abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77481456
Laatste bericht deel 1:
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:06 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Dat zou het ideale scenario moeten zijn ja. Alleen zo zit het gros van de mensen niet in elkaar. Als je ooit als verdachte bent aangewezen, roddels maar vaak genoeg herhaald worden of je komt in een negatief daglicht te staan, dan is dat veel moeilijker van je af te schudden dan als je een heldendaad hebt verricht (op wat voor manier dan ook).

En dan hoeft het niet eens waar te zijn, maar je reputatie heeft voor altijd een deuk opgelopen, zeker als onschuld niet onomstotelijk bewezen is - wat dus de omgekeerde wereld is qua bewijslast.

Maar ga vooral verder met álles in twijfel trekken met betrekking tot de kans dat dhr. Kroon onschuldig is. Waar rook is, is vuur. Toch?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 31 januari 2010 @ 18:10:44 #2
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77483423
tuvpuh.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_77483503
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:10 schreef Lotusss het volgende:
tuvpuh.
Ondanks dat jij de 300ste post had heb ik maar een vervolg topic geopend.

Ik zou niet willen dat dit onderwerp zou doodbloeden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 31 januari 2010 @ 18:22:56 #4
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77483691
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:14 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ondanks dat jij de 300ste post had heb ik maar een vervolg topic geopend.

Ik zou niet willen dat dit onderwerp zou doodbloeden.
Nou ja, ik had ongeveer alles al gezegd geloof ik... en om dan een nieuw topic open te gooien om nog een keer reeds bevooroordeelde mensen proberen te overtuigen met rationele argumenten...

It's like fucking for virginity...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_77483774
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:22 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Nou ja, ik had ongeveer alles al gezegd geloof ik... en om dan een nieuw topic open te gooien om nog een keer reeds bevooroordeelde mensen proberen te overtuigen met rationele argumenten...

It's like fucking for virginity...
Nu is er in ieder geval nog ruimte voor de vervolgberichtgeving die zeker nog gaat komen naar aanleiding van dit gebeuren.

En blijf dan aub doorgaan met je argumenten.
pi_77486926
Nu in het journaal op NL1:

"Kroon denkt dat de actie van Justitie een bewuste actie tegen hem persoonlijk is door tips van anonieme bronnen!"
"Regelmatige bedreigingen tegen Kroon na uitreiking MWO"

pi_77486994
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die hem hebben bedreigd. Vraag me dan af waarom. Heeft het afgunstpeil inmiddels zulke trieste vormen aangenomen in NL?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_77487074
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:05 schreef Steeven het volgende:
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die hem hebben bedreigd. Vraag me dan af waarom. Heeft het afgunstpeil inmiddels zulke trieste vormen aangenomen in NL?
Blijkbaar wel.
  zondag 31 januari 2010 @ 20:34:00 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77488242
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:05 schreef Steeven het volgende:
Links tuig zeker weer.
pi_77488481
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:34 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Links tuig zeker weer.
Defensietuig zeker weer.

Net zo goed onderbouwd als jouw bewering.
pi_77490046
quote:

[..]

Links tuig zeker weer.
Je bent vanavond weer lekker bezig Bob-B.

Heb je gedronken?
pi_77496442
quote:

[..]

Links tuig zeker weer.
Waarschijnlijk wel, klote lui die defensie altijd zitten te verzieken.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:21:39 #13
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_77497225
Ik geloof er geen reet van dat KAPT Kroon zo stom is geweest om zich met wapenhandel en drugs in te laten. Hij is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 1 februari 2010 @ 00:19:56 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77499209
quote:

[..]

Links tuig zeker weer.
Waarom speciaal zij? Er zijn altijd types, ZEKER in Nederland, die het slecht kunnen hebben als een ander met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. Als de buren een grotere auto kopen zal er altijd wat aan mankeren, of is er wel wat anders om over te zeiken. Krijg je per ongeluk een grote erfenis, dan heb je het plots hoog in je bol, etc. En met een klopje op je schouder van Hare Majesteit is er altijd wel een debiel te vinden die even anoniem aangifte gaat doen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_77503525
Marco Kroon: "Ik heb niets te verbergen"

DEN HAAG -

"Majesteit, ik heb uw vertrouwen niet beschaamd. Het spijt mij vreselijk dat ik nu in diskrediet ben gebracht!"

Die boodschap brengt kapitein Marco Kroon van het Korps Commandotroepen vandaag via deze krant over aan koningin Beatrix. De 39-jarige beroepsofficier spreekt voor het eerst sinds hij wordt verdacht van drugsgebruik en drugs- en wapenhandel. Kroon, die in mei door onze vorstin op het Binnenhof in Den Haag tot ridder werd geslagen en als eerste in 55 jaar de Militaire Willems-Orde kreeg uitgereikt: ,,Ik heb niets te verbergen, ik wil juist dat deze zaak tot op de bodem wordt uitgezocht. Want mijn goede naam is beschadigd, hoe dit uiteindelijk ook zal uitpakken."

Vrijwillig

In een interview met deze krant, waarbij ook zijn vriendin Mirjam aanwezig is, vertelt Marco Kroon dat hij tijdens zijn tweede verhoor door de Koninklijke Marechaussee, afgelopen zaterdagavond, vrijwillig borstharen heeft afgestaan.

,,Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar de aanwezigheid van bijvoorbeeld cocaïnesporen", zegt de man die in Oeroezgan heldendaden verrichtte en daarom een voorbeeldfunctie binnen en buiten Defensie kreeg. ,,Want ik gebruik geen drugs, ik verafschuw verdovende middelen, dat heb ik altijd gedaan."

Anonieme bronnen

De marechaussee liet tijdens de verhoren van Marco Kroon weten dat de beschuldigingen tegen de beroepsofficier zijn gebaseerd op anonieme bronnen van derden en observaties door de politie.

Tijdens die onderzoeken kwam de verdenking dat in het Bossche café Vinny's, bezit van de kapitein en zijn vriendin, criminele activiteiten plaatsvonden waarvan Kroon op de hoogte zou zijn. Er werden de afgelopen maanden vier mensen gearresteerd. "Toen ik deze kroeg kocht, wist ik dat er ook minder frisse figuren kwamen", reageert de drager van de MWO. "Ik heb er de afgelopen tien maanden een flink aantal uit weten te werken, sommigen bij kop en kont de ingang uitgegooid. Daar maak je natuurlijk geen vrienden mee. Het zou heel goed kunnen dat de verdachtmakingen jegens mij uit die hoek

Bron: Telegraaf
pi_77503552
quote:
Marco Kroon stond borsthaar af

In een ideale wereld was oorlogsheld Marco Kroon ondergedoken. Niet om de media te ontlopen, wel om diep undercover en zonder hulp van buitenaf een bende drugshandelaren op te rollen die verantwoordelijk is voor de anonieme getuigenissen jegens zijn persoon. Maar nee. In dit land staat hij gewoon BORSTHAAR AF voor de goede zaak: afgelopen zaterdagavond, heb ik vrijwillig borstharen afgestaan. Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar cocaïnesporen. Zoals bekend ligt de Nederlandse Jack Bauer onder vuur. Maar Marco K. gaat geen tweede Eric O. worden. Check dan die megaopening van De Telegraaf, inclusief een interview. Marco Kroon is sinds vanochtend een zaak van Nationaal Belang geworden. Dus nu snel in drie seconden een uitleg over hoe het nou precies zit: Kroon kocht nét voordat hij zijn Willemsorde ontving een viezig café cq. volkskroeg genaamd Vinny's. Het was zijn stamkroeg. Hij heeft het café samen met zijn din gekocht, schopte een paar vage drugs- en/of wapengebruikers eruit. Dit zette kwaad bloed. En nadat de politie vier drugsdealers oppakte, kwamen de verhalen. Zonder dat er -nu nog- concrete bewijzen zijn, is hij opgepakt op basis van anonieme getuigenissen van deze opgepakte vier criminelen. Het onderzoek liep sinds oktober en is al bijna afgerond. Als we tussen de regels lezen is Kroon zo goed als onschuldig. En nét voordat de kwestie was overgewaaid, kwam het Brabants Dagblad met de NAW van onze oorlogsheld. Gisteren deden ze er nog een schepje bovenop, over een week is de zaak geseponeerd. Kroon blijft de rest van zijn leven toch een heel klein beetje 'besmet'.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_77509026
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:09 schreef Steeven het volgende:

[..]
Kortom: Diegene die hij eruit heeft gegooid proberen hem nu het leven zuur te maken waarschijnlijk.
Peace through power!!
pi_77556641
Juist en men zegt het al "anonieme bronnen" dus is dit een bewuste opzet tot het beschadigen van een oorlogsheld. Ik zeg dat dit een ideale opdracht is voor het KCT om uit te gaan zoeken wie dan die anonieme bronnen zijn geweest en even een rekening te vereffenen.

Ik hoop trouwens dat als blijkt dat deze aantijgingen niet waar zijn de Telegraaf flink wordt aangepakt door Defensie en diep door het stof moet gaan.
75 topics = FIN
pi_77556713
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:47 schreef FP128 het volgende:

Ik hoop trouwens dat als blijkt dat deze aantijgingen niet waar zijn de Telegraaf flink wordt aangepakt door Defensie en diep door het stof moet gaan.
Waarom alleen de Telegraaf?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:04:03 #20
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77568015
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:47 schreef FP128 het volgende:
Juist en men zegt het al "anonieme bronnen" dus is dit een bewuste opzet tot het beschadigen van een oorlogsheld. Ik zeg dat dit een ideale opdracht is voor het KCT om uit te gaan zoeken wie dan die anonieme bronnen zijn geweest en even een rekening te vereffenen.

Bewuste schuld ken ik, maar bewuste opzet? Dan ga je weer spreken over oogmerk... zekerheidsbewustzijn... Mogelijkheidsbewustzijn... Maar bewuste opzet?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:46:35 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77570178
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:04 schreef Esses het volgende:

[..]

Bewuste schuld ken ik, maar bewuste opzet? Dan ga je weer spreken over oogmerk... zekerheidsbewustzijn... Mogelijkheidsbewustzijn... Maar bewuste opzet?
Doen we sowieso geen zaken mee, IK 2-17 hé... Rol/Beoogd Effect
pi_77570238
Kan de IK-2-17 niet opgenomen worden in het DEF FP OP?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:48:09 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77570254
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
Kan de IK-2-17 niet opgenomen worden in het DEF FP OP?
Eyes-only
pi_77570450
Ja zeg. Dan moet ik die IK ook nog buiten werktijd binnen handbereik hebben!

Alhoewel, ik ken 'm ondertussen wel uit mijn hoofd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:53:38 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77570518
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:51 schreef Cobra4 het volgende:
Ja zeg. Dan moet ik die IK ook nog buiten werktijd binnen handbereik hebben!

Alhoewel, ik ken 'm ondertussen wel uit mijn hoofd.
Ik droom er over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')