Poppetjes worden vervangen. Uiteindelijk gaat het erom waar een partij voor staat. En voor mij komt D66 het meest in de buurt met wat ik redelijk vind.quote:Op zondag 10 april 2011 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds die man niets beters kan dan als een stier op Wilders afrennen en ballonnetjes doorprikken op het binnenhof neem ik hem niet serieus. En ik zie geen D'66 zonder Pechtold, die man IS de partij zowat. Van der Ham(?) kan er ook nog wel wat van, maar verder.. nee.
Ik heb altijd wel respect gehad voor D66, maar ze doen te weinig voor de bovenlaag van de samenleving voor mij. Ik vind ze teveel middenweg, poldermodel en bereid te praten met iedereen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef GSbrder het volgende:
Ik merk juist dat ik van D66 naar VVD ga, nu D66 de GL / anti-Wilders kant opgaat.
Dat is redelijk.quote:Op zondag 10 april 2011 14:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Poppetjes worden vervangen. Uiteindelijk gaat het erom waar een partij voor staat. En voor mij komt D66 het meest in de buurt met wat ik redelijk vind.
Ik vind me vooral in hun individuele vrijheden (privacy-bescherming, waar VVD te conservatief is)quote:Op zondag 10 april 2011 14:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel respect gehad voor D66, maar ze doen te weinig voor de bovenlaag van de samenleving voor mij. Ik vind ze teveel middenweg, poldermodel en bereid te praten met iedereen.
Laten we niet vergeten dat Wilders zich gedraagt als een klein kind. Dat heeft met discussiëren niks te maken.quote:Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef Voorschrift het volgende:
Dat hij Wilders aanvalt mag best inderdaad, de manier waarop is echter gewoon zielig.
Net een klein spartelend kind die een pakje kauwgom bij de buurtsuper wil van moeders.
Verkeerde insteek. Je mag geen partij afschrijven om 1 persoon. Ik vind dat je naar alle standpunten moet kijken.quote:Op zondag 10 april 2011 14:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Op elke partij is genoeg af te dingen. Volgens mij is het voornamelijk een keuze uit wat je het minst tegenstaat.
Voor mij is een Teeven voldoende om niet op de VVD stemmen. Ook het schrapen op posten die weinig opleveren en het gebrek aan visie op de toekoms: Er moet een antwoord komen op de olie gebaseerde economie, t gebrek aan mobiliteit door de vastzittende huizenmarkt en de te grote financiële sector die zo groot is geworden dat het destructief wordt, maken de VVD geen favoriet.
Oh ja en Wiegel natuurlijk. Wat een domme lul is dat zeg...
Heeft wel een leuke coalitie in Den Bosch gesmeedquote:Op zondag 10 april 2011 14:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik vind hun conservatieve insteek juist heerlijk, ben het volledig met ze eens op die vlakken, en vaak ook wel met Teeven eigenlijk. Maar goed, als ik m'n eigen politieke richting een kleur moest geven dan zou ik neo-conservatief zijn, dus wat dat betreft gaat de VVD steeds meer "mijn kant" op, vind ik zelf wel prettig.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind me vooral in hun individuele vrijheden (privacy-bescherming, waar VVD te conservatief is)
Maar heb weinig met de bestuurlijke vernieuwing en meer van dat soort USA-liberal-standpunten.
Ook dat, maar je hoeft vuur niet met vuur te bestrijden.quote:Op zondag 10 april 2011 14:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat Wilders zich gedraagt als een klein kind. Dat heeft met discussiëren niks te maken.
SP zou sowieso een cordon sanitaire om moeten, dat de VVD daar mee in zee gaat zeg, pff.quote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heeft wel een leuke coalitie in Den Bosch gesmeed
VVD, CDA en SP
Onze gedachten zijn eender.quote:Op zondag 10 april 2011 14:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er moet een antwoord komen op de olie gebaseerde economie, t gebrek aan mobiliteit door de vastzittende huizenmarkt en de te grote financiële sector die zo groot is geworden dat het destructief wordt, maken de VVD geen favoriet.
Ik vind neo-cons minder vervelend dan cultureel marxisten, maar ben toch niet zo erg voor een big brother-staat en grotere overheidsbemoeienis. Zolang de VVD nog de enige is die niet overal op wilt nivelleren en me op z'n minst economische vrijheid garanadeert, hebben ze m'n stem, maar een ruk naar rechts van D66 zou me m'n stem laten heroverwegen. Zwaarder straffen en grotere bevoegdheden voor de overheid zijn anti-liberaal.quote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind hun conservatieve insteek juist heerlijk, ben het volledig met ze eens op die vlakken, en vaak ook wel met Teeven eigenlijk. Maar goed, als ik m'n eigen politieke richting een kleur moest geven dan zou ik neo-conservatief zijn, dus wat dat betreft gaat de VVD steeds meer "mijn kant" op, vind ik zelf wel prettig.
Dat anderen er niet zo van houden begrijp ik ook natuurlijk.
Ben ook geen liberaal, laat me dat voorop stellen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind neo-cons minder vervelend dan cultureel marxisten, maar ben toch niet zo erg voor een big brother-staat en grotere overheidsbemoeienis. Zolang de VVD nog de enige is die niet overal op wilt nivelleren en me op z'n minst economische vrijheid garanadeert, hebben ze m'n stem, maar een ruk naar rechts van D66 zou me m'n stem laten heroverwegen. Zwaarder straffen en grotere bevoegdheden voor de overheid zijn anti-liberaal.
Een gezonde mix hiervan is niet verkeerd.quote:Op zondag 10 april 2011 14:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind neo-cons minder vervelend dan cultureel marxisten...
Dat klopt wel, meer een programma van stilstand dus achteruitgang.quote:Op zondag 10 april 2011 14:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Op elke partij is genoeg af te dingen. Volgens mij is het voornamelijk een keuze uit wat je het minst tegenstaat.
Voor mij is een Teeven voldoende om niet op de VVD stemmen. Ook het schrapen op posten die weinig opleveren en het gebrek aan visie op de toekoms: Er moet een antwoord komen op de olie gebaseerde economie, t gebrek aan mobiliteit door de vastzittende huizenmarkt en de te grote financiële sector die zo groot is geworden dat het destructief wordt, maken de VVD geen favoriet.
Wat zijn nu weer cultureel marxisten?quote:Op zondag 10 april 2011 14:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind neo-cons minder vervelend dan cultureel marxisten, maar ben toch niet zo erg voor een big brother-staat en grotere overheidsbemoeienis. Zolang de VVD nog de enige is die niet overal op wilt nivelleren en me op z'n minst economische vrijheid garanadeert, hebben ze m'n stem, maar een ruk naar rechts van D66 zou me m'n stem laten heroverwegen. Zwaarder straffen en grotere bevoegdheden voor de overheid zijn anti-liberaal.
Nee.quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef Voorschrift het volgende:
En uiteraard niet te vergeten dat de milieuhetze gestopt moet worden.
Klopt, die hetze tegen alles wat het milieu wilt verbeteren moet inderdaad stoppen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef Voorschrift het volgende:
En uiteraard niet te vergeten dat de milieuhetze gestopt moet worden.
Nee, ik ben voor een Amerikaans-GOP standpunt waarin er gestreden wordt tegen actieve subsidies en accijnzen die de bevolking richting een vals "groen" stuurt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee.
De eenzijdigheid van die hetze wel.
Hoogervorst net gehoord in Buitenhof over de hypotheekrenteaftrek?quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef Reya het volgende:
Wat bij de VVD wat jammer is dat het op een aantal thema's - zoals veiligheid en de huizenmarkt - in een bijna kleinburgerlijke reflex vervalt. Op zulk soort punten mis je de visie en het langetermijnperspectief, helaas.
Ja maar zijn plannen zijn helemaal te idioot voor woorden.quote:Op zondag 10 april 2011 14:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoogervorst net gehoord in Buitenhof over de hypotheekrenteaftrek?
Ze gaan het langzaamaan wel inzien dat het een onhoudbaar systeem is, het duurt alleen heel lang
Overstappen op boilers, zonnepanelen e.d. dient een vrije markt initiatief te zijn, geen overheidsbeleid.quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klopt, die hetze tegen alles wat het milieu wilt verbeteren moet inderdaad stoppen.
Logisch. Als je daar de stekker er ineens uit wilt trekken sleur je onze hele economie de verdoemenis in.quote:Op zondag 10 april 2011 14:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze gaan het langzaamaan wel inzien dat het een onhoudbaar systeem is, het duurt alleen heel lang
Dat is op termijn ook onvermijdelijk; overigens wil ik benadrukken dat de hypotheekrenteaftrek slechts een component vormt in een groter systeem waarbij de overheid en de vastgoedmarkt veel te innig zijn verstrengeld.quote:Op zondag 10 april 2011 14:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Politiek correcte late babyboomers. Zelfkritische westerse 'weg-met-ons' multicultiknuffelbeertjes.quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wat zijn nu weer cultureel marxisten?Zijn dat mensen die geen moeite hebben met een samenleving die kunst en cultuur stimuleert?
Je bent neem ik aan ook voor het stopzetten van alle overheidssteun aan oliemaatschappijen? Van belastingsubsidies tot steun voor research?quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Overstappen op boilers, zonnepanelen e.d. dient een vrije markt initiatief te zijn, geen overheidsbeleid.
Dat doet mij deugd mijnheer.quote:
Niemand wilt dat, dus waarom blijven rechtsen dat toch altijd maar aandragen? Willen jullie gewoon een spookbeeld creeren om het zo maar te kunnen uitstellen?quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Logisch. Als je daar de stekker er ineens uit wilt trekken sleur je onze hele economie de verdoemenis in.
En wat heeft dat met marxisme te maken?quote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Politiek correcte late babyboomers. Zelfkritische westerse 'weg-met-ons' multicultiknuffelbeertjes.
Hoe had jij dat dan gezien?quote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Niemand wilt dat, dus waarom blijven rechtsen dat toch altijd maar aandragen? Willen jullie gewoon een spookbeeld creeren om het zo maar te kunnen uitstellen?
Afbouwen over een lange termijn? Lijkt me niet zo heel moeilijk hè. Er is niemand, geen enkele partij, ook niet de linkse, die het per direct willen afschaffen. Als er al over wordt gesproken is het in termijnen van tientallen jaren waarin het langzaam wordt afgebouwd.quote:
Je bedoelt kortingen en vrijwaarding in plaats van subsidies denk ik, maar nee daar ben ik niet op tegen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je bent neem ik aan ook voor het stopzetten van alle overheidssteun aan oliemaatschappijen? Van belastingsubsidies tot steun voor research?
Waar traditioneel marxisten enkel op economisch vlak de heersende klasse omver willen werpen, keert het cultureel marxisme zich tegen de westerse hegemonie op cultureel gebied. M.a.w. het komt op voor de 'onderdrukten' 'non-traditionelen' 'anti-conservatieven'. Het gaat uit van een culturele tegenstelling tussen het westers imperialisme en het multiculturalisme waar het de underdog verdedigd. Dit is geen conspiracy-gedachte verder hoor, maar zoek de Frankfurter Schule maar eens op.quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat heeft dat met marxisme te maken?
Geen problemen mee.quote:Op zondag 10 april 2011 14:16 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Afbouwen over een lange termijn? Lijkt me niet zo heel moeilijk hè. Er is niemand, geen enkele partij, ook niet de linkse, die het per direct willen afschaffen. Als er al over wordt gesproken is het in termijnen van tientallen jaren waarin het langzaam wordt afgebouwd.
Exact.quote:Op zondag 10 april 2011 14:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar traditioneel marxisten enkel op economisch vlak de heersende klasse omver willen werpen, keert het cultureel marxisme zich tegen de westerse hegemonie op cultureel gebied. M.a.w. het komt op voor de 'onderdrukten' 'non-traditionelen' 'anti-conservatieven'. Het gaat uit van een culturele tegenstelling tussen het westers imperialisme en het multiculturalisme waar het de underdog verdedigd. Dit is geen conspiracy-gedachte verder hoor, maar zoek de Frankfurter Schule maar eens op.
Het is vooral zo ontzettend gemaakt. De Freek de Jonge's onder ons kunnen nooit een keer bij het blanke, westerse leed stilstaan, maar pleiten op nationaal historische gebeurtenissen zoals dodenherdenking nog voor een schuldbetuiging aan Nederlands-Indie. Hetzelfde geldt voor de complete waanzin nadat Balkenende het had over de VOC-mentaliteit. Nee, we mogen vooral nergens trots op zijn hier, het is allemaal fout en zodra je bezig bent met de problemen van andere culturen ben je een racist.quote:Op zondag 10 april 2011 14:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact.
De meest verwerpelijke politieke stroming (afgezien van het marxisme en communisme) ter wereld.
In deze discussie ga ik niet eens mee want het slaat werkelijk nergens opquote:Op zondag 10 april 2011 14:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact.
De meest verwerpelijke politieke stroming (afgezien van het marxisme en communisme) ter wereld.
Doe eens een poging. Waarom slaat het nergens op?quote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef remlof het volgende:
[..]
In deze discussie ga ik niet eens mee want het slaat werkelijk nergens op
Je zei het beter dan ik kon bedenken.quote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is vooral zo ontzettend gemaakt. De Freek de Jonge's onder ons kunnen nooit een keer bij het blanke, westerse leed stilstaan, maar pleiten op nationaal historische gebeurtenissen zoals dodenherdenking nog voor een schuldbetuiging aan Nederlands-Indie. Hetzelfde geldt voor de complete waanzin nadat Balkenende het had over de VOC-mentaliteit. Nee, we mogen vooral nergens trots op zijn hier, het is allemaal fout en zodra je bezig bent met de problemen van andere culturen ben je een racist.
Wederom sla je de spijker op z'n kop.quote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is vooral zo ontzettend gemaakt. De Freek de Jonge's onder ons kunnen nooit een keer bij het blanke, westerse leed stilstaan, maar pleiten op nationaal historische gebeurtenissen zoals dodenherdenking nog voor een schuldbetuiging aan Nederlands-Indie. Hetzelfde geldt voor de complete waanzin nadat Balkenende het had over de VOC-mentaliteit. Nee, we mogen vooral nergens trots op zijn hier, het is allemaal fout en zodra je bezig bent met de problemen van andere culturen ben je een racist.
Omdat mensen die jij 'cultureel marxist' noemt helemaal geen tegenstander zijn van onze kapitalistische samenleving, in tegenstelling tot echte marxisten.quote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doe eens een poging. Waarom slaat het nergens op?
Ach kom nou, ze verketteren de McDonalds-samenleving, de H&M-trutjes die slachtoffer zijn van de commercie. Ze zijn ook pro-Islam, pro-Turkije bij de EU, pro-immigratie, pro-EU superstaat, pro-klimaat-onheilstijding, pro-dierenrechten, pro-Palestina, pro-dubbele paspoorten, anti-topsalarissen, anti-vrije markt, anti-Amerika en anti-Israel, anti-Afghanistan missie, anti-conservatisme, anti-rechts, anti-nationalisme, anti-Islamcritici.quote:Op zondag 10 april 2011 14:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat mensen die jij 'cultureel marxist' noemt helemaal geen tegenstander zijn van onze kapitalistische samenleving, in tegenstelling tot echte marxisten.
Dus daarmee houdt voor mij de discussie al op.
Ze zijn hooguit kritisch op sommige uitingen van onze samenleving. Lijkt me prima in een democratie.quote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach kom nou, ze verketteren de McDonalds-samenleving, de H&M-trutjes die slachtoffer zijn van de commercie. Ze zijn ook pro-Islam, pro-Turkije bij de EU, pro-immigratie, pro-EU superstaat, pro-klimaat-onheilstijding, pro-dierenrechten, pro-Palestina, pro-dubbele paspoorten, anti-topsalarissen, anti-vrije markt, anti-Amerika en anti-Israel, anti-Afghanistan missie, anti-conservatisme, anti-rechts, anti-nationalisme, anti-Islamcritici.
Je bedoeld dat dat andere mensen zijn die roepen dat de rijken maar voor de lasten moeten opdraaien?quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn hooguit kritisch op sommige uitingen van onze samenleving. Lijkt me prima in een democratie.
Door daar de term 'marxisme' aan te hangen maak je alleen jezelf maar belachelijk.
De term "cultureel-marxisten" heb ik niet persoonlijk bedacht.quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn hooguit kritisch op sommige uitingen van onze samenleving. Lijkt me prima in een democratie.
Door daar de term 'marxisme' aan te hangen maak je alleen jezelf maar belachelijk.
Wilders gaat volgens jullie toch ook veel verder dan "kritiek"? Datzelfde geld ook voor de mensen genoemd in GSbrder z'n post. Het is nogal een understatement hun opvattingen over de Westerse samenleving en onze historie te bestempelen als kritiek.quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Klagen dat er door die mensen niet genoeg aandacht wordt gegeven aan blank, Westers leed? Ze doen verdorie niks anders. Ze doen niks anders dan duiden waar en hoe de pijnpunten van de Westerse samenleving zitten en welk effect dat heeft op mensen. Dat jij de boodschap niks vindt is een tweede, maar het hele Marxisme is gebouwd op het aantonen van blank, Westers leed, veroorzaakt door blanke Westerlingen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach kom nou, ze verketteren de McDonalds-samenleving, de H&M-trutjes die slachtoffer zijn van de commercie. Ze zijn ook pro-Islam, pro-Turkije bij de EU, pro-immigratie, pro-EU superstaat, pro-klimaat-onheilstijding, pro-dierenrechten, pro-Palestina, pro-dubbele paspoorten, anti-topsalarissen, anti-vrije markt, anti-Amerika en anti-Israel, anti-Afghanistan missie, anti-conservatisme, anti-rechts, anti-nationalisme, anti-Islamcritici.
Leed oplossen met meer leed is geen oplossing.quote:Op zondag 10 april 2011 14:32 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klagen dat er door die mensen niet genoeg aandacht wordt gegeven aan blank, Westers leed? Ze doen verdorie niks anders. Ze doen niks anders dan duiden waar en hoe de pijnpunten van de Westerse samenleving zitten en welk effect dat heeft op mensen. Dat jij de boodschap niks vindt is een tweede, maar het hele Marxisme is gebouwd op het aantonen van blank, Westers leed, veroorzaakt door blanke Westerlingen.
"Maatschappijkritische mensen". En die zijn echt niet anti-westers, dat ben ik ook niet en ik denk dat jij mij in die maatschappijkritische hoek plaatst.quote:Op zondag 10 april 2011 14:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De term "cultureel-marxisten" heb ik niet persoonlijk bedacht.
Het wordt wel vaker gebruikt onder anti-progressieven, maar weet jij een betere titel om deze groep "anti-westerlingen" mee te duiden?
Dus is kapitalisme geen oplossing, dat klopt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Leed oplossen met meer leed is geen oplossing.
Je bent dus niet tevreden in 1 van de meest comfortabele landen van de wereld?quote:Op zondag 10 april 2011 14:32 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klagen dat er door die mensen niet genoeg aandacht wordt gegeven aan blank, Westers leed? Ze doen verdorie niks anders. Ze doen niks anders dan duiden waar en hoe de pijnpunten van de Westerse samenleving zitten en welk effect dat heeft op mensen. Dat jij de boodschap niks vindt is een tweede, maar het hele Marxisme is gebouwd op het aantonen van blank, Westers leed, veroorzaakt door blanke Westerlingen.
Kapitalisme kent hooguit leed op bepaalde vlakken i.t.t. het socialisme waar leed inherent aan de politieke stroming loopt en iedereen raakt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus is kapitalisme geen oplossing, dat klopt.
En het hele cultureel-marxisme is gebouwd op het aantonen van leed van andere culturen, tegen de heersende westerse oppressie. Waar het marxisme in traditionele zin dus het leed aantoont van de universele arbeidersklasse, is de insteek van multiculturalisten dus dat onze samenleving geen trots verdient, dat er andere beschavingsvormen zijn die vele malen meer de overhand moeten krijgen (want als iedereen boeddhistisch is, komt er geen oorlog) en worden er telkenmale volslagen triviale gebeurtenissen, zoals kruistochten en VOC-problemen, aangehaald om het Nederlands calvinisme te ondermijnen. Wij zijn als westerse cultuur heersend en cultureel-marxisten zijn het daar niet mee eens.quote:Op zondag 10 april 2011 14:32 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klagen dat er door die mensen niet genoeg aandacht wordt gegeven aan blank, Westers leed? Ze doen verdorie niks anders. Ze doen niks anders dan duiden waar en hoe de pijnpunten van de Westerse samenleving zitten en welk effect dat heeft op mensen. Dat jij de boodschap niks vindt is een tweede, maar het hele Marxisme is gebouwd op het aantonen van blank, Westers leed.
Leuk geprobeerd, maar je zit er helemaal naast.quote:Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kapitalisme kent hooguit leed op bepaalde vlakken i.t.t. het socialisme waar leed inherent aan de politieke stroming loopt en iedereen raakt.
Oneens, nogmaals de signature van mlg aanhalende;quote:Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar je zit er helemaal naast.
Ja ik ken jouw situatie niet, maar ik "lijd" niet op dit moment, wanneer er een socialistisch stelsel zou komen met marxisme hoog in het vaandel kan ik met enige zekerheid wel stellen dat ik slechter af zal zijn dan nu, en in mijn optiek is dat gewoon leed.quote:Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar je zit er helemaal naast.
Exactly.quote:Op zondag 10 april 2011 14:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oneens, nogmaals de signature van mlg aanhalende;
"The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries "
- Sir Winston Churchill
Het probleemis dat er gigantisch veel mis is met de Westerse cultuur en dat er een hele hoop te leren valt van andere culturen om problemen op te lossen. Dat is wat anders dan hoe jij het brengt, namelijk anti-Westers. Dat is het niet.quote:Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En het hele cultureel-marxisme is gebouwd op het aantonen van leed van andere culturen, tegen de heersende westerse oppressie. Waar het marxisme in traditionele zin dus het leed aantoont van de universele arbeidersklasse, is de insteek van multiculturalisten dus dat onze samenleving geen trots verdient, dat er andere beschavingsvormen zijn die vele malen meer de overhand moeten krijgen (want als iedereen boeddhistisch is, komt er geen oorlog) en worden er telkenmale volslagen triviale gebeurtenissen, zoals kruistochten en VOC-problemen, aangehaald om het Nederlands calvinisme te ondermijnen. Wij zijn als westerse cultuur heersend en cultureel-marxisten zijn het daar niet mee eens.
Leuk geprobeerd, maar je zit er naast.quote:Op zondag 10 april 2011 14:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oneens, nogmaals de signature van mlg aanhalende;
"The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries "
- Sir Winston Churchill
Er is niks gigantisch mis met onze cultuur.quote:Op zondag 10 april 2011 14:38 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het probleemis dat er gigantisch veel mis is met de Westerse cultuur en dat er een hele hoop te leren valt van andere culturen om problemen op te lossen. Dat is wat anders dan hoe jij het brengt, namelijk anti-Westers. Dat is het niet.
Westers kritisch dan. Is dit eenzelfde nuance-verschil als communistisch versus socialistisch?quote:Op zondag 10 april 2011 14:38 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het probleemis dat er gigantisch veel mis is met de Westerse cultuur en dat er een hele hoop te leren valt van andere culturen om problemen op te lossen. Dat is wat anders dan hoe jij het brengt, namelijk anti-Westers. Dat is het niet.
Prove me wrong.quote:Op zondag 10 april 2011 14:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar je zit er naast.
Nu wordt ik nieuwsgierig.quote:Op zondag 10 april 2011 14:38 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mensen over de hele wereld staan in rijen en kwijlen bij het idee van wonen in de Westerse wereld, maar mevrouw Ethi is van mening dat het hier gigantisch mis is.quote:Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu wordt ik nieuwsgierig.
Leg ons eens uit wat dat allemaal is aub.
We staan de godganse dag stil bij de triomfen van de westerse cultuur. Je leeft in een grote verheerlijking ervan, en daarom heb je het niet door.quote:Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Westers kritisch dan. Is dit eenzelfde nuance-verschil als communistisch versus socialistisch?
We mogen van maatschappij kritische mensen niet stilstaan bij de triomfen van de westerse cultuur, maar moeten ons richten op wat er nog mis is en waar we wat van kunnen leren.
Nog maar niet te spreken van al onze sociale voorzieningen, infrastructuur en openheid voor elke cultuur.quote:Op zondag 10 april 2011 14:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen over de hele wereld staan in rijen en kwijlen bij het idee van wonen in de Westerse wereld, maar mevrouw Ethi is van mening dat het hier gigantisch mis is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |