abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77481456
Laatste bericht deel 1:
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:06 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Dat zou het ideale scenario moeten zijn ja. Alleen zo zit het gros van de mensen niet in elkaar. Als je ooit als verdachte bent aangewezen, roddels maar vaak genoeg herhaald worden of je komt in een negatief daglicht te staan, dan is dat veel moeilijker van je af te schudden dan als je een heldendaad hebt verricht (op wat voor manier dan ook).

En dan hoeft het niet eens waar te zijn, maar je reputatie heeft voor altijd een deuk opgelopen, zeker als onschuld niet onomstotelijk bewezen is - wat dus de omgekeerde wereld is qua bewijslast.

Maar ga vooral verder met álles in twijfel trekken met betrekking tot de kans dat dhr. Kroon onschuldig is. Waar rook is, is vuur. Toch?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 31 januari 2010 @ 18:10:44 #2
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77483423
tuvpuh.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_77483503
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:10 schreef Lotusss het volgende:
tuvpuh.
Ondanks dat jij de 300ste post had heb ik maar een vervolg topic geopend.

Ik zou niet willen dat dit onderwerp zou doodbloeden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 31 januari 2010 @ 18:22:56 #4
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77483691
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:14 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ondanks dat jij de 300ste post had heb ik maar een vervolg topic geopend.

Ik zou niet willen dat dit onderwerp zou doodbloeden.
Nou ja, ik had ongeveer alles al gezegd geloof ik... en om dan een nieuw topic open te gooien om nog een keer reeds bevooroordeelde mensen proberen te overtuigen met rationele argumenten...

It's like fucking for virginity...
... and I feel fine.
pi_77483774
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:22 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Nou ja, ik had ongeveer alles al gezegd geloof ik... en om dan een nieuw topic open te gooien om nog een keer reeds bevooroordeelde mensen proberen te overtuigen met rationele argumenten...

It's like fucking for virginity...
Nu is er in ieder geval nog ruimte voor de vervolgberichtgeving die zeker nog gaat komen naar aanleiding van dit gebeuren.

En blijf dan aub doorgaan met je argumenten.
pi_77486926
Nu in het journaal op NL1:

"Kroon denkt dat de actie van Justitie een bewuste actie tegen hem persoonlijk is door tips van anonieme bronnen!"
"Regelmatige bedreigingen tegen Kroon na uitreiking MWO"

pi_77486994
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die hem hebben bedreigd. Vraag me dan af waarom. Heeft het afgunstpeil inmiddels zulke trieste vormen aangenomen in NL?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_77487074
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:05 schreef Steeven het volgende:
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die hem hebben bedreigd. Vraag me dan af waarom. Heeft het afgunstpeil inmiddels zulke trieste vormen aangenomen in NL?
Blijkbaar wel.
  zondag 31 januari 2010 @ 20:34:00 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77488242
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:05 schreef Steeven het volgende:
Links tuig zeker weer.
pi_77488481
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:34 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Links tuig zeker weer.
Defensietuig zeker weer.

Net zo goed onderbouwd als jouw bewering.
pi_77490046
quote:

[..]

Links tuig zeker weer.
Je bent vanavond weer lekker bezig Bob-B.

Heb je gedronken?
pi_77496442
quote:

[..]

Links tuig zeker weer.
Waarschijnlijk wel, klote lui die defensie altijd zitten te verzieken.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:21:39 #13
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_77497225
Ik geloof er geen reet van dat KAPT Kroon zo stom is geweest om zich met wapenhandel en drugs in te laten. Hij is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 1 februari 2010 @ 00:19:56 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77499209
quote:

[..]

Links tuig zeker weer.
Waarom speciaal zij? Er zijn altijd types, ZEKER in Nederland, die het slecht kunnen hebben als een ander met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. Als de buren een grotere auto kopen zal er altijd wat aan mankeren, of is er wel wat anders om over te zeiken. Krijg je per ongeluk een grote erfenis, dan heb je het plots hoog in je bol, etc. En met een klopje op je schouder van Hare Majesteit is er altijd wel een debiel te vinden die even anoniem aangifte gaat doen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_77503525
Marco Kroon: "Ik heb niets te verbergen"

DEN HAAG -

"Majesteit, ik heb uw vertrouwen niet beschaamd. Het spijt mij vreselijk dat ik nu in diskrediet ben gebracht!"

Die boodschap brengt kapitein Marco Kroon van het Korps Commandotroepen vandaag via deze krant over aan koningin Beatrix. De 39-jarige beroepsofficier spreekt voor het eerst sinds hij wordt verdacht van drugsgebruik en drugs- en wapenhandel. Kroon, die in mei door onze vorstin op het Binnenhof in Den Haag tot ridder werd geslagen en als eerste in 55 jaar de Militaire Willems-Orde kreeg uitgereikt: ,,Ik heb niets te verbergen, ik wil juist dat deze zaak tot op de bodem wordt uitgezocht. Want mijn goede naam is beschadigd, hoe dit uiteindelijk ook zal uitpakken."

Vrijwillig

In een interview met deze krant, waarbij ook zijn vriendin Mirjam aanwezig is, vertelt Marco Kroon dat hij tijdens zijn tweede verhoor door de Koninklijke Marechaussee, afgelopen zaterdagavond, vrijwillig borstharen heeft afgestaan.

,,Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar de aanwezigheid van bijvoorbeeld cocaïnesporen", zegt de man die in Oeroezgan heldendaden verrichtte en daarom een voorbeeldfunctie binnen en buiten Defensie kreeg. ,,Want ik gebruik geen drugs, ik verafschuw verdovende middelen, dat heb ik altijd gedaan."

Anonieme bronnen

De marechaussee liet tijdens de verhoren van Marco Kroon weten dat de beschuldigingen tegen de beroepsofficier zijn gebaseerd op anonieme bronnen van derden en observaties door de politie.

Tijdens die onderzoeken kwam de verdenking dat in het Bossche café Vinny's, bezit van de kapitein en zijn vriendin, criminele activiteiten plaatsvonden waarvan Kroon op de hoogte zou zijn. Er werden de afgelopen maanden vier mensen gearresteerd. "Toen ik deze kroeg kocht, wist ik dat er ook minder frisse figuren kwamen", reageert de drager van de MWO. "Ik heb er de afgelopen tien maanden een flink aantal uit weten te werken, sommigen bij kop en kont de ingang uitgegooid. Daar maak je natuurlijk geen vrienden mee. Het zou heel goed kunnen dat de verdachtmakingen jegens mij uit die hoek

Bron: Telegraaf
pi_77503552
quote:
Marco Kroon stond borsthaar af

In een ideale wereld was oorlogsheld Marco Kroon ondergedoken. Niet om de media te ontlopen, wel om diep undercover en zonder hulp van buitenaf een bende drugshandelaren op te rollen die verantwoordelijk is voor de anonieme getuigenissen jegens zijn persoon. Maar nee. In dit land staat hij gewoon BORSTHAAR AF voor de goede zaak: afgelopen zaterdagavond, heb ik vrijwillig borstharen afgestaan. Hoofdharen heb ik niet meer, maar zo kunnen ze toch onderzoek doen naar cocaïnesporen. Zoals bekend ligt de Nederlandse Jack Bauer onder vuur. Maar Marco K. gaat geen tweede Eric O. worden. Check dan die megaopening van De Telegraaf, inclusief een interview. Marco Kroon is sinds vanochtend een zaak van Nationaal Belang geworden. Dus nu snel in drie seconden een uitleg over hoe het nou precies zit: Kroon kocht nét voordat hij zijn Willemsorde ontving een viezig café cq. volkskroeg genaamd Vinny's. Het was zijn stamkroeg. Hij heeft het café samen met zijn din gekocht, schopte een paar vage drugs- en/of wapengebruikers eruit. Dit zette kwaad bloed. En nadat de politie vier drugsdealers oppakte, kwamen de verhalen. Zonder dat er -nu nog- concrete bewijzen zijn, is hij opgepakt op basis van anonieme getuigenissen van deze opgepakte vier criminelen. Het onderzoek liep sinds oktober en is al bijna afgerond. Als we tussen de regels lezen is Kroon zo goed als onschuldig. En nét voordat de kwestie was overgewaaid, kwam het Brabants Dagblad met de NAW van onze oorlogsheld. Gisteren deden ze er nog een schepje bovenop, over een week is de zaak geseponeerd. Kroon blijft de rest van zijn leven toch een heel klein beetje 'besmet'.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_77509026
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:09 schreef Steeven het volgende:

[..]
Kortom: Diegene die hij eruit heeft gegooid proberen hem nu het leven zuur te maken waarschijnlijk.
Peace through power!!
pi_77556641
Juist en men zegt het al "anonieme bronnen" dus is dit een bewuste opzet tot het beschadigen van een oorlogsheld. Ik zeg dat dit een ideale opdracht is voor het KCT om uit te gaan zoeken wie dan die anonieme bronnen zijn geweest en even een rekening te vereffenen.

Ik hoop trouwens dat als blijkt dat deze aantijgingen niet waar zijn de Telegraaf flink wordt aangepakt door Defensie en diep door het stof moet gaan.
75 topics = FIN
pi_77556713
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:47 schreef FP128 het volgende:

Ik hoop trouwens dat als blijkt dat deze aantijgingen niet waar zijn de Telegraaf flink wordt aangepakt door Defensie en diep door het stof moet gaan.
Waarom alleen de Telegraaf?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:04:03 #20
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77568015
quote:
Juist en men zegt het al "anonieme bronnen" dus is dit een bewuste opzet tot het beschadigen van een oorlogsheld. Ik zeg dat dit een ideale opdracht is voor het KCT om uit te gaan zoeken wie dan die anonieme bronnen zijn geweest en even een rekening te vereffenen.

Bewuste schuld ken ik, maar bewuste opzet? Dan ga je weer spreken over oogmerk... zekerheidsbewustzijn... Mogelijkheidsbewustzijn... Maar bewuste opzet?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:46:35 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77570178
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:04 schreef Esses het volgende:

[..]

Bewuste schuld ken ik, maar bewuste opzet? Dan ga je weer spreken over oogmerk... zekerheidsbewustzijn... Mogelijkheidsbewustzijn... Maar bewuste opzet?
Doen we sowieso geen zaken mee, IK 2-17 hé... Rol/Beoogd Effect
pi_77570238
Kan de IK-2-17 niet opgenomen worden in het DEF FP OP?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:48:09 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77570254
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Cobra4 het volgende:
Kan de IK-2-17 niet opgenomen worden in het DEF FP OP?
Eyes-only
pi_77570450
Ja zeg. Dan moet ik die IK ook nog buiten werktijd binnen handbereik hebben!

Alhoewel, ik ken 'm ondertussen wel uit mijn hoofd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:53:38 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77570518
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:51 schreef Cobra4 het volgende:
Ja zeg. Dan moet ik die IK ook nog buiten werktijd binnen handbereik hebben!

Alhoewel, ik ken 'm ondertussen wel uit mijn hoofd.
Ik droom er over
pi_77570585
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:53 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik droom er over
Slechte zaak.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:03:04 #27
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77571030
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:54 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Slechte zaak.
Ach, vandaag 2e CT geschreven van 2 kantjes vol text, dus ik kan het al aardig
Maar we gaan off-topic.
pi_77571074
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:03 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ach, vandaag 2e CT geschreven van 2 kantjes vol text, dus ik kan het al aardig
Maar we gaan off-topic.
Back to Marco.

2 pagina's!?
pi_77581780
Marco Kroon met verlof

AMSTERDAM - Kapitein Marco Kroon is sinds maandag met buitengewoon verlof. Een woordvoerder van het ministerie van Defensie stelt woensdag dat „in goed overleg is besloten” dat Kroon buitengewoon verlof opneemt. Defensie zegt niet hoelang Kroon met verlof is.

Justitie verdenkt de 39-jarige Kroon ervan dat hij de opiumwet en de wet wapens en munitie heeft overtreden. Koningin Beatrix sloeg Kroon in mei tot Ridder in de Militaire Willems-Orde vanwege zijn werkzaamheden in Afghanistan

Bron: Telegraaf
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:27:52 #30
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77582579
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Doen we sowieso geen zaken mee, IK 2-17 hé... Rol/Beoogd Effect
Totdat je bij de KMar beland, dan ontdek je spontaan dat je er wel zaken mee moet gaan doen, omdat ze daar in een verhoor echt wel achter gaan komen
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:59:25 #31
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77704778
quote:
Defensie wist van 'foute' kroeg Marco Kroon

DEN BOSCH - De militaire vakbond AFMP en militair historicus Christ Klep zeggen dat defensie wist dat het café van Marco Kroon in het verleden bekend stond als drugscafé.

Kroon is slachtoffer van zijn eigen ministerie
AFMP vakbondsleider Wim van de Burg
Het ministerie van Defensie heeft met Kroons voordracht voor de Militaire Willems-Orde, willens en wetens, een groot risico genomen. Kroon wordt momenteel verdacht van wapen- en drugshandel.

Volgens de AFMP en Klep had Defensie vóór de uitreiking van de versierselen, in mei vorig jaar, actie moeten ondernemen. Kroon had, volgens Klep, de keus moeten krijgen tussen de Orde of het café. Zo schrijft het AD.

Lastig
,,Je moet van onbesproken gedrag zijn én blijven. Het wordt lastig als je militair bent én een baan hebt als caféhouder'', zegt vakbondsvoorzitter Wim van den Burg. ,,Dan moet je er bijvoorbeeld soms mensen uitgooien.''

Volgens Van den Burg en Klep gaat aan de uitreiking van de Orde altijd een uitgebreid onderzoek vooraf. Ook wat het privéleven betreft. ,,Het gaat wel om iemand die lid wordt van het privéclubje van koningin Beatrix, zij is grootmeester van de onderscheiding'', aldus Klep.''

Dat had Defensie volgens beiden in moeten zien. Kroon is daardoor ,,slachtoffer van zijn eigen ministerie geworden. Bovendien is de majesteit nu ernstig in verlegenheid gebracht'', zegt Van der Burg.

Heldendaden
Defensie weerlegt echter de veronderstelling te wroeten in het privéleven. Er wordt klaarblijkelijk alleen gekeken naar strafbare feiten.

,,Kroon heeft ons gemeld dat hij het café ging kopen'', verklaart MIVD-woordvoerder Simons. ,,Maar we doen vervolgens geen onderzoek naar wat voor café dat is. Nooit. Bij de Willems-Orde gaat het puur om de heldendaden.''

Historicus Klep zegt echter dat Defensie de onderscheiding van Kroon er door wilde drukken. ,,Ze hadden een held nodig.'' Hij beroept zich op meerdere betrouwbare bronnen binnen Defensie. ,,Een eerdere voordracht voor prestaties in Srebrenica werd tegengehouden. Dat zette al kwaad bloed.''

Lees het gehele artikel in het AD van vandaag

06/02/10 10u11
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eg-Marco-Kroon.dhtml

Verder is hij volgens het AD ook door Defensie met Buitengewoon Verlof gestuurd. Er is geen sprake van schorsing, en Defensie wil ook niet aangeven hoelang hij vrijaf heeft gekregen.
(http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oon-met-verlof.dhtml)
... and I feel fine.
pi_77784071
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:59 schreef Lotusss het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eg-Marco-Kroon.dhtml

Verder is hij volgens het AD ook door Defensie met Buitengewoon Verlof gestuurd. Er is geen sprake van schorsing, en Defensie wil ook niet aangeven hoelang hij vrijaf heeft gekregen.
(http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oon-met-verlof.dhtml)
Ik ben niet zo thuis in dat wereldje: maar wat is het verschill tussen een schorsing en "Buitengewoon Verlof"?
Pakt dat laatste positiever uit voor zo'n militair?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:57:34 #33
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77784617
In geval van een schorsing ben je wel in dienst, maar ontvang je geen salaris tot he tonderzoek is afgerond. Bij buitengewoon verlof wordt je salaris gewoon doorbetaald.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_79597293
Belangrijke functie voor Marco Kroon

DEN HAAG - De van drugshandel verdachte Marco Kroon gaat als het aan het ministerie van Defensie ligt volgend jaar leiding geven aan een compagnie van 150 tot 200 militairen.
Dat schrijft het AD.

Volgens Defensie is er geen enkele aanleiding af te wijken van het 'normale proces'. Justitie verdenkt de 39-jarige militair ervan dat hij de opiumwet en de wet wapens en munitie heeft overtreden. Een beslissing om hem te vervolgen is nog niet genomen. Koningin Beatrix sloeg Kroon in mei 2009 tot Ridder in de Militaire Willems-Orde vanwege zijn werkzaamheden in Afghanistan.

Kroon ging eind vorige maand weer aan de slag nadat hij enige tijd met buitengewoon verlof was gestuurd. Hij heeft nu een staffunctie bij de Commandotroepen in Roosendaal.

bron: www.telegraaf.nl
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:17:27 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_79611121
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:38 schreef Cobra4 het volgende:
Een beslissing om hem te vervolgen is nog niet genomen.
Ah, hij is dus onschuldig.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:32:12 #36
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79611731
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ah, hij is dus onschuldig.
Beetje vroeg om dat nu al te zeggen, maar je hebt wel een punt: zou het OM net zo veel kabaal maken bij het melden dat hij GEEN verdachte meer is als wat ze maakten doen ze bekendmaakten dat hij verdacht wwerd?
- Privacy Matters
pi_79643126
Goed om te horen dat kapitein Kroon een staffunctie krijgt en nu maar hopen dat hij dat café,
hoe spijtig ook, gewoon van de hand doet en zijn zuurverdiende centjes ergens anders in belegd.

verder hoop ik dat Kroon wel doorzet met het verhalen van de geleden emotionele en geestelijke
schade die zijn naam en persoon heeft geleden door het artikel in de Telegraaf. Het gaat tegenwoordig
in de bladen allang niet meer om het principe hoor en wederhoor en goed uitgewerkte artikelen. Tegenwoordig is het puur en alleen gericht op sensatie. en vormgeving.
75 topics = FIN
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:13:50 #38
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79643220
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:08 schreef FP128 het volgende:
Goed om te horen dat kapitein Kroon een staffunctie krijgt en nu maar hopen dat hij dat café,
hoe spijtig ook, gewoon van de hand doet en zijn zuurverdiende centjes ergens anders in belegd.

verder hoop ik dat Kroon wel doorzet met het verhalen van de geleden emotionele en geestelijke
schade die zijn naam en persoon heeft geleden door het artikel in de Telegraaf. Het gaat tegenwoordig
in de bladen allang niet meer om het principe hoor en wederhoor en goed uitgewerkte artikelen. Tegenwoordig is het puur en alleen gericht op sensatie. en vormgeving.
Ja, de pers is niet meer wat het geweest, tegenwoordig heb je een flinke kritische basishouding nodig als je de media volgt.
pi_79651806
quote:

Beetje seizoen 5 van The Unit!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_79692306
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:50 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Beetje seizoen 5 van The Unit!
The Unit heeft maar 4 seizoenen
  maandag 21 juni 2010 @ 15:40:26 #41
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_83101467
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:08 schreef FP128 het volgende:

Hij heeft het cafe nog steeds
pi_83677732
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Defensietuig zeker weer.

Net zo goed onderbouwd als jouw bewering.
scherp, maarre het zijn volgens mij juist geen militairen of 'links'tuig geweest maar van die aso'waarmee hij eerder problemen had. weet niet wat voor afkomst die waren maar zal wel gewoon nederlands zijn geweest van autochtone afkomst.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86566486
Marco Kroon wordt toch vervolgd

Laatst gewijzigd: 18 september 2010 11:18

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie gaat militair Marco Kroon, drager van de Militaire Willemsorde, vervolgen. De precieze aanklacht wordt eind van deze maand bekendgemaakt.

Dat schrijft de Volkskrant zaterdag op basis van drie bronnen.

Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Den Bosch wilde zaterdag ontkennen noch bevestigen dat tegen Kroon vervolging wordt ingesteld.

bron
pi_86566670
'Militair Marco Kroon wordt vervolgd'

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie gaat militair Marco Kroon, drager van de Militaire Willemsorde, vervolgen. De precieze aanklacht wordt eind van deze maand bekendgemaakt.

Ingewijden hebben dat zaterdag gemeld. Kroon wordt verdacht van overtreding van de Opiumwet en de wet Wapens en munitie. De kapitein ontkent alle beschuldigingen. Vorig jaar kreeg Kroon de Militaire Willemsorde wegens heldhaftig optreden in Afghanistan.

Kroons advocaat Geert-Jan Knoops is evenals Marco Kroon zelf niet op de hoogte van een vervolgingsbeslissing. Knoops liet zaterdag weten niet beter te weten dan „dat het Openbaar Ministerie pas na Prinsjesdag waarschijnlijk met een mededeling daaromtrent naar buiten zal komen”.

Volgens ingewijden is in de aanklacht naar verluidt sprake van vergrijpen waarop een gevangenisstraf van minder dan een jaar staat. Bij een veroordeling van een celstraf van minimaal een jaar zou Kroon zijn Willemsorde moeten inleveren.

Koningin Beatrix sloeg de kapitein vorig jaar mei tot Ridder in de Militaire Willems-Orde. Het was voor het eerst in ruim een halve eeuw dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu. Hij kreeg de onderscheiding voor de manier waarop hij in 2006 leiding gaf aan een peloton dat gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan.

Begin dit jaar werd bekend dat Kroon en zijn vriendin zijn verhoord. Samen runnen zij een café in Den Bosch. De verdenkingen tegen Kroon zijn voortgekomen uit anonieme bronnen van de Criminele Inlichtingen Eenheid.

De militair besloot met zijn advocaat zelf onderzoek te doen naar de achtergronden van de beschuldigingen. Op basis daarvan vermoedt Kroon dat bezoekers van zijn café op tweede kerstavond vorig jaar mogelijk iets in zijn drankje hebben gedaan. In januari kreeg hij een stuk cake aangeboden dat spacecake bleek te zijn.

Kroon heeft in het café herhaaldelijk zakjes aangetroffen, vooral in de toiletruimte, waar vermoedelijk drugs in hadden gezeten. Ook trof de kapitein regelmatig lege apotheekflesjes aan. De militair, die stelt het tot zijn missie te hebben gemaakt het café drugsvrij te maken, sprak zijn cafébezoekers aan op zijn vondsten en zette enkelen er met harde hand uit.

Kroon en zijn advocaat Knoops spraken eerder het vermoeden uit dat onder anderen personen die uit het café zijn gezet en anonieme informanten, mogelijk tegen betaling, belastende verklaringen hebben afgelegd.

Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) heeft steeds benadrukt dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. De bewindsman gaf ook aan dat de zaak niet van invloed is op de verkregen onderscheiding. „Ik hecht eraan te zeggen dat het niets afdoet aan de heldendaden die Kroon heeft verricht in Afghanistan. Dat blijft gewoon staan”, zei Van Middelkoop eerder.

bron

OM zegt niets over vervolging

DEN BOSCH - Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Den Bosch wilde zaterdag ontkennen noch bevestigen dat tegen Kroon vervolging wordt ingesteld. Zij zei dat er nog deze maand een persbericht over de kwestie naar buiten zal worden gebracht door het OM, zoals al eerder bekend is gemaakt.

Ook Kroons advocaat Geert-Jan Knoops is evenals Marco Kroon zelf niet op de hoogte van een vervolgingsbeslissing. Knoops liet zaterdag weten niet beter te weten dan „dat het Openbaar Ministerie pas na Prinsjesdag waarschijnlijk met een mededeling daaromtrent naar buiten zal komen”.

bron

Van Middelkoop: Kroon gewoon van de partij

HILVERSUM - Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) vindt dat militair Marco Kroon, drager van de Militaire Willemsorde, dinsdag op Prinsjesdag gewoon van de partij kan zijn.

Kroon wordt verdacht van overtreding van de Opiumwet en de wet Wapens en munitie en zaterdag werd duidelijk dat het Openbaar Ministerie hem zal vervolgen. In het Radio 1-programma Tros Kamerbreed zei Van Middelkoop het „zeer onaangenaam” voor Kroon te vinden. „Maar als het Openbaar Ministerie goede gronden heeft om iemand te vervolgen, dan sta ik daar buiten.”

Wat de minister betreft staan de heldendaden van Kroon, waarvoor hij vorig jaar de bijzondere Willemsorde kreeg, niet ter discussie. „Wat er ook gebeurt, dat neemt niet weg wat voor heldendaden hij heeft verricht.”

Van Middelkoop benadrukte dat je in Nederland pas schuldig bent, als je veroordeeld bent. „Ik ga uit van een eerlijk proces.” Verder is het een zaak voor Kroon zelf, aldus Van Middelkoop. „Hij weet, in geweten, wat hij wel of niet heeft gedaan. We hebben geen heilige gedecoreerd, maar een held.”

De minister wilde niet vooruitlopen op mogelijke gevolgen voor de Willemsorde. Die onderscheiding moet ingeleverd worden als de drager ervan een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van minimaal een jaar krijgt. Kroon is dinsdag een van de gasten in de Ridderzaal als daar door koningin Beatrix de troonrede wordt voorgelezen.

bron
pi_86567266
Ook al zou hij onschuldig zijn. Het kwaad is al geschied. Zie hier het perfecte voorbeeld waarom verdachten anoniem moeten blijven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:16:15 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_86568361
Het lijkt mij een typisch gevalletje van iemand flink beschadigen. Blijkbaar zijn er mensen die iets tegen Kroon zelf hebben, of mensen die vinden dat de oorlog in afghanistan fout is, en dus geen helden mag hebben.
Ik vind het heel vreemd dat Kroon, ondanks dat hij verdachte is, voluit met naam en toenaam naar de pers wordt gelekt, terwijl de getuigen/tipgevers volstrekt anoniem zijn. Dat suggereert voor mij een beschadigingsactie op basis van de heldenstatus, komend uit de anti-oorlogshoek.
- Privacy Matters
  zaterdag 18 september 2010 @ 19:32:01 #47
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86578588
Meen vandaag gehoord te hebben dat Kroon het pas wist toen ie de Volkskrant opensloeg.. :|W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_86585430
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:32 schreef Rave_NL het volgende:
Meen vandaag gehoord te hebben dat Kroon het pas wist toen ie de Volkskrant opensloeg.. :|W
Correct. :{
pi_86587014
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:12 schreef Cobra4 het volgende:

Wat de minister betreft staan de heldendaden van Kroon, waarvoor hij vorig jaar de bijzondere Willemsorde kreeg, niet ter discussie. „Wat er ook gebeurt, dat neemt niet weg wat voor heldendaden hij heeft verricht.”

Van Middelkoop benadrukte dat je in Nederland pas schuldig bent, als je veroordeeld bent. „Ik ga uit van een eerlijk proces.” Verder is het een zaak voor Kroon zelf, aldus Van Middelkoop. „Hij weet, in geweten, wat hij wel of niet heeft gedaan. We hebben geen heilige gedecoreerd, maar een held.”

Nou ja. Ik denk dat dit wel de kern is van wat de meeste hier denken.
  maandag 20 september 2010 @ 10:55:29 #50
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_86629288
Die overtreding van de wet Wapens en munitie zou trouwens gaan om stroomstootwapens voor z'n vrouw als ze alleen achter de bar zou staan volgens De Gelderlander.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')