abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95436325
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat de maatschappelijke regels die wij de laatste decennia hebben geintroduceerd miljoenen jaren van evolutie zomaar teniet kunnen doen?
Aggresief gedrag is gewoon man eigen, dat is zo in het grootste deel van het dierenrijk en dat is ook zo bij de mens. Wij willen graag geloven dat wij beschaafd zijn en daar boven staan. Maar stel dat morgen alle electronica in de wereld uitvalt en we weer terug zijn in het stenentijdperk, wat denk jij dat er dan gebeurt? Dan vervallen we weer gewoon tot het recht van de sterkste en gelden de huidige maatschappelijke regels echt niet meer.
Je zegt het zelf al "stel dat morgen alle electronica uitvalt ..."

Blijkbaar hebben we een manier gevonden om alle primitieve gevoelens te onderdrukken in onze moderne beschaving. Dat het soms fout gaat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat je de moed op moet geven om de wereld wat veiliger en beter te maken.

Zoals ik al zei: vergelijk Nederland eens met Somalië.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95436453
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:23 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Als je ons land nu vergelijkt met bijv. Somalië of Irak, dan zijn we al vrij dicht in de buurt van teletubbieland.
heb je de teletubbies ooit gezien? :P

maar het is denk ik niet eerlijk om nederland te vergelijken met een land als somalië of Irak....
pi_95436463
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:43 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

heb je de teletubbies ooit gezien? :P

maar het is denk ik niet eerlijk om nederland te vergelijken met een land als somalië of Irak....
waarom niet
pi_95436699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:43 schreef Klaudias het volgende:

[..]

waarom niet
waarom wel?
pi_95436703
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al "stel dat morgen alle electronica uitvalt ..."

Blijkbaar hebben we een manier gevonden om alle primitieve gevoelens te onderdrukken in onze moderne beschaving. Dat het soms fout gaat ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat je de moed op moet geven om de wereld wat veiliger en beter te maken.

Zoals ik al zei: vergelijk Nederland eens met Somalië.
Door onze huidige maatschappij zijn wij in de gelegenheid onze primitieve driften te onderdrukken, ze zijn in veel gevallen overbodig. Maar overbodig betekent niet verdwenen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95436857
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat de maatschappelijke regels die wij de laatste decennia hebben geintroduceerd miljoenen jaren van evolutie zomaar teniet kunnen doen?
Aggresief gedrag is gewoon man eigen, dat is zo in het grootste deel van het dierenrijk en dat is ook zo bij de mens. Wij willen graag geloven dat wij beschaafd zijn en daar boven staan. Maar stel dat morgen alle electronica in de wereld uitvalt en we weer terug zijn in het stenentijdperk, wat denk jij dat er dan gebeurt? Dan vervallen we weer gewoon tot het recht van de sterkste en gelden de huidige maatschappelijke regels echt niet meer.
Ik heb niet gezegd dat we agressief gedrag kunnen uitbannen, waar zie je dat? Ik zeg alleen dat het geen kwaad kan stil te staan bij waaróm mensen een fascinatie hebben voor wapens en waarom dat verschilt per mens. Er zitten wat mensen tussen die nog zodanig slecht zijn in relativeren en nadenken dat ze over dodelijke macht willen beschikken (wat mij betreft álle wapenbezitters). Dat zijn wij lang niet allemaal en in die zin is dit absoluut niet zomaar 'mens eigen' meer. Er waren wel meer eigenschappen die mensen vroeger bezaten maar die we nu op een totaal ander niveau kennen. En waarom heb jij het over een paar honderd jaar? Duizend jaar geleden ging het er ook al anders aan toe dan tienduizend jaar geleden. De mens heeft zich voortdurend ontwikkeld, ook op het gebied van agressief gedrag. We staan niet voor niets ondersteboven van een schutter die 7 slachtoffers maakt..

En over een eerdere reactie op mijn betoogje: ik zeg niet dat alle wapenbezitters door hun krankzinnige fascinatie op het randje van een psychose staan, ik stel ook niet voor hen allen preventief in een TBS kliniek te stoppen. Ik zeg alleen dat er wel eens debat over mag bestaan of dat we deze personen wel eens goed mogen analyseren. We accepteren blijkbaar gewoon deze fascinatie voor geweld, terwijl dat toch eigenlijk best vreemd is in een maatschappij als deze. We accepteren het niet alleen, we voeden het zelfs (spelletjes, wapenvergunningen, etc.). Nogmaals: ik zeg niet dat we dat per se niet moeten doen, ik zeg alleen dat ik daar graag wat meer uitleg/overweging bij zou willen hebben.
pi_95436896
Is er eigenlijk nog een persconferentie aangekondigd of is het gewoon afwachten?
Je zou toch een regelmatige update mogen verwachten na de zwaarste schietpartij in .. jaren.
pi_95436951
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat we agressief gedrag kunnen uitbannen, waar zie je dat? Ik zeg alleen dat het geen kwaad kan stil te staan bij waaróm mensen een fascinatie hebben voor wapens en waarom dat verschilt per mens. Er zitten wat mensen tussen die nog zodanig slecht zijn in relativeren en nadenken dat ze over dodelijke macht willen beschikken (wat mij betreft álle wapenbezitters). Dat zijn wij lang niet allemaal en in die zin is dit absoluut niet zomaar 'mens eigen' meer. Er waren wel meer eigenschappen die mensen vroeger bezaten maar die we nu op een totaal ander niveau kennen. En waarom heb jij het over een paar honderd jaar? Duizend jaar geleden ging het er ook al anders aan toe dan tienduizend jaar geleden. De mens heeft zich voortdurend ontwikkeld, ook op het gebied van agressief gedrag. We staan niet voor niets ondersteboven van een schutter die 7 slachtoffers maakt..

En over een eerdere reactie op mijn betoogje: ik zeg niet dat alle wapenbezitters door hun krankzinnige fascinatie op het randje van een psychose staan, ik stel ook niet voor hen allen preventief in een TBS kliniek te stoppen. Ik zeg alleen dat er wel eens debat over mag bestaan of dat we deze personen wel eens goed mogen analyseren. We accepteren blijkbaar gewoon deze fascinatie voor geweld, terwijl dat toch eigenlijk best vreemd is in een maatschappij als deze. We accepteren het niet alleen, we voeden het zelfs (spelletjes, wapenvergunningen, etc.). Nogmaals: ik zeg niet dat we dat per se niet moeten doen, ik zeg alleen dat ik daar graag wat meer uitleg/overweging bij zou willen hebben.
schrijf een brief naar de regering zou ik zeggen, hoe meer ze er krijgen, hoe groter de kans is dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurd.
  woensdag 13 april 2011 @ 11:57:32 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95437066
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:53 schreef meth1745 het volgende:
Is er eigenlijk nog een persconferentie aangekondigd of is het gewoon afwachten?
Je zou toch een regelmatige update mogen verwachten na de zwaarste schietpartij in .. jaren.
De namen zijn vrijgegeven, en het eerste slachtoffer word vandaag begraven. Het slachtoffer dat gestorven zou zijn aan een hartaanval is niet waar, dus toch vermoord.
Dader heeft de dag er voor nog paastakjes gekocht bij een winkel.
Verder is er waarschijnlijk de 20e een bijeenkomst ter nagedachtenis aan.. en waarschijnlijk komt de koninklijke familie eerdaags op bezoek.
Allemaal gewoon uit de (lokale) kranten gehaald.
The truth was in here.
pi_95437349
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

De namen zijn vrijgegeven, en het eerste slachtoffer word vandaag begraven. Het slachtoffer dat gestorven zou zijn aan een hartaanval is niet waar, dus toch vermoord.
Dader heeft de dag er voor nog paastakjes gekocht bij een winkel.
Verder is er waarschijnlijk de 20e een bijeenkomst ter nagedachtenis aan.. en waarschijnlijk komt de koninklijke familie eerdaags op bezoek.
Allemaal gewoon uit de (lokale) kranten gehaald.
Maar wat zijn ze precies met die wapens aan het doen dat zoveel tijd vraagt? Of gaan ze pas conclusies meedelen nadat ze alle hulzen en kogelinslagen aan het bijhorende vuurwapen gelinkt hebben?
pi_95437359
Ik wil niet zeggen dat spellen een invloed hebben op geweldadigheid van spelers. Maar mi heb je wel een behoorlijk zieke geest als je zo een spel in elkaar zet. :{

Weet niet of dit al gepost was, maar dit figuur moet zich echt kapot gaan schamen
quote:

Het bedrijf Fightstuff uit Almere probeert een slaatje te slaan uit het drama in Alpen aan den Rijn. In een advertentie in de lokale krant 'Almere Deze Week' refereert het bedrijf, dat zelfverdedigingstrainingen geeft, schaamteloos naar de schietpartij.

'Kansloos in Alphen a/d Rijn? NEE, tijdens een workshop leert Fightstuff je hoe je een dergelijk drama overleeft!', staat in de reclame te lezen over de cursus 'Gun Survival'.

'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident. Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en stoppen met klagen,' zegt Koos Cuijpers, eigenaar van Fightstuff, tegen AD.nl. 'Zo'n gebeurtenis komt elke week voor en ik wil mensen leren alert te zijn.'

Cuijpers zegt geen spijt te hebben van zijn advertentie. 'Ik kwets er niemand mee, wel ben ik me bewust dat het hard over kan komen.' Hij is overtuigd dat er minder slachtoffers waren gevallen als mensen hun 'eigen verantwoordelijkheid' hadden genomen. Cuijpers: 'Zelfs iemand in een scootmobiel kan zich strategischer opstellen.'
Bron: AD.nl
  woensdag 13 april 2011 @ 12:10:00 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95437479
The truth was in here.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:12:28 #188
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95437573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:06 schreef -0- het volgende:
Ik wil niet zeggen dat spellen een invloed hebben op geweldadigheid van spelers. Maar mi heb je wel een behoorlijk zieke geest als je zo een spel in elkaar zet. :{
Waarom? Games zijn slechts een weerspiegeling van hoe onze maatschappij eruit ziet. Als je de makers van dergelijk games ziek noemt dan zeg je in feite dat de maatschappij ziek is.
In talloze films, boeken en games worden karakters schaamteloos en zinloos afgemaakt. Ze zijn de makers van dergelijke media ziek?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95437575
quote:

Weet niet of dit al gepost was, maar dit figuur moet zich echt kapot gaan schamen

[..]

wat een mongool, wat moet je als persoon in een scootmobiel dan doen om je strategischer op te stellen? hij zegt in feite: "eigen schuld dikke bult, had je je scootmobiel maar strategischer moeten parkeren, voorbij de kassa van de AH bijvoorbeeld daar issie niet geweest".

mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident ;( ik wil hem wel eens horen als zn ma door dr hoofd is geschoten door een of andere doorgeslagen gek.
pi_95437627
quote:

[..]

Weet niet wat ik het ergst vind, dat iemand zo'n advertentie maakt, of dat die krant zo'n advertentie aanvaardt.
pi_95437791
Deze quote uit de advertentie:

'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident. Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en stoppen met klagen,' zegt Koos Cuijpers, eigenaar van Fightstuff, tegen AD.nl. 'Zo'n gebeurtenis komt elke week voor en ik wil mensen leren alert te zijn.'

Wat een mafkees zeg. Je bent een familielid kwijt, maar je moet verder niet piepen of huilen. En dan: zo'n gebeurtenis komt elke week voor. Volgens mij is dit de eerste keer dat in Nederland zoiets voorkomt. Deze Koos Cuijpers mag van mij ook eens goed onderzocht worden.
pi_95437800
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik speel minecraft.. Loop ik nu risico om een creeper te worden? BOEM!!!
Grappig dat je het zegt want vroeger, in het NES en SNES tijdperk was dus nooit sprake van zoiets.. terwijl je ook genoeg mensen kon doodschieten. Graphics die steeds realistischer en mooier worden spelen dus best wel een grote rol, vooral voor outsiders (niet-gamers) omdat ze het niet volgen. Gamers zelf vinden de ontwikkeling natuurlijk logisch, en leggen die link misschien niet meteen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:25:57 #193
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95437980
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt want vroeger, in het NES en SNES tijdperk was dus nooit sprake van zoiets.. terwijl je ook genoeg mensen kon doodschieten. Graphics die steeds realistischer en mooier worden spelen dus best wel een grote rol, vooral voor outsiders (niet-gamers) omdat ze het niet volgen. Gamers zelf vinden de ontwikkeling natuurlijk logisch, en leggen die link misschien niet meteen.
Hoezo een rol? Waaruit blijkt dat? Tegenstanders van dergelijke games roepen dat ja... maar nergens blijkt dat ze gelijk hebben.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95438000
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:20 schreef bloodymary het volgende:
'Mensen moeten niet piepen en huilen na zo'n schietincident.'
Jemig, wat een troll. Het lijkt wel een GeenStijl-reaguurder
pi_95438058
quote:
Hij is overtuigd dat er minder slachtoffers waren gevallen als mensen hun 'eigen verantwoordelijkheid' hadden genomen. Cuijpers: 'Zelfs iemand in een scootmobiel kan zich strategischer opstellen.'
Wat een eikel.
pi_95438137
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:27 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wat een eikel.
heb net even die site opgezocht, hij heeft ook een webwinkel.... daar kopen volgens mij al die NVU'ers hun vechthandschoentjes
  Redactie Frontpage woensdag 13 april 2011 @ 12:33:30 #197
145738 superworm
is erbij
pi_95438230
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:28 schreef waht het volgende:

[..]

Die verheerlijking van geweld is inderdaad een probleem. Geen idee of dat 100 jaar geleden ook al bestond. Je zou denken van wel gezien de grootschalige oorlogen die de wereld veranderden. Het verschil is de media waardoor we vandaag de dag in het westen veel geweld te zien krijgen maar het toch niet 'in het echt' ervaren.
Dat is ook een probleem ja, voorbeeld doet volgen. Ik heb gisteren nog Andere Tijden zitten kijken over de eerste bankovervallen in NL, mid-jaren zestig. We waren gewoon met stomheid geslagen de 1e jaren, zo ontzettend braaf allemaal dat niemand zich kon voorstellen dat "Amerikaanse praktijken" zich hier ook zouden voordoen. Het duurde nog járen voor banken er adequaat (met b.v. kogelwerend glas, stil alarm e.d.) op reageerden. De invloed van (bijv. No Russian) een schietspel de hele dag spelen zal er zijn, maar ook het 'voorbeeld doet volgen' van alle andere school-, mall-, en andere shooters die hem al voor gingen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95438461
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even op reageren.
Taurus, ik denk dat je, met alle respect, tòch een totaal verkeerd beeld hebt van de gemiddelde sportschutter. Ik begrijp dat dat beeld natuurlijk flink aangewakkerd wordt door wat er nu in Alphen is gebeurd, maar ik kan je verzekeren dat de figuur die dit gedaan heeft absoluut niet representatief is voor sportschutters. Sterker nog, die malloot mag de naam sportschutter niet eens dragen.

Zelf ben ik al ruim 25 jaar bezig met vuurwapens en de schietsport, zowel hobby- als beroepsmatig. Daarom durf ik wel te zeggen dat ik een goed beeld heb hoe de serieuze sportschutter in elkaar zit.

De mensen die zich serieus bezighouden met deze sport, hebben over het algemeen niets met schietspelletjes op de computer of geweld tegen mensen in het algemeen.
Het aantrekkelijke van de sport is simpelweg om door het trainen van de concentratie en het lichaam, denk aan motoriek en ademhaling bijvoorbeeld, het beste uit jezelf te halen en zo nauwkeurig mogelijk de schietschijf te raken. Keer op keer. En hoe dichter bij het midden van de kaart, hoe hoger de score.
Zo is voor de sportschutter elk schot een wedstrijd tegen jezelf. En daar wil je je weer in meten tegen andere sportschutters. Het wapen is daarbij slechts het middel dat daarbij gebruikt wordt.
Zoals het racket dat bijvoorbeeld voor de tennisser is.

Het zal duidelijk zijn dat elke schietsport discipline een ander type wapen vereist om goede resultaten te boeken. een hagelgeweer voor kleiduifschieten, een pistool of revolver voor disciplines op 25 meterbanen en grootkaliber geweren om lange afstands wedstrijden te kunnen schieten.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen van schietsport disciplines, die overigens zowel door de KNSA als de overheid erkend zijn. Ook in internationaal verband.

De ironie (ik wil absoluut op geen enkele wijze luchtig doen over dit vreselijk drama, maar ik weet even geen beter woord) wil zelfs, dat het wapen dat Tristan gebruikt lijkt te hebben, de S&W m&p 15-22, door de fabrikant enkel en alleen voor de schietsport is ontwikkeld. Het wordt voornamelijk gebruikt in de dynamische disciplines.

Nogmaals, ik begrijp volkomen dat de gebeurtenis niet bijdraagt aan een positief beeld van de schietsport en hen die hem beoefenen. De meeste mensen hebben nu eenmaal geen idee wat de schietsport precies inhoud, dus kan ik ze dat beeld niet eens kwalijk nemen.
Het enige wat ik als sportschutter wel kan doen, is vertellen wat sportschieten nu eigenlijk is en zo een juist(er) beeld schetsen.

Daarom kan ik het niet genoeg benadrukken, Tristan was geen sportschutter. Het was een jonge knul met psychische issues, die nooit toegelaten had mogen worden tot de schietsport.
Mensen met dergelijke ideeen of problemen worden bijna altijd uit de sport verwijderd, zodra het geconstateerd wordt. Bijna? Ja, want hoewel het zelfreinigend vermogen binnen de schietsportwereld zeer groot is, zullen we helaas nooit kunnen uitsluiten dat er wel eens een fout gemaakt wordt. Sportschutters, clubbesturen en politie, ook wij zijn maar gewone mensen. Het enige wat we kunnen en zullen doen, is na een dergelijke gebeurtenis onze waakzaamheid nog verder verhogen.

edit: wat storende spelfoutjes verbeterd.
Stress is voor idioten.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:42:39 #199
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95438548
Maar waarom begin je er mee? Je kiest er toch voor om te beginnen aan een sport waar je met dodelijke wapens moet schieten.
O)))
pi_95438609
quote:
Ik denbk dat het geweld waarmee onze wereld nu en in het verleden mee geconfronteerd is nog veel zieker is, je hoeft dus niet echt een zieke geest te hebben om zo'n spel te maken. Je kijkt gewoon naar conflicten uit het heden en verleden voor inspiratie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')