Waarop ik zei/vroeg:quote:
quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even geen idee, maar zijn de uiterst links en rechts staande figuren (tweeling)broers?
damn, net te laatquote:
Best wat opties natuurlijk maar als je de vorige vraag in gedachten houdt.. Wie?quote:is an American singer-songwriter based in Brooklyn, New York City. Her songs were described by the music website Pitchfork Media as "with some echoes of folk tradition but generally in a more personal, introspective space."[1] NPR Music describes: "Her songs are heartfelt without being overly earnest; her poetry is plainspoken but not overt, and her elegant voice is wrapped in enough rasp and sorrow to keep from sounding too pure or confident."[2]
Anna Calvi?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef Arn0 het volgende:
Inderdaad, geweldige band. En weet wel zeker dat het juist is dus..
[..]
Best wat opties natuurlijk maar als je de vorige vraag in gedachten houdt.. Wie?
quote:is an experimental noise rock band from Atlanta, fronted by the compellingly odd singer
.
's vocal style blends vocal experimentation along the lines of Meredith Monk or Yoko Ono with a more direct and punky howl inspired by the Fall's Mark E. Smith.
is also a striking on-stage presence: the exceedingly skinny 6'4" lead singer has Marfan syndrome, a genetic disorder of the connective tissue that gives him abnormally long and spindly limbs.
Die zijn vorige week nog voorbij gekomen hier (vraag van ranja) en die zien er heul anders uit...quote:
Beetje lastig, ik heb nu spotify betaalde versie maar als de muiek straks verdeeld wordt over verschillende 'streamers'... ben niet van plan meerdere abonnementen te nemen om per abonnement bij verschillende muziek te kunnen. Nou ja, kijken hoe het zich ontwikkelt.quote:
tja, om de een of andere reden is dat belangrijke informatie als we het over bieber hebben,quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:41 schreef ranja het volgende:
Bij dwdd hadden ze het dacht ik over 7 miljoen.
Maar dat kan ook facebook geweest zijn. Of zo.
Het gaat toch meer om de aantallen, omdat die 'de hoogste ooit' zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:43 schreef Beregd het volgende:
[..]
tja, om de een of andere reden is dat belangrijke informatie als we het over bieber hebben,
net als zijn meest bekeken youtube filmpje.
Justin Time...quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:52 schreef Mark het volgende:
Whatever, ook Justin verdwijnt wel weer een keer
Zodra de baard die keel in schiet waarschijnlijkquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:52 schreef Mark het volgende:
Whatever, ook Justin verdwijnt wel weer een keer
neem aan dat dat een referentie was aan Natequote:
Niet met nieuw werk of zo, maar vorig jaar (of het jaar er voor???) was hij nog wel bij de 'oude doos'-filmpjes van de Top 2000 te zien. Gisterenavond heb ik zijn grootste hit live horen vertolken door hen:quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Geen idee. Ik neem aan een knakker die we al zo'n 30 jaar niet meer hebben gezien.
MadMaster +1quote:
Alderliefste speelde Alors On Danse gisteren ook nog en tijdens dat nummer stond ik ineens, al dansend/wiebelend (ik ken mijn beperkingen...), oog in oog met Chazia Mourali met d'r bloedrood geverfde haar...quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
MadMaster +1
Hoefde gelukkig niet zo heel ver terug te zoeken.
quote:, Rainbow Train, Wally Tax, Stars on 45, Mouth & MacNeal, Anita Meyer, Lee Towers, Koot en Bie, Theo enThea, Bolland en Bolland, Peter Koelewijn, Grant and Forsyth,The Cats ,B.Z.N., Tol en Tol, Jan Keizer, Golden Earring (strijkers en blazers), Bert Heerink, Boudewijn de Groot en Jan Smit
Niet zo zeer, meer (later) een meespelend arrangeur.quote:
http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/Hans+Hollestellequote:
Over welke gitarist gaat dit?quote:bracht zijn jeugd door in Loosdrecht (waarheen hij in zijn eerste levensjaar was verhuisd), maar keerde op zijn elfde jaar terug in het noorden toen zijn ouders naar Assen verhuisden. Hij vormde begin jaren zestig de Rocking Strings. Na het aantrekken van Harry Muskee als zanger werd de bandnaam Cuby + Blizzards. In 1977 werd hij door George Kooymans gevraagd om gitarist bij de Golden Earring te worden. Tijdens zijn eerste Amerikaanse tournee met Golden Earring kwam het tot een breuk met de groep. Na terugkomst in Nederland raakt hij het spoor bijster. Pas eind jaren negentig leek hij zichzelf weer te hervinden toen hij de
Band begon.
Zekers.quote:
quote:Op woensdag 30 december 2009 21:54 schreef MadMaster het volgende:
En dat brengt ons bij het volgende:
Na Gert Timmerman en Ben Essing ontfermt Pierre Kartner zich over het jonge sterretje en scoort haar grootste hit: Zou het erg zijn lieve opa - een duet met Vader Abraham dat in 1971 15 weken in de hitlijsten staat en de eerste plaats bereikt. Daarna gaat het bergafwaarts met . Op de single Waarom laat iedereen mij zo alleen zingt ze vals en in 1972 eindigt de samenwerking. Ze belandt in een kindertehuis en wordt in 1975 gearresteerd wegens inbraak.
In 1994 haalt nog even de kranten omdat haar huis afbrandt. Bij deze calamiteit gingen al haar gouden platen verloren.
Wie is ?
Hehehequote:Op vrijdag 1 april 2011 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aan die 2e hoes te zien zou ik dan voor een ander nummer gaan.
Of ze heeft heel veel vlammetjes gegeten, natuurlijk.
Oja, shitquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waar cafca Vlammetjes zei, zeg ik Niemand heeft jou ooit gezien. Stop de tijd.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waar cafca Vlammetjes zei, zeg ik Niemand heeft jou ooit gezien. Stop de tijd.
Ik verzamel hier vaak schaampunten wegens mijn opvoeding met Chiel Montagne wekelijks op de buis...quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik wist daarentegen wel zeker dat het niet Hanny, Mieke, Stella of Angelique was. Dus toch stiekem een verkapt schaampuntje
quote:zijn die kroketten nou nog niet klaar
smeert ze dan maar in oew haar.
MadMaster +1quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:32 schreef MadMaster het volgende:
Is dat Berrie v/d Berbber met z'n Mexicano's weer?
Nog meer...quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Worst
Prei
Karbonade
Salade
Bieten
Haantje van de grill
Ik zoek nog 2 fruitsoorten en het laatste woord van de afsluitende zin bevat ook nog een voedingsprodukt...quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, verder dan het refrein ken ik 'm niet meer.
Krijg wel trek van deze vragen..
Volgens mij nog bananen en de laatste zin is: "En wat moet ik nou met soep!"...quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zoek nog 2 fruitsoorten en het laatste woord van de afsluitende zin bevat ook nog een voedingsprodukt...
Die hadden we al, met karbonades ipv marmalade...quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:50 schreef belsen het volgende:
Worstjes op mijn borstjes, preitjes op mijn dijtjes, marmalade en salade op mijn bil, jaah, worstjes op mijn borstjes, bietjes op mijn knietjes en op mijn hoofd een haantje uit de grill, toch???
Tamelijk gewone vruchten die je niet met elkaar kan vergelijken...quote:Ria Valk
de liefde van de man gaat door de maag
U hoort het niet de eerste keer vandaag
De liefde van de man gaat door de maag
Dat moeten vrouwen weten, mannen houden veel van eten
Ja, de liefde van de man gaat door de maag
Dus heb ik worstjes op mijn borstjes
Preitjes op mijn dijtjes
Karbonades en salades op mijn bil
Ja, worstjes op mijn borstjes
Bietjes op mijn knietjes
En op mijn hoofd een haantje uit de grill
Preitjes op mijn dijtjes
Bietjes op mijn knietjes
We zijn al twaalf jaren man en vrouw
Het zilv'ren bruiloftsfeest dat komt al gauw
Het gaat hem naar den vleze
Zijn buikje is gerezen
Ja, als hij me ziet dan lust 'ie me nog rauw
Preitjes op mijn dijtjes
Bietjes op mijn knietjes
Preitjes op mijn dijtjes
Bietjes op mijn knietjes
Oh dames, luister toch naar mij
En maak uw man nu ook een keertje blij
Koop![]()
spruiten
En bind ze om je kuiten
Ja, uw man wordt als een veulen in de wei
Preitjes op mijn dijtjes
Bietjes op mijn knietjes
Preitjes op mijn dijtjes
Bietjes op mijn knietjes
Maar wat doe ik nou met soep
quote:
Noobiedoobiedoo +1quote:Oh dames, luister toch naar mij
En maak uw man nu ook een keertje blij
Koop appels peren spruiten
En bind ze om je kuiten
Ja, uw man wordt als een veulen in de wei
MadMaster + 1quote:
Ow, dan heb ik zelf én ook Wikipedia het onjuist...quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Da's fruitcage, trouwens.
Steam train, Bumpercar, Big Dipper
Ik heb altijd 'Show me about your fruitcake' verstaan...quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Show me 'round your fruitcake? Apart.
quote:is een patroongebaseerde sequencer, waarbij een componist stap voor stap zijn muziek opbouwt.
De software concurreert met onder andere Cubase, Reason en Logic. Er zijn verschillende versies van te koop, zowel goedkope voor hobbyisten als wat duurdere voor professionals.
wordt onder meer gebruikt bij de productie van Intelligent Dance Music.
heeft een meisje met groen haar en opvallende kleding aan als mascotte en virtuele danser in het programma inbegrepen.
-Chan is haar naam. Chan is Japans voor het woord jong.
-Chan lijkt erg op de karakters van Vocaloid.
Onder andere Basshunter, The Partysquad en Mike Oldfield gebruikenals sequencer.
quote:The Bar-Keys - Son of Shaft: The signature gitarloop
Thunderbirds are go: From the TV series
Hasim - Al naaflysh :Just feeling vocoder sample
Kurtis Blow - Christmas Rappin': Hold it now sample
what does it all mean: UNKNOWN, as featured on Lesson 3 by Steinski & Mass Media
white wine?: UNKNOWN female vocal, maybe from a Mikey Dread album??
Funky Four plus one more - Feel it(The Mexican): The "get down to the funky beat" sample
Africa Bambatta - Looking for the perfect beat. The "" sample
Keep this frequency clear: UNKNOWN
Jimmy Castor & Bunch - Its just begun. 1 bar loop with synth sound and 2 beat scream
Prince - Housequake. Shutup vocal sample
James Brown - The Funky drummer. 1234 hit it, vocal sample
Trouble Funk- Double Trouble. 1 Bar gogo break
Original Concept - Pumb that bass(DefJam). Vocal sample
Aretha Franklin - rocksteady. Vocal sample
Geoffrey Sumner -A journey into stereophonic sound
Play It Again Sam -The Dice Are Rolling. The Weathermen "The Lift",
We play russion roulette this way - sample
The JBs - Blow your horn. The famous moog sample
Music please - UNKNOWN
The JBs -The grunt. Screeching horn sound
Scream unknown
Frankie Smith - Double Dutch Bus. Vocal sample
Ennino Morricone -The good, the bad and the ugly. Whistle sample
quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
bomb the beat - beat dis dan?
door The "get down to the funky beat" sample
Die versie ken ik niet, zal 'm eens opzoeken...quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:57 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hebben ze hem niet in een Ableton versie op Youtube gezet? Dat hebben ze wel met smack my bitch up gedaan: vandaar m'n 1st gok...
quote:Do you know where your teenager is at 5 o'clock in the morning?
Some say they come looking for
Drugs, dirty dancing and pounding techno music
samantha brothers - discotecaquote:Op vrijdag 1 april 2011 16:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Over samples gesproken:
Welk nummer, van wie?
[..]
Ableton rocks!quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:33 schreef MadMaster het volgende:
Bagger programma dat Fruity Loops, lang leve Ableton Live...
Nou, ik zal nog eens mijn best voor je doen...quote:
Maar dan in andere volgorde.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:33 schreef methodmich het volgende:
Puur gokken op
Neighborhood #1 (Tunnels)
Neighborhood #3 (Power Out)
Neighborhood #2 (Laika)
Ja sorry, was koken en schoonmakenquote:Op vrijdag 1 april 2011 19:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Nou, ik zal nog eens mijn best voor je doen...
MaJo bedoelde gewoon: "Doe eens een Beatles-vraag". Moet je wel MaJo spreken, natuurlijkquote:Op vrijdag 1 april 2011 19:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Nou, ik zal nog eens mijn best voor je doen...
quote:Young bones groan
And the rocks below say :
"Throw your skinny body down, son !"
n00biedoobiedoo +1quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Secret Sisters. Ik herinner me ze meer van het samenzang-topic.
Dit nummer kan in het lijstje 'Bands vernoemd naar een songtitel'quote:
Tuurlijk, helemaal goed ! Jij niet naar de kakkerlakkenkwis in P60??quote:Op zondag 3 april 2011 15:30 schreef belsen het volgende:
Min of meer spinoffs?
Doe je het voor Zita Swoon/Moondog Jr., Magnus, Kiss My Jazz en Vive la Fête?
Nee, wij zaten vanmiddag in Oegstgeest bij een schattig popquizje.quote:Op zondag 3 april 2011 16:56 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Tuurlijk, helemaal goed ! Jij niet naar de kakkerlakkenkwis in P60??
Ik vind 'r zo gemaakt op die foto, hield rekening met een photoshop-combi met iemand anders...quote:
quote:Zanger/bassistis vanaf de jaren zeventig actief in onder meer de bands Boobytrap, Capsones en De Steile Wand. Daarna brengt hij onder zijn eigen naam Nederlandstalige platen uit.
Ops debuutalbum 12 Ambachten 13 Ongelukken (1982) levert latere producer Jochem Fluitsma een gastbijdrage op drums. De plaat bevat ook de hitsingle In De Discotheek. Tussen 1985 en 1990 brengt
platen uit onder de naam
's Bloedgroep. Hij is samen met Geert Timmers (Bob Fosko uit Raggende Manne) bedenker van het televisieprogramma De Zingende Dokter bij de VPRO (1986-1987). Hij maakt muziek voor de IKON en de VPRO en speelt daarnaast basgitaar in de coverband The Koffers.
nah, ik zou eerder zeggen rond de 40. ik schat de foto in op '75quote:Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
bukgeit + 1
Aan de foto te zien iemand in zijn mid 30s
Ik gok op begin '70s.quote:Op maandag 4 april 2011 14:56 schreef cafca het volgende:
[..]
nah, ik zou eerder zeggen rond de 40. ik schat de foto in op '75
of van broer op zusjequote:Op maandag 4 april 2011 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar volgens mij werd in de jaren '70 kleding nog gewoon doorgegeven van broer op broertje/zus op zusje,
En andersom. En zó ontstond de glamrock, mensen..quote:
Glamrok dan, ook wel de wikkel smartlap gemoemd...quote:Op maandag 4 april 2011 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En andersom. En zó ontstond de glamrock, mensen..
Ja, zowel in Hoorn als in Oost-Brabant liepen ze zo'n 5 jaar achter......quote:Op maandag 4 april 2011 15:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, die kleding zegt dus niets, want op mijn kleuterklasfoto's droegen ze dit ook en dat was eind jaren '70/begin '80
Wat van wie?quote:My mother cried
When president Kennedy died
She said it was the communists
But I knew better
Would they drop the bomb on us
While we made love on the beach
We were the class they couldn't teach
'Cause we knew better
Ja, die hoef ik niet op te zoeken. Was m'n 1e LP.quote:
cafca +1quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:53 schreef cafca het volgende:
Elvis Costello & the Attractions, Graham Parker & the Rumour, the Damned
quote:takes up all of side one, and is split into six parts, featuring a full brass section and choir which take most of the lead melody lines, while Pink Floyd mainly provide the backing tracks; a reverse of the 1960s pop music practice of using orchestration as the background, and putting the rock band in front. However, there is one section where a bluesy electric guitar solo by David Gilmour takes the lead.
cafca +1quote:
..is ofcourse the right answer!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:59 schreef Blogman het volgende:
Don't Answer Me, Old and Wise, Let's Talk About Me dan
ohja dat was hem. Dat dat een hit was geworden zeg....quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:59 schreef Blogman het volgende:
Don't Answer Me, Old and Wise, Let's Talk About Me dan
quote:
Foutquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
I want some more, I don't believe in miracles, Wonderful.
NoobieDoobieDoo +1quote:I want some more, I don't believe in miracles, Wonderful.
Juiste artiest, verkeerde nummer.quote:
..en daar dan een oud-bandgenoot van.. Oftewel de toetsenist van The Zombies, want zover waren we al.quote:
cafca en ik iig..en ik geloof MadMaster ookquote:
Ik maakte misbruik van alle info die er al was...quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
cafca en ik iig..en ik geloof MadMaster ook
MadMaster + 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |