abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94810342
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nog erger; "dan gaan ze maar goedkoper wonen" _O-
Veeg me op, dan gaan zeuren dat er weinig woningen beschikbaar zijn.
Snap niet wat daar grappig aan is. Als ik een woning niet kan betalen, dan ga ik goedkoper wonen. Of werkt die logica niet in de hoofden van rechts NL?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94810390
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Weet ik :)
Andere users wel. Dus daarom pleit ik voor halvering van de bijstand.
Zo kennen we je weer. Bijna huilen omdat Tem en ik het wagen kritiek te uiten op de HRA, maar zonder blikken of blozen geld weg willen trekken bij de allerarmsten. Klasse.
pi_94810406
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:12 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee dat kan Koos want ze betalen al zoveel belasting :'( boehoeee.
;(
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:17:54 #229
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810413
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo kennen we je weer. Bijna huilen omdat Tem en ik het wagen kritiek te uiten op de HRA, maar zonder blikken of blozen geld weg willen trekken bij de allerarmsten. Klasse.
Gaan ze maar werken, zoals wij.

Tough luck.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94810479
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gaan ze maar werken, zoals wij.

Tough luck.
En als dat niet lukt? Dan moeten ze maar onder een brug gaan leven? (Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat werklozen flink achter de reet aangezeten mag worden).
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:19:54 #231
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810499
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als dat niet lukt? Dan moeten ze maar onder een brug gaan leven? (Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat werklozen flink achter de reet aangezeten mag worden).
Prefab woningen op brood en water.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:20:00 #232
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810502
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap niet wat daar grappig aan is. Als ik een woning niet kan betalen, dan ga ik goedkoper wonen. Of werkt die logica niet in de hoofden van rechts NL?
Natuurlijk werkt die logica niet Koos.
Woningen zijn fixed commodities met een bepaalt type woningen voor bijstandstrekkers, een ander soort voor arbeiders, een derde vorm voor middle-management en een toplaag voor de rijkste decielen. Als die laatste vorm niet meer betaalbaar is i.e. de zittende bewoner kan hem niet verkopen zonder verlies, waardoor hij gevangen blijft, stagneert de doorgroei en moeten toetreders tot die markt (iedereen die het segment boven de 3,5 ton overstijgt) dus gaan scheefwonen.

Omdat ze daarmee woningen bezet houden van doorstromers kunnen er ook geen starters onderaan instromen maar zit het hele verhaaltje op slot. Vergelijk het met je bedrijfskantine; wanneer de mensen bij de kassa ineens de rekening niet meer kunnen betalen maar niet terug in de rij mogen om hun spullen weg te zetten, stopt de doorstroming en schuift niemand meer met z'n dienblad aan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:20:58 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810540
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Om een bepaalde partij te quoten: "Het moet eerlijker". :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:21:08 #234
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810546
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Woningen zijn fixed commodities met een bepaalt type woningen voor bijstandstrekkers, een ander soort voor arbeiders, een derde vorm voor middle-management en een toplaag voor de rijkste decielen. Als die laatste vorm niet meer betaalbaar is i.e. de zittende bewoner kan hem niet verkopen zonder verlies, waardoor hij gevangen blijft, stagneert de doorgroei en moeten toetreders tot die markt (iedereen die het segment boven de 3,5 ton overstijgt) dus gaan scheefwonen.

Omdat ze daarmee woningen bezet houden van doorstromers kunnen er ook geen starters onderaan instromen maar zit het hele verhaaltje op slot. Vergelijk het met je bedrijfskantine; wanneer de mensen bij de kassa ineens de rekening niet meer kunnen betalen maar niet terug in de rij mogen om hun spullen weg te zetten, stopt de doorstroming en schuift niemand meer met z'n dienblad aan.
^O^

Bovendien is het ook echt een pretje om de helft van je kapitaal in te leveren, kleiner te gaan wonen, in buurten waar je misschien helemaal niet wilt wonen, omdat het "eerlijker moet".

Iedereen heeft recht op alles, maar de rijken mag mee gespeeld worden alsof 't stropoppen zijn. Of met jouw beeldspraak, jij moet terug in de rij omdat je een croissant hebt gepakt terwijl de rest bruin brood eet, hoe durf je! :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94810655
Ik wist het wel met die HRA heb je ze binnen 2 posts op de kast :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:25:26 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810723
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

^O^

Bovendien is het ook echt een pretje om de helft van je kapitaal in te leveren, kleiner te gaan wonen, in buurten waar je misschien helemaal niet wilt wonen, omdat het "eerlijker moet".

Iedereen heeft recht op alles, maar de rijken mag mee gespeeld worden alsof 't stropoppen zijn. :')
Dat komt omdat er te simpel over het bezit van anderen gedacht wordt.
Links ziet het graag dat mensen er een (in hun ogen) goed bestedingspatroon op nahouden, m.a.w. iedereen die minder te besteden heeft moet geholpen worden en iedereen die teveel besteedt is een smerige kapitalist. Maar elke economie is juist gebaat bij een heterogene samenstelling van de samenleving; mensen die geld oppotten, mensen die geld uitgeven, mensen die moeten sparen en mensen die produceren. Iedereen hetzelfde en je houdt geen functionerende economie meer over.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:25:44 #237
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810733
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:23 schreef Tem het volgende:
Ik wist het wel met die HRA heb je ze binnen 2 posts op de kast :P
Als je dit een kast noemt. Een kast van een huis?
pi_94810741
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Weet ik :)
Andere users wel. Dus daarom pleit ik voor halvering van de bijstand.
Neuh, ik ben voor een normaal vangnet voor mensen die niet goed deel kunnen nemen aan het "normale" arbeidsproces en dat kunnen verschillende achterliggende redenen zijn.
pi_94810764
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

So what? Als er geen markt is voor het duurste segment woningen, dan moeten we die apparaten maar slopen of moet je de prijs verlagen. Vrije markt, nietwaar?
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:26:49 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810772
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:26 schreef Tem het volgende:

[..]

Neuh, ik ben voor een normaal vangnet voor mensen die niet goed deel kunnen nemen aan het "normale" arbeidsproces en dat kunnen verschillende achterliggende redenen zijn.
Andere discussie; is iemand die ooit heeft kunnen werken maar het nu door wat voor reden dan ook niet meer kan, zieliger dan iemand die nooit een kans heeft gehad?
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:27:08 #241
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810784
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

So what. Als er geen markt is voor het duurste segment woningen, dan moeten we die apparaten maar slopen of moet je de prijs verlagen. Vrije markt, nietwaar?
Dus je wilt niet alleen mensen verbieden die croissants te kopen, maar ook nog eens de croissants verbranden? :')

Erg sociaal inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94810833
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus je wilt niet alleen mensen verbieden die croissants te kopen, maar ook nog eens de croissants verbranden? :')

Erg sociaal inderdaad.
Ik wil de croissants niet verbranden, maar als er simpelweg geen markt voor is, dan houdt het op.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:28:51 #243
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810851
Beetje van dat soort volk dat wanneer ze een Rolls zien rijden niet denken "goh mooie kar!" maar de banden lek steekt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:29:17 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810864
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

So what? Als er geen markt is voor het duurste segment woningen, dan moeten we die apparaten maar slopen of moet je de prijs verlagen. Vrije markt, nietwaar?
Er is markt en er blijft markt, maar je creeert een sterfhuisconstructie. Je laatste opmerking is leuk, ben ik helemaal voor, maar je kan niet suggereren dat die vrije markt er nu is als de overheid een nulsituatie gecreert heeft met 28 miljard aan subsidies. Je kan ook niet zeggen dat de bail-outs van banken te wijten zijn aan de vrije markt, want in een vrije markt situatie zouden banken gewoon failliet gaan.
pi_94810903
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
Beetje van dat soort volk dat wanneer ze een Rolls zien rijden niet denken "goh mooie kar!" maar de banden lek steekt.
Nee, hoezo? Als het duurste segment woningen niet langer beschikbaar is voor een groot aantal mensen omdat de HRA niet langer bestaat, dan moet je de markt zijn werk laten doen. Makelaars moeten ofwel de prijs verhogen of de huizen moeten tegen de vlakte (in het uiterste geval).
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:30:32 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94810909
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil de croissants niet verbranden, maar als er simpelweg geen markt voor is, dan houdt het op.
De overheid heeft de markt verstoord en verbrand deze nu meteen.
Net zo goed als de overheid het fractional banking heeft ingesteld, kan je ook niet van iedereen 90% van z'n kapitaal/spaargeld afpakken en zeggen dat dit fictief geld is en een nieuwe euro instellen, gekoppeld aan de goudstandaard. Dan krijg je interbellaire situaties zoals met de dmark.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:30:36 #247
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810912
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die markt is er wel, tenzij je de markt zelf zit te vernietigen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94810959
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er is markt en er blijft markt, maar je creeert een sterfhuisconstructie. Je laatste opmerking is leuk, ben ik helemaal voor, maar je kan niet suggereren dat die vrije markt er nu is als de overheid een nulsituatie gecreert heeft met 28 miljard aan subsidies. Je kan ook niet zeggen dat de bail-outs van banken te wijten zijn aan de vrije markt, want in een vrije markt situatie zouden banken gewoon failliet gaan.
Nee, daarom moet de overheid een aantal kunstgrepen aanpassen (zoals dus de HRA). Dan kan de vrije markt beter zn werk doen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:32:08 #249
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94810975
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, hoezo? Als het duurste segment woningen niet langer beschikbaar is voor een groot aantal mensen omdat de HRA niet langer bestaat, dan moet je de markt zijn werk laten doen. Makelaars moeten ofwel de prijs verhogen of de huizen moeten tegen de vlakte (in het uiterste geval).
Als die huizenprijzen devalueren dan ontstaat eenzelfde markt maar dan met andere getallen op de "verkoop" borden, dus je hoeft ze helemaal niet te slopen. Dat is juist het probleem met je voorstel, je houd dezelfde markt gewoon in stand maar dan met andere nummertjes, en in de tussentijd creëer je alleen ellende.

Rijke mensen die massaal gaan scheefwonen lost echt niks op hoor. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94810976
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die markt is er wel, tenzij je de markt zelf zit te vernietigen.
Je vernietigt de markt door de HRA af te schaffen dan wel te beperken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')