abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 16:48:42 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95347611
Vorige deel: Kapitein M.J. Kroon nieuwe Ridder MWO #2

Volg rechtzaak @ Twitter: http://twitter.com/SaskiaBelleman

quote:
OM eist werkstraffen tegen Marco Kroon voor wapen- en drugsbezit

De officier van justitie heeft vanochtend een werkstraf van 120 uur geëist tegen Marco Kroon voor het bezit van stroomstootwapens en cocaïnebezit. De militair, die in 2009 geridderd werd met de Militaire Willemsorde, had al bekend dat hij één zogeheten taser in zijn café bewaarde. Cocaïnebezit ontkent hij.

Als belangrijk bewijs tegen hem voerde het OM eerder aan dat er niet alleen cocaïneresten zijn gevonden in zijn auto en op zijn kleding, maar ook in zes borstharen die hij in januari 2010 aan de politie afstond. Het OM volgt de analyse van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) dat het drugsgebruik van Marco Kroon niet bewezen is, zo bleek vandaag tijdens de zitting in de zaak tegen Kroon die dient in Arnhem. Het OM blijft er wel bij dat Kroon drugs in zijn bezit heeft gehad.

Het NFI bleek vorig week niet meer zeker van dat Marco Kroon cocaïne en mdma (xtc) heeft gebruikt. Sporen in zijn borstharen kunnen daar ook van buitenaf in terecht zijn gekomen, zei NFI-toxicoloog Klaas Lusthof. Hij trad als deskundige op in het proces tegen de militair. Daar werd duidelijk dat het NFI eigenlijk te weinig materiaal had voor verregaande conclusies.

Mocht Kroon veroordeeld worden, dan geeft hij zijn Willemsorde terug, zei hij vorige week ter zitting. Hij kreeg de hoogste militaire decoratie voor moed en leiderschap tijdens gevechten in Uruzgan in 2006. Hij hoeft deze pas in te leveren bij een veroordeling van meer dan een jaar gevangenisstraf, of als hij oneervol ontslagen wordt. Defensie wil niet vooruitlopen op de uitspraak in deze zaak, maar hanteert in principe een zero-tolerancebeleid.
NRC
  maandag 11 april 2011 @ 16:51:47 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95347744
quote:
Advocaat Kroon: OM niet-ontvankelijk

ARNHEM - De advocaat van Marco Kroon, Geert Jan Knoops, vindt dat het Openbaar Ministerie (OM) niet-ontvankelijk moet worden verklaard in de vervolging van zijn cliënt.

Knoops betoogde maandag voor de rechtbank in Arnhem dat Kroon wat betreft drugsbezit niet gelijk aan andere Nederlanders is behandeld. De verwijten van het OM, onder meer bezit van cocaïne, hebben volgens de raadsman betrekking op zijn privésituatie en vallen niet binnen de militaire sfeer.

Dat is van belang omdat bij Defensie een zerotolerancebeleid geldt ten aanzien van harddrugs. Militairen die daarop worden betrapt worden in principe vervolgd en bij een veroordeling ontslagen. Maar het is niet aan het OM het beleid van Defensie te handhaven, aldus Knoops.

Ook op het punt van het bezit en doorgeven van stroomstootwapens heeft het OM niet het recht Kroon te vervolgen, vindt de advocaat. Eerder was het OM namelijk bereid een transactie voor te stellen en nu eist het OM ervoor een werkstraf van 110 uur. Voor alle feiten samen eiste het OM maandag 120 uur werkstraf. (ANP)
Trouw

:?
pi_95347931
quote:
Defensie wil niet vooruitlopen op de uitspraak in deze zaak, maar hanteert in principe een zero-tolerancebeleid.
Er wordt dus al wat ruimte gezocht om een uitzondering te maken? :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_95362867
Werkstraffen voor een ridder MWO, laat me niet lachen.
  maandag 11 april 2011 @ 21:25:41 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95363083
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Trouw

Als ik Knoops goed begrijp speelt hij een hoog spel. Ik moet het heel voorzichtig verwoorden, dus het kan zijn dat ik een uitlegfout maak, maar het komt hier op neer:
Knoops probeert Kroon te redden van de actie die Defensie hierop zal laten volgen. Want hoe dan ook: Kroon gaat voor de bijl wegens drugs binnen Defensie, en zal dus zijn baankwijtraken.
Wat Knoops probeert (denk ik) is om het OM het verwijt te maken dat ze onrechtmatig op zoek zijn gegaan naar drugsgebruik (want bij burger-gebruikers gaan ze ook niet op zoek naar recreatief gebruik), terwijl daar in het oorspronkelijke onderzoek geen sprake van was, dat ging over drugs- en wapenhandel. Dit terwijl ze wisten dat Kroon ontslagen zal worden als blijkt dat hij drugs gebruikt heeft (gehad). Als het OM onrechtmatig gehandeld heeft, dan kan Defensie dat niet gebruiken in een ontslagprocedure. Het is immers onrechtmatig verkregen bewijs.
Het is hoog spel, omdat het ook kan terugslaan: want zijn uitleg kan gezien worden als een bekentenis, en dan ligt Kroon er alsnog uit.

Daar staat tegenover dat het OM hetzelfde kunstje probeert te flikken, maar dan andersom: Zij eisen 110uur voor de stroomstootwapens, en nog eens 10 uur voor de drugs. Met slechts 10 uur beweren ze coulant te zijn, omdat het OM weet wat drugs voor Defensiemedewerkers betekent; zero-tolorance betekent echter dat ook een veroordeling van 10 uur einde carriere is. Dus ze proberen via de achterdeur alsnog zijn carriere om zeep te helpen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_95363515
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er wordt dus al wat ruimte gezocht om een uitzondering te maken? :+
Dat zou heel zwak zijn van Defensie. Als kapt. Kroon veroordeelt wordt voor drugsgebruik dient hij ontslagen te worden. Als er een uitzondering gemaakt wordt op basis van zijn Willemsorde en zijn daden in Afghanistan opent dat de deur voor anderen. Hij zat namelijk niet alleen in Afghanistan... honderden militairen hebben daar vuurcontact gehad en hebben zich heldhaftig gedragen, geven we hen ook een uitzonderingspositie? :|W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95433706
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:22 schreef Clan het volgende:
Werkstraffen voor een ridder MWO, laat me niet lachen.
Leg me dat eens uit?
Pauperz
pi_95477164
Als je de reactie van RonaldV goed doorneemt dat begrijp je de reactie van Clan.

quote:
Daar staat tegenover dat het OM hetzelfde kunstje probeert te flikken, maar
dan andersom: Zij eisen 110uur voor de stroomstootwapens, en nog eens 10 uur
voor de drugs. Met slechts 10 uur beweren ze coulant te zijn, omdat het OM weet
wat drugs voor Defensiemedewerkers betekent; zero-tolorance betekent echter
dat ook een veroordeling van 10 uur einde carriere is. Dus ze proberen via de
achterdeur alsnog zijn carriere om zeep te helpen.

[ Bericht 77% gewijzigd door galtfactory op 14-04-2011 03:10:56 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 17:42:36 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95499699
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Trouw

dat is ook zo..

maar je wordt als militair straf EN tuchtrechterlijk bestraft.. dus door het OM wordt misschien een werkstraf opgelegd, en zullen ze de functie van Kroon niet afnemen. Het onderzoek dat bij de KL zelf loopt via de Kmar zal dit wel besluiten..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95563106
Weet iemand iets over de onderzoeksresultaten van de Kmar?
  zaterdag 16 april 2011 @ 01:09:59 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_95570680
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat is ook zo..

maar je wordt als militair straf EN tuchtrechterlijk bestraft.. dus door het OM wordt misschien een werkstraf opgelegd, en zullen ze de functie van Kroon niet afnemen. Het onderzoek dat bij de KL zelf loopt via de Kmar zal dit wel besluiten..
Nee. Bij de KL loopt geen onderzoek via de KMar, de KMar werkt namelijk niet voor de KL. Dit is intern allemaal bij de KL.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:39:49 #12
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95603044
in ieder geval.. op beide manieren zul je worden bestraft..

tucht en strafrecht..

kmar doet je straf, KL doet het interne stuk.
Dat beketent ontslag eenmaal drugs in het spel zijn..

deze rechtbank legt hem misschien de werkstraf op.
pi_95841369
quote:
Kroon gestraft voor stroomstootwapens

ARNHEM - Militair Marco Kroon is vrijdag vrijgesproken van het bezit van cocaïne en MDMA. De militaire kamer van de rechtbank in Arnhem acht niet bewezen dat de drager van de Militaire Willemsorde de drugs voorhanden heeft gehad. Wel is Kroon veroordeeld tot een boete van 750 euro en voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur voor het bezit van vier stroomstootwapens, waarvan hij er drie heeft doorgeleverd.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft twee weken geleden 120 uur werkstraf geëist; 110 uur voor het bezit en doorgeven van de stroomstootwapens en tien uur voor het cokebezit.

Kroon ontkent in alle toonaarden dat hij ooit drugs in bezit heeft gehad of heeft gebruikt. Als verklaring voor de aanwezigheid van cocaïnesporen in zijn borstharen geeft hij dat in zijn kroeg in Den Bosch vroeger veel gasten deze drug gebruikten. Bij een verbouwing in het café zou hij met resten van de drug in aanraking kunnen zijn gekomen. Ook heeft zijn vriendin een paar keer coke gebruikt. Volgens forensisch deskundigen kan hierdoor niet worden uitgesloten dat de cocaïne van buitenaf in de haren is gekomen.
pi_95841393
mooi!
pi_95841412
^O^
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:02:58 #16
176916 Karrs
2007-2017
pi_95842178
^O^

Op oorlogshelden moet je zuinig zijn. Dat het OM zich nu diep gaat schamen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_95842917
Mooi, en bij het OM mogen ze zich inderdaad wel eens achter de oren krabben.
pi_95842989
Men zou denken dat het OM na de zaak Erik O. het een en ander er toe geleerd had, maar dit schijnt niet zo te zijn. Over het algemeen stoot een ezel zich niet twee maal aan dezelfde steen. Of wel ontzettend oenig van het OM.
pi_95843658
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:02 schreef Karrs het volgende:
Op oorlogshelden moet je zuinig zijn. Dat het OM zich nu diep gaat schamen.
Ga er maar vanuit dat dat niet gebeurt, dat tenenkrommende slotpleidooi van het OM zegt genoeg.
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:05:41 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95844078
yes :) jawel ... het is eindelijk over.
ik ga straks een biertje drinken bij vinny's.. en hem even feliciteren.
zal wel druk zijn daar
pi_95845692
Maar mag hij nog bij defensie blijven werken na de veroordeling voor bezit van stroomstootwapens?

In ieder geval fijn dat deze soap is afgelopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95845926
Nou opgelucht dat de kogel door de kerk is en hoor graag van vriend leo wat de eerste reacties uit het Roosendaalse kamp zijn.

@ Pumatje: werk jij dan daar in Arnhem dat je Kapitein Kroon daar kan ontmoeten? Maak ff een foto van jezelf of vandaar met deze oorlogsheld. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95846531
_O_

Wat is het adres van dat café van hem? Dan stuur ik hem een gefeliciteerd-kaart 8-)

[ Bericht 19% gewijzigd door knnth op 22-04-2011 14:35:37 ]
pi_95846572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:49 schreef waht het volgende:
Maar mag hij nog bij defensie blijven werken na de veroordeling voor bezit van stroomstootwapens?
Weet niet zeker of een voorwaardelijke straf een ontslagreden is, maar ik denk het niet.
pi_95847103
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:56 schreef rubje het volgende:
Nou opgelucht dat de kogel door de kerk is en hoor graag van vriend leo wat de eerste reacties uit het Roosendaalse kamp zijn.

@ Pumatje: werk jij dan daar in Arnhem dat je Kapitein Kroon daar kan ontmoeten? Maak ff een foto van jezelf of vandaar met deze oorlogsheld. :)
het cafe van kapitein Kroon zit in den bosch ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:11:47 #26
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_95848148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:05 schreef Pumatje het volgende:
yes :) jawel ... het is eindelijk over.
ik ga straks een biertje drinken bij vinny's.. en hem even feliciteren.
zal wel druk zijn daar
Phoe, adviseer hem ff ook om voortaan wat voorzichtiger te zijn en zich mijlenver van dat soort schimmige zaken te houden, zodat hij nooit, maar dan ook nooit, meer dit soort verdenken op zich kan krijgen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 22-04-2011 16:30:37 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:18:50 #27
211797 Esses
Splendide mendax
pi_95854541
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 23:39 schreef Pumatje het volgende:
in ieder geval.. op beide manieren zul je worden bestraft..

tucht en strafrecht..

kmar doet je straf, KL doet het interne stuk.
Dat beketent ontslag eenmaal drugs in het spel zijn..

deze rechtbank legt hem misschien de werkstraf op.
Zo klopt hij inderdaad. Gelukkig is de drugs niet bewezen geacht. Maar ik weet niet uit mijn hoofd of verkoop/doorgeven stroomstootwapens een misdrijf/overtreding is. Bij een misdrijf is het een ontslaggrond (voor diegene die het vroeg).
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:37:02 #28
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_95856902
quote:
'Het OM heeft Marco Kroon onevenredig hard aangepakt'
22 april 2011

De rechtbank deed vandaag uitspraak in de zaak tegen Marco Kroon. Ruim een jaar duurde de zaak tegen de oorlogsheld. Hij werd verdacht van verboden wapenbezit en drugsgebruik.
'Wij hebben gewoon ons werk gedaan: strafbare feiten opsporen' zegt het Openbaar Ministerie na de vrijspraak van oorlogsheld Kroon van het bezit van drugs. En er was voldoende aanleiding voor onderzoek naar Marco Kroon, aldus het OM. Kroon zelf vindt dat door deze beschuldigingen zijn blazoen voor altijd is besmet: Mensen zullen altijd denken, waar rook is, is vuur.
Bron: stand.nl

Luister: 'Het OM heeft Marco Kroon onevenredig hard aangepakt'

Marco Kroon: "Ik kijk liever niet terug op deze periode. Ik ga nog liever een keer de Chora vallei in."
Hans Couzy, oud-bevelhebber van de landstrijdkrachten vind de hele zaak zwaar overtrokken.

Helemaal mee eens!

[ Bericht 6% gewijzigd door SemperSenseo op 22-04-2011 17:42:41 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:35:45 #29
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95860831
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:56 schreef rubje het volgende:

Woon in den bosch.. heb hem daar al meerdere keren gesproken, ook op de kms heb ik een lezing van hem gevolgd over de acties in Uruz waar hij de MWO voor heeft gekregen, daarna hem nog gesproken..

Vent is mijn held :)
pi_95872232
Ah oke! Wat ik zag op tv nam hij het vanmiddag te midden van zijn vrienden er even goed van na zo een uitspraak van de rechtbank.
erger vond ik de houding weer van het OM bij Nieuws Uur dmv die persofficier die weer lekker in hun eigen straatje lulde na deze uitspraak alsof het allemaal heel logisch was dat men de zaak doorzette. Walgelijk! iig heeft het recht gezegevierd!
pi_95889227
Kroon hoopt op missie

Marco Kroon heeft zijn vizier op een nieuwe uitzending naar Afghanistan gezet. De gisteren voor drugsbezit vrijgesproken kapitein hoopt zo snel mogelijk compagniescommandant bij de pantserinfanterie te worden.

De commando, vlak na het voor hem bevrijdende vonnis: „Ik ben zwaar teleurgesteld in de wijze waarop 99 procent van de journalisten mij hebben menen te moeten slachtofferen. Maar gelukkig zijn veel lezers van De Telegraaf in me blijven geloven, ik kreeg tal van steunbetuigingen. Dat heeft het moreel van mijn vriendin Mirjam en mij goed gedaan. Want het waren zware tijden, afgelopen anderhalf jaar.”

Oorlogsheld Kroon heeft Defensie laten weten zo snel mogelijk in aanmerking te willen komen voor een functie bij het 17e bataljon pantserinfanterie in Oirschot. Hij zal dan het Korps Commando Troepen verlaten.„Garderegiment Fuseliers Prinses Irene, daar ligt mijn hart, bij de gewone jongens in de vuurlinie”, zegt de 40-jarige beroepsofficier. „Ik wil ook absoluut geen bevordering tot majoor, want dan beland ik ergens achter een stoffig bureau. De nieuwe missie naar Koendoez, in het noorden van Afghanistan, daar heb ik mijn zinnen op gezet. De Koninklijke Landmacht zal er straks politietrainers gaan beschermen. Op mijn lijf geschreven, zo’n klus! Maar ik solliciteer als ieder ander, wens geen voorkeursbehandeling vanwege die Militaire Willems-Orde.”

Majesteit

Kapitein Kroon verheugt zich op de ontmoeting met koningin Beatrix, tijdens dodenherdenking op de Dam, woensdag 4 mei. „Ik kan haar dan recht in de ogen kijken. Als de Koningin mij ernaar vraagt, zal ik zeggen hoe blij ik daarover ben. Het vertrouwen van de majesteit in mij, als ridder MWO, is heel belangrijk voor me.”

Na het vonnis stroomden e-mails bij de advocaat van Kroon binnen. Oud-mariniers en commando’s boden aan de boete van 750 euro, die de Bosschenaar kreeg opgelegd voor het bezit van vier stroomstootwapens, te betalen. Mr. Geert-Jan Knoops: „Afgelopen maanden hebben zakenmensen ongevraagd donaties gedaan voor het kostbare deskundigenonderzoek van de verdediging. Zij geloofden heilig in Marco’s onschuld, daar zijn cliënt en ik hun zeer erkentelijk voor. Hopelijk komt er nu een einde aan alle speculaties rond zijn persoon.”

Kapitein Kroon had bij een veroordeling onmiddellijk zijn MWO ingeleverd. Kroon: „Met opgeheven hoofd, daar heb ik goed over nagedacht. Maar het bleek gelukkig niet nodig. Mijn vertrouwen in de rechtsstaat is gebleven, drie rechters hebben in dit proces nauwgezet en objectief vonnis gesproken.”

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95925144
Het OM heeft echt alles uit de kast getrokken om deze man te vervolgen. Het lijkt op hetzelfde riedeltje als bij Eric O. destijds. Maargoed, niet heel vreemd als je kijkt naar de politieke kleur van het OM.
pi_95926920
Ohjee, heeft het OM ook al een politieke kleur? Welke is dat dan, ik houd dat allemaal niet meer zo bij ... rechters D66, defensie VVD, publieke omroep PvdA .... ingewikkeld allemaal.

Ik ben ook niet al te blij met de gretige aanpak van het OM in dezen, dat terzijde.
pi_95957049
Het is tekenend dat Marco Kroon nu weg wil van de commandos en weer naar het front wil en naar zijn "eerste liefde" terug wil nl. 17 paininfbat. Zullen ze in Roosendaal niet blij mee zijn en zijn vriendin denk ik ook niet. :N Ik denk dat Marco beter gewoon ontslag kan nemen bij defensie als officier en in de burgermaatschappij verder kan gaan waar hij sowieso een beter salaris kan verdienen dan tot nu toe :Y aangezien elk commercieel bedrijf hem wel wil hebben.+ het komt ook zijn opgestart cafe ten goede. :s)
pi_95957152
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef rubje het volgende:
Het is tekenend dat Marco Kroon nu weg wil van de commandos en weer naar het front wil en naar zijn "eerste liefde" terug wil nl. 17 paininfbat. Zullen ze in Roosendaal niet blij mee zijn en zijn vriendin denk ik ook niet. :N Ik denk dat Marco beter gewoon ontslag kan nemen bij defensie als officier en in de burgermaatschappij verder kan gaan waar hij sowieso een beter salaris kan verdienen dan tot nu toe :Y aangezien elk commercieel bedrijf hem wel wil hebben.+ het komt ook zijn opgestart cafe ten goede. :s)
Ik denk eerder dat hij hier voor kiest omdat ik denk dat de Commando's niet zo snel een officier van 40 naar het front sturen in een gevechtsfunctie. Op die leeftijd gaat de lichamelijk conditie toch wel om de hoek kijken. Ik denk dat hij meer kans maakt bij de 'reguliere' gevechtseenheden op zo'n functie.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 17:18:50 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95959933
quote:
Marco :?
heb je er nog mee staan knikkeren of wat?

ik denk dat de goede man inmiddels een wat te bekende Nederlander is voor het KCT en dat cafe moet hij alsnog zsm van de hand doen als je het mij vraagt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95960966
Ja jongens w/
pi_95975376
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:46 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij hier voor kiest omdat ik denk dat de Commando's niet zo snel een officier van 40 naar het front sturen in een gevechtsfunctie. Op die leeftijd gaat de lichamelijk conditie toch wel om de hoek kijken. Ik denk dat hij meer kans maakt bij de 'reguliere' gevechtseenheden op zo'n functie.
Zolang je je conditie op peil houdt hoef je op je 40e echt niet afgeschreven te zijn. Ik heb op mijn 42e pas de KMS gedaan en daarin nog de AMO, die zou ik dan ook niet meer hebben kunnen doen, en ik heb op mijn 52e nog de VN opleiding gevolgd en uitgezonden geweest, dan wel niet in een gevechtsfunctie maar wel onder omstandigheden waarin gevochten werd.
pi_95975794
Dinsdag 26 april een intervieuw met Marco Kroon bij Pauw en Witteman.
pi_95975851
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:00 schreef Clan het volgende:

[..]

Zolang je je conditie op peil houdt hoef je op je 40e echt niet afgeschreven te zijn. Ik heb op mijn 42e pas de KMS gedaan en daarin nog de AMO, die zou ik dan ook niet meer hebben kunnen doen, en ik heb op mijn 52e nog de VN opleiding gevolgd en uitgezonden geweest, dan wel niet in een gevechtsfunctie maar wel onder omstandigheden waarin gevochten werd.
Lijkt me onvergelijkbaar met actief commando zijn.
pi_95977509
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Lijkt me onvergelijkbaar met actief commando zijn.
Waarom zou dat overgelijkbaar zijn met actief commando zijn? Ik denk dat ze bij de commando's/mariniers juist fitter zijn dan bij welk legeronderdeel dan ook, het is niet voor niets zo dat een officier op zijn/haar 52e met FLO gaat en een onderofficier met 55, anders gingen militairen wel op hun 40e met FLO, je bent met je 50e echt niet hoogbejaard hoor, ik rende op mijn 50e jochies van de helft van mijn leeftijd er nog uit, zo fit was ik toen nog ;)
pi_95996209
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Marco :?
heb je er nog mee staan knikkeren of wat?
}:| stel je ff niet zo aan zeg. Dit is een informeel forum en daar spreken op een informele manier over mensen,zegt helemaal niets over het aanzien, ga jij je druk maken over het feit of mensen niet de formele fatsoensnormen hanteren. :W
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:17:35 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96001148
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:40 schreef Clan het volgende:

[..]

Waarom zou dat overgelijkbaar zijn met actief commando zijn? Ik denk dat ze bij de commando's/mariniers juist fitter zijn dan bij welk legeronderdeel dan ook, het is niet voor niets zo dat een officier op zijn/haar 52e met FLO gaat en een onderofficier met 55, anders gingen militairen wel op hun 40e met FLO, je bent met je 50e echt niet hoogbejaard hoor, ik rende op mijn 50e jochies van de helft van mijn leeftijd er nog uit, zo fit was ik toen nog ;)
Dat is wel hele antieke regelgeving Clan :') . 55 is al een tijdje niet meer, en 52 voor officieren al veel langer niet meer. De teller staat nu op 60. En dat kan maar zo 65 worden.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:28:38 #44
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96007554
Bij verlaatrol een apart vlot voor de mannen met rollators :7
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:31:43 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:37:36 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_96008112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is wel hele antieke regelgeving Clan :') . 55 is al een tijdje niet meer, en 52 voor officieren al veel langer niet meer. De teller staat nu op 60. En dat kan maar zo 65 worden.
Dad's Army! ^O^
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 27 april 2011 @ 00:43:41 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_96027569
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:08 schreef Clan het volgende:
Dinsdag 26 april een intervieuw met Marco Kroon bij Pauw en Witteman.
Net gezien, wat een gezwets...
Zijn vriendin gebruikte wel coke, zondar dat hij het wist. Sure.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_96028020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat het elk jaar met een jaar omhoog zou gaan, maar ik wist niet dat het nu al op 60 jaar ligt, maar goed dat sterkt mijn betoog des te meer, als je deze mensen niet meer kan inzetten heeft het ook geen nut om ze dan nog in dienst te houden.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:58:20 #49
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_96038126
Hij mag toch gewoon niet meer ingezet worden bij het KCT vanwege de veiligheid tijdens missie's? KCT'ers dienen zoveel mogelijk anoniem te blijven, het was al duidelijk dat hij niet meer ingezet kon worden voor het KCT toen hij de MWO kreeg.
pi_96038356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:58 schreef Wasmachinu het volgende:
Hij mag toch gewoon niet meer ingezet worden bij het KCT vanwege de veiligheid tijdens missie's? KCT'ers dienen zoveel mogelijk anoniem te blijven, het was al duidelijk dat hij niet meer ingezet kon worden voor het KCT toen hij de MWO kreeg.
Hij gaf gister bij P&W heeft hij ook aangegeven dat hij CC bij het 17e wilt worden ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 14:35:32 #51
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_96044079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:04 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Hij gaf gister bij P&W heeft hij ook aangegeven dat hij CC bij het 17e wilt worden ;)
Snap ik, was meer een reactie op degene die zich afvroegen waarom hij niet gewoon bij het KCT verder ging ;)
pi_96047236

Het is duidelijk geworden na gisteravond dat dit iemand is die gewoon in het veld wil blijven staan en niks te zoeken heeft achter een bureau. :N Ik vond zijn opmerking dat hij zelfs een bevordering tot groot-majoor wil laten schieten voor een functie in het veld bij de boys :{ en is daardoor zelfs bereidt weg te gaan bij het onderdeel dat het 'beroemd' heeft gemaakt. ;(

andere vraag die meer het tenue betreft:

waarom zie ik bij hem als je over correctheid van het tenue praat (zijn ze bij defensie erg strikt in toch?) geen naamplaatje :{ en :? ....waar dat borsthangertje van de commandos hangt heeft hij zijn mariniers koud weer embleem hangen. Mag dat? en waarom hangt dat er niet en wel dat mariniers ding? :?

of is het meer van: ach ik ben.... wie maakt mij wat.. >:)
  woensdag 27 april 2011 @ 16:11:54 #53
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_96048131
Naamplaatje is er alleen voor officiele gelegenheden waar hoogwaardigheidsbekleders kunnen zien hoe je heet zodat ze kunnen laten doen alsof ze je kennen, door de overkill aan publiciteit weet zon beetje iedereen onderhand wel wie Kroon is..
En ik heb sowieso die sleutelhanger nooit begrepen, maar dat daar is de enige plaats voor een KWT-speld.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 27 april 2011 @ 17:41:09 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96051809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Rave_NL het volgende:
Naamplaatje is er alleen voor officiele gelegenheden waar hoogwaardigheidsbekleders kunnen zien hoe je heet zodat ze kunnen laten doen alsof ze je kennen, door de overkill aan publiciteit weet zon beetje iedereen onderhand wel wie Kroon is..
En ik heb sowieso die sleutelhanger nooit begrepen, maar dat daar is de enige plaats voor een KWT-speld.
kct draagt volgens mij nooit een naamplaatje..
Overigens hoort het naamplaatje ook gewoon bij een correct DT, officiele gelegenheid of niet.

Wellicht dat dit bij de Mariniers anders is.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:09:11 #55
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96066501
alleen bij ceremonieel niet
  donderdag 28 april 2011 @ 09:49:03 #56
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_96080075
idd bij het KCT dragen operators op het DT en ook op het GVT (bijna) nooit geen naamplaatje of -lint...
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  donderdag 28 april 2011 @ 10:16:21 #57
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_96080827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

kct draagt volgens mij nooit een naamplaatje..
Overigens hoort het naamplaatje ook gewoon bij een correct DT, officiele gelegenheid of niet.

Wellicht dat dit bij de Mariniers anders is.
Op dezelfde manier als naamlint en zichtbare smartcard ook bij correct kazernetenue hoort? :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_96088248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als naamlint en zichtbare smartcard ook bij correct kazernetenue hoort? :')
Heb al wat kcters voorbij zien huppelen en geen enkele (behalve die de opleiding verzorgde) hadden een naamlint op of smardcard zichtbaar op de man
  vrijdag 29 april 2011 @ 06:44:01 #59
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_96124230
Smartcard, zijn dat die pasjes die ze tegenwoordig ter indentificatie dragen op het uniform ipv het militair paspoort?
  vrijdag 29 april 2011 @ 07:49:12 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96124613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

And even when the Moose finds out it's wrong..
keeps moo"ing like it's right _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2011 @ 11:34:10 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96241721
OM gaat niet in hoger beroep.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 mei 2011 @ 11:34:57 #62
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_96241757
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef borisz het volgende:
OM gaat niet in hoger beroep.
Niet!? :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2011 @ 11:37:17 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96241867
quote:
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in hoger beroep tegen de vrijspraak van Marco Kroon door de rechtbank in Arnhem. De militaire kamer van de rechtbank sprak Kroon vrij van het bezit van cocaïne en MDMA.

Voor het bezit en doorleveren van stroomstootwapens werd hij echter wel veroordeeld. Daarvoor moet Kroon een boete van 750 euro betalen en legde de rechtbank hem een voorwaardelijke werkstraf op van tachtig uur.
Een veroordeling wegens drugsbezit had Kroon zijn baan bij Defensie kunnen kosten, omdat daar een zerotolerancebeleid geldt. Ook het behoud van de Willemsorde, die hij kreeg voor zijn heldhaftige optreden tijdens een missie in Afghanistan, zou dan mogelijk ter discussie zijn gekomen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)er-beroep-kroon.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96241881
:D ^O^
  maandag 2 mei 2011 @ 11:37:58 #65
93664 waht
Mushir
pi_96241891
Case closed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96247933
Mooie dag vandaag! Bin Laden dood en Kapt Kroon gezuiverd van naam en faam! :)

maandag 2 mei 2011 @ 14:14:56 #67
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_96248208
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:37 schreef waht het volgende:
Case closed.
Slotje!!!

Oh nee, dit topic gaat over Kapitein Kroon in het algemeen. Niet alleen over de rechtzaak. :@
pi_96279622
even terugkomend op mijn eerdere vraag: Ik lees nu iets met lint wordt daarmee dat hangertje bedoelt of dat ding wat op het militaire gevechtstenue behoort te zitten en wat je zelden ziet?

Opvolgende vraag is dan waarom dat hangertje weggelaten wordt als het duidelijk een onderdeel is van je tenue? Dat niet dragen van een naamplaatje kan ik mij voor de commandos wel iets bij van voorstellen.
pi_96279707
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_96390442
Gisteren bij de dodenherdenking was kapt Marco Kroon weer prominent aanwezig door als enige vd genodigden te blijven staan terwijl de anderen zaten. :{ Wel mooi om te zien hoe die ene generaal Henk Morsink apart nog even naar Marco Kroon salueerde toen hij passeerde. :Y
pi_96390656
mooi om te zien of niet, dat moet die generaal nou eenmaal net zoals elke militair.
pi_96390783
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef rubje het volgende:
Gisteren bij de dodenherdenking was kapt Marco Kroon weer prominent aanwezig door als enige vd genodigden te blijven staan terwijl de anderen zaten. :{ Wel mooi om te zien hoe die ene generaal Henk Morsink apart nog even naar Marco Kroon salueerde toen hij passeerde. :Y
Ik kwam dat vroeger in dienst nog wel eens tegen dat iemand de MWO had, en dan is iedereen verplicht om te salueren, ongeacht rang.

Trouwens, op de foto is hij gewoon kolonel hoor.
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:37:44 #73
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_96390916
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef rubje het volgende:
Iedereen en zeker militairen zijn/is, ongeacht zijn rang, verplicht zodra een 'ridder' aanwezig is om op te staan en hem te groeten dan wel te salueren... Alleen de koninging hoeft dit niet, daar zij de hoogste in deze 'orde' is... :Y
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:16:31 #74
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_96397012
Hier nog een interview van Kroon over zijn acties in Afghanistan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:41:40 #75
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96411680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:37 schreef leovanw het volgende:

Iedereen en zeker militairen zijn/is, ongeacht zijn rang, verplicht zodra een 'ridder' aanwezig is om op te staan en hem te groeten dan wel te salueren...
Hoezo iedereen :?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:43:04 #76
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96429063
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:41 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Hoezo iedereen :?
gewoon.. iedereen :)
pi_96429279
Huh? Manieren? Kan je dat eten?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:11:52 #78
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96451544
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:43 schreef Pumatje het volgende:

[..]

gewoon.. iedereen :)
In welk wetsartikel staat dat dan?

Ik zie het al voor me dat ik op een terras in Den Bosch zit en meneer Kroon komt langslopen.
Dat ik dan op moet staan en hem groeten. :')
Ga toch weg. :{w
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:17:38 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96455361
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:11 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me dat ik op een terras in Den Bosch zit en meneer Kroon komt langslopen.
Wel wanneer hij het kruis daadwerkelijk draagt.

Maar ja, jij zult ook wel blijven zitten als het Wilhelmus gespeeld wordt...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:42:45 #80
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96456717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel wanneer hij het kruis daadwerkelijk draagt.
Maar: vind jij dat of kan ik gearresteerd worden mocht ik niet voor hem in de houding springen?

quote:
Maar ja, jij zult ook wel blijven zitten als het Wilhelmus gespeeld wordt...
Ik zie inderdaad geen toegevoegde waarde om daarvoor op te staan. Afgezien dat het een vreselijk deuntje is, heb ik niet veel met volksliederen en militair vertoon.

En dat heeft natuurlijk niks te maken met al dan niet ongemanierd zijn .
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 22:45:21 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96456854
nou ja een beetje wel natuurlijk
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:50:43 #82
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96457104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:45 schreef sp3c het volgende:
nou ja een beetje wel natuurlijk
Vanuit militair perspectief waarschijnlijk wel.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 22:55:23 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96457322
allicht

maar het gaat mij meer om etiquette, dat heeft wel een beetje met manieren te maken

het is hetzelfde om als Imam alibaba te weigeren om een vrouw de hand te schudden
kan die hele goede redenen voor hebben en van mij moet hij dat helemaal zelf weten maar ik vind het ongemanierd en respectloos

niet opstaan voor het volkslied (of bv de rechter) vind ik vergelijkbaar
pi_96457510
Het gaat ook niet om wat hij heeft gedaan als militair maar als persoon
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:05:04 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96457782
whut?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:05:24 #86
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96457794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:55 schreef sp3c het volgende:

niet opstaan voor het volkslied (of bv de rechter) vind ik vergelijkbaar
Voor de rechter zou ik dan weer wél opstaan.

Maar daar kom ik niet; daar ben ik blijkbaar te gemanierd voor ;)
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:06:54 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96457863
of te stiekem!
pi_96458007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:05 schreef sp3c het volgende:
whut?
Dat het niet uitmaakt of hij een militair is, het gaat om wat hij gedaan heeft niet om welke rang hij heeft
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:21:40 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96458547
daar hebben we het toch allang niet meer over :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:24:16 #90
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_96458638
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:06 schreef sp3c het volgende:
of te stiekem!
Ja dat zal het zijn.
pi_96458639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:21 schreef sp3c het volgende:
daar hebben we het toch allang niet meer over :D
Jawel man
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:50 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Vanuit militair perspectief waarschijnlijk wel.
Ik heb gelijk ;)
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:25:41 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96458693
ow!!!

ik snap hem ineens _O-
pi_96502709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:11 schreef zeeuws jongetje het volgende:

Als je militair bent zal het wel ergens staan omschreven als burger loop je gewoon op hem af,slaat hem op de schouder en zegt: Allee manneke,hoe voel dat nou ouwe bok die medaille }) j/k

Nee, als je hem ziet en je wilt iets doen,dan steek je gewoon je hand uit,begroet hem en desnoods maak je er een kleine knik met je hoofd als respect voor zijn MWO. lijkt mij. :s)
  zondag 8 mei 2011 @ 15:51:05 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96506996
quote:
Ik denk ik denk blablabla.

Ben jij z'n geweten ofzo? Gelukkig kan die man zelf nog prima nadenken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 15:58:07 #95
236264 crew  capricia
pi_96507205
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik denk ik denk blablabla.

Ben jij z'n geweten ofzo? Gelukkig kan die man zelf nog prima nadenken.
Moeilijk he, een openbaar forum...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 16:03:15 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96507334
ik kan idd ook vrij moeilijk een betere reactie op die quote bedenken dus wat dat betreft is een openbaar forum vrij lastig ja
  zondag 8 mei 2011 @ 16:20:37 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96507753
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Moeilijk he, een openbaar forum...
Valt wel mee hoor zo'n forum. Sommige users daarentegen.

Praten over mensen alsof ze wekelijks samen gaan vissen terwijl ze nog nooit binnen een straal van 100 kilometer van desbetreffende persoon zijn geweest..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_96651669
En wat te denken van die zelfingenomen (ex/actieve)militairen die menen dat zij alleen kunnen oordelen en beoordelen over allerlei zaken die nauw verband houden met defensie en alles wat naar buiten valt als niet terzake doende is. :{ Daarbij maken alleen zij die het laagst op de trede staan zich druk over kleine dingen zoals hoe men iemand betitelt op een openbaar forum waar informeelheid juist een algemeen goed is. :6
pi_97032424
Update: Interessant stukje info tav Marco Kroon zijn toekomst. :s)

Defensiekrant: Marco Kroon wil vooruit :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:00:36 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97831580
Kroon heeft genoeg van getutoyeer

Oorlogsheld Marco Kroon ergert zich aan ondergeschikten die hem met zijn voornaam aanspreken of tutoyeren. Dat wordt vooral gedaan door ondergeschikten die een keer zijn café in Den Bosch hebben bezocht, schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van het interne defensieblad Landmacht.

"Dan zijn ze hier een keer in de kroeg geweest en dan is het altijd al snel 'Marco'." In het café is dat volgens hem geen probleem, maar op de kazerne hoort een sergeant-majoor volgens Kroon met 'u' te worden aangesproken. "Als het er echt om gaat, moet duidelijk zijn wie de leiding heeft en dat kan niet als iedereen elkaar bij de voornaam noemt."

Kroon zegt verder compagniecommandant te willen worden bij het 17 pantserinfanteriebataljon. Daar zou hij nog veel kunnen leren over het grotere geheel. "Tot nu toe was ik een mierenneuker, een micromanager."

Voor de militairen onder hem zou het snel genoeg wennen onder iemand met de hoogste militaire onderscheiding te dienen. "Behandel mij met hetzelfde respect als iedere kapitein. Je hoeft mij niet te groeten als je me ergens tegenkomt, maar ook niet bij de voornaam te roepen."

Kroon werd in april vrijgesproken van het bezit van cocaïne. Als hij hiervoor was veroordeeld, had hij zijn Militaire Willemsorde moeten inleveren en was hij ontslagen uit het leger. De militair werd wel veroordeeld tot 750 euro boete en een voorwaardelijk werkstraf van tachtig uur voor het bezit en het verstrekken van stroomstootwapens.

Frontpage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')