MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FMquote:In Alphen aan de Rijn vond zaterdagmiddag een schietpartij plaats in het winkelcentrum De Ridderhof, waarbij twee doden en meerdere gewonden zouden zijn gevallen.
Een woordvoerster van de gemeente heeft dat bevestigd.
Volgens het Leidsch Dagblad was er mogelijk geschoten met een mitrailleur. Het winkelende publiek vluchtte voor zijn leven. Het centrum is door de politie afgesloten en er zou grote chaos heersen. De dader schoot zich na zijn daad door zijn hoofd.
Mogelijk liggen er in het winkelcentrum meer doden. Ooggetuigen spreken van vier doden.
Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.
Ooggetuige
Volgens een ooggetuige schoot de dader met een grote mitrailleur om zich heen. "Er zijn veel gewonden. Ik denk zeker vijf tot tien doden", zegt hij op Radio 1.
Opnieuw schietpartij in Alphen a/d Rijnquote:In het winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft weer een schietpartij plaatsgevonden.
Dit meldden TV West en een verslaggever van Alphen Stad FM. Volgens de verslaggever zou er een dode en tenminste een gewonde zijn gevallen. Ter plaatse zijn twee traumahelikopters waarbij nog een politiehelikopter.
De situatie is door de politie opgeschaald naar GRIP-3, dit houdt in dat de situatie gevaarlijk is en de daders mogelijk nog rond lopen.
Misschien is ie ontslagen door de bezuinigingen van Hillen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:15 schreef Allrounder het volgende:
Volgens onbevestigde geruchten zou het om een ex-militair gaan.
Ziek.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Wtf, iemand in een rolstoel neergeschoten
Ik las dat deze gestorven is aan een hartaanval.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Stel je voor dat iemand wat jatquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
Zei die vent nou serieus dat hij zijn klanten de winkel uit duwde en toen het rolluik dicht deed?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
Zei die vent nou serieus dat hij zijn klanten de winkel uit duwde en toen het rolluik dicht deed?
Nu wel, thnxquote:
Alsof dat iets uit maaktquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Niet erger dan mensen neerschieten die niet in een rolstoel zittenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Neuh, maar toch wel enigszins schrijnend toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Alsof dat iets uit maakt? Is het erger als zij dood gaan?
Idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Mwoah, het was een redelijke opmerking. Pijnlijk en net over het randje, dat wel.quote:
Niet ben ik bangquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:18 schreef just me het volgende:
12 uur, mooi weer, gigantisch druk natuurlijk, vreselijk!
hoe kunnen mensen dit ooit verwerken?
Mensen in een rolstoel kunnen moeilijk wegrennen, dus die zijn altijd minder snel dan mensen die niet in een rolstoel zit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Wow scherpe analyse man!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Mensen in een rolstoel kunnen moeilijk wegrennen, dus die zijn altijd minder snel dan mensen die niet in een rolstoel zit.
Dat gaat natuurlijk al helemaal niet op in dit geval. Alsof een valide persoon sneller is dan de kogel van een mitrailleur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Mensen in een rolstoel kunnen moeilijk wegrennen, dus die zijn altijd minder snel dan mensen die niet in een rolstoel zit.
Opa uit flodder welquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Scherp.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Klopt die aardbeving in Japanquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef ouderejongere het volgende:
laten we eerst maar eens alle feiten hebben, de nos heeft mij de laatste tijd een beetje erg vaak een extra journaal om helemaal niks
Waarom heeft Alberto dit niet kunnen voorkomenquote:
Die is er niet of die is nu niet gevonden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
Geen tweede dader dus, volgens een woordvoerder van politie.
Echt... gelukkig..quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
Dit lijkt me wel gerechtvaardigd om een extra journaal voor uit te zenden. Alleen ze gaan er vaak te lang op door zonder dat er extra nieuws is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef ouderejongere het volgende:
laten we eerst maar eens alle feiten hebben, de nos heeft mij de laatste tijd een beetje erg vaak een extra journaal om helemaal niks
Wat een baas. Gewoon iedereen je zaak uit bonjouren om dan dekking te zoekenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
Twitterfaal dus.quote:@ThomasPos
De politie bevestigd zojuist dat er een tweede dader is in Alphen aan den Rijn. #grip3 #schietpartij #alphen
19 minutes ago
Het was een beetje vaag maar er komt zo een persconferentie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die is er niet of die is nu niet gevonden?
Die kan wel makkelijk wegvluchten als je al schoten hoort.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk al helemaal niet op in dit geval. Alsof een valide persoon sneller is dan de kogel van een mitrailleur.
Hij is nu weer op het nos, hij zegt dat hij de winkel afsloot omdat de dader op hem af kwam lopen...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:20 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Wat een baas. Gewoon iedereen je zaak uit bonjouren om dan dekking te zoeken.
is wel een makkelijke targetquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
16uquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Pino112 het volgende:
Ah, RTL wordt wakker.
Extra nieuws om 16u.
Bij elke "ramp" heeft het journaal precies hetzelfde format, getuigen, rampgebied, verbinding valt weg, dan maar een samenvatting, verbinding herstelt en je hoort van de reporter ter plekke nog eens precies hetzelfde verhaalquote:
Het lijkt me dat daardoor het gerucht van de ex-militair in het leven is gekomen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef paddy het volgende:
Arrestatie team weggegaan. 2e schutter niet aangetroffen. 12:00 en 12:15 4 doden en negen mensen gewond. Er staan nog een aantal ambulances. Nog niet bekend of er binnen nog slachtoffers liggen.
Er gebeurde veel in die wijk.
Ow, blanke man die leek alsof hij uit zo'n oorlogsfilm kwam.
hopen dat ie nog een filmpje op youtube had geplaatst eerder op de dagquote:
Wat verwacht je dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bij elke "ramp" heeft het journaal precies hetzelfde format, getuigen, rampgebied, verbinding valt weg, dan maar een samenvatting, verbinding herstelt en je hoort van de reporter ter plekke nog eens precies hetzelfde verhaal
ik ga lekker van het mooie weer genieten, ze bekijken het maar
Hij kan ze ook naar binnen hebben geduwd hequote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Ja lekker twijfelachtig.. Je klanten naar buiten duwen..
Nou ja, iemand die zijn machinegeweer op het aanwezige volk in een winkelcentrum leegt noem ik niet helemaal niks, hé. Maar jij hebt een andere definitie van niks.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef ouderejongere het volgende:
Tattaquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Gramulanion het volgende:
Reactie van ons Willie Wartaal:
http://twitter.com/#!/Wiwatron/status/56692958090641408
Zijn kauwgom zou wel op geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Infection het volgende:
Het dadersprofiel doet me aan Duke Nukem denken...
quote:Update 14:21:
De persconferentie is uitgesteld, naar verwachting begint hij over tien minuten, dus rond half drie.
Wat is een 'tatta'?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Gramulanion het volgende:
Reactie van ons Willie Wartaal:
http://twitter.com/#!/Wiwatron/status/56692958090641408
ook al zo hyper over?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Infection het volgende:
Het dadersprofiel doet me aan Duke Nukem denken...
Inderdaad... als dit al geen nieuws isquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, iemand die zijn machinegeweer op het aanwezige volk in een winkelcentrum leegt noem ik niet helemaal niks, hé. Maar jij hebt een andere definitie van niks.
Hollander.quote:
Echt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
Het is zeker niet niks, maar brekend nieuws?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, iemand die zijn machinegeweer op het aanwezige volk in een winkelcentrum leegt noem ik niet helemaal niks, hé. Maar jij hebt een andere definitie van niks.
Zie zijn reactie in KLB en je weet genoeg over hem...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alsof bij een schietpartij als deze de dader dan zou moeten denken van 'oh hey jij zit in een rolstoel, dus kan je niet even snel wegrennen als de rest, ik zal niet op jouw schieten.... oh hey mevrouw, jij kan duidelijk wel rennen, bam bam bam''quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die kan wel makkelijk wegvluchten als je al schoten hoort.
Hij heeft wel een punt. Als het iemand was die niet Hollands was zou het meteen een aanslag oid zijn geweest. Nu is het gewoon een schietpartij.quote:
Dan kan je alle nieuws wel censureren/doseren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef koemleit het volgende:
tja...ik vind het eigenlijk wel goed dat ze niet uurrren achter elkaar live gaan zitten zonder nieuws... want dan creëer je d'r alleen maar meer aandacht voor wat de kans op herhaling groter maakt
De kans is groot dat er veel doden zijn gevallen... da's toch wel brekend genoeg hequote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is zeker niet niks, maar brekend nieuws?
Dat neemt niet weg dat hij het in fatsoenlijk Nederlands mag schrijven, en niet in zijn eigen straattaaltje.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Als het iemand was die niet Hollands was zou het meteen een aanslag oid zijn geweest. Nu is het gewoon een schietpartij.
Die heeft niet zomaar op onschuldige mensen geschoten, hij had bij iedere schietpartij wel een goede reden (zelfverdediging). In dit geval hebben de slachtoffers geen enkele relatie met de dader.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:25 schreef Elusive het volgende:
doet me meer aan de film Falling Down denken
http://www.imdb.com/title/tt0106856/
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Pino112 het volgende:
Ah, RTL wordt wakker.
Extra nieuws om 16u.
It's a conspiracy!!!!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Als het iemand was die niet Hollands was zou het meteen een aanslag oid zijn geweest. Nu is het gewoon een schietpartij.
Heeft niets met samenzwering te maken. Ga maar het journaal volgen vanaf nu en ik weet zeker dat het woord aanslag minimaal 5 keer gaat vallen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
It's a conspiracy!!!!
Doe eens normaal, zeg.
wijze woordenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Woorden van onze dochter; "waarom zijn die dingen uitgevonden. Ze weten niet eens wat ze er mee moeten doen. Goed dat hij zich dood heeft geschoten, want ze komen niet eens lang in de gevangenis".
Ja, tegen die tijd kun je bij wijze van spreke alweer wat bonusaanbiedingen scoren bij de Appie Heijn daar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Pino112 het volgende:
Ah, RTL wordt wakker.
Extra nieuws om 16u.
Ik zou je dochter maar is wat bijlessen laten nemen want anders gaat het niets worden ben ik bang.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Woorden van onze dochter; "waarom zijn die dingen uitgevonden. Ze weten niet eens wat ze er mee moeten doen. Goed dat hij zich dood heeft geschoten, want ze komen niet eens lang in de gevangenis".
Tja als de dader een moslim was geweest, krijg zoiets wel direct een andere lading. Zo gaat dat nou eenmaalquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
It's a conspiracy!!!!
Doe eens normaal, zeg.
Amenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Woorden van onze dochter; "Goed dat hij zich dood heeft geschoten, want ze komen niet eens lang in de gevangenis".
Misschien kun jij dan ook 'is' aansluiten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ik zou je dochter maar is wat bijlessen laten nemen want anders gaat het niets worden ben ik bang.
En als brave moeder zeg je natuurlijk: dat mag je niet zeggen, iedereen heeft het recht op leven, ook degenen die het leven van anderen ontnemen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Goed dat hij zich dood heeft geschoten, want ze komen niet eens lang in de gevangenis[/i]".
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, tegen die tijd kun je bij wijze van spreke alweer wat bonusaanbiedingen scoren bij de Appie Heijn daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is toch niet censureren? maar zolang d'r verder geen nieuws is hoef je het wmb niet steeds te herhalen..quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dan kan je alle nieuws wel censureren/doseren.
Gewoon in de lucht blijven/uitzending herhalen en updaten.
Djeez, alsof dit wekelijks gebeurt.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef starla het volgende:
[..]
En als brave moeder zeg je natuurlijk: dat mag je niet zeggen, iedereen heeft het recht op leven, ook degenen die het leven van anderen ontnemen.
Het winkelend publiek is 50/50% autochtoon/allochtoon.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:30 schreef t-8one het volgende:
Mogelijk tien dodenTelevaag is geen bron.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij zijn het in ieder geval zonder uitzonderingen walgelijke sujetten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Niks beters te doen dan afzeiken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ik zou je dochter maar is wat bijlessen laten nemen want anders gaat het niets worden ben ik bang.
Sukkelquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Beetje actie op deze duffe dag.
Goh....wie zou jullie dochter hier na aan het brabbelen zijn....vast niet de ouders.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
105.4 FMquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:30 schreef VacaLoca het volgende:
Nu personcferentie toch? waar te volgen?
Hij heeft wel een punt.quote:
Is dat een serieuze vraag?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:31 schreef iwannabehigh het volgende:
Jezus, je zou maar op zo'n manier maar doodgaan, door zo'n ziekeling. Ik snap niet waarom iemand zoiets doet. Hoe komt hij sowieso aan zo'n geweer?
Die is net geweest op Nederland 1.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:31 schreef Oidipous het volgende:
Waar volgen jullie het laatste nieuws? Dat er nog geen ingelaste nieuwsuitzending is. :s
Als mijn kind dit soort dingen zou zeggen zouden er lange gesprekken volgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Ik geloof niets meer, er werd net ook 'bevestigd' dat er een tweede schutter was. Nu blijkt van niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:25 schreef amsoor het volgende:
Update 14:21: De persconferentie is uitgesteld, naar verwachting begint hij over tien minuten, dus rond half drie.
Update 14:19: In elk geval is een kind in de rug geschoten en naar het ziekenhuis gebracht (Leidsch Dagblad). De dader was een blanke man, met blond haar en blauwe ogen (NOS).
Update 14:18: Een winkelend persoon in een rolstoel zou van de schrik een hartaanval gekregen hebben en overleden zijn. (Leidsch Dagblad)
een "bakra"quote:
NOS is al geweest hoor met extra journaal.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:31 schreef Oidipous het volgende:
Waar volgen jullie het laatste nieuws? Dat er nog geen ingelaste nieuwsuitzending is op één van de tv zenders. :s
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Goh....wie zou jullie dochter hier na aan het brabbelen zijn....vast niet de ouders.
Genoeg mensen in Nederland die dat soort wapens in huis hebbenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:31 schreef iwannabehigh het volgende:
Jezus, je zou maar op zo'n manier maar doodgaan, door zo'n ziekeling. Ik snap niet waarom iemand zoiets doet. Hoe komt hij sowieso aan zo'n geweer?
Ik hoop dat je haar direct heb gecorrigeerd, nadat zij deze woorden uitsprak?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Houd toch eens op met zaniken. Jezus man.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Tja als de dader een moslim was geweest, krijg zoiets wel direct een andere lading. Zo gaat dat nou eenmaal
En zelfs hier het gecalimero.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Tja als de dader een moslim was geweest, krijg zoiets wel direct een andere lading. Zo gaat dat nou eenmaal
Leuk dat jullie dochter jullie napraat. Wel een beetje dom (en dan bedoel ik niet jullie dochter)quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Waarna je een lekkere kop rooibosthee inschenkt en een jong boompje plant?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef starla het volgende:
[..]
En als brave moeder zeg je natuurlijk: dat mag je niet zeggen, iedereen heeft het recht op leven, ook degenen die het leven van anderen ontnemen.
Goh, wat een slim kind....not.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Niet legaal, tenminste, volgens het nieuws gaat het om een vol-automatisch machinegeweer.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:32 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Genoeg mensen in Nederland die dat soort wapens in huis hebben
De shooting zelf of specifiek de documentaire?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:32 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Doet me meteen denken aan Bowling for Columbine
Nee, een dikke joint opsteekt en uit de pan gaat op Jefferson Airplane.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Waarna je een lekkere kop rooibosthee inschenkt en een jong boompje plant?
Oh wat? Ik quote je mede-mod-maatje die een ongelofelijk achterlijke post maakt en ik krijg gezeik?quote:
Ik zie niks, alleen "Shooting aboard British sub kills 1".quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:32 schreef VacaLoca het volgende:
Nog steeds geen breaking op Fok.
Staat zelfs al als Breaking News op CNN.com man
Geen zekerheid maar ze houden er wel rekening mee dat er minstens 1 andere dader is. Meerdere helikopters inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ik reed net (ongeveer 20 min geleden) langs Alphen (over de snelweg) en zag meerdere helikopters daar het gebied uitkammen. Is er al duidelijkheid over een mogelijke 2e dader?
At least two people killed following shooting at shopping mall in the Netherlands, witnesses tell CNN affiliate NOSquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie niks, alleen "Shooting aboard British sub kills 1".
Je hebt helemaal gelijk hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:34 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Oh wat? Ik quote je mede-mod-maatje die een ongelofelijk achterlijke post maakt en ik krijg gezeik?
Ik was duidelijk niet de enige.
Ja, ik bedoelde eigenlijk de aanleiding voor die docu (Columbine High School).quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:33 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De shooting zelf of specifiek de documentaire?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie niks, alleen "Shooting aboard British sub kills 1".
Nee, niet legaal, maar je kunt betrekkelijk eenvoudig aan zware wapens komenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:33 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Niet legaal, tenminste, volgens het nieuws gaat het om een vol-automatisch machinegeweer.
Ow yep, had ik gemist.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:35 schreef Toad het volgende:
[..]
At least two people killed following shooting at shopping mall in the Netherlands, witnesses tell CNN affiliate NOS
(CNN Breaking News kopje op de site)
Ik zie de relevantie van mijn functie nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:34 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Oh wat? Ik quote je mede-mod-maatje die een ongelofelijk achterlijke post maakt en ik krijg gezeik?
Ik was duidelijk niet de enige.
Mja als ie ze in de winkel had gehouden had ie een human shield erbij gehad. Dom egoisme ook nog eens dus.quote:
Getuigenverklaringen, eerder. Slachtofferhulp zal later wel volgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef TC_Artemis het volgende:
Broertje zit momenteel in de bron, opvangcentrum met circa 50 anderen, allen flink in shock. Ben benieuwd wanneer die weg mag, enig idee wat ze precies daar doen? slachtofferhulp oid?
Ohjee ohjee ohjeequote:De oma van iemand uit mijn broertjes voetbalteam was bijna geraakt
Dat zijn de woorden van die winkelierquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dikke lulkoek, waar is dit bevestigd dan?
quote:Report van iemand die ter plekke was en onder schot stond:
the dead zijn allemaal buitenlanders, meneer koos er bewust voor om alleen voor bruint/zwart te gaan en wit niet te vermoorden.
Meneer had een Leger outfit aan en schoot gericht, geen wilde schoten of als een gek in het wild.
Buurvrouw stond bij de slager en heeft het maar net overleefd...een jongeman die naast haar stond heeft de schot geïncasseerd en jammer genoeg niet overleefd..toen ging meneer weer verder naar andere plekjes.
Papier_hier | 09-04-11 | 14:32 | + 0 -
Die reactiesquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef Elusive het volgende:
ik kom er net achter dat FoK een frontpage heeft. gelijk maar weer weggeklikt, wat een faal nieuws site
Dat lijkt me niet bepaald een luxe, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef TC_Artemis het volgende:
Broertje zit momenteel in de bron, opvangcentrum met circa 50 anderen, allen flink in shock. Ben benieuwd wanneer die weg mag, enig idee wat ze precies daar doen? slachtofferhulp oid?
Wat denk je zelfquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef 3-voud het volgende:
Dat met die rollijken volg ik niet. Was dat om de dader in te sluiten of buiten te sluiten?
Vraag me af in hoeverre die mensen in staat zijn een woord uit te brengen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Getuigenverklaringen, eerder. Slachtofferhulp zal later wel volgen.
Kan me niet voorstellen dat je de klanten dan naar buiten drukt, maar juist naar binnen trekt.quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef TC_Artemis het volgende:
Myeah, hij heeft gechecked of hij nog leefde. Ben errrrrrrug bezorgd om hem.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet bepaald een luxe, inderdaad.
Zij is tegen wapens. Haar mening. Zou niet weten waarom ze daarom bijlessen zou moeten volgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:29 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ik zou je dochter maar is
wat bijlessen laten nemen want anders gaat het niets worden ben ik bang.
Je snapt toch wel dat ze daarmee bedoelde dat je zomaar een willekeurig leven kan opeisen? Een kind is daar niet zo gek op. Maar ja, meningen over wapens verschillen uiteraard.quote:
Er waren berichten dat er een/de dader zich ergens op zou houden en klanten naar buiten gedrukt werden. Dus vertel het maar.quote:
Verschilt misschien per persoon. Ik denk als de politie zelf erg rustig is/blijft, je wel in staat bent om te vertellen wat je hebt gezien. Als je verder niet persoonlijk getroffen bent, dan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre die mensen in staat zijn een woord uit te brengen.
Lijkt mij ook sterk dat er 'slechts' 9 gewonden en enkele doden zijn als iemand in een druk winkelcentrum op een zaterdag met een machinegeweer begint te schieten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Allrounder het volgende:
Tweet: Getuige gesproken net, liggen overal doden volgens hem. Meer als 4 iig #alphen #schietpartij #ridderhof #onbevestigd
Misschien zit ze gewoon te poepen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:39 schreef MissJ het volgende:
vriendin van me die in Alphen woont reageert niet op telefoon
haar mening? hoe oud is de dochter?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Zij is tegen wapens. Haar mening. Zou niet weten waarom ze daarom bijlessen zou moeten volgen.
[..]
Je snapt toch wel dat ze daarmee bedoelde dat je zomaar een willekeurig leven kan opeisen? Een kind is daar niet zo gek op. Maar ja, meningen over wapens verschillen uiteraard.
Zou wel heel erg zijn. Schiet dan jezelf maar neer i.p.v. andere levens erbij te betrekken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef Supersoep het volgende:
Ex-militair dus. Die ontslagen wordt en dat niet wou pikken. Zou me niet verbazen.
Nee, ik snap dit niet. Sowieso een beetje een gekke 'harde' mening voor een kind.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef paddy het volgende:
Je snapt toch wel dat ze daarmee bedoelde dat je zomaar een willekeurig leven kan opeisen?
Aantal gewonden is volgens de gemeente en teletekst nu 16.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lijkt mij ook sterk dat er 'slechts' 9 gewonden en enkele doden zijn als iemand in een druk winkelcentrum op een zaterdag met een machinegeweer begint te schieten.
Oh my god NOOOO!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:39 schreef MissJ het volgende:
16 gewonden op dit moment.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lijkt mij ook sterk dat er 'slechts' 9 gewonden en enkele doden zijn als iemand in een druk winkelcentrum op een zaterdag met een machinegeweer begint te schieten.
Daar zit ik ook aan te denkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of eentje die door alles wat hij heeft meegemaakt helemaal van het padje af was (beetje aka Brothers de film). Maar goed, al die mensen doodschieten en dan jezelf doe je toch wel heel bewust. Go out with a bang.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef Supersoep het volgende:
Ex-militair dus. Die ontslagen wordt en dat niet wou pikken. Zou me niet verbazen.
Blijf proberen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:39 schreef MissJ het volgende:
Desalniettemin was het geen afzeiken. Hij wees haar slechts op een zeer ongepaste opmerking.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie van mijn functie niet
Ben maar user hier, hoor.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:39 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Misschien zit ze gewoon te poepen.
Remlof, woon jij ook in Alphen?quote:
Welke zender?quote:
Alphenstadfm, weet niet of ook op nos.quote:
5 minuten tot persconferentie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:40 schreef Faux. het volgende:
Waar is de persconferentie te luisteren? Op Alphen Stad FM zenden ze nu voetbal uit.
Doe eens normaal. Goede kans dat die vriendin gewoon ok is, maar misschien ook niet. Is normaal dat iemand zich zorgen maakt. Dat lonely nerds als jou dat niks zegt....quote:
Gaat ie wel over? Kan me voorstellen dat het netwerk het druk heeft daar...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:39 schreef MissJ het volgende:
Verspreid deze foto z.s.mquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:39 schreef de_voyeur_fotograaf het volgende:
camo broek, bomberjack, blond... dader zag er dus zo uit:
[ afbeelding ]
Volgens mij reageren verschillende mensen op verschillende manieren op dit soort dingen, er zullen vast wel wat zijn die wat nuttigs kunnen vertellen om erachter te komen wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre die mensen in staat zijn een woord uit te brengen.
alphenstadfm, weet niet of ook op NOSquote:
Tot nu toe berichten ze nog steeds over 4 doden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Allrounder het volgende:
Tweet: Getuige gesproken net, liggen overal doden volgens hem. Meer als 4 iig #alphen #schietpartij #ridderhof #onbevestigd
Jep, ook hier http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:41 schreef Dalando het volgende:
[..]
alphenstadfm, weet niet of ook op NOS
Klopt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Tot nu toe berichten ze nog steeds over 4 doden.
Je weet niet meer wat je moet geloven tegenwoordig. Ik schakel pas laat in, ik vroeg me al af waarom Alphen ineens trending was, maar niet de moeite om te klikken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:37 schreef Allrounder het volgende:
Ja, nu nog automatisch meescrollen van het topic.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:35 schreef Pino112 het volgende:
Ook dit bewijst de handige auto-refreshfunctie van Fok.
Mss dacht die ooggetuige dat de gewonde mensen ook dood waren?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Tot nu toe berichten ze nog steeds over 4 doden.
Er wonen wel meer mensen daar vlakbij waar niks mee aan de hand is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:42 schreef RAVW het volgende:
zijn er al meer nieuws over de slachtoffers ?
want ik zit ook nog te wachten op bericht over / uit Alphen ..
want mijn broertje schoonouders wonen daar vlakbij ...
Hoe was je vakantie op mars?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh, er zouden dus 6000 gedwongen ontslagen vallen bij de millitairen. Vandaar....
Dat is dan ook slechts wat tot nu toe bevestigd is, maar ik neem aan dat die cijfers naar boven zullen worden bijgesteld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar de 2de JSF is wel besteld...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh, er zouden dus 6000 gedwongen ontslagen vallen bij de millitairen. Vandaar....
Mwah, als je even niet mee hebt gelezen weet je niet meer waar je bentquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, nu nog automatisch meescrollen van het topic.
Dat de dader een ex-militair was, is volgens mij nog niet bevestigd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik vrees toch het ergste, als je als ex-militair en een machinegun op zaterdagmiddag bij de AH gaat schieten ben je wel een zeer slechte schutter als je maar 4 mensen doodt. Of ben ik nu gek?
Waarom is het ineens een ex-militair. Wat een bullshit steeds.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik vrees toch het ergste, als je als ex-militair en een machinegun op zaterdagmiddag bij de AH gaat schieten ben je wel een zeer slechte schutter als je maar 4 mensen doodt. Of ben ik nu gek?
Ik denk eerder gewoon een skinhead, niks ex-militair.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
vroegahhh, toen kon je nog gewoon de melkboer geloven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Je weet niet meer wat je moet geloven tegenwoordig. Ik schakel pas laat in, ik vroeg me al af waarom Alphen ineens trending was, maar niet de moeite om te klikken.
Het een hoeft het ander niet uit te sluitenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik denk eerder gewoon een skinhead, niks ex-militair.
Stel je voor dat je daar als agentje met je Wolter&Koch pistool op af moet. Toegang tot zwaarder materiaal in de kofferbak hebben ze ook niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:44 schreef johannes_vermeer het volgende:
Echt wtf, dat dit kan in Nederland.
Waar is Alberto als je hem nodig hebt
Is waarschijnlijk niet eens waar. Gewoon van die DEF bashers die lekker militairen zwart kunnen maken zo.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat de dader een ex-militair was, is volgens mij nog niet bevestigd.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
6 doden, 4 heel zwaar gewonden, 5 middelzwaar gewond, en ten minste 2 lichtgewonden, waarschijnlijk meer.
maar of ze op dat moment boodschappen aan het doen waren dat is nog onzeker.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Er wonen wel meer mensen daar vlakbij waar niks mee aan de hand is.
Het zou je verbazen hoe weinig schietincidenten een dodelijke afloop hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
dat laatste, maar volgens twitter ligt de straat bezaaid met lijken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Eind aan zijn leven gemaakt. Wordt hij dan ook bij de slachtoffers geteld? 6 doden + dader of 5 + dader?
Ik interesseer me over het algemeen niet zo voor onze millitairen, mijn excuses dat het niet is blijven hangen.quote:
5 doden + dader = 6quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Eind aan zijn leven gemaakt. Wordt hij dan ook bij de slachtoffers geteld? 6 doden + dader of 5 + dader?
Dit dus. Heftig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:46 schreef CherryLips het volgende:
ga je lekker op zaterdag tussen de middag wat lekkers halen bij de bakkeren komt je moeder/vader/kind gewoon niet meer thuis.
Ja, verschrikkelijk inderdaadquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:46 schreef CherryLips het volgende:
ga je lekker op zaterdag tussen de middag wat lekkers halen bij de bakkeren komt je moeder/vader/kind gewoon niet meer thuis.
Tsja, dat is twitterquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:46 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
dat laatste, maar volgens twitter ligt de straat bezaaid met lijken.
Het zou een optie kunnen zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:44 schreef Pino112 het volgende:
Mwah, als je even niet mee hebt gelezen weet je niet meer waar je bent, dit is wel handig zo.
Mensen denken vaak dat je alles om je heen even omver maait met een automatisch geweer. Zo accuraat zijn die niet tenzij je echt je tijd neemt, en dat kan vaak niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:45 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoe weinig schietincidenten een dodelijke afloop hebben.
Een mens kan een of meerdere kogels in een groot deel van het lichaam wel hebben.
Ik denk dat die 6 inclusief de dader is. Even later zei de burgemeester dat het ging om 5 doden, dus dat zal wel zonder de dader zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:45 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Hopelijk de eerste en de laatste, van die 6000....quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar de 2de JSF is wel besteld...
Anyway redelijke kans dat het een ex-militair is die daarop is doorgedraait en dit heeft gedaan
Dus zou de getuige misschien wel gelijk kunnen hebben met zijn 5 a tien doden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
6 doden, 4 heel zwaar gewonden, 5 middelzwaar gewond, en ten minste 2 lichtgewonden, waarschijnlijk meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |