Ligt er ook maar net aan hoe hard je loopt toch? Meestal is je glycogeen voorraad tussen de 1 en 1,5 uur bij redelijk intensief sporten wel leeg.quote:Op maandag 4 april 2011 19:25 schreef loveli het volgende:
Google zegt dat de man met de hamer na 30 km komt, dus dat glycogeenprobleem heb je als het goed is niet.
De truc is dan om doordeweeks een keer interval te doen, een keer een kleiner rondje en dan in het weekend een lange duurloop.quote:Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zat eerst te denken aan een halve km per les erbij (dus 1,5 km per week), maar ik weet niet zo goed hoe ik dat op de langere termijn handig kan indelen, aangezien ik (zeker als ik aan het werk ben) maar beperkte afstanden kan lopen.
Je hoort het vik, doel is de halve marathon in anderhalf uur.quote:Op maandag 4 april 2011 19:32 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan hoe hard je loopt toch? Meestal is je glycogeen voorraad tussen de 1 en 1,5 uur bij redelijk intensief sporten wel leeg.
Dat zag ik idd al in een schemaquote:Op maandag 4 april 2011 19:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
De truc is dan om doordeweeks een keer interval te doen, een keer een kleiner rondje en dan in het weekend een lange duurloop.
= 14 km/u, yeah rightquote:Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Je hoort het vik, doel is de halve marathon in anderhalf uur.
Heb een abbo voor 1x per week sporten en van RPM+Spinning groeien mijn bovenbenen gestaag dus ik doe zo nu en dan 1 uur wat anders.quote:Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom een apparaat? Je kunt toch een fitnessmatje op de grond leggen, voeten onder de bank ofzo en dan gaan met die banaan. Ga ik ook doen.
Dat lijkt me een mooi streven!quote:Op maandag 4 april 2011 19:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat zag ik idd al in een schema. Nou we zullen zien hoe het loopt!
. Eerst de 10 km maar eens halen
.
Ahh joh, paar stevige intervaltrainingen en dan loop je dat met 2 vingers in je neusquote:
Ik wil überhaupt weer kunnen lopen.quote:Op maandag 4 april 2011 19:38 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik wil ook weer kunnen hardlopennog steeds een zere hamstring, en het wordt eerder erger, dan beter helaasch
Ik loop de intervaltrainingen voor me uit te schuivenquote:Op maandag 4 april 2011 19:38 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ahh joh, paar stevige intervaltrainingen en dan loop je dat met 2 vingers in je neus
gooi het eruit..quote:Op maandag 4 april 2011 19:40 schreef mango_cream het volgende:
Jongenss... ik heb een klein probleempje...
Heb je die gasten wel eens zien lopen?quote:Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Het wereldrecord op de marathon is toch 2 uur en een paar minuten? Da's nog wel een heel stuk harder!
Ik moet echt eens gaan koken...
Die gratenpakhuizen hebben ook niks om mee te slepen.quote:Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heb je die gasten wel eens zien lopen?
Die rennen een marathon harder dan de meeste van ons überhaupt kunnen sprinten.
Precies. Ik heb heupen en tieten en die wil ik graag behouden. Dan maar iets minder hard lopenquote:Op maandag 4 april 2011 19:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Die gratenpakhuizen hebben ook niks om mee te slepen.
Haha, thaankss!!quote:Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
gooi het eruit..
en welkom hier trouwens
streeftijd voor marathon, onder de 2.5 uur, toch?quote:Op maandag 4 april 2011 19:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies. Ik heb heupen en tieten en die wil ik graag behouden. Dan maar iets minder hard lopen.
Hé, gewoon haar vertellen wat je hier aan ons vertelt. Dat is precies goedquote:Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Haha, thaankss!!![]()
![]()
Het is zo stom... Ik loop sinds kort bij een psycholoog en daarmee heb ik het onder andere
ook over mijn eetgedrag.. Nu had ze me gevraagd een eetdagboekje bij te houden, dit heb
ik ook braaf gedaan, alleen heb ik de écht erge vreetbuidagen eruit gelaten.
Ik heb ook wel tegen haar gezegd dat ik een aantal dagen eruit had gelaten, maar het was
blijkbaar niet zo duidelijk.. (heb ook niet duidelijk gezegd wat dan precies).
Maar het komt erop neer dat ze zei, je hebt geen eetgestoord gedrag want ik zie in je
dagboekje niet dat je hele pakken koek of iets dergelijks naar binnen werkt..
Maar dat zijn juist de dagen die ik eruit had gelaten omdat ik me er zo dood voor schaamde
maar dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt. Hoe moet ik dit haar vertellen zonder dat het net
lijkt alsof ik heb gelogen..? (ik weet dat ik vanaf het begin duidelijker had moeten zijn, maar had tegen haar gezegd: ik heb een aantal dagen eruit gelaten omdat het echt erg was.. maar blijkbaar heeft ze dat niet echt begrepen ofzo)
HELP! Het is niet zo dat ik graag wil dat ik eetgestoord ben, maar wil wel dat ze een eerlijk beeld heeft, maar aan de andere kant schaam ik me dood...
Haha, sorry voor het lange verhaal, maar weet echt niet wat ik moet doen..
Mango Dream? Hahaha, ook leuk, misschien zelfs wel leuker dan mango creamquote:Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow mango-dream...
Noemde ik jou even heel anders... maar bedoelde jou
Ik maak me daar écht nog niet druk om, hoor. Eerst die 10 kms halen, intervaltrainingen doen etc etc.quote:Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
streeftijd voor marathon, onder de 2.5 uur, toch?
Alsnog vertellen?quote:Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Haha, thaankss!!![]()
![]()
Het is zo stom... Ik loop sinds kort bij een psycholoog en daarmee heb ik het onder andere
ook over mijn eetgedrag.. Nu had ze me gevraagd een eetdagboekje bij te houden, dit heb
ik ook braaf gedaan, alleen heb ik de écht erge vreetbuidagen eruit gelaten.
Ik heb ook wel tegen haar gezegd dat ik een aantal dagen eruit had gelaten, maar het was
blijkbaar niet zo duidelijk.. (heb ook niet duidelijk gezegd wat dan precies).
Maar het komt erop neer dat ze zei, je hebt geen eetgestoord gedrag want ik zie in je
dagboekje niet dat je hele pakken koek of iets dergelijks naar binnen werkt..
Maar dat zijn juist de dagen die ik eruit had gelaten omdat ik me er zo dood voor schaamde
maar dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt. Hoe moet ik dit haar vertellen zonder dat het net
lijkt alsof ik heb gelogen..? (ik weet dat ik vanaf het begin duidelijker had moeten zijn, maar had tegen haar gezegd: ik heb een aantal dagen eruit gelaten omdat het echt erg was.. maar blijkbaar heeft ze dat niet echt begrepen ofzo)
HELP! Het is niet zo dat ik graag wil dat ik eetgestoord ben, maar wil wel dat ze een eerlijk beeld heeft, maar aan de andere kant schaam ik me dood...
Haha, sorry voor het lange verhaal, maar weet echt niet wat ik moet doen..
Ik snap het ook niet, ik fiets meestal niet eens met 20 km/u.quote:Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heb je die gasten wel eens zien lopen?
Die rennen een marathon harder dan de meeste van ons überhaupt kunnen sprinten.
Dat ja!quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Hé, gewoon haar vertellen wat je hier aan ons vertelt. Dat is precies goed. Succes!
Kan je d'r e-mailen?
Nou ik zie haar 9 mei pas weer, en emailen vind ik ook zo raar, weet niet eens of ze een mailadres heeft.. Maar als ik het gewoon zo aan haar vertel, komt het dan niet raar over?quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Hé, gewoon haar vertellen wat je hier aan ons vertelt. Dat is precies goed. Succes!
Kan je d'r e-mailen?
hihi schat, als jij een marathon in 2.5 uur loopt dan zwem ik van nederland naar australie volgend jaar,quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik maak me daar écht nog niet druk om, hoor. Eerst die 10 kms halen, intervaltrainingen doen etc etc.
Denk je maar in dat je hier niets mee opschiet (met niets zeggen) en dat ze wel gekkere dingen ziet.quote:Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nou ik zie haar 9 mei pas weer, en emailen vind ik ook zo raar, weet niet eens of ze een mailadres heeft.. Maar als ik het gewoon zo aan haar vertel, komt het dan niet raar over?
Ik baal er echt van, want ik weet dat ik echt problematisch ben met eten, maar ik dacht
dat de beetje erge dagen al erg genoeg waren... En de anderen zijn gewoon beschamend.,.
Daarom kan je het beter wel vertellenquote:Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nou ik zie haar 9 mei pas weer, en emailen vind ik ook zo raar, weet niet eens of ze een mailadres heeft.. Maar als ik het gewoon zo aan haar vertel, komt het dan niet raar over?
Ik baal er echt van, want ik weet dat ik echt problematisch ben met eten, maar ik dacht
dat de beetje erge dagen al erg genoeg waren... En de anderen zijn gewoon beschamend.,.
Ja dat is zo, ik wil alleen niet dat ze een beeld van me krijgt dat ik tegen haar lieg ofzo, wantquote:Op maandag 4 april 2011 19:49 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Alsnog vertellen?
Je komt er voor jezelf,niet om haar een gezellig uur te bezorgen, of om d'r een goed gevoel te geven toch?
Op welke manier kun je het meeste aan de gesprekken met haar hebben? (ik neem aan als je open en eerlijk bent en zij een reeele kijk heeft op jouw eetpatroon).
Ik zou aankaarten dat je het lastig vindt om eerlijk te zijn over je eetgedrag en dat je daarom die dagen eruit hebt gelaten, vanwege schaamte, maar dat dit dus juist de dagen zijn dat je niet zo 'normaal' hebt gegeten, of in ieder geval niet zoals je zou willen. (wat normaal is valt over te twisten, en ook al is het objectief gezien niet gestoord, zolang jij je er niet goed bij voelt ligt er ergens een probleem..)
Doe mij er ook maar 1 (een uitleg dan).quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
Loveli, wil jij me nog een keer uitleggen waarom suiker leidt tot buikvet?
Zo, dát is nou een goeie motivatie!quote:Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
hihi schat, als jij een marathon in 2.5 uur loopt dan zwem ik van nederland naar australie volgend jaar,
quote:Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, ik fiets meestal niet eens met 20 km/u.
Maarja, je moet toch iets hebben om naar te streven.
[..]
Dat ja!
Mensen zijn volgens mij bijna nooit meteen helemaal eerlijk tegen hun psycholoog, dat weten ze heus wel dus dat zal ze je echt niet kwalijk nemen. En wat dan nog, je komt daar niet om het haar naar de zin te maken. Je komt daar voor jezelf, en zij kan je niet helpen zolang je niet eerlijk bent.
-edit- Oh, wat Cali zegt dus eigenlijk...
Dat erbij zeggen, dat je het verzwegen hebt omdat je je schaamde en je niet wilt overkomen als een leugenaar. Echt wat de dames hierboven al zeggen, een psycholoog hoort wel vaker halve waarheden en als je jezelf een plezier wilt doen vertel je de helequote:Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja dat is zo, ik wil alleen niet dat ze een beeld van me krijgt dat ik tegen haar lieg ofzo, want
zo bedoelde ik dat helemaal niet.. Nou heb nog even de tijd om me voor te bereiden om hoe ik het ga zeggen, maar aan de andere kant denk ik weer, ach hoe belangrijk is het nou nog, ga morgen toch naar de dietist..
Ze zal het je heus niet aanrekenen, en zal juist begrip opbrengen (althans dat verwacht je van een psych;)) voor je schaamte en de moeite die je ermee hebt. En dan is het juist des te dapperder dat je het alsnog aankaart! gewoon doen, niet te druk om maken, ik weet zeker dat zij dat ook niet doet!quote:Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja dat is zo, ik wil alleen niet dat ze een beeld van me krijgt dat ik tegen haar lieg ofzo, want
zo bedoelde ik dat helemaal niet.. Nou heb nog even de tijd om me voor te bereiden om hoe ik het ga zeggen, maar aan de andere kant denk ik weer, ach hoe belangrijk is het nou nog, ga morgen toch naar de dietist..
Ja het is gewoon zo lastig, omdat ik eigenlijk wel een persoon ben die "in control" is,quote:Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Mango...
Je schaamt je voor je ' eetbuien ' dan is het al een probleem maar dat weet je.
Volgens mij kan je het beter alsnog vertellen, hoe je ook schaamt.
Schamen hoeft niet, ECHT NIET.
Wil je van die eetbuien af? zo te lezen zijn ze ook wel veilig, even een moment van heerlijk vreten, omdat het kan.
Als je het verteld dan 'kan' het niet meer zomaar.
Maar je erkent het, nu nog een volgende stap! Je kan het!
I'm your personal motivator and inspirator babyquote:Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo, dát is nou een goeie motivatie!.
Ja goed idee, wel stom dat ik nou tot 9 mei moet wachten, normaal is het om de twee weken..quote:Op maandag 4 april 2011 19:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat erbij zeggen, dat je het verzwegen hebt omdat je je schaamde en je niet wilt overkomen als een leugenaar. Echt wat de dames hierboven al zeggen, een psycholoog hoort wel vaker halve waarheden en als je jezelf een plezier wilt doen vertel je de hele
SPOILER: aangepaste atkins-eetdag zoals die voor XM passend zou zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Wellicht kun je haar op een andere manier bereiken? Voel je je wellicht beter.quote:Op maandag 4 april 2011 19:57 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja goed idee, wel stom dat ik nou tot 9 mei moet wachten, normaal is het om de twee weken..
quote:Op maandag 4 april 2011 19:57 schreef sigme het volgende:
6:45 pap (4)
50 ml Romige vla + 175 ml cremefraichekwark met lijnzaad
8:30
2 gebakken eiwit met ham (1)
1/2 brado
3 puntjes quiche (3)
17:30
rolletje rosbief & kaas (1)
19:15 avondeten
Vooraf: 50 gr garnalen, blaadje sla, zure room & mayo (1)
Hoofd: gehaktbrood & broccoli met beetje monchou (4)
Toe: romige vla (4)
======
18 gr kh
======
Beweging: wandelen 1,75km, beesten, rest van de dag het door liefste met de breekhamer geslagen puin lospulken en een eindje verderop gooien.Dat ziet er helemaal niet slecht uit!! Heel goed zelfs!!SPOILER: aangepaste atkins-eetdag zoals die voor XM passend zou zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
You're right... pfff, het is zo stom, want nu ik erover nadenk zit ik gewoon in de ontkenningsfase, en dat zij het dan betiteld als zijnde niet erg of ernstig geeft dan een soort bevestiging van:quote:Op maandag 4 april 2011 19:56 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ze zal het je heus niet aanrekenen, en zal juist begrip opbrengen (althans dat verwacht je van een psych;)) voor je schaamte en de moeite die je ermee hebt. En dan is het juist des te dapperder dat je het alsnog aankaart! gewoon doen, niet te druk om maken, ik weet zeker dat zij dat ook niet doet!
quote:Op maandag 4 april 2011 19:57 schreef sigme het volgende:
6:45 pap (4)
50 ml Romige vla + 175 ml cremefraichekwark met lijnzaad
8:30
2 gebakken eiwit met ham (1)
1/2 brado
3 puntjes quiche (3)
17:30
rolletje rosbief & kaas (1)
19:15 avondeten
Vooraf: 50 gr garnalen, blaadje sla, zure room & mayo (1)
Hoofd: gehaktbrood & broccoli met beetje monchou (4)
Toe: romige vla (4)
======
18 gr kh
======
Beweging: wandelen 1,75km, beesten, rest van de dag het door liefste met de breekhamer geslagen puin lospulken en een eindje verderop gooien.Ziet er goed uitSPOILER: aangepaste atkins-eetdag zoals die voor XM passend zou zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.alleen
komt die quiche je neus nog niet uit?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Das eigenlijk best gek, nu ik erover nadenk. Waarom zou die quiche na 2 dagen je neus uitkome, terwijl de meeste mensen dag in dag uit dezelfde saaie bruine boterham met kaas/worst/... eten...quote:Op maandag 4 april 2011 19:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ziet er goed uitalleen
komt die quiche je neus nog niet uit?
Ja, ik dus ook, ik durf mijn lijstje van vandaag echt niet te posten, haha, maar vanafquote:Op maandag 4 april 2011 19:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Daarom kan je het beter wel vertellenAl is dagelijks lijstjes posten ook al de goede kant op, dat doe ik ook en ik heb al best wat weken geen extreme hoeveelheden meer gegeten. Sociale controle is goed
![]()
Net moest ik nieuwe koffie en kaas enzo halen en ik stond bij het schap van de chocola enzo (tegenover de koffie...), maar ik ben weggelopen!!Ook ik ben zo iemand die alleen het hele pak leeg kan eten (in m'n eentje tenminste)
Het maakt niks uit dat het raar overkomt. Sterker nog, een psych ís er juist om rare dingen (toch!) aan te vertellen. Koffiepraatjes zijn voor de buurvrouwquote:Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Dat is een goed idee, ik heb er een foto van gemaakt met mijn mobiel, haha, mijn printerquote:Op maandag 4 april 2011 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Het maakt niks uit dat het raar overkomt. Sterker nog, een psych ís er juist om rare dingen (toch!) aan te vertellen. Koffiepraatjes zijn voor de buurvrouw.
Print anders je post even uit en neem het 9 mei mee, want het is een keurige verwoording waarin je alle belangrijke aspecten opnoemt. Als je het in een gesprek probeert te zeggen terwijl je het toch al lastig/raar/vervelend vindt om te zeggem, vergeet je heel makkelijk een paar van die dingen te noemen. Sowieso, wél zeggen! Anders hebben de volgende gesprekken weinig zin wanneer je juist dat probleem wil behandelen!
Ik was al begonnenquote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
Loveli, wil jij me nog een keer uitleggen waarom suiker leidt tot buikvet?
Nee, niet helemaal, want het is wetenschappelijk volgens mij ook nog niet 100% opgehelderdquote:Op zondag 3 april 2011 10:34 schreef sigme het volgende:
Loveli, kan je mij nog een keer uiteenzetten waarom suiker speciaal leidt tot buikvet?
Zeker!quote:
quote:Op maandag 4 april 2011 18:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Definitief lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met 2 weetabix, banaan en melk. Bah!
T: appel
L: stoofpot met volkorenbrood
T: 150 gram wortels
D: linzenprut met wortel en spinazie en kokosmelk
T: halve ananas (of die bewaar ik voor morgen)..
T: 2 blokjes chocola. Ananas was niet meer goed.
Ik ben tevreden. Misschien is het zelfs wat aan de magere kant..
Ik ben tevreden met jou.quote:Op maandag 4 april 2011 20:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Nogmaals in de herhaling, mijn lijstje van vandaag:
[..]
ik heb jouw lijstje niet gezien, geloof ik. Even terugkijken!quote:Op maandag 4 april 2011 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik ben tevreden met jou.
Jij vandaag weer met mij?
Ja! Ik vind hem erg netjes!quote:Op maandag 4 april 2011 20:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb jouw lijstje niet gezien, geloof ik. Even terugkijken!
Probeer die van vandaag eens te posten onder een spoiler, om te oefenen? We kennen je toch nietquote:Op maandag 4 april 2011 20:02 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja, ik dus ook, ik durf mijn lijstje van vandaag echt niet te posten, haha, maar vanaf
morgen post ik gewoon elke dag een lijstje, hoe erg die ook is, i swear.. Het is toch ook anders
omdat ik jullie afkeurende blikken dan niet hoef te zien, haha! En toch wel sociale controle,
dus dat is wel fijn!
Denk dat het omentum er ook iets mee te maken heeft, deel van het buikvlies met veel bloedvaten en vetweefsel.quote:Op maandag 4 april 2011 20:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeker!
Suiker, glucose en insuline heb ik redelijk voor de bril, Atkins windt zich er nogal over op. Fructose was wat roestiger. Het ging mij speciaal om de vraag waarom die slechte koolhydraten een voorkeur hebben voor hechten op je buik, maar dan andere "aanzettende" voedingsstoffen.
Maar ik begrijp dat de verklaring daarvoor er niet heel erg is.
ik vind het vooral een heel erg lekker lijstje, niet zo'n mooi lijstje. A, de limonade, B, de boterhammen met suiker, en C de pistoletjes (ik neem aan dat die allemaal wit zijn, nu).quote:Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef Probability het volgende:
O dan wil ik ook!!!
O: schaaltje met stukjes aardbei, banaan en appel (gemaakt door lief huisgenootje vantoen ik zei dat mijn mama altijd de aardbeien in stukjes sneed haha) en 2 geroosterde boterhammen met margerine/halvarine en suiker
L: 2 pistoletjes met oude kaas, mini tomaatjes, ui en een beetje pesto
T: paar handjes ongezouten amandelen, paar kerstomaatjes
D: 2 borden risotto(150g) met oesterzwammen, ui, rode wijn, parmezaansekaas en bleekselderij(1 stengel), 4-5 glazen limonade
T: glaasje karnemelk
Ik denk iets te weinig groenten, genoeg fruit, misschien te veel limonade.
Correct. Anders had ik waarschijnlijk hagelslag genomen ipv suiker.. Pistoletje was inderdaad wit en de risotto ook gewoon normaal. Ik heb nu alleen het idee dat als ik hiervan aan zou komen, het door de risotto komt, maar eigenlijk zit er ook best veel suiker in (ik doe niet aan lowcarben hoor)quote:Op maandag 4 april 2011 20:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het vooral een heel erg lekker lijstje, niet zo'n mooi lijstje. A, de limonade, B, de boterhammen met suiker, en C de pistoletjes (ik neem aan dat die allemaal wit zijn, nu).
Maar je risotto klinkt erg lekker!
En, dan zit je gelijk in de Nederlandse top!quote:Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo, dát is nou een goeie motivatie!.
Oh my god, okee, dit is dus een redelijk slechte dag... maar heb nog veel slechtere gehad helaas.. Waar ik dus echt hele pakken koek en pizza en zooi wegvreet..quote:Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Probeer die van vandaag eens te posten onder een spoiler, om te oefenen? We kennen je toch niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn ideale lijstje: (waar ik naartoe werk)
Bakje magere yoghurt met fruit (of een zelfgemaakte smoothie) en 1 boterham met mager beleg
Tussendoor een handje walnoten
Lunch 2 boterhammen, of salade of soep met een broodje en salade
Tussendoor 2 stuks fruit
Avondeten Turks, een kleine portie
Is dit een beetje haalbaar en gezond om naartoe te gaan?
Karnemelk is lekkerquote:Op maandag 4 april 2011 20:37 schreef Probability het volgende:
Ik heb een nieuwe verslaving, ipv een liter optimel (zoetstoffen: buikpijn!!!) drink ik een liter karnemelk tijdens het studeren!!
Hahaha, augurk!! Nee zonder grappen, het is zoo baggervet en ongezond, ik snapquote:
ja ik was het netje babybell vergeten, dacht al, valt mee, maar die babybell had ik dusquote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vind het nog niet eens zo'n dramatisch lijstje hoor Mango!
Je had ook die hele zak/bak/whatever Quality Street kunnen opeten.
Brood is ok, kaas is vet, maar met mate ok, knakworst is zooi van de bovenste plank, bonbons mag je best eens doen. Maar het lijkt erop dat jouw probleem idd ligt bij het maat houden, wat er aan eten is gaat op. Right?quote:Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Hahaha, augurk!! Nee zonder grappen, het is zoo baggervet en ongezond, ik snap
niet dat ik het mezelf aandoe, en was de babybell vergeten, heb t er nog even bijgezet
Nou mijne ook ongeveer, (alleen dan halve bak B&Jquote:Op maandag 4 april 2011 20:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mijn dramadagen zijn meer zoiets![]()
O: dubbele boterham hagelslag
T: appel
L: dubbele kaas, dubbele ham
T: sinaasappel
T: reep chocolade
D: supermarktpizza
T: bak B&J
T: zakje nootjes
T: mona toetje
Ja, je analyse klopt perfect!!quote:Op maandag 4 april 2011 20:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Brood is ok, kaas is vet, maar met mate ok, knakworst is zooi van de bovenste plank, bonbons mag je best eens doen. Maar het lijkt erop dat jouw probleem idd ligt bij het maat houden, wat er aan eten is gaat op. Right?
Herken je valkuil en gebruik 'em tegen je. Zorg ervoor dat wat je kunt eten ok is en dat er geen zooi is om je aan te vergrijpen. Alshet in huis is eet je het op, dus naar de winkel na het eten en niet vooraf en vers voer in huis halen, wortels knagen tot je oranje bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worteltjes en komkommers enzo? Maar what about je 2 stuks fruit per dag dan?quote:Op maandag 4 april 2011 20:47 schreef Laureline het volgende:
Twee stuks fruit tussendoor als toekomstige T is misschien ook wel wat lastig: door de suikers krijg je juist meer behoefte aan zoet! Ik zou eerder een hartige T 's middags nemen, dan wordt het ook niet zo moeilijk van de troep af te blijven.
Je mag je ook volstoppen met groente hoor! Maar fruit is ook goed voor de vitamines. ALs je googlet kun je fruitsoorten vinden die minder suikers bevatten. Portemonneetip: markt.quote:Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Worteltjes en komkommers enzo? Maar what about je 2 stuks fruit per dag dan?
Het klinkt ook heel logisch eigenlijk.. Alleen het ook daadwerkelijk doen op het moment supreme is lastig.. Ik merk ook vaak dat juist als ik tegen mezelf zeg dat ik iets niet mag, ik het alleen maar meer wil.. Misschien moeten we maar tegen onszelf zeggen dat we geen wortels meer mogen etenquote:Op maandag 4 april 2011 20:53 schreef Laureline het volgende:
Laatst hoorde ik in de auto op de radio ook een psychologe, die zei dat het helemaal niet werkte om bijvoorbeeld als goed voornemen tegen jezelf te zeggen (wat heel veel mensen doen): Ik stop met chips/chocola/snoep eten, omdat je er dan geen plaatsvervangende actie voor had. Iets niet eten werkt gewoon niet.
De oplossing was een andere handeling in plaats van de eetbui bedenken, en dat dan ook doen: bijvoorbeeld iets gezonds eten ipv de zak chips, of, als het ging om afleiding: een boek pakken, vriend bellen, wandeling maken...en als dat gedrag dan een paar keer in de plaats van het eten was gekomen, lukte het veel beter om geen troep te eten. Je bent dan namelijk niet meer bezig met iets niet eten, maar met iets gezonds wel eten/doen, wat veel makkelijker is vol te houden!
Het hoeven niet persé dingen met 2 kcals per ons te zijn hoor! Gewoon een boterham pindakaas kan ook, of crackers filet americain, wat nootjes, ham-augurkrolletjes (hoi Tink!quote:Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Worteltjes en komkommers enzo? Maar what about je 2 stuks fruit per dag dan?
Je kunt hier in de kanaalstraat ook heel goedkoop groente en fruit halen, alleenquote:Op maandag 4 april 2011 20:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag je ook volstoppen met groente hoor! Maar fruit is ook goed voor de vitamines. ALs je googlet kun je fruitsoorten vinden die minder suikers bevatten. Portemonneetip: markt.
Oh dan kan ik beter dus sochtends die 2 stuks fruit nemen en dan smiddags de walnoten,quote:Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef Laureline het volgende:
[..]
Het hoeven niet persé dingen met 2 kcals per ons te zijn hoor! Gewoon een boterham pindakaas kan ook, of crackers filet americain, wat nootjes, ham-augurkrolletjes (hoi Tink!), roggebrood met kaas...die 2 stuks fruit per dag zijn niet echt nodig met genoeg groente hoor! Ikzelf stop de fruit altijd in m'n ontbijt, met veel yoghurt of kwark erbij
O, je komt uit Utreg?quote:Op maandag 4 april 2011 20:59 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Je kunt hier in de kanaalstraat ook heel goedkoop groente en fruit halen, alleen
word ik daar altijd zo raar aangestaard heb ik het gevoel, haha!
Que?quote:Op maandag 4 april 2011 21:01 schreef Probability het volgende:
Voor de genen met partner, zonder kinderen: willen jullie allemaal babies met hem/haar?
Ik grap altijd tegen 'm dat ik wel kindjes wil maken met een donkere meneer, omdat ze vast fantastisch mooie haartjes zouden krijgenquote:Op maandag 4 april 2011 21:01 schreef Probability het volgende:
Voor de genen met partner, zonder kinderen: willen jullie allemaal babies met hem/haar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |