abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95421360
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De echte gankstah die gaat gewoon naar de oostelijke EU landen om zonder grens controle zijn AK en uzi te scoren dus ik vind het een goed plan.
Precies. Het is ook een kleine moeite om iemand 24/7 op de vereniging te laten die de wapens kan uitgeven en in kan nemen. Want er moeten natuurlijk ook wedstrijden geschoten worden in het buitenland en op andere verenigingen. O wacht.. maar dan komen de wapens buiten de vereniging... en dat mag niet... Dus wedstrijden zijn helemaal niet meer mogelijk met deze regel...
pi_95421455
Ik las op telegraaf app op mijn iPhone dat meneer het constant over mw2 had.

Ik heb het met bepaalde mensen ook constant over games, als je alleen gamers als vriend hebt dan zal het inderdaad vrijwel altijd over games gaan :') _!
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95422440
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:50 schreef xyzyx het volgende:
Ik las op telegraaf app op mijn iPhone dat meneer het constant over mw2 had.

Ik heb het met bepaalde mensen ook constant over games, als je alleen gamers als vriend hebt dan zal het inderdaad vrijwel altijd over games gaan :') _!
Ik speel minecraft.. Loop ik nu risico om een creeper te worden? BOEM!!!
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:49 schreef kontknager het volgende:

[..]

Precies. Het is ook een kleine moeite om iemand 24/7 op de vereniging te laten die de wapens kan uitgeven en in kan nemen. Want er moeten natuurlijk ook wedstrijden geschoten worden in het buitenland en op andere verenigingen. O wacht.. maar dan komen de wapens buiten de vereniging... en dat mag niet... Dus wedstrijden zijn helemaal niet meer mogelijk met deze regel...
Ach al die wapenwetgeving is een wassen neus. Verboden maken is leuk maar totaal niet effectief. Eisen stellen zoals één kluis voor zowel ammo als gun die je na de installatie 1 keer komt controleren zodat de kinderen er niet zomaar bij kunnen en een minimaal 12 keer oefenen per jaar en een beetje besef van sociale controle bereikt hetzelfde doel. De brave burger heeft een wapen als diegene het wil en het aantal ongelukken wegens onkunde zal laag zijn. Tevens inbrekerts zou je gewoon naar buiten moeten mogen knallen/knuppelen nadat je ze een kans tot overgave hebt gegeven.
pi_95422552
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:39 schreef kontknager het volgende:
Ik vind dat de wapens op de vereniging moeten blijven. Bij een club van circa 300 leden heb je dan maar ongeveer 1.000 wapens en ongeveer 2 tot 5 miljoen patronen in één ruimte op de schietvereniging. Moet toch kunnen? Er worden nooit wapens gestolen. Die 200 glocks bij defensie was gewoon een incident.
Willen die schietverenigingen een oorlog beginnen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95422732
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Ach al die wapenwetgeving is een wassen neus. Verboden maken is leuk maar totaal niet effectief. Eisen stellen zoals één kluis voor zowel ammo als gun die je na de installatie 1 keer komt controleren zodat de kinderen er niet zomaar bij kunnen en een minimaal 12 keer oefenen per jaar en een beetje besef van sociale controle bereikt hetzelfde doel. De brave burger heeft een wapen als diegene het wil en het aantal ongelukken wegens onkunde zal laag zijn. Tevens inbrekerts zou je gewoon naar buiten moeten mogen knallen/knuppelen nadat je ze een kans tot overgave hebt gegeven.
Als de wapenwetgeving was nageleefd had meneer geen vergunning gekregen.

Oja, en heb politie op de hoogte gesteld van iemand die mogelijk koeien te lijf gaat met een pikhouweel
pi_95422800
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je mag thuis 10.000 kogels hebben.. Dat is dus 2000 per wapen en vol automatische wapens zijn verboden dus wil je dat binnen een maand wegwerken mag je een redelijk snelle triggerfinger hebben..
pi_95422831
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je 300 leden hebt die bijna ieder weekend komen schieten omdat het moet van hun vergunning dan loopt het aantal patronen wat je nodig hebt aardig op hoor. 20 patronen gemiddeld per magazijn van pistolen en dat ding wat die dude heeft gebruikt*10 en dat dan nog eens keer 300 leden is 60.000 patronen iedere week.
pi_95422898
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:11 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Je mag thuis 10.000 kogels hebben.. Dat is dus 2000 per wapen en vol automatische wapens zijn verboden dus wil je dat binnen een maand wegwerken mag je een redelijk snelle triggerfinger hebben..
Wat voor een kluis moet je hebben om 10.000 patronen in te bewaren???
pi_95422913
Maar deel 25 alweer... mensen blijven maar praten .. 8)7
pi_95423117
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat voor een kluis moet je hebben om 10.000 patronen in te bewaren???
Een aardig grote, ligt aan de wapens die je hebt.
pi_95423921
Schieten is fun! ^O^

quote:
cops ran us off from shooting because apparently the "pipeline" is private property we were lucky we were not charged with trespassing...among a few other charges lo
Amerika :')
pi_95423991
Ik snap niet wat er leuk aan is.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95424165
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
Ik snap niet wat er leuk is aan het uit een vliegtuig vallen... Toch doen mensen het.
pi_95424167
Was ironisch bedoeld ;)
pi_95424223
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
De kick?
pi_95424478
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er leuk is aan het uit een vliegtuig vallen... Toch doen mensen het.
Dat doen ze niet voor hun lol maar het moet van een man die ze nog nooit gezien hebben.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:40:36 #117
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95424589
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:38 schreef Temlin het volgende:

[..]

Dat doen ze niet voor hun lol maar het moet van een man die ze nog nooit gezien hebben.
:?
O)))
pi_95424646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:40 schreef arucard het volgende:

[..]

:?
Hij snapt niet dat het over parachute springen gaat, denk ik
pi_95424678
Kan de leeftijd waarop je een vergunning kunt krijgen niet gewoon wat omhoog, gezien het feit dat de daders van dergelijke schietpartijen vaak (te) jonge volwassenen zijn, of zeg ik nu iets doms?
pi_95424797
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kan de leeftijd waarop je een vergunning kunt krijgen niet gewoon wat omhoog, gezien het feit dat de daders van dergelijke schietpartijen vaak (te) jonge volwassenen zijn, of zeg ik nu iets doms?
Hij had sowieso geen vergunning mogen krijgen.. Dus als de wet gehandhaafd was dan had meneer geen legale wapens gehad.. Dus na aanleiding van dit geval zie ik geen redenen om het aan te passen.
pi_95424905
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan stellen ze het misschien gewoon uit, of nemen de wapens van hun vader.
pi_95425054
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 23:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dan stellen ze het misschien gewoon uit, of nemen de wapens van hun vader.
Zou het? Zelfmoord stelt men niet langer uit als men er aan toe is, lijkt me.

En tja, het risico dat iemand de wapens van een ander kan bemachtigen is er altijd. Daarom moet je het wapen en de munitie ook apart van elkaar in een kluis opbergen.
pi_95425078
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Een aardig grote, ligt aan de wapens die je hebt.
Ligt eraan wat je schiet. Als je 10.000 .22 long rifle patroontjes hebt kom je weg met een klein kluisje. Een .308 is wat anders:

Die malloot van zaterdag schoot met het patroontje helemaal rechts op de afbeelding.
pi_95425223
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef kontknager het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je schiet. Als je 10.000 .22 long rifle patroontjes hebt kom je weg met een klein kluisje. Een .308 is wat anders:

[ afbeelding ]

Die malloot van zaterdag schoot met het patroontje helemaal rechts op de afbeelding.
Oh.. ik dacht dat ie met een .50 rondliep :+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 23:54:29 ]
pi_95425272
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef kontknager het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is dat al duidelijk dan? Ik dacht dat het nog niet duidelijk was welk type het precies was en het mogelijk ook een wat groter kaliber kon zijn..
pi_95425287
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef kontknager het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik had van mijn vader de soldaat begrepen dat de vijand grote kans had om gewoon door te lopen na geraakt te zijn met een 5.56 patroon. Opeens verbaasd het ''lage'' aantal doden me niet meer.
pi_95425320
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oh.. ik dacht dat ie met een .50 rondliep :+
Desert eagle .50 cal.. dan heb je 20.000 euro aan kogels als je max ammo hebt liggen..
pi_95425325
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:41 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Hij snapt niet dat het over parachute springen gaat, denk ik
Ehm oops, fail.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:55:38 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95425337
quote:
Dat hebben ze snel in elkaar geknutseld. Rappen is dus niet zo moeilijk. "Vrede is het mooiste wat er bestaat". :')

Wat is het toch met die (vmbo)rappers die denken dat ze visionairs zijn die de wereld moeten vertellen hoe het moet. :')

Random woord: kastanjeboom

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95425377
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:54 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Is dat al duidelijk dan? Ik dacht dat het nog niet duidelijk was welk type het precies was en het mogelijk ook een wat groter kaliber kon zijn..
Het verschil tussen nato munitie en een sport dingetje als die .22 is toch wel dermate groot dat ik betwijfel of het verschil erg groot zal zijn.
pi_95425409
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik had van mijn vader de soldaat begrepen dat de vijand grote kans had om gewoon door te lopen na geraakt te zijn met een 5.56 patroon. Opeens verbaasd het ''lage'' aantal doden me niet meer.
Klein dus relatief weinig schade..
pi_95425439
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:55 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ehm oops, fail.
Ik dacht dat je aan het trollen was dus ik zei maar niks lol.
pi_95425518
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het verschil tussen nato munitie en een sport dingetje als die .22 is toch wel dermate groot dat ik betwijfel of het verschil erg groot zal zijn.
We merken het vanzelf wel denk ik
pi_95425664
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik dacht dat je aan het trollen was dus ik zei maar niks lol.
Ik las vliegtuig en toen heb ik daarna niet verder meer gelezen ;( Grote fout van mij :X
pi_95425778
Het is ook zo'n kutplek om in te gaan schieten, een winkelcentrum (al heb je er wel veel dekking maar toch)
pi_95427022
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef xyzyx het volgende:

[..]

De kick?
Tja, een kick krijgen van iets wat als primaire functie heeft het zaaien van dood en verderf, doe mij dan maar parachute springen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95427103
Ik vind het echt een vreemde hobby/fascinatie. Dan kan wel gesteld worden dat er meerdere rare hobby's zijn waarvan mensen zelf mogen weten of ze dat interessant vinden of niet, maar deze liefhebberij is toch wel van een andere orde. Wapens zijn niet gemaakt om op bomen te richten of gewoon te bewonderen, het zijn 'moordinstrumenten'. Iedereen die daar een fascinatie voor heeft moet wat mij betreft grondig worden nagekeken. Dit gebeurt niet, dat snap ik ook wel, blijkbaar hebben mannen ook daadwerkelijk een moordlustigheid of iets dergelijks (evenals een seksuele lust die bevredigd móet worden), maar er mag best eens over na worden gedacht wat daar achter zit en of dat niet langzaam maar zeker verboden moet worden.
pi_95427328
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:38 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het echt een vreemde hobby/fascinatie. Dan kan wel gesteld worden dat er meerdere rare hobby's zijn waarvan mensen zelf mogen weten of ze dat interessant vinden of niet, maar deze liefhebberij is toch wel van een andere orde. Wapens zijn niet gemaakt om op bomen te richten of gewoon te bewonderen, het zijn 'moordinstrumenten'. Iedereen die daar een fascinatie voor heeft moet wat mij betreft grondig worden nagekeken. Dit gebeurt niet, dat snap ik ook wel, blijkbaar hebben mannen ook daadwerkelijk een moordlustigheid of iets dergelijks (evenals een seksuele lust die bevredigd móet worden), maar er mag best eens over na worden gedacht wat daar achter zit en of dat niet langzaam maar zeker verboden moet worden.
Als kind speelde ik graag oorlogje met klappertjespistolen en zelfgebouwde geweren van hout en pvc. Volgens mij zit fascinatie voor wapens/geweld gewoon in de natuur van de mens.
pi_95427539
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:45 schreef Robus het volgende:

[..]

Als kind speelde ik graag oorlogje met klappertjespistolen en zelfgebouwde geweren van hout en pvc. Volgens mij zit fascinatie voor wapens/geweld gewoon in de natuur van de mens.
Dat lijkt me cultureel bepaald, dat verzon jij als jochie natuurlijk niet zomaar. (Overigens zou het dan niet in de 'natuur van de mens' zitten maar in de 'natuur van de man'. Zijn we al halverwege.) Dat krijg je mee van de televisie, sprookjes, verhalen etc. (de heldhaftigheid van de ridder, soldaat, vechtende man). Ik snap best dat we dat niet kunnen uitschakelen, maar er mag best eens bij stil worden gestaan waaróm dat in godsnaam fascinerend gevonden wordt. En waarom we daarop inspelen (het eventueel zelfs aanmoedigen). Als je er over nadenkt is het natuurlijk een zeer dubieuze hobby, boeken er over verzamelen: och, maar de wapens zelf verzamelen? Waarom in vredesnaam? Daar is ongetwijfeld een profiel aan te koppelen (kleine piemel, mislukkeling van de samenleving, gecompenseerd met macht dmv wapens, zoiets), en dan zijn we al een stuk verder. Gezien je wapens hier met vergunning moet krijgen hebben we deze mensen ook nog geregistreerd als groepje; tijd voor een grondige analyse, zou je haast zeggen.
pi_95427649
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, een kick krijgen van iets wat als primaire functie heeft het zaaien van dood en verderf, doe mij dan maar parachute springen.
Precies, achter elke kick zit een verklaring. Achter parachutespringen zit wellicht de kick met je leven te spelen, risico te nemen, de grote hoogte die je normaal niet te zien krijgt, de vrijheid van beweging (vrije val) etc..
Achter wapenbezit zit geen risico voor eigen leven of zoiets 'moois' en relatief ongevaarlijks, daar zit risico voor anderen aan vast: macht over andermans leven. We zijn allemaal uit op macht maar dit is wel een heel primitieve uiting die je bovendien nooit kunt naleven want dat is strafbaar. Een totaal achterlijke 'kick' dus, als je het mij vraagt.
pi_95427663
Overigens zitten de buitenlanders er dit keer ook bij van: Tja, jammer dat dit gebeurd is. (er zit zelfs een allochtoon slachtoffer bij)
Die discussie is wel eerder geweest, als het een allochtoon zou zijn dan waren buitenlanders niet meer veilig in Alphen.
pi_95427719
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me cultureel bepaald, dat verzon jij als jochie natuurlijk niet zomaar.
Bij mijn weten is de man in de overgrote meerderheid van de culturen de krijger, de vechter en dat soort types. Daarom is het fascinerend, omdat het in overeenstemming met de natuur is.

Heeft uiteraard niets te maken met het zielige mannetje dat een paar dagen geleden in Alphen een bloedbad aanrichtte. Dat is een geval apart.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95427790
Ik denk dat het evolutionair vastgelegd is in de mens/man. Als je dierengedrag in de natuur bekijkt dan is geweld ook aan de orde van de dag. Ook met wapens (slaan met takken of gooien met stenen).
pi_95427818
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:00 schreef waht het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de man in de overgrote meerderheid van de culturen de krijger, de vechter en dat soort types. Daarom is het fascinerend, omdat het in overeenstemming met de natuur is.

Heeft uiteraard niets te maken met het zielige mannetje dat een paar dagen geleden in Alphen een bloedbad aanrichtte. Dat is een geval apart.
Dat weet ik zonet nog niet. Van wat ik begrijp was dat een redelijke loser, en niet 'toevallig' op dat moment in bezit van wapens: het was een fascinatie, een hobby, aldus de bronnen. 'In overeenstemming met de natuur zijn' is inderdaad bij hem geescaleerd, maar ik zou dat willen doortrekken naar álle mannen met wapens die niets met dienstverband te maken hebben. Daar zit een steekje los, dat zijn loslopende mislukkelingen die hun leed compenseren met een levensgevaarlijk wapen. Uiteraard hoef je die niet te gebruiken en is het bezit alleen al een fijn gevoel, maar wat als zo'n persoon nog een trap te verduren krijgt? Lijkt me geen gezonde zaak.
pi_95427869
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:03 schreef Robus het volgende:
Ik denk dat het evolutionair vastgelegd is in de mens/man. Als je dierengedrag in de natuur bekijkt dan is geweld ook aan de orde van de dag. Ook met wapens (slaan met takken of gooien met stenen).
Evolutie staat niet stil, dieren hebben geweld nodig om te overleven: wij niet. Dat heet beschaving, ontwikkeling. Uiteraard zijn we nog niet waar we zouden kunnen zijn, ooit, maar mannen met wapens die - nogmaals - buiten dienstverband staan lopen wel erg achter in die evolutionaire ontwikkeling en daar zou dus extra op gelet moeten worden.
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 01:17:18 #146
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_95428074
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:00 schreef waht het volgende:

[..]

Voor jongens en jonge mannen is het vrij normaal idd. Gewoon biologisch bepaald. Zich meten met andere jongens en mannen etc. Hoort bij de pubertijd.

Alleen zou het na de adolesentie over moeten gaan. Volwassen mannen die zo obsessief met wapens bezig zijn is ongeveer hetzelfde als volwassen mannen die met treintjes spelen.

Maar uiteindelijk heeft elk mens zijn eigenaardigheden. Als iemand met treintjes of geweertjes wil spelen is daar op zich niks mis mee. Persoonlijk heb ik eerder problemen met de verheerlijking van geweld in onze cultuur.
pi_95428144
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Evolutie staat niet stil, dieren hebben geweld nodig om te overleven: wij niet. Dat heet beschaving, ontwikkeling. Uiteraard zijn we nog niet waar we zouden kunnen zijn, ooit, maar mannen met wapens die - nogmaals - buiten dienstverband staan lopen wel erg achter in die evolutionaire ontwikkeling en daar zou dus extra op gelet moeten worden.
Onze voorouders hadden ook geweld nodig om te overleven. Het is dus volgens mij een restant van evolutie naar mens. Sommige mensen kunnen niet omgaan met deze oude "instincten". Plankenkoorts is ook een restant van evolutie en was vroeger blijkbaar noodzakelijk om te overleven in groepen. Dit is voor veel mensen nu nog steeds een probleem om normaal te kunnen functioneren in een maatschappij. Het ligt er imo aan in welke mate dit instinct in het individu ontwikkelt en hoe deze daarmee omgaat.
pi_95428154
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:38 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het echt een vreemde hobby/fascinatie. Dan kan wel gesteld worden dat er meerdere rare hobby's zijn waarvan mensen zelf mogen weten of ze dat interessant vinden of niet, maar deze liefhebberij is toch wel van een andere orde. Wapens zijn niet gemaakt om op bomen te richten of gewoon te bewonderen, het zijn 'moordinstrumenten'.
Vuurwerk was oorspronkelijk een wapen. Parachutespringen was vroeger geen sport, het was oorlogsvoering. Speerwerpen idem.
pi_95428193
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat weet ik zonet nog niet. Van wat ik begrijp was dat een redelijke loser, en niet 'toevallig' op dat moment in bezit van wapens: het was een fascinatie, een hobby, aldus de bronnen. 'In overeenstemming met de natuur zijn' is inderdaad bij hem geescaleerd,
Eens, hij was de balans totaal kwijt.
quote:
maar ik zou dat willen doortrekken naar álle mannen met wapens die niets met dienstverband te maken hebben. Daar zit een steekje los, dat zijn loslopende mislukkelingen die hun leed compenseren met een levensgevaarlijk wapen. Uiteraard hoef je die niet te gebruiken en is het bezit alleen al een fijn gevoel, maar wat als zo'n persoon nog een trap te verduren krijgt? Lijkt me geen gezonde zaak.
Je doet de aanname dat die mannen iets willen compenseren en kennelijk zo instabiel zijn dat de volgende tegenslag hen breekt. Dit is niet mijn ervaring met dergelijke mannen en dit toont zich ook niet in de praktijk (door het ontbreken van vele drama's waarbij eigen wapens worden gebruikt).

Dat er een steekje los zou zitten wil ik sowieso tegenspreken. Ja, wellicht komt er enige fascinatie met geweld aan te pas, wellicht vindt de jager het mooi om te jagen, wellicht vindt de sportschutter het mooi om te schieten. Maar dat vind ik dus de man eigen. Ik ben ook gefascineerd door geweld, en met mij een groot deel van de mannelijke bevolking. Die fascinatie staat echter los van het respect voor de medemens. En voor de meesten consumeert die fascinatie ons leven totaal niet. De meeste mannen houden de verbinding met de realiteit en worden zo nodig in het gareel gehouden door hun sociale omgeving.

Bovendien kennen we allemaal denk ik wel enig compensatiegedrag, en daar is m.i. niets mis mee zo lang het geen obsessie of iets dergelijks wordt. Niemand is perfect immers, vroeg of laat loop je tegen een persoonlijke beperking op waar je minder dan blij mee bent.
  woensdag 13 april 2011 @ 01:24:30 #150
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_95428202
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:21 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Vuurwerk was oorspronkelijk een wapen. Parachutespringen was vroeger geen sport, het was oorlogsvoering. Speerwerpen idem.
Schieten is zelfs een olympische sport.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 01:27:42 #151
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_95428252
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:21 schreef meth1745 het volgende:

[..]

True. Atletiek is niks anders dan militaire training van die tijd. :)

Daarentegen was sport vroeger iets voor uitsluitend jonge mensen. Dat deed je na een bepaalde leeftijd gewoon niet meer. Misschien zijn we aan het "verkindelijken" met zijn allen. Net als dat huisdieren vergeleken met hun wilde soortgenoten kinds blijven.
pi_95428258
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:17 schreef NorthernStar het volgende:
Maar uiteindelijk heeft elk mens zijn eigenaardigheden. Als iemand met treintjes of geweertjes wil spelen is daar op zich niks mis mee. Persoonlijk heb ik eerder problemen met de verheerlijking van geweld in onze cultuur.
Die verheerlijking van geweld is inderdaad een probleem. Geen idee of dat 100 jaar geleden ook al bestond. Je zou denken van wel gezien de grootschalige oorlogen die de wereld veranderden. Het verschil is de media waardoor we vandaag de dag in het westen veel geweld te zien krijgen maar het toch niet 'in het echt' ervaren.
pi_95428579
Binnenkort een discussie over de aanscherping van het verkopen van geweldadige games zoals Call of Duty: Modern Warfare 2 en Black Ops, de favoriete games van Tristan van der V.?

Gekke is dat je in CoD MF2 helemaal geen winkelcentrum hebt. In Postal 2 kun je én een winkelcentrum uitmoorden én jezelf overhoop knallen. "I regret nothing!"

[ Bericht 8% gewijzigd door Mint_Clansell op 13-04-2011 01:48:07 ]
pi_95429005
Wel een shopgelegenheid op een vliegveld.

pi_95429173
quote:
De wapenexpert gelooft niet dat Tristan van der Vlis heeft geschoten met een automatisch wapen. Aan de hand van de foto van het wapen, oordeelt de getuige-deskundige: ,,Het is hoogstwaarschijnlijk een modern semi-automatisch geweer uit Duitsland, type Oberlander OA-15 met een telescoop kolf M4 en een Specter DR optical sight. Totale waarde ruim 5000 euro. Door heel snel achter elkaar de trekker over te halen geeft dit het geluid van een machinegeweer. De constructie van dit wapen is echter zodanig dat ombouwen naar volautomatisch zeer moeilijk dan wel vrijwel onmogelijk is. Als je dat al wilt doen met dit wapen, dan moet je de hele trekkergroep en de afsluitergroep vervangen, maar die onderdelen zijn niet vrij verkrijgbaar in de handel.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)j_vereniging___.html

quote:
Het onderzoek naar de wapens waarmee is geschoten, loopt nog. Daarom kunnen OM en politie nog niet melden welk type wapens is gebruikt.
Ik weet dat CSI niet realistisch is, maar dit begint absurd te worden. Na drie dagen nog niet weten welk type wapen ze in handen hebben?? :')
pi_95429376
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Straks weer in Nieuwsuur, je zag net alweer het bekende stukje uit MW2. Ben benieuwd of het weer zo'n goedkoop item wordt.
Ik vond het een redelijk stukje, die deskundige wist het aardig goed uit te leggen. Toch zullen er altijd mensen zijn die het verkeerd opvatten of gewoon verkeerd op willen vatten. Voor de media is het weer fantastisch, lekker ongenuanceerd stoken en poken.
Check het bericht op de FP .. zelfs FOK! doet mee.. :{

quote:
In de bewuste scène moet de speler als lid van een groep terroristen onschuldige burgers op een vliegveld doden.
Het spel en zelfs het level wordt compleet uit zijn verband gerukt. Die mensen hebben het dus echt totaal verkeerd begrepen en zijn dus wellicht net zo gevaarlijk als Tristan...
Tristan was niet helemaal lekker, of hij nu getriggerd is door een game of door iets anders.
Ik zag gister ook ergens een korte reactie van Steven van GameKings, dat was een goed stukje.

Als je wilt zorgen dat idioten niet meer getriggerd worden door bepaalde zaken te verbieden dan is het einde zoek.. Je kan een beginnetje maken maar het zal zich blijven verleggen.
-weg-
  woensdag 13 april 2011 @ 03:17:04 #157
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95429388
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:13 schreef jpjedi het volgende:
@vergezocht, dank voor je DM maar snap niet waarom dit niet gewoon in het topic kan.

Je vraagt waarom je de wapens niet gewoon kan bewaren bij de schietclubs..

Mijn idee daarvan is dat dit criminelen lokt als vliegen op een stronthoop. Daarbij kun je de locaties niet voldoende beveiligen.

Lijkt me redelijk logische toch?
Ah. Trol dus.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 13 april 2011 @ 06:03:42 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95429584
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De 5.56 uit een Diemaco gaat heel hard. Als die goed inslaat, krijgt het zenuwstelsel van dat lichaamsdeel zo'n schok dat het uitschakeld en kan je het lichaamsdeel amputeren. De kogeltjes gaan makkelijk tollen wat lelijke exit-wounds veroorzaakt.

Ik denk dat je vader de soldaat gewoon niet goed kon richten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 april 2011 @ 06:22:13 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95429639
*misselijk van details*
The truth was in here.
pi_95429856
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2011 06:22 schreef Bastard het volgende:
*misselijk van details*
Dat ja. Ik begrijp niet waarom iedereen tot in detail alles wil weten en liever nog zien. Wat voegt het toe om tot in detail te horen of liever nog filmpjes ter plaatste gemaakt hoe iemand's doodsstrijd is geweest?
pi_95430079
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 07:15 schreef totebel het volgende:

[..]

Dat ja. Ik begrijp niet waarom iedereen tot in detail alles wil weten en liever nog zien. Wat voegt het toe om tot in detail te horen of liever nog filmpjes ter plaatste gemaakt hoe iemand's doodsstrijd is geweest?
Nieuwsgierigheid denk ik
pi_95432515
quote:
Een bosje paastakken. Dat haalde Tristan afgelopen vrijdag nog bij bloemist Johan Nievaart. 'Als de bewakingsbeelden niet waren ingenomen, had ik het je zo kunnen laten zien.'

Dat schrijft het AD. Een dag later werd Nievaart geraakt door twee kogels uit het geweer van diezelfde klant. Hij sprong voor zijn zoon, om hem te beschermen. Eén kogel kwam vlak naast zijn longen terecht. Een millimeter scheelde het, anders was Nievaart er naar eigen zeggen niet meer geweest.

Over Tristan is de bloemist duidelijk: 'Een raar ventje. Ik heb hem zelf bediend, wilde niet dat het personeel hem hielp. Ik dacht meteen: jou vertrouw ik niet.' Waar dat aan lag? 'Ik weet het niet. Het is een gevoel.' Toen hij een afbeelding van de schutter op tv zag, twijfelde Nievaart nog of het wel dezelfde klant was, die dat bosje paastakken kwam halen. 'Ik heb de krant laten halen, toen wist ik het zeker.'
Pfff ... al die mensen die achteraf pas allemaal "aanwijzingen" zien ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95432826
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:46 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Pfff ... al die mensen die achteraf pas allemaal "aanwijzingen" zien ...
idd :')
pi_95432934
http://suse.ghlyceum.nl/s(...)erzorgers%5B1%5D.pdf

quote:
De heer A.M. Boezaard (49), mevrouw C.C.M. Boezaard-Bierman (45)
  woensdag 13 april 2011 @ 10:03:29 #166
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_95433062
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 02:13 schreef Robus het volgende:
Wel een shopgelegenheid op een vliegveld.

Dat was gister ook bij Nieuwsuur
pi_95433791
Maar de gasten die in de twin towers vlogen hebben het vliegen geoefend met Flight Simulator daar hoorde je toen ook niets over.

Moet die game nu ook verboden worden?
pi_95434894
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me cultureel bepaald, dat verzon jij als jochie natuurlijk niet zomaar. (Overigens zou het dan niet in de 'natuur van de mens' zitten maar in de 'natuur van de man'. Zijn we al halverwege.) Dat krijg je mee van de televisie, sprookjes, verhalen etc. (de heldhaftigheid van de ridder, soldaat, vechtende man). Ik snap best dat we dat niet kunnen uitschakelen, maar er mag best eens bij stil worden gestaan waaróm dat in godsnaam fascinerend gevonden wordt. En waarom we daarop inspelen (het eventueel zelfs aanmoedigen). Als je er over nadenkt is het natuurlijk een zeer dubieuze hobby, boeken er over verzamelen: och, maar de wapens zelf verzamelen? Waarom in vredesnaam? Daar is ongetwijfeld een profiel aan te koppelen (kleine piemel, mislukkeling van de samenleving, gecompenseerd met macht dmv wapens, zoiets), en dan zijn we al een stuk verder. Gezien je wapens hier met vergunning moet krijgen hebben we deze mensen ook nog geregistreerd als groepje; tijd voor een grondige analyse, zou je haast zeggen.
Aggressiviteit bij de man is gewoon evolutonair bepaald, daar komt geen televisie, sprookje of game aan te pas. Aggrssie en geweld is gewoon een normaal iets in het dierenrijk om pikorde te bepalen en om de vrouwtjes te krijgen. Wij kunnen denken dat wij dat ontgroeid zijn. Maar in het ondeerbewustzijn is het zeker nog aanwezig.
pi_95435072
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:27 schreef Temlin het volgende:
Maar de gasten die in de twin towers vlogen hebben het vliegen geoefend met Flight Simulator daar hoorde je toen ook niets over.

Moet die game nu ook verboden worden?
hadden die mannen niet vliegles gehad in nederland?

die gast die in apeldoorn met zn suzuki swift op de meute inreed speelde zeker gta of carmagedon?
pi_95435355
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij denkt dat je miljoenen jaren evolutie in een paar honderd jaar teniet doet?
Die naieviteit is best wel schattig.
pi_95435501
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Evolutie is geen excuus voor agressief gedrag. :')
pi_95435591
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

bovendien hebben wij dus wel gewoon geweld nodig om te overleven, als je serieus denkt dat we ooit in een geweldloze samenleving zullen wonen kun je beter nu al je biezen pakken en in teletubbie land kusjes gaan uitdelen...
pi_95435662
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:21 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

bovendien hebben wij dus wel gewoon geweld nodig om te overleven, als je serieus denkt dat we ooit in een geweldloze samenleving zullen wonen kun je beter nu al je biezen pakken en in teletubbie land kusjes gaan uitdelen...
Als je ons land nu vergelijkt met bijv. Somalië of Irak, dan zijn we al vrij dicht in de buurt van teletubbieland.
pi_95435867
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:28 schreef waht het volgende:

[..]

Die verheerlijking van geweld is inderdaad een probleem. Geen idee of dat 100 jaar geleden ook al bestond. Je zou denken van wel gezien de grootschalige oorlogen die de wereld veranderden. Het verschil is de media waardoor we vandaag de dag in het westen veel geweld te zien krijgen maar het toch niet 'in het echt' ervaren.
Tuurlijk heeft dat altijd bestaan, de ridders van weleer die meededen aan "wedstrijden" waren toendertijd ook een soort van popiconen.
pi_95436073
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:18 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Evolutie is geen excuus voor agressief gedrag. :')
Jij denkt dus dat de maatschappelijke regels die wij de laatste decennia hebben geintroduceerd miljoenen jaren van evolutie zomaar teniet kunnen doen?
Aggresief gedrag is gewoon man eigen, dat is zo in het grootste deel van het dierenrijk en dat is ook zo bij de mens. Wij willen graag geloven dat wij beschaafd zijn en daar boven staan. Maar stel dat morgen alle electronica in de wereld uitvalt en we weer terug zijn in het stenentijdperk, wat denk jij dat er dan gebeurt? Dan vervallen we weer gewoon tot het recht van de sterkste en gelden de huidige maatschappelijke regels echt niet meer.
pi_95436325
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat de maatschappelijke regels die wij de laatste decennia hebben geintroduceerd miljoenen jaren van evolutie zomaar teniet kunnen doen?
Aggresief gedrag is gewoon man eigen, dat is zo in het grootste deel van het dierenrijk en dat is ook zo bij de mens. Wij willen graag geloven dat wij beschaafd zijn en daar boven staan. Maar stel dat morgen alle electronica in de wereld uitvalt en we weer terug zijn in het stenentijdperk, wat denk jij dat er dan gebeurt? Dan vervallen we weer gewoon tot het recht van de sterkste en gelden de huidige maatschappelijke regels echt niet meer.
Je zegt het zelf al "stel dat morgen alle electronica uitvalt ..."

Blijkbaar hebben we een manier gevonden om alle primitieve gevoelens te onderdrukken in onze moderne beschaving. Dat het soms fout gaat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat je de moed op moet geven om de wereld wat veiliger en beter te maken.

Zoals ik al zei: vergelijk Nederland eens met Somalië.
pi_95436453
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:23 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Als je ons land nu vergelijkt met bijv. Somalië of Irak, dan zijn we al vrij dicht in de buurt van teletubbieland.
heb je de teletubbies ooit gezien? :P

maar het is denk ik niet eerlijk om nederland te vergelijken met een land als somalië of Irak....
pi_95436463
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:43 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

heb je de teletubbies ooit gezien? :P

maar het is denk ik niet eerlijk om nederland te vergelijken met een land als somalië of Irak....
waarom niet
pi_95436699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:43 schreef Klaudias het volgende:

[..]

waarom niet
waarom wel?
pi_95436703
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al "stel dat morgen alle electronica uitvalt ..."

Blijkbaar hebben we een manier gevonden om alle primitieve gevoelens te onderdrukken in onze moderne beschaving. Dat het soms fout gaat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat je de moed op moet geven om de wereld wat veiliger en beter te maken.

Zoals ik al zei: vergelijk Nederland eens met Somalië.
Door onze huidige maatschappij zijn wij in de gelegenheid onze primitieve driften te onderdrukken, ze zijn in veel gevallen overbodig. Maar overbodig betekent niet verdwenen.
pi_95436857
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat we agressief gedrag kunnen uitbannen, waar zie je dat? Ik zeg alleen dat het geen kwaad kan stil te staan bij waaróm mensen een fascinatie hebben voor wapens en waarom dat verschilt per mens. Er zitten wat mensen tussen die nog zodanig slecht zijn in relativeren en nadenken dat ze over dodelijke macht willen beschikken (wat mij betreft álle wapenbezitters). Dat zijn wij lang niet allemaal en in die zin is dit absoluut niet zomaar 'mens eigen' meer. Er waren wel meer eigenschappen die mensen vroeger bezaten maar die we nu op een totaal ander niveau kennen. En waarom heb jij het over een paar honderd jaar? Duizend jaar geleden ging het er ook al anders aan toe dan tienduizend jaar geleden. De mens heeft zich voortdurend ontwikkeld, ook op het gebied van agressief gedrag. We staan niet voor niets ondersteboven van een schutter die 7 slachtoffers maakt..

En over een eerdere reactie op mijn betoogje: ik zeg niet dat alle wapenbezitters door hun krankzinnige fascinatie op het randje van een psychose staan, ik stel ook niet voor hen allen preventief in een TBS kliniek te stoppen. Ik zeg alleen dat er wel eens debat over mag bestaan of dat we deze personen wel eens goed mogen analyseren. We accepteren blijkbaar gewoon deze fascinatie voor geweld, terwijl dat toch eigenlijk best vreemd is in een maatschappij als deze. We accepteren het niet alleen, we voeden het zelfs (spelletjes, wapenvergunningen, etc.). Nogmaals: ik zeg niet dat we dat per se niet moeten doen, ik zeg alleen dat ik daar graag wat meer uitleg/overweging bij zou willen hebben.
pi_95436896
Is er eigenlijk nog een persconferentie aangekondigd of is het gewoon afwachten?
Je zou toch een regelmatige update mogen verwachten na de zwaarste schietpartij in .. jaren.
pi_95436951
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat we agressief gedrag kunnen uitbannen, waar zie je dat? Ik zeg alleen dat het geen kwaad kan stil te staan bij waaróm mensen een fascinatie hebben voor wapens en waarom dat verschilt per mens. Er zitten wat mensen tussen die nog zodanig slecht zijn in relativeren en nadenken dat ze over dodelijke macht willen beschikken (wat mij betreft álle wapenbezitters). Dat zijn wij lang niet allemaal en in die zin is dit absoluut niet zomaar 'mens eigen' meer. Er waren wel meer eigenschappen die mensen vroeger bezaten maar die we nu op een totaal ander niveau kennen. En waarom heb jij het over een paar honderd jaar? Duizend jaar geleden ging het er ook al anders aan toe dan tienduizend jaar geleden. De mens heeft zich voortdurend ontwikkeld, ook op het gebied van agressief gedrag. We staan niet voor niets ondersteboven van een schutter die 7 slachtoffers maakt..

En over een eerdere reactie op mijn betoogje: ik zeg niet dat alle wapenbezitters door hun krankzinnige fascinatie op het randje van een psychose staan, ik stel ook niet voor hen allen preventief in een TBS kliniek te stoppen. Ik zeg alleen dat er wel eens debat over mag bestaan of dat we deze personen wel eens goed mogen analyseren. We accepteren blijkbaar gewoon deze fascinatie voor geweld, terwijl dat toch eigenlijk best vreemd is in een maatschappij als deze. We accepteren het niet alleen, we voeden het zelfs (spelletjes, wapenvergunningen, etc.). Nogmaals: ik zeg niet dat we dat per se niet moeten doen, ik zeg alleen dat ik daar graag wat meer uitleg/overweging bij zou willen hebben.
schrijf een brief naar de regering zou ik zeggen, hoe meer ze er krijgen, hoe groter de kans is dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurd.
  woensdag 13 april 2011 @ 11:57:32 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95437066
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef meth1745 het volgende:
Is er eigenlijk nog een persconferentie aangekondigd of is het gewoon afwachten?
Je zou toch een regelmatige update mogen verwachten na de zwaarste schietpartij in .. jaren.
De namen zijn vrijgegeven, en het eerste slachtoffer word vandaag begraven. Het slachtoffer dat gestorven zou zijn aan een hartaanval is niet waar, dus toch vermoord.
Dader heeft de dag er voor nog paastakjes gekocht bij een winkel.
Verder is er waarschijnlijk de 20e een bijeenkomst ter nagedachtenis aan.. en waarschijnlijk komt de koninklijke familie eerdaags op bezoek.
Allemaal gewoon uit de (lokale) kranten gehaald.
The truth was in here.
pi_95437349
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

De namen zijn vrijgegeven, en het eerste slachtoffer word vandaag begraven. Het slachtoffer dat gestorven zou zijn aan een hartaanval is niet waar, dus toch vermoord.
Dader heeft de dag er voor nog paastakjes gekocht bij een winkel.
Verder is er waarschijnlijk de 20e een bijeenkomst ter nagedachtenis aan.. en waarschijnlijk komt de koninklijke familie eerdaags op bezoek.
Allemaal gewoon uit de (lokale) kranten gehaald.
Maar wat zijn ze precies met die wapens aan het doen dat zoveel tijd vraagt? Of gaan ze pas conclusies meedelen nadat ze alle hulzen en kogelinslagen aan het bijhorende vuurwapen gelinkt hebben?
pi_95437359
Ik wil niet zeggen dat spellen een invloed hebben op geweldadigheid van spelers. Maar mi heb je wel een behoorlijk zieke geest als je zo een spel in elkaar zet. :{

Weet niet of dit al gepost was, maar dit figuur moet zich echt kapot gaan schamen
quote:

Het bedrijf Fightstuff uit Almere probeert een slaatje te slaan uit het drama in Alpen aan den Rijn. In een advertentie in de lokale krant 'Almere Deze Week' refereert het bedrijf, dat zelfverdedigingstrainingen geeft, schaamteloos naar de schietpartij.

'Kansloos in Alphen a/d Rijn? NEE, tijdens een workshop leert Fightstuff je hoe je een dergelijk drama overleeft!', staat in de reclame te lezen over de cursus 'Gun Survival'.

'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident. Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en stoppen met klagen,' zegt Koos Cuijpers, eigenaar van Fightstuff, tegen AD.nl. 'Zo'n gebeurtenis komt elke week voor en ik wil mensen leren alert te zijn.'

Cuijpers zegt geen spijt te hebben van zijn advertentie. 'Ik kwets er niemand mee, wel ben ik me bewust dat het hard over kan komen.' Hij is overtuigd dat er minder slachtoffers waren gevallen als mensen hun 'eigen verantwoordelijkheid' hadden genomen. Cuijpers: 'Zelfs iemand in een scootmobiel kan zich strategischer opstellen.'
Bron: AD.nl
  woensdag 13 april 2011 @ 12:10:00 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95437479
The truth was in here.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:12:28 #188
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95437573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:06 schreef -0- het volgende:
Ik wil niet zeggen dat spellen een invloed hebben op geweldadigheid van spelers. Maar mi heb je wel een behoorlijk zieke geest als je zo een spel in elkaar zet. :{
Waarom? Games zijn slechts een weerspiegeling van hoe onze maatschappij eruit ziet. Als je de makers van dergelijk games ziek noemt dan zeg je in feite dat de maatschappij ziek is.
In talloze films, boeken en games worden karakters schaamteloos en zinloos afgemaakt. Ze zijn de makers van dergelijke media ziek?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95437575
quote:

Weet niet of dit al gepost was, maar dit figuur moet zich echt kapot gaan schamen

[..]

wat een mongool, wat moet je als persoon in een scootmobiel dan doen om je strategischer op te stellen? hij zegt in feite: "eigen schuld dikke bult, had je je scootmobiel maar strategischer moeten parkeren, voorbij de kassa van de AH bijvoorbeeld daar issie niet geweest".

mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident ;( ik wil hem wel eens horen als zn ma door dr hoofd is geschoten door een of andere doorgeslagen gek.
pi_95437627
quote:

[..]

Weet niet wat ik het ergst vind, dat iemand zo'n advertentie maakt, of dat die krant zo'n advertentie aanvaardt.
pi_95437791
Deze quote uit de advertentie:

'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident. Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en stoppen met klagen,' zegt Koos Cuijpers, eigenaar van Fightstuff, tegen AD.nl. 'Zo'n gebeurtenis komt elke week voor en ik wil mensen leren alert te zijn.'

Wat een mafkees zeg. Je bent een familielid kwijt, maar je moet verder niet piepen of huilen. En dan: zo'n gebeurtenis komt elke week voor. Volgens mij is dit de eerste keer dat in Nederland zoiets voorkomt. Deze Koos Cuijpers mag van mij ook eens goed onderzocht worden.
pi_95437800
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Grappig dat je het zegt want vroeger, in het NES en SNES tijdperk was dus nooit sprake van zoiets.. terwijl je ook genoeg mensen kon doodschieten. Graphics die steeds realistischer en mooier worden spelen dus best wel een grote rol, vooral voor outsiders (niet-gamers) omdat ze het niet volgen. Gamers zelf vinden de ontwikkeling natuurlijk logisch, en leggen die link misschien niet meteen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:25:57 #193
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95437980
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt want vroeger, in het NES en SNES tijdperk was dus nooit sprake van zoiets.. terwijl je ook genoeg mensen kon doodschieten. Graphics die steeds realistischer en mooier worden spelen dus best wel een grote rol, vooral voor outsiders (niet-gamers) omdat ze het niet volgen. Gamers zelf vinden de ontwikkeling natuurlijk logisch, en leggen die link misschien niet meteen.
Hoezo een rol? Waaruit blijkt dat? Tegenstanders van dergelijke games roepen dat ja... maar nergens blijkt dat ze gelijk hebben.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95438000
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:20 schreef bloodymary het volgende:
'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident.'
Jemig, wat een troll. Het lijkt wel een GeenStijl-reaguurder
pi_95438058
quote:
Hij is overtuigd dat er minder slachtoffers waren gevallen als mensen hun 'eigen verantwoordelijkheid' hadden genomen. Cuijpers: 'Zelfs iemand in een scootmobiel kan zich strategischer opstellen.'
Wat een eikel.
pi_95438137
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wat een eikel.
heb net even die site opgezocht, hij heeft ook een webwinkel.... daar kopen volgens mij al die NVU'ers hun vechthandschoentjes
  Redactie Frontpage woensdag 13 april 2011 @ 12:33:30 #197
145738 superworm
is erbij
pi_95438230
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:28 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem ja, voorbeeld doet volgen. Ik heb gisteren nog Andere Tijden zitten kijken over de eerste bankovervallen in NL, mid-jaren zestig. We waren gewoon met stomheid geslagen de 1e jaren, zo ontzettend braaf allemaal dat niemand zich kon voorstellen dat "Amerikaanse praktijken" zich hier ook zouden voordoen. Het duurde nog járen voor banken er adequaat (met b.v. kogelwerend glas, stil alarm e.d.) op reageerden. De invloed van (bijv. No Russian) een schietspel de hele dag spelen zal er zijn, maar ook het 'voorbeeld doet volgen' van alle andere school-, mall-, en andere shooters die hem al voor gingen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95438461
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even op reageren.
Taurus, ik denk dat je, met alle respect, tòch een totaal verkeerd beeld hebt van de gemiddelde sportschutter. Ik begrijp dat dat beeld natuurlijk flink aangewakkerd wordt door wat er nu in Alphen is gebeurd, maar ik kan je verzekeren dat de figuur die dit gedaan heeft absoluut niet representatief is voor sportschutters. Sterker nog, die malloot mag de naam sportschutter niet eens dragen.

Zelf ben ik al ruim 25 jaar bezig met vuurwapens en de schietsport, zowel hobby- als beroepsmatig. Daarom durf ik wel te zeggen dat ik een goed beeld heb hoe de serieuze sportschutter in elkaar zit.

De mensen die zich serieus bezighouden met deze sport, hebben over het algemeen niets met schietspelletjes op de computer of geweld tegen mensen in het algemeen.
Het aantrekkelijke van de sport is simpelweg om door het trainen van de concentratie en het lichaam, denk aan motoriek en ademhaling bijvoorbeeld, het beste uit jezelf te halen en zo nauwkeurig mogelijk de schietschijf te raken. Keer op keer. En hoe dichter bij het midden van de kaart, hoe hoger de score.
Zo is voor de sportschutter elk schot een wedstrijd tegen jezelf. En daar wil je je weer in meten tegen andere sportschutters. Het wapen is daarbij slechts het middel dat daarbij gebruikt wordt.
Zoals het racket dat bijvoorbeeld voor de tennisser is.

Het zal duidelijk zijn dat elke schietsport discipline een ander type wapen vereist om goede resultaten te boeken. een hagelgeweer voor kleiduifschieten, een pistool of revolver voor disciplines op 25 meterbanen en grootkaliber geweren om lange afstands wedstrijden te kunnen schieten.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen van schietsport disciplines, die overigens zowel door de KNSA als de overheid erkend zijn. Ook in internationaal verband.

De ironie (ik wil absoluut op geen enkele wijze luchtig doen over dit vreselijk drama, maar ik weet even geen beter woord) wil zelfs, dat het wapen dat Tristan gebruikt lijkt te hebben, de S&W m&p 15-22, door de fabrikant enkel en alleen voor de schietsport is ontwikkeld. Het wordt voornamelijk gebruikt in de dynamische disciplines.

Nogmaals, ik begrijp volkomen dat de gebeurtenis niet bijdraagt aan een positief beeld van de schietsport en hen die hem beoefenen. De meeste mensen hebben nu eenmaal geen idee wat de schietsport precies inhoud, dus kan ik ze dat beeld niet eens kwalijk nemen.
Het enige wat ik als sportschutter wel kan doen, is vertellen wat sportschieten nu eigenlijk is en zo een juist(er) beeld schetsen.

Daarom kan ik het niet genoeg benadrukken, Tristan was geen sportschutter. Het was een jonge knul met psychische issues, die nooit toegelaten had mogen worden tot de schietsport.
Mensen met dergelijke ideeen of problemen worden bijna altijd uit de sport verwijderd, zodra het geconstateerd wordt. Bijna? Ja, want hoewel het zelfreinigend vermogen binnen de schietsportwereld zeer groot is, zullen we helaas nooit kunnen uitsluiten dat er wel eens een fout gemaakt wordt. Sportschutters, clubbesturen en politie, ook wij zijn maar gewone mensen. Het enige wat we kunnen en zullen doen, is na een dergelijke gebeurtenis onze waakzaamheid nog verder verhogen.

edit: wat storende spelfoutjes verbeterd.
Stress is voor idioten.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:42:39 #199
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95438548
Maar waarom begin je er mee? Je kiest er toch voor om te beginnen aan een sport waar je met dodelijke wapens moet schieten.
O)))
pi_95438609
quote:
Ik denbk dat het geweld waarmee onze wereld nu en in het verleden mee geconfronteerd is nog veel zieker is, je hoeft dus niet echt een zieke geest te hebben om zo'n spel te maken. Je kijkt gewoon naar conflicten uit het heden en verleden voor inspiratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')