20% kans. Da's een stuk hoger dan de loterij en ook daar zijn winnaars.quote:Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef Syrena het volgende:
Al moet ik eigenlijk ophouden met kopen, ga per 1 mei 175 euro minder verdienen(maar wel mijn hele vrije dag terug).
Tenzij ik de baan van morgen krijg, maar ik geloof d'r niks van. De grote baas was hier net en die liet zich ontvallen dat er 5 kandidaten waren.
Dan hoef je er dus maar 4 te verslaan, kan best toch?quote:Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef Syrena het volgende:
Al moet ik eigenlijk ophouden met kopen, ga per 1 mei 175 euro minder verdienen(maar wel mijn hele vrije dag terug).
Tenzij ik de baan van morgen krijg, maar ik geloof d'r niks van. De grote baas was hier net en die liet zich ontvallen dat er 5 kandidaten waren.
Okee, zouden die dames mij misschien willen vertellen wat ik kan verwachten...quote:Op maandag 4 april 2011 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Random off-topic post voor de liefhebbers van rappbattles
Gewoon meesterlijk!
Syrena, nee! Over die chinos dan...
mango_cream, volgens mij zijn hier wel een aantal dames die naar de diëtist zijn geweest! Kwak en MarMar weet ik zo uit m'n hoofd.
Ooh okee, thanks, ik zal m even napluizen.. Ja die verandering van levensstijl is juist zo lastig,quote:Op maandag 4 april 2011 13:05 schreef loveli het volgende:
In het vorige topic staan een paar ervaringen met dietisten, ik weet neit of er een successtory bij was. Onthoud, het gaat niet om een kleine periode anders eten om af te vallen, maar om een verandering van levensstijl. Als je de oude draad weer oppikt komt het er allemaal net zo makkelijk weer bij.
Nee drie, want ik kan de nieuwe baan alleen parttime doenquote:Op maandag 4 april 2011 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan hoef je er dus maar 4 te verslaan, kan best toch?
Pff... Ik denk vooral dat ik omdat ik alleen woon snel denk, ach ik neem wat lekkers.quote:
Suiker eten zet aan tot meer suiker eten. Stop met kopenquote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Pff... Ik denk vooral dat ik omdat ik alleen woon snel denk, ach ik neem wat lekkers.
en als ik iets lekkers heb genomen, denk ik, ik heb het verpest.. En prop ik mezelf helemaal
vol...Ik eet te veel, te vet, te zoet, te vaak... En het wordt alleen maar erger..
Die zitten in m'n bovenbenenquote:
Ja, i know.. Als ik het niet haal dan gaat het meestal ook wel goed,quote:Op maandag 4 april 2011 13:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Suiker eten zet aan tot meer suiker eten. Stop met kopen
quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die zitten in m'n bovenbenen [ afbeelding ].
Dat is ook zo natuurlijk, ik hoop alleen dat het voor mij net dat zetje geeft dat ik bijvoorbeeldquote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef V1z0R het volgende:
mango,
Kwak legde de vinger al op de zere plek in het vorige topic, de intrinsieke motivatie moet er zijn om het tot een succes te brengen! Daar kan een diëtist hooguit een klein beetje invloed op hebben
Het feit dat je je verantwoordelijk voelt ten opzichte van zo'n diëtist helpt natuurlijk ook, maar dat verdwijnt weer nadat je stopt met het bezoeken van zo iemand.
Als je al een keer de fout in gaat moet je juist niet te streng zijn voor jezelf, want dat werkt alleen maar averechts. Een paar jaar geleden werd er hier weleens gezegd dat één slechte dag heus niet betekent dat alles verloren is, maar dat je dan hooguit een dag later op je streefgewicht bent. Dat vond ik altijd wel een fijn idee.quote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Pff... Ik denk vooral dat ik omdat ik alleen woon snel denk, ach ik neem wat lekkers.
en als ik iets lekkers heb genomen, denk ik, ik heb het verpest.. En prop ik mezelf helemaal
vol...Ik eet te veel, te vet, te zoet, te vaak... En het wordt alleen maar erger..
Die moet ik onthoudenquote:Op maandag 4 april 2011 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je al een keer de fout in gaat moet je juist niet te streng zijn voor jezelf, want dat werkt alleen maar averechts. Een paar jaar geleden werd er hier weleens gezegd dat één slechte dag heus niet betekent dat alles verloren is, maar dat je dan hooguit een dag later op je streefgewicht bent. Dat vond ik altijd wel een fijn idee.Als je na een slechte maaltijd gewoon weer je gezonde ritme oppakt is de kans des te groter dat de schade van die slechte dingen meevalt.
Ik ben verschrikkelijk melig ineensquote:Op maandag 4 april 2011 13:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
XM je bent wel echt op dreef he, waar haal je in godsnaam die smiley vandaan?
Is niks mis met je hoorquote:Op maandag 4 april 2011 13:19 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Dat is ook zo natuurlijk, ik hoop alleen dat het voor mij net dat zetje geeft dat ik bijvoorbeeld
ga denken, oh ze gaat me wegen, ik moet goed mijn best doen.
Het stomste is, ik heb een heel goede motivator: mijn gezondheid... En toch lukt het me niet,
soms denk ik echt dat er iets mis met me is...
Niet kopen is bij mij het enige wat helpt.quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja, i know.. Als ik het niet haal dan gaat het meestal ook wel goed,
alleen in de supermarkt denk ik vaak: Ach, dit keer zal ik er maar een klein
beetje van nemen, en uiteindelijk eet ik wel het hele pak (koekjes ofzo) op...
Hebben jullie ook dat probleem gehad, en hoe hebben jullie het opgelost?
(behalve niet kopen dan, ik bedoel meer maat houden?)
Jammer dat de leuke dokter er niet was!quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Enkel update:
Het goede nieuws: ik heb paars gips!
Het slechte nieuws: de leuke chirurg was er niet en ik kreeg een andere chirurg die bij al mijn geplande sportieve activiteiten (150 mijl fietsen begin juni en een halve marathon lopen in oktober) heel erg moeilijk ging kijken.
Owja, en mijn kuitspier is nu al aan het verdwijnen en dat wordt nog erger.
En ik moet nog 4 weken in het gips!
En ik schiet elke keer dat ik die smiley zie weer in de lachquote:Op maandag 4 april 2011 13:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben verschrikkelijk melig ineens.
Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig? Voor sommige mensen is het nou eenmaal makkelijker om helemaal niks te nemen dan het bij eentje te houden. Als jij zo iemand bent, gewoon niet kopen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja, i know.. Als ik het niet haal dan gaat het meestal ook wel goed,
alleen in de supermarkt denk ik vaak: Ach, dit keer zal ik er maar een klein
beetje van nemen, en uiteindelijk eet ik wel het hele pak (koekjes ofzo) op...
Hebben jullie ook dat probleem gehad, en hoe hebben jullie het opgelost?
(behalve niet kopen dan, ik bedoel meer maat houden?)
Ik blijf hopen!quote:Op maandag 4 april 2011 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
Oef Henk, da's een negatieve balans lijkt me![]()
Gelukkig wel een leuk paars gipsjeen misschien de volgende keer wel weer de leuke chirurg?
Sorry voor de deceptie!quote:Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jammer dat de leuke dokter er niet was!Zaten we allemaal zo te wachten op het vervolg...
![]()
Qua sportactiviteiten, jij bent vast jonger en meer in vorm dan de meeste patiënten dus misschien gaat het herstel wel stukken sneller dan de dokter denkt.
Kom maar langs hoor.quote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef V1z0R het volgende:
HPKW met hip paars gips!Wanneer mogen we er met een stift op krabbelen?
![]()
Heeft dat moeilijke kijken wel met sportritme te maken en niet met het herstel vd enkel? (of je sportief bent of niet lijkt me voor herstel van een breuk niet zoveel uit te maken nmlquote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik blijf hopen!
Alhoewel ik pas over 4 weken terug hoef/mag/moet.
[..]
Sorry voor de deceptie!Alhoewel het natuurlijk voorspelbaar was.
Maar ik hoop ook dat ik sneller herstel dan ze nu denken! Ik vermoed sowieso dat ik een iets ander sportritme heb dan dat ze gewend zijn bij de meeste patienten.
quote:Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Syrena het volgende:
en uiteraard inmiddels een zak lekkerdere dropjes aangeschaft. Maar geen droptoppers. Daar doen ze crack in of iets anders verslavends, ik zweer het je
Ik heb ook zo'n omslagpunt nodig, maar elke keer denk ik dat ik m heb gehad, en ga ik laterquote:Op maandag 4 april 2011 13:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Is niks mis met je hoor
Ik denk dat het belangrijkste is dat je in je hoofd het omslagpunt krijgt! Toen ik bij het strikken van m'n veters omhoog kwam en compleet buiten adem was omdat ik te dik was kwam bij mij het omslagpunt. Normaal schaamde ik mij al naar de buitenwereld toe voor m'n gewicht maar na dat incident ook naar mijzelf en gerealiseerd dat ik er nodig wat aan moest doen...
Ik heb precies hetzelfde! En zelf niet kopen lukt nog wel, alleen ga ik nog steeds bijna elk weekend naar mijn ouders. Die hebben zo'n voorraad snoep, koek en ander lekkers, daar zouquote:Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
Niet kopen is bij mij het enige wat helpt.
Koekjes lukt nog wel om daar maat mee te houden, met de droptoppers absoluut niet, dus die koop ik niet meer (![]()
![]()
). Ik bak ook nog maar zelden, want als ik wel bak eet ik eerst teveel beslag en daarna het baksel
![]()
Verder weg leggen helpt niet, mijn snackkast was eerst in de woonkamer en nu in de keuken, maar ik loop dan gerust een keer of zeven naar de keuken.
Toen heb ik het nog geprobeerd met rauwkost ipv drop/chips/koek, dat ging op zich prima, maar dat was alleen lekker met veel mayonaise om te dippen
Eet een maand lang geen snoep, koek, repen, chocola, suiker in je thee. En voila, afgekicked en je hebt de behoefte niet meer om het in je hoofd te stoppen. Zoek andere lekkere dingen, die zijn er genoeg.quote:Op maandag 4 april 2011 13:36 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n omslagpunt nodig, maar elke keer denk ik dat ik m heb gehad, en ga ik later
alsnog de fout in. Zo liep ik vanochtend op mijn werk en ineens zag ik een klein dik propje weerspiegelen in een glazen deur, een seconde later kwam de realisatie dat ik dat ben..
Ik schaam me rot, en toch zet ik niet door, zodra ik een kilo kwijt ben eet ik weer iets lekkers, zo stom!
Sport je ook? Want dan is het een stuk minder erg als je een keer iets lekkers eet.quote:Op maandag 4 april 2011 13:36 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n omslagpunt nodig, maar elke keer denk ik dat ik m heb gehad, en ga ik later
alsnog de fout in. Zo liep ik vanochtend op mijn werk en ineens zag ik een klein dik propje weerspiegelen in een glazen deur, een seconde later kwam de realisatie dat ik dat ben..
Ik schaam me rot, en toch zet ik niet door, zodra ik een kilo kwijt ben eet ik weer iets lekkers, zo stom!
Ik denk dat dat voor mij echt de enige oplossing is inderdaad, gewoon helemaal niks nemen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig? Voor sommige mensen is het nou eenmaal makkelijker om helemaal niks te nemen dan het bij eentje te houden. Als jij zo iemand bent, gewoon niet kopen.
Ja dat ga ik doen. Gewoon een maand lang, dan heb ik die behoefte niet meer. Hoe sta je tegenover zoetjes trouwens? Hoor van de een dat het geen kwaad kan, en weer een ander zegt dat het ivm met aspartaam slecht is, en weer een ander zegt dat je lichaam erop reageert alsof t nepsuiker is, waardoor je honger krijgt...quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Eet een maand lang geen snoep, koek, repen, chocola, suiker in je thee. En voila, afgekicked en je hebt de behoefte niet meer om het in je hoofd te stoppen. Zoek andere lekkere dingen, die zijn er genoeg.
En ja, de eerste 2 weken zijn erg moeilijk.
Als het patroon eenmaal doorbroken is en je dat een tijdje hebt volgehouden wordt het waarschijnlijk wel makkelijker om één keer iets te nemen en daarna ook te stoppen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:41 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor mij echt de enige oplossing is inderdaad, gewoon helemaal niks nemen.
Vaak denk ik dan, moet ik dan nooit meer iets lekkers halen? Maar ik kan er gewoon niet mee omgaan... Misschien is het een slim idee om alleen iets te nemen als een ander je het aanbiedt? Of is dat ook niet slim..
Ik denk dat het moeilijke kijken kwam doordat ik vond dat ik wel een maand nadat ik uit het gips was wel even 150 mijl kon gaan fietsen. Alhoewel ik er niet bij heb gezegd dat het in 2 dagen is.quote:Op maandag 4 april 2011 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heeft dat moeilijke kijken wel met sportritme te maken en niet met het herstel vd enkel? (of je sportief bent of niet lijkt me voor herstel van een breuk niet zoveel uit te maken nml)
Jammer dat 'ie er niet was. Kun je nog 4 weken dromen.
Het beste is om je zoetbehoefte af te wennen, dus ook geen zoetjes. Aspartaam is net zo goed troep.quote:Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja dat ga ik doen. Gewoon een maand lang, dan heb ik die behoefte niet meer. Hoe sta je tegenover zoetjes trouwens? Hoor van de een dat het geen kwaad kan, en weer een ander zegt dat het ivm met aspartaam slecht is, en weer een ander zegt dat je lichaam erop reageert alsof t nepsuiker is, waardoor je honger krijgt...
Nee ik sport niet, ik kan ook vanwege mijn gezondheid niet alle sporten doen (bijvoorbeeld niet rennen of touwtje springen oid), maar genoeg andere dingen die wel kunnen hoor. Maar ook dat pak ik even op en laat ik weer gaan ipv door te zetten.quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Sport je ook? Want dan is het een stuk minder erg als je een keer iets lekkers eet.
Schaamte lijkt me trouwens een slechte motivator, want dan voel je je alleen maar rot over jezelf en veel mensen gaan juist eten als ze zich rot voelen. Je kunt beter denken aan hoe mooi je kleren zitten als je wat afvalt, of iets anders positiefs. Als je dan een kilo kwijt bent en je ziet dat iets alweer mooier zit, wil je dat ook vasthouden in plaats van het weer te verpesten door te gaan snaaien.
Weten je ouders trouwens dat je wilt afvallen? Dan kunnen ze misschien helpen door je geen snoep meer voor te zetten of als je iets wilt pakken je eraan te herinneren dat je dat eigenlijk niet wilde.
Het is inderdaad bunkeren, dat is precies het woord dat erbij past! Wel fijn dat jullie in ieder geval snappen waar ik het over heb...quote:Op maandag 4 april 2011 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aw Henk! Gelukkig wel paars gips!
En Mango, ik denk dat het heel normaal is hoor. Zijn maar weinig mensen met een ijzeren discipline, vooral als je gewend bent aan het snacken/bunkeren. Je moet dan een al bestaand patroon doorbreken en dat is lastig, niet alleen mentaal maar ook omdat je lichaam erom gaat vragen als je het niet neemt. Zie het als een afkick-proces
Zoetjes, ik hoef ze niet, maar als het jou helpt om af te kicken van suiker, dan ben ik zeke rniet tegen. Je moet alles in perspectief zien. Aspartaam is slecht in heel grote hoeveelheden. Als je minder suikers eet heb je op den duur ook minder zoetbehoefte/meer zooetbeleving. Kinderen die voer met suiker krijgen, proeven voedsel op latere leeftijd minder zoet, waardoor ze meer suiker nodig hebben voor dezelfde zoete smaak.quote:Op maandag 4 april 2011 13:43 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja dat ga ik doen. Gewoon een maand lang, dan heb ik die behoefte niet meer. Hoe sta je tegenover zoetjes trouwens? Hoor van de een dat het geen kwaad kan, en weer een ander zegt dat het ivm met aspartaam slecht is, en weer een ander zegt dat je lichaam erop reageert alsof t nepsuiker is, waardoor je honger krijgt...
Hahaha, ik denk dat ik inderdaad ook die persoon zou kunnen zijn... Maar een speciale gelegenheid is voor mij echt een verjaardag oid. Ik vind het alleen zo lastig, en vooral ook (oke het slaat nergens op ik weet het..quote:Op maandag 4 april 2011 13:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als het patroon eenmaal doorbroken is en je dat een tijdje hebt volgehouden wordt het waarschijnlijk wel makkelijker om één keer iets te nemen en daarna ook te stoppen.
Je kunt inderdaad wel met jezelf afspreken om alleen bij bepaalde gelegenheden iets te nemen, maar uiteindelijk ben je dan nog steeds zelf degene die ervoor moet waken dat je niet alles als speciale gelegenheid gaat zien.(Zoals mijn schoonmoeder, ze vindt zelf dat ze aan de lijn doet maar als wij op bezoek komen vindt ze dat al een goed genoeg excuus om een paar stukken vlaai met slagroom naar binnen te werken.
)
Wanneer schikt het?quote:
Inderdaad beloon ik mezelf met eten, een tentamen ging goed: oh lekker ik neem een ijsje..quote:Op maandag 4 april 2011 13:45 schreef V1z0R het volgende:
Het belonen van jezelf met lekker eten moet eruit! En net als wat loveli zegt, afkicken van suikers...
En wat mini zegt, je omgeving duidelijk maken dat het een probleem voor je is! De mensen die dan juist beginnen met het aanbieden van lekkers negeren. Zo heb je de eikels die je graag pesten en de mede corpulenten die graag anderen dik houden om zo zelf te verbergen dat ze overgewicht hebben.
En sport natuurlijk, niet alleen gezond voor lichaam maar ook voor geest! + happy feelings na uitgebreide sessies
Suikerverslaving.quote:Op maandag 4 april 2011 13:52 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Inderdaad beloon ik mezelf met eten, een tentamen ging goed: oh lekker ik neem een ijsje..
En als het niet goed ging, troost ik mezelf met een ijsje... haha, erg eigenlijk.
Wat ik me afvraag he, hoe kan het dat sommigen blijkbaar "van nature" een normaal (gezond)
eetpatroon ontwikkelen en anderen zo'n moeite ermee hebben??
Okee, geen aspartaam dus!quote:Op maandag 4 april 2011 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het beste is om je zoetbehoefte af te wennen, dus ook geen zoetjes. Aspartaam is net zo goed troep.
Het werkt echt hoor, als je een tijdje niks in huis hebtik drink nu ook geen suiker meer in mn koffie (tenzij vies slootwater)
Ik ben thuis! Roep maar wat!quote:
Omgeving, opvoeding en kennis over voeding en gezondheid.quote:Op maandag 4 april 2011 13:52 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Inderdaad beloon ik mezelf met eten, een tentamen ging goed: oh lekker ik neem een ijsje..
En als het niet goed ging, troost ik mezelf met een ijsje... haha, erg eigenlijk.
Wat ik me afvraag he, hoe kan het dat sommigen blijkbaar "van nature" een normaal (gezond)
eetpatroon ontwikkelen en anderen zo'n moeite ermee hebben??
Hahaha, goeie tip, gooi mezelf NU van de trap afquote:Op maandag 4 april 2011 13:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Welke gezondheidsklachten heb je Mango?![]()
Suiker laten staan lijkt me sowieso een goede tip.
Je enkel breken helpt trouwens ook om geen troep in huis te halen.
Ik ga vanavond even in mijn agenda spieken, dan hoor je meer.quote:Op maandag 4 april 2011 13:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ben thuis! Roep maar wat!
Ik hoop binnenkort weer eens naar mijn werk te kunnen, alleen dan moeten ze wel vervoer voor me regelen.
Dat is inderdaad mijn valkuil, ik wil dan gelijk elke dag minimaal een uur sporten, maar volhouden doe ik het niet... Is het een goed begin om twee keer per week een uur te sporten, en dat op te bouwen, naar max 4 keer?quote:Op maandag 4 april 2011 13:49 schreef Mini_rulez het volgende:
Als ik echt zin heb in iets zoets neem ik weleens cola light en dan heb ik daarna niet echt meer behoefte aan zoet, maar iedereen reageert anders op zoetstoffen.
Met sporten is het trouwens ook een valkuil om heel fanatiek te beginnen terwijl je weet dat je dat nooit lang kunt volhouden. Dan kun je nog beter proberen om bijv. een paar keer per week een stukje te wandelen of te fietsen, voor je gezondheid en je geest is alle beweging goed.
Toen ik heel veel was afgevallen leefde ik op kruidenthee, zo lekker vond ik het, en inderdaad, zonder iets erin. Nu probeer ik dat weer op te pakken, maar als je al die zoetigheid naar binnenquote:Op maandag 4 april 2011 13:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Zoetjes, ik hoef ze niet, maar als het jou helpt om af te kicken van suiker, dan ben ik zeke rniet tegen. Je moet alles in perspectief zien. Aspartaam is slecht in heel grote hoeveelheden. Als je minder suikers eet heb je op den duur ook minder zoetbehoefte/meer zooetbeleving. Kinderen die voer met suiker krijgen, proeven voedsel op latere leeftijd minder zoet, waardoor ze meer suiker nodig hebben voor dezelfde zoete smaak.
Thee: kruidenthee, heb je geen suiker nodig.
Vergeet ook de genen niet... Ik heb van mijn moeder altijd geleerd wat wel en niet gezond is en hoe belangrijk het is om gezond te eten, maar van mijn vader heb ik een enorme liefde voor lekker eten geërfd, en een neiging tot stress-eten. Sommige mensen zijn nou eenmaal minder geïnteresseerd in eten dan anderen of verliezen bij stress juist hun eetlust. Ik had ook van die vriendinnen, die eten puur omdat het moet, dan is er geen kunst aan om dun te blijven maar ik zal er altijd weerstand aan moeten blijven bieden. Het heeft dus ook geen zin om jezelf met anderen te vergelijken, want je moet het toch doen met wat je van de natuur hebt gekregen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:54 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Omgeving, opvoeding en kennis over voeding en gezondheid.
Over een tuinhekje heen stappen kan al genoeg zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 13:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Hahaha, goeie tip, gooi mezelf NU van de trap af:P!!!
Ik heb problemen met mijn heupen en knieen (slijtage in mijn heup omdat ik vroeger geopereerd ben, en moet heel voorzichtig doen met mijn knietjes)
Leuk!quote:Op maandag 4 april 2011 13:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ga vanavond even in mijn agenda spieken, dan hoor je meer.
Overigens kun je beter naar loveli luisteren dan naar mijquote:
Bij mij was het dat mijn moeder veel kennis had over voeding en gezondheid, maar hetgeenquote:Op maandag 4 april 2011 13:54 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Omgeving, opvoeding en kennis over voeding en gezondheid.
Ik heb gehoord dat als je daarvan "afstapt" dat je dan ook echt afkickverschijnselen krijgt,quote:
Ik woon in zuid west zuid holland.quote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef V1z0R het volgende:
Ik weet niet waar je woont HPKW! Maar gezien Ewelina wel, is dat niet dichtbij mijAnders had ik een leuk rijmpje op je gips gezet! 'Je kuit is nu dunner, je gips is nu paars, wees blij dat het je been is en niet je aars!'
Als je eerst eens een tijdje die twee uur per week volhoudt is het ook al goed, alles is beter dan niks.quote:Op maandag 4 april 2011 13:56 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mijn valkuil, ik wil dan gelijk elke dag minimaal een uur sporten, maar volhouden doe ik het niet... Is het een goed begin om twee keer per week een uur te sporten, en dat op te bouwen, naar max 4 keer?
quote:Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef progje het volgende:
Woehoe, ik pas mijn broek weer van toen ik op mijn slankst was
Ja inderdaad, als ik die motivatie kan opbrengen en het DOE, vind ik het ook leuk! Maar soms voelt het wel vervelend als je lichaam niet helemaal mee wil werken, dan ben je lekker bezig en ineens doet je heup raar... Hoe sport jij nu je niet veel kan bewegen? Of doe je dan een paar weken niks? En hoe wil je het gaan opbouwen? (las dat je een marathon oid wilde rennen??)quote:Op maandag 4 april 2011 13:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Over een tuinhekje heen stappen kan al genoeg zijn.
Maar ik kan het niet aanraden wegens rete-irritant.
Maar heup en knie problemen zijn vervelend. Maar probeer iets te vinden dat je goed ligt. Sporten moet namelijk ook gewoon leuk zijn.
[..]
Leuk!
Ik hoop dat ik dat over een poosje ook zo kan doen. Voorlopig wil ik er echt vanaf omdat ik er niet normaal mee om kan gaan. Vind je Allinsonbrood trouwens niet snel droog worden, haha?quote:Op maandag 4 april 2011 13:58 schreef ihatefastcars het volgende:
Om de een of andere reden werkt 't bij mij op 't moment heel goed om 1 zoet iets in te bouwen in mijn lijstje (en woon ook alleen dus de rest ligt gewoon in de kast) - misschien omdat ik meer met hartig heb (bouw dus geen 'bakje' chips in) en dat is meestal een fijn mutsig moment met wat koppen thee enzo.
En verder werkt 'n goed resultaat op de weegschaal juist motiverend hier wat 't gezond eten betreft: vanmorgen een mooi resultaat, maar voelde me ook al bijzonder fabulous (true story) voor ik me ging wegen dus dat versterkte mijn goede bui alleen maar. Daarna boodschappen gaan doen en weer allemaal lekkere, en gezonde dingen in huis gehaald. Overigens werkt 'n slecht resultaat net zo motiverend maar dan soms weer iets te rigoureus.
Gelukkig komt dat niet meer zo vaak voor.
Lijstje so far:
o 2 volkoren allinson boterhammen kipfilet
t appel, kiwi
l 3 volkoren allinson boterhammen kipfilet
En nu verder met bijlezen: zag ik kwak daar weer langskomen? wb!
quote:Op maandag 4 april 2011 13:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Overigens kun je beter naar loveli luisteren dan naar mij
Maar ik heb dan ook een aardige zoetbehoefte
Nicequote:Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef progje het volgende:
Woehoe, ik pas mijn broek weer van toen ik op mijn slankst was
Ik ook weerquote:Op maandag 4 april 2011 13:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Overigens kun je beter naar loveli luisteren dan naar mij
Maar ik heb dan ook een aardige zoetbehoefte
Ik denk dat ik er vanaf nu maar gewoon iedere dag een hele berg buikspieroefeningen in ga gooien ofzo. Verder kan ik niets vanwege die enkel die ik niet mag belasten. Of ik zou grond oefeningen moeten doen, maar dat werkt volgens mij ook niet zo voor 1 been.quote:Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja inderdaad, als ik die motivatie kan opbrengen en het DOE, vind ik het ook leuk! Maar soms voelt het wel vervelend als je lichaam niet helemaal mee wil werken, dan ben je lekker bezig en ineens doet je heup raar... Hoe sport jij nu je niet veel kan bewegen? Of doe je dan een paar weken niks? En hoe wil je het gaan opbouwen? (las dat je een marathon oid wilde rennen??)
Goed, plan van aanpak: Afblijven van suiker, in het begin in ieder geval 2x per week sporten.quote:Op maandag 4 april 2011 14:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
2-4 keer sporten per week is te doen, mango! Doe ik ook2x is dan het minimum (behalve als ik ziek ben ofzo
), 3 keer is nice, en 4x is kick-ass
![]()
![]()
En afkicken van suiker, ja daar kan je koppijn van krijgen, en rillerigheid enzoharhar.
Progje![]()
foto?
![]()
V1z0R's rijmpje
Te ver weg!quote:Op maandag 4 april 2011 14:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik woon in zuid west zuid holland.![]()
Mooie tekst overigens.
Envoor Progje's broek!
Je hoeft toch niet klakkeloos op te volgen wat de diëtist zegt? En als je het er niet mee eens bent, neem je gewoon een andere.quote:Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Goed, plan van aanpak: Afblijven van suiker, in het begin in ieder geval 2x per week sporten.
Ik ben zo bang dat die dietist zo'n optimel en andere light zooi fanaat is...
Wauw echt super!! Met je vastberadenheid zal je vast niet kruipend over de finish gaan, haha!quote:Op maandag 4 april 2011 14:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er vanaf nu maar gewoon iedere dag een hele berg buikspieroefeningen in ga gooien ofzo. Verder kan ik niets vanwege die enkel die ik niet mag belasten. Of ik zou grond oefeningen moeten doen, maar dat werkt volgens mij ook niet zo voor 1 been.
Verder hoop ik dat mijn snel opbouwen theorie een beetje klopt. In principe zou je zelfs vanaf niets in een half jaar naar een halve marathon moeten kunnen trainen, dus dat zou goed moeten komen.
Ik ga zo;n geweldig mooie halve marathon lopen (de Royal Parks Half, gaat door alle parken van Londen heen) dat ik desnoods kruipend over de finish ga.
Zeg, laat je nog wat ruimte over, want andere mensen willen ook wel wat schrijvenquote:Op maandag 4 april 2011 14:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Te ver weg!
Een andere:
'Je bent geen Henk, geen Piet, geen Klaas, geen Wim, waarom is je username niet gewoon Kim?'
Klinkt goed!quote:Op maandag 4 april 2011 14:08 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Goed, plan van aanpak: Afblijven van suiker, in het begin in ieder geval 2x per week sporten.
Ik ben zo bang dat die dietist zo'n optimel en andere light zooi fanaat is...
quote:Op maandag 4 april 2011 14:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zeg, laat je nog wat ruimte over, want andere mensen willen ook wel wat schrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |