Nee, maar wel als het betekend dat de helft van m'n auto weggezaagd wordt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee maar ga je dan ook lopen janken om compensatie wanneer die parkeerplek na 5 jaar weer betaald parkeren wordt?
Ja, en?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:59 schreef GSbrder het volgende:
Zonder de HRA stijgt de relatieve belastingdruk. Zo moeilijk is het toch niet?
Volgens mij hebben we nog steeds over hervorming van de HRA en niet afschaffing.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:59 schreef GSbrder het volgende:
Zonder de HRA stijgt de relatieve belastingdruk. Zo moeilijk is het toch niet?
De belastingdruk is hoog. Moet niet hogerquote:
Aha, net zoals het gaat over de hervorming van het hoger onderwijs en niet over boetes of afschaffingen van bepaalde vormen van studiefinanciering. Eufemisme, niet?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nog steeds over hervorming van de HRA en niet afschaffing.
Dan gaan ze klagen over koopkrachtverlies, dan moeten er hogere CAO's komen, dan stijgt de inflatie weer, ooh tha funziez!quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De belastingdruk is hoog. Moet niet hoger
dat slaat als kut op dirk, waarom zouden ze je auto wegzagen het gaat otch om parkeren. In jouw voorbeeld ga je gewoon 100% betalen. Eerst niets voor parkeren en nu 2 euro per uur. En dat wil jij dan compenseren want je vind dat je recht heb op die parkeerplek.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar wel als het betekend dat de helft van m'n auto weggezaagd wordt.
Ja, maar ik lijd niet persoonlijk onder de afname van die parkeerplek behalve dat ik jarenlang heb kunnen profiteren zonder dat met terugwerkende kracht dat geld wordt teruggeist of afgeschreven moet worden van m'n huidige kapitaal.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:04 schreef Tem het volgende:
[..]
dat slaat als kut op dirk, waarom zouden ze je auto wegzagen het gaat otch om parkeren. In jouw voorbeeld ga je gewoon 100% betalen. Eerst niets voor parkeren en nu 2 euro per uur. En dat wil jij dan compenseren want je vind dat je recht heb op die parkeerplek.
Nog steeds wordt er geredeneerd in de trant van "dan kopen ze maar geen tweede Ferrari".quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan gaan ze klagen over koopkrachtverlies, dan moeten er hogere CAO's komen, dan stijgt de inflatie weer, ooh tha funziez!
Met aan het eind van het liedje dat ze geen geld meer hebben voor die o zo hoge huurcontracten of hypotheekafdragen, alweer.
Ik ben nog steeds voor een rente aftrek die voor iedereen hetzelfde is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Aha, net zoals het gaat over de hervorming van het hoger onderwijs en niet over boetes of afschaffingen van bepaalde vormen van studiefinanciering. Eufemisme, niet?
De koopkracht daalt al, dus wat lul je nou?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan gaan ze klagen over koopkrachtverlies, dan moeten er hogere CAO's komen, dan stijgt de inflatie weer, ooh tha funziez!
Met aan het eind van het liedje dat ze geen geld meer hebben voor die o zo hoge huurcontracten of hypotheekafdragen, alweer.
Dan daalt ie nog verder.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De koopkracht daalt al, dus wat lul je nou?
Kijk, en deze houding maakt dat ik geen greintje sympathie op kan brengen voor jouw hartverwarmende pleidoor voor behoud van de HRA. Het zal mij werkelijk een rotzorg zijn als de waarde van jouw huis fors daalt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook voor die honderden starters of zanikers die op een woonlijst staan.
Tough luck!
En voor een huursubsidie die voor alle huurders geldt?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor een rente aftrek die voor iedereen hetzelfde is.
Ja ze denken dat al dat geld ergens rondzweeft in onze zakken waar we toch niks aan hebben of mee doen. Het feit dat kapitaal gebruikt wordt als onderpand voor zoveel dingen en een "afname" daarvan direct je leven raakt komt niet voor in hun denkwijze.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nog steeds wordt er geredeneerd in de trant van "dan kopen ze maar geen tweede Ferrari".
Alsof dat het enige gevolg van HRA-afschaffing/beperking zal zijn; het faillissement van Ferrari.
Overigens schets jij allerlei doemscenario's wat allemaal erg aandoenlijk is, maar je zult hoe dan ook een keer door de zure appel heen moeten bijten.quote:
Nee, het is niet eens lucratief voor mij om te kopen, dus 't raakt me sowieso niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens schets jij allerlei doemscenario's wat allemaal erg aandoenlijk is, maar je zult hoe dan ook een keer door de zure appel heen moeten bijten.
Nog erger; "dan gaan ze maar goedkoper wonen"quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ze denken dat al dat geld ergens rondzweeft in onze zakken waar we toch niks aan hebben of mee doen. Het feit dat kapitaal gebruikt wordt als onderpand voor zoveel dingen en een "afname" daarvan direct je leven raakt komt niet voor in hun denkwijze.
Uiteraard zijn hun hypotheken van ±200.000 wel liquide en kunnen ze ook makkelijk zonder, niet?
Ik ben niet voor huursubsidie.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En voor een huursubsidie die voor alle huurders geldt?
Mooi. Dan vind ik jouw plan nog wel iets om over te praten.quote:
Nee dat kan Koos want ze betalen al zoveel belastingquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens schets jij allerlei doemscenario's wat allemaal erg aandoenlijk is, maar je zult hoe dan ook een keer door de zure appel heen moeten bijten.
Net zoals de armen al zo weinig krijgen in ons landquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee dat kan Koos want ze betalen al zoveel belastingboehoeee.
Dat heb je mij nooit horen zeggenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net zoals de armen al zo weinig krijgen in ons landboehoeeee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |