20% kans. Da's een stuk hoger dan de loterij en ook daar zijn winnaars.quote:Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef Syrena het volgende:
Al moet ik eigenlijk ophouden met kopen, ga per 1 mei 175 euro minder verdienen(maar wel mijn hele vrije dag terug).
Tenzij ik de baan van morgen krijg, maar ik geloof d'r niks van. De grote baas was hier net en die liet zich ontvallen dat er 5 kandidaten waren.
Dan hoef je er dus maar 4 te verslaan, kan best toch?quote:Op maandag 4 april 2011 13:01 schreef Syrena het volgende:
Al moet ik eigenlijk ophouden met kopen, ga per 1 mei 175 euro minder verdienen(maar wel mijn hele vrije dag terug).
Tenzij ik de baan van morgen krijg, maar ik geloof d'r niks van. De grote baas was hier net en die liet zich ontvallen dat er 5 kandidaten waren.
Okee, zouden die dames mij misschien willen vertellen wat ik kan verwachten...quote:Op maandag 4 april 2011 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Random off-topic post voor de liefhebbers van rappbattles
Gewoon meesterlijk!
Syrena, nee! Over die chinos dan...
mango_cream, volgens mij zijn hier wel een aantal dames die naar de diëtist zijn geweest! Kwak en MarMar weet ik zo uit m'n hoofd.
Ooh okee, thanks, ik zal m even napluizen.. Ja die verandering van levensstijl is juist zo lastig,quote:Op maandag 4 april 2011 13:05 schreef loveli het volgende:
In het vorige topic staan een paar ervaringen met dietisten, ik weet neit of er een successtory bij was. Onthoud, het gaat niet om een kleine periode anders eten om af te vallen, maar om een verandering van levensstijl. Als je de oude draad weer oppikt komt het er allemaal net zo makkelijk weer bij.
Nee drie, want ik kan de nieuwe baan alleen parttime doenquote:Op maandag 4 april 2011 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan hoef je er dus maar 4 te verslaan, kan best toch?
Pff... Ik denk vooral dat ik omdat ik alleen woon snel denk, ach ik neem wat lekkers.quote:
Suiker eten zet aan tot meer suiker eten. Stop met kopenquote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Pff... Ik denk vooral dat ik omdat ik alleen woon snel denk, ach ik neem wat lekkers.
en als ik iets lekkers heb genomen, denk ik, ik heb het verpest.. En prop ik mezelf helemaal
vol...Ik eet te veel, te vet, te zoet, te vaak... En het wordt alleen maar erger..
Die zitten in m'n bovenbenenquote:
Ja, i know.. Als ik het niet haal dan gaat het meestal ook wel goed,quote:Op maandag 4 april 2011 13:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Suiker eten zet aan tot meer suiker eten. Stop met kopen
quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die zitten in m'n bovenbenen [ afbeelding ].
Dat is ook zo natuurlijk, ik hoop alleen dat het voor mij net dat zetje geeft dat ik bijvoorbeeldquote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef V1z0R het volgende:
mango,
Kwak legde de vinger al op de zere plek in het vorige topic, de intrinsieke motivatie moet er zijn om het tot een succes te brengen! Daar kan een diëtist hooguit een klein beetje invloed op hebben
Het feit dat je je verantwoordelijk voelt ten opzichte van zo'n diëtist helpt natuurlijk ook, maar dat verdwijnt weer nadat je stopt met het bezoeken van zo iemand.
Als je al een keer de fout in gaat moet je juist niet te streng zijn voor jezelf, want dat werkt alleen maar averechts. Een paar jaar geleden werd er hier weleens gezegd dat één slechte dag heus niet betekent dat alles verloren is, maar dat je dan hooguit een dag later op je streefgewicht bent. Dat vond ik altijd wel een fijn idee.quote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Pff... Ik denk vooral dat ik omdat ik alleen woon snel denk, ach ik neem wat lekkers.
en als ik iets lekkers heb genomen, denk ik, ik heb het verpest.. En prop ik mezelf helemaal
vol...Ik eet te veel, te vet, te zoet, te vaak... En het wordt alleen maar erger..
Die moet ik onthoudenquote:Op maandag 4 april 2011 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je al een keer de fout in gaat moet je juist niet te streng zijn voor jezelf, want dat werkt alleen maar averechts. Een paar jaar geleden werd er hier weleens gezegd dat één slechte dag heus niet betekent dat alles verloren is, maar dat je dan hooguit een dag later op je streefgewicht bent. Dat vond ik altijd wel een fijn idee.Als je na een slechte maaltijd gewoon weer je gezonde ritme oppakt is de kans des te groter dat de schade van die slechte dingen meevalt.
Ik ben verschrikkelijk melig ineensquote:Op maandag 4 april 2011 13:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
XM je bent wel echt op dreef he, waar haal je in godsnaam die smiley vandaan?
Is niks mis met je hoorquote:Op maandag 4 april 2011 13:19 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Dat is ook zo natuurlijk, ik hoop alleen dat het voor mij net dat zetje geeft dat ik bijvoorbeeld
ga denken, oh ze gaat me wegen, ik moet goed mijn best doen.
Het stomste is, ik heb een heel goede motivator: mijn gezondheid... En toch lukt het me niet,
soms denk ik echt dat er iets mis met me is...
Niet kopen is bij mij het enige wat helpt.quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja, i know.. Als ik het niet haal dan gaat het meestal ook wel goed,
alleen in de supermarkt denk ik vaak: Ach, dit keer zal ik er maar een klein
beetje van nemen, en uiteindelijk eet ik wel het hele pak (koekjes ofzo) op...
Hebben jullie ook dat probleem gehad, en hoe hebben jullie het opgelost?
(behalve niet kopen dan, ik bedoel meer maat houden?)
Jammer dat de leuke dokter er niet was!quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Enkel update:
Het goede nieuws: ik heb paars gips!
Het slechte nieuws: de leuke chirurg was er niet en ik kreeg een andere chirurg die bij al mijn geplande sportieve activiteiten (150 mijl fietsen begin juni en een halve marathon lopen in oktober) heel erg moeilijk ging kijken.
Owja, en mijn kuitspier is nu al aan het verdwijnen en dat wordt nog erger.
En ik moet nog 4 weken in het gips!
En ik schiet elke keer dat ik die smiley zie weer in de lachquote:Op maandag 4 april 2011 13:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben verschrikkelijk melig ineens.
Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig? Voor sommige mensen is het nou eenmaal makkelijker om helemaal niks te nemen dan het bij eentje te houden. Als jij zo iemand bent, gewoon niet kopen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:18 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja, i know.. Als ik het niet haal dan gaat het meestal ook wel goed,
alleen in de supermarkt denk ik vaak: Ach, dit keer zal ik er maar een klein
beetje van nemen, en uiteindelijk eet ik wel het hele pak (koekjes ofzo) op...
Hebben jullie ook dat probleem gehad, en hoe hebben jullie het opgelost?
(behalve niet kopen dan, ik bedoel meer maat houden?)
Ik blijf hopen!quote:Op maandag 4 april 2011 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
Oef Henk, da's een negatieve balans lijkt me![]()
Gelukkig wel een leuk paars gipsjeen misschien de volgende keer wel weer de leuke chirurg?
Sorry voor de deceptie!quote:Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jammer dat de leuke dokter er niet was!Zaten we allemaal zo te wachten op het vervolg...
![]()
Qua sportactiviteiten, jij bent vast jonger en meer in vorm dan de meeste patiënten dus misschien gaat het herstel wel stukken sneller dan de dokter denkt.
Kom maar langs hoor.quote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef V1z0R het volgende:
HPKW met hip paars gips!Wanneer mogen we er met een stift op krabbelen?
![]()
Heeft dat moeilijke kijken wel met sportritme te maken en niet met het herstel vd enkel? (of je sportief bent of niet lijkt me voor herstel van een breuk niet zoveel uit te maken nmlquote:Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik blijf hopen!
Alhoewel ik pas over 4 weken terug hoef/mag/moet.
[..]
Sorry voor de deceptie!Alhoewel het natuurlijk voorspelbaar was.
Maar ik hoop ook dat ik sneller herstel dan ze nu denken! Ik vermoed sowieso dat ik een iets ander sportritme heb dan dat ze gewend zijn bij de meeste patienten.
quote:Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Syrena het volgende:
en uiteraard inmiddels een zak lekkerdere dropjes aangeschaft. Maar geen droptoppers. Daar doen ze crack in of iets anders verslavends, ik zweer het je
Ik heb ook zo'n omslagpunt nodig, maar elke keer denk ik dat ik m heb gehad, en ga ik laterquote:Op maandag 4 april 2011 13:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Is niks mis met je hoor
Ik denk dat het belangrijkste is dat je in je hoofd het omslagpunt krijgt! Toen ik bij het strikken van m'n veters omhoog kwam en compleet buiten adem was omdat ik te dik was kwam bij mij het omslagpunt. Normaal schaamde ik mij al naar de buitenwereld toe voor m'n gewicht maar na dat incident ook naar mijzelf en gerealiseerd dat ik er nodig wat aan moest doen...
Ik heb precies hetzelfde! En zelf niet kopen lukt nog wel, alleen ga ik nog steeds bijna elk weekend naar mijn ouders. Die hebben zo'n voorraad snoep, koek en ander lekkers, daar zouquote:Op maandag 4 april 2011 13:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
Niet kopen is bij mij het enige wat helpt.
Koekjes lukt nog wel om daar maat mee te houden, met de droptoppers absoluut niet, dus die koop ik niet meer (![]()
![]()
). Ik bak ook nog maar zelden, want als ik wel bak eet ik eerst teveel beslag en daarna het baksel
![]()
Verder weg leggen helpt niet, mijn snackkast was eerst in de woonkamer en nu in de keuken, maar ik loop dan gerust een keer of zeven naar de keuken.
Toen heb ik het nog geprobeerd met rauwkost ipv drop/chips/koek, dat ging op zich prima, maar dat was alleen lekker met veel mayonaise om te dippen
Eet een maand lang geen snoep, koek, repen, chocola, suiker in je thee. En voila, afgekicked en je hebt de behoefte niet meer om het in je hoofd te stoppen. Zoek andere lekkere dingen, die zijn er genoeg.quote:Op maandag 4 april 2011 13:36 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n omslagpunt nodig, maar elke keer denk ik dat ik m heb gehad, en ga ik later
alsnog de fout in. Zo liep ik vanochtend op mijn werk en ineens zag ik een klein dik propje weerspiegelen in een glazen deur, een seconde later kwam de realisatie dat ik dat ben..
Ik schaam me rot, en toch zet ik niet door, zodra ik een kilo kwijt ben eet ik weer iets lekkers, zo stom!
Sport je ook? Want dan is het een stuk minder erg als je een keer iets lekkers eet.quote:Op maandag 4 april 2011 13:36 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n omslagpunt nodig, maar elke keer denk ik dat ik m heb gehad, en ga ik later
alsnog de fout in. Zo liep ik vanochtend op mijn werk en ineens zag ik een klein dik propje weerspiegelen in een glazen deur, een seconde later kwam de realisatie dat ik dat ben..
Ik schaam me rot, en toch zet ik niet door, zodra ik een kilo kwijt ben eet ik weer iets lekkers, zo stom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |