abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:13:23 #151
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94891492
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, maar we hebben allemaal kunnen zien waar dit toe kan leiden. Doorgeslagen hedonisme waarbij de ene topbestuurder nog meer prive-jets wil hebben dan zijn collega. Op zich niets mis mee, ware het niet dat dit voor de crisis leidde tot een mate van risicovol ondernemen waar je U tegen zegt.
Ja en wat heeft dat te maken met:

"De stijgende salarissen gaan hand in hand met de hogere winsten van vrijwel alle AEX-bedrijven."

Zoiets heet gewoon de vrije markt, en afwezigheid van sturing, geweldig toch? Wanneer je gezonde winstgevende bedrijven gaat zitten verbieden salarisverhogingen of bonussen uit te keren ben je net zo bezig als de geweldige bolsjewistische vrienden van weleer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Voorschrift op 01-04-2011 09:25:48 ]
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94891905
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:36 schreef betyar het volgende:

Die gaan niet weg, hoe kom je daar in godsnaam bij??
Ik schrik toch anders als ik rond kijk in mijn vriendenkring. Eigenlijk iedereen met talent heeft plannen om te vertrekken... Of ze allemaal zullen gaan is een tweede, maar het is echt meer dan lip-service...

Zelf ben ik vergevorderd met het verhuizen van mijn ondernemingen naar het buitenland (zou ook wel willen vertrekken, maar mijn vrouw zit aan NL vast met haar onderneming). Een van mijn beste vrienden is actief op zoek naar een baan in Zweden (ok, ook omdat hij met een Zweedse is getrouwd, maar hij geeft ook aan dat hij en zijn vrouw het gehad hebben met NL). Een van mijn beste vriendinnen zit al in België (en haar onderneming op de Antillen). Zakenpartner van mij is actief op zoek naar een woning in Antwerpen. Oud collega heeft al een woning gekocht in Turkije om te verkassen binnen nu en enkele jaren.

Als ik vervolgens probeer te denken aan talenten die willen blijven kom ik op... helemaal niemand...

Het is op zich ook zo vreemd niet. Nederland is in rap tempo veranderd. Het was een prettig land om te wonen, maar dat is het niet meer. Het is nu meer en meer een duur land om in te wonen, de vrijheden worden stuk voor stuk afgenomen, privacy is een vies woord geworden, de inwoners zijn wraakzuchtig en structureel ontevreden, enz. enz.

Waar ik mij 15 jaar terug echt thuis voelde in NL heb ik dat nu helemaal niet meer.

Kortom: er gaan een hoop mensen verkassen. En dat heeft deels met geld te maken, maar voor een heel groot deel met het veranderde leefklimaat waarbij een ander niets meer wordt gegund: geen plezier, geen vrijheid, geen fout, geen succes.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:36:31 #153
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94891996
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik schrik toch anders als ik rond kijk in mijn vriendenkring. Eigenlijk iedereen met talent heeft plannen om te vertrekken... Of ze allemaal zullen gaan is een tweede, maar het is echt meer dan lip-service...

Zelf ben ik vergevorderd met het verhuizen van mijn ondernemingen naar het buitenland (zou ook wel willen vertrekken, maar mijn vrouw zit aan NL vast met haar onderneming). Een van mijn beste vrienden is actief op zoek naar een baan in Zweden (ok, ook omdat hij met een Zweedse is getrouwd, maar hij geeft ook aan dat hij en zijn vrouw het gehad hebben met NL). Een van mijn beste vriendinnen zit al in België (en haar onderneming op de Antillen). Zakenpartner van mij is actief op zoek naar een woning in Antwerpen. Oud collega heeft al een woning gekocht in Turkije om te verkassen binnen nu en enkele jaren.

Als ik vervolgens probeer te denken aan talenten die willen blijven kom ik op... helemaal niemand...

Het is op zich ook zo vreemd niet. Nederland is in rap tempo veranderd. Het was een prettig land om te wonen, maar dat is het niet meer. Het is nu meer en meer een duur land om in te wonen, de vrijheden worden stuk voor stuk afgenomen, privacy is een vies woord geworden, de inwoners zijn wraakzuchtig en structureel ontevreden, enz. enz.

Waar ik mij 15 jaar terug echt thuis voelde in NL heb ik dat nu helemaal niet meer.

Kortom: er gaan een hoop mensen verkassen. En dat heeft deels met geld te maken, maar voor een heel groot deel met het veranderde leefklimaat waarbij een ander niets meer wordt gegund: geen plezier, geen vrijheid, geen fout, geen succes.
Exact.

Ik heb een grote periode van m'n leven in het buitenland doorgebracht voor zowel werk als studie destijds, en kan dit volledig beamen. Ik ben sinds enkele weken weer terug, maar de ideeën om weer te emigreren liggen al weer klaar. Ik wou het proberen om te kijken of hier settlen weer ging, maar nee. Je beschrijft precies de problemen van dit land, spijker op z'n kop.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:54:54 #154
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94892509
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus je vind het niet volstrekt logisch dat wanneer bedrijven meer winst maken ook meer salaris of bonus uitkeren aan hun personeel?
Met personeel bedoel je dus: de bestuurders. De gewone werknemers zien er echt geen cent van hoor. En daar ligt het probleem.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:55:01 #155
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94892516
quote:

[..]

Daar staat tegenover dat ik geen enkel talent heb, en tevens aan het vertrekken ben.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:57:05 #156
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94892573
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:54 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Met personeel bedoel je dus: de bestuurders. De gewone werknemers zien er echt geen cent van hoor. En daar ligt het probleem.
Hou jezelf maar voor de gek.

Nee, het personeel krijgt waarschijnlijk geen honderden euro's aan het eind van de maand op hun strookje gestort nee, maar deze hogere winstmarges en bedragen maken het wel mogelijk een betere CAO tot stand te laten komen. Je moet eens ophouden met denken dat bestuurders gelijk staan aan de koffiejuffrouw qua economisch beleid en loonstrookje.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94892653
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja en wat heeft dat te maken met:

"De stijgende salarissen gaan hand in hand met de hogere winsten van vrijwel alle AEX-bedrijven."

Zoiets heet gewoon de vrije markt, en afwezigheid van sturing, geweldig toch? Wanneer je gezonde winstgevende bedrijven gaat zitten verbieden salarisverhogingen of bonussen uit te keren ben je net zo bezig als de geweldige bolsjewistische vrienden van weleer.
Tuurlijk joh. Dat is precies wat de bobo's de vorige keer riepen. 'Hoepel op met regulering! We weten wel wat we doen. Oprotten met je sturing!'

Tsja...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:01:32 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94892695
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Dat is precies wat de bobo's de vorige keer riepen. 'Hoepel op met regulering! We weten wel wat we doen. Oprotten met je sturing!'

Tsja...
Ja want het bonusbeleid van Royal Dutch Shell heeft de wereld echt in een spiraal van duisternis gestuurd zeg.

:')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:01:39 #159
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94892701
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja...
Het merendeel van de genoemde bestuurders werkt bij bedrijven die geen enkele rol hebben gehad in de afgelopen crisis.
pi_94892770
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Het merendeel van de genoemde bestuurders werkt bij bedrijven die geen enkele rol hebben gehad in de afgelopen crisis.
Daar gaat het niet om.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:04:57 #161
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94892801
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Wel dus, want niemand van deze bedrijven heeft jou ooit iets misdaan of geld gekost, het is dus pure afgunst wat je geweldig tentoonspreid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:06:15 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94892842
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Je impliceert dat de overheid het beloningsbeleid van deze bedrijven zou moeten reguleren, maar nergens blijkt uit dat - uitgezonderd een aantal financiële dienstverleners - dit beleid schadelijke gevolgen heeft. Ik zie niet in waarom je het dan zou moeten reguleren.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:13:02 #163
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94893048
quote:

[..]

Bullshit, de echt grootverdieners blijven lekker zitten in Nederland omdat het gewoon netjes is geregeld hier. Ook voor de grootverdieners. Waarom zijn al die miljarden van die mensen hier dan nog? Waarom wonen die mensen hier dan nog? En dan praat ik niet over de "talenten" die zijn er genoeg in Nederland, alleen heeft het soms een ander naampje. De Belgie mensen, een huis met garage in Belgie BVBA'tje in Belgie minder belasting betalen als GDA maar vervolgens wel een bedrijfspand in het buitenland huren, (het liefst een gehuurd pand in Tilburg).
in mijn ogen ben je dan net zo fout bezig als de immigranten die vertellen dat ze nog 5 kinderen in land van herkomst hebben zitten, en die ook moeten onderhouden. Maar dan is het als ondernemer opeens slim om van twee walletjes te eten. Geloof mij de rijke mensen blijven gewoon hier, kijk naar Voorschrift, hij als succesvol zakenman ben toch maar weer terug gekomen, dadelijk gaat hij weer en over 3 jaar is ie weer terug. Of hij lult uit zijn nek en gaat helemaal niet weg en werkt gewoon achter een bureautje bij ABAB of zo en zit in de tijd van de baas zijn frustraties en dromen te uiten hier op fok.

En helaas zit het je net tegen omdat je vrouw haar onderneming niet opgeeft omdat ze eraan vast zit in Nederland. Dus jij beweert dat je vrouw haar onderneming niet staakt ondanks het feit dat jij met al je ondernemingen al in een vergevorderd stadium zit voor een leefbaarder klimaat, actief bezig bent om te verhuizen maar dat kan niet doorgaan terwijl zij er ook beter van wordt?? :D Dat is de slechtste excuus die ik hier op Fok! heb gehoord.
pi_94893116
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Je impliceert dat de overheid het beloningsbeleid van deze bedrijven zou moeten reguleren, maar nergens blijkt uit dat - uitgezonderd een aantal financiële dienstverleners - dit beleid schadelijke gevolgen heeft. Ik zie niet in waarom je het dan zou moeten reguleren.
Dat bepleit ik dan ook niet. Sla meer een beetje wild in het rond vanwege het doorgeslagen hedonisme.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:18:55 #165
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893223
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat bepleit ik dan ook niet. Sla meer een beetje wild in het rond vanwege het doorgeslagen hedonisme.
Kom kom Koos, neem nog een kopje koffie en laat het allemaal maar bezinken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94893350
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kom kom Koos, neem nog een kopje koffie en laat het allemaal maar bezinken.
Nee, meen het. Juist omwillige van die figuren hoop ik dat de wereld zoals wij die kennen echt een keer goed in elkaar flikkert.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:24:20 #167
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893405
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, meen het. Juist omwillige van die figuren hoop ik dat de wereld zoals wij die kennen echt een keer goed in elkaar flikkert.
Terwijl het enige wat ze verkeerd doen is dat ze meer verdienen dan jou, guttegut.

Neem ook maar een valium tablet dan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94893846
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Terwijl het enige wat ze verkeerd doen is dat ze meer verdienen dan jou, guttegut.

Neem ook maar een valium tablet dan.
Dat ze meer verdienen dan ik zal mij werkelijk een worst wezen. Het gaat mij erom dat ze vooral destructief bezig zijn (dan doel ik voornamelijk op de financiele sector).
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:39:18 #169
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94893907
Speelt dit afgunsttopic nog steeds?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:40:55 #170
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893965
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ze meer verdienen dan ik zal mij werkelijk een worst wezen. Het gaat mij erom dat ze vooral destructief bezig zijn (dan doel ik voornamelijk op de financiele sector).
Alsof je niet veel kan verdienen zonder risicovol beleid te volgen, je trekt volkomen verkeerde connecties en ziet spoken waar ze niet zijn. Ja er zijn een aantal(!) banken de fout in gegaan, en de enige reden dat de rest volgde is omdat we geïnvesteerd hadden in foute aandelen en schuldpakketten uit de Verenigde Staten en die enorme bedragen moesten worden afgeschreven.

Jij neemt de hele sector iets kwalijk waar totaal geen sprake van is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894046
De goeien moeten lijden onder de slechten. Dat kan ik ook niet helpen. Als het aan mij ligt dan wordt de bewegingsvrijheid van de financiele wereld aanzienlijk beperkt. Maar het is koddig dat er plots wel sprake is van nuance als ik je vrienden op Wall Street onder vuur neem.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:46:16 #172
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894130
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
De goeien moeten lijden onder de slechten. Dat kan ik ook niet helpen. Als het aan mij ligt dan wordt de bewegingsvrijheid van de financiele wereld aanzienlijk beperkt. Maar het is koddig dat er plots wel sprake is van nuance als ik je vrienden op Wall Street onder vuur neem.
Je moet het zelf weten, maar de praktijk wijst gewoon anders uit. De enige reden overigens dat al die topbedrijven hun hoofdkantoren hier hebben (al dan wel of niet postbus-vestigingen) is omdat het nog altijd financieel aantrekkelijk is hier te blijven, en een concurrerende positie kan worden opgezet.

Als jij aan die poten wilt gaan zagen dan kan je er donder op zeggen dat deze bedrijven verdwijnen, en als jij dat uit afgunst wil bewerkstelligen ben je alleen maar je eigen benen aan het breken.

Daarnaast zijn beloningen en salarissen in dergelijke bedrijven helemaal jouw pakkie-an niet, en ook niet die van de regering, dus die aangemeten bemoeial positie staat me al helemaal niet aan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894259
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je moet het zelf weten, maar de praktijk wijst gewoon anders uit. De enige reden overigens dat al die topbedrijven hun hoofdkantoren hier hebben (al dan wel of niet postbus-vestigingen) is omdat het nog altijd financieel aantrekkelijk is hier te blijven, en een concurrerende positie kan worden opgezet.

Als jij aan die poten wilt gaan zagen dan kan je er donder op zeggen dat deze bedrijven verdwijnen, en als jij dat uit afgunst wil bewerkstelligen ben je alleen maar je eigen benen aan het breken.

Daarnaast zijn beloningen en salarissen in dergelijke bedrijven helemaal jouw pakkie-an niet, en ook niet die van de regering, dus die aangemeten bemoeial positie staat me al helemaal niet aan.
Het gaat mij niet zozeer om NL. In de VS mogen de boel wel wat meer gereguleerd worden. Dat is ook wat figuren als Paulson riepen na de crisis, maar inmiddels van af hebben gezien.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:53:56 #174
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894405
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat mij niet zozeer om NL. In de VS mogen de boel wel wat meer gereguleerd worden. Dat is ook wat figuren als Paulson riepen na de crisis, maar inmiddels van af hebben gezien.
Meer regulering in de financiële markt qua risicospreiding is ook niks mis mee, maar dat heeft niets uit te staan met een beloningsbeleid. Simpele oplossing zou zijn de bonussen te koppelen aan het winstpercentiel en tegelijk de RvC strenger te laten controleren op waar het bestuur nou precies het geld in investeert.

Op die manier hou je de markt gewoon gangs zonder al dat papierwerk en rare communistische fratsen te introduceren door de overheid in de RvC of het bestuur te plempen. En ja ook met dit model blijft het mogelijk foute beslissingen te maken, maar is dat niet menselijk?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894458
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Meer regulering in de financiële markt qua risicospreiding is ook niks mis mee, maar dat heeft niets uit te staan met een beloningsbeleid. Simpele oplossing zou zijn de bonussen te koppelen aan het winstpercentiel en tegelijk de RvC strenger te laten controleren op waar het bestuur nou precies het geld in investeert.

Op die manier hou je de markt gewoon gangs zonder al dat papierwerk en rare communistische fratsen te introduceren door de overheid in de RvC of het bestuur te plempen. En ja ook met dit model blijft het mogelijk foute beslissingen te maken, maar is dat niet menselijk?
Ik heb dan ook met geen woord gerept over het bonussenbeleid.
pi_94894482
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:54 schreef dotCommunism het volgende:

Dat is helemaal geen probleem. De beloning van gewone werknemers is gekoppeld aan de resultaten van hun arbeid en die is vaak redelijk constant. Dus maakt het bedrijf verlies of winst: de beloning blijft gelijk. Die arbeider heeft daar ook helemaal geen invloed op.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:57:19 #177
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894512
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb dan ook met geen woord gerept over het bonussenbeleid.
Wat wou je dan impliceren?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894522
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:55 schreef Reya het volgende:

Daar staat tegenover dat ik geen enkel talent heb, en tevens aan het vertrekken ben.
Het probleem van veel mensen is dat ze nauwelijks mogelijkheden hebben om te vertrekken... Maar als jou het lukt zonder talenten: good for you! Ik hoop dat je elders vindt wat je zoekt.
pi_94894613
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat wou je dan impliceren?
Er is niks mis met bonussen. De hoge beloningen tonen echter aan dat men weer bezig is als vanouds. Dat betekent dat er niet goed is ingegrepen.

Maar goed, maakt verder ook niet. Ze worden bedankt, die topmannen (binnen de financiele sector dan).
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:02:05 #180
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894667
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is niks mis met bonussen. De hoge beloningen tonen echter aan dat men weer bezig is als vanouds. Dat betekent dat er niet goed is ingegrepen.
Integendeel, de hoge beloningen tonen juist aan dat de bedrijven het weer goed doen en men weer bezig is met goed beleid. Dat opperde ik zelfs in m'n eerste post hierover al; "de markt corrigeert zichzelf weer."

Enkel goed nieuws wanneer bedrijven weer meer winst maken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894706
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Integendeel, de hoge beloningen tonen juist aan dat de bedrijven het weer goed doen en men weer bezig is met goed beleid. Dat opperde ik zelfs in m'n eerste post hierover al; "de markt corrigeert zichzelf weer."

Enkel goed nieuws wanneer bedrijven weer meer winst maken.
Hoge beloningen hebben niets te maken met goed beleid. Dat heeft de crisis wel uitgewezen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:06:09 #182
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894795
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoge beloningen hebben niets te maken met goed beleid. Dat heeft de crisis wel uitgewezen.
Wel wanneer je de bonussen en salarissen koppelt aan (hier is 'ie weer hoor):

Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894897
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wel wanneer je de bonussen en salarissen koppelt aan (hier is 'ie weer hoor):

Hier is ie weer: de beurzen draaiden ook als een tierelier voorafgaand aan de collapse in 2008. Het zegt dus geen ene reet.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:10:06 #184
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894921
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier is ie weer: de beurzen draaiden ook als een tierelier voorafgaand aan de collapse in 2008. Het zegt dus geen ene reet.
Ja met die instelling kan je net zo goed de hele economie opdoeken zeg.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:10:09 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94894922
quote:

De neo-cons hebben NL kapot gemaakt. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:10:25 #186
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_94894932
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Korte termijn beleid om snel te scoren is vaak niet gunstig , zie bijvoorbeeld GM.
pi_94894989
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:10 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja met die instelling kan je net zo goed de hele economie opdoeken zeg.
Nee, gewoon het karakter van de economie veranderen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:12:35 #188
pi_94895012
quote:
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)zakt-in-2010-CBS.xml

AMSTERDAM (Dow Jones)--In 2010 hadden Nederlandse huishoudens minder te besteden dan in 2009, na correctie voor inflatie kwam de daling van het beschikbaar inkomen uit op 1,4%, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek vrijdag.

Desondanks waren de consumptieve bestedingen van huishoudens volgens het statistiekenbureau 0,4% hoger. Tegen de inkomensdaling stond een stijging van de waarde van beleggingen en van hypothecaire schulden.

De afname van het beschikbaar inkomen komt onder meer door een sterke toename van de betaalde premies, vooral voor de zorgverzekeringen, aldus het CBS. Daarnaast nam de werkgelegenheid vorig jaar af.

Het financieel vermogen van huishoudens nam daarentegen toe met EUR85 miljard. Hiermee is binnen twee jaar de klap van de financiele crisis grotendeels teniet gedaan.

Ondanks dat huishoudens aandelen van de hand deden, was door het herstel op de financiele markten de waarde van hun aandelenpakket eind 2010 toch EUR13 miljard hoger dan een jaar eerder.

De beleggingsportefeuille die beheerd wordt door pensioenfondsen en levensverzekeraars werd vooral door gunstige koersontwikkelingen EUR85 miljard meer waard.

Tegenover de gestegen vorderingen stond een stijging van de hypothecaire schuld van EUR19 miljard tot EUR658 miljard. Dit is echter de laagste stijging sinds 1995.

De winst van niet-financiele bedrijven verbeterde flink. De nettowinst groeide met EUR29 miljard naar EUR109 miljard en is daarmee bijna terug op het niveau van 2008.

Ook de winsten van banken gingen in 2010 omhoog. De Nederlandse banken boekten EUR10,1 miljard winst. In 2008 leden ze nog EUR5,4 miljard verlies, terwijl ze in 2009 EUR1,2 miljard winst realiseerden. Dit werd onder meer veroorzaakt door grotere rentemarges, aldus het CBS
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94895030
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:13 schreef betyar het volgende:

Bullshit, de echt grootverdieners blijven lekker zitten in Nederland omdat het gewoon netjes is geregeld hier.
Begrijp ik nu goed dat in Brasschaat (e.o.) geen grootverdieners met Nederlandse roots wonen? Verhip, dan heb ik dat allemaal gedroomd. Mijn fout!

quote:
Ook voor de grootverdieners. Waarom zijn al die miljarden van die mensen hier dan nog?
Bel jij even met De Jager? Die is nl. naar die miljarden op zoek in het buitenland. Vertel hem even dat hij zich heeft vergist...

quote:
Waarom wonen die mensen hier dan nog?
Er zijn verschillende redenen waarom mensen hier nog wonen. Maar ik vraag mij af of je mijn verhaal wel goed hebt gelezen... dat draait nl. om prijs/kwaliteitsverhouding. Natuurlijk was NL altijd duur, maar het was er prettig wonen. Dat klimaat is hard achteruit gegaan, met name deze eeuw.

Jongeren pakken sneller hun biezen dan ouderen en je ziet in de cijfers terug dat jongeren meer en meer vertrekken, zeker hoger opgeleiden...

quote:
En dan praat ik niet over de "talenten" die zijn er genoeg in Nederland, alleen heeft het soms een ander naampje. De Belgie mensen, een huis met garage in Belgie BVBA'tje in Belgie minder belasting betalen als GDA maar vervolgens wel een bedrijfspand in het buitenland huren, (het liefst een gehuurd pand in Tilburg).
Heb je het nu over een DGA?

En waarom zou men een vaste inrichting in Tilburg nemen uit fiscale overwegingen? Want als fiscalist (ik mag mijzelf nu eenmaal zo noemen) snap ik dat even niet...

quote:
in mijn ogen ben je dan net zo fout bezig als de immigranten die vertellen dat ze nog 5 kinderen in land van herkomst hebben zitten, en die ook moeten onderhouden. Maar dan is het als ondernemer opeens slim om van twee walletjes te eten.
Fraude en belastingontwijking is niet hetzelfde. En die DGA's in België moeten daar gewoon echt wonen (want het lijkt erop alsof je verwijst naar het ontlopen van heffing over Box 2) en bepaald niet kort (minimaal 10 jaren).

quote:
Geloof mij de rijke mensen blijven gewoon hier, kijk naar Voorschrift, hij als succesvol zakenman ben toch maar weer terug gekomen, dadelijk gaat hij weer en over 3 jaar is ie weer terug. Of hij lult uit zijn nek en gaat helemaal niet weg en werkt gewoon achter een bureautje bij ABAB of zo en zit in de tijd van de baas zijn frustraties en dromen te uiten hier op fok.
Ik ken verdomd veel voorbeelden van mensen die vertrokken zijn en die geen enkele intentie hebben om terug te komen... Dus jouw idee klopt niet helemaal met de werkelijkheid. En nogmaals: Nederland WAS een mooi land om naar terug te keren... WAS...

quote:
En helaas zit het je net tegen omdat je vrouw haar onderneming niet opgeeft omdat ze eraan vast zit in Nederland. Dus jij beweert dat je vrouw haar onderneming niet staakt ondanks het feit dat jij met al je ondernemingen al in een vergevorderd stadium zit voor een leefbaarder klimaat, actief bezig bent om te verhuizen maar dat kan niet doorgaan terwijl zij er ook beter van wordt?? :D Dat is de slechtste excuus die ik hier op Fok! heb gehoord.
Nee, jij leest slecht. Mijn ondernemingen verhuizen. Ik zou ook graag zelf verhuizen, maar mijn vrouw wil nu eenmaal dicht bij haar onderneming wonen omdat ze kinderen wil en de combinatie zorg/werk door afstand belemmerd zal worden.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:13:19 #190
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895043
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, gewoon het karakter van de economie veranderen.
Ja, naar een communistisch systeem waarin alles gecontroleerd word en gestuurd word, en daar ben ik pertinent tegen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:15:05 #191
pi_94895111
quote:
1s.gif[b] Op vrijdag 1 april 2011 11:13

Fraude en belastingontwijking is niet hetzelfde.
Nee, dan is je diefstal legaal. :Y
pi_94895136
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

Het lijkt er alleen op dat jij uit de hoge beloningen de conclusie trekt dat er slecht beleid wordt gevoerd en dat is bepaald geen wet van Meden en Perzen.
pi_94895175
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De neo-cons hebben NL kapot gemaakt. :Y
Nee, Henk en Ingrid. Hand in hand met de SP en de PVV.
pi_94895223
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, naar een communistisch systeem waarin alles gecontroleerd word en gestuurd word, en daar ben ik pertinent tegen.
Er bestaan inderdaad maar twee opties. Ga lekker iemand anders bang maken met je communistische bullshitt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:18:00 #195
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895230
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Exact, elke bewegingsvrijheid wordt ontnomen en als kers op de taart word er tegenwoordig met dedain gekeken naar ondernemerschap en jezelf op de kaart zetten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94895233
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Nee, dan is je diefstal legaal. :Y
Hoe doe je dat, geld wat van jezelf is stelen?
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:18:08 #197
pi_94895237
Laat die "talenten" maar opflikkeren. Dan ga ik wel in een dure leren stoel zitten voor 2 ton per jaar. :W
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:18:09 #198
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_94895239
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Want Henk en Ingrid trekken aan de touwtjes?
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:18:51 #199
pi_94895272
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, geld wat van jezelf is stelen?
Je maakt misbruik van infrastructuur waar je niet voor betaald.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:18:52 #200
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895274
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er bestaan inderdaad maar twee opties. Ga lekker iemand anders bang maken met je communistische bullshitt.
Jij oppert hier dat het huidige systeem van beloningen en salarissen gebaseerd op bedrijfsprestaties wandaden zijn, wat wil je dan?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')