Die zijn voor mij ook niet helemaal helder.. En waarom? Ik betaal in dollars en de brandstofprijzen willen nog wel eens veranderen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mkay. Ik zou het wel waarderen als je de verzendkosten hier post
Ik zie trouwens net dat ik ook alles in de OP heb gezet...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mkay. Ik zou het wel waarderen als je de verzendkosten hier post
Heb de vervoerder te kennen gegeven dat ik akkoord ga met de prijs die genoemd wordt in de offerte. Dan moet het busje door de douane en daarna duurt het nog 38 dagen voor het busje in de haven van Antwerpen is..quote:
Ben al een week terug. Ik was daar maar 1 week. Heb mij een halve dag bezig gehouden met het busje. Papierwerk uitbesteed. Daarna 5 dagen op t strand gelegen in Floripa, 600km ten zuiden van Sao Paulo.quote:
Dus je hebt je busje goedkoper en je hebt er nog een mooie vakantie aan overgehouden ookquote:Op zondag 15 mei 2011 01:41 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ben al een week terug. Ik was daar maar 1 week. Heb mij een halve dag bezig gehouden met het busje. Papierwerk uitbesteed. Daarna 5 dagen op t strand gelegen in Floripa, 600km ten zuiden van Sao Paulo.
Benzinequote:Op zondag 15 mei 2011 11:37 schreef DellOptimus het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop! (Y)
Hopelijk blijft hij het voorlopig doen en wordt het een mooi karretje.
Even wat anders; Wat verbruikt zo'n T1 eigenlijk, en wat is de topsnelheid?
Haha vet, ik vond die opdracht op de top gear track met dat ding echt klotequote:Op zondag 15 mei 2011 13:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nordschleife VW T1 Samba Bus 7:53,485
Mwah.. Die uit dat spel is 'iets' sneller dan die van mij.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nordschleife VW T1 Samba Bus 7:53,485
Het is een understatement dat hij niet snel is. Mja, in een Ferrari passen weer geen 9 mensenquote:Op zondag 15 mei 2011 15:34 schreef DellOptimus het volgende:
Hmm 110 is niet echt snel, zeker niet als je hem dan nog moet vullen met personen haha.
Heb je dat geld overgemaakt of cash betaald?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:40 schreef Kluupkluup het volgende:
Twee tegenslagen gehad vandaag:
- Er is 230 euro ingehouden door de Braziliaanse belastingen van mijn betaling aan de verkoper. Deze moet ik dus alsnog overmaken.
- De kosten in de Antwerpse haven blijken tóch behoorlijk tegen te vallen ('enkele honderden euro's duurder'). Al met al is RoRo naar Antwerpen dus íets (ipv behoorlijk) goedkoper dan containervervoer naar R'dam.
Ik ga niet met een paar duizend euro door de straten van Sao Paulo lopen. Daarbij kon ik daar maar maximaal R$500,- (¤220,-) per dag opnemen.. Dus gewoon via banktransfer gedaan..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je dat geld overgemaakt of cash betaald?
Nee dat is heel verstandig, maar je had ook via bijvoorbeeld Western Union aan jezelf kunnen overmaken en hem dan bij cashen meteen betalenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik ga niet met een paar duizend euro door de straten van Sao Paulo lopen. Daarbij kon ik daar maar maximaal R$500,- (¤220,-) per dag opnemen.. Dus gewoon via banktransfer gedaan..
Western Union pakt ook een percentage he.. 'En bij cashen meteen betalen'.. Ik wist natuurlijk niet wat ik kon verwachten daar.. Of ik met het openbaar vervoer naar zijn huis moest door een favela ofzo.. Maar heb daar van te voren sowieso niet goed genoeg over nagedacht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee dat is heel verstandig, maar je had ook via bijvoorbeeld Western Union aan jezelf kunnen overmaken en hem dan bij cashen meteen betalen
Tuurlijk, maar dan moet je de centen er wel voor hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:58 schreef brammerd het volgende:
was het niet ergens ook gunstiger om er gelijk meerdere mee te nemen?
Zoals jij het gedaan hebt is wel het veiligst, dan maar wat kosten, ik vroeg het me alleen af ivm die inhoudingquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:22 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Western Union pakt ook een percentage he.. 'En bij cashen meteen betalen'.. Ik wist natuurlijk niet wat ik kon verwachten daar.. Of ik met het openbaar vervoer naar zijn huis moest door een favela ofzo.. Maar heb daar van te voren sowieso niet goed genoeg over nagedacht.
Ik heb meer nieuws over 'de kosten in de Antwerpse haven'...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:40 schreef Kluupkluup het volgende:
Twee tegenslagen gehad vandaag:
- Er is 230 euro ingehouden door de Braziliaanse belastingen van mijn betaling aan de verkoper. Deze moet ik dus alsnog overmaken.
- De kosten in de Antwerpse haven blijken tóch behoorlijk tegen te vallen ('enkele honderden euro's duurder'). Al met al is RoRo naar Antwerpen dus íets (ipv behoorlijk) goedkoper dan containervervoer naar R'dam.
Wat is dan wel een oldtimer?quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:22 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik heb meer nieuws over 'de kosten in de Antwerpse haven'...
De douane ziet een VW Bus uit 1966 niet als een oltimer maar als een tweedehands auto.. Dus 10% over de aanschafprijs betalen en daaroverheen nog 21% belasting..
ik zou nooit meer naar den bels gaan, wat een schijt regelsquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:22 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik heb meer nieuws over 'de kosten in de Antwerpse haven'...
De douane ziet een VW Bus uit 1966 niet als een oltimer maar als een tweedehands auto.. Dus 10% over de aanschafprijs betalen en daaroverheen nog 21% belasting..
Hmm, daar zit wat in, je zou daar misschien wel even achteraan kunnen bellen of het mogelijk is om de kosten te drukken door hem zelf te lossenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Leuk idee.. Je bedoeld dat je hem pas in NL inklaard bij de douane?
Ik denk dat de kosten dan nog (veel) hoger uitvallen aangezien ik dan het lossen en laden in Antwerpen moet uitbesteden. Het lijkt mij immers niet dat ik bij een busje mag die nog niet is ingeklaard..
Je wil niet weten hoeveel auto's er in Polen gerestaureerd worden; vaklui te over, tegen relatief lage loonkosten, nadeeltje is dat je wel moet zien dat de patiënt in Polen komt en later weer terugquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:41 schreef theKiD het volgende:
Ik heb hier net een Poolse chauffeur op bezoek, en die heeft me een paar sites laten zien, en daar kost een bijna in concoursstaat T2, iets meer dan 6000 euro. Dat is voor volgend jaar als ik wat geld over heb, een optie. Hij heeft al aangeboden mij te helpen daar dus, met een beetje geluk.... Who knows
Das geen probleemquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, daar zit wat in, je zou daar misschien wel even achteraan kunnen bellen of het mogelijk is om de kosten te drukken door hem zelf te lossen![]()
Da's het makkelijke van verschepen in een doosie, dan slingeren ze je container ipv de kant op, gewoon op een binnenvaartscheepie die hem naar Vlissingen tuft, daar de kant op en uitladen die handel, dat kan gewoon op de kade desnoods. Autoambulance eronder en wegwezen
[..]
Je wil niet weten hoeveel auto's er in Polen gerestaureerd worden; vaklui te over, tegen relatief lage loonkosten, nadeeltje is dat je wel moet zien dat de patiënt in Polen komt en later weer terug
Je mag nooit zelf op de kade lossen. Uberhaupt niet bij een auto komen die niet ingeklaard is.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, daar zit wat in, je zou daar misschien wel even achteraan kunnen bellen of het mogelijk is om de kosten te drukken door hem zelf te lossen![]()
Da's het makkelijke van verschepen in een doosie, dan slingeren ze je container ipv de kant op, gewoon op een binnenvaartscheepie die hem naar Vlissingen tuft, daar de kant op en uitladen die handel, dat kan gewoon op de kade desnoods. Autoambulance eronder en wegwezen
[..]
Je wil niet weten hoeveel auto's er in Polen gerestaureerd worden; vaklui te over, tegen relatief lage loonkosten, nadeeltje is dat je wel moet zien dat de patiënt in Polen komt en later weer terug
Ik heb in de haven al heel andere dingen gezien en gedaanquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je mag nooit zelf op de kade lossen. Uberhaupt niet bij een auto komen die niet ingeklaard is.
Moet 'ie wel rijdbaar zijn, anders komen er kosten bij voor het autotransport, terugweg zou ik hem dan uiteraard gewoon zelf rijden, duhquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:17 schreef theKiD het volgende:
[..]
Das geen probleemIk werk op 7 verschillende bedrijven en op 3 ervan heb ik heel erg goed contact met de poolse mensen, dus das niet het probleem
Tijd voor een topic titel wijzigingquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:48 schreef Kluupkluup het volgende:
De bus gaat 18 juni op het schip geladen worden.. Rond 10 juli komt hij aan in de haven van Antwerpen..
Ik durf nog niet te juichen.. Dat doe ik pas als ik het ding in mijn bezit hebquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Tijd voor een topic titel wijziging
ik ga proberen te halen >>> Ik heb een VW gehaald
Hij is pas gehaald als ie hier isquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Tijd voor een topic titel wijziging
ik ga proberen te halen >>> Ik heb een VW gehaald
quote:
Jullie kunnen ook gewoon op de 'volg topic' knop drukken, scheelt nutteloze TVP's.quote:
Lees eens terug.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:33 schreef TheFrankey het volgende:
Spannend zeg. Waarom duurt het eigenlijk zo lang voor hij er is? Paar nachtjes varen dan ben je er toch wel eens?
1300 enkelpoorts in een bus hmm 1:7 tot 1:10? heeft d8 ik 36/40pk en je kan er inderdaad maximaal 110 mee, doe je dat lang kun je er geen 5kmh meer meequote:Op zondag 15 mei 2011 14:33 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Mwah.. Die uit dat spel is 'iets' sneller dan die van mij.
Officieel heeft de T1 volgens mij een topsnelheid van 110km/h. Maar als je de motor niet wil vernaggelen komt dit neer op 80km/h op de snelweg.
En daarnaast staan Kever-motoren niet echt bekend om hun efficiente verbranding, je zou T42 beter kunnen vragen wat een 1300-motor verbruikt..
Voor een tripje van Sao Paolo naar Antwerpen vind ik t eerlijk gezegd nog vrij vlot..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:33 schreef TheFrankey het volgende:
Spannend zeg. Waarom duurt het eigenlijk zo lang voor hij er is? Paar nachtjes varen dan ben je er toch wel eens?
Ik liep er zoals gezegd al een paar jaar mee rond. En heb toen een tijd lang gespaard, ticket geboekt en heb een busje gekocht..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:38 schreef junkiexp het volgende:
Tof zeg, en lef dat je het daar hebt gekocht ?
Hoe is dit tot stand gekomen ?
En ik neem aan dat je ook hebt proefgereden e.d. ?
oeh de sterke versiequote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Mijn bus is overigens een 1600cc met 12volt.
Dubbel of enkel weet ik niet. Enkel lijkt me, omdat dubbel meer iets was van vanaf '70?!
Dat zou vrij lullig zijn omdat de bus maar verzekerd is tot ¤1000,- en hij is wel ietsje meer waardquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij is gebotst tegen een ander schip![]()
Zoals alle auto's van die tijd (m.u.v. Trabantjes): Ja (Maar hij staat, denk ik, benedendeks)quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar met mijn vorige vraag bedoelde ik eigenlijk: zijn deze busjes gevoelig voor roest?
In '66 waren de behandelmethodes nog niet zo goed als nu, dus ze zijn wel redelijk roestgevoelig jaquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar met mijn vorige vraag bedoelde ik eigenlijk: zijn deze busjes gevoelig voor roest?
Foto van het lossen...quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:53 schreef TSI het volgende:
[..]
In '66 waren de behandelmethodes nog niet zo goed als nu, dus ze zijn wel redelijk roestgevoelig ja
En nu een aantal weken in de zilte zeelucht
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Foto van het lossen...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Foto van het lossen...
[ afbeelding ]
Aan dek heeft ie containerposities, dus je mag vrij wel aan nemen dat ie benedendeks staatquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Zoals alle auto's van die tijd (m.u.v. Trabantjes): Ja (Maar hij staat, denk ik, benedendeks)
Eerste waar ik aan dacht was: Harvey Dentquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Foto van het lossen...
[ afbeelding ]
een samba bus. zag bij lola zoekt brood dat ze als vracht busje gebruikt werden ;') nu een nette is ruim 50'000 euro waard...quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:54 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Die bus 'rijdt' weer..
http://www.thesamba.com/v(...)torder=asc&start=300
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:39 schreef T42 het volgende:
[..]
een samba bus. zag bij lola zoekt brood dat ze als vracht busje gebruikt werden ;') nu een nette is ruim 50'000 euro waard...
mooi om te zien dat een bus die gedumpt is in een meer er beter uit ziet dan sommige die achter een schuur stonden.. (heb de neus kunnen redden)
ik heb ook nog zo'n vonst staan
Zolang je maar geen vertraging in de haven hebt straks met inklaren, documenten etc. dat is vaak vervelenderquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:11 schreef Kluupkluup het volgende:
[ afbeelding ]
Het schip ligt nu al 2 dagen voor anker bij Rio..
Hij had de 21e moeten vertrekken richting Dakar, alweer hij de 28e moet vertrekken richting Hamburg..
Ik voorspel een delay
Mwa, kan nog vanalles gebeurenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:11 schreef Kluupkluup het volgende:
[ afbeelding ]
Het schip ligt nu al 2 dagen voor anker bij Rio..
Hij had de 21e moeten vertrekken richting Dakar, alweer hij de 28e moet vertrekken richting Hamburg..
Ik voorspel een delay
jup geen ruimtequote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:06 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]Ik dacht dat je hem weg zou doen?!
Weinig regenquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:48 schreef TheFrankey het volgende:
Weet niet of het al eerder is gezegd. Maar hij kOmt uit een warm gebied met weinig regen etc. Als hij hier in Nederland komt is hi dan niet in no time verrot?
Ik ben docent Aardrijkskunde en dit doet pijn aan mijn ogenquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:48 schreef TheFrankey het volgende:
Weet niet of het al eerder is gezegd. Maar hij kOmt uit een warm gebied met weinig regen etc. Als hij hier in Nederland komt is hi dan niet in no time verrot?
Vooral de combinatie lucht/wind van zee en pekel in de winter is slecht voor een auto.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:48 schreef TheFrankey het volgende:
Weet niet of het al eerder is gezegd. Maar hij kOmt uit een warm gebied met weinig regen etc. Als hij hier in Nederland komt is hi dan niet in no time verrot?
Het is geen zeilbootquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Er kan nog van alles gebeuren toch? Misschien krijgt ie nog wind mee of loopt ie nog een paar dagen op?
Of de container spoelt van dekquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Er kan nog van alles gebeuren toch? Misschien krijgt ie nog wind mee of loopt ie nog een paar dagen op?
Het is een RoRo-schip en mijn busje staat dus 'veilig' in het ruimquote:
Extra verzekering afgesloten?quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:30 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het is een RoRo-schip en mijn busje staat dus 'veilig' in het ruim
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |