Dat weerhield Jordan uiteraard niet van een voortijdige zwamlozing.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef vosss het volgende:
Jammer van dat probleem van Schumi, P6 had er toch wel ingezeten denk ik![]()
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef Tarado het volgende:
die Kubica zal zich toch ook wel achter beide oren krabben als hij dat al kan als hij ziet wat (never really) quick Nick met zijn auto kan. Met Kubica zouden ze toch wat verder voorin staan, daar ben ik van overtuigd
Dat is geen onwaarschijnlijk scenario, maar weten zullen we het helaas nooit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.
Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan.
mja, ik denk het niet, maar hij had wel Hamilton van P2 kunnen kukelen. Ik vind namelijk dat Petrov gegroeid en meer het maximale uit de auto kan halen dan vorig jaar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.
Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan.
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk het niet, maar hij had wel Hamilton van P2 kunnen kukelen. Ik vind namelijk dat Petrov gegroeid en meer het maximale uit de auto kan halen dan vorig jaar.
En hoe kom je daarbij? Hou je bij de feiten, lijkt me niet dat Heidfeld een betere tijd neerzet met een mindere auto, ook Massa zal niet stilzwijgend toestaan dat hij met minder materiaal moet rijden dan Alonsoquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
In de tijd dat Alonso bij Renault reed konden ze geloof ik maar één competatieve auto neerzetten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
En hoe kom je daarbij? Hou je bij de feiten, lijkt me niet dat Heidfeld een betere tijd neerzet met een mindere auto, ook Massa zal niet stilzwijgend toestaan dat hij met minder materiaal moet rijden dan Alonso
Onzin, Ferrari kan zeker 2 gelijkwaardige auto's bouwen en Renault twijfel ik ook niet aan. Ben zelfs van mening dat alle teams gelijkwaardige auto's hebben (op HRT en Virgin na)quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
Dat zal je nog wel tegenvallen. Zo gek is het niet als teams hun kopman als eerste de nieuwste updates geven. Goed Ferrari kan wel 2 gelijkwaardige auto's bouwen, maar goed...die moeten eerst maar is een goede auto gaan makenquote:Op zaterdag 9 april 2011 19:13 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Onzin, Ferrari kan zeker 2 gelijkwaardige auto's bouwen en Renault twijfel ik ook niet aan. Ben zelfs van mening dat alle teams gelijkwaardige auto's hebben (op HRT en Virgin na)
Ja tuurlijk dat wel, maar dan is de andere auto zeker ook competatief. Is niet dat er te weinig geld zou zijn om de tweede auto de updates te geven, maar meestal tijd gebrek met fabricage/vervoer of onzekerheid over de werking ervan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:14 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Dat zal je nog wel tegenvallen. Zo gek is het niet als teams hun kopman als eerste de nieuwste updates geven. Goed Ferrari kan wel 2 gelijkwaardige auto's bouwen, maar goed...die moeten eerst maar is een goede auto gaan maken
Jep, dat is meestal de reden dat een coureur een race eerder met de nieuwe delen rijdt dan zijn teamgenoot.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk dat wel, maar dan is de andere auto zeker ook competatief. Is niet dat er te weinig geld zou zijn om de tweede auto de updates te geven, maar meestal tijd gebrek met fabricage/vervoer of onzekerheid over de werking ervan.
quote:Poleposition verplaatst naar rechterkant circuit
De poleposition op de startgrid in Sepang is verplaatst naar de rechterkant. Hiertoe besloot de FIA op verzoek van de coureurs. Dit verzoek werd overigens al voor de Grand Prix ingediend.
De poleposition voor de Maleisische Grand Prix bevond zich altijd aan de linkerkant van de baan, maar daar komt nu verandering in. Dit meldt Autosport.com.
De keuze voor de linkerkant werd gemaakt omdat dit een betere lijn biedt in aanloop naar de eerste bocht, die krap is en scherp naar rechts afbuigt. De coureurs voorzagen echter problemen vanwege de vele marbles (stukjes rubber) van Pirelli.
Zoals bekend slijt het Italiaanse rubber een stuk harder dan de Bridgestone die tot en met vorig seizoen werden gebruikt. Wie op deze stukjes rubber moet accelereren kort na de start, is in het nadeel.
Overigens is de ideale lijn op het rechte stuk in Sepang niet heel duidelijk gedefinieerd omdat de coureurs tussen de laatste en eerste bocht de oversteek van rechts naar links maken. Desondanks ging raceleider Charlie Whiting namens de FIA in op het voorstel van de coureurs.
Dat ziet er vrij pijnlijk uitquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:45 schreef Atreidez het volgende:
Goed om te weten
Er is ook nog iemand overreden trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |