Nee je mag niet blijvend met buitenlandse platen rijden maar hij wil de auto toch importeren dus dan maakt het niet uit om met de auto naar Nederland te rijden.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef r8v2 het volgende:
Je mag als Nederlander niet met buitenlandse platen rijden. Je kan wel bij de RDW een voorlopig kenteken regelen. Geen idee of dat goedkoper is dan een oprijwagen.
Naar de RDW zelf toe hoef je alleen maar te bellen. Dan krijg je een voorlopig nummer, dat kalk op je twee bordjes karton en je mag naar het RDW-keuringsstation rijden.
lastigquote:Op maandag 11 juli 2011 17:29 schreef r8v2 het volgende:
Nee, je mag alleen met export-kentekens rondrijden. Of NL voorlopige import-platen. Als Nederlander nooit met buitenlandse platen tenzij je net verhuisd bent.
En ja, maar 1 keer ja. Dat zei ik namelijk ook.
Auto Pallas in Leeuwarden. Het is de onderste op de pagina. Echter, toen ik het ding huurde viel de motor uit en ging ook niet weer aan. Gelukkig wel net voor mijn huis. Uiteindelijk is het ding afgesleept. Het heeft me al met al niets extra's gekocht.quote:
Klinkt opzich wel logisch..quote:
Kan je niet zo berekenen natuurlijk, ligt ook aan de hoogte van de band.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:06 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Klinkt opzich wel logisch..
14" = 35cm
De tegels waar hij opstaat zijn dan waarschijnlijk 20x20cm.. (standaard maatje voor tegels)
De velg is ongeveer 1,5 een tegel..
Maar aan de andere kant is 15" 38cm.. En zo'n arendsoog heb ik nu ook weer niet (om het verschil te zien)..
quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Hij is aangekomen in de haven van Antwerpen.
Nu kan het grote papierwerkgeknutsel in België beginnen
Nog een foto voor de leuk die ik opgestuurd kreeg van de Braziliaanse man waar ik het busje van heb gekocht.. Op de foto sta ik overigens zelf..
[ afbeelding ]
Wat is dit nu weer voor een kroegverhaal?quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:51 schreef 2cv het volgende:
Hopelijk lukt het met de papieren. Er is ooit een spiksplinternieuwe auto de shredder in gegaan omdat 1 lettertje op de papieren niet klopte. Was in België ...
Enneh, geinig kenteken
Ik, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 14 juli 2011 19:52 schreef Mercer het volgende:
Zullen een hoop mensen jaloers zijn! Hij is echt mooi!
Kroeg ? Waar ?quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een kroegverhaal?
Juist niet.. Bijna geen enkele bus heeft chromen bumpers.. Deluxe versies hebben hooguit een chromen strip op de bumper..quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:08 schreef 2cv het volgende:
Die bussen hebben allemaal chromen bumpers, dan is zo'n witte wel orgineel.
Kun je niet wachten met betalen totdat je de bus hebt? En dan alsnog niet betalen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:43 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb trouwens nu voor de 3e keer (!) een naheffing gekregen uit Brazilië van een paar honderd euro..
Je zou bijna denken dat ze mij een loer willen draaien
Even voor de mensen die denken een goudmijntje gevonden te hebben: weet waar je aan begint.. Been there, done that.
Ik kan er ook nu wel voor kiezen, maar nu ligt de rekening bij mijn contactpersoon. Diegene heb ik persoonlijk ontmoet in Brazilië en die laat je ook niet met de rekening zitten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:44 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kun je niet wachten met betalen totdat je de bus hebt? En dan alsnog niet betalen?.
Ach, ik heb er geen spijt van..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:36 schreef r8v2 het volgende:
Ja, importeren is leuk, maar je moet er wel tegen kunnen.
Ik heb laatst een scooter "ingevoerd" (ding had geen kenteken sinds 2006, toen die plicht werd ingevoerd) en de RDW was nog te beroerd om het ding ff mee uit mijn aanhanger te tillen.
Nee in Limburgquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:32 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]Woon je toevallig ook in Utrecht?
Nou, hij staat eerst bij de garage voor APK.. Daarna ga ik ermee op vakantie. En dan komt hij op marktplaats. In de tussentijd kan hij wel bij mijn ouders onder de carport. Hoop ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:53 schreef Mercer het volgende:
Maar Kluup, waar ga je die bus nu stallen? Op straat zetten lijkt me een beetje link. Of?
Dat kan ik beamen, heb een auto uit Bosnië geďmporteerd maar wat een bureaucratische hel kom je tegen als je wat van buiten de EU haalt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ach, ik heb er geen spijt van..
Maar in het topic leek het net alsof het van een leien dakje is gegaan.
Ik krijg serieus na aanleiding van dit topic mailtjes/PM in de trend van:
"Hee, ik zag je topic over het importeren van dat busje. Hoe doe je dat precies? Ik zit er ook over na te denken"
Ja daaag.. Uren, dagen, heb ik achter de computer gezeten om dit te kunnen doen en dan denken mensen dat ik ze even alles in de schoot werp. Ik wil best mensen advies geven in specifieke dingen, ik ben ook zelf door genoeg mensen geholpen.
Maar als je zoiets wil doen, dan moet je er ook wat voor over hebben. En dat heb ik.
Ik wil een 6-deursquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:52 schreef Geelman het volgende:
Hmmm, ik zou toch echt proberen die auto te houden na alle moeite die je er voor gedaan hebt!
Ik zou hem ook niet meer weg kunnen doen. Hier ga je spijt van krijgen TS.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:52 schreef Geelman het volgende:
Hmmm, ik zou toch echt proberen die auto te houden na alle moeite die je er voor gedaan hebt!
Waardeloos, als zo'n auto in een 20' container past is het misschien beter dat de volgende keer te doen, (als je het nog een keer gaat doen na deze toch kostbare ervaring)quote:Op zondag 17 juli 2011 15:28 schreef Kluupkluup het volgende:
Dinsdag kan ik hem ophalen in Antwerpen..
Er is ook nog eens een fiks BTW bedrag en 'brandstoftax' bij gekomen..
Lekker dan.. Je vraagt een offerte aan de vervoerder. Deze komt uit op $2000,-.
Vervolgens krijg je de factuur en dan is het een dikke $3000,-..
Had de kleine lettertjes beter kunnen lezen
20' container is niet rendabel ivm duur van de huur van de container + opslag container.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waardeloos, als zo'n auto in een 20' container past is het misschien beter dat de volgende keer te doen, (als je het nog een keer gaat doen na deze toch kostbare ervaring)
Haha, prachtige teaser.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Teaser..
[ afbeelding ]
als het topic vol is maak ik even een nieuwe aan met de nieuwe ontwikkelingen
Gezien het aantal views zijn er meer mensen die niet posten, wel lezenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Haha, prachtige teaser.
En bij dezen een meehelppost om het topic vol te krijgen.
Ik zie nu trouwens ook dat ik eerder nog helemaal niet gereageerd heb, maar ik volg 't topic al wel van het begin en wil nog even kwijt dat ik het écht een stoer project vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |