abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95153744
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

het leger is uniform, je kunt het niet vergelijken met de klas

er is geen 1 persoon
meestal gaat het in de trend van 1 van onze jongens is beschuldigd en tot hij schuldig is staan wij erachter
Dat begrijp ik.
Maar hopelijk begrijp je van mijn kant weer dat ik het gewoon ronduit vreemd vind dat een werkgever, want dat is Defensie uiteindelijk, zich zo publiekelijk mengt qua communicatie. Zelfs bij zaken die vaak helemaal niks en amper indirect met Defensie te maken heeft.

Ik denk eigenlijk dat we een paar posts terug tot de juiste conclusie zijn gekomen: jullie hebben gewoon een klote PR-afdeling, die vanwege hun grote roeptoeter in mediawereld Defensie uiteindelijk juist een slechter imago oplevert.
Ik, als iemand met geen PR-achtergrond, zou zeggen: kop houden, tenzij een verslaggever zelf contact met Defensie hierover opneemt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:11:15 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153822
ik begrijp je absoluut

als iemand in de disco ruzie krijgt met iemand anders om een meisje dan is dat helemaal niet interessant, dan moet niet iemand komen melden dat het om een militair gaat

laat ze bij indymedia zelf maar de moeite doen om dat uit te zoeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:13:14 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153859
en niet dat je er geheimzinnig over moet doen ofzo maar zolang het niet in uniform gebeurt zie ik de relevantie niet dan wil ik idd ook weten hoevaak de gemiddelde bakker of metselaar los gaat in de kroeg

aan de andere kant roepen mensen bij bakkers of metselaars ook niet direct over doofpotten als men niet snel genoeg alle feiten op tafel legt

fine line
pi_95153911
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:11 schreef sp3c het volgende:
ik begrijp je absoluut

als iemand in de disco ruzie krijgt met iemand anders om een meisje dan is dat helemaal niet interessant, dan moet niet iemand komen melden dat het om een militair gaat

laat ze bij indymedia zelf maar de moeite doen om dat uit te zoeken
Deze discussie lijdt ergens toe.
Mijn volgende vraag: - Hoe komt het dan dat er bij "communicatie" incompetende mensen rondlopen?
Er zal toch iemand zijn die hier een overzicht op heeft?
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:21:29 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153962
ik weet niet of ze incompetent zijn

ik denk dat er richtlijnen opgesteld worden die meer in het belang zijn van de politici die er tijdelijk de baas zijn dan van het leger, die willen gewoon verder in de politiek en worden tijdelijk op defensie gezet als zijn partij niet genoeg zetels heeft ... dan zou ik ook geen risico's nemen

zou beter zijn als er gewoon een generaal buiten dienst op dat ministerie werd gezet denk ik
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:23:19 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153987
eigenlijk zou je heel dat ministerie moeten afschaffen
pi_95154026
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:21 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet of ze incompetent zijn

ik denk dat er richtlijnen opgesteld worden die meer in het belang zijn van de politici die er tijdelijk de baas zijn dan van het leger, die willen gewoon verder in de politiek en word tijdelijk op defensie gezet als zijn partij niet genoeg zetels heeft ... dan zou ik ook geen risico's nemen

zou beter zijn als er gewoon een generaal buiten dienst op dat ministerie werd gezet denk ik
Maar je hebt bij departementen toch vaak directeuren of iets van een secretaris-generaal die vaak 1 of 2 lagen onder een Minister werkt.
Zo'n functionaris is natuurlijk beperkt tot een (politieke) termijn van hooguit 4 jaar en zou door de jaren heen een stevige know-how moeten hebben opgebouwd.
Althans, dat is iets wat je vaak op andere departementen/ministeries ziet: top-ambtenaren die politici/ministers qua termijn overleven en op die manier een andere stempel op de handel en wandel van zo'n departement/ministerie over de jaren heen kan drukken.
Faal van de eeuw.
pi_95154036
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:23 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk zou je heel dat ministerie moeten afschaffen
Maar waar zou Defensie dan onder moeten vallen?
Volgens mij kan zoiets niet "ministerie"-loos zijn.

Dat laatste is overigens niet mijn mening, maar volgens mij is het simpelweg niet mogelijk qua wet- en regelgeving.
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:31:32 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95154075
quote:
Op donderdag 7 april 2011 02:27 schreef huhggh het volgende:[/b]

[..]

Maar waar zou Defensie dan onder moeten vallen?
Volgens mij kan zoiets niet "ministerie"-loos zijn.
goede vraag, ik weet het :D
is er een ministerie van koninkrijkszaken?

maar nu zijn er meerdere ministeries die eraan trekken en niemand die de verantwoordelijkheid wil nemen
voor mijn part gaan we naar Amerikaans model en noemen we de minister president commandant
pi_95156044
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:32 schreef Maron het volgende:

[..]

Jammer dat je niet eerder geboren bent..in 1930 of zo..
ga je diep schamen en vraag aan je (groot) ouders of ze trots op je zijn met zo'n 'stoere' uitspraak..!!
Ga toch weg mens, het is toch zo. Vroeger, toen de dienstplicht er nog was, kende het leger nog echte mannen. Nu is het een toevluchtsoord voor het uitschot van onze samenleving. Ja, er zullen heus wel wat officieren tussen zitten met verstand, maar voor de rest is het echt een treurige bende. Ik zit er regelmatig mee in de trein en je wilt niet weten waar al die gesprekken over gaan. Vorige week nog, zat ik naast drie van die jochies in zo'n uniform. Gesprek ging met name over wie ze allemaal wel niet in elkaar hadden geslagen tijdens de plaatselijke dorpsfeesten.

Mijn opa is het helemaal met me eens. Zelf is hij Koreaveteraan en ex-politieagent, maar schaamt zich voor de hedendaagse soldaten en agenten.
PWBF
pi_95156127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:02 schreef Cynix ® het volgende:
Hee, zoek het lekker uit, hier. Met een soldaat valt niet te praten. Da's ook weer duidelijk. :W
Het enige wat soldaten begrijpen is geweld en intimidatie. Met dergelijke losers moet je ook niet proberen te communiceren.
PWBF
pi_95156952
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ga toch weg mens, het is toch zo. Vroeger, toen de dienstplicht er nog was, kende het leger nog echte mannen. Nu is het een toevluchtsoord voor het uitschot van onze samenleving. Ja, er zullen heus wel wat officieren tussen zitten met verstand, maar voor de rest is het echt een treurige bende. Ik zit er regelmatig mee in de trein en je wilt niet weten waar al die gesprekken over gaan. Vorige week nog, zat ik naast drie van die jochies in zo'n uniform. Gesprek ging met name over wie ze allemaal wel niet in elkaar hadden geslagen tijdens de plaatselijke dorpsfeesten.

Mijn opa is het helemaal met me eens. Zelf is hij Koreaveteraan en ex-politieagent, maar schaamt zich voor de hedendaagse soldaten en agenten.
Er is ook wel een verschil tussen die 17jarige vrede&veiligheid mensen en de militairen die aan de KMS of officiersopleiding aan de NLDA hebben gevolgd. Vergeet niet dat er ook zat ROC's zijn met geweldsproblemen etc, alleen wordt dat veel minder uitgemeten.

Deze soldaten zullen onder het militair recht trouwens ook harder gestraft worden dan hun opleidingsgenoten op een burger-opleiding.
..non est vivere sed valere vita est ..
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 10:47:14 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95159237
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het enige wat soldaten begrijpen is geweld en intimidatie. Met dergelijke losers moet je ook niet proberen te communiceren.
pot/ketel :')
pi_95159437
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:24 schreef huhggh het volgende:
Ik denk dat er eens wat meer competente PR-mensen bij Defensie moeten komen.
Taboes en 'mantels der liefde' hebben we al genoeg gezien. Die werken niet.
pi_95159503
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wij?
Omdat 1 persoon, op persoonlijke titel, iets fouts doet in het openbaar betekend dat toch niet meteen dat zijn werkgever (Defensie dus) maar meteen zich hiermee in het openbaar moet mengen?
Ja, omdat dit geen op zichzelf staande incidenten zijn. Alleen zijn dergelijke zaken een onderdeel van de cultuur daar, dus is het geen wonder dat men dit ook weer zo snel mogelijk probeert weg te moffelen.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:42:10 #116
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95161136
Wanneer is iets geen incident meer dan?
Volgens mij lees je alleen in de krant dat er militairen zijn opgepakt. Niet dat ze veroordeeld worden en wat voor straf ze krijgen.

Hoe kun je op basis van wat berichten in de media een uitspraak doen over de cultuur bij Defensie?
Alsof er een grote Defensie-cultuur bestaat. Er werken 69.000 mensen, zowel burgers als militairen verspreid over vier onderdelen.

Je meet jezelf heel wat aan. :W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95161283
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Taboes en 'mantels der liefde' hebben we al genoeg gezien. Die werken niet.
Niet anderen woorden in de mond leggen, dat komt niet zo slim over, poepie.
Faal van de eeuw.
pi_95161320
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:42 schreef paintmeester het volgende:
Wanneer is iets geen incident meer dan?
Volgens mij lees je alleen in de krant dat er militairen zijn opgepakt. Niet dat ze veroordeeld worden en wat voor straf ze krijgen.

Hoe kun je op basis van wat berichten in de media een uitspraak doen over de cultuur bij Defensie?
Alsof er een grote Defensie-cultuur bestaat. Er werken 69.000 mensen, zowel burgers als militairen verspreid over vier onderdelen.

Je meet jezelf heel wat aan. :W
Ach, je pikt hier zo de typetjes met hun vooroordelen er tussenuit.
nielsch is daar zo triest voorbeeld van, samen met xa1pt.
Faal van de eeuw.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:04:23 #119
262650 kitao
prikplaatje
pi_95174675
o ja, nog even een aanvulling op de OP, we hadden ook nog de diefstal in Den Helder op de informatie-afdeling.
ben benieuwd hoe dat verlopen is.
megalomaniac
pi_95174881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:04 schreef kitao het volgende:
o ja, nog even een aanvulling op de OP, we hadden ook nog de diefstal in Den Helder op de informatie-afdeling.
ben benieuwd hoe dat verlopen is.
Oh, die informatie-afdeling die voor het overgrote deel uit burgers bestaat bedoel je? :')
  donderdag 7 april 2011 @ 17:14:48 #121
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_95175082
Yup, allemaal zijn ze de weg kwijt. Massaal. Alle 70.000. Allemaal gestoord.

:')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 7 april 2011 @ 17:20:06 #122
262650 kitao
prikplaatje
pi_95175272
quote:
dat bedoel ik dus, en al die andere 20 die je naar voren bracht ook.

omdat het allemaal niet in 2011 valt kunnen we dit dan zomaar schrappen ?

ik heb enigzins een opruiende OP geplaatst hoewel ik er niet meteen een bashtopic van wilde maken, maar ik ben dus niet de enige die het opvalt dat veel heren en dames politie en leger zich ernstig misdragen.
en over die andere beroepsgroepen, een bakker heeft hooguit een eierklopper om iemand om zeep te helpen terwijl deze figuren door de staat getraind zijn om te killen en ook nog eens zeer makkelijk toegang hebben tot automatische wapens.
kijk, als blijkt dat het keer op keer mis blijft gaan dan moet de gewapende macht zichzelf eens gaan beraden waarom hun toelatingseisen zo krakkemikkig zijn en dat er blijkbaar constant veel idioten er door glippen.
en dan niet alleen bij binnenkomst maar ook om de zoveel jaar of na een gewelddadig incident waarbij ze beroepshalve bij betrokken waren.

gewoon om even te checken of er niet weer eén kierewiet is geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 07-04-2011 17:37:10 ]
megalomaniac
pi_95175361
foutje :@
  donderdag 7 april 2011 @ 17:27:09 #124
262650 kitao
prikplaatje
pi_95175529
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:24 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik werk niet bij Defensie. Ik ben hier alleen maar belastingbetaler.
Maar vind het altijd verbazingwekkend dat als er ook maar iets gebeurd door iemand met een achtergrond bij Defensie dit op een of andere manier altijd pontificaal in de media terechtkomt...en ook als zodanig wordt vermeldt.

Ik denk dat er eens wat meer competente PR-mensen bij Defensie moeten komen.
alle strafzaken in nederland zijn zoals het hoort gewoon in de verslagen en op internet terug te vinden.
aangezien uitsluitend militairen voor de krijgsraad komen heeft het geen enkele zin dit te gaan verbergen want iedere beetje journalist pikt dat er toch uit.
of wil je een soort china-censuur in nederland gaan installeren ?

zoek anders maar eens op de afkorting LJN, of op de krijgsraad Arnhem, dan zie je wat ik bedoel.
megalomaniac
  donderdag 7 april 2011 @ 17:34:38 #125
262650 kitao
prikplaatje
pi_95175803
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:09 schreef Royyy het volgende:

[..]

Oh, die informatie-afdeling die voor het overgrote deel uit burgers bestaat bedoel je? :')
ik heb het niet gevolgd.
maar de leiding en het departement waar die afdeling onder valt is zeker geen private onderneming.
of wou je gaan beweren van wel ?
megalomaniac
  donderdag 7 april 2011 @ 18:14:24 #126
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95177219
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:34 schreef kitao het volgende:

[..]

ik heb het niet gevolgd.
maar de leiding en het departement waar die afdeling onder valt is zeker geen private onderneming.
of wou je gaan beweren van wel ?
Het een sluit het ander niet uit. Er werken bijna 20.000 burgers bij Defensie. En ook burgers kunnen de leiding hebben.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95177258
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:27 schreef kitao het volgende:

[..]

alle strafzaken in nederland zijn zoals het hoort gewoon in de verslagen en op internet terug te vinden.
aangezien uitsluitend militairen voor de krijgsraad komen heeft het geen enkele zin dit te gaan verbergen want iedere beetje journalist pikt dat er toch uit.

zoek anders maar eens op de afkorting LJN, of op de krijgsraad Arnhem, dan zie je wat ik bedoel.
Sportief van je, dat je zelf met iets komt om je ongelijk te bewijzen ^O^

In geheel 2010 zijn er 5411 strafrechtelijke rechtszaken geweest, daarvan waren er 71 gericht tegen een militair. Dat is 1,3%.
Van die 71 zijn er 31 strafzaken tegen militairen die geëindigd zijn in een veroordeling wegens geweld, diefstal of zedendelicten.
En ga nou niet beweren dat 31 gevallen in een jaar enorm veel is op een beroepsgroep van zo'n 50000 man... :')
zoeken.rechtspraak.nk
pi_95177765
Als je het corrigeert naar populatie zijn militairen iets vaker verdacht maar van de hypothesen van sommigen hier is in de verste verte geen sprake.

Opgelost, slotje.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:55:07 #129
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95178991
Op FOK! is er DEF voor in het leven geroepen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:15:47 #130
262650 kitao
prikplaatje
pi_95180055
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Sportief van je, dat je zelf met iets komt om je ongelijk te bewijzen ^O^

In geheel 2010 zijn er 5411 strafrechtelijke rechtszaken geweest, daarvan waren er 71 gericht tegen een militair. Dat is 1,3%.
Van die 71 zijn er 31 strafzaken tegen militairen die geëindigd zijn in een veroordeling wegens geweld, diefstal of zedendelicten.
En ga nou niet beweren dat 31 gevallen in een jaar enorm veel is op een beroepsgroep van zo'n 50000 man... :')
zoeken.rechtspraak.nk
je geeft nu de algemene link van de LJN's maar waar en hoe je die cijfers vandaan haalt vind je niet nodig om te vermelden ?
overigens zeg ik hiermee niet dat het niet waar is, ik ben altijd bereid om op feiten af te gaan maar na een lange dag ga ik niet proberen uit te zoeken waar jij de cijfers vandaan tovert, ik vind toch minstens dat jij je post zelf dient te ondersteunen.

overigens over die 31 , als er daar 10 bij zitten die hun vrouw half dood geslagen hebben en die ook nog eens een zeer hoge positie bekleden dan kan je wel met percentages gaan opdraven maar dan vergeet je gemakshalve even de impact die het heeft op de samenleving als deze zogenaamd stabiele figuren waar de samenleving enorm veel vertrouwen in heeft gelegd eigenlijk perverse laffe mannetjes blijken te zijn.

eat that !

:W

ps, ik haak af.
megalomaniac
  donderdag 7 april 2011 @ 19:17:26 #131
262650 kitao
prikplaatje
pi_95180143
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:55 schreef Staal het volgende:
Op FOK! is er DEF voor in het leven geroepen.
dat is een besloten kliekje kaalkopjes die geen commentaar dulden.

:|W
megalomaniac
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 19:46:25 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95181709
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:17 schreef kitao het volgende:

[..]

lol militairen hebben zelf meer commentaar op de organisatie (en de rest van de wereld) dan wie dan ook :')
beter gefundeerd ook en daar kunnen mensen als jij nooit zo goed tegen ...
  donderdag 7 april 2011 @ 19:53:54 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95182093
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:17 schreef kitao het volgende:

[..]

jij bent toch die burger die privé aan meer wapens kan komen dan welke militair dan ook? best enge gedachte. maar je bent al gespot hoorde ik.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_95182216
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:27 schreef kitao het volgende:

[..]

Zeg, mijn kleine geobsedeerd gebroken-geweertje, doe eens even snel 180 graden draaien en oprotten aub. Dank u.
Met je "china-censuur". :')
Daar heeft niemand het over gehad, en ik ook niet.
Faal van de eeuw.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:20:00 #135
42366 Staal
pi_95197816
Un certain jeune homme
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 23:30:15 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95198299
lijkt me niet crimineel oid ... nog 11 *)
  donderdag 7 april 2011 @ 23:38:05 #137
42366 Staal
pi_95198692
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:30 schreef sp3c het volgende:
lijkt me niet crimineel oid ... nog 11 *)
Wie heeft het over crimineel dan?
Un certain jeune homme
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 23:40:12 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95198806
ik gok maar wat want je dumpt zelf alleen het linkje en zegt verder nix
we hebben het over criminele militairen dacht ik?

misschien zocht je het defensie bezuinigingen topic?
  donderdag 7 april 2011 @ 23:42:27 #139
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_95198941
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:15 schreef Royyy het volgende:
Hmm,

31 op 50.000, dus 0,062% van de militairen is crimineel
max 5411 op 16,6 miljoen, dus zo'n 0,033% van de burgers is crimineel (werkelijk percentage is veel lager)

Conclusie moet zijn dat militairen significant crimineler zijn.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:43:25 #140
42366 Staal
pi_95199000
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:40 schreef sp3c het volgende:
ik gok maar wat want je dumpt zelf alleen het linkje en zegt verder nix
we hebben het over criminele militairen dacht ik?

misschien zocht je het defensie bezuinigingen topic?
Ik zou niet naar een casino gaan als ik jou was. Niemand heeft het hier over criminele militairen. Mijn link is geheel ontopic.
Un certain jeune homme
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 23:44:03 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95199046
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik zou niet naar een casino gaan als ik jou was. Niemand heeft het hier over criminele militairen. Mijn link is geheel ontopic.
hoe is het ontopic?
  donderdag 7 april 2011 @ 23:44:46 #142
42366 Staal
pi_95199098
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe is het ontopic?
Trusten, Spek.
Un certain jeune homme
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 23:46:02 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95199167
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Hmm,

31 op 50.000, dus 0,062% van de militairen is crimineel
max 5411 op 16,6 miljoen, dus zo'n 0,033% van de burgers is crimineel (werkelijk percentage is veel lager)

Conclusie moet zijn dat militairen significant crimineler zijn.
van die 16,6 moet je iig kinderen tot een bepaalde leeftijd al aftrekken en zo zullen er wel meer factoren zijn die meespelen
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 23:46:12 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95199174
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Trusten, Spek.
zeg het nou gewoon
  donderdag 7 april 2011 @ 23:51:54 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_95199461
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

van die 16,6 moet je iig kinderen tot een bepaalde leeftijd al aftrekken en zo zullen er wel meer factoren zijn die meespelen
True. Even schatten: 2500 veroordelingen / 8 mln = 0,033%
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:11:14 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95200346
nu ben je naar willekeur met cijfertjes aan het strooien

militairen zijn over het algemeen mannen tussen 18 en een jaar of 40, die kant op zou je moeten zoeken voor een redelijke vergelijking

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

zeg het nou gewoon
ik wil het zelf ook wel doen

jij vind dat de goede man de weg kwijt is omdat hij een niet alledaagse hobbie heeft

snob :')
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:24:27 #147
42366 Staal
pi_95200898
Zou je niet gewoon eens lekker gaan maffen, Spek?
Wat je ook doet, trusten, vent. :*.

PS maak het niet nog later.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:25:01 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95200933
het is vakantie dus nee

maar slaap lekker :W
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:26:30 #149
42366 Staal
pi_95201010
Bevestig dan iig de stelling niet he.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:26:59 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95201028
welke stelling?
pi_95201178
Ach, het leger is toch voor kanslozen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:30:46 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95201195
generaliseren is awesome ^O^
pi_95201286
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:30 schreef sp3c het volgende:
generaliseren is awesome ^O^
In het geval van het leger wel.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:34:15 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95201354
ja precies, zolang het je uitkomt is het cool :')
pi_95201392
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:34 schreef sp3c het volgende:
ja precies, zolang het je uitkomt is het cool :')
Dat lijkt mij duidelijk.
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:37:50 #156
42366 Staal
pi_95201494
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:26 schreef sp3c het volgende:
welke stelling?
Zie TT en het DEF forum.

Ik vind dat trouwens absoluut niet zo hoor. Er zijn genoeg mensen die gewoon niet kunnen leren maar heel goede kwaliteiten hebben en succesvol binnen het leger kunnen werken. Er is geen enkele reden die mensen weg te zetten vanwege een paar ongeschoolde randdebielen die hun macht misbruiken. Het zijn er eigenlijk best wel veel maar in verhouding valt het ook weer harske mee. Ja. Ik zou me dat niet aantrekken iig.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:44:32 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95201713
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk.
je bent hypocriet

quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Zie TT en het DEF forum.

Ik vind dat trouwens absoluut niet zo hoor. Er zijn genoeg mensen die gewoon niet kunnen leren maar heel goede kwaliteiten hebben en succesvol binnen het leger kunnen werken. Er is geen enkele reden die mensen weg te zetten vanwege een paar ongeschoolde randdebielen die hun macht misbruiken. Het zijn er eigenlijk best wel veel maar in verhouding valt het ook weer harske mee. Ja. Ik zou me dat niet aantrekken iig.
agreed

ik geloof ook best dat er meer mafkezen tussen zitten als in een willekeurige groep van een vergelijkbare samenstelling, ik geloof alleen niet dat dat aantal zo hoog is als sommigen en koosvogels graag beweren

DEF forum loopt trouwens vrij aardig, niets mis mee atm ... gedragen zich beter als de meeste vaste NWS klanten
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 00:51:10 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95201910
overigens ben je ook niet bepaald klaar met leren als je besluit militair te worden
goed je krijgt geen Frans meer maar er moet in vrij korte tijd toch vrij zware stof ingestampt worden en dat is echt niet alleen fysiek en echt klaar met leren ben je binnen de krijgsmacht ook nooit

als je echt niet kunt leren gaat het leger hem ook niet worden
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:57:05 #159
42366 Staal
pi_95202050
Nee, zeker. Het zijn allemaal echt wel slimme lui die het leger ingaan.
Beetje jammer dat het imago toch wel geworden is dat het een stel ongeletterde primitieve randmongolen zijn. En dat er toch wel winning is op lagere scholen in groep acht voor jongelui die niet weten wat ze moeten gaan doen.

Men moet daar niet zo min over doen vind ik.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:03:44 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95202237
dat ze allemaal heel erg slim zijn zeg ik niet

je bent wat kinderachtig bezig vind ik
het is altijd een beetje jammer in dit soort topics dat juist de tegenstanders van defensie er geen fatsoenlijke discussie over kunnen of willen voeren

en met jammer bedoel ik frappant
pi_95202388
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:03 schreef sp3c het volgende:

het is altijd een beetje jammer in dit soort topics dat juist de tegenstanders van defensie er geen fatsoenlijke discussie over kunnen of willen voeren

Ik vind het mooie van dit soort topics altijd dat de voorstanders van defensie er altijd zo'n fatsoenlijke discussie over kunnen én willen voeren.
Chapeau, voorstanders van defensie!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:11:03 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95202459
zo kun je het ook zien

halfvol glas *)
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:11:17 #163
42366 Staal
pi_95202464
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:03 schreef sp3c het volgende:

Je doelt toch zeker niet op mij?
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:11:34 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95202472
ik doel onder andere op jou ja
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:12:37 #165
42366 Staal
pi_95202504
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:11 schreef sp3c het volgende:
ik doel onder andere op jou ja
Waarom dan?
Un certain jeune homme
pi_95202508
Het zijn wel goede stadswachten wanneer ze straks in een herintregatie project terecht komen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:16:16 #167
42366 Staal
pi_95202588
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het zijn wel goede stadswachten wanneer ze straks in een herintregatie project terecht komen.
Dat zijn toch net als bewakers expolitieagenten of vergis ik me nu ?
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:16:49 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95202596
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:12 schreef Staal het volgende:

[..]

Waarom dan?
je reacties in dit topic zijn zachtjes gezegd niet heel erg sterk

je post een linkje dat nergens wat mee te maken heeft, ontwijkt vragen, legt me woorden in de mond en roept dat ik moet slapen vanwege de tt ofzo :')

als je geen zin hebt in de discussie ga dan gewoon wat anders doen want je zet jezelf voor schut ... ga zelf lekker naar bed
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:23:43 #169
42366 Staal
pi_95202758
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

je reacties in dit topic zijn zachtjes gezegd niet heel erg sterk

je post een linkje dat nergens wat mee te maken heeft, ontwijkt vragen, legt me woorden in de mond en roept dat ik moet slapen vanwege de tt ofzo :')

als je geen zin hebt in de discussie ga dan gewoon wat anders doen ofzo want je zet jezelf voor schut ... ga zelf lekker naar bed
Dat ik opmerk dat er in groep 8 kindertjes in geduwd worden. Dat is je ontgaan? Of wil je het daar misschien liever niet over hebben? Nergens ben ik vijandig geweest en ik sta wel open voor discussie hoor.
Un certain jeune homme
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:25:05 #170
42366 Staal
pi_95202797
Oja, en welke vragen heb ik precies ontweken?

Ik moet morgen weer vroeg op dus een beetje opschieten als het mogelijk is.
Un certain jeune homme
pi_95202800
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik heb geen idee? Mijn post was licht sarcastisch. ;)
  Admin vrijdag 8 april 2011 @ 01:25:30 #172
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95202806
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Bij ons zijn het veroordeelde criminelen die een integratiep[roject doen :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:27:07 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95202849
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat ik opmerk dat er in groep 8 kindertjes in geduwd worden. Dat is je ontgaan? Of wil je het daar misschien liever niet over hebben? Nergens ben ik vijandig geweest en ik sta wel open voor discussie hoor.
ik wil het overal over hebben ... sommige dingen boeien me alleen niet

misschien is het me ontschoten tussen al de suggesties dat ik moet gaan slapen door :')

quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:25 schreef Staal het volgende:
Oja, en welke vragen heb ik precies ontweken?

Ik moet morgen weer vroeg op dus een beetje opschieten als het mogelijk is.
waarom het linkje naar man bijt hond?
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:27:29 #174
42366 Staal
pi_95202857
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kut dat ze geen Wilders stemmen. Denk ik,
Un certain jeune homme
pi_95202864
quote:

[..]

Die zijn vaak beter dan ex politieagenten, die gaan nogal eens het verkeerde pad op.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:28:58 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95202892
quote:

[..]

bij ons zijn het mensen met contracten voor onbepaalde tijd die ze niet weg kunnen werken :')
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:34:02 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203010
was dat van kindertjes in groep 8 trouwens serieus??

dat is een jaar of 6 te jong voor het leger hoor
defensie neemt je uberhaupt niet aan met alleen een basisschooldiploma

edit: enige militair die ik op de basisschool tegenkwam was een papa van 1 van mijn klasgenootjes die naar Libanon was geweest en die duwde je niet bepaald het leger in _O-
pi_95203109
Ach ja, zulke dingen gebeuren niet alleen bij defensie en ook niet iedereen bij defensie is zo maar 'massaal' vind ik wat ver gaan. Natuurlijk staat het leger hiermee in een kwaad daglicht en dat er een machocultuur is zal misschien wel kloppen maar er zitten ook veel normale en nette mensen daar. Je mag niet vergeten dat zij de vuile zaakjes opknappen en daar heb ik respect voor. Ik vind het veel te ver gaan alle militairen dan maar kanslozen, randdebielen en wat ik hierboven nog meer heb gelezen te noemen.

Kranten en andere media maar ook in de politiek doet het het goed om krachttermen te gebruiken. Een paar incidenten noem ik niet massaal.
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:40:25 #179
42366 Staal
pi_95203150
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik wil het overal over hebben ... sommige dingen boeien me alleen niet

misschien is het me ontschoten tussen al de suggesties dat ik moet gaan slapen door :')

[..]

waarom het linkje naar man bijt hond?
Weet je wat het kloterige is? Sommige dingen boeien me niet. Intussen is er vaak wel sprake van een heel vreemde hiërarchie.

En ik wil best begrijpen dat dit je achtergrond is maar die overgevoeligheid en uitleg van mijn posts begrijp ik dan weer niet. Ik mag hopen dat je niet op deze manier op je werk bezig bent.
Un certain jeune homme
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:41:58 #180
42366 Staal
pi_95203174
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:34 schreef sp3c het volgende:
was dat van kindertjes in groep 8 trouwens serieus??dat is een jaar of 6 te jong voor het leger hoor
defensie neemt je uberhaupt niet aan met alleen een basisschooldiploma

edit: enige militair die ik op de basisschool tegenkwam was een papa van 1 van mijn klasgenootjes die naar Libanon was geweest en die duwde je niet bepaald het leger in _O-
En of het serieus was. Kindertjes van elf a twaalf jaar.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:43:52 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203206
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:40 schreef Staal het volgende:

[..]

Weet je wat het kloterige is? Sommige dingen boeien me niet. Intussen is er vaak wel sprake van een heel vreemde hiërarchie.
mwoch, ik ben gewoon eerlijk

als iets me niet kan boeien ga ik er niet over in discussie want ik weet graag waar ik over praat
itt sommige mensen die graag ergens tegen zijn zonder enige kennis van zaken

quote:
En ik wil best begrijpen dat dit je achtergrond is maar die overgevoeligheid en uitleg van mijn posts begrijp ik dan weer niet. Ik mag hopen dat je niet op deze manier op je werk bezig bent.
mijn baas is tevreden
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:44:30 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203218
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:41 schreef Staal het volgende:

[..]

En of het serieus was. Kindertjes van elf a twaalf jaar.
die worden het leger in geduwt?

voorbeelden?
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:44:44 #183
42366 Staal
pi_95203222
Kennelijk boeit het je dan toch.
Un certain jeune homme
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:46:09 #184
42366 Staal
pi_95203252
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

voorbeelden?
Die kant op gepushed. Ja.

En neen, ik heb geen voorbeelden omdat ik niet bij de schooldossiers kan.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:46:35 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203260
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:44 schreef Staal het volgende:
Kennelijk boeit het je dan toch.
wat boeit me dan toch?

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:46 schreef Staal het volgende:

[..]

Die kant op gepushed. Ja.

En neen, ik heb geen voorbeelden omdat ik niet bij de schooldossiers kan.
unexpected
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:48:05 #186
42366 Staal
pi_95203296
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat boeit me dan toch?
Dan niet he.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:48:59 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203318

ga slapen, probeer het morgen weer
pi_95203323
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

voorbeelden?
In Afrika genoeg.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:50:31 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203341
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In Afrika genoeg.
ik ben geen fan van hoe ze dingen in Afrika doen :D
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:53:21 #190
42366 Staal
pi_95203391
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:48 schreef sp3c het volgende:

ga slapen, probeer het morgen weer
Wat moet ik morgen weer proberen?

Je voelt je al aangevallen terwijl ik dit niet eens echt deed en weet het ook nergens te verdedigen.
Wat moet ik nu morgen weer proberen? Notes van jou vangen? Ik kijk wel uit hoor maar zo ben jij.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:54:54 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203411
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:53 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat moet ik morgen weer proberen?

Je voelt je al aangevallen terwijl ik dit niet eens echt deed en weet het ook nergens te verdedigen.
Wat moet ik nu morgen weer proberen? Notes van jou vangen? Ik kijk wel uit hoor maar zo ben jij.
dies wel heel typisch _O-

ga iig slapen en probeer het morgen niet, echt veel toevoegen deed je toch al niet
pi_95203442
* mompelt iets van drank, wijsheid en kan.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:58:12 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203469
ik heb hem stevig zitten maar volgens mij ben ik nog steeds vrij wijs O-)

ik denk dat het er alleen maar wijzer op word!
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:58:59 #194
42366 Staal
pi_95203485
Trusten, Spek.
Un certain jeune homme
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 01:59:41 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203500
welterusten staal
pi_95203502
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:58 schreef sp3c het volgende:
ik heb hem stevig zitten maar volgens mij ben ik nog steeds vrij wijs O-)

ik denk dat het er alleen maar wijzer op word!
Ik vind je wel behoorlijk nors in dit topic.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 02:00:23 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203509
dat hoort erbij
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:07:53 #198
262650 kitao
prikplaatje
pi_95203604
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:11 schreef sp3c het volgende:
nu ben je naar willekeur met cijfertjes aan het strooien

militairen zijn over het algemeen mannen tussen 18 en een jaar of 40, die kant op zou je moeten zoeken voor een redelijke vergelijking
was niet aan mij gericht maar toch even een reactie.
die groep van mannen (en vrouwen) waar jij het over hebt tussen 18 en 40 jaar die de rest van nederland uitmaken worden die ook allemaal psychologisch en fysiek en op antecedenten getest voordat de samenleving als geheel hun het vertrouwen geeft om als enigste in dit land met semi- en volautomatische wapens rond te mogen lopen?
of zelfs laten rondvaren en vliegen met kernbommen ?

zou je dan juist niet een veel lager percentage ernstig criminelen moeten verlangen en eisen zoals dat Oehm zo netjes ons heeft voorgerekend ?

ik vind van wel maar praktijk laat anders zien.
daarom pleit ik ervoor de keurings- en aanstellingscriteria drastisch te herzien en al vroeg veel eerder in te grijpen bij overtredingen.
openbare dronkenschap, 1x waarschuwen, volgende keer eruit.
openbare dronkenschap met geweld, meteen ontslag.
cocaine aan je vingers, biezen pakken en wegwezen enz.

eventueel overplaatsing naar een positie met administratieve taken maar zeker en absoluut geen wapen meer verstrekken of de toegang daartoe makkelijk maken.
megalomaniac
pi_95203617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 02:00 schreef sp3c het volgende:
dat hoort erbij
Ga slapen zatlap. :*
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 02:16:24 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95203709
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 02:07 schreef kitao het volgende:

[..]

was niet aan mij gericht maar toch even een reactie.
die groep van mannen (en vrouwen) waar jij het over hebt tussen 18 en 40 jaar die de rest van nederland uitmaken worden die ook allemaal psychologisch en fysiek en op antecedenten getest voordat de samenleving als geheel hun het vertrouwen geeft om als enigste in dit land met semi- en volautomatische wapens rond te mogen lopen?
of zelfs laten rondvaren en vliegen met kernbommen ?
het was mede aan jou gericht en ja die mensen moeten en worden getest op antecedenten, een stuk zwaarder als wanneer je bv bij een bank wil werken

quote:
zou je dan juist niet een veel lager percentage ernstig criminelen moeten verlangen en eisen zoals dat Oehm zo netjes ons heeft voorgerekend ?
militairen worden sowieso harder aangepakt dan burgers
en terecht!

zoals gezegd, ik wil geen commandant die zijn vrouw regelmatig in elkaar slaat aan het hoofd van een taakgroep van rond de 2000 manschappen

quote:
ik vind van wel maar praktijk laat anders zien.
daarom pleit ik ervoor de keurings- en aanstellingscriteria drastisch te herzien en al vroeg veel eerder in te grijpen bij overtredingen.
openbare dronkenschap, 1x waarschuwen, volgende keer eruit.
openbare dronkenschap met geweld, meteen ontslag.
cocaine aan je vingers, biezen pakken en wegwezen enz.

eventueel overplaatsing naar een positie met administratieve taken maar zeker en absoluut geen wapen meer verstrekken of de toegang daartoe makkelijk maken.
hier zullen weinig militairen het mee oneens zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')