Globaal: vers = ok, niet vers = niet ok. Zoveel mogelijk groente erin mikken en 2 stuks fruit, hoe bewerkter hoe slechter. Als je na die hoeveelheden groente nog plek over hebt voor optimel, so be it.quote:Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Goed, plan van aanpak: Afblijven van suiker, in het begin in ieder geval 2x per week sporten.
Ik ben zo bang dat die dietist zo'n optimel en andere light zooi fanaat is...
Je hebt gelijk, ik hoop gewoon dat we een beetje dezelfde visie hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet klakkeloos op te volgen wat de diëtist zegt? En als je het er niet mee eens bent, neem je gewoon een andere.
Zelf vind ik een diëtist echt overbodig. Hier lijstjes posten en commentaar krijgen werkt minstens zo goed.
Oh dat klinkt geweldig zeg!quote:Op maandag 4 april 2011 14:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ga zo;n geweldig mooie halve marathon lopen (de Royal Parks Half, gaat door alle parken van Londen heen) dat ik desnoods kruipend over de finish ga.
De derde wordt dan:quote:Op maandag 4 april 2011 14:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zeg, laat je nog wat ruimte over, want andere mensen willen ook wel wat schrijven.
Hoepel op!quote:
quote:Op maandag 4 april 2011 14:12 schreef V1z0R het volgende:
Ohw en jompels voor IHFC en progje!
[..]
De derde wordt dan:
'Vik vond dat ik niet meer mocht schrijven, 't is ook altijd wat met die wijven!'
* V1z0R rent hard weg!
Jawel, wel een site, maar ik word er niet veel wijzer van...quote:Op maandag 4 april 2011 14:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt goed!![]()
En ach, dan kan je hem altijd nog peren he!Heeft ie geen website waarop iets van z'n ideologieën staat?
Al 't brood is eigenlijk alleen echt vers lekker.quote:Op maandag 4 april 2011 14:04 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik dat over een poosje ook zo kan doen. Voorlopig wil ik er echt vanaf omdat ik er niet normaal mee om kan gaan. Vind je Allinsonbrood trouwens niet snel droog worden, haha?
Klinkt inderdaad stoer. Zelf meerquote:Op maandag 4 april 2011 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Oh, die halve marathon klinkt echt super HPKW.
Ik hoop dat ooit ook nog eens te kunnen (en een hele), maar eerst ga ik voor de 10 km en daarna voor de 15 km. Baby steps
.
You're right, heb alleen een sonja bakker traumaquote:Op maandag 4 april 2011 14:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Globaal: vers = ok, niet vers = niet ok. Zoveel mogelijk groente erin mikken en 2 stuks fruit, hoe bewerkter hoe slechter. Als je na die hoeveelheden groente nog plek over hebt voor optimel, so be it.
Oh das balen, maar wel een goede reminder dan!quote:Op maandag 4 april 2011 14:13 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Al 't brood is eigenlijk alleen echt vers lekker.En 't normaal mee omgaan is eigenlijk wel 'n beetje een must voor mij want mijn lichaam (lees: darmen e.d.) fluiten mij ongenadig terug du moment ik dat 'vergeet'. Maar dat wil nog weleens gebeuren dus.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:12 schreef V1z0R het volgende:
Ohw en jompels voor IHFC en progje!
[..]
De derde wordt dan:
'Vik vond dat ik niet meer mocht schrijven, 't is ook altijd wat met die wijven!'
* V1z0R rent hard weg!
Je hebt ook wel spinningmarathons hoor! (en RPM-marathons vast ook welquote:Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even vloeken in de kerk, ik heb niks met mara-, tria- of wat voor *thons of *thlons dan ook. Ik kan niet rennen, zwemmen ziet er ook meer uit alsof ik half verzuip en fietsen doe ik voornamelijk binnen
.
Want dat is lichter?quote:Op maandag 4 april 2011 14:19 schreef V1z0R het volgende:
Wat ik niet snap is waarom ze van die halve shirtjes aanhebben
3,5 jaar geleden ben ik zo'n 16 kilo afgevallen. Toen zo'n 3-3,5 jaar rond de 67 blijven hangen (bij 1.80) en 't afgelopen half jaar 3,5 kilo aangekomen door, kort door de bocht, geen beweging en slecht, te veel en onregelmatig eten (gerelateerd aan werksituatie vrees ik). Afgelopen weken weer gewoon en vooral regelmatig gaan eten (en leven) en er hoeft nog maar een kleine 2 kilo af en dan ben ik weer waar ik 'hoor'.quote:Op maandag 4 april 2011 14:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
IHFC, wat was eigenlijk jouw begingewicht en hoeveel ben je al kwijt? Sorry als je het ooit al gepost hebt, ik mis nog weleens een paar topics.
In elk geval fijn dat het nu goed gaat, en vooral dat je je ook zo voelt.
Het lijkt me inderdaad lastig om een gezond gewicht te hebben als je zo erg beperkt bent in je bewegen. Wel fijn dat je in ieder geval het goed oppakt allemaal en het met het eten goed gaat.quote:Op maandag 4 april 2011 14:15 schreef MarMar het volgende:
@ Mango ik denk dat een diëtist je niets gaat vertellen wat je nog niet weet als ik je zo lees.
Dingen opschrijven, bijhouden, diëetdagboek als het ware, dat is wat we hier feitelijk ook al doen met de lijstjes, dat helpt ook. Alleen al om zicht te krijgen op wat je eigenlijk eet en wat weggelaten of vervangen kan worden.
Als je denkt dat het weegmoment voor jou een stok achter de deur gaat zijn, spreek dat dan zeker af met je diëtist.
Ik ging met een specifieke reden nl: mijn energiebehoefte is nogal veranderd sinds ik voor het grootste deel rolstoelafhankelijk ben en ik wil weten hoe ik strakjes als ik klaar ben met afvallen op gewicht blijf en wel genoeg van alles binnen krijg.
Bewegen, sporten, als je het kunt, zeker doen! Verder kan je ook best "iets lekkers" eten wat wél gezond is en kom je meestal een heel eind met vervangen van de ongezonde tussendoortjes met gezonde tussendoortjes.
Mijn "zoete trek" vang ik tegenwoordig eigenlijk op met fruit en verder is het een kwestie van wennen. Nu lust ik niet eens meer koffie mét suiker en een paar maanden geleden luste ik het niet zonder
Succes!
En Henkpietklaaswim paars is tof en doe niet zo eigenwijseerst maar eens normaal lopen, dan pas weer denken aan extra activiteiten!
*boks*quote:Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even vloeken in de kerk, ik heb niks met mara-, tria- of wat voor *thons of *thlons dan ook. Ik kan niet rennen, zwemmen ziet er ook meer uit alsof ik half verzuip en fietsen doe ik voornamelijk binnen
.
Zakdoekje leggen en dan weigeren om te rennen wanneer je aangetikt werd? 'Ik zit hier lekker, wat wil je nou?!quote:Op maandag 4 april 2011 14:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
*boks*
Ik had vroeger al een hekel aan tikkertje omdat je daarbij moest rennen
quote:Op maandag 4 april 2011 14:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
*boks*
Ik had vroeger al een hekel aan tikkertje omdat je daarbij moest rennen
Ben vooral gek op zwemmen. Waarom ik daar ooit mee gestopt ben.quote:Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
.
Ik heb een boekje met voor 12 weken elke dag een dagmenu uitgeschreven, maar daar hou ik me niet strikt aan. Ik moet namelijk een stuk minder eten.quote:Op maandag 4 april 2011 14:20 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad lastig om een gezond gewicht te hebben als je zo erg beperkt bent in je bewegen. Wel fijn dat je in ieder geval het goed oppakt allemaal en het met het eten goed gaat.
Mijn probleem is ook dat ik echt wel zo'n beetje alles weet wat er maar te weten is over afvallen, alleen het daadwerkelijk uitvoeren is bij mij problematisch. Hopelijk heeft de dietist daar wat tips bij.
Krijg je trouwens een uitgeschreven menu bij de dietist, dat lijkt me wel handig namelijk..
quote:Op maandag 4 april 2011 14:23 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Ben vooral gek op zwemmen. Waarom ik daar ooit mee gestopt ben.Maar goed, niet zo'n fietser (fiets echt nooit, heb ook al jaren geen fiets)dus zie mezelf niet zo gauw echt een triatlon doen. Maar wel stoer (heb familie die daar ook voor in training is atm dus 't kriebelt wel maar, again, vooral dat zwemmen dus)!
Voor mij is het denk ik een goed idee om hier in ieder geval dagelijks een lijstje te posten, en dan ook 100% eerlijk te zijn, (vooral tegenover mezelf). Dat zal ik vanaf morgen dan doen, ben heel benieuwd en hoop dat ik met een beetje hulp van jullie en mijn dietist (en heeel veel van mezelf)quote:Op maandag 4 april 2011 14:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik heb een boekje met voor 12 weken elke dag een dagmenu uitgeschreven, maar daar hou ik me niet strikt aan. Ik moet namelijk een stuk minder eten.
Mijn normale dagelijkse kcal behoefte (als ik gewoon op gewicht wil blijven dus) komt op 1500-1600 kcal. Op dit moment wil ik nog een paar kilo kwijt, hoeveel weet ik niet precies, dat hangt er vanaf hoe het er dan uitziet5 tot 7 kg ofzo.
Tips om het uit te voeren, tsjah.. je zal het gewoon zelf moeten doen uiteindelijk. Maak je al lijstjes? Hier posten helpt ook en wij willen heus wel helpen een stokje achter de deur te zijnHet zal je nog meevallen wat je kan eten op een dag en als je dat van te voren op papier (of je scherm) hebt, is het veel makkelijker om je er aan te houden en hoef je er de rest van de dag niet meer zo over na te denken ook.
Ik zou niet zonder fiets kunnen... En zwemmen kan ik niet zo goedquote:Op maandag 4 april 2011 14:23 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Ben vooral gek op zwemmen. Waarom ik daar ooit mee gestopt ben.Maar goed, niet zo'n fietser (fiets echt nooit, heb ook al jaren geen fiets)dus zie mezelf niet zo gauw echt een triatlon doen. Maar wel stoer (heb familie die daar ook voor in training is atm dus 't kriebelt wel maar, again, vooral dat zwemmen dus)!
quote:Op maandag 4 april 2011 14:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]heb je geen fiets?
. Doe je alles met de auto / lopend / met de bus ofzo?
Oh, dus het grootste deel heb je al gehad.quote:Op maandag 4 april 2011 14:20 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
3,5 jaar geleden ben ik zo'n 16 kilo afgevallen. Toen zo'n 3-3,5 jaar rond de 67 blijven hangen (bij 1.80) en 't afgelopen half jaar 3,5 kilo aangekomen door, kort door de bocht, geen beweging en slecht, te veel en onregelmatig eten (gerelateerd aan werksituatie vrees ik). Afgelopen weken weer gewoon en vooral regelmatig gaan eten (en leven) en er hoeft nog maar een kleine 2 kilo af en dan ben ik weer waar ik 'hoor'.
Ik heb ook B en het eerste paspoort voor reddingszwemmen, dus als je een keer in het water kukelt tijdens een meet zal ik je komen reddenquote:Op maandag 4 april 2011 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder fiets kunnen... En zwemmen kan ik niet zo goed. Heb alleen m'n A-diploma en kan net het hoofd boven water houden. Kan dus ook alleen schoolslag. Met moeite
.
Same here... Nou ja, ik heb wel een B-diploma maar alles wat je daarvoor moet kunnen ben ik intussen allang weer verleerd.quote:Op maandag 4 april 2011 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En zwemmen kan ik niet zo goed. Heb alleen m'n A-diploma en kan net het hoofd boven water houden. Kan dus ook alleen schoolslag. Met moeite
.
Voormalig wedstrijdzwemmer hier.quote:Op maandag 4 april 2011 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder fiets kunnen... En zwemmen kan ik niet zo goed. Heb alleen m'n A-diploma en kan net het hoofd boven water houden. Kan dus ook alleen schoolslag. Met moeite
.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:33 schreef MarMar het volgende:
Succes Mango
Ihfc: goed bezig toch? Nu ben je snel bij en die laatste 2 kg is maar een peuleschil vergeleken bij wat je al gedaan hebt. Komt heus goed!
Diclofenac en Paracetamol.quote:
Even vragen bij een balie? Er is altijd paracetamol aanwezigquote:Op maandag 4 april 2011 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben op de uni. Had om 12 uur een bijeenkomst en straks om 15 uur nog eentje. M'n laatste Diclo was nog geen zes uur geleden, paracetamol heb ik stom genoeg niet bij me...
DaD mag, die is herstellende.quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef V1z0R het volgende:
Soms vind ik dat hier best veel pijnstillers worden gebruikt...
Paracetamol is relatief onschuldig en ik kan echt niet functioneren als ik flinke koppijn hebquote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef V1z0R het volgende:
Ik gebruik normaal zelden pijnstillers...quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef V1z0R het volgende:
Eerst langs de balie! Succes!quote:Op maandag 4 april 2011 14:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik gebruik normaal zelden pijnstillers...
Maar ik ga weer naar m'n volgende afspraak hobbelen..
Ik heb niet eens geklaagd vanochtend toen ze mijn voet in een andere stand gingen duwen!quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef V1z0R het volgende:
Ik moest lachenquote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef V1z0R het volgende:
quote:Op maandag 4 april 2011 14:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nadeel van bijna nooit pijnstillers gebruiken is dat ALS je een keer echt wat nodig hebt, je meteen paashazen ziet enzo
My bad...quote:
Ik ben al van de wereld bij 200mg ibuprofen, schrok me vorig jaar wild toen een vrouw die de helft van mij woog even 1200mg downde op een nuchtere maagquote:Op maandag 4 april 2011 14:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sterkte ermee, DaDtje!![]()
Nadeel van bijna nooit pijnstillers gebruiken is dat ALS je een keer echt wat nodig hebt, je meteen paashazen ziet enzo
Ben je zo duizelig dan? Hoe komt dat?quote:Op maandag 4 april 2011 15:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Sterkte DaD, en straks lekker uitrusten!
Boh, ik ben zo gaar als wat maar ik moet echt voor morgen nog een stuk scriptie inleveren. Nou ja, zo lang ik stilzit word ik tenminste niet al te duizelig.
Mwah, 20 paracetamolletjes en je kunt je lever/n weggooien.quote:Op maandag 4 april 2011 14:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Paracetamol is relatief onschuldig en ik kan echt niet functioneren als ik flinke koppijn heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
quote:Op maandag 4 april 2011 15:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Mwah, 20 paracetamolletjes en je kunt je lever/n weggooien.20 paracetamol in één keer ja, maar als je er af en toe 1 of 2 neemt zijn ze een stuk onschuldiger dan ibuprofen toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de wereld?quote:Op maandag 4 april 2011 15:06 schreef V1z0R het volgende:
[..]
My bad...
[..]
Ik ben al van de wereld bij 200mg ibuprofen, schrok me vorig jaar wild toen een vrouw die de helft van mij woog even 1200mg downde op een nuchtere maag
Heb het al een paar dagen, soort van half ziek. Gewoon hard toe aan vakantie, denk ik. Gelukkig gaan we morgen ook een weekje weg.quote:Op maandag 4 april 2011 15:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ben je zo duizelig dan? Hoe komt dat?
Geen idee, ik slik ze beide niet. Van ibu krijg ik last van de spijsvertering.quote:Op maandag 4 april 2011 15:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
20 paracetamol in één keer ja, maar als je er af en toe 1 of 2 neemt zijn ze een stuk onschuldiger dan ibuprofen toch?
eensquote:Op maandag 4 april 2011 15:17 schreef loveli het volgende:
Ongiklachten => omega's. Fixed.
Stom woord, ongi.
1 pilletje en een half uur later lig ik te pittenquote:Op maandag 4 april 2011 15:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Van de wereld?Als ik iets neem is het minimaal 400mg, want als ik dan toch al iets slik moet de pijn ook echt weggaan. Andere verschijnselen heb ik er nog nooit van gehad. Alleen mag ik nu eigenlijk geen ibu meer en heeft paracetamol bij mij niet zoveel effect, dus de laatste jaren neem ik ze bijna nooit meer. Vroeger had ik regelmatig last van migraine en dan pakte ik ze toch gewoon hoor, van een paar ibuprofen ga je echt niet dood en maagklachten heb ik er ook nog nooit van gehad. Zoals LB ook zegt, met die koppijn kon ik echt niks meer, dus dan moet je toch iets.
[..]
Heb het al een paar dagen, soort van half ziek. Gewoon hard toe aan vakantie, denk ik. Gelukkig gaan we morgen ook een weekje weg.
Ik gebruik dat woord, omdat jullie het een stom woord vindenquote:Op maandag 4 april 2011 15:17 schreef loveli het volgende:
Ongiklachten => omega's. Fixed.
Stom woord, ongi.
Ja, maar jij bent van de andere kantquote:Op maandag 4 april 2011 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik gebruik dat woord, omdat jullie het een stom woord vinden. Sommige woorden die anderen hier gebruiken (bijv vriendlief en manlief) vind ik ook stom
![]()
.
Ik vind het best zwaar, vooral omdat ik nu even niet magquote:Op maandag 4 april 2011 15:26 schreef V1z0R het volgende:
Hoe bevalt plan Jatje Maria? Al verschil merkbaar?
Ik was al bang voor die opmerking, maar daar heeft het niks mee te makenquote:
In mijn hoofd is dat de hond die heen en weer rende en toen werd verzwolgen door de watermassa, hij kon vast heel goed zwemmen en is toen gered.quote:Op maandag 4 april 2011 15:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)-bazin-herenigd.html
Aww
Eigenlijk is dit wat overdrevenquote:Op maandag 4 april 2011 15:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik vind het best zwaar, vooral omdat ik nu even niet mag![]()
![]()
Verschil, mweh, niet echt, maar het plan is ook pas afgelopen donderdag ingegaan! Zo rap gaat het niet ben ik bang
Sorry to burst your bubble, maar het is niet die hond (quote:Op maandag 4 april 2011 15:32 schreef conleche het volgende:
[..]
In mijn hoofd is dat de hond die heen en weer rende en toen werd verzwolgen door de watermassa, hij kon vast heel goed zwemmen en is toen gered.Eind goed, al goed.
Voor de hond dan. Japan zelf heb ik voorlopig van mijn lijstje met te bezoeken landen gestreept......
Nooit erover nagedacht waarom wij die woorden gebruiken? Hmm?quote:Op maandag 4 april 2011 15:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik gebruik dat woord, omdat jullie het een stom woord vinden. Sommige woorden die anderen hier gebruiken (bijv vriendlief en manlief) vind ik ook stom
![]()
.
Ja? Je schijnt wel strálend uit Fukushima terug te komen anders!quote:Op maandag 4 april 2011 15:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Japan zelf heb ik voorlopig van mijn lijstje met te bezoeken landen gestreept......
Hij kan toch op dat dak geklommen zijn, Miss glas half leeg en zijn haar blond hebben geverfd?quote:Op maandag 4 april 2011 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sorry to burst your bubble, maar het is niet die hond () maar een hond die op een dak ronddobberde.
quote:Op maandag 4 april 2011 15:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja? Je schijnt wel strálend uit Fukushima terug te komen anders!
Ook niets van de drang naar suikers? Na 3 dagen te zijn gestopt met cola was de trek er aan al weg bij mij...quote:Op maandag 4 april 2011 15:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik vind het best zwaar, vooral omdat ik nu even niet mag![]()
![]()
Verschil, mweh, niet echt, maar het plan is ook pas afgelopen donderdag ingegaan! Zo rap gaat het niet ben ik bang
Niet om mij te pesten iig, want ik heb nooit eerder gezegd dat ik dat stomme woorden vindtquote:Op maandag 4 april 2011 15:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nooit erover nagedacht waarom wij die woorden gebruiken? Hmm?
*boks*quote:Op maandag 4 april 2011 15:39 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ook niets van de drang naar suikers? Na 3 dagen te zijn gestopt met cola was de trek er aan al weg bij mij...
Neem af en toe nog wel eens een cola of Dr Pepper, maar doe met een fles makkelijk 3 dagen, waar die eerder binnen 3 uur wel eens op was
OMG OMG OMG OMG OMG OMGquote:Op maandag 4 april 2011 15:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet om mij te pesten iig, want ik heb nooit eerder gezegd dat ik dat stomme woorden vindt.
quote:Op maandag 4 april 2011 15:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet om mij te pesten iig, want ik heb nooit eerder gezegd dat ik dat stomme woorden vindt.
[..]
Vik!!!!quote:Op maandag 4 april 2011 15:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Ik vond het al ineens erg koudquote:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |