Het is gewoon een overvloed aan berichtgeving en het doet toch best aardig wat veel mensen wat. Zie al die aandacht en deze hele reeks, het is ook niet niets. Als die hypermedia er niet zo tiefushard opspringt krijg je al een stuk minder "verhalen".
Tuurlijk heeft iedereen een verhaal als je met een ploeg langs gaat bij een ex werkgever.
En zo ook voor de flat, de scholen, etc etc. Niet dat iedereen onzin loopt te vertellen, maar sommige dingen mogen echt wel in twijfel worden genomen.
Zoals ook de (en hierna aub niet op dit bewuste stukje ingaan aub, ze verdiend de aandacht niet) pedojaagster.. die had ook een "primeurtje" .. volledig slap gelul in de ruimte..
Ik zie verhalen dat hij prat was op zijn wapens, liet ze ook graag zien en het was "alles", maar ook dat hij raar was, in zich zelf praatte, dreigde... Ik heb geen zin om alles uit te typen maar je kan wel degelijk stellen dat mensen de jongen hebben zien ontsporen, gedaag wellicht maar toch. Wetende dat hij wapens in bezit heeft doet mij toch echt wel even afvragen waarom er niemand aan de bel heeft getrokken.
Ik wil ook geen kwaad woord spreken over zijn vader en diens vriendin, maar naar nu blijkt dat de vriendin (in paniek? ze hing meteen weer op) naar de schietbaan had gebeld om te vragen of Tristan daar was.. dat roept veel vraagtekens op. Ik kan de vader begrijpen dat hij, samen, zich er in kon vinden dat de schietsport hem rust gaf en een hobby.. het is ook niet niets als je eigen zoon wordt opgenomen voor ernstig suicidaal gedrag. Als je dan na die opname en misschien medicijnen of een geruststelling van het GGZ die jongen kan sturen dmv een hobby, dan doe je dat. Maar dit had hij moeten zien aankomen of iig weten te voorkomen door Tristan enkel met begeleiding toegang tot zijn wapens te geven. Maar dit is mijn mening.
Iedereen wil graag alles weten, en veel mensen willen ook graag wat roepen. Alleen al deze topic reeks is daar een mooie getuige van. Maar, en door de media, het wordt nu wel heel erg gehyped. En veel dingen worden over het hoofd gezien.
Nergens in de media wordt het terroristen level van Modern Warfare 2 écht uitgediept. De mensen die dit spel spelen of gespeeld hebben en de single player kennen die weten dat je daar als undercover bent. Het is niet eens het doel van het spel of het level, daarom maakt het ook niet uit of je op burgers schiet of niet, en als je wilt kan je het level nog overslaan ook.
De media, ook niet de social media, gaat echt niet met een betere analyse komen dan het OM.
Dus de hype van het jagen naar informatie en speculeren mag imho nu wel wat minder, toch?
Krijg je een stuk minder kromme verhalen van.
-weg-