abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:02:53 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152519
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

sp3c vraagt voorbeelden, krijgt voorbeelden en die zeggen dan vervolgens niks. Ja, nee, duidelijk. Je hoeft inderdaad niet meer te reageren.
hoho je moet me geen woorden in de mond leggen

ik zeg nergens dat die voorbeelden niets zeggen, als we op die manier discussie gaan voeren kan het nog leuk worden want ik heb vakantie (dus bier) en ik garandeer je dat ik een grotere fantasie heb als jullie allemaal bij elkaar

ik vraag om 15 unieke voorbeelden uit 2011, die heb ik vooralsnog niet gekregen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:03:07 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152524
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:02 schreef Cynix ® het volgende:
Hee, zoek het lekker uit, hier. Met een soldaat valt niet te praten. Da's ook weer duidelijk. :W
zwak :')
  donderdag 7 april 2011 @ 01:03:12 #63
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_95152563
quote:
Met die redeneertrant zouden we moslims en marokkanen meteen eruit moeten knikkeren en uit dit land weren.
Is dat wat je voor zou staan?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:05:05 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152574
  donderdag 7 april 2011 @ 01:06:01 #67
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_95152603
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:04 schreef huhggh het volgende:

[..]

Met die redeneertrant zouden we moslims en marokkanen meteen eruit moeten knikkeren en uit dit land weren.
Is dat wat je voor zou staan?
Die maken zich inderdaad vaker schuldig aan criminaliteit dan andere nationaliteiten/gelovigen/etniciteiten. Zal ik zeker niet ontkennen.
pi_95152605
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

2 uit 2011, ik reken drDrentz voorbeeld mee omdat ik zo aardig ben ... nog 10
Het was wel een paar jaar geleden maar het zag er wel luguber uit: blauw geslagen ogen enzo.
  donderdag 7 april 2011 @ 01:06:46 #69
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_95152627
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

2 uit 2011, ik reken drDrentz voorbeeld mee omdat ik zo aardig ben ... nog 10
Houd nou maar op, ik zoek zomaar wat kriskras, als ik er echt de tijd voor zou uittrekken zou ik er met gemak nog een paar dozijn vinden.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:06:52 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152630
ow dan reken ik het niet mee ... nog 11
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:07:14 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152634
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Houd nou maar op, ik zoek zomaar wat kriskras, als ik er echt de tijd voor zou uittrekken zou ik er met gemak nog een paar dozijn vinden.
tuurlijk tuurlijk, daar gaan we maar van uit
pi_95152650
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Die maken zich inderdaad vaker schuldig aan criminaliteit dan andere nationaliteiten/gelovigen/etniciteiten. Zal ik zeker niet ontkennen.
Dus die zouden we die dan ook moeten weren uit dit land en de rest erachter aan eruit knikkeren?
Want dat zouden dan soortgelijke consequenties zijn.
Faal van de eeuw.
  donderdag 7 april 2011 @ 01:09:04 #73
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_95152678
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dus die zouden we die dan ook moeten weren uit dit land en de rest erachter aan eruit knikkeren?
Want dat zouden dan soortgelijke consequenties zijn.
Dat zeg ik niet. Er mag wel harder tegen opgetreden worden. Ik zeg toch ook niet dat die militairen het land uit moeten worden gezet ofzo :? Enkel dat defensie het afvoerputje van de samenleving is.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:09:17 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152685
en dan ben ik nog vriendelijk dat ik alleen naar de datum kijk want minstens 1 linkje gaat over een vrijspraak van het een of ander, als je dieper gaat zoeken houd je minder over gok ik
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:09:51 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95152700
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:09 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Er mag wel harder tegen opgetreden worden. Ik zeg toch ook niet dat die militairen het land uit moeten worden gezet ofzo :? Enkel dat defensie het afvoerputje van de samenleving is.
nee je zegt dat er iedere week wat is en dat klopt niet

dat doet me twijfelen aan de rest van je gebrabbel
pi_95152785
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:09 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik denk dat je maar eens snel een toontje lager moet zingen.
Naast oorlog zijn er ook activiteiten rond rampenmanagement weggelegd voor de krijgsmacht.
En zo zijn er nog meer zaken waar een krijgsmacht nuttige zaken verricht.

Dit land kent helaas teveel typetjes die rondlopen met een gebroken-geweertje-mentaliteit.
Faal van de eeuw.
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 01:19:57 #77
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95152938
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:13 schreef huhggh het volgende:
Dit land kent helaas teveel typetjes die rondlopen met een gebroken-geweertje-mentaliteit.
Nou, ik vind dat "jullie" (want het is hier nu toch al een "wij en jullie" discussie) gewoon moeten doen waar je voor betaalt wordt. En dat is niet het uiten van agressie tegen de eigen bevolking, noch in woord, noch in daad. Misschien valt het mee met de misstanden, de pérceptie is toch in ieder geval dat er wat mis lijkt. Misschien kunnen "jullie" dáár beter aan werken in plaats van elke kritiek pareren met simpelweg ontkennen, ondersteund door duimen naar beneden.

Het lijkt wel of het hele defensie-promotieteam hier wordt opgetrommeld om kritiekloos alles te bagatelliseren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 01:21:52 #78
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95152981
En dan te bedenken dat ik vroeger trots was op ons leger en nog steeds vindt dat we een serieuze defensie moeten hebben. Nederland zou zijn eigen belangen moeten kunnen beschermen.
Van sommige van "jullie" krijg ik echter geen gerust gevoel. Jammer.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_95152982
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat "jullie" (want het is hier nu toch al een "wij en jullie" discussie) gewoon moeten doen waar je voor betaalt wordt. En dat is niet het uiten van agressie tegen de eigen bevolking, noch in woord, noch in daad. Misschien valt het mee met de misstanden, de pérceptie is toch in ieder geval dat er wat mis lijkt. Misschien kunnen "jullie" dáár beter aan werken in plaats van elke kritiek pareren met simpelweg ontkennen, ondersteund door duimen naar beneden.

Het lijkt wel of het hele defensie-promotieteam hier wordt opgetrommeld om kritiekloos alles te bagatelliseren.
Jij bent hier toch echt degene die kwam blaten dat er zo veel mis was bij Defensie en dat het elke week wel weer raak was, wat je nog niet hebt kunnen onderbouwen.
pi_95153011
quote:

[..]

Ik werk niet bij Defensie. Ik ben hier alleen maar belastingbetaler.
Maar vind het altijd verbazingwekkend dat als er ook maar iets gebeurd door iemand met een achtergrond bij Defensie dit op een of andere manier altijd pontificaal in de media terechtkomt...en ook als zodanig wordt vermeldt.

Ik denk dat er eens wat meer competente PR-mensen bij Defensie moeten komen.
Faal van de eeuw.
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 01:24:41 #81
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95153018
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:21 schreef CaptainCookie het volgende:
Jij bent hier toch echt degene die kwam blaten dat er zo veel mis was bij Defensie en dat het elke week wel weer raak was, wat je nog niet hebt kunnen onderbouwen.
Lees nou nog eens terug, déze uitspraken waren niet van mij:

quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:05 schreef Louis22 het volgende:
Al het schuim van Nederland graviteert dan ook naar die plek waar je aan de slag kan komen zonder enige bekwaamheden en lekker piefpafpoef mag doen. Het is een verzameling pubers van alle leeftijden met een fascistische bereidheid bevelen op te volgen en een kinderlijke conceptie van zaken als eer, vaderlandsliefde en trouw. En zulk schorem sturen wij dan naar de andere kant van de wereld om democratie te brengen.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:27 schreef Nielsch het volgende:
soldaten zijn tuig, trieste losers die van school afgetrapt zijn en nergens anders heen konden...
Ook heb ik niet over wekelijkse misstanden. Al ontkén ik het probleem ook niet, dat is waar.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:24:51 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153026
quote:
Niks bagatelliseren, onzin ontkrachten.
Feit: Niemand heeft aangetoond dat militairen vaker over de scheef gaan dan het normale volk.

Vanzelfsprekend ben ik geen militair. Het enige wat ik haat zijn leugens, drogredenen en andere nonsens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:25:44 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153035
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:21 schreef Cynix ® het volgende:
En dan te bedenken dat ik vroeger trots was op ons leger en nog steeds vindt dat we een serieuze defensie moeten hebben. Nederland zou zijn eigen belangen moeten kunnen beschermen.
Van sommige van "jullie" krijg ik echter geen gerust gevoel. Jammer.
misschien kon je vroeger beter tegen mensen met een andere mening?
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 01:28:47 #85
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95153080
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:24 schreef sp3c het volgende:
ik zit aan 5 inmiddels Cynix
en nu?
Ik vind 5 eigenlijk al best veel, gezien vast lang niet alles de pers zal halen. :@
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:29:20 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153093
ik ook maar nog lang niet genoeg om alle onderwijzers voor tuig uit te maken
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 01:34:27 #87
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95153177
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:29 schreef sp3c het volgende:
ik ook maar nog lang niet genoeg om alle onderwijzers voor tuig uit te maken
Zodra een onderwijzer de fout in gaat is er nogal wat maatschappelijke onrust. Alles wordt ook landelijk uitgemeten en niet zelden rollen er koppen. Heb je het gevoel dat Defensie minstens zo adequaat met misstanden om gaat? Ik heb er eerlijk gezegd nogal eens een doofpot-gevoel bij, versterkt door de gesloten cultuur, waarbij de marechaussee, die uit dezelfde ruif eet, de zaken afwikkelt.
  donderdag 7 april 2011 @ 01:35:45 #88
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95153201
Ik heb hier altijd een dubbel gevoel mee. Als men optreed tegen militairen die over de schreef gaan door ze bijvoorbeeld aan te geven bij de Kmar komt het in het nieuws en doet Defensie niets goed.

Er wordt toch opgetreden of niet soms? Ongewenst gedrag wordt toch aangepakt of niet?

Natuurlijk is het heel makkelijk voor media om te schrijven: "Militair opgepakt voor XXX"
Je zult nooit een berichtje zien "Militair vrijgesproken voor XXX".

Als organisatie kun je het dus nooit goed doen. Militairen die over de schreef gaan dienen gewoon gestraft voor de worden. Maar om een hele organisatie (69.000 man) weg te zetten als fascistische pubers die graag met wapens spelen, niet voor zichzelf kunnen nadenken en geen moreel besef hebben gaat mij toch wat ver.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:36:09 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153204
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:25 schreef waht het volgende:

[..]

Niks bagatelliseren, onzin ontkrachten.
Feit: Niemand heeft aangetoond dat militairen vaker over de scheef gaan dan het normale volk.

Vanzelfsprekend ben ik geen militair. Het enige wat ik haat zijn leugens, drogredenen en andere nonsens.
nou het eerste artikel wil ik best bagatelliseren

dat soort dingen kloppen in mijn ogen te vaak niet, er worden heel zware feiten gemeld en mevrouw heeft het over pesterijen
technisch gezien is met een bezemsteel de wcdeur blokkeren idd vrijheidsberoving maar als een man hierover bij de marechaussee gaat klagen lachen ze hem vierkant uit ... dan is 'pesterij' idd meer in de richting

niet om het goed te praten maar god zeg ... je zit in het leger!
daar wil ik meer informatie over voor ik er een mening over kan vormen

maar dat van die kolonel vind ik wel ernstig, iemand die regelmatig zijn vrouw in elkaar slaat mag niet het bevel hebben over een taakgroep die varieert van 1500 tot 2000 mannen en vrouwen
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:40:18 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153272
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zodra een onderwijzer de fout in gaat is er nogal wat maatschappelijke onrust. Alles wordt ook landelijk uitgemeten en niet zelden rollen er koppen. Heb je het gevoel dat Defensie minstens zo adequaat met misstanden om gaat? Ik heb er eerlijk gezegd nogal eens een doofpot-gevoel bij, versterkt door de gesloten cultuur, waarbij de marechaussee, die uit dezelfde ruif eet, de zaken afwikkelt.
ik heb het gevoel dat er eerder te hoog in word gezet als te laag

als een militair gepakt word met 3 pilletjes XTC voor zaterdagavond waarvan 2 voor zijn maten is het een drugsdealer, word hij op een schip gepakt is hij een drugssmokkelaar

tuurlijk moet die gast en zijn 2 maten aangepakt en evt ontslagen worden maar overdrijven is ook een vak zeg
pi_95153278
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:35 schreef paintmeester het volgende:
Ik heb hier altijd een dubbel gevoel mee. Als men optreed tegen militairen die over de schreef gaan door ze bijvoorbeeld aan te geven bij de Kmar komt het in het nieuws en doet Defensie niets goed.

Vraagje aan de mensen van de Krijgsmacht hier:
Er worden toch niet automatisch allerlei zaken aan de media doorgespeeld zodra er een voorval wordt aangegeven bij de Kmar of elders bij Defensie?
Want dat is de indruk die hierboven wel gewekt wordt.
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:41:27 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153294
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:40 schreef huhggh het volgende:

[..]

Er worden toch niet automatisch allerlei zaken aan de media doorgespeeld zodra er een voorval wordt aangegeven bij de Kmar of elder bij Defensie?
defensie meld dat idd gewoon zelf
pi_95153327
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

defensie meld dat idd gewoon zelf
Automatisch aan de buitenwereld?
Waarom? Doen andere departementen dat ook?
Vreemde gang van zaken die ik niet 1-2-3 kan volgen.

Straks ga je me nog vertellen dat ze zelfs persberichten hierover versturen, dat zou helemaal gortig zijn.
Niet dat ik van de doofpotten ben, maar om nou proactief hierover de media op te gaan zoeken is weer een andere uiterste.
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:46:48 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153394
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

Automatisch aan de buitenwereld?
Waarom? Doen andere departementen dat ook?
Vreemde gang van zaken die ik niet 1-2-3 kan volgen.

Straks ga je me nog vertellen dat ze zelfs persberichten hierover versturen, dat zou helemaal gortig zijn.
Niet dat ik van de doofpotten ben, maar om nou proactief hierover de media op te gaan zoeken is weer een andere uiterste.
ik heb geen idee waarom
en ja bij de zwaardere gevallen gaan er daadwerkelijk persberichten naar buiten

misschien om het doofpottenvooroordeel tegen te gaan
  donderdag 7 april 2011 @ 01:48:34 #95
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95153430
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:40 schreef huhggh het volgende:

[..]

Er worden toch niet automatisch allerlei zaken aan de media doorgespeeld zodra er een voorval wordt aangegeven bij de Kmar of elder bij Defensie?
Dat melden we zelf (de zware gevallen dan). Rechtszaken tegen militairen in Arnhem zijn gewoon openbaar. O.a. om wat sp3c zegt: Om het verwijt van een doofpotcultuur tegen te gaan.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:51:39 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153498
het heeft ook iets fatsoenlijks in mijn ogen

wij deden iets fout en we nemen onze verantwoordelijkheid

ik vind het niet meer dan normaal
pi_95153501
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:48 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Dat melden we zelf (de zware gevallen dan). Rechtszaken tegen militairen in Arnhem zijn gewoon openbaar. O.a. om wat sp3c zegt: Om het verwijt van een doofpotcultuur tegen te gaan.
Dat begrijp ik.
Maar nu hangt bij mij het gevoel dan dat Defensie te vaak/snel van zich via officiele kanalen laat horen......ook bij zaken die helemaal niks met Defensie te maken hebben.

Misschien toch betere communicatiemensen bij Defensie krijgen?
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:52:39 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153519
dat sowieso

wat de communicatie betreft is het huilen met de pet op
pi_95153556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:51 schreef sp3c het volgende:
het heeft ook iets fatsoenlijks in mijn ogen

wij deden iets fout en we nemen onze verantwoordelijkheid

ik vind het niet meer dan normaal
Wij?
Omdat 1 persoon, op persoonlijke titel, iets fouts doet in het openbaar betekend dat toch niet meteen dat zijn werkgever (Defensie dus) maar meteen zich hiermee in het openbaar moet mengen?

Dat zou wat zijn als elke werkgever dat zou doen.
Nu zijn ze dus het braafste jongetje van de klas en dan krijg je dus dit imago....namelijk van foute jongens die zich allemaal niet kunnen gedragen.
Koren op de molen van de anti-militairenfiguren....in mijn ogen althans.
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 01:57:51 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153613
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wij?
Omdat 1 persoon, op persoonlijke titel, iets fouts doet in het openbaar betekend dat toch niet meteen dat zijn werkgever (Defensie dus) maar meteen zich hiermee in het openbaar moet mengen.

Dat zou wat zijn als elke werkgever dat zou doen.
Nu zijn ze dus het braafste jongetje van de klas en dan krijg je dus dit imago....namelijk van fout jongens die zich allemaal niet kunnen gedragen.
Koren op de molen van de anti-militairenfiguren....in mijn ogen althans.
het leger is uniform, je kunt het niet vergelijken met de klas

er is geen 1 persoon
meestal gaat het in de trend van 1 van onze jongens is beschuldigd en tot hij schuldig is staan wij erachter
pi_95153744
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

het leger is uniform, je kunt het niet vergelijken met de klas

er is geen 1 persoon
meestal gaat het in de trend van 1 van onze jongens is beschuldigd en tot hij schuldig is staan wij erachter
Dat begrijp ik.
Maar hopelijk begrijp je van mijn kant weer dat ik het gewoon ronduit vreemd vind dat een werkgever, want dat is Defensie uiteindelijk, zich zo publiekelijk mengt qua communicatie. Zelfs bij zaken die vaak helemaal niks en amper indirect met Defensie te maken heeft.

Ik denk eigenlijk dat we een paar posts terug tot de juiste conclusie zijn gekomen: jullie hebben gewoon een klote PR-afdeling, die vanwege hun grote roeptoeter in mediawereld Defensie uiteindelijk juist een slechter imago oplevert.
Ik, als iemand met geen PR-achtergrond, zou zeggen: kop houden, tenzij een verslaggever zelf contact met Defensie hierover opneemt.
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:11:15 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153822
ik begrijp je absoluut

als iemand in de disco ruzie krijgt met iemand anders om een meisje dan is dat helemaal niet interessant, dan moet niet iemand komen melden dat het om een militair gaat

laat ze bij indymedia zelf maar de moeite doen om dat uit te zoeken
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:13:14 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153859
en niet dat je er geheimzinnig over moet doen ofzo maar zolang het niet in uniform gebeurt zie ik de relevantie niet dan wil ik idd ook weten hoevaak de gemiddelde bakker of metselaar los gaat in de kroeg

aan de andere kant roepen mensen bij bakkers of metselaars ook niet direct over doofpotten als men niet snel genoeg alle feiten op tafel legt

fine line
pi_95153911
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:11 schreef sp3c het volgende:
ik begrijp je absoluut

als iemand in de disco ruzie krijgt met iemand anders om een meisje dan is dat helemaal niet interessant, dan moet niet iemand komen melden dat het om een militair gaat

laat ze bij indymedia zelf maar de moeite doen om dat uit te zoeken
Deze discussie lijdt ergens toe.
Mijn volgende vraag: - Hoe komt het dan dat er bij "communicatie" incompetende mensen rondlopen?
Er zal toch iemand zijn die hier een overzicht op heeft?
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:21:29 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153962
ik weet niet of ze incompetent zijn

ik denk dat er richtlijnen opgesteld worden die meer in het belang zijn van de politici die er tijdelijk de baas zijn dan van het leger, die willen gewoon verder in de politiek en worden tijdelijk op defensie gezet als zijn partij niet genoeg zetels heeft ... dan zou ik ook geen risico's nemen

zou beter zijn als er gewoon een generaal buiten dienst op dat ministerie werd gezet denk ik
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:23:19 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95153987
eigenlijk zou je heel dat ministerie moeten afschaffen
pi_95154026
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:21 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet of ze incompetent zijn

ik denk dat er richtlijnen opgesteld worden die meer in het belang zijn van de politici die er tijdelijk de baas zijn dan van het leger, die willen gewoon verder in de politiek en word tijdelijk op defensie gezet als zijn partij niet genoeg zetels heeft ... dan zou ik ook geen risico's nemen

zou beter zijn als er gewoon een generaal buiten dienst op dat ministerie werd gezet denk ik
Maar je hebt bij departementen toch vaak directeuren of iets van een secretaris-generaal die vaak 1 of 2 lagen onder een Minister werkt.
Zo'n functionaris is natuurlijk beperkt tot een (politieke) termijn van hooguit 4 jaar en zou door de jaren heen een stevige know-how moeten hebben opgebouwd.
Althans, dat is iets wat je vaak op andere departementen/ministeries ziet: top-ambtenaren die politici/ministers qua termijn overleven en op die manier een andere stempel op de handel en wandel van zo'n departement/ministerie over de jaren heen kan drukken.
Faal van de eeuw.
pi_95154036
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:23 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk zou je heel dat ministerie moeten afschaffen
Maar waar zou Defensie dan onder moeten vallen?
Volgens mij kan zoiets niet "ministerie"-loos zijn.

Dat laatste is overigens niet mijn mening, maar volgens mij is het simpelweg niet mogelijk qua wet- en regelgeving.
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 02:31:32 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95154075
quote:
Op donderdag 7 april 2011 02:27 schreef huhggh het volgende:[/b]

[..]

Maar waar zou Defensie dan onder moeten vallen?
Volgens mij kan zoiets niet "ministerie"-loos zijn.
goede vraag, ik weet het :D
is er een ministerie van koninkrijkszaken?

maar nu zijn er meerdere ministeries die eraan trekken en niemand die de verantwoordelijkheid wil nemen
voor mijn part gaan we naar Amerikaans model en noemen we de minister president commandant
pi_95156044
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:32 schreef Maron het volgende:

[..]

Jammer dat je niet eerder geboren bent..in 1930 of zo..
ga je diep schamen en vraag aan je (groot) ouders of ze trots op je zijn met zo'n 'stoere' uitspraak..!!
Ga toch weg mens, het is toch zo. Vroeger, toen de dienstplicht er nog was, kende het leger nog echte mannen. Nu is het een toevluchtsoord voor het uitschot van onze samenleving. Ja, er zullen heus wel wat officieren tussen zitten met verstand, maar voor de rest is het echt een treurige bende. Ik zit er regelmatig mee in de trein en je wilt niet weten waar al die gesprekken over gaan. Vorige week nog, zat ik naast drie van die jochies in zo'n uniform. Gesprek ging met name over wie ze allemaal wel niet in elkaar hadden geslagen tijdens de plaatselijke dorpsfeesten.

Mijn opa is het helemaal met me eens. Zelf is hij Koreaveteraan en ex-politieagent, maar schaamt zich voor de hedendaagse soldaten en agenten.
PWBF
pi_95156127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:02 schreef Cynix ® het volgende:
Hee, zoek het lekker uit, hier. Met een soldaat valt niet te praten. Da's ook weer duidelijk. :W
Het enige wat soldaten begrijpen is geweld en intimidatie. Met dergelijke losers moet je ook niet proberen te communiceren.
PWBF
pi_95156952
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ga toch weg mens, het is toch zo. Vroeger, toen de dienstplicht er nog was, kende het leger nog echte mannen. Nu is het een toevluchtsoord voor het uitschot van onze samenleving. Ja, er zullen heus wel wat officieren tussen zitten met verstand, maar voor de rest is het echt een treurige bende. Ik zit er regelmatig mee in de trein en je wilt niet weten waar al die gesprekken over gaan. Vorige week nog, zat ik naast drie van die jochies in zo'n uniform. Gesprek ging met name over wie ze allemaal wel niet in elkaar hadden geslagen tijdens de plaatselijke dorpsfeesten.

Mijn opa is het helemaal met me eens. Zelf is hij Koreaveteraan en ex-politieagent, maar schaamt zich voor de hedendaagse soldaten en agenten.
Er is ook wel een verschil tussen die 17jarige vrede&veiligheid mensen en de militairen die aan de KMS of officiersopleiding aan de NLDA hebben gevolgd. Vergeet niet dat er ook zat ROC's zijn met geweldsproblemen etc, alleen wordt dat veel minder uitgemeten.

Deze soldaten zullen onder het militair recht trouwens ook harder gestraft worden dan hun opleidingsgenoten op een burger-opleiding.
..non est vivere sed valere vita est ..
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 10:47:14 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95159237
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het enige wat soldaten begrijpen is geweld en intimidatie. Met dergelijke losers moet je ook niet proberen te communiceren.
pot/ketel :')
pi_95159437
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:24 schreef huhggh het volgende:
Ik denk dat er eens wat meer competente PR-mensen bij Defensie moeten komen.
Taboes en 'mantels der liefde' hebben we al genoeg gezien. Die werken niet.
pi_95159503
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 01:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wij?
Omdat 1 persoon, op persoonlijke titel, iets fouts doet in het openbaar betekend dat toch niet meteen dat zijn werkgever (Defensie dus) maar meteen zich hiermee in het openbaar moet mengen?
Ja, omdat dit geen op zichzelf staande incidenten zijn. Alleen zijn dergelijke zaken een onderdeel van de cultuur daar, dus is het geen wonder dat men dit ook weer zo snel mogelijk probeert weg te moffelen.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:42:10 #116
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95161136
Wanneer is iets geen incident meer dan?
Volgens mij lees je alleen in de krant dat er militairen zijn opgepakt. Niet dat ze veroordeeld worden en wat voor straf ze krijgen.

Hoe kun je op basis van wat berichten in de media een uitspraak doen over de cultuur bij Defensie?
Alsof er een grote Defensie-cultuur bestaat. Er werken 69.000 mensen, zowel burgers als militairen verspreid over vier onderdelen.

Je meet jezelf heel wat aan. :W
pi_95161283
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Taboes en 'mantels der liefde' hebben we al genoeg gezien. Die werken niet.
Niet anderen woorden in de mond leggen, dat komt niet zo slim over, poepie.
Faal van de eeuw.
pi_95161320
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:42 schreef paintmeester het volgende:
Wanneer is iets geen incident meer dan?
Volgens mij lees je alleen in de krant dat er militairen zijn opgepakt. Niet dat ze veroordeeld worden en wat voor straf ze krijgen.

Hoe kun je op basis van wat berichten in de media een uitspraak doen over de cultuur bij Defensie?
Alsof er een grote Defensie-cultuur bestaat. Er werken 69.000 mensen, zowel burgers als militairen verspreid over vier onderdelen.

Je meet jezelf heel wat aan. :W
Ach, je pikt hier zo de typetjes met hun vooroordelen er tussenuit.
nielsch is daar zo triest voorbeeld van, samen met xa1pt.
Faal van de eeuw.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:04:23 #119
262650 kitao
prikplaatje
pi_95174675
o ja, nog even een aanvulling op de OP, we hadden ook nog de diefstal in Den Helder op de informatie-afdeling.
ben benieuwd hoe dat verlopen is.
megalomaniac
pi_95174881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:04 schreef kitao het volgende:
o ja, nog even een aanvulling op de OP, we hadden ook nog de diefstal in Den Helder op de informatie-afdeling.
ben benieuwd hoe dat verlopen is.
Oh, die informatie-afdeling die voor het overgrote deel uit burgers bestaat bedoel je? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')