Waarom zo vijandig kerel? Ik stel je gewoon een vraag.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:29 schreef Killaht het volgende:
[..]
Gast, dat heb ik al lang en breed uitgelegd in voorgaande delen, spuit 11. Wie ik geloof, ik geloof in de wetten van de natuur en het heelal, de gerenommeerde onderzoeken en wetenschappers en NASA (niet altijd), ESA etc.
Dat zijn tevens mijn bronnen. En jij?
Omdat je hier al de honderdste persoon bent die dit vraagt, terwijl ik het al meerdere malen heb aangeleverd en je gewoon met simpel zoekwerk het zelf kunt vinden. Als je basiskennis van natuurkunde hebt begrijp je al dat dit de theorie onzin is en het verhaal al helemaal.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zo vijandig kerel? Ik stel je gewoon een vraag.
Blablablablabla...quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:47 schreef Killaht het volgende:
[..]
Omdat je hier al de honderdste persoon bent die dit vraagt, terwijl ik het al meerdere malen heb aangeleverd en je gewoon met simpel zoekwerk het zelf kunt vinden. Als je basiskennis van natuurkunde hebt begrijp je al dat dit de theorie onzin is en het verhaal al helemaal.
Ja, er zijn ook mensen die de aarde plat theorie aanhangen en al lever je genoeg bewijs. Het stoort me dat mensen zo makkelijk in iets kunnen geloven en voor waar aannemen, dat is beangstigend. Kijk kritisch naar stukken en filter het. Ik geloof ook in zat complottheorieën, maar stel daar wel veel voorwaarden aan om hem enigszins aannemelijk te vinden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Blablablablabla...
Als jij de reeks goed had gelezen, dan had je geweten dat ik geen aanhanger van deze theorie ben. Ik vind het alleen wel interessante verhalen, waar ik meer van wil weten. Wat drijft men om deze theorie te aanhangen... wat zijn de bronnen etc.
En als het je zo stoort.... Wat doe je hier dan? GTFO..![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:04 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook mensen die de aarde plat theorie aanhangen en al lever je genoeg bewijs. Het stoort me dat mensen zo makkelijk in iets kunnen geloven en voor waar aannemen, dat is beangstigend. Kijk kritisch naar stukken en filter het. Ik geloof ook in zat complottheorieën, maar stel daar wel veel voorwaarden aan om hem enigszins aannemelijk te vinden.
Als je een theorie als deze aanneemt, stel je totaal geen vragen of voorwaarden en is ongeveer in strijd met alles dat er is.
En ik GTFO niet, ik geef niet op. (Sorry voor de misschien wat harde woorden jouw kant op, maar die zijn niet op jouw gedoeld, wordt alleen moe van)
Ja, nu moet ik het wel lezen hequote:Op zondag 22 januari 2012 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft iemand hier het boekje "The Smokey God" van de Noorse zeeman Olaf Jansen gelezen? In het boek wordt de centrale Zon in de Aarde omschreven die kleiner en minder fel is dan onze buitenste Zon.
Het boek gaat over de ervaringen van een Noorse vader en zijn zoon die in een klein vissersbootje proberen om ‘het land achter de Noordenwind’ te vinden waar ze over gehoord hadden. Een storm bracht hen naar de opening van de Noordpool. Het boek werd in 1908 gepubliceerd, maar bij terugkomst werd de zoon vastgezet in de gevangenis omdat niemand hem wilde geloven. Op zijn sterfbed gaf hij al zijn landkaarten die hij had gemaakt van de Binnenaarde en zijn manuscript met zijn ervaringen aan zijn goede vriend Willis George Emerson.
In The Smokey God is te lezen dat de mensen die ze tegenkwamen in de holle Aarde tussen de 400 en 800 jaar oud worden en veel wetenschappelijke kennis hebben. Ze kunnen elkaars gedachten lezen en hebben andere bronnen van elektriciteit. Ze maken vliegende schotels met behulp van elektromagnetisme uit de atmosfeer. Deze mensen zijn tenminste 3,5 meter lang.
[ afbeelding ]
Hier is het korte verhaal terug te lezen:
http://www.ourhollowearth.com/SmokyGod.htm
Veel plezier.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, nu moet ik het wel lezen he![]()
Maar zonder gekheid, erg leuk deze nieuwe stimulans voor het HolleAarde-topic
Heel mooi. Ken je de reizen en boeken van Nicholas Roerich ?quote:Op zondag 22 januari 2012 16:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft iemand hier het boekje "The Smokey God" van de Noorse zeeman Olaf Jansen gelezen? In het boek wordt de centrale Zon in de Aarde omschreven die kleiner en minder fel is dan onze buitenste Zon.
Het boek gaat over de ervaringen van een Noorse vader en zijn zoon die in een klein vissersbootje proberen om ‘het land achter de Noordenwind’ te vinden waar ze over gehoord hadden. Een storm bracht hen naar de opening van de Noordpool. Het boek werd in 1908 gepubliceerd, maar bij terugkomst werd de zoon vastgezet in de gevangenis omdat niemand hem wilde geloven. Op zijn sterfbed gaf hij al zijn landkaarten die hij had gemaakt van de Binnenaarde en zijn manuscript met zijn ervaringen aan zijn goede vriend Willis George Emerson.
In The Smokey God is te lezen dat de mensen die ze tegenkwamen in de holle Aarde tussen de 400 en 800 jaar oud worden en veel wetenschappelijke kennis hebben. Ze kunnen elkaars gedachten lezen en hebben andere bronnen van elektriciteit. Ze maken vliegende schotels met behulp van elektromagnetisme uit de atmosfeer. Deze mensen zijn tenminste 3,5 meter lang.
[ afbeelding ]
Hier is het korte verhaal terug te lezen:
http://www.ourhollowearth.com/SmokyGod.htm
Nope, ken ik niet. Heb je meer info of waar moet ik specifiek naar zoeken?quote:Op maandag 23 januari 2012 01:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Heel mooi. Ken je de reizen en boeken van Nicholas Roerich ?
Een groep Duitsers heeft in WW-2 contacten gelegd met deze "giants".
Bron: http://www.hollowearththeory.org/tag/nicholas-roerichquote:The Secrets Of Shamballah
Published June 9, 2011 | By kilobugs
According to Buddhist doctrine, Agharta is a subterranean land located deep within the center of our
planet. The Buddhists believe there are millions of people living in this underworld paradise. Their
daily lives and ultimate destiny are directed by a wise, all-powerful ruler known as Rigdenjyepo – the
King of the World, Rigden-jyepo reigns in Shamballah, the capital city of Agharta, one of the most
beautiful cities in the universe.
‘From his palace in Shamballah, Rigden-jyepo also directs many of the activities of homo sapiens on
the surface world,’ reported Gunther Rosenberg, His European Occult Research Society has conducted
widespread research into the legends of the Far East. ‘The King of the World is allegedly in close
communication with the Dalai Lama, spiritual leader of Tibet. These messages from the underworld
are carried by emissaries, a corps of subterranean monks who have been trained as secret couriers
from Agharta. They are supposed to travel to and from Agharta through a vast network of
underground tunnels. These secret tunnels are supposed to be connected to many of the ancient
Tibetan monasteries and, of course, the surface entrance is carefully guarded by monks selected by the
Dalai Lama. These Tibetan tunnels are just part of a honey-comb of tunnels linking many parts of the
world.’
Nicholas Roerich (1874-1947), was a noted Russian artist, explorer, and philosopher. A talented
individual with mystical inclinations, Roerich also had a lengthy association with the Moscow Art
Theater and the Diaghilev Ballet Company. In the nineteen twenties, Roerich spent five years
exploring the Himalayan mountains, Tibet, and the isolated regions of Asia.
‘Roerich’s artistic accomplishments almost obscure his scientific achievements,’ explained Gunther
Rosenberg. ‘He is listed in the encyclopedia as an archaeologist. Roerich became convinced that
Lhasa, the Tibetan capital, was connected to Shamballah by a network of tunnels. He said these same
tunnels connected to the Great Pyramid at Giza, where there is a mysterious subterranean chamber.
He felt the old Pharaohs of Egypt were in contact with the super gods of the underworld, through
emissaries from Shamballah.’
Buddhist scripture claims that Agharta was founded many millions of years ago, far back in the dim
era of pre-history. ‘A great holy man was warned by the gods of an impending disaster,’ explained
Gunther Rosenberg. ‘He led his people down through the tunnels and into the inner lands. This has
elements of the Biblical story of Noah, along with a touch of the catastrophe that allegedly destroyed
Atlantis.’
Why and when do the representatives of Agharta come to the surface world?
‘Buddhist tradition claims these visitations occur during times of great turmoil,’ continued Gunther
Rosenberg. ‘UFOs, or flying saucers, appeared shortly after the nuclear explosions during World War
II that heralded man’s entrance into the atomic age. Some people believe that man’s knowledge of
atomic energy is a threat to this entire planet. Hence, they feel these god-like supermen from the
hollow earth are maintaining a close watch over surface activities.’
In his out-of-print book, Shamballah (Frederick Stokes & Company; New York; 1930) Nicholas
Roerich wrote of his experiences in Tibet. In the opening chapter, ‘Shamballah, The Resplendent,’ the
Russian archaeologist told of his conversation with a high lama in Tibet in his visit to that land in
1928.
Niemand komt op de noord of de zuidpool.. je mag er niet eens over heen vliegen..quote:Op maandag 23 januari 2012 13:07 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Heeft er trouwens niemand de Top Gear special gekeken waar ze naar de geografische noordpool rijden. Ze zijn daar niet in een groot gat gevallen.
http://www.imdb.com/title/tt1070690/
Misschien al eerder genoemd? En/Of is dit geen betrouwbare bron?
Gezien het hoge acteer gehalte in Top Gear, zou het zomaar kunnen dat ze niet echt op de geografische polen zijn geweest.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Niemand komt op de noord of de zuidpool.. je mag er niet eens over heen vliegen..
Ze zijn dus niet exact op die plek geweest... in de buurt, hoogwaarschijnlijk, maar niet erop.
Ik zou niet weten waarom ze daar zijn geweest, het is namelijk niet allerdaags dat iemand daar komt. Net doen alsof je er bijna bij in de buurt ben, is veel leuker.
Top Gear was inderdaad bij de magnetische Noordpool, en niet de geografische.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gezien het hoge acteer gehalte in Top Gear, zou het zomaar kunnen dat ze niet echt op de geografische polen zijn geweest.
Er zijn overigens wel No-fly zones rond de polen, voor zover ik heb kunnen vinden:
"Although the South Pole Skiway extends into the NFZ, use of the skiway is exempt from these NFZ guidelines. USAP aircraft are permitted to enter the No-Fly Zone as necessary for official business (approaches/takeoffs/landings. NSF-directed missions, FAA checks, etc.) In all cases, pilots are asked to minimize potential contamination of the CAS."
"NFZ" ("No Fly Zone")
"CAS" ("Clean Air Sector")
"DMZ" ("De-Motorized Zone")
"USAP" ("United States Antarctic Program")
http://www.nsf.gov/about/(...)tormanagement338.pdf
De geomagnetische Noordpool bedoel je dan? Maar goed... je hebt wat dat betreft gelijk, want de geografische Noordpool is echter lastig om met een auto te bereiken, gezien die zich in de Noordelijke IJszee zou bevinden en die zee niet altijd bevroren is. (Net ff opgezochtquote:Op maandag 23 januari 2012 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Top Gear was inderdaad bij de magnetische Noordpool, en niet de geografische.
http://www.thikatravel.co(...)ografische-noordpoolquote:Maak een cruise met een ijsbreker naar de geografische Noordpool! De krachtige ijsbreker 50 Years of Victory heeft maar liefst 75.000 paardenkrachten. Daarmee is dit schip een van de krachtigste ijsbrekers ter wereld. Het ultieme doel van iedereen die meegaat met de 50 Years of Victory is natuurlijk de Noordpool zelf. Maar dit is niet het enige reisdoel. Mogelijke ontmoetingen met ijsberen, walrussen en poolvossen zijn een wezenlijk onderdeel van de expeditie.
Een ander hoogtepunt van deze unieke reis is Franz Josef Land, een door de vaak barre omstandigheden zeer geïsoleerde eilandengroep die alleen in de zomermaanden over water te bereiken is.
Nieuw in 2012: een optioneel te boeken ballonvaart! Vanuit een heteluchtballon bekijkt u de witte wondere wereld van het Noordpoolgebied.
Ja, dat is al iets; in deze richting moet je zoeken.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, ken ik niet. Heb je meer info of waar moet ik specifiek naar zoeken?
EDIT:
Heb iets gevonden:
[..]
Danke schön!quote:Op maandag 23 januari 2012 17:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dat is al iets; in deze richting moet je zoeken.
en natuurlijk:
http://www.adventuresunlimitedpress.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Esoteric_Nazism
de laatse link gebruiken om deelonderwerpen te bestuderen,
de link van wikipedia zelf, geeft geen goed verhaal.
Robert Charoux heeft iets geschreven over tunnels in Zuid Amerika, Andes met Duitse ondergrondse bases sinds 17e of 18e eeuw.
en er zijn boeken die melden van tunnels van Tibet naar Duitsland, en naar Antarctica.
Nee, maar een gat van 2600km (kustlijn NL-ESP) in diameter is niet te missen denk ik.. En ik denk wel dat ze zo dicht in de buurt waren.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Niemand komt op de noord of de zuidpool.. je mag er niet eens over heen vliegen..
Ze zijn dus niet exact op die plek geweest... in de buurt, hoogwaarschijnlijk, maar niet erop.
Ik zou niet weten waarom ze daar zijn geweest, het is namelijk niet allerdaags dat iemand daar komt. Net doen alsof je er bijna bij in de buurt ben, is veel leuker.
Dat is 2 x denk ik...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, maar een gat van 2600km (kustlijn NL-ESP) in diameter is niet te missen denk ik.. En ik denk wel dat ze zo dicht in de buurt waren.
Ik citeer een stukje als reactie op:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:19 schreef Maron het volgende:
Nog meer over de 'Hollow Earth'..http://www.para-media.be/2011/09/de-holle-aarde/
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, maar een gat van 2600km (kustlijn NL-ESP) in diameter is niet te missen denk ik.. En ik denk wel dat ze zo dicht in de buurt waren.
Mja.. Killaht...quote:Een van de vroege schrijvers die de theorie verspreidt van de Aarde die hol is met openingen aan de polen, was een Amerikaanse denker, Wiliam Reed, schrijver van het boek “Phantom of the Poles”dat in 1906 werd gepubliceerd. Dit boek geeft een vroege compilatie van wetenschappelijk bewijs dat gebaseerd is op rapportages van Noordpool onderzoekers, als ondersteuning van de theorie dat de Aarde hol is met openingen aan de polen. Reed schat in dat de korst van de Aarde een dikte heeft van 800 mijl (1200 km), terwijl de holle binnenkant een diameter heeft van 6400 mijl (9.600 km). Reed vat dit samen:
“De Aarde is hol. De polen die zolang gezocht zijn, zijn fantomen. (droombeelden). Er zijn openingen aan de noord- en de zuid buitenkant. In het binnenste zijn grote continenten, oceanen, bergen en rivieren. Planten- en dierenleven zijn duidelijk in deze Nieuwe Wereld en het wordt waarschijnlijk bevolkt met rassen die onbekend zijn aan de bewoners van de oppervlakte van de Aarde.”
Reed wees erop dat de Aarde niet een werkelijke bol is, maar dat ze plat is aan de polen, of dat die beginnen plat te worden als men de hypothetische noord of zuidpool nadert, die werkelijk niet bestaan omdat de openingen naar de binnenste holte daar zitten. Dus zijn de polen werkelijk ermidden in, in het centrum van de pool openingen en zitten niet op de oppervlakte zoals would-be ontdekkers van de pool veronderstellen.
Reed claimt dat de polen niet ontdekt kunnen worden omdat de Aarde hol is op de poolpunten, die dus in het midden zitten, vanwege het bestaan van de poolopeningen die naar de binnenkant voeren. Als onderzoekers dachten dat ze de pool bereikten, waren ze misleid door het excentrische gedrag van het kompas op grote breedtes, noordelijk en zuidelijk. Reed zegt dat dit het geval was bij Peary en Cook, geen van hen bereikte werkelijk de noordpool, zoals we later zullen zien.
Beginnend op 70 tot 75 graden Noorder en Zuiderbreedt begint de Aarde naar BINNEN te krullen. De pool is gewoon de buitenste rand van een magnetische cirkel rond de poolopening. De Noordelijke Magnetische Pool, waarvan men eens dacht dat het een punt in de Noordpool Archipel was, werd kortgeleden getoond door Sovjet Noordpool onderzoekers dat het een lijn is die bijna 1000 mijl (1500 km)lang is. Maar, zoals we hierboven zeiden, in plaats van dat het een rechte lijn is, is het werkelijk een circulaire lijn die de ramd van de pool opening uitmaakt. Als een onderzoeker deze rand bereikt, heeft hij de Noordelijke Magnetische Pool bereik; en alhoewel het kompas er altijd op zal wijzen nadat men die passeert, is het niet werkelijk dus de Noordpool zelfs als men begoocheld is dat te denken, of dat men de pool ontdekte door misleiding van zijn kompas.
Als men deze magnetische cirkel bereikt (de rand van de poolopening), gaat de magnetische naald van het kompas direct naar beneden. Dit is door veel Noordpool onderzoekers geobserveerd, die nadat ze grote breedtes bereikt hadden bij 90 graden, ze door stomheid waren geslagen dor de onverklaarbare actie van het kompas en zijn neiging om verticaal naar boven te wijzen. (dan waren ze al in de poolopening en het kompas wees naar de Noord Magnetische Pool van de Aarde die verder dan de rand van deze opening lag.)
Terwijl de Aarde om haar axis draait is de beweging gyroscopisch, zoals het draaien van een top. De buitenste gyroscopische pool is de magnetische cirkel van de rand van de poolopening. Achter de rand wordt de Aarde plat en gaat heel langzaam naar zijn holle binnenkant. De ware Pool is het exacte centrum van de opening bij de polen, die dientengevolge niet werkelijk bestaat, en degenen die claimen dat ze hem ontdekt hebben vertelden niet de waarheid, zelfs als ze dachten dat ze dat wel deden, ze werden misleid door de onregelmatige actie van het kompas op de grote breedtes. Om deze reden hebben Cook noch Peary of elke andere onderzoeker ooit de Noord of de Zuidpool bereikt en dat zullen ze dus ook nooit.
quote:An Argentine peso may seem innocuous enough, but let's peer a little deeper. First of all, we have to remember that the Nazis of WWII were obsessed with the occult, specifically with the idyllic 'aryan' lands of the inner world. It's well known that the Nazis established a base in Antarctica called Neu Schwabenland. To achieve their aims in Antarctica of locating the underwater passages into Agharta, they established bases in Argentina to store provisions and provide protected shipping routes. Following their catastrophic losses in Europe, there was a mass emigration of Nazi officials from Europe to safer shores and already established strongholds in countries such as Argentina. It would be naive to think that their influence in Argentina, even to this day, would go unnoticed.
With this background, let's look closer at the design on the back of the Argentinian peso. First of all it is bicolored. The silver border is surrounding a warmer gold color center where the central sun is shown. In the silver border you find the olive wreath, open at the top and bottom of the border. We'll say this represents the flora of the crust while the sun with the face obviously stands for the inner sun in the central hollow. You may take it even one step further and interpret the sun's face on the peso as an intelligent presence ... an ever watchful eye.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is een Discovery docu over deze materie:
Ai. Dan vrees ik dat iemand als Bankfurt de holle-aarde hypothese moet opgevenquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is een Discovery docu over deze materie:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |