Beide nummers komen van dezelfde cd. Die zijn dus bij elkaar opgenomen. Het is niet gek dat nummers van een cd wat van elkaar weghebben. Daardoor krijg je ook eenheid op een cd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:52 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Sorry mister offended, ik wist niet dat 'old skool' impliceert dat je beats altijd op elkaar moeten lijken.
Een nummer van Ali B dat ik kan waarderen! Fresku is sowieso erg tof, net als Winne.quote:
FTG is ook niet meer wat het geweest is hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:52 schreef roy0900 het volgende:
[..]
http://www.fakkelteitgroep.nl/tracklist-ftg-3/
Alleen metal liefhebbersquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:54 schreef roy0900 het volgende:
Hier wordt trouwens maar weinig gepost. Geen nederhop liefhebbers op fok?
Dope, je hoort alleen echt wel door wie dit nummer is geïnspireerd.quote:
Maar echt, wat een topalbum.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:53 schreef SevD het volgende:
Het Testament van Zanian Adamus
Enorm positieve verrassing van Kempi zeg, wow.
Jupquote:Op zondag 26 juni 2011 00:02 schreef Stofje het volgende:
Ben zelf heel erg benieuwd naar de Kubus / Rico-cd, die in september uitkomt.
Ah, wist ik niet, ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:02 schreef Stofje het volgende:
Zaterdag bij HHID een nummer gehoort, klinkt voorlopig al aardig; of in ieder geval beter dan al het andere wat er daarvoor op het podium stond dus wellicht iets gekleurd.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:02 schreef Stofje het volgende:
Echt? Ongetwijfeld weer rhymes die totaal nergens over gaan maar leuk klinken. Ik snap serieus niet dat mensen langer dan 5 min naar Rico kunnen luisteren.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:02 schreef Stofje het volgende:
Die Jawat is dik geworden. Wil hij op U-niq lijken?quote:
Ik vind het echt een heerlijk klinkende rapper, met teksten die idd niet bijster goed zijn. Maar z'n articulatie en z'n live performance zijn echt top.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Echt? Ongetwijfeld weer rhymes die totaal nergens over gaan maar leuk klinken. Ik snap serieus niet dat mensen langer dan 5 min naar Rico kunnen luisteren.
Ik vind Boef en de Aap juist nice, chille dubstep beats en Aap kan erg goed rappen imo. Zwart Licht XL is ook wel vet.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zaterdag bij HHID een nummer gehoort, klinkt voorlopig al aardig; of in ieder geval beter dan al het andere wat er daarvoor op het podium stond dus wellicht iets gekleurd.
Ik ben niet zo enorm onder de indruk van dat wat er nieuw is. Zwart Licht met een half orkest op een podium, Zo Moeilijk met een minder album dan het vorige, Boef en de gelogeerde Aap (écht slecht en niet te verstaan), etc. Fresku, Jiggy en Rico waren de toppers van de dag
Nja tis persoonlijk he; ik vond Typhoon met NCC ook niks bv. Ik wil gewoon harde beats en iemand eroverheen, er hoeven geen 7 gitaren en 2 orkesten bij van mij. tis wel aardige muziek, maar het is geen hiphop meer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:55 schreef HerbertThePervert het volgende:
[..]
Ik vind Boef en de Aap juist nice, chille dubstep beats en Aap kan erg goed rappen imo. Zwart Licht XL is ook wel vet.
die is zeker vet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:07 schreef kalinhos het volgende:
Guru's Jazzmatazz zegt me inderdaad niets nee.
Nu je over Brainpower begint moet ik erwel bij zeggen dat ik zijn live versie van Je moet Waarschijnlijk gaan (op rise and fall zeg maar) wel weer erg tof vond.
Hij is al af dus?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:30 schreef Stofje het volgende:
Kubus & Rico gekregen van TopNotch ter recensie en na enkele luisterbeurten: Briljant. Ik vind 'm echt geweldig.
Live gezien. Dan zijn ze nog zieker.quote:
Zijn dus maar korte nummertjes, is dat niet irritant? Gaat Rico niet vervelen solo? En waar is het geluid mee te vergelijken? Ben benieuwdquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:00 schreef Stofje het volgende:
[..]
Helemaal, 21 nummers in 46 minuten..
Paar losse beats van nog geen minuut, meeste nummers zijn ongeveer 2 minuten, langste een kleine 4 minuten. Persoonlijk vind ik Rico een heerlijke rapper, mij verveelt die kerel niet snel. De cd heet De Muzikale Trip, wat best past. Staan een paar nummers op die echt heerlijk zijn, zondag luisterde ik de cd iets van 4 of 5 keer achter elkaar, verveelde geen moment. De beats van Kubus zijn (weer) erg goed. Met andere woorden: Heerlijke cd!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:51 schreef Konev het volgende:
[..]
Zijn dus maar korte nummertjes, is dat niet irritant? Gaat Rico niet vervelen solo? En waar is het geluid mee te vergelijken? Ben benieuwd
Mwoah, ik vind 'm niet bijzonder goed eik, valt een beetje tegen.quote:
Hij was altijd al een beetje vadsig, ze noemde hem niet voor niets Dikke Gek.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die Jawat is dik geworden. Wil hij op U-niq lijken?
Beetje te lang voor hij gaat rappen, maar klinkt best oke.
Hoe kom je aan die plaat dan? Kan je hem al downloaden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef Stofje het volgende:
[..]
Paar losse beats van nog geen minuut, meeste nummers zijn ongeveer 2 minuten, langste een kleine 4 minuten. Persoonlijk vind ik Rico een heerlijke rapper, mij verveelt die kerel niet snel. De cd heet De Muzikale Trip, wat best past. Staan een paar nummers op die echt heerlijk zijn, zondag luisterde ik de cd iets van 4 of 5 keer achter elkaar, verveelde geen moment. De beats van Kubus zijn (weer) erg goed. Met andere woorden: Heerlijke cd!
Nice, toffe clip ook.quote:
Blijft cool om bankjes te zien waar ik regelmatig een biertje genuttigd heb! Jammer dat me dat de laatste keer ¤50 kostttequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:57 schreef krioro het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind 'm niet bijzonder goed eik, valt een beetje tegen.
Ik schrijf recensies, heb de cd al digitaal via TopNotch. Hij zal ongetwijfeld binnenkort daarom ook lekken, maar niet via mij... Sorryquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:15 schreef JulesWinnfield het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die plaat dan? Kan je hem al downloaden?
Beetje zoals die eerste singel Vrij?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:37 schreef nelisb het volgende:
Ik vind het niks.
Irritante geluiden door elkaar heen.
Hooguit een nummer of 4-5 die ik ok vind.
Dit.quote:Op donderdag 1 september 2011 03:20 schreef Nober het volgende:
Ik zit te wachten op Typhoon's album.
Kijk hem kijken rond 2:23.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:35 schreef Piotr2010 het volgende:
Ik snap echt niet dat metz en salah edin nog tracks maken is namelijk allemaal troep
Holland in da hood #1 - Vanaf 1 sep. op RTL5quote:Op donderdag 1 september 2011 12:05 schreef nelisb het volgende:
Vette shizzle op RTL 5 volgende week.![]()
Exact dit.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind DMT helaas ook wat tegenvallen totnogtoe, misschien maar wat vaker luisteren.
Het duurde ook even voor ik Alledaagse Waanzin kon waarderen.
Leuk jaquote:Op zondag 18 september 2011 00:31 schreef Tim86 het volgende:
Gers voor de uitzending bij DWDD was wel tof
http://omroep.vara.nl/media/71699
Zitten een paar goeie tussenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:21 schreef Catch22- het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.45200106
Nieuwe album van Gers Pardoel. Wel beetje emo maar daar hou ik stiekem wel van.
Nieuwe cd van Jiggy?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nieuwe cd en exclusief shirt van Jiggy Dje besteld.
Komt in December uit. Als je ingeschreven was op zijn mailing kreeg je een wachtwoord om te pre-orderen. Noue krijg ik hem een week eerder. De eerste 200 kregen bovendien kaartjes voor de cd releasepartyquote:
Check het album van Gers.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:19 schreef Xaia het volgende:
Ik ben nog opzoek naar wat chille nummers met een goede vibe
Hebben jullie nog tips met ongeveer de zelfde flow als:
Fresku - Twijfel
Opgezwolle - Hoedenplank
Kempi - Lord
Per.verz - Strijd In Mezelf (ft. Fresku)
Keizer - Keizer, Koning, Admiraal
Ali B. Ft Fresku & Winne - Verslaafd
Oftewel gewoon chille nummertjes die toch wel boven het gemiddelde uitsteken door beats en flow.
Het nummer wat alarmschijf is bij 538 vind ik geen hiphop.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:22 schreef igottagun het volgende:
waarom is gers geen hiphop? gigantisch veel inhoud in de lyrics en dan is het geen hiphop omdat het niet neger klinkt?
Oh chill man, heb ik helaas helemaal niet meegekregen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Komt in December uit. Als je ingeschreven was op zijn mailing kreeg je een wachtwoord om te pre-orderen. Noue krijg ik hem een week eerder. De eerste 200 kregen bovendien kaartjes voor de cd releaseparty
Nee man, de Jeugd gaat die winnen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:12 schreef kikoooooo het volgende:
State Awards 2011.
Beste album kan toch alleen maar door Kempi gewonnen worden?
Parels en De Machine luister ik nog regelmatig, met de lachende derde was ik na 10x luisteren echt wel klaar. En meer met mij.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:18 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee man, de Jeugd gaat die winnen.
Wat dan weer het meest commercieele nummer was.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:45 schreef igottagun het volgende:
Kempi's nieuwe album was wel een klein beetje heel erg commercieel gedreven, niks klonk geloofwaardig buiten diana.
Winne komt ook dit jaar met een nieuw album.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:08 schreef SevD het volgende:
Kickje!
Maskerade van Fresku komt volgende maand uit. Dit wordt album van 't jaar!
Winne op twitter.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Winne komt ook dit jaar met een nieuw album.
Vorige week naar Mr Polska geweest, wat een bazenfeest, heel nouveau riche is baas.
Vind 't wel een lekker nummertjequote:Op woensdag 11 april 2012 12:22 schreef nelisb het volgende:
http://www.puna.nl/2012/0(...)emnood-feat-wudstik/
Vinden we hiervan?
Sticks komt sowieso met nog 2 of 3 albums. 1 met Henning, zomerplaat. Volgens mij 1 met A.R.T. en eentje met Kubus en Rico, KRS1.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:18 schreef ShinobizWinter het volgende:
Dus dit jaar:
Fresku - Maskerade
Jiggy Djé - Het Grote Plaatje
Fotosynthese - Los
Misschien:
Winne - ?
Dicecream - Carte Blanche
2025:
Feis - Hard van buiten, gebroken van binnen
Iemand nog bekend met meer releases dit jaar?
Hij's tofquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:27 schreef Stofje het volgende:
Oeh ja, die zag ik vanmiddag in m'n mail staan. Even luisteren.
Ja mijn grootste afknapper bij live hip-hop en daar onderscheiden de groten zich van de kleinere.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:37 schreef Catch22- het volgende:
altijd schraal idd, dan komt iemand in het voorprogramma rappen maar versta je geen ene klote van hetgeen hij rapt... Als je de teksten kent kan je er nog wel wat van maken, maar met onbekende rappers is dat altijd kut
Dit is gewoon een puik album. En naar die van Duvel kijk ik uit, net als de CD van Kubus en Sticks. Moet ook nog dit jaar komen toch? Ik hoop op Buitenwesten shit!quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vorige van Zwart Licht vond ik niet zo.
Duvel Komt ook meet een cd, snel.
Kwam er nog 1 toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:07 schreef igottagun het volgende:
Die kubus sticks is al heel lang uit,
http://www.puna.nl/2012/0(...)rophone-collossus-2/
Ik schrijf in vind ik nog steeds een pracht nummer!quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:34 schreef Megablast het volgende:
Nederhop, niet zo'n fan van, maar sommige rappers doen me toch wel verbazen![]()
Tja anders moeten we het opnemen tegen allerhande VBL mensen en dan winnen wij muzzers nooit natuurlijk.quote:
Want je hebt niets met MUZ? Misschien hebben ze ook wel een KPD cupquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:33 schreef Catch22- het volgende:
VBL doet ook mee? dan schrijf ik me daar even in
Nee. KPD kom ik ook nooitquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Want je hebt niets met MUZ? Misschien hebben ze ook wel een KPD cup
Jammerquote:
quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:52 schreef Casimirk het volgende:
P.s. wees gerust, ik kom niet alleen hiervoor op Fok!
Ik loop hier alleen rond als muziek moderator, de laatste leuke nederhop ben ik tegengekomen op het bevrijdingsfestival in zwollequote:Op donderdag 31 mei 2012 14:01 schreef Casimirk het volgende:
Merci merci,
Maar jullie luisteren dus Nederhop? Of althans jullie reageren in dit topic.
Hoe ontdekken jullie dan nieuwe muziek? Jullie volgen een blog? De rappers zelf?
Tell me all about it :-)
Kaashop de naam doet aan als een nederlandstalige hip hop site. Ik zie echter maar 1 filmpje van een nederlandstalige hip hopper.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:52 schreef Casimirk het volgende:
Ik zie dat hier nog wel een site mist, KaasHop om precies te zijn.
Nog niet zo bekend en daardoor ben ik ook erg benieuwd naar jullie mening:KaasHop
We staan open voor verbeteringen
P.s. wees gerust, ik kom niet alleen hiervoor op Fok!
Zo echt wel vet!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:28 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.puna.nl/2012/06/05/video-de-limited-edition-van-dna/
http://player.vimeo.com/video/43400569
Hoe vet is dit dan?
Faberyayo is sowieso een baasquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:23 schreef Catch22- het volgende:
Droppen beide komende week (8e en 15e) hun albums. Konings!
Lekker hoor!quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:23 schreef Catch22- het volgende:
Droppen beide komende week (8e en 15e) hun albums. Konings!
Klinkt veel belovend! Morgen luister ik hem af, moet nu richting de kroeg.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:21 schreef Catch22- het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/DNA.htmlIk heb die limited besteld
ik vind t album wat tegenvallen. Singles waren tof, maar de rest is een beetje softquote:Op woensdag 5 juni 2013 01:44 schreef krioro het volgende:
Inb4 dit is geen hip hop - jawel, rest van het album meer.
Moet zeggen dat ik dit ook de enige écht toffe track vind.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik vind t album wat tegenvallen. Singles waren tof, maar de rest is een beetje soft
bron: punatwitter:Antonkarel twitterde op donderdag 06-06-2013 om 11:14:34Wittebes inspireert de boel. Ik wil wel nog wat olie op het vuur gooien door mijn diss naar Raymzter naar buiten te gooien. Wat jullie? reageer retweet
echt heel tof iddquote:Op vrijdag 7 juni 2013 03:46 schreef nelisb het volgende:
Ik vind het great minds album vet. Net helemaal geluisterd.
Ik verwacht er veel van! Gister die eerste clip gezien, maar ik vond KV de track wel echt ownen. Jiggy was netjes, maar Winne en Sticks vond ik een tegenvallen. Als dat de tendens is voor de rest van het album.. Beat was wel uberhard!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 03:46 schreef nelisb het volgende:
Ik vind het great minds album vet. Net helemaal geluisterd.
Haha teh fuckquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:43 schreef ShinobizWinter het volgende:
Berry – #Raynovatie (Raymzter Diss)
Nadat de 34-jarige Raymzter meerde malen weigerde een rap-battle aan te gaan met Berry, neemt de 18-jarige MC nu het heft in eigen handen. De jonge Rotterdammer dropt vandaag de track #Raynovatie die gericht is aan Raymzter. Berry laat overigens wel weten verder nergens meer op in te gaan. “Die kans is geweest.”
Artikel op State Magazine:
http://www.statemagazine.nl/nieuwsartikel/3337
Akwasi reageerde zojuist ook op de disstrack:bron: punatwitter:Antonkarel twitterde op donderdag 06-06-2013 om 11:14:34Wittebes inspireert de boel. Ik wil wel nog wat olie op het vuur gooien door mijn diss naar Raymzter naar buiten te gooien. Wat jullie? reageer retweet
Inderdaad, erg nice!!quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:53 schreef Catch22- het volgende:
Ik moest hem even een tweede keer aanzetten, maar ik trek dit wel
Net het hele Great Minds album gehoord, wat een plaat! Lang geleden dat ik zo'n sterk album van nederlandse bodem heb gehoord. Die "Doag" track is dan nog een van de minste. sweet!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:32 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Ik verwacht er veel van! Gister die eerste clip gezien, maar ik vond KV de track wel echt ownen. Jiggy was netjes, maar Winne en Sticks vond ik een tegenvallen. Als dat de tendens is voor de rest van het album.. Beat was wel uberhard!
Ik heb eindelijk iemand gevonden die precies denkt hoe ik over GM denk. Zit allemaal heerlijk in elkaar, maar toch erg overrated.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oke, komt ie dan. Ik heb sinds de release Great Minds een keer of 50 geluisterd.
Na het aanvankelijke enthousiasme ben ik nu toch iets minder positief. Het is een leuk album, maar weinig nummers die me qua inhoud raken. Het is voornamelijk bragging & boasting. Ook bij een track als 'Nog één keer' blijft het allemaal redelijk oppervlakkig, al herken ik me in het stuk van Jiggy Dje. Dat is toch wat jammer. Ik vraag me af of er nummers bij zitten die ik over tien jaar nog zonder na te denken op kan lepelen.
Ik snap de verheerlijking van Sticks niet helemaal. Rico is wat mij betreft ook de betere van de twee, maar sowieso is Opgezwolle voor mij voorla goed vanwege de beats en niet zozeer vanwege de teksten. Veelal gaat het nergens over. Als er dan de dipete in gegaan wordt komt dit vooral door Rico en door gasten als Typhoon. Jiggy is in principe ook alleen punchlines, maar die zijn wel van een hoger niveau dan Sticks.
Is het jullie ook opgevallen dat het bonusstukje op de cd gewoon Extince is?
Dit gaat dan ook echt over rappers die niet bepaald het hoogste niveau hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:13 schreef KataStrofe het volgende:
Grote Prijs Hiphop deelnemers van dit jaar:
Aangeschoten Wild, Aaumffie, Amenti+, Berry, Brandwerk, Daan Rijkers, De Rus & Schoppenheer, DeFact & Overleef, Drerrie United, E Royal & the Kingsz, GekkeMac, Heavy, Hiphoop, Hofbuskers, Insayno, Jay Colin, JeneverJongens, Jonna Fraser, Josbros, Juan Calderon, Junior Neph, Kid de Blits, Letterlijk en Figuurlijk, Loodzwaar, Mc JaJa, Merixxx & RaY, Mitchell Young, Mongoose, Problem Child, Red Ribbon Army, Roberto Tan, Roy Kable, Simon, Skere Heren, Steven Gilbers, ZaCairo
Op wie zetten jullie je geld?
Valt me op dat ik elk jaar weer minder namen herken en als ik de onbekende namen luister dat ik nou niet vaak zoiets heb van "wow". Vroeger was dit echt 'de' happening in de nl-hiphopscene, tegenwoordig ligt de focus denk ik elders.
Wel grappig om Jay Colin ertussen te zien staan, wist niet dat die nog leefde
Wie geeft een neuk?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:08 schreef OudeBok het volgende:
Insayno verdient 'm ondertussen wel. Ook live gezien en wát een energie. Geeft lekkere showtjes hoor, die gozer. Is ook zeer relaxt in het echt. Neemt alle tijd voor gewone praatjes, komt persoonlijk naar je toe als 'ie ziet dat je weg gaat om je een box te geven en shit. Ik mag Insayno wel.
Jij komt dus ook onder je steen vandaan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:42 schreef bobbernaut het volgende:
BRRRR YSTIJD #BRR #YSSTRIJDERS
(echt niet gejat van Swoo Swoo hoor, Ys maakt alles zelf!!!!)
Of ik zag dit topic voor t eerst?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Jij komt dus ook onder je steen vandaan?
quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:23 schreef Catch22- het volgende:
In een nederhoptopic met YS aankomen is al net zo dom als zijn muziek
Is die shilly tilly sample niet gewoon een stukje Selah Sue?quote:Op woensdag 4 september 2013 13:32 schreef KataStrofe het volgende:
Niet Nederlandstalig, maar wel van Nederlandse bodem.. Godskelere wat een beat..
Nou je het zegt, lijkt er wel op, weet je welke track toevallig?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:28 schreef Itisbangin het volgende:
[..]
Is die shilly tilly sample niet gewoon een stukje Selah Sue?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |