wauw, da's opgeschoten! begin deze week stond de teller nog op ruim 1080quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:32 schreef Herfstblad het volgende:
1961 lapjes al!
Misschien dat ik nog wat instuur, maar dat weet ik nog niet.
Is dat niet de gerstekorrelsteek? Maar ik kan ernaast zitten...quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:50 schreef Mirjam het volgende:
dat onderste lapje, toffe steek, wat voor steek is dat?
Is dat niet gehaakt? Met vaste steken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
Is dat niet de gerstekorrelsteek? Maar ik kan ernaast zitten...
sanne is ff uit geloof ikquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Mijn vasten zien er gehaakt toch wat anders uit, maar ik kan er echt naast zitten hoor... Ik vind het lijken op gebreid, en dan steeds: recht, averecht, recht, averecht... En de volgende toer de averechtsen boven de rechtsen en andersom...Sanne, kom je vertellen welke steek het is?
Ik kan het natuurlijk ook mishebbenquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Mijn vasten zien er gehaakt toch wat anders uit, maar ik kan er echt naast zitten hoor... Ik vind het lijken op gebreid, en dan steeds: recht, averecht, recht, averecht... En de volgende toer de averechtsen boven de rechtsen en andersom...Sanne, kom je vertellen welke steek het is?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk ook mishebbenIk ben benieuwd wat het is
Het is een halve gerstekorrel. Gebreid dus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:47 schreef mijsje het volgende:
Leuk! Dat lapje links boven lijkt erg op een garen wat ik ook heb gebruikt maar dan in andere kleuren.quote:
ik neem aan dat naam en adres meer dan voldoende is?quote:Op zondag 1 mei 2011 08:46 schreef spuitje het volgende:
16 Lapjes inmiddels. Zou nu toch wel graag willen weten welke gegevens ze graag van ons willen. Moet ze echt eind van de week op de post doen om er zeker van te zijn dat ze er de 13e zijn.
Tuurlijk wel!! Je hebt nog 12 dagen!quote:Op zondag 1 mei 2011 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik werk aan mn tweede lapje, ik hoop dat ik m nog afkrijg!
En verschrikkelijk weinig tijdquote:
quote:Op zondag 1 mei 2011 08:46 schreef spuitje het volgende:
16 Lapjes inmiddels. Zou nu toch wel graag willen weten welke gegevens ze graag van ons willen. Moet ze echt eind van de week op de post doen om er zeker van te zijn dat ze er de 13e zijn.
De mail is weg met de vraag, dus ik verwacht in de loop van aanstaande week een reactiequote:Op zondag 1 mei 2011 11:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik neem aan dat naam en adres meer dan voldoende is?
quote:De contactgegevens gebruiken we om mensen na de actie een berichtje te
kunnen sturen en te bedanken voor hun inzet. Maar de ervaring leert dat niet
iedereen dat wil, we krijgen ook anonieme lapjes binnen.
Allemaal prima, verder doen we niets met de gegevens.
De actie gaat echt super, we zitten nu al op ruim 2500 lapjes, echt geweldig!
Mooi! Ik zet toch so wie so mijn adres wel achter op de envelop voor het geval er iets mis mocht gaan.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:14 schreef BrandX het volgende:
En hoppa! Gelijk al reactie van Yvonne van InterfaceFLOR!
[..]
Oftewel: de contactgegevens hoef je niet op te geven, en de actie gaat top!
Misschien heb je hier ook iets aan.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:20 schreef Mirjam het volgende:
thanks
op de 1 of andere manier zag het er op mijn pennen anders uit, de steken zaten dwars over elkaar heen, dus ik snapte er geen reet van, a heb ik niet het idee dat ik iets verkeerds deed
zal het zo nog eens proberen!
Maar die is ook heel belangrijk!! Je kunt niet zonder boordsteek.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:07 schreef Mirjam het volgende:
na 10 keer opnieuw uithalen en opzetten dacht ik het gevonden te hebben, maar na een kritische blik op mijn werkje blijk ik de boordsteek uitgevonden te hebben![]()
Ik doe de hele gerstekorrel altijd met een oneven aantal steken omdat je dan iedere pen met een rechte kunt beginnen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 04:08 schreef caroline88 het volgende:
Mirjam, voor de gerstekorrel moet je een even aantal steken hebben, misschien loopt het daarop stuk? Na het opzetten van de steken doe je 1 recht, haal draad naar de voorkant, 1 averecht, haal draad naar achterkant en dan zo verder met rechte en averechte steken.
De volgende pen begin je met een averecht, dan draad naar achter en een rechte en zo verder.
Kijkend naar je lapje denk ik dus dat je wel de goede steken doet maar dat je een oneven aantal steken hebt en dan wordt het resultaat een vlak lapje zonder gerstekorrels.
Succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |