het zijn mini haaknaalden, waar normaal van die kantrandjes mee werden gehaaktquote:Op zaterdag 2 april 2011 09:44 schreef BrandX het volgende:
Ach alle squares zijn meegenomen
Oeh, en foto's plaatsen van jullie 20x20 creaties is natuurlijk ook tof
quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:45 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
het zijn mini haaknaalden, waar normaal van die kantrandjes mee werden gehaakt
Graag gedaan - nu zijn alle excuses tenminste uit de weg. Oh ja Mirjam, breien is net als fietsen, dat verleer je echt nietquote:
quote:Op zondag 3 april 2011 01:36 schreef Mirjam het volgende:
ja, hoi.
ik heb zojuist in een kwartier met behulp van youtbue geleerd hoe ik op moet zetten, en meteen maar de eerste toer gebreid
ik kan trots naar bed
pics or it didn't happenquote:Op zondag 3 april 2011 18:13 schreef spuitje het volgende:
Lapje nummer 2 is bijna klaar. Benieuwd hoeveel ik er kan maken voor de einddatum.
ik ben zelfs verleid door guerilla knitting, en zit serieus te overwegen eens wat dingen te gaan breien en de stad ermee te gaan bombarderenquote:Op zondag 3 april 2011 12:50 schreef caroline88 het volgende:
Goed werk, Mirjam! Een coach zei dat goede voornemens kansloos zijn tenzij je binnen 24 uur actie onderneemt.
quote:Op zondag 3 april 2011 22:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik ze ga versturen krijg jij je pics
quote:Op zondag 3 april 2011 22:56 schreef Herfstblad het volgende:
6 gehaakt! (foto's komen als ze opgestuurd worden)
Gaaf!quote:En een vriendin, haar moeder en mijn moeder overgehaald om mee te doen.
Even met knopspelden in model vastzetten op byvoorbeeld de strijkplank, vochtig maken met een plantenspuit en dan laten drogen.quote:Op maandag 4 april 2011 00:18 schreef Mirjam het volgende:
hoe zet ikstraks een lapjea?
want hij trekt nu al krom, heb pas 6 toeren gedaan
ben aan de derde begonnenquote:
je mag mij wel wat wol toesturen hoor, dan hoef ik m'n speciaal aangekochte haakwol niet helemaal op te breienquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:09 schreef yvonne.morsink het volgende:
Superleuk te lezen dat er al zo enthousiast gereageerd is!! De actie loopt geweldig en momenteel hebben we al 603 lapjes binnen gekregen. Op onze website www.interfaceflor.nl
proberen we wekelijks de stand van zaken bij te houden, dus check it out!
Ook hebben we veel wol binnen gekregen, mochten er mensen zijn die graag wat wol willen ontvangen om mee te breien voor deze actie, laat het me dan even weten dan kunnen we wat toezenden.
Op naar heeeeeeeeeel veel lapjes en dank voor een ieders brei-drage!!!!
Ik zou ook wel wat wol willen ontvangenquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:09 schreef yvonne.morsink het volgende:
Superleuk te lezen dat er al zo enthousiast gereageerd is!! De actie loopt geweldig en momenteel hebben we al 603 lapjes binnen gekregen. Op onze website www.interfaceflor.nl
Ook hebben we veel wol binnen gekregen, mochten er mensen zijn die graag wat wol willen ontvangen om mee te breien voor deze actie, laat het me dan even weten dan kunnen we wat toezenden.
Super Yvonne! Heel tof dat jullie wol beschikbaar stellenquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:09 schreef yvonne.morsink het volgende:
Er kan ook wol ingestuurd worden, dus misschien hebben mensen dat ook wel gedaanquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
Super Yvonne! Heel tof dat jullie wol beschikbaar stellen
maakt niet uit toch? Zij gaan sturen, dus kost hen op zijn minst verzendkosten, en jij hoeft geen wol te kopenquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:49 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Er kan ook wol ingestuurd worden, dus misschien hebben mensen dat ook wel gedaan
Ik wil me ook graag inzetten voor dit mooie doel, maar door een kleine financiële tegenslag zag het er naar uit dat ik het me niet kon veroorloven.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:09 schreef yvonne.morsink het volgende:
Je kan haar hiervoor mailen:quote:Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik wil me ook graag inzetten voor dit mooie doel, maar door een kleine financiële tegenslag zag het er naar uit dat ik het me niet kon veroorloven.
Als ik ook wat materiaal zou kunnen krijgen.... heel graag
En tof dat je mee wil breienquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:20 schreef yvonne.morsink het volgende:
Hi Mirjam,
Mail me je adresgegevens aub even naar yvonne.morsink@interfaceflor.eu, dan stuur ik je wat wol op.
Thnx!!
quote:Op donderdag 7 april 2011 18:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ah ik wist ook niet dat je moest mailen.Ik weet niet of ik nog wat ga maken, anders mail ik ook nog wel even.
Vandaag zijn de eerste 5 op de post gegaan!
Een deel van deze:
[ afbeelding ]
Zie de topicpointer (bericht boven invoerveld) als je wol nodig hebtquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:22 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga ook lapjes breien! Heb helaas alleen acryl en acryl-wolmix ter beschikking...
neh, ik heb zo'n belachelijk grote stash dat ik wel gewoon met acryl brei, dan maar alleen voor huizen met elektriciteit...quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zie de topicpointer (bericht boven invoerveld) als je wol nodig hebt
Die wol is ook acryl hoor... Ik ga dus ook voor de huizen met electriciteit... Ik denk dat het meer is dat de draad gewoon wol genoemd wordt, net zoals dat ik het over m'n wolletjes heb, maar dan ook m'n acryl bedoel...quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zie de topicpointer (bericht boven invoerveld) als je wol nodig hebt
Kun je (als ie nu te smal is) dan niet een lapje breien wat zo breed is als nog nodig en de lengte die je hebt en die twee lapjes dan aan elkaar naaien/haken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:37 schreef Mirjam het volgende:
ik brei echt kneiterlangzaam
en mijn eerste lapje is meer een rechthoek zie ik
te weinig opgezet
Sanne: 1 lapje.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:39 schreef BrandX het volgende:
Stand op interfaceflor is al over de 700!![]()
Als je nou hier post hoeveel lapjes je hebt, dan zet ik je naam met stand in de OP, kunnen we het zo bijhouden
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:40 schreef Sanne het volgende:
[..]
Sanne: 1 lapje.
Er liggen nog zoveel onafgemaakte projectjes dat ik er bijna niet aan toe kom, maar er komt meer. Heb toch nog een paar weken de tijd?
quote:Op woensdag 13 april 2011 00:06 schreef YskaFredriksson het volgende:
Zal eens vragen of mijn oma dit leuk lijkt :p
Acht lapjes al? Wat veel!! Ik heb je er bij gezet!!quote:Op woensdag 13 april 2011 14:13 schreef annelotje het volgende:
Ik heb ook al 8 lapjes!!!! Ik wil er ook bij
Super, je staat erbij!!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:23 schreef Spiegelei het volgende:
ik heb ook al 3 vierkantjes en er komen er nog meer
Breien gaat me niet lukken.quote:
Volgens de TT mag jij prima naaienquote:Op woensdag 20 april 2011 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Breien gaat me niet lukken.
Haken ook niet meer.
En naaien is niet toegestaan aan de TT enzo te zien.
Zal eens kijken of ik iemand zo gek genoeg krijg.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:22 schreef BrandX het volgende:
[..]
Volgens de TT mag jij prima naaienAlleen al voor de fun mag je 20x20 naaien hoor
![]()
ik kan zelf ook niet breien, haken en naaien (naja dat wel, niet het soort naaien zoals bedoeld in de OP)
Wildbreien?quote:Op donderdag 21 april 2011 20:47 schreef Stefan het volgende:
Wie gaat er maandag in Noordwijk wildbreien?
ach natuurlijkquote:Op donderdag 21 april 2011 21:09 schreef mijsje het volgende:
Lappen breien en die overal aan maken, zoals aan een lantaarnpaal of een leuning ergens... Best grappig om tegen te komen...
Bijvoorbeeld: http://www.google.nl/sear(...)b=wi&biw=981&bih=661
ik heb inderdaad matching nagellakquote:Op vrijdag 22 april 2011 14:25 schreef annelotje het volgende:
Wat zit jij er lekker bij! Jalooers!!!!! (zit op mn werk)
Leuke nagellak! hihi
Ik voel me helemaal schuldig! Hier ligt nog zielig maar 1 lapje te wachten.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:06 schreef Mirjam het volgende:
lapje 6 is af, ik ga zo nummer 7 opzetten
doe niet zo gek joh!quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:09 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik voel me helemaal schuldig! Hier ligt nog zielig maar 1 lapje te wachten.
Ok, ga er NU een maken.
heerlijk he?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:14 schreef Jojogirl het volgende:
Lapje naald 4 is afAlleen nog wat draadjes afwerken, maar dat komt later wel. En lapje 2 is al zowat halverwege met naald 7
De draadjes werk ik niet af. Die kunnen ze namelijk gebruiken om de lapjes aan elkaar te zettenquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:14 schreef Jojogirl het volgende:
Lapje naald 4 is afAlleen nog wat draadjes afwerken, maar dat komt later wel. En lapje 2 is al zowat halverwege met naald 7
Ik denk dat het wel fijner is als de draadjes 'langs de kant' afgewerkt zijn (omdat die aan elkaar genaaid worden), maar als het nog een lange draad is zullen ze die ook wel weer kunnen gebruiken, de draad aan het einde mag gewoon lang gelaten worden (want die gebruiken ze om te naaien).quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:58 schreef Jojogirl het volgende:
Moet dat met alle draadjesIk heb nl. aan het eind wel een lange draad laten zitten, maar heb ook brede strepen gemaakt en die draadjes wilde ik dus wel gewoon even afwerken. Als dat niet hoeft/mag, scheelt dat weer werk
Goeie vraag inderdaad! Wat willen ze weten?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:47 schreef spuitje het volgende:
Vraagje: in de OP staat "vergeet niet je gegevens te vermelden". Wat wordt daar precies mee bedoeld? Volledige naam, adres etc.?
ik ga ze van de week mailen en het vragenquote:Op zondag 24 april 2011 00:19 schreef annelotje het volgende:
[..]
Goeie vraag inderdaad! Wat willen ze weten?
Ja precies, zo had ik de instructies zelf ook opgevat.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:01 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel fijner is als de draadjes 'langs de kant' afgewerkt zijn (omdat die aan elkaar genaaid worden), maar als het nog een lange draad is zullen ze die ook wel weer kunnen gebruiken, de draad aan het einde mag gewoon lang gelaten worden (want die gebruiken ze om te naaien).
wauw, da's opgeschoten! begin deze week stond de teller nog op ruim 1080quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:32 schreef Herfstblad het volgende:
1961 lapjes al!
Misschien dat ik nog wat instuur, maar dat weet ik nog niet.
Is dat niet de gerstekorrelsteek? Maar ik kan ernaast zitten...quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:50 schreef Mirjam het volgende:
dat onderste lapje, toffe steek, wat voor steek is dat?
Is dat niet gehaakt? Met vaste steken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
Is dat niet de gerstekorrelsteek? Maar ik kan ernaast zitten...
sanne is ff uit geloof ikquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Mijn vasten zien er gehaakt toch wat anders uit, maar ik kan er echt naast zitten hoor... Ik vind het lijken op gebreid, en dan steeds: recht, averecht, recht, averecht... En de volgende toer de averechtsen boven de rechtsen en andersom...Sanne, kom je vertellen welke steek het is?
Ik kan het natuurlijk ook mishebbenquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Mijn vasten zien er gehaakt toch wat anders uit, maar ik kan er echt naast zitten hoor... Ik vind het lijken op gebreid, en dan steeds: recht, averecht, recht, averecht... En de volgende toer de averechtsen boven de rechtsen en andersom...Sanne, kom je vertellen welke steek het is?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk ook mishebbenIk ben benieuwd wat het is
Het is een halve gerstekorrel. Gebreid dus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Leuk! Dat lapje links boven lijkt erg op een garen wat ik ook heb gebruikt maar dan in andere kleuren.quote:
ik neem aan dat naam en adres meer dan voldoende is?quote:Op zondag 1 mei 2011 08:46 schreef spuitje het volgende:
16 Lapjes inmiddels. Zou nu toch wel graag willen weten welke gegevens ze graag van ons willen. Moet ze echt eind van de week op de post doen om er zeker van te zijn dat ze er de 13e zijn.
Tuurlijk wel!! Je hebt nog 12 dagen!quote:Op zondag 1 mei 2011 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik werk aan mn tweede lapje, ik hoop dat ik m nog afkrijg!
En verschrikkelijk weinig tijdquote:
quote:Op zondag 1 mei 2011 08:46 schreef spuitje het volgende:
16 Lapjes inmiddels. Zou nu toch wel graag willen weten welke gegevens ze graag van ons willen. Moet ze echt eind van de week op de post doen om er zeker van te zijn dat ze er de 13e zijn.
De mail is weg met de vraag, dus ik verwacht in de loop van aanstaande week een reactiequote:Op zondag 1 mei 2011 11:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik neem aan dat naam en adres meer dan voldoende is?
quote:De contactgegevens gebruiken we om mensen na de actie een berichtje te
kunnen sturen en te bedanken voor hun inzet. Maar de ervaring leert dat niet
iedereen dat wil, we krijgen ook anonieme lapjes binnen.
Allemaal prima, verder doen we niets met de gegevens.
De actie gaat echt super, we zitten nu al op ruim 2500 lapjes, echt geweldig!
Mooi! Ik zet toch so wie so mijn adres wel achter op de envelop voor het geval er iets mis mocht gaan.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:14 schreef BrandX het volgende:
En hoppa! Gelijk al reactie van Yvonne van InterfaceFLOR!
[..]
Oftewel: de contactgegevens hoef je niet op te geven, en de actie gaat top!
Misschien heb je hier ook iets aan.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:20 schreef Mirjam het volgende:
thanks
op de 1 of andere manier zag het er op mijn pennen anders uit, de steken zaten dwars over elkaar heen, dus ik snapte er geen reet van, a heb ik niet het idee dat ik iets verkeerds deed
zal het zo nog eens proberen!
Maar die is ook heel belangrijk!! Je kunt niet zonder boordsteek.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:07 schreef Mirjam het volgende:
na 10 keer opnieuw uithalen en opzetten dacht ik het gevonden te hebben, maar na een kritische blik op mijn werkje blijk ik de boordsteek uitgevonden te hebben![]()
Ik doe de hele gerstekorrel altijd met een oneven aantal steken omdat je dan iedere pen met een rechte kunt beginnen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 04:08 schreef caroline88 het volgende:
Mirjam, voor de gerstekorrel moet je een even aantal steken hebben, misschien loopt het daarop stuk? Na het opzetten van de steken doe je 1 recht, haal draad naar de voorkant, 1 averecht, haal draad naar achterkant en dan zo verder met rechte en averechte steken.
De volgende pen begin je met een averecht, dan draad naar achter en een rechte en zo verder.
Kijkend naar je lapje denk ik dus dat je wel de goede steken doet maar dat je een oneven aantal steken hebt en dan wordt het resultaat een vlak lapje zonder gerstekorrels.
Succes!
Ik heb tot en met hier bijgewerkt, het kan best zijn dat ik ergens overheen gelezen heb dus als iemands eindscore niet klopt: vooral roepen!quote:
Ieder lapje is er een!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:00 schreef kwakz0r het volgende:
ik zit tot over mn oren in werk en studie en ik kom er gewoon niet aan toe... vrees dat ik vrijdag 1 of 2 lapjes in kan sturen maar...
dat is waar!quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:07 schreef Sanne het volgende:
lieverds, voor wie het niet redt, die lapjes zijn over drie maanden nog steeds heel hard nodig.
alle beetjes helpen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mijn ene lapje ook gepost van de week
Ach, even iets vergeten, kan gebeuren!quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:50 schreef Spiegelei het volgende:
Pfff ik ben ook weer de sukkel van de week hoor!
Ik heb het 5e lapje dat ik hier noemde niet meer afgemaakt, ik wilde iets proberen maar dat lukte niet, dus vorige week 4 lapjes in een enveloppe gestopt, netjes met een kaartje erbij waar ik op heb geschreven waarvan de lapjes zijn gemaakt (acryl en katoen). Deze 4 lapjes dus:
[ afbeelding ]
Zit ik daarnet tussen mijn haak en wolletjes rommel te wroeten kom ik toch nog 2 lapjes tegen. Ik wist niet eens meer dat ik die had gemaakt joh! Deze dus:
[ afbeelding ]
Zou ik die lapjes nou nog in kunnen sturen?
Leuk he, met die foto's erbij! Wat een bult lapjes en kledingstukken heeft deze actie opgeleverd! En het was nog leuk om te doen ook!quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb dat mailtje ook gehad
9950 lapjes!
Ik zie dat een paar van jullie hem al gehad hebben, maar hierbij voor degenen die hem niet gehad hebben en anders verder gewoon omdat het tof isquote:Hallo Jose,
Langs deze weg wil ik jouw en alle deelnemers van jullie forum hartelijk bedanken voor jullie inzet
en enthousiasme voor onze brei-actie. We hebben in totaal 9950 lapjes verzameld en 247 kledingstukken,
dus meer dan 10.000 items. Echt helemaal geweldig!!!
Morgen gaat alles weg met het transport richting Zuid-Afrika.
Bijgaand digitaal de bedankbrief voor jouw en alle deelnemers!
Hartelijk dank & groet!
Yvonne Morsink
NB, deelnemers die o.v.v. van hun contactgegevens toegestuurd hebben ontvangen per post
nog een brief thuis.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Leuk he, met die foto's erbij! Wat een bult lapjes en kledingstukken heeft deze actie opgeleverd! En het was nog leuk om te doen ook!
Ik heb het gelijk even veranderd, sorry!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:55 schreef caroline88 het volgende:
Ik had 13 lapjes opgestuurd. Prachtig dat het er zoveel zijn geworden![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |