MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FMquote:In Alphen aan de Rijn vond zaterdagmiddag een schietpartij plaats in het winkelcentrum De Ridderhof, waarbij twee doden en meerdere gewonden zouden zijn gevallen.
Een woordvoerster van de gemeente heeft dat bevestigd.
Volgens het Leidsch Dagblad was er mogelijk geschoten met een mitrailleur. Het winkelende publiek vluchtte voor zijn leven. Het centrum is door de politie afgesloten en er zou grote chaos heersen. De dader schoot zich na zijn daad door zijn hoofd.
Mogelijk liggen er in het winkelcentrum meer doden. Ooggetuigen spreken van vier doden.
Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.
Ooggetuige
Volgens een ooggetuige schoot de dader met een grote mitrailleur om zich heen. "Er zijn veel gewonden. Ik denk zeker vijf tot tien doden", zegt hij op Radio 1.
Opnieuw schietpartij in Alphen a/d Rijnquote:In het winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft weer een schietpartij plaatsgevonden.
Dit meldden TV West en een verslaggever van Alphen Stad FM. Volgens de verslaggever zou er een dode en tenminste een gewonde zijn gevallen. Ter plaatse zijn twee traumahelikopters waarbij nog een politiehelikopter.
De situatie is door de politie opgeschaald naar GRIP-3, dit houdt in dat de situatie gevaarlijk is en de daders mogelijk nog rond lopen.
Misschien is ie ontslagen door de bezuinigingen van Hillen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:15 schreef Allrounder het volgende:
Volgens onbevestigde geruchten zou het om een ex-militair gaan.
Ziek.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Wtf, iemand in een rolstoel neergeschoten
Ik las dat deze gestorven is aan een hartaanval.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Stel je voor dat iemand wat jatquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
Zei die vent nou serieus dat hij zijn klanten de winkel uit duwde en toen het rolluik dicht deed?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
Zei die vent nou serieus dat hij zijn klanten de winkel uit duwde en toen het rolluik dicht deed?
Nu wel, thnxquote:
Alsof dat iets uit maaktquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Niet erger dan mensen neerschieten die niet in een rolstoel zittenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
Neuh, maar toch wel enigszins schrijnend toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Alsof dat iets uit maakt? Is het erger als zij dood gaan?
Idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Mwoah, het was een redelijke opmerking. Pijnlijk en net over het randje, dat wel.quote:
Niet ben ik bangquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:18 schreef just me het volgende:
12 uur, mooi weer, gigantisch druk natuurlijk, vreselijk!
hoe kunnen mensen dit ooit verwerken?
Mensen in een rolstoel kunnen moeilijk wegrennen, dus die zijn altijd minder snel dan mensen die niet in een rolstoel zit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Wow scherpe analyse man!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Mensen in een rolstoel kunnen moeilijk wegrennen, dus die zijn altijd minder snel dan mensen die niet in een rolstoel zit.
Dat gaat natuurlijk al helemaal niet op in dit geval. Alsof een valide persoon sneller is dan de kogel van een mitrailleur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Mensen in een rolstoel kunnen moeilijk wegrennen, dus die zijn altijd minder snel dan mensen die niet in een rolstoel zit.
Opa uit flodder welquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Scherp.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Klopt die aardbeving in Japanquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef ouderejongere het volgende:
laten we eerst maar eens alle feiten hebben, de nos heeft mij de laatste tijd een beetje erg vaak een extra journaal om helemaal niks
Waarom heeft Alberto dit niet kunnen voorkomenquote:
Die is er niet of die is nu niet gevonden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
Geen tweede dader dus, volgens een woordvoerder van politie.
Echt... gelukkig..quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
Dit lijkt me wel gerechtvaardigd om een extra journaal voor uit te zenden. Alleen ze gaan er vaak te lang op door zonder dat er extra nieuws is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef ouderejongere het volgende:
laten we eerst maar eens alle feiten hebben, de nos heeft mij de laatste tijd een beetje erg vaak een extra journaal om helemaal niks
Wat een baas. Gewoon iedereen je zaak uit bonjouren om dan dekking te zoekenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
Twitterfaal dus.quote:@ThomasPos
De politie bevestigd zojuist dat er een tweede dader is in Alphen aan den Rijn. #grip3 #schietpartij #alphen
19 minutes ago
Het was een beetje vaag maar er komt zo een persconferentie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die is er niet of die is nu niet gevonden?
Die kan wel makkelijk wegvluchten als je al schoten hoort.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk al helemaal niet op in dit geval. Alsof een valide persoon sneller is dan de kogel van een mitrailleur.
Hij is nu weer op het nos, hij zegt dat hij de winkel afsloot omdat de dader op hem af kwam lopen...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:20 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Wat een baas. Gewoon iedereen je zaak uit bonjouren om dan dekking te zoeken.
is wel een makkelijke targetquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Bolter het volgende:
16uquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Pino112 het volgende:
Ah, RTL wordt wakker.
Extra nieuws om 16u.
Bij elke "ramp" heeft het journaal precies hetzelfde format, getuigen, rampgebied, verbinding valt weg, dan maar een samenvatting, verbinding herstelt en je hoort van de reporter ter plekke nog eens precies hetzelfde verhaalquote:
Het lijkt me dat daardoor het gerucht van de ex-militair in het leven is gekomen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef paddy het volgende:
Arrestatie team weggegaan. 2e schutter niet aangetroffen. 12:00 en 12:15 4 doden en negen mensen gewond. Er staan nog een aantal ambulances. Nog niet bekend of er binnen nog slachtoffers liggen.
Er gebeurde veel in die wijk.
Ow, blanke man die leek alsof hij uit zo'n oorlogsfilm kwam.
hopen dat ie nog een filmpje op youtube had geplaatst eerder op de dagquote:
Wat verwacht je dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bij elke "ramp" heeft het journaal precies hetzelfde format, getuigen, rampgebied, verbinding valt weg, dan maar een samenvatting, verbinding herstelt en je hoort van de reporter ter plekke nog eens precies hetzelfde verhaal
ik ga lekker van het mooie weer genieten, ze bekijken het maar
Hij kan ze ook naar binnen hebben geduwd hequote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Ja lekker twijfelachtig.. Je klanten naar buiten duwen..
Nou ja, iemand die zijn machinegeweer op het aanwezige volk in een winkelcentrum leegt noem ik niet helemaal niks, hé. Maar jij hebt een andere definitie van niks.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:19 schreef ouderejongere het volgende:
Tattaquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Gramulanion het volgende:
Reactie van ons Willie Wartaal:
http://twitter.com/#!/Wiwatron/status/56692958090641408
Zijn kauwgom zou wel op geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Infection het volgende:
Het dadersprofiel doet me aan Duke Nukem denken...
quote:Update 14:21:
De persconferentie is uitgesteld, naar verwachting begint hij over tien minuten, dus rond half drie.
Wat is een 'tatta'?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:23 schreef Gramulanion het volgende:
Reactie van ons Willie Wartaal:
http://twitter.com/#!/Wiwatron/status/56692958090641408
ook al zo hyper over?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Infection het volgende:
Het dadersprofiel doet me aan Duke Nukem denken...
Inderdaad... als dit al geen nieuws isquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, iemand die zijn machinegeweer op het aanwezige volk in een winkelcentrum leegt noem ik niet helemaal niks, hé. Maar jij hebt een andere definitie van niks.
Hollander.quote:
Echt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef FreezePop het volgende:
Het is zeker niet niks, maar brekend nieuws?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, iemand die zijn machinegeweer op het aanwezige volk in een winkelcentrum leegt noem ik niet helemaal niks, hé. Maar jij hebt een andere definitie van niks.
Zie zijn reactie in KLB en je weet genoeg over hem...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alsof bij een schietpartij als deze de dader dan zou moeten denken van 'oh hey jij zit in een rolstoel, dus kan je niet even snel wegrennen als de rest, ik zal niet op jouw schieten.... oh hey mevrouw, jij kan duidelijk wel rennen, bam bam bam''quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die kan wel makkelijk wegvluchten als je al schoten hoort.
Hij heeft wel een punt. Als het iemand was die niet Hollands was zou het meteen een aanslag oid zijn geweest. Nu is het gewoon een schietpartij.quote:
Dan kan je alle nieuws wel censureren/doseren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:24 schreef koemleit het volgende:
tja...ik vind het eigenlijk wel goed dat ze niet uurrren achter elkaar live gaan zitten zonder nieuws... want dan creëer je d'r alleen maar meer aandacht voor wat de kans op herhaling groter maakt
De kans is groot dat er veel doden zijn gevallen... da's toch wel brekend genoeg hequote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is zeker niet niks, maar brekend nieuws?
Dat neemt niet weg dat hij het in fatsoenlijk Nederlands mag schrijven, en niet in zijn eigen straattaaltje.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Als het iemand was die niet Hollands was zou het meteen een aanslag oid zijn geweest. Nu is het gewoon een schietpartij.
Die heeft niet zomaar op onschuldige mensen geschoten, hij had bij iedere schietpartij wel een goede reden (zelfverdediging). In dit geval hebben de slachtoffers geen enkele relatie met de dader.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:25 schreef Elusive het volgende:
doet me meer aan de film Falling Down denken
http://www.imdb.com/title/tt0106856/
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef Pino112 het volgende:
Ah, RTL wordt wakker.
Extra nieuws om 16u.
It's a conspiracy!!!!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Als het iemand was die niet Hollands was zou het meteen een aanslag oid zijn geweest. Nu is het gewoon een schietpartij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |