tibet. In the opening chapter, ‘Shamballah, The Resplendent,’ the
Russian archaeologist told of his conversation with a high lama in Tibet in his visit to that land in
1928.
Niemand komt op de noord of de zuidpool.. je mag er niet eens over heen vliegen..quote:Op maandag 23 januari 2012 13:07 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Heeft er trouwens niemand de Top Gear special gekeken waar ze naar de geografische noordpool rijden. Ze zijn daar niet in een groot gat gevallen.
http://www.imdb.com/title/tt1070690/
Misschien al eerder genoemd? En/Of is dit geen betrouwbare bron?
Gezien het hoge acteer gehalte in Top Gear, zou het zomaar kunnen dat ze niet echt op de geografische polen zijn geweest.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Niemand komt op de noord of de zuidpool.. je mag er niet eens over heen vliegen..
Ze zijn dus niet exact op die plek geweest... in de buurt, hoogwaarschijnlijk, maar niet erop.
Ik zou niet weten waarom ze daar zijn geweest, het is namelijk niet allerdaags dat iemand daar komt. Net doen alsof je er bijna bij in de buurt ben, is veel leuker.
Top Gear was inderdaad bij de magnetische Noordpool, en niet de geografische.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gezien het hoge acteer gehalte in Top Gear, zou het zomaar kunnen dat ze niet echt op de geografische polen zijn geweest.
Er zijn overigens wel No-fly zones rond de polen, voor zover ik heb kunnen vinden:
"Although the South Pole Skiway extends into the NFZ, use of the skiway is exempt from these NFZ guidelines. USAP aircraft are permitted to enter the No-Fly Zone as necessary for official business (approaches/takeoffs/landings. NSF-directed missions, FAA checks, etc.) In all cases, pilots are asked to minimize potential contamination of the CAS."
"NFZ" ("No Fly Zone")
"CAS" ("Clean Air Sector")
"DMZ" ("De-Motorized Zone")
"USAP" ("United States Antarctic Program")
http://www.nsf.gov/about/(...)tormanagement338.pdf
De geomagnetische Noordpool bedoel je dan? Maar goed... je hebt wat dat betreft gelijk, want de geografische Noordpool is echter lastig om met een auto te bereiken, gezien die zich in de Noordelijke IJszee zou bevinden en die zee niet altijd bevroren is. (Net ff opgezochtquote:Op maandag 23 januari 2012 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Top Gear was inderdaad bij de magnetische Noordpool, en niet de geografische.
http://www.thikatravel.co(...)ografische-noordpoolquote:Maak een cruise met een ijsbreker naar de geografische Noordpool! De krachtige ijsbreker 50 Years of Victory heeft maar liefst 75.000 paardenkrachten. Daarmee is dit schip een van de krachtigste ijsbrekers ter wereld. Het ultieme doel van iedereen die meegaat met de 50 Years of Victory is natuurlijk de Noordpool zelf. Maar dit is niet het enige reisdoel. Mogelijke ontmoetingen met ijsberen, walrussen en poolvossen zijn een wezenlijk onderdeel van de expeditie.
Een ander hoogtepunt van deze unieke reis is Franz Josef Land, een door de vaak barre omstandigheden zeer geïsoleerde eilandengroep die alleen in de zomermaanden over water te bereiken is.
Nieuw in 2012: een optioneel te boeken ballonvaart! Vanuit een heteluchtballon bekijkt u de witte wondere wereld van het Noordpoolgebied.
Ja, dat is al iets; in deze richting moet je zoeken.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, ken ik niet. Heb je meer info of waar moet ik specifiek naar zoeken?
EDIT:
Heb iets gevonden:
[..]
Danke schön!quote:Op maandag 23 januari 2012 17:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dat is al iets; in deze richting moet je zoeken.
en natuurlijk:
http://www.adventuresunlimitedpress.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Esoteric_Nazism
de laatse link gebruiken om deelonderwerpen te bestuderen,
de link van wikipedia zelf, geeft geen goed verhaal.
Robert Charoux heeft iets geschreven over tunnels in Zuid Amerika, Andes met Duitse ondergrondse bases sinds 17e of 18e eeuw.
en er zijn boeken die melden van tunnels van Tibet naar Duitsland, en naar Antarctica.
Nee, maar een gat van 2600km (kustlijn NL-ESP) in diameter is niet te missen denk ik.. En ik denk wel dat ze zo dicht in de buurt waren.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Niemand komt op de noord of de zuidpool.. je mag er niet eens over heen vliegen..
Ze zijn dus niet exact op die plek geweest... in de buurt, hoogwaarschijnlijk, maar niet erop.
Ik zou niet weten waarom ze daar zijn geweest, het is namelijk niet allerdaags dat iemand daar komt. Net doen alsof je er bijna bij in de buurt ben, is veel leuker.
Dat is 2 x denk ik...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, maar een gat van 2600km (kustlijn NL-ESP) in diameter is niet te missen denk ik.. En ik denk wel dat ze zo dicht in de buurt waren.
Ik citeer een stukje als reactie op:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:19 schreef Maron het volgende:
Nog meer over de 'Hollow Earth'..http://www.para-media.be/2011/09/de-holle-aarde/
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, maar een gat van 2600km (kustlijn NL-ESP) in diameter is niet te missen denk ik.. En ik denk wel dat ze zo dicht in de buurt waren.
Mja.. Killaht...quote:Een van de vroege schrijvers die de theorie verspreidt van de Aarde die hol is met openingen aan de polen, was een Amerikaanse denker, Wiliam Reed, schrijver van het boek “Phantom of the Poles”dat in 1906 werd gepubliceerd. Dit boek geeft een vroege compilatie van wetenschappelijk bewijs dat gebaseerd is op rapportages van Noordpool onderzoekers, als ondersteuning van de theorie dat de Aarde hol is met openingen aan de polen. Reed schat in dat de korst van de Aarde een dikte heeft van 800 mijl (1200 km), terwijl de holle binnenkant een diameter heeft van 6400 mijl (9.600 km). Reed vat dit samen:
“De Aarde is hol. De polen die zolang gezocht zijn, zijn fantomen. (droombeelden). Er zijn openingen aan de noord- en de zuid buitenkant. In het binnenste zijn grote continenten, oceanen, bergen en rivieren. Planten- en dierenleven zijn duidelijk in deze Nieuwe Wereld en het wordt waarschijnlijk bevolkt met rassen die onbekend zijn aan de bewoners van de oppervlakte van de Aarde.”
Reed wees erop dat de Aarde niet een werkelijke bol is, maar dat ze plat is aan de polen, of dat die beginnen plat te worden als men de hypothetische noord of zuidpool nadert, die werkelijk niet bestaan omdat de openingen naar de binnenste holte daar zitten. Dus zijn de polen werkelijk ermidden in, in het centrum van de pool openingen en zitten niet op de oppervlakte zoals would-be ontdekkers van de pool veronderstellen.
Reed claimt dat de polen niet ontdekt kunnen worden omdat de Aarde hol is op de poolpunten, die dus in het midden zitten, vanwege het bestaan van de poolopeningen die naar de binnenkant voeren. Als onderzoekers dachten dat ze de pool bereikten, waren ze misleid door het excentrische gedrag van het kompas op grote breedtes, noordelijk en zuidelijk. Reed zegt dat dit het geval was bij Peary en Cook, geen van hen bereikte werkelijk de noordpool, zoals we later zullen zien.
Beginnend op 70 tot 75 graden Noorder en Zuiderbreedt begint de Aarde naar BINNEN te krullen. De pool is gewoon de buitenste rand van een magnetische cirkel rond de poolopening. De Noordelijke Magnetische Pool, waarvan men eens dacht dat het een punt in de Noordpool Archipel was, werd kortgeleden getoond door Sovjet Noordpool onderzoekers dat het een lijn is die bijna 1000 mijl (1500 km)lang is. Maar, zoals we hierboven zeiden, in plaats van dat het een rechte lijn is, is het werkelijk een circulaire lijn die de ramd van de pool opening uitmaakt. Als een onderzoeker deze rand bereikt, heeft hij de Noordelijke Magnetische Pool bereik; en alhoewel het kompas er altijd op zal wijzen nadat men die passeert, is het niet werkelijk dus de Noordpool zelfs als men begoocheld is dat te denken, of dat men de pool ontdekte door misleiding van zijn kompas.
Als men deze magnetische cirkel bereikt (de rand van de poolopening), gaat de magnetische naald van het kompas direct naar beneden. Dit is door veel Noordpool onderzoekers geobserveerd, die nadat ze grote breedtes bereikt hadden bij 90 graden, ze door stomheid waren geslagen dor de onverklaarbare actie van het kompas en zijn neiging om verticaal naar boven te wijzen. (dan waren ze al in de poolopening en het kompas wees naar de Noord Magnetische Pool van de Aarde die verder dan de rand van deze opening lag.)
Terwijl de Aarde om haar axis draait is de beweging gyroscopisch, zoals het draaien van een top. De buitenste gyroscopische pool is de magnetische cirkel van de rand van de poolopening. Achter de rand wordt de Aarde plat en gaat heel langzaam naar zijn holle binnenkant. De ware Pool is het exacte centrum van de opening bij de polen, die dientengevolge niet werkelijk bestaat, en degenen die claimen dat ze hem ontdekt hebben vertelden niet de waarheid, zelfs als ze dachten dat ze dat wel deden, ze werden misleid door de onregelmatige actie van het kompas op de grote breedtes. Om deze reden hebben Cook noch Peary of elke andere onderzoeker ooit de Noord of de Zuidpool bereikt en dat zullen ze dus ook nooit.
quote:An Argentine peso may seem innocuous enough, but let's peer a little deeper. First of all, we have to remember that the Nazis of WWII were obsessed with the occult, specifically with the idyllic 'aryan' lands of the inner world. It's well known that the Nazis established a base in Antarctica called Neu Schwabenland. To achieve their aims in Antarctica of locating the underwater passages into Agharta, they established bases in Argentina to store provisions and provide protected shipping routes. Following their catastrophic losses in Europe, there was a mass emigration of Nazi officials from Europe to safer shores and already established strongholds in countries such as Argentina. It would be naive to think that their influence in Argentina, even to this day, would go unnoticed.
With this background, let's look closer at the design on the back of the Argentinian peso. First of all it is bicolored. The silver border is surrounding a warmer gold color center where the central sun is shown. In the silver border you find the olive wreath, open at the top and bottom of the border. We'll say this represents the flora of the crust while the sun with the face obviously stands for the inner sun in the central hollow. You may take it even one step further and interpret the sun's face on the peso as an intelligent presence ... an ever watchful eye.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is een Discovery docu over deze materie:
Ai. Dan vrees ik dat iemand als Bankfurt de holle-aarde hypothese moet opgevenquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is een Discovery docu over deze materie:
quote:Op maandag 12 december 2011 13:38 schreef Killaht het volgende:
Als de aarde hol was, was er geen leven op aarde mogelijk, period.
quote:Saturn's Auroras
Date: 28 Jan 2005
These images of Saturn's polar aurora were taken by NASA's Hubble Space Telescope on Jan. 24, 26, and 28. Each of the three images of Saturn combines ultraviolet images of the south polar region (to show the auroral emissions) with visible wavelength images of the planet and rings.
The Hubble images were obtained during a joint campaign with NASA's Cassini spacecraft to measure the solar wind approaching Saturn and the Saturn kilometric radio emissions. The strong brightening of the aurora on January 26 corresponded with the recent arrival of a large disturbance in the solar wind. These results are presented in three papers, which appear in the Feb. 17 issue of the journal Nature.
Credit: NASA/Hubble/Z. Levay and J. Clarke
Credit: HubbleSite
Bron: http://solarsystem.nasa.gov/multimedia/display.cfm?IM_ID=3723
quote:Unusual Aurora Above Saturn Stumps Scientists
Irene Klotz, Discovery News
Nov. 14, 2008 -- Rather than shimmering rings, Saturn has auroras that blanket the planet's north pole like a beanie cap, a phenomena that scientists cannot explain.
"Our current ideas on what forms Saturn's aurora predict that this region should be empty," Tom Stallard, a scientist at the University of Leicester, England, said in a release. Stallard is the lead author of a paper in this week's Nature detailing new research from the science team of NASA's Cassini spacecraft.
Stallard headed a group that used infrared detectors aboard Cassini to probe Saturn's north pole -- the same region where colleagues previously found auroral emissions in ultraviolet light.
"The similarities are striking," said Larry Esposito, a planetary scientist with the University of Colorado in Boulder. "It's very consistent with our results."
Auroras typically form as rings of light when charged particles travel along a planet's magnetic field lines and slam into its atmosphere. On Earth, the particles stream in from the sun, forming the beautiful northern and southern lights.
Jupiter's aurora are caused by the planet's own magnetic properties.
Saturn's main aurora, first imaged by the Hubble Space Telescope's ultraviolet camera, are, like Earth's, triggered by the solar wind.
Scientists don't know what causes Saturn's secondary aurora.
"We've been puzzled," Esposito said. "It doesn't seem consistent with auroral formation. It's hard to explain what we're seeing."
Bron: http://dsc.discovery.com/news/2008/11/14/saturn-aurora.html
quote:Looking Saturn in the Eye
Cassini stares deep into the swirling hurricane-like vortex at Saturn's south pole, where the vertical structure of the clouds is highlighted by shadows. Such a storm, with a well-developed eye ringed by towering clouds, is a phenomenon never before seen on another planet.
This 14-frame movie shows a swirling cloud mass centered on the south pole, around which winds blow at 550 kilometers (350 miles) per hour. The frames have been aligned to make the planet appear stationary, while the sun appears to revolve about the pole in a counterclockwise direction. The clouds inside the dark, inner circle are lower than the surrounding clouds, which cast a shadow that follows the sun.
At the beginning of the movie, the sun illuminates directly from the top, and by the end it illuminates from the left.
The width of the shadow and the height of the sun above the local horizon yield a crude estimate of the height of the surrounding clouds relative to the clouds in the center. The shadow-casting clouds tower 30 to 75 kilometers (20 to 45 miles) above those in the center. This is two to five times greater than the tallest terrestrial thunderstorms and two to five times the height of clouds surrounding the eye of a terrestrial hurricane. Such a height difference arises because Saturn's hydrogen-helium atmosphere is less dense at comparable pressures than Earth's atmosphere, and is therefore more distended in the vertical dimension.
The south polar storm, which displays two spiral arms of clouds extending from the central ring and spans the dark area inside a thick, brighter ring of clouds, is approximately 8,000 kilometers (5,000 miles) across, which is considerably larger than a terrestrial hurricane.
Eye-wall clouds are a distinguishing feature of hurricanes on Earth. They form where moist air flows inward across the ocean's surface, rising vertically and releasing a load of precipitation around an interior circular region of descending air, which is the eye itself.
Though it is uncertain whether moist convection is driving this storm, as is the case with Earthly hurricanes, the dark 'eye' at the pole, the eye-wall clouds and the spiral arms together indicate a hurricane-like system. The distinctive eye-wall clouds especially have not been seen on any planet beyond Earth. Even Jupiter's Great Red Spot, much larger than Saturn's polar storm, has no eye, no eye-wall, and is relatively calm at the center.
This giant Saturnian storm is apparently different from hurricanes on Earth because it is locked to the pole, does not drift around like terrestrial hurricanes and because it does not form over liquid water oceans.
The images were acquired over a period of three hours on Oct. 11, 2006, when Cassini was approximately 340,000 kilometers (210,000 miles) from Saturn. Image scale is about 17 kilometers (11 miles) per pixel. The images were taken with the wide-angle camera using a spectral filter sensitive to wavelengths of infrared light centered at 752 nanometers. All frames have been contrast enhanced using digital image processing techniques. The unprocessed images show an oblique view toward the pole, and have been reprojected to show the planet from a perspective directly over the south pole.
The Cassini-Huygens mission is a cooperative project of NASA, the European Space Agency and the Italian Space Agency. The Jet Propulsion Laboratory, a division of the California Institute of Technology in Pasadena, manages the mission for NASA's Science Mission Directorate, Washington, D.C. The Cassini orbiter and its two onboard cameras were designed, developed and assembled at JPL. The imaging operations center is based at the Space Science Institute in Boulder, Colo.
For more information about the Cassini-Huygens mission visit http://saturn.jpl.nasa.gov . The Cassini imaging team homepage is at http://ciclops.org .
Credit: NASA/JPL/Space Science Institute
Bron: http://www.nasa.gov/missi(...)imedia/pia08332.html
quote:Jupiter’s auroral arcs at its north and south poles, as imaged by the Hubble Space Telescope between May 1994 and September 1995. The false-colour ultraviolet images (bottom) follow changes in brightness and structure of the auroras, caused by interaction of particles in Jupiter’s atmosphere and the planet’s magnetic field, as Jupiter rotates. The offset between the planet’s rotational and magnetic axes is apparent. In the top images, taken in visible and ultraviolet light (left and right, respectively), the path of the magnetic flux tube, or current of charged particles, that links Jupiter and its moon Io is traced with an added line. In the top left image, Io appears as a faint dot on the trace near the plane of Jupiter’s equator.
AURA/STScI/NASA/JPL
quote:The NASA/ESA Hubble Space Telescope has captured a complete view of Jupiter's northern and southern aurorae.
Images taken in ultraviolet light by the Space Telescope Imaging Spectrograph (STIS) show both aurorae, the oval- shaped objects in the inset photos.
Credit:
John Clarke (University of Michigan), and NASA/ESA
Dan nog, de oppervlakte van de noorpool ook onder ijs is al vastgelegd. Als we logisch gaan nadenken weten we dat dit in strijd is met ongeveer alle natuurwetten die er bestaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is 2 x denk ik...
We weten het niet, en als we logisch gaan nadenken, hadden we het antwoord al eerder, het punt waar WIJ het over hebben is het geografische noordpool.. die ligt in de zee, onder ijs
Wat ben jij tegenwoordig trouwens bezig met jezelf een bevredigend, maar ongevaarlijk antwoord, te geven. Werd je zoektocht naar 'de waarheid' je een beetje te veel?
Wat moeten we met al die noorderlicht plaatjes? Zijn mooi hoor, maar ik zie niet hoe dat te maken heeft met holle planeten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jupiter:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
http://www.spacetelescope.org/images/opo9804a/
[..]
Gast...quote:
Serieus, geloof je het zelf? Ik zat er misschien 1000km naast maar, dan nog is het gat van amsterdam tot bordeaux..De aarde krult naar binnen...:')quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik citeer een stukje als reactie op:
[..]
[..]
Mja.. Killaht...
Noorderlicht? Zo noemen we het effect idd, maar of het ook toont wat we beweren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat moeten we met al die noorderlicht plaatjes? Zijn mooi hoor, maar ik zie niet hoe dat te maken heeft met holle planeten.
Hou is op??quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:50 schreef Killaht het volgende:
[..]
Serieus, geloof je het zelf? Ik zat er misschien 1000km naast maar, dan nog is het gat van amsterdam tot bordeaux..De aarde krult naar binnen...:')
En hou is op met die "wij van WC-eend" bronnen posten.
Is er iets mis met die verklaring dan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Noorderlicht? Zo noemen we het effect idd, maar of het ook toont wat we beweren.
Sorry maar waarom zou een aurora op Saturnus, mee draaien met de wind, als een hexagon? Zo onlogisch als het van boven (extern) geprojecteerd wordt...quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Is er iets mis met die verklaring dan?
Tot bezinning gekomenquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hou is op??![]()
Eens .. jongen... eens. Verder zal ik maar niet op je post ingaan.
Wat is er zo raar aan, dit zijn stormen die in vele extremere mate zicht ontwikkelen in de atmosfeer daar. Was een tijdje geleden nog op DC.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Sorry maar waarom zou een aurora op Saturnus, mee draaien met de wind, als een pentagon? Zo onlogisch als het van boven (extern) geprojecteerd wordt...
[ afbeelding ]
Wat verklaart dit? Kom eens met een betere uitleg of bronnen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:56 schreef Killaht het volgende:
[..]
Tot bezinning gekomenWaarom durf je er niet verder op in te gaan?
[..]
Wat is er zo raar aan, dit zijn stormen die in vele extremere mate zicht ontwikkelen in de atmosfeer daar. Was een tijdje geleden nog op DC.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:56 schreef Killaht het volgende:
[..]
Tot bezinning gekomenWaarom durf je er niet verder op in te gaan?
[..]
Wat is er zo raar aan, dit zijn stormen die in vele extremere mate zicht ontwikkelen in de atmosfeer daar. Was een tijdje geleden nog op DC.
quote:This giant Saturnian storm is apparently different from hurricanes on Earth because it is locked to the pole, does not drift around like terrestrial hurricanes and because it does not form over liquid water oceans.
Wil niet zeggen dat die planeten perse hol moeten zijn. Wat het wel wil zeggen is dat jullie erg betweterig zijn aangezien de NASA mensen en allerhande experts het ook niet goed kunnen verklaren.quote:"We've been puzzled," Esposito said. "It doesn't seem consistent with auroral formation. It's hard to explain what we're seeing."
Een aurora is niet veel meer dan geïoniseerd gas. Dat dit mee beweegt met de lokale winden lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Sorry maar waarom zou een aurora op Saturnus, mee draaien met de wind, als een hexagon? Zo onlogisch als het van boven (extern) geprojecteerd wordt...
[ afbeelding ]
Hoe kun je dan zo zeker zijn dat dit geen intern licht is.. als het toch geen drol uit maakt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een aurora is niet veel meer dan geïoniseerd gas. Dat dit mee beweegt met de lokale winden lijkt me niet meer dan normaal.
Niemand hier gaat in op de theorie van een alternatief seismisch model die hierboven door mij is gepost, dat is wel weer frapant. Wordt gewoon overgeslagen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kun je dan zo zeker zijn dat dit geen intern licht is.. als het toch geen drol uit maakt.
quote:Saturn's aurora, a ghostly ultraviolet glow that illuminates the gas giant's upper atmosphere near the poles, has a heartbeat that pulses in tandem with the planet's radio emissions, scientists have discovered.
The pulsing auroras on Saturn occur about once every 11 Earth hours or so the length of one day on the ringed planet, researchers found.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kun je dan zo zeker zijn dat dit geen intern licht is.. als het toch geen drol uit maakt.
Lees dit:quote:
Dat is dus zo'n beetje de versimpelde uitleg van de holle planeten theorie.quote:De aarde is net als alle andere planeten en sterren in het universum, die groter zijn dan een bepaalde diameter, hol van binnen. Het ontstaan van holle planeten en sterren is het logisch gevolg van de wet der zwaartekracht die luid dat materie onderling aantrekkingskracht uitoefent. De aantrekkingskracht van materiedeeltjes onderling geeft planeten en sterren groter dan een bepaalde diameter daarom ook altijd een bol vorm en bijvoorbeeld geen vierkant of driehoek.
De aantrekkingskracht in het centrum van bijvoorbeeld een planeet in wording werkt door de bol vorm naar alle kanten even sterk, wat de materie deeltjes in het centrum dus gewichtloos maakt. Deze gewichtloze materie deeltjes in het centrum van een planeet in wording worden door aantrekkingskracht van de buitenmantel uiteindelijk toch van binnen naar het oppervlak getrokken, waardoor er dus een holle planeet ontstaat. Door bovenomschreven procedure expandeert de aardmantel voortdurend, wat de continentendrift verklaard. Door de expanderende aardmantel treed er een andere gewichtsverdeling op in de aardmantel, die ter zijner tijd met het zoeken van een nieuw evenwicht een aardas kanteling zal veroorzaken. In de nabije toekomst zal de expanderende aarde daarom een nieuwe stand van zijn rotatie as aannemen. Dit proces gaat net zolang door totdat er een evenwichtspunt is bereikt en de aarde niet meer expandeert. Maar zover is het vandaag de dag nog lang niet. De aarde is nog steeds een onstabiele planeet.
Ten tijde van het Apollo maanproject is de inslag gemeten van een stijgtrap op het maanoppervlak door sensoren die de bemanning voor dat doel op het maanoppervlak hadden achtergelaten. De uitkomst van die meting was schokkend voor de onderzoekers. De maan bleek tengevolge van de inslag een tijdlang na te galmen als een gong, wat dus op een holle maan moest duiden. Onze zon, maan, aarde en alle planeten in ons zonnestelsel en alle planeten en sterren in het universum zijn hol van binnen, mits ze groter zijn dan een bepaalde diameter. Bijvoorbeeld enorme brokstukken van botsende planeten zijn dus niet hol van binnen.
Niet alleen de zon is hier op van invloed. Het lokale magneetveld is ook erg belangrijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.msnbc.msn.com/(...)eartbeat-discovered/
Aurora op 2 polen tegelijk... en het kwam van onze zon toch?
Om de 11 uur? Halloooo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |