abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 19:32:32 #1
70532 loveli
N
pi_95036457
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1420: Met piercings en onhandige bunnywabses en zulks

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 04-04-2011 19:37:58 ]
crap in = crap out
  maandag 4 april 2011 @ 19:32:59 #2
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_95036497
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:25 schreef loveli het volgende:
Google zegt dat de man met de hamer na 30 km komt, dus dat glycogeenprobleem heb je als het goed is niet.
Ligt er ook maar net aan hoe hard je loopt toch? Meestal is je glycogeen voorraad tussen de 1 en 1,5 uur bij redelijk intensief sporten wel leeg.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_95036569
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zat eerst te denken aan een halve km per les erbij (dus 1,5 km per week), maar ik weet niet zo goed hoe ik dat op de langere termijn handig kan indelen, aangezien ik (zeker als ik aan het werk ben) maar beperkte afstanden kan lopen.
De truc is dan om doordeweeks een keer interval te doen, een keer een kleiner rondje en dan in het weekend een lange duurloop. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 19:34:01 #4
70532 loveli
N
pi_95036576
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:32 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan hoe hard je loopt toch? Meestal is je glycogeen voorraad tussen de 1 en 1,5 uur bij redelijk intensief sporten wel leeg.
Je hoort het vik, doel is de halve marathon in anderhalf uur.
crap in = crap out
  maandag 4 april 2011 @ 19:35:24 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95036685
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

De truc is dan om doordeweeks een keer interval te doen, een keer een kleiner rondje en dan in het weekend een lange duurloop. :)
Dat zag ik idd al in een schema :). Nou we zullen zien hoe het loopt! :). Eerst de 10 km maar eens halen :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 april 2011 @ 19:36:11 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95036739
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Je hoort het vik, doel is de halve marathon in anderhalf uur.
= 14 km/u, yeah right :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_95036804
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom een apparaat? Je kunt toch een fitnessmatje op de grond leggen, voeten onder de bank ofzo en dan gaan met die banaan :P. Ga ik ook doen.
Heb een abbo voor 1x per week sporten en van RPM+Spinning groeien mijn bovenbenen gestaag dus ik doe zo nu en dan 1 uur wat anders.
Dus ik zoek een apparaat daar :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95036809
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat zag ik idd al in een schema :). Nou we zullen zien hoe het loopt! :). Eerst de 10 km maar eens halen :).
Dat lijkt me een mooi streven!
Doe wat je niet durft.
pi_95036853
hoi! :W

leren :W

gaat weer ouderwets hard hier! :o
Ja doei.
  maandag 4 april 2011 @ 19:38:18 #10
277802 _Calimero_
pi_95036890
Ik wil ook weer kunnen hardlopen ;( nog steeds een zere hamstring, en het wordt eerder erger, dan beter helaasch }:|
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 19:38:40 #11
70532 loveli
N
pi_95036920
Oh ja, eten.
crap in = crap out
  maandag 4 april 2011 @ 19:38:56 #12
277802 _Calimero_
pi_95036938
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

= 14 km/u, yeah right :P.
Ahh joh, paar stevige intervaltrainingen en dan loop je dat met 2 vingers in je neus :+
pi_95036955
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:38 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik wil ook weer kunnen hardlopen ;( nog steeds een zere hamstring, en het wordt eerder erger, dan beter helaasch }:|
Ik wil überhaupt weer kunnen lopen. :{
Nog maar 4 weken! *O* *O*
Doe wat je niet durft.
  maandag 4 april 2011 @ 19:39:48 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95036994
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:38 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ahh joh, paar stevige intervaltrainingen en dan loop je dat met 2 vingers in je neus :+
Ik loop de intervaltrainingen voor me uit te schuiven :@. Terwijl ik er echt eens aan zal moeten geloven, wil ik boven de 10 km/u uit komen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_95037083
Jongenss... ik heb een klein probleempje...
  maandag 4 april 2011 @ 19:41:05 #16
277802 _Calimero_
pi_95037093
Die zou ik ook niet in mijn eentje doen hoor, interval.
Daarom wilde ik me bij de triathlon vereniging aanmelden: weer een trainingsgroepje voor wielrennen én intervaltraining (lopen) in groepsverband + trainer doen. Dan doe ik zelf de duurloopjes wel ^O^
  maandag 4 april 2011 @ 19:41:29 #17
277802 _Calimero_
pi_95037116
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:40 schreef mango_cream het volgende:
Jongenss... ik heb een klein probleempje...
gooi het eruit..

en welkom hier trouwens ;)

Edit: er staat opeens een andere man met hamer op het plaatje!
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 19:42:37 #18
70532 loveli
N
pi_95037193
Andere hamer ook.
crap in = crap out
pi_95037196
Het wereldrecord op de marathon is toch 2 uur en een paar minuten? Da's nog wel een heel stuk harder! :P

Ik moet echt eens gaan koken...
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 4 april 2011 @ 19:42:57 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95037222
Ow mango-dream...
Noemde ik jou even heel anders... maar bedoelde jou :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95037245
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Het wereldrecord op de marathon is toch 2 uur en een paar minuten? Da's nog wel een heel stuk harder! :P

Ik moet echt eens gaan koken...
Heb je die gasten wel eens zien lopen? :D
Die rennen een marathon harder dan de meeste van ons überhaupt kunnen sprinten. :D
Doe wat je niet durft.
pi_95037317
Ik zag fok niet-mobiel en ik deed van zo
Wat lelijk die blokjes
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 19:44:35 #23
70532 loveli
N
pi_95037344
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Die rennen een marathon harder dan de meeste van ons überhaupt kunnen sprinten. :D
Die gratenpakhuizen hebben ook niks om mee te slepen.
crap in = crap out
  maandag 4 april 2011 @ 19:45:13 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95037389
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Die gratenpakhuizen hebben ook niks om mee te slepen.
Precies. Ik heb heupen en tieten en die wil ik graag behouden. Dan maar iets minder hard lopen :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_95037468
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

gooi het eruit..

en welkom hier trouwens ;)
Haha, thaankss!! :) :)

Het is zo stom... Ik loop sinds kort bij een psycholoog en daarmee heb ik het onder andere
ook over mijn eetgedrag.. Nu had ze me gevraagd een eetdagboekje bij te houden, dit heb
ik ook braaf gedaan, alleen heb ik de écht erge vreetbuidagen eruit gelaten.
Ik heb ook wel tegen haar gezegd dat ik een aantal dagen eruit had gelaten, maar het was
blijkbaar niet zo duidelijk.. (heb ook niet duidelijk gezegd wat dan precies).

Maar het komt erop neer dat ze zei, je hebt geen eetgestoord gedrag want ik zie in je
dagboekje niet dat je hele pakken koek of iets dergelijks naar binnen werkt..

Maar dat zijn juist de dagen die ik eruit had gelaten omdat ik me er zo dood voor schaamde
maar dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt. Hoe moet ik dit haar vertellen zonder dat het net
lijkt alsof ik heb gelogen..? (ik weet dat ik vanaf het begin duidelijker had moeten zijn, maar had tegen haar gezegd: ik heb een aantal dagen eruit gelaten omdat het echt erg was.. maar blijkbaar heeft ze dat niet echt begrepen ofzo)

HELP! Het is niet zo dat ik graag wil dat ik eetgestoord ben, maar wil wel dat ze een eerlijk beeld heeft, maar aan de andere kant schaam ik me dood...

Haha, sorry voor het lange verhaal, maar weet echt niet wat ik moet doen..
pi_95037486
Lijstjeeeeh:
O: dubbele boterham pindakaas
B/S: 12 km fietsen
T: appel
L: dubbele boterham kaas, dubbele ham
T: 2 plakjes roggebrood
B/S: 12 km fietsen
D: gegrillde hamburger met salade met honing-mosterddressing en gekookte aardappels (wilde eigenlijk bakken in de oven, maar de combimagnetron had er tijdelijk geen zin in. Hij is dus niet echt kaduuk)
T: bakje griekse yoghurt met een lepel jam een sinaasappel!
T: mininepmagnum
  maandag 4 april 2011 @ 19:46:41 #27
277802 _Calimero_
pi_95037489
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Precies. Ik heb heupen en tieten en die wil ik graag behouden. Dan maar iets minder hard lopen :+.
streeftijd voor marathon, onder de 2.5 uur, toch?
pi_95037613
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Het is zo stom... Ik loop sinds kort bij een psycholoog en daarmee heb ik het onder andere
ook over mijn eetgedrag.. Nu had ze me gevraagd een eetdagboekje bij te houden, dit heb
Ik heb ook wel tegen haar gezegd dat ik een aantal dagen eruit had gelaten, maar het was

Maar het komt erop neer dat ze zei, je hebt geen eetgestoord gedrag want ik zie in je

Maar dat zijn juist de dagen die ik eruit had gelaten omdat ik me er zo dood voor schaamde
maar dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt. Hoe moet ik dit haar vertellen zonder dat het net
lijkt alsof ik heb gelogen..? (ik weet dat ik vanaf het begin duidelijker had moeten zijn, maar had tegen haar gezegd: ik heb een aantal dagen eruit gelaten omdat het echt erg was.. maar blijkbaar heeft ze dat niet echt begrepen ofzo)

HELP! Het is niet zo dat ik graag wil dat ik eetgestoord ben, maar wil wel dat ze een eerlijk beeld heeft, maar aan de andere kant schaam ik me dood...

Hé, gewoon haar vertellen wat je hier aan ons vertelt. Dat is precies goed ^O^. Succes!

Kan je d'r e-mailen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95037642
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow mango-dream...
Noemde ik jou even heel anders... maar bedoelde jou :D
Mango Dream? Hahaha, ook leuk, misschien zelfs wel leuker dan mango cream :P
pi_95037646
Loveli, wil jij me nog een keer uitleggen waarom suiker leidt tot buikvet?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 april 2011 @ 19:48:53 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95037654
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

streeftijd voor marathon, onder de 2.5 uur, toch?
Ik maak me daar écht nog niet druk om, hoor. Eerst die 10 kms halen, intervaltrainingen doen etc etc.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 april 2011 @ 19:49:35 #32
277802 _Calimero_
pi_95037702
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Alsnog vertellen?
Je komt er voor jezelf,niet om haar een gezellig uur te bezorgen, of om d'r een goed gevoel te geven toch?
Op welke manier kun je het meeste aan de gesprekken met haar hebben? (ik neem aan als je open en eerlijk bent en zij een reeele kijk heeft op jouw eetpatroon).

Ik zou aankaarten dat je het lastig vindt om eerlijk te zijn over je eetgedrag en dat je daarom die dagen eruit hebt gelaten, vanwege schaamte, maar dat dit dus juist de dagen zijn dat je niet zo 'normaal' hebt gegeten, of in ieder geval niet zoals je zou willen. (wat normaal is valt over te twisten, en ook al is het objectief gezien niet gestoord, zolang jij je er niet goed bij voelt ligt er ergens een probleem..)
pi_95037766
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, ik fiets meestal niet eens met 20 km/u. :')
Maarja, je moet toch iets hebben om naar te streven.

quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Hé, gewoon haar vertellen wat je hier aan ons vertelt. Dat is precies goed ^O^. Succes!

Kan je d'r e-mailen?
Dat ja!
Mensen zijn volgens mij bijna nooit meteen helemaal eerlijk tegen hun psycholoog, dat weten ze heus wel dus dat zal ze je echt niet kwalijk nemen. En wat dan nog, je komt daar niet om het haar naar de zin te maken. Je komt daar voor jezelf, en zij kan je niet helpen zolang je niet eerlijk bent.
-edit- Oh, wat Cali zegt dus eigenlijk...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_95037792
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan je d'r e-mailen?
Nou ik zie haar 9 mei pas weer, en emailen vind ik ook zo raar, weet niet eens of ze een mailadres heeft.. Maar als ik het gewoon zo aan haar vertel, komt het dan niet raar over?
Ik baal er echt van, want ik weet dat ik echt problematisch ben met eten, maar ik dacht
dat de beetje erge dagen al erg genoeg waren... En de anderen zijn gewoon beschamend.,.
  maandag 4 april 2011 @ 19:51:03 #35
277802 _Calimero_
pi_95037835
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik maak me daar écht nog niet druk om, hoor. Eerst die 10 kms halen, intervaltrainingen doen etc etc.
hihi schat, als jij een marathon in 2.5 uur loopt dan zwem ik van nederland naar australie volgend jaar, :P

Jij zei 'dan maar ietsjes langzamer' en ietsjes langzamer dan het wereldrecord is natuurlijk nog steeds buitensporig hard, dus vandaar mijn opmerking ;)
  maandag 4 april 2011 @ 19:51:59 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95037901
Mango...

Je schaamt je voor je ' eetbuien ' dan is het al een probleem maar dat weet je.
Volgens mij kan je het beter alsnog vertellen, hoe je ook schaamt.
Schamen hoeft niet, ECHT NIET.
Wil je van die eetbuien af? zo te lezen zijn ze ook wel veilig, even een moment van heerlijk vreten, omdat het kan.
Als je het verteld dan 'kan' het niet meer zomaar.

Maar je erkent het, nu nog een volgende stap! Je kan het!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95037913
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Nou ik zie haar 9 mei pas weer, en emailen vind ik ook zo raar, weet niet eens of ze een mailadres heeft.. Maar als ik het gewoon zo aan haar vertel, komt het dan niet raar over?
Ik baal er echt van, want ik weet dat ik echt problematisch ben met eten, maar ik dacht
dat de beetje erge dagen al erg genoeg waren... En de anderen zijn gewoon beschamend.,.
Denk je maar in dat je hier niets mee opschiet (met niets zeggen) en dat ze wel gekkere dingen ziet.
pi_95037958
quote:

[..]

Daarom kan je het beter wel vertellen ^O^ Al is dagelijks lijstjes posten ook al de goede kant op, dat doe ik ook en ik heb al best wat weken geen extreme hoeveelheden meer gegeten. Sociale controle is goed ;)

Net moest ik nieuwe koffie en kaas enzo halen en ik stond bij het schap van de chocola enzo (tegenover de koffie...), maar ik ben weggelopen!! :s) Ook ik ben zo iemand die alleen het hele pak leeg kan eten (in m'n eentje tenminste)
pi_95037997
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:49 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Alsnog vertellen?
Je komt er voor jezelf,niet om haar een gezellig uur te bezorgen, of om d'r een goed gevoel te geven toch?
Op welke manier kun je het meeste aan de gesprekken met haar hebben? (ik neem aan als je open en eerlijk bent en zij een reeele kijk heeft op jouw eetpatroon).

Ik zou aankaarten dat je het lastig vindt om eerlijk te zijn over je eetgedrag en dat je daarom die dagen eruit hebt gelaten, vanwege schaamte, maar dat dit dus juist de dagen zijn dat je niet zo 'normaal' hebt gegeten, of in ieder geval niet zoals je zou willen. (wat normaal is valt over te twisten, en ook al is het objectief gezien niet gestoord, zolang jij je er niet goed bij voelt ligt er ergens een probleem..)
Ja dat is zo, ik wil alleen niet dat ze een beeld van me krijgt dat ik tegen haar lieg ofzo, want
zo bedoelde ik dat helemaal niet.. Nou heb nog even de tijd om me voor te bereiden om hoe ik het ga zeggen, maar aan de andere kant denk ik weer, ach hoe belangrijk is het nou nog, ga morgen toch naar de dietist..
pi_95038007
quote:
5s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
Doe mij er ook maar 1 (een uitleg dan).
  maandag 4 april 2011 @ 19:53:35 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95038028
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

hihi schat, als jij een marathon in 2.5 uur loopt dan zwem ik van nederland naar australie volgend jaar, :P
Zo, dát is nou een goeie motivatie! :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_95038108
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, ik fiets meestal niet eens met 20 km/u. :')
Maarja, je moet toch iets hebben om naar te streven.

[..]

Dat ja!
Mensen zijn volgens mij bijna nooit meteen helemaal eerlijk tegen hun psycholoog, dat weten ze heus wel dus dat zal ze je echt niet kwalijk nemen. En wat dan nog, je komt daar niet om het haar naar de zin te maken. Je komt daar voor jezelf, en zij kan je niet helpen zolang je niet eerlijk bent.
-edit- Oh, wat Cali zegt dus eigenlijk...
:) :) Thanks, ja ik vind het lastig omdat ik gewoon niet als oneerlijk te boek wil staan, maar ik heb ook niet bewust gelogen, ik dacht alleen dat ze zou begrijpen dat de dagen die ik eruit had gelaten de ergste dagen waren, dat had ik ook gezegd, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg..
pi_95038110
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ja dat is zo, ik wil alleen niet dat ze een beeld van me krijgt dat ik tegen haar lieg ofzo, want
zo bedoelde ik dat helemaal niet.. Nou heb nog even de tijd om me voor te bereiden om hoe ik het ga zeggen, maar aan de andere kant denk ik weer, ach hoe belangrijk is het nou nog, ga morgen toch naar de dietist..
Dat erbij zeggen, dat je het verzwegen hebt omdat je je schaamde en je niet wilt overkomen als een leugenaar. Echt wat de dames hierboven al zeggen, een psycholoog hoort wel vaker halve waarheden en als je jezelf een plezier wilt doen vertel je de hele :Y
  maandag 4 april 2011 @ 19:56:05 #44
277802 _Calimero_
pi_95038209
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ze zal het je heus niet aanrekenen, en zal juist begrip opbrengen (althans dat verwacht je van een psych;)) voor je schaamte en de moeite die je ermee hebt. En dan is het juist des te dapperder dat je het alsnog aankaart! gewoon doen, niet te druk om maken, ik weet zeker dat zij dat ook niet doet!
pi_95038226
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Mango...

Je schaamt je voor je ' eetbuien ' dan is het al een probleem maar dat weet je.
Volgens mij kan je het beter alsnog vertellen, hoe je ook schaamt.
Schamen hoeft niet, ECHT NIET.
Wil je van die eetbuien af? zo te lezen zijn ze ook wel veilig, even een moment van heerlijk vreten, omdat het kan.
Als je het verteld dan 'kan' het niet meer zomaar.

Maar je erkent het, nu nog een volgende stap! Je kan het!
Ja het is gewoon zo lastig, omdat ik eigenlijk wel een persoon ben die "in control" is,
en daarom maakt het dit nog extra erg, maar ja ik ben ook niet voor niets haar hulp gaan zoeken,
maar ik schaam me gewoon echt heel erg, ook al zou ik dat niet moeten, tenminste tegenover mijn eigen psycholoog..
  maandag 4 april 2011 @ 19:56:54 #46
277802 _Calimero_
pi_95038277
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

I'm your personal motivator and inspirator baby 8-)
pi_95038316
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat erbij zeggen, dat je het verzwegen hebt omdat je je schaamde en je niet wilt overkomen als een leugenaar. Echt wat de dames hierboven al zeggen, een psycholoog hoort wel vaker halve waarheden en als je jezelf een plezier wilt doen vertel je de hele :Y
Ja goed idee, wel stom dat ik nou tot 9 mei moet wachten, normaal is het om de twee weken..
pi_95038326
6:45 pap (4)
50 ml Romige vla + 175 ml cremefraichekwark met lijnzaad

8:30
2 gebakken eiwit met ham (1)

1/2 brado
3 puntjes quiche (3)

17:30
rolletje rosbief & kaas (1)

19:15 avondeten
Vooraf: 50 gr garnalen, blaadje sla, zure room & mayo (1)
Hoofd: gehaktbrood & broccoli met beetje monchou (4)
Toe: romige vla (4)
======
18 gr kh
======

Beweging: wandelen 1,75km, beesten, rest van de dag het door liefste met de breekhamer geslagen puin lospulken en een eindje verderop gooien.

SPOILER: aangepaste atkins-eetdag zoals die voor XM passend zou zijn
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95038387
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:57 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ja goed idee, wel stom dat ik nou tot 9 mei moet wachten, normaal is het om de twee weken..
Wellicht kun je haar op een andere manier bereiken? Voel je je wellicht beter.
  maandag 4 april 2011 @ 19:58:36 #50
277802 _Calimero_
pi_95038389
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 19:57 schreef sigme het volgende:

1/2 brado
3 puntjes quiche (3)

======
18 gr kh
======

Beweging: wandelen 1,75km, beesten, rest van de dag het door liefste met de breekhamer geslagen puin lospulken en een eindje verderop gooien.

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er helemaal niet slecht uit!! Heel goed zelfs!!
pi_95038408
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:56 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ze zal het je heus niet aanrekenen, en zal juist begrip opbrengen (althans dat verwacht je van een psych;)) voor je schaamte en de moeite die je ermee hebt. En dan is het juist des te dapperder dat je het alsnog aankaart! gewoon doen, niet te druk om maken, ik weet zeker dat zij dat ook niet doet!
You're right... pfff, het is zo stom, want nu ik erover nadenk zit ik gewoon in de ontkenningsfase, en dat zij het dan betiteld als zijnde niet erg of ernstig geeft dan een soort bevestiging van:
zie je wel, valt best mee... Terwijl ik weet dat het niet zo is..
pi_95038448
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 19:57 schreef sigme het volgende:

1/2 brado
3 puntjes quiche (3)

======
18 gr kh
======

Ziet er goed uit :Y alleen :@ komt die quiche je neus nog niet uit?
  maandag 4 april 2011 @ 20:00:19 #53
277802 _Calimero_
pi_95038515
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :Y alleen :@ komt die quiche je neus nog niet uit?
Das eigenlijk best gek, nu ik erover nadenk. Waarom zou die quiche na 2 dagen je neus uitkome, terwijl de meeste mensen dag in dag uit dezelfde saaie bruine boterham met kaas/worst/... eten... :?
pi_95038705
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daarom kan je het beter wel vertellen ^O^ Al is dagelijks lijstjes posten ook al de goede kant op, dat doe ik ook en ik heb al best wat weken geen extreme hoeveelheden meer gegeten. Sociale controle is goed ;)

Net moest ik nieuwe koffie en kaas enzo halen en ik stond bij het schap van de chocola enzo (tegenover de koffie...), maar ik ben weggelopen!! :s) Ook ik ben zo iemand die alleen het hele pak leeg kan eten (in m'n eentje tenminste)
Ja, ik dus ook, ik durf mijn lijstje van vandaag echt niet te posten, haha, maar vanaf
morgen post ik gewoon elke dag een lijstje, hoe erg die ook is, i swear.. Het is toch ook anders
omdat ik jullie afkeurende blikken dan niet hoef te zien, haha! En toch wel sociale controle,
dus dat is wel fijn!
pi_95038719
quote:

[..]

Het maakt niks uit dat het raar overkomt. Sterker nog, een psych ís er juist om rare dingen (toch!) aan te vertellen. Koffiepraatjes zijn voor de buurvrouw ;).

Print anders je post even uit en neem het 9 mei mee, want het is een keurige verwoording waarin je alle belangrijke aspecten opnoemt. Als je het in een gesprek probeert te zeggen terwijl je het toch al lastig/raar/vervelend vindt om te zeggem, vergeet je heel makkelijk een paar van die dingen te noemen. Sowieso, wél zeggen! Anders hebben de volgende gesprekken weinig zin wanneer je juist dat probleem wil behandelen!
pi_95038970
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Het maakt niks uit dat het raar overkomt. Sterker nog, een psych ís er juist om rare dingen (toch!) aan te vertellen. Koffiepraatjes zijn voor de buurvrouw ;).

Print anders je post even uit en neem het 9 mei mee, want het is een keurige verwoording waarin je alle belangrijke aspecten opnoemt. Als je het in een gesprek probeert te zeggen terwijl je het toch al lastig/raar/vervelend vindt om te zeggem, vergeet je heel makkelijk een paar van die dingen te noemen. Sowieso, wél zeggen! Anders hebben de volgende gesprekken weinig zin wanneer je juist dat probleem wil behandelen!
Dat is een goed idee, ik heb er een foto van gemaakt met mijn mobiel, haha, mijn printer
zorgt ervoor dat mijn computer vastloopt, heel irritant!
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 20:06:30 #57
70532 loveli
N
pi_95038983
quote:
5s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
Ik was al begonnen ;)
quote:
5s.gif Op zondag 3 april 2011 10:34 schreef sigme het volgende:
Loveli, kan je mij nog een keer uiteenzetten waarom suiker speciaal leidt tot buikvet?
Nee, niet helemaal, want het is wetenschappelijk volgens mij ook nog niet 100% opgehelderd ;)

Als je suiker eet reageert de alvleesklier met insuline om je bloedsuiker te normaliseren. Maar wat doet insuline met de suikers? Insuline zorgt ervoor dat lichaamscellen suiker glucose makkelijk opnemen, zodat ze het kunnen gebruiken voor de verbranding. In de cel zitten mitochondrien, dat zijn fabriekjes die van glucose energie maken. Als er geen energie nodig is, wordt de glucose opgeslagen als glycogeen of vet. Glycogeen in de spieren en de lever als energievoorraad, als dat vol zit => vetopslag. De hersenen hebben geen glycogeenvoorraad zoals de spieren, daar kun je de eerste dagen van low carb last van krijgen, dat je lichaam niet gewend is andere dingen aan te spreken dan carbs om alles op peil te houden.

Glucose is de vorm van suiker waar je lichaam wat mee kan. Tafelsuiker bestaat uit 50% glucose en 50% fructose. Dus de helft wordt direct in je bloed opgenomen (suiker => darmen => bloed => bloedsuiker omhoog). Fructose gaan we zo op verder.

Normaal voer bevat niet zoveel pure glucose als snoep enzo. De hoeveelheid insuline is afgestemd op een verwachting van een gestage stroom, niet van een korte toevoer. Daardoor maken we te veel insuline aan => glucose weggewerkt (opgeslagen in de cellen, bloedsuiker naar beneden) en dan is de glucose opeens op. Lolly op, pak koekjes leeg, je kent het wel. Er is nog wel insuline, waardoor het bloedsuiker daalt (remember, insuline zorgt ervoor dat cellen glucose opnemen, als we dat niet verbruiken slaan we het op als vet).

Waar je vet opslaat is afhankelijk van aanleg en hormonen. Maar.. insuline is ook een hormoon en als je het over vetopslag hebt, speelt insuline een cruciale rol. Verder is insuline groeihormoon.

Suiker en bloedsuikerschommelingen zijn nu duidelijk. Wat is het dan met buikver? Kan klok - klepel zijn. Ik meen me te herinneren dat een van de redenen dat buikvet daar zit is, omdat er juist veel insuline lokaal beschikbaar is, maar dat kan een ongefundeerde aanname zijn. In ieder geval is de eerste plek waar voedingsstoffen in je bloed komen, de bloedvaten bij de darmen.

Nu fructose.
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/03/090303123802.htm
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/2/1/5
Fructose zorgt voor insulineresistentie. Hoe precies is nog niet helemaal bekend (wellicht in een van de links die ik klakkeloos heb gedumpt). Verder wordt fructose niet door insuline verwerkt, maar direct door de lever en wordt daar opgeslagen als glycogeen. Alcoholisten hebben leververvetting, fructose zorgt daar ook voor. De lever kan een gram of 20-50 fructose aan, geen probleem. In slechte voeding zit 200 gram fructose (remember, tafelsuiker = half fructose). Verder zit in veel zooi glucose-fructosestroop. Fructose smaakt zoeter dan suiker, is makkelijk te verwerken en je verzadigingsgevoel doet het niet. Dus je eet meer.

Insulineresistentie: Cellen worden minder gevoelig voor insuline, waardoor suiker minder goed wordt opgenomen, waardoor meer insuline wordt geproduceerd.
Op de lange termijn produceren de eilandjes van langerhand zoveel insuline dat ze overwerkt raken en ermee kappen, dus geen insuline meer en helemaal slechte regulering vam bloedsuiker.

Eens kijken, google op "metabool syndroom" of "syndrome X" voor nog meer info.

Verder gaat vetweefsel indien zeer aanwezig zelf hormonen produceren, vetweefsel => laaggradige ontsteking (dus je immuunsysteem staat onder druk). Googelen op interleukine-6 en TNF-alfa is ook leuk, daar wordt uitgelegd dat sporten goed voor je is.

Genoeg voor nu? ;)
crap in = crap out
pi_95039484
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:06 schreef loveli het volgende:

Genoeg voor nu? ;)
Zeker!

Suiker, glucose en insuline heb ik redelijk voor de bril, Atkins windt zich er nogal over op ;). Fructose was wat roestiger. Het ging mij speciaal om de vraag waarom die slechte koolhydraten een voorkeur hebben voor hechten op je buik, maar dan andere "aanzettende" voedingsstoffen.
Maar ik begrijp dat de verklaring daarvoor er niet heel erg is.
pi_95040007
Nogmaals in de herhaling, mijn lijstje van vandaag:

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Definitief lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met 2 weetabix, banaan en melk. Bah!
L: stoofpot met volkorenbrood
T: 150 gram wortels
D: linzenprut met wortel en spinazie en kokosmelk
T: halve ananas (of die bewaar ik voor morgen)..

T: 2 blokjes chocola. Ananas was niet meer goed.
Ik ben tevreden. Misschien is het zelfs wat aan de magere kant..
pi_95040073
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_95040168
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Nogmaals in de herhaling, mijn lijstje van vandaag:

[..]

Ik ben tevreden met jou.
Jij vandaag weer met mij? :P
pi_95040260
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik ben tevreden met jou.
Jij vandaag weer met mij? :P
ik heb jouw lijstje niet gezien, geloof ik. Even terugkijken!
pi_95040333
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik heb jouw lijstje niet gezien, geloof ik. Even terugkijken!
Ja! Ik vind hem erg netjes!
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 20:27:16 #64
70532 loveli
N
pi_95040521
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:02 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ja, ik dus ook, ik durf mijn lijstje van vandaag echt niet te posten, haha, maar vanaf
morgen post ik gewoon elke dag een lijstje, hoe erg die ook is, i swear.. Het is toch ook anders
omdat ik jullie afkeurende blikken dan niet hoef te zien, haha! En toch wel sociale controle,
dus dat is wel fijn!
Probeer die van vandaag eens te posten onder een spoiler, om te oefenen? We kennen je toch niet ;)
crap in = crap out
pi_95040549
O dan wil ik ook!!!
O: schaaltje met stukjes aardbei, banaan en appel (gemaakt door lief huisgenootje van O+ toen ik zei dat mijn mama altijd de aardbeien in stukjes sneed haha) en 2 geroosterde boterhammen met margerine/halvarine en suiker
L: 2 pistoletjes met oude kaas, mini tomaatjes, ui en een beetje pesto
T: paar handjes ongezouten amandelen, paar kerstomaatjes
D: 2 borden risotto(150g) met oesterzwammen, ui, rode wijn, parmezaansekaas en bleekselderij(1 stengel), 4-5 glazen limonade
T: glaasje karnemelk

Ik denk iets te weinig groenten, genoeg fruit, misschien te veel limonade.
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 20:29:03 #66
70532 loveli
N
pi_95040645
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeker!

Suiker, glucose en insuline heb ik redelijk voor de bril, Atkins windt zich er nogal over op ;). Fructose was wat roestiger. Het ging mij speciaal om de vraag waarom die slechte koolhydraten een voorkeur hebben voor hechten op je buik, maar dan andere "aanzettende" voedingsstoffen.
Maar ik begrijp dat de verklaring daarvoor er niet heel erg is.
Denk dat het omentum er ook iets mee te maken heeft, deel van het buikvlies met veel bloedvaten en vetweefsel.
crap in = crap out
pi_95040724
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja! Ik vind hem erg netjes!
B-)
pi_95040869
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef Probability het volgende:
O dan wil ik ook!!!
O: schaaltje met stukjes aardbei, banaan en appel (gemaakt door lief huisgenootje van O+ toen ik zei dat mijn mama altijd de aardbeien in stukjes sneed haha) en 2 geroosterde boterhammen met margerine/halvarine en suiker
L: 2 pistoletjes met oude kaas, mini tomaatjes, ui en een beetje pesto
T: paar handjes ongezouten amandelen, paar kerstomaatjes
D: 2 borden risotto(150g) met oesterzwammen, ui, rode wijn, parmezaansekaas en bleekselderij(1 stengel), 4-5 glazen limonade
T: glaasje karnemelk

Ik denk iets te weinig groenten, genoeg fruit, misschien te veel limonade.
ik vind het vooral een heel erg lekker lijstje, niet zo'n mooi lijstje. A, de limonade, B, de boterhammen met suiker, en C de pistoletjes (ik neem aan dat die allemaal wit zijn, nu).

Maar je risotto klinkt erg lekker!
pi_95041051
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind het vooral een heel erg lekker lijstje, niet zo'n mooi lijstje. A, de limonade, B, de boterhammen met suiker, en C de pistoletjes (ik neem aan dat die allemaal wit zijn, nu).

Maar je risotto klinkt erg lekker!
Correct. Anders had ik waarschijnlijk hagelslag genomen ipv suiker.. Pistoletje was inderdaad wit en de risotto ook gewoon normaal. Ik heb nu alleen het idee dat als ik hiervan aan zou komen, het door de risotto komt, maar eigenlijk zit er ook best veel suiker in (ik doe niet aan lowcarben hoor)
pi_95041215
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En, dan zit je gelijk in de Nederlandse top! B-)
Doe wat je niet durft.
pi_95041236
Ik heb een nieuwe verslaving, ipv een liter optimel (zoetstoffen: buikpijn!!!) drink ik een liter karnemelk tijdens het studeren :9~!!
pi_95041320
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Probeer die van vandaag eens te posten onder een spoiler, om te oefenen? We kennen je toch niet ;)
Oh my god, okee, dit is dus een redelijk slechte dag... maar heb nog veel slechtere gehad helaas.. Waar ik dus echt hele pakken koek en pizza en zooi wegvreet.. :'( Hopelijk morgen een veel betere...

SPOILER
Mijn ideale lijstje: (waar ik naartoe werk)

Bakje magere yoghurt met fruit (of een zelfgemaakte smoothie) en 1 boterham met mager beleg
Tussendoor een handje walnoten
Lunch 2 boterhammen, of salade of soep met een broodje en salade
Tussendoor 2 stuks fruit
Avondeten Turks, een kleine portie

Is dit een beetje haalbaar en gezond om naartoe te gaan?
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 20:40:49 #73
70532 loveli
N
pi_95041490
Ik mis in ieder geval groente :+
crap in = crap out
pi_95041506
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:37 schreef Probability het volgende:
Ik heb een nieuwe verslaving, ipv een liter optimel (zoetstoffen: buikpijn!!!) drink ik een liter karnemelk tijdens het studeren :9~!!
Karnemelk is lekker :9
pi_95041517
Ik vind het nog niet eens zo'n dramatisch lijstje hoor Mango!
Je had ook die hele zak/bak/whatever Quality Street kunnen opeten. :)
Doe wat je niet durft.
pi_95041546
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:40 schreef loveli het volgende:
Ik mis in ieder geval groente :+
Hahaha, augurk!! Nee zonder grappen, het is zoo baggervet en ongezond, ik snap
niet dat ik het mezelf aandoe, en was de babybell vergeten, heb t er nog even bijgezet :@
pi_95041595
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vind het nog niet eens zo'n dramatisch lijstje hoor Mango!
Je had ook die hele zak/bak/whatever Quality Street kunnen opeten. :)
ja ik was het netje babybell vergeten, dacht al, valt mee, maar die babybell had ik dus
uit mijn geheugen gewist..
pi_95041861
Mijn dramadagen zijn meer zoiets :+
O: dubbele boterham hagelslag
L: dubbele kaas, dubbele ham
T: sinaasappel
T: reep chocolade
D: supermarktpizza
T: bak B&J
T: zakje nootjes
T: mona toetje
:')
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 20:47:12 #79
70532 loveli
N
pi_95041937
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:41 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Hahaha, augurk!! Nee zonder grappen, het is zoo baggervet en ongezond, ik snap
niet dat ik het mezelf aandoe, en was de babybell vergeten, heb t er nog even bijgezet :@
Brood is ok, kaas is vet, maar met mate ok, knakworst is zooi van de bovenste plank, bonbons mag je best eens doen. Maar het lijkt erop dat jouw probleem idd ligt bij het maat houden, wat er aan eten is gaat op. Right?

Herken je valkuil en gebruik 'em tegen je. Zorg ervoor dat wat je kunt eten ok is en dat er geen zooi is om je aan te vergrijpen. Alshet in huis is eet je het op, dus naar de winkel na het eten en niet vooraf en vers voer in huis halen, wortels knagen tot je oranje bent.
crap in = crap out
pi_95042000
Twee stuks fruit tussendoor als toekomstige T is misschien ook wel wat lastig: door de suikers krijg je juist meer behoefte aan zoet! Ik zou eerder een hartige T 's middags nemen, dan wordt het ook niet zo moeilijk van de troep af te blijven.
pi_95042014
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mijn dramadagen zijn meer zoiets :+
O: dubbele boterham hagelslag
L: dubbele kaas, dubbele ham
T: sinaasappel
T: reep chocolade
D: supermarktpizza
T: bak B&J
T: zakje nootjes
T: mona toetje
:')
Nou mijne ook ongeveer, (alleen dan halve bak B&J :P ) dit was dus nog een redelijke dag..
Het grootste probleem is dat ik gewoon elke dag zo slecht eet, en ik WEET dat het slecht is,
ik snap niet waarom ik het mezelf aan doe..

Maar ik vind het zooo fijn dat jullie hetzelfde hebben, haha!
pi_95042033
Sperziebonen uit blik, of diepvriesspinazie, is anders ook prima om vreetbuien in de kiem te smoren hoor (8>
pi_95042129
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]

Brood is ok, kaas is vet, maar met mate ok, knakworst is zooi van de bovenste plank, bonbons mag je best eens doen. Maar het lijkt erop dat jouw probleem idd ligt bij het maat houden, wat er aan eten is gaat op. Right?

Herken je valkuil en gebruik 'em tegen je. Zorg ervoor dat wat je kunt eten ok is en dat er geen zooi is om je aan te vergrijpen. Alshet in huis is eet je het op, dus naar de winkel na het eten en niet vooraf en vers voer in huis halen, wortels knagen tot je oranje bent.
Ja, je analyse klopt perfect!! :P Maakt niet uit, al is het een zak appels, het gaat gewoon op!
Voor je naar de supermarkt gaat iets eten is wel een slim idee, anders haal ik me toch een zooi..

SPOILER
pi_95042192
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 20:47 schreef Laureline het volgende:
Twee stuks fruit tussendoor als toekomstige T is misschien ook wel wat lastig: door de suikers krijg je juist meer behoefte aan zoet! Ik zou eerder een hartige T 's middags nemen, dan wordt het ook niet zo moeilijk van de troep af te blijven.
Worteltjes en komkommers enzo? Maar what about je 2 stuks fruit per dag dan?
pi_95042401
Laatst hoorde ik in de auto op de radio ook een psychologe, die zei dat het helemaal niet werkte om bijvoorbeeld als goed voornemen tegen jezelf te zeggen (wat heel veel mensen doen): Ik stop met chips/chocola/snoep eten, omdat je er dan geen plaatsvervangende actie voor had. Iets niet eten werkt gewoon niet.

De oplossing was een andere handeling in plaats van de eetbui bedenken, en dat dan ook doen: bijvoorbeeld iets gezonds eten ipv de zak chips, of, als het ging om afleiding: een boek pakken, vriend bellen, wandeling maken...en als dat gedrag dan een paar keer in de plaats van het eten was gekomen, lukte het veel beter om geen troep te eten. Je bent dan namelijk niet meer bezig met iets niet eten, maar met iets gezonds wel eten/doen, wat veel makkelijker is vol te houden!
  Vis een optie? maandag 4 april 2011 @ 20:54:52 #86
70532 loveli
N
pi_95042504
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Je mag je ook volstoppen met groente hoor! Maar fruit is ook goed voor de vitamines. ALs je googlet kun je fruitsoorten vinden die minder suikers bevatten. Portemonneetip: markt.
crap in = crap out
  maandag 4 april 2011 @ 20:55:46 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_95042578
*binnenwalst

Rolschaats niet gekocht, toch teveel aandachtspuntjes. Jammer..

Nu in de trein huiswaarts. Moeten nog eten ook.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_95042703
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 20:53 schreef Laureline het volgende:
Laatst hoorde ik in de auto op de radio ook een psychologe, die zei dat het helemaal niet werkte om bijvoorbeeld als goed voornemen tegen jezelf te zeggen (wat heel veel mensen doen): Ik stop met chips/chocola/snoep eten, omdat je er dan geen plaatsvervangende actie voor had. Iets niet eten werkt gewoon niet.

De oplossing was een andere handeling in plaats van de eetbui bedenken, en dat dan ook doen: bijvoorbeeld iets gezonds eten ipv de zak chips, of, als het ging om afleiding: een boek pakken, vriend bellen, wandeling maken...en als dat gedrag dan een paar keer in de plaats van het eten was gekomen, lukte het veel beter om geen troep te eten. Je bent dan namelijk niet meer bezig met iets niet eten, maar met iets gezonds wel eten/doen, wat veel makkelijker is vol te houden!
Het klinkt ook heel logisch eigenlijk.. Alleen het ook daadwerkelijk doen op het moment supreme is lastig.. Ik merk ook vaak dat juist als ik tegen mezelf zeg dat ik iets niet mag, ik het alleen maar meer wil.. Misschien moeten we maar tegen onszelf zeggen dat we geen wortels meer mogen eten :P
pi_95042826
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Het hoeven niet persé dingen met 2 kcals per ons te zijn hoor! Gewoon een boterham pindakaas kan ook, of crackers filet americain, wat nootjes, ham-augurkrolletjes (hoi Tink! :W ), roggebrood met kaas...die 2 stuks fruit per dag zijn niet echt nodig met genoeg groente hoor! Ikzelf stop de fruit altijd in m'n ontbijt, met veel yoghurt of kwark erbij :9
pi_95042849
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Je mag je ook volstoppen met groente hoor! Maar fruit is ook goed voor de vitamines. ALs je googlet kun je fruitsoorten vinden die minder suikers bevatten. Portemonneetip: markt.
Je kunt hier in de kanaalstraat ook heel goedkoop groente en fruit halen, alleen
word ik daar altijd zo raar aangestaard heb ik het gevoel, haha!
pi_95042923
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef Laureline het volgende:

[..]

Het hoeven niet persé dingen met 2 kcals per ons te zijn hoor! Gewoon een boterham pindakaas kan ook, of crackers filet americain, wat nootjes, ham-augurkrolletjes (hoi Tink! :W ), roggebrood met kaas...die 2 stuks fruit per dag zijn niet echt nodig met genoeg groente hoor! Ikzelf stop de fruit altijd in m'n ontbijt, met veel yoghurt of kwark erbij :9
Oh dan kan ik beter dus sochtends die 2 stuks fruit nemen en dan smiddags de walnoten,
of denk ik nou te simpel? :P
pi_95042970
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:59 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Je kunt hier in de kanaalstraat ook heel goedkoop groente en fruit halen, alleen
word ik daar altijd zo raar aangestaard heb ik het gevoel, haha!
O, je komt uit Utreg?
pi_95043060
Voor de genen degenen met partner, zonder kinderen: willen jullie allemaal babies met hem/haar?

[ Bericht 17% gewijzigd door Probability op 04-04-2011 21:11:28 ]
pi_95043065
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2011 21:00 schreef Laureline het volgende:

[..]

O, je komt uit Utreg?
Haha, ja klopt! Beetje onduidelijk dat "hier" :P
Je klinkt verbaasd?
  maandag 4 april 2011 @ 21:02:17 #95
331 Merel
Be here now.
pi_95043084
Hoi.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_95043130
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:01 schreef Probability het volgende:
Voor de genen met partner, zonder kinderen: willen jullie allemaal babies met hem/haar?
Que?

Als ik kinderen wil, dan wel met hem, ja.
pi_95043141
Hey Merel :W!
pi_95043147
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:02 schreef Merel het volgende:
Hoi.
Oh hai! :W
pi_95043197
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:01 schreef Probability het volgende:
Voor de genen met partner, zonder kinderen: willen jullie allemaal babies met hem/haar?
Ik grap altijd tegen 'm dat ik wel kindjes wil maken met een donkere meneer, omdat ze vast fantastisch mooie haartjes zouden krijgen :s)
Maar dat vindt ie maar stom altijd. En eigenlijk wil ik geen kindjes. Zou veel te bang zijn dat het niet goed gaat/dat ik het maar vervelende rotkinders vind.
pi_95043315
Nou, verbaasd omdat je de Kanaalstraat al een beetje eng vindt! Of misschien is er heel veel veranderd sinds ik in Utrecht woonde? Ik vond het destijds een heel gemoedelijke, echt schoolvoorbeeld leuke buurt met veel allochtonen. Toen ik altijd nog fruit haalde bij de turkse slager (!) was ik dolblij met eindelijk rijpe tomaten, avocado's en bananen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')