Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 25 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 18 |
3 | Vitaly Petrov | Lotus Renault GP | 15 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 12 |
5 | Mark Webber | Red Bull Racing | 10 |
6 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 8 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 6 |
8 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 4 |
9 | Adrian Sutil | Force India F1 | 2 |
10 | Paul di Resta | Force India F1 | 1 |
11 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 0 |
12 | Nick Heidfeld | Lotus Renault GP | 0 |
13 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 |
14 | Jerome d` Ambrosio | Marussia Virgin Racing | 0 |
15 | Timo Glock | Marussia Virgin Racing | 0 |
16 | Rubens Barrichello | Williams | 0 |
17 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 0 |
18 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 |
19 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 0 |
20 | Pastor Maldonado | Williams | 0 |
21 | Sergio Perez | Sauber | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 |
23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull Racing | 35 |
2 | McLaren-Mercedes | 26 |
3 | Ferrari | 18 |
4 | Lotus Renault GP | 15 |
5 | Scuderia Toro Rosso | 4 |
6 | Force India F1 | 3 |
7 | Team Lotus | 0 |
8 | Marussia Virgin Racing | 0 |
9 | Williams | 0 |
10 | Mercedes Grand Prix | 0 |
11 | Sauber | 0 |
12 | HRT F1 Team | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 april | 09.55-11.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie |
Zo 10 april | 09.00-09.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Pre-show |
Zo 10 april | 09.55-12.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Race |
Zo 10 april | 18.00-19.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 april | 09.00-11.30 uur | BBC1: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie |
Zo 10 april | 09.00-12.10 uur | BBC1: Formule 1 - Maleisië - Race |
Zo 10 april | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 24 °C | 33 °C | 60 % | buien |
Zaterdag | 24 °C | 34 °C | 60 % | buien |
Zondag | 24 °C | 32 °C | 60 % | buien |
Inhalen kan ie dus gewoon niet op een normale manier: dat zagen we ook in Australië met zijn naaiactie op Massa.quote:Fernando Alonso zou ook in de top tien gefinisht zijn, ware het niet dat in de voorlaatste ronde bij een inhaalpoging op Button zijn motor het begaf, omdat de Spanjaard deze door versnellingsbakproblemen overbelast had.
Dus ja. Zelfs in een game kan die lul alleen maar winnen door pech van anderenquote:Vind je ook niet, Vosss?
Ik reed laatst nog online op Sepang, ik had moeite met het circuit want de tyre wear stond aan maar ik was wel gestart op pole (1:34.985). Ik had verloren als degene achter mij in de laatste ronde geen fout maakte, die een-na-laatste bocht was echt niet in te sturen in mijn 2de stint op de prime.quote:Op vrijdag 8 april 2011 02:12 schreef vosss het volgende:
Zojuist kreeg ik met F1 2010 in Maleisië in de voorlaatste ronde in leidende positie een lekke band (race op 100% distance).
Alle stuurhulp stond uit. AI stond op legend. Alonso werd eerste. Ik tweede.
Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijnquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:57 schreef Nober het volgende:
Ik denk elke keer dat ik Richard Hammond hoor bij de BBC, maar of dat nou zo is???
Dan hebben ze dezelfde stem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijn
photo finishquote:
Minderquote:
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
photo finishmaar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Minder
360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.
Inderdaad, Schu lijkt er trouwens nu wat beter bij te zittenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kantquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.
[..]
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk.
Dat zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s
107% = 1m43.657s
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
Kleine correctie: de 107% tijd wordt niet bepaald adhv de poletijd, maar op basis de snelste tijd in Q1.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s
107% = 1m43.657s
Ferrari doet gewoon helemaal niet mee om de bovenste plaatsen. In deze vorm moeten ze eerder vrezen voor Mercedes en Lotus Renault dan dat ze McLaren en Red Bull aan kunnen vallen. Imo moeten ze snel een halve seconde per ronde vinden, anders zit de titelstrijd voordat deze begonnen is er voor de Italianen al weer bijna op.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
KERS is een wassen neus, want het wordt meer gebruikt voor verdedigen dan aanvallen en afgelopen race heb ik niet meer inhaalacties gezien dan vorig jaar en slechts een paar door DRS. En voluit blijven pushen om een ander in de fout te dringen hou je maar een paar ronden vol, waarna de kwaliteit van de banden dusdanig afneemt dat je vroeger naar de pits moet en je je strategie overboord kan gooien.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).
[..]
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
Het meetpunt ligt 207 meter voor de laatste bocht voor het rechte stuk van start en finish. Het gebied ter activatie van de DRS begint 5 meter na die bocht en loopt tot aan bocht 1 door.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne
Het rechte stuk van start/finishquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne
Dat was ook mijn eerste gedachte, het lijkt me niet echt strokend met het doel en strekking van DRS.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef Swindler het volgende:
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet omMag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet omMag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk
Ja, maar hebben zei ook de bevoegdheid om iemand uit te sluiten als die er wél binnen zit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
Maakt wel uit hoe je in de VT's rijdt. Als je in Q1 erbuiten zit door verkeer of materialenbreuk, maar je kunt aantonen dat je wel continue snel genoeg bent geweest in de VT's mag je, na aanvraag bij de stewards, hoogstwaarschijnlijk wel mee doen. Maar mijn vraag is eigenlijk het omgedraaide. Wat als je continue te langzaam bent geweest zoals HRT en je kunt door een slimme tactiek en meespelend weer wél binnen de 107% komen zelfs als je eigenlijk te langzaam bent.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
Ik snap het punt ook niet. Uiteraard mag je dan meedoen. Bij regen wil die 107% toch ook nog wel eens wegvallen ofzo? Tenminste, als het tijdens Q1 gaat regenen na 2 minuten ofzo.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:32 schreef Waffle het volgende:
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
Ah, ligt dus niet aan mij.quote:
Ligt volgens mij aan de verbinding Maleisië/Engeland. Want het nieuws was net wel in ordequote:
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ligt volgens mij aan de verbinding Maleisië/Engeland. Want het nieuws was net wel in orde
The mediatraining is strong in him.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:23 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een nietszeggende onzin kraamt vettel toch altijd uit zeg![]()
hij praat een hoop, maar hij zegt maar weinig
indeedquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
The mediatraining is strong in him.
En alweer misquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Geluid en beeld nu weer in sync
Elke coureur tegenwoordigquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:24 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
indeed![]()
niet alleen bij vettel trouwens
hier nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Geluid en beeld nu weer in sync
Tis een beetje als een knipperlicht nu, dan wel dan nietquote:
15 posts upquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:52 schreef Schunckelstar het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)t-onder-auto-liuzzi/
Ah, ik heb medelijden met je.. Geen live Parijs Roubaixquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:00 schreef vosss het volgende:
Godverdomme wat is het vroeg.
Gelukkig komt deze race goed uit, vandaag en morgen middagdienst dus ik kan gewoon kijken nu
Die theorie gaat niet helemaal opquote:Op zaterdag 9 april 2011 09:57 schreef Atreidez het volgende:
Webber schijnt hier de laatste jaren altijd de snellere te zijn geweest
Uitgaande van de snelste tijd vanochtend, moeten ze rond 1:43.018 rijden (ongeveerquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:10 schreef Nober het volgende:
1:44.288, moet te doen zijn voor de HRT's?
Edit: Ja, ze zijn al sneller.
Maar de snelste tijd van vanochtend gaan ze in Q3 pas aanvallen denk ik, net als twee weken geleden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Uitgaande van de snelste tijd vanochtend, moeten ze rond 1:43.018 rijden (ongeveer)
Dat wel, maar ze zullen wel iets sneller gaan toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar de snelste tijd van vanochtend gaan ze in Q3 pas aanvallen denk ik, net als twee weken geleden.
Hebben wij morgen ook weer wat te genieten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Als iedereen nu eens lief zou doen, en ze rijden 2 seconden langzamer, dan mogen de HRT's ook eens meedoen
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hebben wij morgen ook weer wat te genieten.
Uiteraard. Daarom waren de teams ook zo blij dat hij de vorige race er niet bij was.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
want een held als Kathikiyan mag je natuurlijk niet onthouden van het spektakel, wedden dat die in racepace iedereen om de oren rijdt.
Zoals een 4de plaatsquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:19 schreef Netsplitter het volgende:
Heidfeld moet nu iets laten gaan zien, anders mag hij van mij nu al oprotten....
Geef 'm wat tijd, Schumacher was ook niet goed bij zijn comeback. Over Mercedes gesproken, wat doen die nou?quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:19 schreef Netsplitter het volgende:
Heidfeld moet nu iets laten gaan zien, anders mag hij van mij nu al oprotten....
Dat lukt niet als er geen mensen voor hem uitvallen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Over Schumacher gesproken: doe 's gassen, kerel.
Mooi dat je zelf al door hebt dat dat alleen voor Alonso geldt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat lukt niet als er geen mensen voor hem uitvallen.
Ow wacht
8ste alweer.quote:
Waar noem ik Alonso dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mooi dat je zelf al door hebt dat dat alleen voor Alonso geldt.
En eh, Red Bull?
Jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:27 schreef Wrijfhout het volgende:
telt die 107% alleen voor de snelste tijd in de 1e sessie?
Kartidinges is natuurlijk ook gewoon een draak van een F1 coureur. Die vent moet gewoon lol hebben op twitter en af en toe gewoon in de paddock komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Tis HRT nog gelukt ookEn Kartidinges een dikke seconde langzamer als Liuzzi
![]()
Die beginnen idd ook lekker op stoom te komen, hopelijk kunnen die zich nog gaan mengen met de oudere teams dit jaarquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Team Lotus heeft het tempo ook lekker te pakken
Hij brengt geld mee, dus een stoeltje.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kartidinges is natuurlijk ook gewoon een draak van een F1 coureur. Die vent moet gewoon lol hebben op twitter en af en toe gewoon in de paddock komen.
Gewoon zijn manier om Liuzzi te laten denken dat hij beter is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Tis HRT nog gelukt ookEn Kartidinges een dikke seconde langzamer als Liuzzi
![]()
hoop dat het droog blijft. Ik wil de echte snelheid van de diverse teams graag zien, geen loterij. Dat mag later in het seizoen wel een keer.quote:
ok duidelijk, bedanktquote:
De goedheid, onovertroffen bij hemquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gewoon zijn manier om Liuzzi te laten denken dat hij beter is.
Inderdaad, maar morgen lust hij hem gewoon rauw; zoals een echte topper betaamd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De goedheid, onovertroffen bij hem
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad, maar morgen lust hij hem gewoon rauw; zoals een echte topper betaamd.
Toen Vettel races won met hun vond ik het best tof.Nu niet meer inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Het enige team waar ik werkelijk waar niks mee heb is torro rosso.
De rest kan ik iets mee zeg maar.
Dat ie aan oorlogsvoering doet kun je idd aan zijn gezicht zien jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
aan dit soort psychische oorlogsvoering herken je de echte groten
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat ie aan oorlogsvoering doet kun je idd aan zijn gezicht zien ja
Vind het team niet vooruitstrevend, vind de auto afschuwelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Toen Vettel races won met hun vond ik het best tof.Nu niet meer inderdaad.
Maar er schijnt best wel een flinke vete te zijn tussen die twee coureurs, dus alleen al om die reden houd ik ze id gaten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Toen Vettel races won met hun vond ik het best tof.Nu niet meer inderdaad.
areyouawizard.jpgquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:39 schreef Nober het volgende:
Ik verwacht de Renaults in Q3, nu zijn het nog de Saubers.
Ja, hij maakt t wel spannendquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef Netsplitter het volgende:
Hamilton moet nog ff vlammen anders geen Q3.
Alleen de livetiming op me android doet raar..quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef ElmarO het volgende:
Doet die live timing bij jullie ook zo vervelend?
Nee, toch niet ergelijker dan anders.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef ElmarO het volgende:
Doet die live timing bij jullie ook zo vervelend?
Bij mij blijft hij regelmatig hangen of loopt achter op de BBC met Safari op OS X Snow Leopard.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, toch niet ergelijker dan anders.
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:48 schreef Waffle het volgende:
Waar is dat kleine beetje extra van hem toch gebleven..
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Uhhu.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Button, Vettel, Hammi, Alonso,Webber, Massaquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Nober het volgende:
McLaren front row? Red Bull second row? Ferrari third row?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Hey! Trollen is mijn taak hier. En die van Vosssquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Ik zie Petrov z'n auto daar nog wel tussen frotten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Nober het volgende:
McLaren front row? Red Bull second row? Ferrari third row?
Ah, de befaamde banden bewaren strategie, wat een genie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Sinister-D- het volgende:
maldonando: ''zfe only pofitife on it is wef got enouf tirefs tommorow ''![]()
Tis nu toch ook een auto van Brawnquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
It takes one to know one.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hey! Trollen is mijn taak hier. En die van Vosss
De reden waarom die knakkers van Torro Rosso nooit ver gaan komen is omdat ze hun auto's nooit beter gaan krijgen omdat ze daar geen feeling voor hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Heeft 'ie geen gelijk? Je ziet toch duidelijk dat de auto alles bepalend is.
Blijkbaar kan Brawn niet zonder Todt als het op strategie aankomtquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tis nu toch ook een auto van Brawn
Jawel dames en heren, we hebben een veld vol met rookies die overspoeld worden door strategisch inzicht, goedheid en valentijnshartjesquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ah, de befaamde banden bewaren strategie, wat een genie.
Vandaar dat hij ook maar wereldkampioen is geworden met Brawn GP.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blijkbaar kan Brawn niet zonder Todt als het op strategie aankomt
Zeg dat maar eens tegen Buttonquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blijkbaar kan Brawn niet zonder Todt als het op strategie aankomt
Dat was wel een heel duidleijk voorbeeld van kampioen dankzij de kracht van de auto en anders niks.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vandaar dat hij ook maar wereldkampioen is geworden met Brawn GP.
Brawn is heel goed in het plaatsen van de juiste mensen op de juiste plek.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat was wel een heel duidleijk voorbeeld van kampioen dankzij de kracht van de auto en anders niks.
geweldige vent is dat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hahaha...die John Button zou een goede Brabander zijn.
En wij zijn erbij om dit te mogen meemaken. Wat een uniek seizoen gaat dit worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jawel dames en heren, we hebben een veld vol met rookies die overspoeld worden door strategisch inzicht, goedheid en valentijnshartjes
tja als ze niet rijden... echt waar zijn ze mee bezig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:00 schreef Atreidez het volgende:
Ja, de Maleisische cameramensen hebben weinig oog voor de rooien
Absoluut.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gvd..die Renault is toch wel de mooiste auto van dit jaar hoor. Imho.
DRS on Viagra.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:11 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig
Vertelde hij net op RTL Deutschland.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:11 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig
Vertelde hij net op RTL Deutschland.
Zou niet moeten, maar bij een technisch probleem kan het natuurlijk welquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het systeem is zo ontworpen dat het bij een fout in de 0 positie moet staan. Dus dat zou niet mogelijk mogen zijn
Ik zag hem ook al niet op het knopje drukken tijdens de herhaling en dat was inderdaad in de laatste run.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:11 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig
Vertelde hij net op RTL Deutschland.
Dat is het 'm net, in het reglement staat dat er bij elke technische fout de vleugel in de originele positie moet terug vallen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:14 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Zou niet moeten, maar bij een technisch probleem kan het natuurlijk wel
Zal wel niet zo simpel zijn dat het met een 1-0 knopje bedient wordt. Komt nog bij dat bij elke beweging van de rempedaal DRS weer wordt uitgeschakelt.quote:
Ja, dat snap ik. Dat lijkt me voor de veiligheid ook belangrijk, maar als er ergens iets klemt dan kan het natuurlijk gebeuren dat de vleugel blijft hangen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is het 'm net, in het reglement staat dat er bij elke technische fout de vleugel in de originele positie moet terug vallen.
Een mechanisch probleem is idd een ander geval.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:21 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Dat lijkt me voor de veiligheid ook belangrijk, maar als er ergens iets klemt dan kan het natuurlijk gebeuren dat de vleugel blijft hangen.
Gewoon een mechanisch probleem, dat heeft niks met de regelementen te maken
In de regelementen staat ook dat een motor x races mee moet gaan, dat gebeurt echter ook niet altijd.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hey! Trollen is mijn taak hier. En die van Vosss
Jep anders wint Vettel weer met 2 vingers in de neus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:30 schreef Tarado het volgende:
Maar hopen dat het morgen wel gaat regenen na een rondje of 15, kan het nog leuk worden
Die vallen zeker niet tegen, Renault ook goed, Ferrari en Mercedes big failquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:42 schreef M.Melandri het volgende:
Nou, Mclaren kan het aardig bijbenen, verwacht met droog weer ook wel een spannende race/
Ach, seizoen begint pas in Europa voor de meeste teams.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:45 schreef M.Melandri het volgende:
Mercedes echt dramatisch ja, vorig seizoen al vroeg begonnen met het ontwikkelen voor 2011 en dan 5e team zijn
Dan nog, als je zo vroeg al begint voor 2011 en dan aan het begin van het nieuwe seizoen nog niks opgeschoten bent.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:53 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ach, seizoen begint pas in Europa voor de meeste teams.
Vermoed dat ze er nog wel komen!
Geweldige, pole trouwens!
Dat weerhield Jordan uiteraard niet van een voortijdige zwamlozing.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef vosss het volgende:
Jammer van dat probleem van Schumi, P6 had er toch wel ingezeten denk ik![]()
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef Tarado het volgende:
die Kubica zal zich toch ook wel achter beide oren krabben als hij dat al kan als hij ziet wat (never really) quick Nick met zijn auto kan. Met Kubica zouden ze toch wat verder voorin staan, daar ben ik van overtuigd
Dat is geen onwaarschijnlijk scenario, maar weten zullen we het helaas nooit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.
Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan.
mja, ik denk het niet, maar hij had wel Hamilton van P2 kunnen kukelen. Ik vind namelijk dat Petrov gegroeid en meer het maximale uit de auto kan halen dan vorig jaar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.
Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan.
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk het niet, maar hij had wel Hamilton van P2 kunnen kukelen. Ik vind namelijk dat Petrov gegroeid en meer het maximale uit de auto kan halen dan vorig jaar.
En hoe kom je daarbij? Hou je bij de feiten, lijkt me niet dat Heidfeld een betere tijd neerzet met een mindere auto, ook Massa zal niet stilzwijgend toestaan dat hij met minder materiaal moet rijden dan Alonsoquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
In de tijd dat Alonso bij Renault reed konden ze geloof ik maar één competatieve auto neerzetten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
En hoe kom je daarbij? Hou je bij de feiten, lijkt me niet dat Heidfeld een betere tijd neerzet met een mindere auto, ook Massa zal niet stilzwijgend toestaan dat hij met minder materiaal moet rijden dan Alonso
Onzin, Ferrari kan zeker 2 gelijkwaardige auto's bouwen en Renault twijfel ik ook niet aan. Ben zelfs van mening dat alle teams gelijkwaardige auto's hebben (op HRT en Virgin na)quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
Dat zal je nog wel tegenvallen. Zo gek is het niet als teams hun kopman als eerste de nieuwste updates geven. Goed Ferrari kan wel 2 gelijkwaardige auto's bouwen, maar goed...die moeten eerst maar is een goede auto gaan makenquote:Op zaterdag 9 april 2011 19:13 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Onzin, Ferrari kan zeker 2 gelijkwaardige auto's bouwen en Renault twijfel ik ook niet aan. Ben zelfs van mening dat alle teams gelijkwaardige auto's hebben (op HRT en Virgin na)
Ja tuurlijk dat wel, maar dan is de andere auto zeker ook competatief. Is niet dat er te weinig geld zou zijn om de tweede auto de updates te geven, maar meestal tijd gebrek met fabricage/vervoer of onzekerheid over de werking ervan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:14 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Dat zal je nog wel tegenvallen. Zo gek is het niet als teams hun kopman als eerste de nieuwste updates geven. Goed Ferrari kan wel 2 gelijkwaardige auto's bouwen, maar goed...die moeten eerst maar is een goede auto gaan maken
Jep, dat is meestal de reden dat een coureur een race eerder met de nieuwe delen rijdt dan zijn teamgenoot.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk dat wel, maar dan is de andere auto zeker ook competatief. Is niet dat er te weinig geld zou zijn om de tweede auto de updates te geven, maar meestal tijd gebrek met fabricage/vervoer of onzekerheid over de werking ervan.
quote:Poleposition verplaatst naar rechterkant circuit
De poleposition op de startgrid in Sepang is verplaatst naar de rechterkant. Hiertoe besloot de FIA op verzoek van de coureurs. Dit verzoek werd overigens al voor de Grand Prix ingediend.
De poleposition voor de Maleisische Grand Prix bevond zich altijd aan de linkerkant van de baan, maar daar komt nu verandering in. Dit meldt Autosport.com.
De keuze voor de linkerkant werd gemaakt omdat dit een betere lijn biedt in aanloop naar de eerste bocht, die krap is en scherp naar rechts afbuigt. De coureurs voorzagen echter problemen vanwege de vele marbles (stukjes rubber) van Pirelli.
Zoals bekend slijt het Italiaanse rubber een stuk harder dan de Bridgestone die tot en met vorig seizoen werden gebruikt. Wie op deze stukjes rubber moet accelereren kort na de start, is in het nadeel.
Overigens is de ideale lijn op het rechte stuk in Sepang niet heel duidelijk gedefinieerd omdat de coureurs tussen de laatste en eerste bocht de oversteek van rechts naar links maken. Desondanks ging raceleider Charlie Whiting namens de FIA in op het voorstel van de coureurs.
Dat ziet er vrij pijnlijk uitquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:45 schreef Atreidez het volgende:
Goed om te weten
Er is ook nog iemand overreden trouwens
als Vosss het niet doet doe ik het welquote:Op zondag 10 april 2011 09:20 schreef Atreidez het volgende:
Ja Vosss, open jij ff nieuw topic voor de race begint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |