quote:Op zondag 31 januari 2010 16:06 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat zou het ideale scenario moeten zijn ja. Alleen zo zit het gros van de mensen niet in elkaar. Als je ooit als verdachte bent aangewezen, roddels maar vaak genoeg herhaald worden of je komt in een negatief daglicht te staan, dan is dat veel moeilijker van je af te schudden dan als je een heldendaad hebt verricht (op wat voor manier dan ook).
En dan hoeft het niet eens waar te zijn, maar je reputatie heeft voor altijd een deuk opgelopen, zeker als onschuld niet onomstotelijk bewezen is - wat dus de omgekeerde wereld is qua bewijslast.
Maar ga vooral verder met álles in twijfel trekken met betrekking tot de kans dat dhr. Kroon onschuldig is. Waar rook is, is vuur. Toch?![]()
Ondanks dat jij de 300ste post had heb ik maar een vervolg topic geopend.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:10 schreef Lotusss het volgende:
tuvpuh.
Nou ja, ik had ongeveer alles al gezegd geloof ik... en om dan een nieuw topic open te gooien om nog een keer reeds bevooroordeelde mensen proberen te overtuigen met rationele argumenten...quote:Op zondag 31 januari 2010 18:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ondanks dat jij de 300ste post had heb ik maar een vervolg topic geopend.![]()
Ik zou niet willen dat dit onderwerp zou doodbloeden.
Nu is er in ieder geval nog ruimte voor de vervolgberichtgeving die zeker nog gaat komen naar aanleiding van dit gebeuren.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nou ja, ik had ongeveer alles al gezegd geloof ik... en om dan een nieuw topic open te gooien om nog een keer reeds bevooroordeelde mensen proberen te overtuigen met rationele argumenten...
It's like fucking for virginity...
Blijkbaar wel.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:05 schreef Steeven het volgende:
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die hem hebben bedreigd. Vraag me dan af waarom. Heeft het afgunstpeil inmiddels zulke trieste vormen aangenomen in NL?
Links tuig zeker weer.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:05 schreef Steeven het volgende:
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die hem hebben bedreigd. Vraag me dan af waarom. Heeft het afgunstpeil inmiddels zulke trieste vormen aangenomen in NL?
Je bent vanavond weer lekker bezig Bob-B.quote:
Waarom speciaal zij? Er zijn altijd types, ZEKER in Nederland, die het slecht kunnen hebben als een ander met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. Als de buren een grotere auto kopen zal er altijd wat aan mankeren, of is er wel wat anders om over te zeiken. Krijg je per ongeluk een grote erfenis, dan heb je het plots hoog in je bol, etc. En met een klopje op je schouder van Hare Majesteit is er altijd wel een debiel te vinden die even anoniem aangifte gaat doen.quote:
quote:Marco Kroon stond borsthaar af
In een ideale wereld was oorlogsheld Marco Kroon ondergedoken. Niet om de media te ontlopen, wel om diep undercover en zonder hulp van buitenaf een bende drugshandelaren op te rollen die verantwoordelijk is voor de anonieme getuigenissen jegens zijn persoon. Maar nee. In dit land staat hij gewoon BORSTHAAR AF voor de goede zaak: afgelopen zaterdagavond, heb ik vrijwillig borstharen afgestaan. Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar cocaïnesporen. Zoals bekend ligt de Nederlandse Jack Bauer onder vuur. Maar Marco K. gaat geen tweede Eric O. worden. Check dan die megaopening van De Telegraaf, inclusief een interview. Marco Kroon is sinds vanochtend een zaak van Nationaal Belang geworden. Dus nu snel in drie seconden een uitleg over hoe het nou precies zit: Kroon kocht nét voordat hij zijn Willemsorde ontving een viezig café cq. volkskroeg genaamd Vinny's. Het was zijn stamkroeg. Hij heeft het café samen met zijn din gekocht, schopte een paar vage drugs- en/of wapengebruikers eruit. Dit zette kwaad bloed. En nadat de politie vier drugsdealers oppakte, kwamen de verhalen. Zonder dat er -nu nog- concrete bewijzen zijn, is hij opgepakt op basis van anonieme getuigenissen van deze opgepakte vier criminelen. Het onderzoek liep sinds oktober en is al bijna afgerond. Als we tussen de regels lezen is Kroon zo goed als onschuldig. En nét voordat de kwestie was overgewaaid, kwam het Brabants Dagblad met de NAW van onze oorlogsheld. Gisteren deden ze er nog een schepje bovenop, over een week is de zaak geseponeerd. Kroon blijft de rest van zijn leven toch een heel klein beetje 'besmet'.
Kortom: Diegene die hij eruit heeft gegooid proberen hem nu het leven zuur te maken waarschijnlijk.quote:
Waarom alleen de Telegraaf?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:47 schreef FP128 het volgende:
Ik hoop trouwens dat als blijkt dat deze aantijgingen niet waar zijn de Telegraaf flink wordt aangepakt door Defensie en diep door het stof moet gaan.
Bewuste schuld ken ik, maar bewuste opzet? Dan ga je weer spreken over oogmerk... zekerheidsbewustzijn... Mogelijkheidsbewustzijn... Maar bewuste opzet?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:47 schreef FP128 het volgende:
Juist en men zegt het al "anonieme bronnen" dus is dit een bewuste opzet tot het beschadigen van een oorlogsheld. Ik zeg dat dit een ideale opdracht is voor het KCT om uit te gaan zoeken wie dan die anonieme bronnen zijn geweest en even een rekening te vereffenen.
Ik hoop trouwens dat als blijkt dat deze aantijgingen niet waar zijn de Telegraaf flink wordt aangepakt door Defensie en diep door het stof moet gaan.
Doen we sowieso geen zaken mee, IK 2-17 hé... Rol/Beoogd Effectquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Bewuste schuld ken ik, maar bewuste opzet? Dan ga je weer spreken over oogmerk... zekerheidsbewustzijn... Mogelijkheidsbewustzijn... Maar bewuste opzet?
Eyes-onlyquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
Kan de IK-2-17 niet opgenomen worden in het DEF FP OP?
Ik droom er overquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:51 schreef Cobra4 het volgende:
Ja zeg. Dan moet ik die IK ook nog buiten werktijd binnen handbereik hebben!![]()
Alhoewel, ik ken 'm ondertussen wel uit mijn hoofd.
Slechte zaak.quote:
Ach, vandaag 2e CT geschreven van 2 kantjes vol text, dus ik kan het al aardigquote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:03 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ach, vandaag 2e CT geschreven van 2 kantjes vol text, dus ik kan het al aardig
Maar we gaan off-topic.
Totdat je bij de KMar beland, dan ontdek je spontaan dat je er wel zaken mee moet gaan doen, omdat ze daar in een verhoor echt wel achter gaan komenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Doen we sowieso geen zaken mee, IK 2-17 hé... Rol/Beoogd Effect
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eg-Marco-Kroon.dhtmlquote:Defensie wist van 'foute' kroeg Marco Kroon
DEN BOSCH - De militaire vakbond AFMP en militair historicus Christ Klep zeggen dat defensie wist dat het café van Marco Kroon in het verleden bekend stond als drugscafé.
Kroon is slachtoffer van zijn eigen ministerie
AFMP vakbondsleider Wim van de Burg
Het ministerie van Defensie heeft met Kroons voordracht voor de Militaire Willems-Orde, willens en wetens, een groot risico genomen. Kroon wordt momenteel verdacht van wapen- en drugshandel.
Volgens de AFMP en Klep had Defensie vóór de uitreiking van de versierselen, in mei vorig jaar, actie moeten ondernemen. Kroon had, volgens Klep, de keus moeten krijgen tussen de Orde of het café. Zo schrijft het AD.
Lastig
,,Je moet van onbesproken gedrag zijn én blijven. Het wordt lastig als je militair bent én een baan hebt als caféhouder'', zegt vakbondsvoorzitter Wim van den Burg. ,,Dan moet je er bijvoorbeeld soms mensen uitgooien.''
Volgens Van den Burg en Klep gaat aan de uitreiking van de Orde altijd een uitgebreid onderzoek vooraf. Ook wat het privéleven betreft. ,,Het gaat wel om iemand die lid wordt van het privéclubje van koningin Beatrix, zij is grootmeester van de onderscheiding'', aldus Klep.''
Dat had Defensie volgens beiden in moeten zien. Kroon is daardoor ,,slachtoffer van zijn eigen ministerie geworden. Bovendien is de majesteit nu ernstig in verlegenheid gebracht'', zegt Van der Burg.
Heldendaden
Defensie weerlegt echter de veronderstelling te wroeten in het privéleven. Er wordt klaarblijkelijk alleen gekeken naar strafbare feiten.
,,Kroon heeft ons gemeld dat hij het café ging kopen'', verklaart MIVD-woordvoerder Simons. ,,Maar we doen vervolgens geen onderzoek naar wat voor café dat is. Nooit. Bij de Willems-Orde gaat het puur om de heldendaden.''
Historicus Klep zegt echter dat Defensie de onderscheiding van Kroon er door wilde drukken. ,,Ze hadden een held nodig.'' Hij beroept zich op meerdere betrouwbare bronnen binnen Defensie. ,,Een eerdere voordracht voor prestaties in Srebrenica werd tegengehouden. Dat zette al kwaad bloed.''
Lees het gehele artikel in het AD van vandaag
06/02/10 10u11
Ik ben niet zo thuis in dat wereldje: maar wat is het verschill tussen een schorsing en "Buitengewoon Verlof"?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eg-Marco-Kroon.dhtml
Verder is hij volgens het AD ook door Defensie met Buitengewoon Verlof gestuurd. Er is geen sprake van schorsing, en Defensie wil ook niet aangeven hoelang hij vrijaf heeft gekregen.
(http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oon-met-verlof.dhtml)
Ah, hij is dus onschuldig.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:38 schreef Cobra4 het volgende:
Een beslissing om hem te vervolgen is nog niet genomen.
Beetje vroeg om dat nu al te zeggen, maar je hebt wel een punt: zou het OM net zo veel kabaal maken bij het melden dat hij GEEN verdachte meer is als wat ze maakten doen ze bekendmaakten dat hij verdacht wwerd?quote:
Ja, de pers is niet meer wat het geweest, tegenwoordig heb je een flinke kritische basishouding nodig als je de media volgt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:08 schreef FP128 het volgende:
Goed om te horen dat kapitein Kroon een staffunctie krijgt en nu maar hopen dat hij dat café,
hoe spijtig ook, gewoon van de hand doet en zijn zuurverdiende centjes ergens anders in belegd.
verder hoop ik dat Kroon wel doorzet met het verhalen van de geleden emotionele en geestelijke
schade die zijn naam en persoon heeft geleden door het artikel in de Telegraaf. Het gaat tegenwoordig
in de bladen allang niet meer om het principe hoor en wederhoor en goed uitgewerkte artikelen. Tegenwoordig is het puur en alleen gericht op sensatie. en vormgeving.
Beetje seizoen 5 van The Unit!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:47 schreef FP128 het volgende:
Juist en men zegt het al "anonieme bronnen" dus is dit een bewuste opzet tot het beschadigen van een oorlogsheld. Ik zeg dat dit een ideale opdracht is voor het KCT om uit te gaan zoeken wie dan die anonieme bronnen zijn geweest en even een rekening te vereffenen.
Hij heeft het cafe nog steedsquote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:08 schreef FP128 het volgende:
Goed om te horen dat kapitein Kroon een staffunctie krijgt en nu maar hopen dat hij dat café,
hoe spijtig ook, gewoon van de hand doet en zijn zuurverdiende centjes ergens anders in belegd.
verder hoop ik dat Kroon wel doorzet met het verhalen van de geleden emotionele en geestelijke
schade die zijn naam en persoon heeft geleden door het artikel in de Telegraaf. Het gaat tegenwoordig
in de bladen allang niet meer om het principe hoor en wederhoor en goed uitgewerkte artikelen. Tegenwoordig is het puur en alleen gericht op sensatie. en vormgeving.
quote:Op zondag 31 januari 2010 20:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Defensietuig zeker weer.
Net zo goed onderbouwd als jouw bewering.
Correct.quote:Op zaterdag 18 september 2010 19:32 schreef Rave_NL het volgende:
Meen vandaag gehoord te hebben dat Kroon het pas wist toen ie de Volkskrant opensloeg..
Nou ja. Ik denk dat dit wel de kern is van wat de meeste hier denken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:12 schreef Cobra4 het volgende:
Wat de minister betreft staan de heldendaden van Kroon, waarvoor hij vorig jaar de bijzondere Willemsorde kreeg, niet ter discussie. „Wat er ook gebeurt, dat neemt niet weg wat voor heldendaden hij heeft verricht.”
Van Middelkoop benadrukte dat je in Nederland pas schuldig bent, als je veroordeeld bent. „Ik ga uit van een eerlijk proces.” Verder is het een zaak voor Kroon zelf, aldus Van Middelkoop. „Hij weet, in geweten, wat hij wel of niet heeft gedaan. We hebben geen heilige gedecoreerd, maar een held.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |