abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95478370
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:22 schreef superjojo het volgende:

[..]

Want als iedereen in die buurt wapens had, waren er geen doden gevallen? Daarbij ken je de situatie helemaal niet, dus nogal voorbarig dat je zou weten hoe jij gereageerd zou hebben.
Hij is wapenfetisjist dus superieur, dat snap je toch wel onderhand?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95478463
Levendige discussie. :P
Het is maar goed dat wapens dragen hier verboden is, gezien de persoonlijke aanvallen van sommigen onder ons. :D
pi_95478546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het is maar goed dat wapens dragen hier verboden is, gezien de persoonlijke aanvallen van sommigen onder ons. :D
Daar ben ik ook blij om :D. Geen van de leden van de wapenlobby hier vertrouw ik echt een wapen toe _O-!
pi_95478871
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:07 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Nou wat ik persoonlijk voel doet er misschien niet zoveel toe, maar Nederland heeft genoeg achterbuurten zat met Kutmarokanen en andere overlast veroorzakers waaronder overvallers, junkies, feesters, jongeren, etc etc.

Ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen mensen in die wijken zich niet veilig voelen en dat ook niet zijn.

Sorry to burst your bubble.
Genoeg problemen in Nederland, maar wat je hier suggereert - dat iedereen vuurwapens zou moeten mogen dragen om zich tegen de gigantische hoeveelheden bontkraagjes en junkies te beschermen - is echt onzin. Die lui dragen vrijwel nooit een vuurwapen, en gaan dat waarschijnlijk wel doen wanneer dit legaal is. Voornamelijk professionele criminelen dragen vuurwapens, en die schieten voornamelijk elkaar overhoop. Echt sukkels, die figuren hier die doen alsof ze 24/7 gevaar lopen omdat ze geen M14 in huis hebben.

Flikker gewoon op naar de VS of Zwitserland als je je overtollige testosteron alleen kwijt kunt in een slechte Clint Eastwood imitatie. Ik zit echt niet op figuren te wachten die 'om zichzelf te beschermen' met een pistool de straat opgaan.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95478927
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is wel zonbeetje de kern van het verhaal. Constant wordt beweert dat vuurwapens geen kwaad kunnen. Volgens mij zou de discussie moeten zijn waarom het juist wel nodig is om zeer effectieve moordwapens toe te staan.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95478949
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dat is wel zonbeetje de kern van het verhaal. Constant wordt beweert dat vuurwapens geen kwaad kunnen. Volgens mij zou de discussie moeten zijn waarom het juist wel nodig is om zeer effectieve moordwapens toe te staan.
Voor beiden hebben ze geen argumenten in de aanbieding :+
pi_95479018
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor beiden hebben ze geen argumenten in de aanbieding :+
Het is een beetje wachten tot kontknager ( :') ) voor de zoveelste keer aan komt zetten met zijn neoconservatieve bronnen.
  donderdag 14 april 2011 @ 11:57:00 #158
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95484499
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:13 schreef kontknager het volgende:

[..]

Fout. Nederland kent 21.000 sportschutters. In de laatste 15 jaar zijn er 5 personen geweest die de wapens in hebben gezet voor het doden van anderen. Dit is idioot laag vergeleken met een zelfde groep van 21.000 burgers. Die hebben meer incidenten met illegale wapens veroorzaakt.

Maar jij wil met deze redenatie dus ook honkbalknuppels verbieden?
In Nederland zijn 801 schietverenigingen . Het totaal aantal leden bedraagt 42.000 personen.

In de laatste tien jaar zijn er door "sportschutters"acht dodelijke schietpartijen geweest met in totaal 33 doden.

Geen enkele andere hobby levert uiteindelijk zoveel dodelijke slachtoffers op.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:08:30 #159
42366 Staal
pi_95484973
http://www.nu.nl/algemeen(...)tie-jonge-leden.html

De bedoeling is dat de bij de KNSA aangesloten schietclubs actief scholen benaderen met lespakketten. De lessen worden afgesloten met een praktijkdag op een van de verenigingen.

Hebben ouders hier eigenlijk nog iets over te vertellen?
Un certain jeune homme
pi_95485230
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:08 schreef Staal het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)tie-jonge-leden.html

De bedoeling is dat de bij de KNSA aangesloten schietclubs actief scholen benaderen met lespakketten. De lessen worden afgesloten met een praktijkdag op een van de verenigingen.

Hebben ouders hier eigenlijk nog iets over te vertellen?
Waarom moeten sportschutters zieltjes winnen op scholen? :?
  donderdag 14 april 2011 @ 12:21:21 #161
42366 Staal
pi_95485485
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom moeten sportschutters zieltjes winnen op scholen? :?
Reken maar dat er nu users langskomen die dit heel normaal vinden omdat het zogenaamd niet anders is dan flyers die nu uitgedeeld worden voor andere sportclubs.

Als ouder zou ik hier echt niet achterstaan en ik mag hopen dat de meeste scholen deze flauwekul toch echt niet aanvangen.
Un certain jeune homme
pi_95485950
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Reken maar dat er nu users langskomen die dit heel normaal vinden omdat het zogenaamd niet anders is dan flyers die nu uitgedeeld worden voor andere sportclubs.

Als ouder zou ik hier echt niet achterstaan en ik mag hopen dat de meeste scholen deze flauwekul toch echt niet aanvangen.
De sportschutterij vind ik wel ok hoor..
Alleen waarom moet dat gepromoot worden op school? De bridgeclub komt toch ook niet met een lesbrief?
  donderdag 14 april 2011 @ 12:39:05 #163
42366 Staal
pi_95486174
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De sportschutterij vind ik wel ok hoor..
Alleen waarom moet dat gepromoot worden op school? De bridgeclub komt toch ook niet met een lesbrief?
De Olympische Spelen in Londen komen eraan en wij hopen jongeren te interesseren in onze sport", zegt directeur Duisterhof.

Overigens liet NU.nl deze informatie weg.
Un certain jeune homme
pi_95486853
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:39 schreef Staal het volgende:

[..]

De Olympische Spelen in Londen komen eraan en wij hopen jongeren te interesseren in onze sport", zegt directeur Duisterhof.

Overigens liet NU.nl deze informatie weg.
Dus omdat schieten met vuurwapens een Olympische sport is, tegenwoordig, moeten kinderen geinteresseerd raken in die tak van sport.
Ik zie het verband niet helemaal. Doen andere sportverenigingen dat ook? En wat is het nut?
Schieten lijkt me ook niet echt een nuttig onderdeel van de lichamelijke opvoeding, hoe leuk het ook mag zijn, verder.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:25:10 #165
42366 Staal
pi_95490715
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus omdat schieten met vuurwapens een Olympische sport is, tegenwoordig, moeten kinderen geinteresseerd raken in die tak van sport.
Ik zie het verband niet helemaal. Doen andere sportverenigingen dat ook? En wat is het nut?
Schieten lijkt me ook niet echt een nuttig onderdeel van de lichamelijke opvoeding, hoe leuk het ook mag zijn, verder.
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-te-werven.dhtml

Allemaal schei- en natuurkundelessen. :'). De wens om jeugd tussen de twaalf en achttien te binden is 'zeer nadrukkelijk aanwezig', vooral omdat de helft van de bij de KNSA aangesloten schutters vijftig jaar of ouder is, zo valt te lezen.

Tot zestien jaar alleen luchtdruk. Vandaar dat ze vanaf zestien op scholen gaan werven om de vergrijzing binnen die clubjes tegen te gaan.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 14:32:27 #166
137949 Disana
pi_95491045
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:25 schreef Staal het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)eren-te-werven.dhtml

Allemaal schei- en natuurkundelessen. :'). De wens om jeugd tussen de twaalf en achttien te binden is 'zeer nadrukkelijk aanwezig', vooral omdat de helft van de bij de KNSA aangesloten schutters vijftig jaar of ouder is, zo valt te lezen.

Tot zestien jaar alleen luchtdruk. Vandaar dat ze vanaf zestien op scholen gaan werven om de vergrijzing binnen die clubjes tegen te gaan.
quote:
Praktijklessen
Het geven van praktijklessen op scholen kan volgens Duisterhof mooi gecombineerd worden met scheikunde en natuurkunde. 'Vuurwapens, dat is eigenlijk pure scheikunde. Denk aan de munitie of kinetische mondingsenergie. Luchtdrukwapens passen juist weer goed bij natuurkunde.'

Door het verstrekken van lespakketten hoopt de KNSA 400 extra jongeren voor langere tijd lid te maken. 'Het is daarbij een mooie bijkomstigheid', zo staat in het rapport, 'dat de overheid jongeren stimuleert om voor technische opleidingen te kiezen.'
Ik hoop van harte dat geen enkele school zich hiervoor leent.
pi_95496828
dit is echt belachelijk.. Commercie hoort niet in het onderwijs thuis.
Als de schietsport uitsterft door vergrijzing, who cares? Dan is er onvoldoende belangstelling voor, kennelijk.
Ze krijgen toch ook geen evangelistisch bezoek van vrijmetselaren of kerkgenootschappen?
Dit is wel een heel dubieuze manier om vergrijzing van je clubje tegen te gaan.
pi_95499014
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Slechte benaming vind ik. Als jij een auto rijdt, mag ik jou een autofetisjist noemen? Of brood eet een broodfetisjist? Het slaat werkelijk waar nergens op. Dit heeft niks te maken met seksualiteit, omdat iemand iets gebruikt of bevordert betekent niet dat die dan zich laat opgeilen daardoor.

Wij zien vuurwapens als gewone alledaagse gebruiksvoorwerpen. Het woord 'wapen' is zelfs verkeerd want het heeft ook andere doeleinden waaronder sport.

Waarom menen simpele mensen als jij te weten wat ik best allemaal mag doen en dragen op mijn lijf? Ga je mij vertellen dat alles zo lekker is in Nederland en dat ik gewoon alles toe moet vertrouwen aan de overheid, die voor mij zal zorgen? :')

Ik vertrouw de overheid niet eens, en politie zijn vaak debielen. Dat het democratisch is NL weet ik al, om jouw argument te anticiperen, maar dat wil nog niet zeggen dat het systeem deugt of de veiligheid van iedereen garandeert.

Als iemand mij overvalt in mijn woning of op een openbare plek, moet ik mijzelf laten doodschieten?

En als mensen zo vreedzaam en rustig met elkaar om zouden gaan zonder vuurwapens waarom waren er dan toch veel massamoorden, oorlogen, en geweld gepleegd tijdens de Middeleeuwen? Dat waren geeneens rustige tijden, en toen hadden we niet eens de geavanceerd technologie en andere wapens die we vandaag de dag hebben. Die net zo dodelijk zijn als vuurwapens.

Schud eens die simpelheid van je af al is het moeilijk en leer de wereld eens anders kijken.
pi_95499042
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nee het is maar goed dat onwetende en onbekwame mensen zoals jij geen vuurwapens hebben....
pi_95499074
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:54 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het is een beetje wachten tot kontknager ( :') ) voor de zoveelste keer aan komt zetten met zijn neoconservatieve bronnen.
En jij komt helemaal niet met bronnen. Dus?
pi_95506149
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 06:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onzin. Het was een sportwapen om de edele schietsport te beoefenen. Het afslachten van winkelaars was ondoelmatig gebruik.
een sportwapen bestaat niet. Ieder vuurwapen is gemaakt om te doden en heeft dus ook die potentie. Dat je het enkel gebruik voor de sport doet daar niks aan af. Dat vind ik tenminste geen rechtvaardiging om dergelijke wapens in handen van particulieren te geven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 14 april 2011 @ 20:05:08 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95506404
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:01 schreef Argento het volgende:

[..]

een sportwapen bestaat niet. Ieder vuurwapen is gemaakt om te doden en heeft dus ook die potentie. Dat je het enkel gebruik voor de sport doet daar niks aan af.
Dan is sportschieten dus oneigenlijk gebruik.

Sportschieten verbieden. :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95506624
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sportschieten verbieden. :)
Wat mij betreft wel. Maar ik snap ook wel dat je dan allerlei clandestiene zaaltjes krijgt waar schimmige figuren met (al dan niet vuur-)wapens hun guilty pleasures bevredigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 14 april 2011 @ 20:17:21 #174
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95507142
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Maar ik snap ook wel dat je dan allerlei clandestiene zaaltjes krijgt waar schimmige figuren met (al dan niet vuur-)wapens hun guilty pleasures bevredigen.
Precies, rechtsongelijkheid. Alleen criminelen mogen wapens hebben en schieten. Dan maak ik liever alles legaal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95507183
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen criminelen mogen wapens hebben en schieten.
Nee dat mogen ze niet en gewone burgers ook niet. Daar heb je je rechtsgelijkheid. Gewoon alles illegaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')