Kluupkluup | dinsdag 12 april 2011 @ 23:54 |
Zei ik in VW T1 Busje topic, nu dik 7 jaar geleden.. Ik ben er nu dichter bij dan ooit tevoren. 30 april a.s. vertrek ik namelijk naar Sao Paulo voor een week om een spijlbus aan te schaffen. Het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest met contacten leggen: - Groen licht van de RDW, Spijlbus uit Brazilië heeft géén IKS-keuring nodig, 'slechts' een APK-keuring. Ik zet de auto dan meteen op (oud) donkerblauw kenteken. Kosten in Nederland: paar honderd euro. - Een internationaal verhuisbedrijf heeft ervaring met Braziliaanse douane. Kosten: bijna 1k. - Een internationaal vervoerder vervoert de bus van Sao Paulo naar de haven van Antwerpen. Kosten: Ongeveer 1200 euro. Het grootste 'probleem' is dat motorvoertuigen uit Brazilië enkel door Brazilianen uitgevoerd mag worden. Hiervoor moeten ze een brief bij de notaris ondertekenen. Ik ben al wel in het bezit van een dergelijke brief. Een ander 'klein' probleempje is dat 90% van de Brazilianen waarmee ik communiceer geen woord Engels spreekt ![]() Waarom doe ik het in Godsnaam? - De VW T1's zijn in Nederland ¤10.000,- of meer. In Brazilië heb je voor ¤4000,- een mooie bus. - Het avontuur lk ga dus naar Sao Paulo, lukt het niet, jammer dan... Dan houd ik mijn geld in de pocket. Beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan dan spijt hebben van iets wat je niet hebt gedaan.. Met een 'mooie bus' bedoel ik overigens iets als: ![]() Een bus zoals deze is natuurlijk mooier, maar voor mij voorlopig onbetaalbaar, zoiets kost al snel ¤25.000,-/¤30.000,-: ![]() | |
Barcaconia | woensdag 13 april 2011 @ 00:01 |
Als je zo'n hele reis gaat financieren en dan ook nog de kosten van een overtocht voor de auto en alles eromheen zou ik het meteen goed doen. Echt een mooi exemplaar halen dus. Of je koopt er een die je mooi vind en direct terug in NL verkoop je hem voor meer waarna je terug gaat en van de winst een bus koopt die je echt wilt ![]() Even volgen dit. | |
koekjestrommel1 | woensdag 13 april 2011 @ 00:05 |
Mooie busjes zijn dat, ga je hem verder zelf ook nog opknappen? | |
Kluupkluup | woensdag 13 april 2011 @ 00:09 |
Dat is een optie.. Maar eerst maar eens dit. | |
DiegoArmandoMaradona | woensdag 13 april 2011 @ 00:10 |
Mooi busje, maar uit Brazilie halen gaat niet meevallen | |
Kluupkluup | woensdag 13 april 2011 @ 00:11 |
Ik ben van mezelf best technisch/handig maar niet meer dan dat. Toch zou ik er wel meer van willen weten en meer mee willen doen. | |
ellevehC86 | woensdag 13 april 2011 @ 00:27 |
ErwinRommel woont in Brazillie, misschien eens contact opnemen? ![]() | |
Dangel | woensdag 13 april 2011 @ 00:29 |
gaaf, succes! | |
T42 | woensdag 13 april 2011 @ 13:15 |
oeh dit ga ik volgen! | |
-Kadesh- | woensdag 13 april 2011 @ 15:14 |
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Leuk om te volgen. | |
Habork | woensdag 13 april 2011 @ 15:36 |
Wel een mooi avontuur. | |
Deimos000 | woensdag 13 april 2011 @ 15:39 |
en dan een Subaru EA-82 blok erin ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 13 april 2011 @ 16:55 |
Potentiël projecttopic ![]() | |
T42 | woensdag 13 april 2011 @ 17:09 |
en de waterkoeling? gewoon luchtgekoeld laten en een 2.0 type 4 er in ![]() | |
T42 | woensdag 13 april 2011 @ 17:11 |
4000 vind ik nog prijzig ![]() ![]() | |
FruitenCo | woensdag 13 april 2011 @ 17:12 |
Even volgen dit, zeer interessant. | |
Kluupkluup | donderdag 28 april 2011 @ 13:27 |
Kleine update.. Ik heb een busje op het oog (het is het azur-blauwe busje in die ik in dit topic aanhaal). De verkoper is in het bezit van alle benodigde papieren. Zaterdag vertrek ik naar Sao Paulo om de deal te maken.. Vooralsnog gaat het voorspoedig.. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 28 april 2011 @ 13:30 |
Succes! We horen het wel als het gelukt is ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 28 april 2011 @ 15:36 |
donker beeld, maar het ging hier meer om het horen van de motor.. Vooral het moment dat hij het busje van voren filmt met de lichten aan vind ik bruut ![]() | |
ArnosL | donderdag 28 april 2011 @ 15:57 |
Ik ben benieuwd naar de rest, filmpje kan ik op m'n stage even niet afspelen maar ik vind het wel een interessant project ![]() | |
Mikkie | vrijdag 29 april 2011 @ 00:28 |
Geinig man, en tof dat je er gewoon voor gaat! ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 29 april 2011 @ 00:34 |
Wel lef dat je dit probeert. Doet me een beetje denken aan programma's als: Ik begin voor mezelf (in een ruttekuttegat in het buitenland). Succes! | |
Andyy | vrijdag 29 april 2011 @ 00:39 |
Inmiddels woonde. | |
error_404 | vrijdag 29 april 2011 @ 01:30 |
Cool! Ik ga dit ook volgen, veel succes en een avontuur heb je iig al ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 april 2011 @ 11:26 |
goede reis morgen! ben benieuwd naar je bevindingen ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 29 april 2011 @ 11:30 |
Succes! | |
Kluupkluup | zaterdag 30 april 2011 @ 14:19 |
Ik sta nu op Schiphol. En vlieg zo via Londen naar Sao Paulo. Morgen ontmoet ik mijn contactpersoon en misschien kan ik dan ook het busje alvast zien! | |
Anne | zaterdag 30 april 2011 @ 14:25 |
Goede reis/vlucht ![]() | |
T42 | zaterdag 30 april 2011 @ 18:08 |
ziet er goed uit ![]() misschien moet ik dit ook eens doen in de toekomst ![]() | |
densmee | zaterdag 30 april 2011 @ 20:27 |
goede reis en heel veel succes daar aan de andere kant. | |
Kluupkluup | zondag 1 mei 2011 @ 15:04 |
Mijn god wat een stad ![]() Ben eindelijk ingechecked @ hostel.. Nu 'even' bellen met de verkoper en m'n contactpersoon. Als ik het hele busje-verhaal morgen al kan afsluiten, dan ga ik mooi even op en neer naar Rio. Sao Paulo is op het eerste gezicht niet echt interessant.. | |
gerco94 | zondag 1 mei 2011 @ 15:12 |
inmiddels woont hij alweer in Nederland ![]() | |
CafeRoker | zondag 1 mei 2011 @ 17:10 |
Erg tof idee, succes ermee. ![]() en veel plezier natuurlijk! | |
Tarado | zondag 1 mei 2011 @ 17:35 |
Van die oude modellen zie je er niet veel, hier eentje ook in Sao Paulo maar vind ik wel een barrel voor bijna 5000euro http://www.webmotors.com.(...)l/6654201/detalhe.wm op deze site staan ook nog wel een stel oudjes, http://carros.trovit.com.br/kombi-antiga [ Bericht 16% gewijzigd door Tarado op 01-05-2011 17:42:48 ] | |
Tarado | zondag 1 mei 2011 @ 17:47 |
Hoe doe je dat met betalen trouwens, je gaat toch niet met een zak geld lopen? | |
sjoebalka | zondag 1 mei 2011 @ 17:52 |
haha doen, kan je niet direct een leuk oldtimer motortje in de achterbak pleuren??? Ik hoop voor je dat je een mooi exemplaar kan vinden. Wel de mooiste/ duurste kopen die je kan betalen natuurlijk, zodat de vervoers en overzetskosten relatief gezien minder worden. In nederland nog weer aan zon bak klussen kost toch altijd meer! | |
Kluupkluup | zondag 1 mei 2011 @ 18:54 |
Je moet kijken op mercadolivre.com.br | |
Tarado | zondag 1 mei 2011 @ 20:34 |
even gekeken Carros de Coleção maar wat een prijzen zeg, vind het wel leuk dat jij dit doet, daarom volg ik het ook, maar zelf vooralsnog geen interesse succes! | |
T42 | zondag 1 mei 2011 @ 21:17 |
die 1e is ook uit 71 vw is eigelijk gestopt in de jare 60 met deze busjes ![]() ![]() ![]() | |
densmee | zondag 1 mei 2011 @ 21:54 |
![]() ![]() ![]() luxe uitgevoerde zitplaatsen met speciale whiplash hoofdsteunen schitterend een auto met een 4 bak nog kunnen kopen | |
densmee | zondag 1 mei 2011 @ 21:55 |
![]() ![]() | |
D. | zondag 1 mei 2011 @ 22:55 |
Leuk plan ![]() De auto gewoon deze kant op laten komen durfde je niet aan? | |
FalleNk810i | maandag 2 mei 2011 @ 00:54 |
Heeft wel verdomd veel weg van de Amarok, das echt een mooi ding! | |
Kluupkluup | maandag 2 mei 2011 @ 02:59 |
Ik heb de bus net gekocht! Alles verloopt volgens plan..! | |
Kluupkluup | maandag 2 mei 2011 @ 03:30 |
Hier issie dan!! ![]() Het is gelukt! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2011 @ 03:35 |
Het rijdt kut, de stoelen zijn een dramp, de motor maakt veel herrie en is hopenloos traag en dorstig. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2011 03:35:44 ] | |
Rewimo | maandag 2 mei 2011 @ 07:12 |
Maar hij is wèl gaaf ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2011 @ 07:14 |
Leuk!!! | |
Klonk | maandag 2 mei 2011 @ 07:19 |
Tof ![]() | |
Barcaconia | maandag 2 mei 2011 @ 07:53 |
Gaaf! | |
error_404 | maandag 2 mei 2011 @ 08:29 |
Geweldig! Gefeli met je 'nieuwe' auto ![]() | |
DeeCruise | maandag 2 mei 2011 @ 08:41 |
Cool project. Ga je hem nog volledig opnieuw opbouwen aangezien ik redelijk wat roest zag? | |
Keshet | maandag 2 mei 2011 @ 08:43 |
Held! ![]() Wat leuk dit! Moet je nu richting de douane ermee? | |
CafeRoker | maandag 2 mei 2011 @ 08:45 |
zo zeg, goed gedaan! | |
#ANONIEM | maandag 2 mei 2011 @ 08:55 |
Je gaf aan dat buitenlanders geen auto mogrn exporteren. Hoe pak je het aan? En dat je het risico durft te nemen is wel oke | |
Tarado | maandag 2 mei 2011 @ 09:05 |
![]() | |
Kluupkluup | maandag 2 mei 2011 @ 17:18 |
'Volledig opnieuw opbouwen'? Het is een originele bus uit 1966. Tuurlijk heeft hij wat roest. Bij de schanieren van de deuren zit wat roest. Op de dorpels zit slechts wat oppervlakkig roest. Het 'grootste' roestprobleem zit echter linksonder aan de zijkant van de bus. Daar zijn wat vlekjes te zien. Maar de 'hele' bus opbouwen? ![]() Kijk, de bus kan wel een nieuwe lak gebruiken en dan moet er wellicht wat gelast worden. Maar daar heb ik nu geen geld voor. | |
Anne | maandag 2 mei 2011 @ 17:20 |
Gefeliciteerd ![]() | |
DeeCruise | maandag 2 mei 2011 @ 17:21 |
Wellicht een ongelukkige woordkeus, het was vroeg en maandag ![]() Ik doelde op de wagen uit elkaar halen om de roest grondig aan te pakken: flexen, lassen, spuiten etc? Op basis van de foto's is het natuurlijk lastig om te zien hoeveel roest de wagen heeft, maar gezien de leeftijd lijkt het me dat je wel wat onaangename verrassingen tegen kunt komen. | |
Kluupkluup | maandag 2 mei 2011 @ 17:26 |
Dit is een nare plek:![]() Voor de rest blijft het beperkt tot zeer oppervlakkige roest wat er gewoon af te schuren is voor een spuitbeurt.. | |
koekjestrommel1 | maandag 2 mei 2011 @ 17:33 |
moooie auto! | |
LouieAnderson | maandag 2 mei 2011 @ 17:41 |
Super vet ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 2 mei 2011 @ 18:14 |
Mooi ding. Maar roest valt altijd tegen. Zo te zien is het onderaan die deur ook aardig raak. | |
Kluupkluup | maandag 2 mei 2011 @ 18:48 |
Ik ben slechts de ontvanger. De verkoper, ik en mijn contact van het verhuisbedrijf hebben gisteren 2 uur lang gesproken (met een hapje en drankje erbij) over hoe het aan te pakken. In het kort komt het erop neer dat ik alle formaliteiten bij de Braziliaanse douane laat doen door het verhuisbedrijf. De verkoper zal meewerken en alles ondertekenen. Eenmaal langs de douane zorgt een Nederlands transportbedrijf voor het verschepen en de inklaring bij de NL-douane. Daarna gaat hij naar de RDW voor een keuring en het op (donkerblauw) kenteken zetten.. | |
1UP | maandag 2 mei 2011 @ 20:31 |
Mooi dingetje ![]() | |
Tarado | dinsdag 3 mei 2011 @ 10:38 |
Hoeveel dagen heb je eigenlijk voor het project uitgetrokken in Brazilië? | |
Kluupkluup | woensdag 4 mei 2011 @ 00:26 |
Ik ben hier een week. Maar had alles op de dag dat ik aankwam al geregeld. Achteraf was het misschien niet nodig hierheen te komen, maar heb nu ook mijn contactpersoon ontmoet en dat geeft een goed (veilig) gevoel.. | |
Tarado | woensdag 4 mei 2011 @ 00:27 |
Blijf je dan niet tot de auto door de douane heen is of is dat ook al geregeld? (lijkt me stug) | |
Kluupkluup | woensdag 4 mei 2011 @ 00:29 |
En ben overigens nu aan het chillen in een 600km zuidelijker gelegen badplaats.. Beetje proberen te surfen, want bij zo'n busje hoort dat gewoon.. ![]() | |
Kluupkluup | woensdag 4 mei 2011 @ 00:31 |
Dat duurt wel een week of 2.. En vanaf nu laat ik alles over aan mijn contactpersoon. Dat kost wel wat, maar dan wordt het tenminste wel goed en snel geregeld.. (hoop ik ![]() | |
Tarado | woensdag 4 mei 2011 @ 00:35 |
OK, nu dus strand, Floripa? | |
Dangel | woensdag 4 mei 2011 @ 09:44 |
toffig ![]() | |
T42 | woensdag 4 mei 2011 @ 10:46 |
vind dat er weining roest op zit ![]() | |
T42 | woensdag 4 mei 2011 @ 10:51 |
dat laaste niet vergeten is wel zo'lelijk met gele platen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 mei 2011 @ 11:40 |
Vet! Gefeliciteerd met je geweldige aankoop! ![]() ![]() | |
Patje1987 | woensdag 4 mei 2011 @ 11:44 |
Toffe auto man! Gefeliciteerd ![]() | |
Sounddragon | woensdag 4 mei 2011 @ 11:57 |
Gefeliciteerd, vette bus ![]() ![]() | |
devlinmr | woensdag 4 mei 2011 @ 12:17 |
Ik zeg: motor, versnellingsbak eruit en porschmotor erin | |
Barcaconia | woensdag 4 mei 2011 @ 12:33 |
Ik zeg eerst dat ding maar eens naar NL halen en als de sodemieter de beginnende roest aanpakken zodat het niet meer wordt! | |
Catch22- | woensdag 4 mei 2011 @ 12:58 |
Lijkt mij ook het beste. Maar ts: tof dat het goed gelopen is. Voor Jan met de korte Lul naar Brazilie is ook weer zo wat. | |
T42 | woensdag 4 mei 2011 @ 13:12 |
heb nog wel een 2.0 liggen ![]() | |
T42 | woensdag 4 mei 2011 @ 13:13 |
en daarna goed behandelen ![]() | |
ikweethetookniet | woensdag 4 mei 2011 @ 14:47 |
Eerst een GTI van maken ![]() Gordijntjes Trekhaak Imperiaal ![]() | |
Kluupkluup | woensdag 4 mei 2011 @ 17:53 |
Florianópolis ![]() Heerlijk.. Maar ondertussen ben ik ook een beetje aan het mailen met verschillende vervoerders. Of ik laat het per RoRo-schip naar Antwerpen vervoeren. Of ik laat hem per containerschip naar Rotterdam vervoeren. De offertes verwacht ik vandaag of morgen. | |
-moppie- | woensdag 4 mei 2011 @ 18:05 |
Stop hem in je camper. ![]() | |
T42 | woensdag 4 mei 2011 @ 21:39 |
daar zit hij nog in ![]() | |
Lamborghini_LP640 | woensdag 4 mei 2011 @ 21:57 |
Dit, tevens een tvp ![]() Edit: Gefeliciteerd met je nieuwe VW T1 ![]() Veel mooie kilometers toegewenst namens mij ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 5 mei 2011 @ 00:24 |
dat heb je niet vantevoren gechecked? | |
Kluupkluup | donderdag 5 mei 2011 @ 04:16 |
De vervoerders wilden/moesten een concreet aanbod hebben van een bus om een offerte te kunnen maken.. Maar uiteraard al wel een paar maanden lang contact gehad.. Ik zat helemaal op dat RoRo-schip naar Antwerpen tot ik er vlak voor vertrek achter kwam dat de douane moeilijk zou kunnen doen in België.. Er zijn veel, heeel veel zaken waar je aan moet denken.. En dit had beter gekund idd ![]() | |
Barcaconia | donderdag 5 mei 2011 @ 07:22 |
Ik zou hem sowieso roro vervoeren. Scheelt je een bak geld en je zit niet met containerhuur als hij in de haven staat en dergelijke. En de vervoerder moet de transitpapieren vanuit Antwerpen maar regelen. Je bent Nederlander dus daar moet je heel makkelijk over kunnen zijn. Dat zou je de vervoerder even moeten vragen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 mei 2011 @ 10:48 |
Gefeliciteerd! Heb je er al in gereden daar of niet? | |
PH-KCD | donderdag 5 mei 2011 @ 13:19 |
Gefeliciteerd! Geweldige auto! | |
rubje | donderdag 5 mei 2011 @ 13:28 |
![]() ![]() ![]() | |
powerflux | donderdag 5 mei 2011 @ 18:11 |
die zijn denk ik, net zoals alle interresante mercedessen, allemaal al verkocht. | |
2cv | donderdag 5 mei 2011 @ 18:24 |
Het klimaat heeft ook geen invloed ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 5 mei 2011 @ 18:33 |
Nou.. De DDR denk ik juist niet.. Een Trabant, misschien.. Maar VW is toch echt een West-Duits product. En in Duitsland betaal je je ook scheel voor zulke busjes. | |
ikweethetookniet | donderdag 5 mei 2011 @ 18:39 |
Ik zou alvast daar de kokerbalken repareren *kuch* en tegen de roest volstoppen met wit poeder ![]() Dan naar Nl transporteren en daar de kokerbalken nog eens bekijken ![]() | |
Erasmo | donderdag 5 mei 2011 @ 19:10 |
Tof! Mag ik vragen wat je er voor betaald heb? Zit naar aanleiding van dit topic ook te dubben om een 3CV uit Argentinië te halen... | |
Kluupkluup | donderdag 5 mei 2011 @ 20:06 |
'Genoeg'.. Maar minder dan je er in Nederland voor zou betalen.. ![]() Ik wil mezelf niet in de vingers snijden als ik hem wil verkopen en een andere, duurdere wil kopen.. | |
Tarado | vrijdag 6 mei 2011 @ 00:42 |
Echt strenge winters zal deze auto in Sao Paulo niet meegemaakt hebben maar het kan er aardig koud en nat worden dus ik denk niet dat de invloed enorm zal zijn | |
Erasmo | vrijdag 6 mei 2011 @ 08:10 |
Mkay. Ik zou het wel waarderen als je de verzendkosten hier post ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 14 mei 2011 @ 00:04 |
Die zijn voor mij ook niet helemaal helder.. En waarom? Ik betaal in dollars en de brandstofprijzen willen nog wel eens veranderen. Ik heb in januari een offerte prijsindicatie aangevraagd, toen was het nog $1800,-.. Nu is het $2000,-.. Dit is nog exclusief de in- en uitklaringskosten bij de douane (paar honderd euro).. [ Bericht 2% gewijzigd door Kluupkluup op 14-05-2011 00:24:40 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2011 @ 00:05 |
De inflatie slaat toe. | |
Kluupkluup | zaterdag 14 mei 2011 @ 00:11 |
Ik zie trouwens net dat ik ook alles in de OP heb gezet... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2011 @ 01:20 |
Is ie al onderweg? | |
Kluupkluup | zaterdag 14 mei 2011 @ 22:48 |
Heb de vervoerder te kennen gegeven dat ik akkoord ga met de prijs die genoemd wordt in de offerte. Dan moet het busje door de douane en daarna duurt het nog 38 dagen voor het busje in de haven van Antwerpen is.. | |
ikweethetookniet | zondag 15 mei 2011 @ 00:56 |
En wanneer kom jij thuis ![]() | |
Kluupkluup | zondag 15 mei 2011 @ 01:41 |
Ben al een week terug. Ik was daar maar 1 week. Heb mij een halve dag bezig gehouden met het busje. Papierwerk uitbesteed. Daarna 5 dagen op t strand gelegen in Floripa, 600km ten zuiden van Sao Paulo. | |
Erasmo | zondag 15 mei 2011 @ 09:33 |
Dus je hebt je busje goedkoper en je hebt er nog een mooie vakantie aan overgehouden ook ![]() | |
ikweethetookniet | zondag 15 mei 2011 @ 11:15 |
Los Angeles: Die grellbunte Millionen-Metropole, bekannt für die Traumfabrik, teure Villen-Viertel, vieeeel Sonne – und interessante Menschen. Kalifornien ist seit jeher "Bulli-Land": Hier suchen wir den passenden VW für unseren Umbau. Bus-Experte Walter Jelinek und Christoph Reifenrath von Abenteuer Auto sind auf dem Weg zu Drew Colome - einem Händler, der sich seit Jahren dem kultigen Volkswagen widmet. Hier stehen echte Schätzchen Spalier, darunter auch einer mit den legendären "Safari-Fenstern",und noch wichtiger: mit den seltenen Dachfenstern, die ihn als "Samba"-Variante ausweisen. http://www.kabeleins.de/auto/tuning/bulli_t1/17134/ Schnell steht fest: Das wäre das perfekte Auto für eine Abenteuer Auto Tuning-Aktion. Doch bei dem Preis, den VW-Bus Händler Drew Colome anschlägt, muss auch Abenteuer Auto-Redakteur Christoph Reifenrath zusammenzucken: 39.000 Dollar, umgerechnet etwa 27.000 Euro will derHändler für den Bus haben. Sein Argument: Die "Sambas" sind extrem selten. Jeder amerikanische Händler hat seinerzeit nur zwei dieser Spezialbusse von Volkswagen zugeteilt bekommen. Zunächst aber geht es ab zu einer Probefahrt. Der Kauf will schließlich gut überlegt sein. Mooi verslag van een samba bus uit amerika | |
DellOptimus | zondag 15 mei 2011 @ 11:37 |
Gefeliciteerd met je aankoop! (Y) Hopelijk blijft hij het voorlopig doen en wordt het een mooi karretje. Even wat anders; Wat verbruikt zo'n T1 eigenlijk, en wat is de topsnelheid? | |
PH-KCD | zondag 15 mei 2011 @ 13:16 |
Benzine | |
ikweethetookniet | zondag 15 mei 2011 @ 13:33 |
Nordschleife VW T1 Samba Bus 7:53,485 ![]() | |
FalleNk810i | zondag 15 mei 2011 @ 14:11 |
Haha vet, ik vond die opdracht op de top gear track met dat ding echt klote ![]() | |
Kluupkluup | zondag 15 mei 2011 @ 14:33 |
Mwah.. Die uit dat spel is 'iets' sneller dan die van mij. Officieel heeft de T1 volgens mij een topsnelheid van 110km/h. Maar als je de motor niet wil vernaggelen komt dit neer op 80km/h op de snelweg. En daarnaast staan Kever-motoren niet echt bekend om hun efficiente verbranding, je zou T42 beter kunnen vragen wat een 1300-motor verbruikt.. | |
DellOptimus | zondag 15 mei 2011 @ 15:34 |
Hmm 110 is niet echt snel, zeker niet als je hem dan nog moet vullen met personen haha. | |
Kluupkluup | zondag 15 mei 2011 @ 15:43 |
Het is een understatement dat hij niet snel is. Mja, in een Ferrari passen weer geen 9 mensen ![]() | |
DellOptimus | zondag 15 mei 2011 @ 15:51 |
Klopt, maar zo'n T1 koop je ook weer niet voor snelheid, zo'n ding koop je als je een liefhebber bent en iets apart wilt! | |
Kluupkluup | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:40 |
Twee tegenslagen gehad vandaag: - Er is 230 euro ingehouden door de Braziliaanse belastingen van mijn betaling aan de verkoper. Deze moet ik dus alsnog overmaken. - De kosten in de Antwerpse haven blijken tóch behoorlijk tegen te vallen ('enkele honderden euro's duurder'). Al met al is RoRo naar Antwerpen dus íets (ipv behoorlijk) goedkoper dan containervervoer naar R'dam. | |
Tarado | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:41 |
Heb je dat geld overgemaakt of cash betaald? | |
Kluupkluup | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:13 |
Ik ga niet met een paar duizend euro door de straten van Sao Paulo lopen. Daarbij kon ik daar maar maximaal R$500,- (¤220,-) per dag opnemen.. Dus gewoon via banktransfer gedaan.. | |
Tarado | dinsdag 17 mei 2011 @ 20:56 |
Nee dat is heel verstandig, maar je had ook via bijvoorbeeld Western Union aan jezelf kunnen overmaken en hem dan bij cashen meteen betalen | |
brammerd | dinsdag 17 mei 2011 @ 20:58 |
was het niet ergens ook gunstiger om er gelijk meerdere mee te nemen? | |
Kluupkluup | dinsdag 17 mei 2011 @ 21:22 |
Western Union pakt ook een percentage he.. 'En bij cashen meteen betalen'.. Ik wist natuurlijk niet wat ik kon verwachten daar.. Of ik met het openbaar vervoer naar zijn huis moest door een favela ofzo.. Maar heb daar van te voren sowieso niet goed genoeg over nagedacht. | |
Kluupkluup | dinsdag 17 mei 2011 @ 21:22 |
Tuurlijk, maar dan moet je de centen er wel voor hebben. | |
Tarado | dinsdag 17 mei 2011 @ 21:25 |
Zoals jij het gedaan hebt is wel het veiligst, dan maar wat kosten, ik vroeg het me alleen af ivm die inhouding | |
Kluupkluup | woensdag 18 mei 2011 @ 16:22 |
Ik heb meer nieuws over 'de kosten in de Antwerpse haven'... De douane ziet een VW Bus uit 1966 niet als een oltimer maar als een tweedehands auto.. Dus 10% over de aanschafprijs betalen en daaroverheen nog 21% belasting.. | |
CafeRoker | woensdag 18 mei 2011 @ 17:39 |
Wat is dan wel een oldtimer? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 mei 2011 @ 20:03 |
Is het busje nu nog wel goedkoper | |
densmee | woensdag 18 mei 2011 @ 20:07 |
ik zou nooit meer naar den bels gaan, wat een schijt regels | |
Sounddragon | woensdag 18 mei 2011 @ 20:18 |
Op transito gooien naar Vlissingen geen idee? | |
Kluupkluup | woensdag 18 mei 2011 @ 21:48 |
Leuk idee.. Je bedoeld dat je hem pas in NL inklaard bij de douane? Ik denk dat de kosten dan nog (veel) hoger uitvallen aangezien ik dan het lossen en laden in Antwerpen moet uitbesteden. Het lijkt mij immers niet dat ik bij een busje mag die nog niet is ingeklaard.. | |
Kluupkluup | woensdag 18 mei 2011 @ 21:49 |
Ja.. Maar een 'goudmijntje' is een groot woord ![]() | |
theKiD | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:41 |
Ik heb hier net een Poolse chauffeur op bezoek, en die heeft me een paar sites laten zien, en daar kost een bijna in concoursstaat T2, iets meer dan 6000 euro. Dat is voor volgend jaar als ik wat geld over heb, een optie. Hij heeft al aangeboden mij te helpen daar dus, met een beetje geluk.... Who knows ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:11 |
Hmm, daar zit wat in, je zou daar misschien wel even achteraan kunnen bellen of het mogelijk is om de kosten te drukken door hem zelf te lossen ![]() Da's het makkelijke van verschepen in een doosie, dan slingeren ze je container ipv de kant op, gewoon op een binnenvaartscheepie die hem naar Vlissingen tuft, daar de kant op en uitladen die handel, dat kan gewoon op de kade desnoods. Autoambulance eronder en wegwezen ![]() Je wil niet weten hoeveel auto's er in Polen gerestaureerd worden; vaklui te over, tegen relatief lage loonkosten, nadeeltje is dat je wel moet zien dat de patiënt in Polen komt en later weer terug ![]() | |
theKiD | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:17 |
Das geen probleem ![]() ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 20 mei 2011 @ 22:16 |
Je mag nooit zelf op de kade lossen. Uberhaupt niet bij een auto komen die niet ingeklaard is. | |
Sounddragon | vrijdag 20 mei 2011 @ 23:06 |
Ik heb in de haven al heel andere dingen gezien en gedaan ![]() ![]() Ik denk dat het voor TS sowieso al te laat is om dat soort dingen nog te gaan regelen, dus zou ik gewoon maar bij originele plan blijven, dat levert de minste problemen op ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 20 mei 2011 @ 23:08 |
Moet 'ie wel rijdbaar zijn, anders komen er kosten bij voor het autotransport, terugweg zou ik hem dan uiteraard gewoon zelf rijden, duh ![]() Connecties zijn altijd handig ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:48 |
De bus gaat 18 juni op het schip geladen worden.. Rond 10 juli komt hij aan in de haven van Antwerpen.. | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 13:02 |
![]() | |
ikweethetookniet | vrijdag 3 juni 2011 @ 14:19 |
Tijd voor een topic titel wijziging ![]() ik ga proberen te halen >>> Ik heb een VW gehaald ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 4 juni 2011 @ 17:23 |
Ik durf nog niet te juichen.. Dat doe ik pas als ik het ding in mijn bezit heb ![]() | |
D. | zaterdag 4 juni 2011 @ 18:14 |
Hij is pas gehaald als ie hier is ![]() | |
Kluupkluup | zondag 19 juni 2011 @ 12:32 |
De bus is onderweg ![]() | |
ikweethetookniet | zondag 19 juni 2011 @ 12:39 |
Eta ![]() | |
Kluupkluup | zondag 19 juni 2011 @ 13:40 |
10 juli in Antwerpen | |
El_Liberaliste | zondag 19 juni 2011 @ 22:12 |
TVT, goed topic, interessant! | |
YoshiBignose | dinsdag 21 juni 2011 @ 08:23 |
TVP ![]() | |
caspervc | dinsdag 21 juni 2011 @ 09:19 |
Jullie kunnen ook gewoon op de 'volg topic' knop drukken, scheelt nutteloze TVP's. | |
YoshiBignose | dinsdag 21 juni 2011 @ 12:05 |
Je kan ook gewoon niet reageren, scheelt ook. | |
Guppy | dinsdag 21 juni 2011 @ 12:56 |
Hè gezellig, kunnen we het nu weer over de bus hebben? | |
YoshiBignose | dinsdag 21 juni 2011 @ 12:59 |
Oh ja, kan je niet een ander blok in de bus gooien? V8 ofzo, gewoon op het dak, of naast de bestuurdersstoel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2011 @ 15:33 |
Spannend zeg. Waarom duurt het eigenlijk zo lang voor hij er is? Paar nachtjes varen dan ben je er toch wel eens? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 21 juni 2011 @ 15:35 |
Lees eens terug. | |
T42 | dinsdag 21 juni 2011 @ 15:51 |
1300 enkelpoorts in een bus hmm 1:7 tot 1:10? heeft d8 ik 36/40pk en je kan er inderdaad maximaal 110 mee, doe je dat lang kun je er geen 5kmh meer mee ![]() ![]() | |
tomaat52 | dinsdag 21 juni 2011 @ 16:22 |
Gaaf joh. ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 21 juni 2011 @ 17:30 |
Mijn bus is overigens een 1600cc met 12volt. Dubbel of enkel weet ik niet. Enkel lijkt me, omdat dubbel meer iets was van vanaf '70?! [ Bericht 27% gewijzigd door Kluupkluup op 21-06-2011 17:45:39 ] | |
FranticDJ | dinsdag 21 juni 2011 @ 18:06 |
Voor een tripje van Sao Paolo naar Antwerpen vind ik t eerlijk gezegd nog vrij vlot.. | |
Kluupkluup | dinsdag 21 juni 2011 @ 18:44 |
Het is niet om de hoek natuurlijk ![]() Iets van 10.000 km., boot gaat misschien 20km/h gemiddeld? Zit je al snel op 20 dagen.. | |
FranticDJ | dinsdag 21 juni 2011 @ 19:03 |
10 - 15 knopen is redelijk idd ![]() Die RoRo bakken vangen veel wind helaas.. | |
junkiexp | dinsdag 21 juni 2011 @ 19:38 |
Tof zeg, en lef dat je het daar hebt gekocht ? Hoe is dit tot stand gekomen ? En ik neem aan dat je ook hebt proefgereden e.d. ? | |
Kluupkluup | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:56 |
Ik liep er zoals gezegd al een paar jaar mee rond. En heb toen een tijd lang gespaard, ticket geboekt en heb een busje gekocht.. ![]() En heb er niet echt in kunnen rijden, behalve op de oprit (beetje schakelen en aan het stuur draaien), dit kwam omdat de man zijn oprit op een hele steile weg uitkwam (met een nasty scherpe bocht) en ik het niet aandurfde om de oprit af te rijden. ![]() Dus ja.. 'gokje' genomen.. Ben benieuwd hoe makkelijk hij door de APK komt.. ![]() Ik heb in ieder geval een potje 'onvoorzien' achter gehouden.. ![]() | |
T42 | dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11 |
oeh de sterke versie ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 09:26 |
De bus komt trouwens ipv 10 juli, op 12 juli aan in Antwerpen.. ![]() (ik had gewoon 22 dagen geteld vanaf inklaren, ipv. wegvaren vanuit Santos ![]() Als het goed is, is hij nu onderweg en staat hij bovenop deze gestroomlijnde jongen: ![]() De 'Grande America' van Grimaldi.. Kan ik dat dit nog ergens (gratis) tracken? | |
YoshiBignose | donderdag 23 juni 2011 @ 09:27 |
Roesten die dingen veel? | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 09:32 |
Zal wel van de containers afkomen.. | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 09:34 |
Ik heb trouwens het schip gevonden met een 'ship tracker' ! ![]() Hij vaart nu de haven van Rio binnen met een snelheid van bijna 14 knopen en gaat daarna naar Dakar (Senegal), dan Hamburg (!), Tilbury (Londen) en dan naar Antwerpen.. Verklaard ook meteen de 22 dagen reistijd wat beter ![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 23 juni 2011 @ 09:41 |
Hij is gebotst tegen een ander schip ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 09:44 |
Dat zou vrij lullig zijn omdat de bus maar verzekerd is tot ¤1000,- en hij is wel ietsje meer waard ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 23 juni 2011 @ 09:45 |
Maar met mijn vorige vraag bedoelde ik eigenlijk: zijn deze busjes gevoelig voor roest? | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 09:53 |
Zoals alle auto's van die tijd (m.u.v. Trabantjes): Ja (Maar hij staat, denk ik, benedendeks) | |
TSI | donderdag 23 juni 2011 @ 09:53 |
In '66 waren de behandelmethodes nog niet zo goed als nu, dus ze zijn wel redelijk roestgevoelig ja ![]() En nu een aantal weken in de zilte zeelucht ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 23 juni 2011 @ 11:03 |
Dat busje maakt ook een mooie reis ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 11:23 |
Foto van het lossen... ![]() ![]() | |
TSI | donderdag 23 juni 2011 @ 11:28 |
![]() Overigens, leuk project! | |
YoshiBignose | donderdag 23 juni 2011 @ 11:32 |
![]() | |
FranticDJ | donderdag 23 juni 2011 @ 11:38 |
Aan dek heeft ie containerposities, dus je mag vrij wel aan nemen dat ie benedendeks staat ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 23 juni 2011 @ 11:54 |
Die bus 'rijdt' weer.. ![]() http://www.thesamba.com/v(...)torder=asc&start=300 ![]() | |
theKiD | donderdag 23 juni 2011 @ 12:24 |
Eerste waar ik aan dacht was: Harvey Dent ![]() | |
T42 | donderdag 23 juni 2011 @ 15:39 |
een samba bus. zag bij lola zoekt brood dat ze als vracht busje gebruikt werden ;') nu een nette is ruim 50'000 euro waard... mooi om te zien dat een bus die gedumpt is in een meer er beter uit ziet dan sommige die achter een schuur stonden.. (heb de neus kunnen redden) ik heb ook nog zo'n vonst staan ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door T42 op 23-06-2011 16:27:42 ] | |
Kluupkluup | vrijdag 24 juni 2011 @ 15:06 |
![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 24 juni 2011 @ 15:11 |
![]() Het schip ligt nu al 2 dagen voor anker bij Rio.. Hij had de 21e moeten vertrekken richting Dakar, alweer hij de 28e moet vertrekken richting Hamburg.. Ik voorspel een delay ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 juni 2011 @ 15:53 |
Zolang je maar geen vertraging in de haven hebt straks met inklaren, documenten etc. dat is vaak vervelender | |
SKa_BoSS | vrijdag 24 juni 2011 @ 16:07 |
Sooooooow... Ik ben jaloers! Zóóó vet die busjes! ![]() | |
FranticDJ | vrijdag 24 juni 2011 @ 22:24 |
Mwa, kan nog vanalles gebeuren ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 24 juni 2011 @ 23:24 |
jup geen ruimte | |
Kluupkluup | zondag 26 juni 2011 @ 12:40 |
De boot is gister vertrokken vanuit Rio richting Dakar.. Hij was dus tòch niet gezonken ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 29 juni 2011 @ 12:48 |
http://www.autoblog.nl/ar(...)r-217-800#post-44070![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 juni 2011 @ 17:48 |
Weet niet of het al eerder is gezegd. Maar hij kOmt uit een warm gebied met weinig regen etc. Als hij hier in Nederland komt is hi dan niet in no time verrot? | |
zeeeend | woensdag 29 juni 2011 @ 17:58 |
Weinig regen ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Regen_%28neerslag%29 Regen in Nederland Gemiddeld valt er per jaar 690 tot ruim 900 mm aan neerslag in Nederland. http://www.klimaatinfo.nl/brazilie/saopaulo.htm De gemiddelde jaarlijkse neerslag is hier 1317 mm . De meeste regen valt hier gebruikelijk in de warmere maanden, en nauwelijks tussen juni en augustus. Noch São Paulo, noch de nabijgelegen kust is ooit getroffen door een tropische cycloon, en tornado activiteiten zijn hier ongewoon., Een flinke tectylsessie is natuurlijk niet overbodig | |
Kluupkluup | woensdag 29 juni 2011 @ 18:13 |
Ik ben docent Aardrijkskunde en dit doet pijn aan mijn ogen ![]() Moet ik wel bijzeggen dat de jaargemiddelden van Brazilië flink omhoog worden bijgeschroeft door de vele regenval in Noord-Brazilië. Sao Paulo is beduidend droger, maar het kan er nog steeds hozen.. [edit] Ah bovenstaand bericht gaat al over SP.. | |
ArcticBlizzard | woensdag 29 juni 2011 @ 18:39 |
Vooral de combinatie lucht/wind van zee en pekel in de winter is slecht voor een auto. | |
Kluupkluup | woensdag 29 juni 2011 @ 22:42 |
Zoals verwacht heeft het schip inderdaad een paar dagen vertraging opgelopen in Rio. Hij zal, zoals het er nu naar uitziet, de 16e in Antwerpen aankomen. Dat is mooi kut, want dat is op een zaterdag, dus moet ik twee keer een autoambulance huren.. | |
Guppy | woensdag 29 juni 2011 @ 22:51 |
Er kan nog van alles gebeuren toch? Misschien krijgt ie nog wind mee of loopt ie nog een paar dagen op? | |
2cv | donderdag 30 juni 2011 @ 00:04 |
Het is geen zeilboot ![]() | |
Guppy | donderdag 30 juni 2011 @ 00:17 |
Nee, maar dat klonk wat gezelliger ![]() | |
Grimace | donderdag 30 juni 2011 @ 00:42 |
Supervet dat je dit doet! Als ik over een paar jaar genoeg geld heb wil ik ook proberen een t1 of t2 uit het buitenland te gaan halen. Mooi busje trouwens, die kleur! ![]() | |
Kluupkluup | donderdag 30 juni 2011 @ 00:52 |
Ik ga overigens kijken of ik hem dermate 'goed' kan krijgen dat ik er meteen met vrienden mee naar Zuid-Frankrijk kan rijden (in etappes uiteraard).. | |
zeeeend | donderdag 30 juni 2011 @ 17:23 |
Of de container spoelt van dek | |
Kluupkluup | donderdag 30 juni 2011 @ 19:30 |
Het is een RoRo-schip en mijn busje staat dus 'veilig' in het ruim ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 30 juni 2011 @ 23:08 |
Extra verzekering afgesloten? | |
Kloktijd | vrijdag 1 juli 2011 @ 16:58 |
Ik ga er later zeker een aanschaffen ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 1 juli 2011 @ 17:04 |
Ding is 'gewoon' verzekerd via de broker. Wat bedoel je met extra? | |
Pumatje | vrijdag 1 juli 2011 @ 17:56 |
Ik had hem daar laten herstellen, al het plaatwerk in ieder geval.. die lui werken daar voor niets in vergelijking met Nederlands loon. Plaatwerk is alleen maar tijdrovend, saai, irritant, zwaar , lang en indien mogelijkheid om het te laten uibesteden alleen maar beter omdat het bepaalde skills vereist. Had je een prima startpunt gehad voor het project. | |
Kluupkluup | vrijdag 1 juli 2011 @ 18:01 |
Een vriend/kennis van mij is lasser en was mede-eigenaar (door financieel geschil niet meer) van een garage die gespecialiseerd is in luchtgekoelde vw's.. Dus dat zit wel goed ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 1 juli 2011 @ 18:44 |
Zij kunnen zich bij schade beperken tot een bepaalde hoogte. In dit geval zou het gewicht de bepalende factor zijn om de hoogte te berekenen van de vergoeding die je krijgt bij eventuele schade. HEt is echter wel vaak mogelijk om je te verzekeren tegen een hogere waarde. | |
Kluupkluup | vrijdag 1 juli 2011 @ 19:40 |
Ik moet 10% van de (verzekerde) waarde betalen in de haven an Antwerpen. Dus dat gaan we niet doen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2011 @ 20:34 |
Niet vergeten dat niet iedereen zo slim is op dat gebied als jij he. Langdurig regent het daar nooit. En aangezien het er praktisch nooit kouder word dan 10 graden is hij ook weer snel opgedroogd. Misschien is de auto wel gewend aan dat type klimaat. Ik zou mij kunnen voorstellen dat hij bij de eerste keer flinke vorst een opdonder kan krijgen. En dat dan je bus pijn aan de ogen doet ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:22 |
Ik zeg het nu voor het eerst in dit topic, maar ik ga de bus na de zomer verkopen. Ik heb geen onderdak (zelfs geen parkeerplek), want woon in het centrum van Utrecht. Heb geen geld voor stalling, laat staan voor opknappen. Ik wil hem gewoon door de APK krijgen en met 4 vriendin naar Zuid-Frankrijk rijden (in etappes).. Ik ben mij ervan bewust er niet heel veel op te verdienen, àls ik er al iets op verdien.. | |
TeleluvR | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:23 |
TVP voor de verkoop! ![]() | |
Guppy | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:23 |
Ah ![]() ![]() Maar ik weet zeker dat ie hier op Fok! best een huisje zou kunnen vinden ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:24 |
Da's een domper. | |
Guppy | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:25 |
Maar maar (ik kan er toch niet helemaal bij), al die moeite, voor één zomer roadtrippen...? | |
TeleluvR | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:26 |
Ligt eraan met hoeveel winst je em hier kwijt kunt. Ik zou best wat moeite doen om zo'n bus hier te krijgen, een roadtrip en dan 1000 euro winst scoren. Lijkt mij de moeite waard... | |
Barcaconia | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:27 |
Al moet je aan het eind 1000 bijleggen is het nog de moeite waard. Dan heb je voor 1000 euro 2 mooie vakanties gehad en je hebt weer geld om het met meer ervaring nog eens te doen met meer winst ![]() | |
TeleluvR | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:29 |
Dat ook natuurlijk. Een week zo'n bus huren kost je al 750 euro in het hoogseizoen ![]() | |
Anne | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:30 |
Ah, wat zonde dat je hem niet kunt behouden, maar wat Barca en Guppy zeggen ![]() ![]() | |
Guppy | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:37 |
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Maar ik zou m, als ik m eenmaal had, zo graag willen houden ![]() Ik hoop dat we ervan kunnen blijven genieten in ieder geval ![]() | |
TeleluvR | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:42 |
![]() | |
T42 | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:49 |
dat wil je niet daar laten doen! heb je ooit pimp my ride gezien met de T1 bus.... ze plamuren gewoon over de gaten heen en popnagelen er wel een plaatje op... lassen kenne ze daar niet zo als hier... kun je hem beter naar polen brengen ![]() | |
T42 | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:50 |
kieftenklok.nl ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2011 @ 22:56 |
Wat een moeite dan zeg.... Beetje een topickiller dit | |
Kluupkluup | vrijdag 1 juli 2011 @ 23:39 |
Maar er is hoop.. Er is nog niks zeker, maar kan via mijn contactpersoon een hele mooie 6-deurs T1 overnemen.. Alleen wil ik persé eerst met mijn eigen T1 toeren.. Ik hoop dus een beetje winst te pakken en daarmee de 6-deurs te financieren.. | |
Anne | zaterdag 2 juli 2011 @ 00:12 |
En daar heb je dan ineens wel een stalling of parkeerplaats voor? Of hoe ga je dat doen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 juli 2011 @ 00:15 |
Klopt, die hebben er zelfs bedrijfje van gemaakt. | |
Kluupkluup | zaterdag 2 juli 2011 @ 01:39 |
Blijft een beetje aanklooien.. ![]() Misschien moet ik die dan ook verkopen etc. etc. ondertussen beetje sparen.. en dann.... kan ik er 1 houden.. Komt eigenlijk voornamelijk doordat het me allemaal een stuk meer geld heeft gekost dan ik gehoopt had.. Verliesgevend zou het wel niet zijn, maar de tijd/moeite haal je er niet uit. Ik mag blij zijn als ik 'gratis' kan toeren deze zomer.. Dan is sowieso een droom in vervulling gegaan ![]() | |
Pumatje | zaterdag 2 juli 2011 @ 03:03 |
als je goede zaak zoekt, kan dat prima. ze kunnen daar echt prima lassen, vaak beter dan hier, maar je moet wel de goede lui vinden | |
Kluupkluup | zaterdag 2 juli 2011 @ 11:31 |
Ik zie het verband niet zo goed met K&K en Pimp my Ride ![]() K&K staat volgens mij in 'het wereldje' juist bekend om zijn kwaliteit.. | |
Guppy | zaterdag 2 juli 2011 @ 11:36 |
Ik denk dat dat Pimp my Ride meer sloeg op de lassers in Brazilie? | |
Kluupkluup | zaterdag 2 juli 2011 @ 11:41 |
Ah klopt.. Dacht dat T42 bedoelde dat K&K ook 'plamuurde'... | |
ArcticBlizzard | zaterdag 2 juli 2011 @ 11:45 |
Wij hebben onze oldtimer in een oude parkeer garage staan. Kost 55 euro per maand en dan staat hij in ieder geval veilig (camera bewaking, pasjes etc) en relatief beschut. Wie weet bestaat een dergelijke optie ook bij jullie in Utrecht wel, of net erbuiten. Kleine garage huren kost al snel 300 euro per maand. | |
Kluupkluup | zaterdag 2 juli 2011 @ 11:58 |
Had al gekeken ja.. ¤300,- is minimum voor een box.. | |
T42 | zaterdag 2 juli 2011 @ 12:55 |
zoderju ik ga stalling beginne! ik betaal in 1 stalling 100 euro perjaar perauto en de ander 120 perjaar per auto. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 2 juli 2011 @ 14:08 |
Stalling is zo mongolisch duur her en der. | |
2cv | zaterdag 2 juli 2011 @ 14:10 |
Ik weet iets voor ¤45,- per maand. Maar dat zit NIET in Utrecht ... | |
ArcticBlizzard | zaterdag 2 juli 2011 @ 15:30 |
Tsja Den Haag he...... | |
Kluupkluup | zondag 10 juli 2011 @ 21:44 |
Weet iemand nog een adresje voor een autoambulance?? Zondag komt de boot aan! ![]() | |
2cv | zondag 10 juli 2011 @ 22:05 |
Je kan ook een oprijwagen regelen, dat rijdt prettiger en veiliger. Daarbij hoef je dan niet een 'dikke' auto te regelen om de kar te trekken. | |
CafeRoker | zondag 10 juli 2011 @ 22:09 |
edit, ik zie nu pas dat dat ambulance adres niet bepaald in de buurt is | |
Kluupkluup | zondag 10 juli 2011 @ 23:24 |
Ik heb enkel B, maar misschien kan ik iemand regelen met BE.. | |
Mercer | zondag 10 juli 2011 @ 23:27 |
Genoeg autoambulances te vinden op marktplaats! Zondag al? ![]() | |
2cv | zondag 10 juli 2011 @ 23:52 |
Nog een reden ![]() | |
Kluupkluup | zondag 10 juli 2011 @ 23:56 |
O wacht.. Ik heb mij inmiddels wat beter ingelezen.. Oprijwagen is wat ik bedoel met 'autoambulance'.. ![]() | |
2cv | maandag 11 juli 2011 @ 00:00 |
Het kan idd wat verwarrend zijn, ik weet ook niet hoe het officieel heet. Nog een pluspunt van wat ik een oprijwagen noem: vaak zit daar een lier op zodat je een auto gecontroleerd op kan lieren. | |
Kluupkluup | maandag 11 juli 2011 @ 00:41 |
Wat een prijzen.. Je zit al snel op de ¤150,- gezien het aantal km's.. En dan heb ik hem alleen nog maar bij een garage staan. Voordat hij bij de RDW staat ben je dus al ¤250,- kwijt.. | |
Tarado | maandag 11 juli 2011 @ 00:44 |
Mag je niet zelf rijden met die Braziliaanse platen? Zolang je maar verzekerd bent toch? [ Bericht 1% gewijzigd door Tarado op 11-07-2011 01:01:39 ] | |
2cv | maandag 11 juli 2011 @ 14:09 |
Ik heb er 1 gevonden voor ¤95,- met 500 vrije kilometers. | |
Kluupkluup | maandag 11 juli 2011 @ 15:58 |
Lijkt mij eigenlijk niet.. En voor hoelang dan? | |
Kluupkluup | maandag 11 juli 2011 @ 15:59 |
Waar? (mag ook via pm) | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 16:01 |
Je mag als Nederlander niet met buitenlandse platen rijden. Je kan wel bij de RDW een voorlopig kenteken regelen. Geen idee of dat goedkoper is dan een oprijwagen. Naar de RDW zelf toe hoef je alleen maar te bellen. Dan krijg je een voorlopig nummer, dat kalk op je twee bordjes karton en je mag naar het RDW-keuringsstation rijden. | |
Tarado | maandag 11 juli 2011 @ 17:22 |
Nee je mag niet blijvend met buitenlandse platen rijden maar hij wil de auto toch importeren dus dan maakt het niet uit om met de auto naar Nederland te rijden. Dat RDW kenteken is maar 1 dag geldig en kan je ook maar 1 keer aanvragen volgens mij. Kijk even op deze site wat betreft verzekering: http://www.diks.nl/importverzekering Maar goed kost ook weer 100 euro zie ik | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 17:29 |
Nee, je mag alleen met export-kentekens rondrijden. Of NL voorlopige import-platen. Als Nederlander nooit met buitenlandse platen tenzij je net verhuisd bent. En ja, maar 1 keer ja. Dat zei ik namelijk ook. | |
Tarado | maandag 11 juli 2011 @ 17:38 |
lastig ![]() | |
2cv | maandag 11 juli 2011 @ 17:49 |
Auto Pallas in Leeuwarden. Het is de onderste op de pagina. Echter, toen ik het ding huurde viel de motor uit en ging ook niet weer aan. Gelukkig wel net voor mijn huis. Uiteindelijk is het ding afgesleept. Het heeft me al met al niets extra's gekocht. | |
junkiexp | maandag 11 juli 2011 @ 18:16 |
Je moet een afspraak maken bij de RDW, en dan kan je een eendagskenteken krijgen wat je zelf moet maken en alleen op de dag van de keuring geldig is. Ik heb toen een eendagsverzekering bij www.diks.nl geregeld voor ¤ 25. | |
Kluupkluup | maandag 11 juli 2011 @ 23:52 |
Zijn dit nu 14", 15" of 16" velgen? Kan iemand dat inschatten?![]() | |
DiegoArmandoMaradona | maandag 11 juli 2011 @ 23:58 |
Schat 14' | |
Kluupkluup | dinsdag 12 juli 2011 @ 00:06 |
Klinkt opzich wel logisch.. 14" = 35cm De tegels waar hij opstaat zijn dan waarschijnlijk 20x20cm.. (standaard maatje voor tegels) De velg is ongeveer 1,5 een tegel.. Maar aan de andere kant is 15" 38cm.. En zo'n arendsoog heb ik nu ook weer niet (om het verschil te zien).. | |
junkiexp | dinsdag 12 juli 2011 @ 17:51 |
Kan je niet zo berekenen natuurlijk, ligt ook aan de hoogte van de band. Maar ik gok dat dit 15'' is. | |
Kluupkluup | donderdag 14 juli 2011 @ 19:45 |
Hij is aangekomen in de haven van Antwerpen. Nu kan het grote papierwerkgeknutsel in België beginnen ![]() Nog een foto voor de leuk die ik opgestuurd kreeg van de Braziliaanse man waar ik het busje van heb gekocht.. Op de foto sta ik overigens zelf.. ![]() | |
PH-KCD | donderdag 14 juli 2011 @ 19:46 |
Gave bus man! ![]() | |
Guppy | donderdag 14 juli 2011 @ 19:48 |
Ik vind m zo tof ![]() | |
2cv | donderdag 14 juli 2011 @ 19:51 |
Hopelijk lukt het met de papieren. Er is ooit een spiksplinternieuwe auto de shredder in gegaan omdat 1 lettertje op de papieren niet klopte. Was in België ... Enneh, geinig kenteken ![]() | |
Mercer | donderdag 14 juli 2011 @ 19:52 |
Zullen een hoop mensen jaloers zijn! Hij is echt mooi! ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 juli 2011 @ 19:54 |
![]() ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 14 juli 2011 @ 19:56 |
Wat is dit nu weer voor een kroegverhaal? ![]() | |
Guppy | donderdag 14 juli 2011 @ 20:06 |
Ik, bijvoorbeeld ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 14 juli 2011 @ 20:33 |
tof | |
2cv | donderdag 14 juli 2011 @ 20:36 |
Kroeg ? Waar ? | |
caspervc | donderdag 14 juli 2011 @ 22:15 |
Heeele vette bus! Al plannen? Je moet zowieso wel een Europese bumper hebben hoor! zo'n chromen! | |
2cv | donderdag 14 juli 2011 @ 23:08 |
Die bussen hebben allemaal chromen bumpers, dan is zo'n witte wel orgineel. | |
Guppy | vrijdag 15 juli 2011 @ 06:58 |
Ik zou er ook niet teveel aan wijzigen. Hij ziet er juist hee origineel uit! | |
Kluupkluup | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:38 |
Juist niet.. Bijna geen enkele bus heeft chromen bumpers.. Deluxe versies hebben hooguit een chromen strip op de bumper.. ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:43 |
Ik heb trouwens nu voor de 3e keer (!) een naheffing gekregen uit Brazilië van een paar honderd euro.. Je zou bijna denken dat ze mij een loer willen draaien ![]() Even voor de mensen die denken een goudmijntje gevonden te hebben: weet waar je aan begint.. Been there, done that. | |
r8v2 | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:44 |
Kun je niet wachten met betalen totdat je de bus hebt? En dan alsnog niet betalen? ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 15 juli 2011 @ 15:31 |
Ik kan er ook nu wel voor kiezen, maar nu ligt de rekening bij mijn contactpersoon. Diegene heb ik persoonlijk ontmoet in Brazilië en die laat je ook niet met de rekening zitten. Even uitleggen waar deze naheffing van komt: De verkoper bracht de bus naar de haven van Santos (Sao Paulo ligt niet aan de kust, Santos is de dichtsbijzijnde haven). De verkoper woont in 'Grande Sao Paulo' in het plaatsje Aruja. Hij dacht alle documenten in orde te hebben, maar de autoriteiten in Santos wilden dat de documenten overgezet werden naar het district waar Santos in ligt. Ondertussen stond het busje alweer meer dan 10 dagen in een loods. En dat geintje kost mij nu R$492,87 (¤221,83).... In NL moet je nog denken aan: - Kosten oprijwagen, incl. brandstof - Inklaringskosten - APK - RDW - Blauw kenteken | |
r8v2 | vrijdag 15 juli 2011 @ 15:36 |
Ja, importeren is leuk, maar je moet er wel tegen kunnen ![]() Ik heb laatst een scooter "ingevoerd" (ding had geen kenteken sinds 2006, toen die plicht werd ingevoerd) en de RDW was nog te beroerd om het ding ff mee uit mijn aanhanger te tillen ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 15 juli 2011 @ 15:52 |
Ach, ik heb er geen spijt van.. Maar in het topic leek het net alsof het van een leien dakje is gegaan. Ik krijg serieus na aanleiding van dit topic mailtjes/PM in de trend van: "Hee, ik zag je topic over het importeren van dat busje. Hoe doe je dat precies? Ik zit er ook over na te denken" Ja daaag.. Uren, dagen, heb ik achter de computer gezeten om dit te kunnen doen en dan denken mensen dat ik ze even alles in de schoot werp. Ik wil best mensen advies geven in specifieke dingen, ik ben ook zelf door genoeg mensen geholpen. Maar als je zoiets wil doen, dan moet je er ook wat voor over hebben. En dat heb ik. | |
r8v2 | vrijdag 15 juli 2011 @ 15:58 |
Kan het niet anders dan beamen. Het moet een beetje een avontuur zijn, geen poging tot een goedkope auto... | |
Audreyoot | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:06 |
Je mag em bij mij gratis stallen ![]() | |
Mercer | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:14 |
Als je vaker auto's importeert kan je efficiënt gaan werken. Elke eerste, of eenmalige keer is natuurlijk behelpen. Maar het is prachtig dat je dit tot dusver succesvol voor elkaar hebt gekregen, ik vind het een flinke prestatie! | |
Kluupkluup | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:32 |
![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:33 |
Moet ie dan in natura betalen? ![]() | |
Audreyoot | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:50 |
Nee in Limburg ![]() | |
Mercer | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:53 |
Maar Kluup, waar ga je die bus nu stallen? Op straat zetten lijkt me een beetje link. Of? | |
Kluupkluup | vrijdag 15 juli 2011 @ 17:16 |
Nou, hij staat eerst bij de garage voor APK.. Daarna ga ik ermee op vakantie. En dan komt hij op marktplaats. In de tussentijd kan hij wel bij mijn ouders onder de carport. Hoop ik. (M'n moeder leest mee heb ik begrepen, dus ma, bij deze ![]() De Polo kan wel een maandje in de buitenlucht staan.. Toch? ![]() | |
Erasmo | zaterdag 16 juli 2011 @ 16:38 |
Dat kan ik beamen, heb een auto uit Bosnië geïmporteerd maar wat een bureaucratische hel kom je tegen als je wat van buiten de EU haalt. | |
Geelman | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:52 |
Hmmm, ik zou toch echt proberen die auto te houden na alle moeite die je er voor gedaan hebt! ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 16 juli 2011 @ 23:55 |
Ik wil een 6-deurs ![]() ![]() | |
Mercer | zondag 17 juli 2011 @ 00:07 |
Ik zou hem ook niet meer weg kunnen doen. Hier ga je spijt van krijgen TS. | |
Kluupkluup | zondag 17 juli 2011 @ 15:28 |
Dinsdag kan ik hem ophalen in Antwerpen.. Er is ook nog eens een fiks BTW bedrag en 'brandstoftax' bij gekomen.. Lekker dan.. Je vraagt een offerte aan de vervoerder. Deze komt uit op $2000,-. Vervolgens krijg je de factuur en dan is het een dikke $3000,-.. ![]() Had de kleine lettertjes beter kunnen lezen ![]() | |
TeleluvR | zondag 17 juli 2011 @ 22:01 |
Wel een beetje balen van alle onvoorziene kosten. Ik hoop dat je er desondanks wel veel plezier van kunt/zult hebben! | |
Tarado | maandag 18 juli 2011 @ 16:04 |
Waardeloos, als zo'n auto in een 20' container past is het misschien beter dat de volgende keer te doen, (als je het nog een keer gaat doen na deze toch kostbare ervaring) | |
Kluupkluup | maandag 18 juli 2011 @ 17:03 |
20' container is niet rendabel ivm duur van de huur van de container + opslag container. 40' container passen, als je de bumpers eraf haalt, 3 busjers in. En dan zou het wellicht nét uitkomen.. Maar dan mogen daar ook geen onverwachte kosten bijzitten.. Dus ik neig nog steeds naar RoRo-transport. Ps. De Belgische Douane heeft, uiteraard, mijn busje eruit gehaald voor een grondige check. Het wordt waarschijnlijk niet eerder dan woensdag voordat ze hem vrijgeven.. ![]() Nu moet ik dus weer het huren van de oprijwagen verplaatsen, garage bellen, RDW uitstellen, etc.. | |
Kluupkluup | zaterdag 23 juli 2011 @ 13:17 |
Teaser..![]() als het topic vol is maak ik even een nieuwe aan met de nieuwe ontwikkelingen | |
Guppy | zaterdag 23 juli 2011 @ 13:23 |
Ooh, hij is er ![]() | |
Omniej | zaterdag 23 juli 2011 @ 13:47 |
Haha, prachtige teaser. ![]() En bij dezen een meehelppost om het topic vol te krijgen. ![]() Ik zie nu trouwens ook dat ik eerder nog helemaal niet gereageerd heb, maar ik volg 't topic al wel van het begin en wil nog even kwijt dat ik het écht een stoer project vind. ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 23 juli 2011 @ 14:17 |
Gezien het aantal views zijn er meer mensen die niet posten, wel lezen ![]() | |
Erasmo | zaterdag 23 juli 2011 @ 14:19 |
Bijna | |
Erasmo | zaterdag 23 juli 2011 @ 14:20 |
Vol! |