abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95207673
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:18 schreef Nober het volgende:
Vijfduizendste.... dat is in meters?
Minder :)

360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Calm down, please!
pi_95207720
Virgin lijkt wat snelheid gevonden te hebben. Slechts 4 seconden achter de Red Bull en voor beide Lotussen en HRT's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_95207958
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

photo finish :) maar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Minder :)

360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk. :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:17:50 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95208317
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
pi_95208708
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Calm down, please!
pi_95208785
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Calmer than you are
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:40:56 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95209041
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Inderdaad, Schu lijkt er trouwens nu wat beter bij te zitten
pi_95209162
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

[..]

Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk. :)
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant :) ) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_95209652
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Dat zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_95209769
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant :) ) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
pi_95210123
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Kleine correctie: de 107% tijd wordt niet bepaald adhv de poletijd, maar op basis de snelste tijd in Q1.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 12:52:25 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95213758
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Ferrari doet gewoon helemaal niet mee om de bovenste plaatsen. In deze vorm moeten ze eerder vrezen voor Mercedes en Lotus Renault dan dat ze McLaren en Red Bull aan kunnen vallen. Imo moeten ze snel een halve seconde per ronde vinden, anders zit de titelstrijd voordat deze begonnen is er voor de Italianen al weer bijna op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95215173
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).

[..]

KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
KERS is een wassen neus, want het wordt meer gebruikt voor verdedigen dan aanvallen en afgelopen race heb ik niet meer inhaalacties gezien dan vorig jaar en slechts een paar door DRS. En voluit blijven pushen om een ander in de fout te dringen hou je maar een paar ronden vol, waarna de kwaliteit van de banden dusdanig afneemt dat je vroeger naar de pits moet en je je strategie overboord kan gooien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_95217741
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Where facts are few, experts are many.
pi_95217790
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Het meetpunt ligt 207 meter voor de laatste bocht voor het rechte stuk van start en finish. Het gebied ter activatie van de DRS begint 5 meter na die bocht en loopt tot aan bocht 1 door.

Indien de rijder op intermediates/ full wets rijdt , mag men geen DRS gebruiken.
<>
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 14:40:36 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95217798
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Het rechte stuk van start/finish
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95217946
Thnx voor de feedback.

Ging net ook ff zoeken, kom ik megaveel berichten tegen over dat t met DRS te gemakkelijk wordt in Sepang _O- Nou, ben benieuwd..
Where facts are few, experts are many.
pi_95218006
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie :{
<>
pi_95219321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef Swindler het volgende:
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie :{
Dat was ook mijn eerste gedachte, het lijkt me niet echt strokend met het doel en strekking van DRS.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:06:41 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_95221445
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_95222986
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_95223980
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:25:18 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_95224710
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
Ja, maar hebben zei ook de bevoegdheid om iemand uit te sluiten als die er wél binnen zit.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
Maakt wel uit hoe je in de VT's rijdt. Als je in Q1 erbuiten zit door verkeer of materialenbreuk, maar je kunt aantonen dat je wel continue snel genoeg bent geweest in de VT's mag je, na aanvraag bij de stewards, hoogstwaarschijnlijk wel mee doen. Maar mijn vraag is eigenlijk het omgedraaide. Wat als je continue te langzaam bent geweest zoals HRT en je kunt door een slimme tactiek en meespelend weer wél binnen de 107% komen zelfs als je eigenlijk te langzaam bent.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_95224995
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_95225767
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:32 schreef Waffle het volgende:
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
Ik snap het punt ook niet. Uiteraard mag je dan meedoen. Bij regen wil die 107% toch ook nog wel eens wegvallen ofzo? Tenminste, als het tijdens Q1 gaat regenen na 2 minuten ofzo.
's Avonds een man, overdags rustig an
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')