Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 25 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 18 |
3 | Vitaly Petrov | Lotus Renault GP | 15 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 12 |
5 | Mark Webber | Red Bull Racing | 10 |
6 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 8 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 6 |
8 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 4 |
9 | Adrian Sutil | Force India F1 | 2 |
10 | Paul di Resta | Force India F1 | 1 |
11 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 0 |
12 | Nick Heidfeld | Lotus Renault GP | 0 |
13 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 |
14 | Jerome d` Ambrosio | Marussia Virgin Racing | 0 |
15 | Timo Glock | Marussia Virgin Racing | 0 |
16 | Rubens Barrichello | Williams | 0 |
17 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 0 |
18 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 |
19 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 0 |
20 | Pastor Maldonado | Williams | 0 |
21 | Sergio Perez | Sauber | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 |
23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull Racing | 35 |
2 | McLaren-Mercedes | 26 |
3 | Ferrari | 18 |
4 | Lotus Renault GP | 15 |
5 | Scuderia Toro Rosso | 4 |
6 | Force India F1 | 3 |
7 | Team Lotus | 0 |
8 | Marussia Virgin Racing | 0 |
9 | Williams | 0 |
10 | Mercedes Grand Prix | 0 |
11 | Sauber | 0 |
12 | HRT F1 Team | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 april | 09.55-11.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie |
Zo 10 april | 09.00-09.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Pre-show |
Zo 10 april | 09.55-12.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Race |
Zo 10 april | 18.00-19.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 april | 09.00-11.30 uur | BBC1: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie |
Zo 10 april | 09.00-12.10 uur | BBC1: Formule 1 - Maleisië - Race |
Zo 10 april | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 24 °C | 33 °C | 60 % | buien |
Zaterdag | 24 °C | 34 °C | 60 % | buien |
Zondag | 24 °C | 32 °C | 60 % | buien |
Inhalen kan ie dus gewoon niet op een normale manier: dat zagen we ook in Australië met zijn naaiactie op Massa.quote:Fernando Alonso zou ook in de top tien gefinisht zijn, ware het niet dat in de voorlaatste ronde bij een inhaalpoging op Button zijn motor het begaf, omdat de Spanjaard deze door versnellingsbakproblemen overbelast had.
Dus ja. Zelfs in een game kan die lul alleen maar winnen door pech van anderenquote:Vind je ook niet, Vosss?
Ik reed laatst nog online op Sepang, ik had moeite met het circuit want de tyre wear stond aan maar ik was wel gestart op pole (1:34.985). Ik had verloren als degene achter mij in de laatste ronde geen fout maakte, die een-na-laatste bocht was echt niet in te sturen in mijn 2de stint op de prime.quote:Op vrijdag 8 april 2011 02:12 schreef vosss het volgende:
Zojuist kreeg ik met F1 2010 in Maleisië in de voorlaatste ronde in leidende positie een lekke band (race op 100% distance).
Alle stuurhulp stond uit. AI stond op legend. Alonso werd eerste. Ik tweede.
Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijnquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:57 schreef Nober het volgende:
Ik denk elke keer dat ik Richard Hammond hoor bij de BBC, maar of dat nou zo is???
Dan hebben ze dezelfde stem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijn
photo finishquote:
Minderquote:
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
photo finishmaar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Minder
360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.
Inderdaad, Schu lijkt er trouwens nu wat beter bij te zittenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kantquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.
[..]
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk.
Dat zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s
107% = 1m43.657s
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
Kleine correctie: de 107% tijd wordt niet bepaald adhv de poletijd, maar op basis de snelste tijd in Q1.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s
107% = 1m43.657s
Ferrari doet gewoon helemaal niet mee om de bovenste plaatsen. In deze vorm moeten ze eerder vrezen voor Mercedes en Lotus Renault dan dat ze McLaren en Red Bull aan kunnen vallen. Imo moeten ze snel een halve seconde per ronde vinden, anders zit de titelstrijd voordat deze begonnen is er voor de Italianen al weer bijna op.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
KERS is een wassen neus, want het wordt meer gebruikt voor verdedigen dan aanvallen en afgelopen race heb ik niet meer inhaalacties gezien dan vorig jaar en slechts een paar door DRS. En voluit blijven pushen om een ander in de fout te dringen hou je maar een paar ronden vol, waarna de kwaliteit van de banden dusdanig afneemt dat je vroeger naar de pits moet en je je strategie overboord kan gooien.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).
[..]
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
Het meetpunt ligt 207 meter voor de laatste bocht voor het rechte stuk van start en finish. Het gebied ter activatie van de DRS begint 5 meter na die bocht en loopt tot aan bocht 1 door.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne
Het rechte stuk van start/finishquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne
Dat was ook mijn eerste gedachte, het lijkt me niet echt strokend met het doel en strekking van DRS.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef Swindler het volgende:
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet omMag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet omMag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk
Ja, maar hebben zei ook de bevoegdheid om iemand uit te sluiten als die er wél binnen zit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
Maakt wel uit hoe je in de VT's rijdt. Als je in Q1 erbuiten zit door verkeer of materialenbreuk, maar je kunt aantonen dat je wel continue snel genoeg bent geweest in de VT's mag je, na aanvraag bij de stewards, hoogstwaarschijnlijk wel mee doen. Maar mijn vraag is eigenlijk het omgedraaide. Wat als je continue te langzaam bent geweest zoals HRT en je kunt door een slimme tactiek en meespelend weer wél binnen de 107% komen zelfs als je eigenlijk te langzaam bent.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
Ik snap het punt ook niet. Uiteraard mag je dan meedoen. Bij regen wil die 107% toch ook nog wel eens wegvallen ofzo? Tenminste, als het tijdens Q1 gaat regenen na 2 minuten ofzo.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:32 schreef Waffle het volgende:
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |