abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 april 2011 @ 22:14:31 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95193310
110405_134533_f1headermalaysia2011.jpg

Dit weekend staat al weer de tweede race van het Formule 1-seizoen 2011 op het programma: de Grand Prix van Maleisië. De race in Zuid-Oost-Azië staat bekend als de warmste van het seizoen en kent een hoge vochtigheidsgraad. Mocht het regenen dan komt het water met bakken uit de hemel.

Vorig jaar bleef het droog en zegevierde Sebastan Vettel. Kan de regerend wereldkampioen dat weer doen en net zo heersen als twee weken in Australië of kunnen de McLarens en Ferrari's hier een stokje voor steken? Kan Vitaly Petrov weer verrassen en weten ze HRT's nu wel het hele weekend te volbrengen? We weten het zondag.

100401_122036_f12010malsep.jpg

Het circuit in Maleisië staat sinds 1999 officieel op de Formule 1-kalender. Sepang is sindsdien niet meer weg te denken van de kalender. De baan kent naast twee lange rechte stukken een serie van snelle en langzame bochten waar een foutje snel gemaakt is. Sinds 2009 wordt de race om 16:00 uur lokale tijd verreden, wat de kans op regenval vergroot.

110407_122036_Baanmaleisie.jpg
Bron: FIA.com

Circuit lengte: 5,543 km
Aantal Ronden: 56
Race afstand: 310,408 km
Ronde record: 1:32,223 (Juan Pablo Montoya BMW-Williams FW26, 2004)

100401_122036_f12010malstandna.jpg

Coureurs
Pos. Rijder Team Punten
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 25
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 18
3 Vitaly Petrov Lotus Renault GP 15
4 Fernando Alonso Ferrari 12
5 Mark Webber Red Bull Racing 10
6 Jenson Button McLaren-Mercedes 8
7 Felipe Massa Ferrari 6
8 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 4
9 Adrian Sutil Force India F1 2
10 Paul di Resta Force India F1 1
11 Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 0
12 Nick Heidfeld Lotus Renault GP 0
13 Jarno Trulli Team Lotus 0
14 Jerome d` Ambrosio Marussia Virgin Racing 0
15 Timo Glock Marussia Virgin Racing 0
16 Rubens Barrichello Williams 0
17 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 0
18 Heikki Kovalainen Team Lotus 0
19 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 0
20 Pastor Maldonado Williams 0
21 Sergio Perez Sauber 0
22 Kamui Kobayashi Sauber 0
23 Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team 0
24 Narain Karthikeyan HRT F1 Team 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1 Red Bull Racing 35
2 McLaren-Mercedes 26
3 Ferrari 18
4 Lotus Renault GP 15
5 Scuderia Toro Rosso 4
6 Force India F1 3
7 Team Lotus 0
8 Marussia Virgin Racing 0
9 Williams 0
10 Mercedes Grand Prix 0
11 Sauber 0
12 HRT F1 Team 0


100401_122036_f12010malhis.jpg

De wedstrijd staat al sinds 1999 officieel op het programma. De eerste winnaar werd Eddie Irvine die zo belangrijke punten pakte in de strijd om de wereldtitel. Om de zege te pakken was wel een beroep van Ferrari nodig, omdat de auto's in eerste instantie vanwege de bargeboards afgekeurd waren. Ook 2001 was een fraai jaar, toen de race deels nat verliep. Jos Verstappen kende een wereldstart en won in de eerste ronde twaalf plaatsen. Toen de baan nat werd klom hij met de Arrows door naar de tweede plaats, maar de baan droogde op en de Nederlander moest uiteindelijk genoegen nemen met een zevende plaats.



Van de huidige rijders heeft Fernando Alonso de race als enige twee keer gewonnen in 2005 voor Renault en in 2007 voor McLaren. In 2009 was Jenson Button met de Brawn GP te sterk op een zeer natte baan. De race begon droog, maar nog voor de wedstrijd halfweg was barstte de regen los, waarna na 31 ronden besloten werd om af te vlaggen. Button won zo voor Nick Heidfeld en Timo Glock die door de keuze voor intermediates veel tijd wist goed te maken. Ferrari viel in de race op door de plank volledig mis te slaan. Kimi Räikkönen werd op een nog droge baan met regenbanden naar buiten gestuurd en toen de regen losbarstte waren zijn banden zodanig versleten dat hij weer naar binnen moest voor nieuw rubber.



100401_122036_f12010malvorja.jpg

In 2010 verliep de kwalificatie nat, waardoor Ferrari en McLaren de boot misten en al in een vroeg stadium uitgeschakeld werden. Red Bull-rijder Mark Webber deed het een stuk beter en pakte de poleposition, voor Nico Rosberg en Sebastian Vettel. Laatstgenoemde kende de beste start en pakte in de eerste bocht de leiding voor Webber die nog wel even aandrong.

Verder naar achteren wist Lewis Hamilton met de McLaren snel plaatsen te winnen tot hij bij de Renault van Vitaly Petrov aanlandde. De Brit haalde de Rus in die meteen terugsloeg. Twee ronden later waagde hij weer een poging op het lange rechte stuk en op het rechte stuk bij start/finish slingerde hij om de Rus kwijt te raken. Het kwam de McLaren-rijder op een waarschuwing te staan omdat hij te vaak van lijn wisselde.



Webber won uiteindelijk eenvoudig de race voor Vettel en Rosberg. Robert Kubica, Adrian Sutil, Hamilton, Felipe Massa, Jenson Button, Jaime Alguersuari en Nico Hülkenberg waren de overige rijders in de punten. Fernando Alonso zou ook in de top tien gefinisht zijn, ware het niet dat in de voorlaatste ronde bij een inhaalpoging op Button zijn motor het begaf, omdat de Spanjaard deze door versnellingsbakproblemen overbelast had. Het was niet de enige Ferrari-krachtbron die strandde, want ook de Sauber van Kamui Kobayashi viel na acht ronden uit, terwijl Pedro de la Rosa door motorproblemen niet deel kon nemen aan de opwarmronde.

100401_122036_f12010maltijd.jpg

Vrijdag 8 april 2011

04:00 - 05:30 vrije training 1
08:00 - 09:30 vrije training 2

Zaterdag 9 april 2011

07:00 - 08:00 vrije training 3
10:00 - 11:00 kwalificatie

Zondag 10 april 2011

10:00 2011 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix

Nederlandse tijden

100401_122036_f12010maltv.jpg

Datum Tijd Programma
Za 9 april 09.55-11.15 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie
Zo 10 april 09.00-09.55 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Pre-show
Zo 10 april 09.55-12.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Race
Zo 10 april 18.00-19.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 9 april 09.00-11.30 uur BBC1: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie
Zo 10 april 09.00-12.10 uur BBC1: Formule 1 - Maleisië - Race
Zo 10 april 20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting
Nederlandse tijden

100401_122036_f12010malweer.jpg

Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 24 °C 33 °C 60 % buien
Zaterdag 24 °C 34 °C 60 % buien
Zondag 24 °C 32 °C 60 % buien
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95193746
Mooie OP PSM :)
pi_95194334
Regen :9~ O+ Maar dan niet zoveel als toen met die halve punten en uren uitstel want dat was niet leuk :'( :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_95199519
quote:
Fernando Alonso zou ook in de top tien gefinisht zijn, ware het niet dat in de voorlaatste ronde bij een inhaalpoging op Button zijn motor het begaf, omdat de Spanjaard deze door versnellingsbakproblemen overbelast had.
Inhalen kan ie dus gewoon niet op een normale manier: dat zagen we ook in Australië met zijn naaiactie op Massa.

Vind je ook niet, Vosss?
Calmer than you are
pi_95203665
Zojuist kreeg ik met F1 2010 in Maleisië in de voorlaatste ronde in leidende positie een lekke band (race op 100% distance).

Alle stuurhulp stond uit. AI stond op legend. Alonso werd eerste. Ik tweede.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_95203670
Ik heb van gif mijn dvd van F1 2010 door de midden gebroken }:| :(!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_95203685
quote:
Vind je ook niet, Vosss?
Dus ja. Zelfs in een game kan die lul alleen maar winnen door pech van anderen :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_95204787
Djeez, wat heeft de rest trouwens vaak pech.
pi_95205274
Iemand een livestream voor VT2? :@
<>
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:22:43 #11
194695 franklop
Fran knock
pi_95205603
Pos No Driver Team Time/Retired Gap Laps
1 2 Mark Webber RBR-Renault 1:37.651 22
2 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:39.316 1.665 16
3 7 Michael Schumacher Mercedes 1:39.791 2.140 29
4 15 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:40.377 2.726 23
5 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:40.443 2.792 31
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:40.453 2.802 22
7 9 Nick Heidfeld Renault 1:40.525 2.874 6
8 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:40.581 2.930 21
9 5 Fernando Alonso Ferrari 1:40.601 2.950 23
10 8 Nico Rosberg Mercedes 1:40.646 2.995 29
11 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:40.734 3.083 21
12 18 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:40.748 3.097 23
13 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:40.770 3.119 24
14 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:40.872 3.221 27
15 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.927 3.276 16
16 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:41.620 3.969 21
17 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:41.627 3.976 18
18 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:41.642 3.991 24
19 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:42.154 4.503 18
20 25 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:42.540 4.889 20
21 20 Davide Valsecchi Lotus-Renault 1:44.054 6.403 18
22 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:45.228 7.577 20
23 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:46.267 8.616 10
24 10 Vitaly Petrov Renault 1:47.932 10.281 4
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:24:46 #12
194695 franklop
Fran knock
pi_95205618
Maldonado snelste vooralsnog in sessie 2
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_95205656
HRT heeft gereden, wauw!! Wat een helden zijn dat, 30 ronde's maar liefst.
pi_95205659
Het wordt nu wel heel donker!
<>
pi_95205718
Regen morgen en overmorgen in Sepang, http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Sepang+weather

Als ik 't zo is bekijk begint morgen een periode van regen daar, dat wordt misschien weer halve punten gedoe. :N
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:38:53 #16
131800 Tarado
capô de fusca
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:49:29 #17
194695 franklop
Fran knock
pi_95205970
webber en vettel nu weer 1 en 2, ruim voor schumacher en de rest
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:49:32 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95205971
Die Maldonando heeft het nog niet...
pi_95206009
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 april 2011 02:12 schreef vosss het volgende:
Zojuist kreeg ik met F1 2010 in Maleisië in de voorlaatste ronde in leidende positie een lekke band (race op 100% distance).

Alle stuurhulp stond uit. AI stond op legend. Alonso werd eerste. Ik tweede.
Ik reed laatst nog online op Sepang, ik had moeite met het circuit want de tyre wear stond aan maar ik was wel gestart op pole (1:34.985). Ik had verloren als degene achter mij in de laatste ronde geen fout maakte, die een-na-laatste bocht was echt niet in te sturen in mijn 2de stint op de prime.
pi_95206117
Ik denk elke keer dat ik Richard Hammond hoor bij de BBC, maar of dat nou zo is???
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:59:33 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95206142
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:57 schreef Nober het volgende:
Ik denk elke keer dat ik Richard Hammond hoor bij de BBC, maar of dat nou zo is???
Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijn
pi_95206179
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijn
Dan hebben ze dezelfde stem.

LOTUS HAALT TORO ROSSO IN!!! _O_

Heerlijk, een Italiaan die Engels spreekt. O+
pi_95206519
Vijfduizendste.... dat is in meters?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:34:35 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95206904
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:18 schreef Nober het volgende:
Vijfduizendste.... dat is in meters?
photo finish :) maar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:49:10 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95207382
[*Pos Driver Team Time Laps
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.876s 24
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.881s + 0.005 30
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.010s + 0.134 23
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.090s + 0.214 30
5. Michael Schumacher Mercedes 1m38.088s + 1.212 26
6. Felipe Massa Ferrari 1m38.089s + 1.213 31
7. Nico Rosberg Mercedes 1m38.565s + 1.689 25
8. Nick Heidfeld Renault 1m38.570s + 1.694 16
9. Fernando Alonso Ferrari 1m38.583s + 1.707 27
10. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m38.846s + 1.970 31
11. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m38.968s + 2.092 25
12. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m39.187s + 2.311 30
13. Vitaly Petrov Renault 1m39.267s + 2.391 17
14. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m39.398s + 2.522 29
15. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m39.603s + 2.727 34
16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.625s + 2.749 31
17. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m39.809s + 2.933 28
18. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m40.115s + 3.239 31
19. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m40.866s + 3.990 24
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m41.890s + 5.014 19
21. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m43.197s + 6.321 15
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.991s + 7.115 14
23. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m44.886s + 8.010 4]
pi_95207673
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:18 schreef Nober het volgende:
Vijfduizendste.... dat is in meters?
Minder :)

360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Calm down, please!
pi_95207720
Virgin lijkt wat snelheid gevonden te hebben. Slechts 4 seconden achter de Red Bull en voor beide Lotussen en HRT's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_95207958
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

photo finish :) maar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Minder :)

360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk. :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:17:50 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95208317
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
pi_95208708
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Calm down, please!
pi_95208785
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Calmer than you are
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:40:56 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95209041
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Inderdaad, Schu lijkt er trouwens nu wat beter bij te zitten
pi_95209162
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

[..]

Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk. :)
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant :) ) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_95209652
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Dat zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_95209769
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant :) ) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
pi_95210123
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Kleine correctie: de 107% tijd wordt niet bepaald adhv de poletijd, maar op basis de snelste tijd in Q1.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 12:52:25 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95213758
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Ferrari doet gewoon helemaal niet mee om de bovenste plaatsen. In deze vorm moeten ze eerder vrezen voor Mercedes en Lotus Renault dan dat ze McLaren en Red Bull aan kunnen vallen. Imo moeten ze snel een halve seconde per ronde vinden, anders zit de titelstrijd voordat deze begonnen is er voor de Italianen al weer bijna op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95215173
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).

[..]

KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
KERS is een wassen neus, want het wordt meer gebruikt voor verdedigen dan aanvallen en afgelopen race heb ik niet meer inhaalacties gezien dan vorig jaar en slechts een paar door DRS. En voluit blijven pushen om een ander in de fout te dringen hou je maar een paar ronden vol, waarna de kwaliteit van de banden dusdanig afneemt dat je vroeger naar de pits moet en je je strategie overboord kan gooien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_95217741
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Where facts are few, experts are many.
pi_95217790
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Het meetpunt ligt 207 meter voor de laatste bocht voor het rechte stuk van start en finish. Het gebied ter activatie van de DRS begint 5 meter na die bocht en loopt tot aan bocht 1 door.

Indien de rijder op intermediates/ full wets rijdt , mag men geen DRS gebruiken.
<>
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 14:40:36 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95217798
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Het rechte stuk van start/finish
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95217946
Thnx voor de feedback.

Ging net ook ff zoeken, kom ik megaveel berichten tegen over dat t met DRS te gemakkelijk wordt in Sepang _O- Nou, ben benieuwd..
Where facts are few, experts are many.
pi_95218006
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie :{
<>
pi_95219321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef Swindler het volgende:
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie :{
Dat was ook mijn eerste gedachte, het lijkt me niet echt strokend met het doel en strekking van DRS.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:06:41 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_95221445
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_95222986
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_95223980
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:25:18 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_95224710
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
Ja, maar hebben zei ook de bevoegdheid om iemand uit te sluiten als die er wél binnen zit.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
Maakt wel uit hoe je in de VT's rijdt. Als je in Q1 erbuiten zit door verkeer of materialenbreuk, maar je kunt aantonen dat je wel continue snel genoeg bent geweest in de VT's mag je, na aanvraag bij de stewards, hoogstwaarschijnlijk wel mee doen. Maar mijn vraag is eigenlijk het omgedraaide. Wat als je continue te langzaam bent geweest zoals HRT en je kunt door een slimme tactiek en meespelend weer wél binnen de 107% komen zelfs als je eigenlijk te langzaam bent.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_95224995
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_95225767
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:32 schreef Waffle het volgende:
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
Ik snap het punt ook niet. Uiteraard mag je dan meedoen. Bij regen wil die 107% toch ook nog wel eens wegvallen ofzo? Tenminste, als het tijdens Q1 gaat regenen na 2 minuten ofzo.
's Avonds een man, overdags rustig an
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')