abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 02:57:05 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_95289293

quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
• De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
• 20:00 persconferentie!
• Omwonenden Atlas, Herenhof weer naar huis. Aarhof volgt rond 02:00 uur naar verwachting.

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html

7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #16
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #15
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #13
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #12
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #11
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #10
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #9
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #8
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #7
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #6
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #5
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #4
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #3
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #2
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn

[ Bericht 2% gewijzigd door remlof op 10-04-2011 03:56:34 ]
  zondag 10 april 2011 @ 02:58:13 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95289302
Zijn er nog ontwikkelingen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 april 2011 @ 02:59:18 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_95289312
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 02:58 schreef PiRANiA het volgende:
Zijn er nog ontwikkelingen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij schoot niet op.
pi_95289316
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 01:08 schreef sp3c het volgende:
volgens mij kun je met een strafblad wel terecht bij een schietvereniging maar dan mag je enkel met luchtdrukwapens schieten?

sowieso geen scherpe munitie iig
wat 'een bekende van de politie' zijn op dit punt waard is weet ik niet precies
In principe is iedere verlofhouder een bekende van de politie natuurlijk, maar ik had ook iets gehoord over bedreiging en mishandeling. Dat is niet te rijmen, dan heeft iemand bij Bijzondere Wetten daar zijn werk niet gedaan.
pi_95289317
Ik lees op CNN dat er nu 7 doden + de dader zijn?
Duidt de TT op 7 incl of excl?
  zondag 10 april 2011 @ 03:00:05 #6
2651 svann
night-hawk
pi_95289318
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 02:59 schreef remlof het volgende:

Hij schoot niet op.
Mag je ook even de bekende feiten bijwerken. :)
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 10 april 2011 @ 03:00:22 #7
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_95289322
quote:

[..]

Hij schoot niet op.
Ohw, ik had de LaPo :@
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_95289323
Overigens vraag ik me af waarom automatische wapens eigenlijk verboden zijn. Uit eigen ervaring weet ik dat je met een semi-automatisch wapen een stuk accurater kan schieten en dat je op full de eerste misschien raak schiet maar de volgende er gewoon overheen vliegen.

Of is het omdat je op full kan "sprayen" op een menigte ?
pi_95289325
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 02:52 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Juist daar ligt de crux. Bij een schietvereniging is de toegankelijkheid van wapens makkelijker. Bovendien lijkt het me niet dat die verenigingen meer dan 200 leden hebben. Het is bijvoorbeeld geen AFC of Hockey Club Rotterdam. Kortom de communicatie moet makkelijker te zien zijn en wanneer iemand zich daaraan ontrekt moet dat juist opvallen. Zeker als hij vaak op de vereniging te vinden is.
Dan veronderstel je dat iemand, voorafgaand aan zo'n incident, opvallend gedrag vertoont. Of dat leken die nergens op bedacht zijn, het vermogen hebben om iets te doorzien. Binnen elke vereniging heb je mensen die minder sociaal of communicatief zijn. Misschien kent niemand hem anders of was hij altijd juist erg open etc. Tot zijn laatste bezoek aan toe.

Je kunt iig niet zeggen dat de mensen daar per definite iets moet opgevallen zijn. Dat hangt erg af van zijn gedrag.
  zondag 10 april 2011 @ 03:00:39 #10
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_95289328
quote:

[..]

Hij schoot niet op.
:X
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_95289334
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 02:59 schreef apple_pie het volgende:

[..]

In principe is iedere verlofhouder een bekende van de politie natuurlijk, maar ik had ook iets gehoord over bedreiging en mishandeling. Dat is niet te rijmen, dan heeft iemand bij Bijzondere Wetten daar zijn werk niet gedaan.
Dan moet je eerst veroordeeld zijn lijkt me.
  zondag 10 april 2011 @ 03:01:35 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_95289338
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:00 schreef svann het volgende:

[..]

Mag je ook even de bekende feiten bijwerken. :)
Which are?
pi_95289367
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan moet je eerst veroordeeld zijn lijkt me.
Niet per se, ik ken schutters bij wie de wapens werden weggehaald na een aanhouding voor rijden onder invloed of na melding van echtelijke ruzies.
pi_95289457
Van alphen.nu forum:
"Ik werk zelf bij de Albert Heijn in de aarhof. In en rond de aarhof hebben ik en mijn collega's vaak een jongen zien rond lopen, hij leek in een soort psychose. Hij droeg een bomberjack en legerbroek + kisten. Hij marcheerde, dus met zijn handen strak langs zijn lichaam en zijn benen ver gestrekt. Hij heeft tegenover bij de Hema wel eens een schrift uit het schap gehaald en op de grond gegooid, om vervolgens hard weg te rennen en te roepen "hij achtervolgt me!". Ook ging hij laatst eens op de grond liggen, midden op straat in t centrum. Heeft in onze winkel al een winkelverbod gehad ivm bedreiging / uitschelden van medewerkers."
http://alphen.nu/?p=forum&topic=53339&forumpage=7
pi_95289505
Heeft iemand de link naar de persconferentie?
pi_95289506
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:16 schreef Mercer het volgende:
Van alphen.nu forum:
"Ik werk zelf bij de Albert Heijn in de aarhof. In en rond de aarhof hebben ik en mijn collega's vaak een jongen zien rond lopen, hij leek in een soort psychose. Hij droeg een bomberjack en legerbroek + kisten. Hij marcheerde, dus met zijn handen strak langs zijn lichaam en zijn benen ver gestrekt. Hij heeft tegenover bij de Hema wel eens een schrift uit het schap gehaald en op de grond gegooid, om vervolgens hard weg te rennen en te roepen "hij achtervolgt me!". Ook ging hij laatst eens op de grond liggen, midden op straat in t centrum. Heeft in onze winkel al een winkelverbod gehad ivm bedreiging / uitschelden van medewerkers."
Klinkt als psychoses. Fijn dat dat een wapen heeft.
In mijn straat zit er ook eentje met psychoses... moet er niet aan denken dat die een wapen zou hebben. Blijft alsnog een rondlopend gevaar, maar met een wapen helemaal.
pi_95289514
quote:
Van alphen.nu forum:
Is niet zeker dat hij dat is.
pi_95289532
quote:
Van alphen.nu forum:
Van een psychotisch iemand zouden niet alle medebewoners van zijn flat verklaren dat hij een doodnormaal, relax persoon was. Waar totaal niets aan opviel. Zeker het opmerkelijke gedrag dat op dat forum wordt beschreven, zou al veel meer naar buiten zijn gekomen vandaag.
  zondag 10 april 2011 @ 03:23:57 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_95289533
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:20 schreef vergezocht het volgende:
Heeft iemand de link naar de persconferentie?
Is hier te zien: http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html
pi_95289558
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:21 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Klinkt als psychoses. Fijn dat dat een wapen heeft.
In mijn straat zit er ook eentje met psychoses... moet er niet aan denken dat die een wapen zou hebben. Blijft alsnog een rondlopend gevaar, maar met een wapen helemaal.
Nou ja, er zijn verschillende psychiatrische aandoeningen waarbij je psychose-achtige trekken kan vertonen, kortstondig of soms langer. Dat kan zelfs gebeuren bij het stoppen met alcohol drinken (delirium) of bij bepaalde vormen van (paranoïde) depressie.

Niet elke "psychose" is gewelddadig.

Maar iemand die aan paranoïde schizofrenie lijdt en agressieve trekken vertoont geef je inderdaad best geen wapen, dat klopt.
pi_95289608
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn verschillende psychiatrische aandoeningen waarbij je psychose-achtige trekken kan vertonen, kortstondig of soms langer. Dat kan zelfs gebeuren bij het stoppen met alcohol drinken (delirium) of bij bepaalde vormen van (paranoïde) depressie.

Niet elke "psychose" is gewelddadig.

Maar iemand die aan paranoïde schizofrenie lijdt en agressieve trekken vertoont geef je inderdaad best geen wapen, dat klopt.
Een echte para-schizo kan iemand doodslaan met zijn handen.
pi_95289613
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:32 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Een autist ook.
  zondag 10 april 2011 @ 03:33:00 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_95289618
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 03:32 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar herken je zo iemand als zodanig?
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 03:35:02 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95289642
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 03:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Een autist ook.
een gezonde jongen vanaf een jaar of 16 ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95289663
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2011 03:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar herken je zo iemand als zodanig?
Soms wel, maar het gaat het erom dat mensen die hulp nodig hebben moeten dat krijgen.

En vaak zie je dat bepaalde segmenten van de bevolking of bepaalde persoon steeds meer geisoleerd raken of aan de kant geduwd worden, gepest, lastiggevallen, of wat dan ook, en dan steekt eens een keer de kwade kant van die mensen naar boven, en heb je dit soort toestanden.

Niet dat ik het goedpraat wat hij deed, maar er is toch iets niet helemaal kits met onze huidige samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')