Jaja, die stomme vakbonden met hun absurde eisen! Wat denken ze wel niet?! Of niet, Voorschrift?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja, ik zat even te googlen, en de meeste vakbondseisen gaan om 1 á 2 procent. Dat is amper inflatiecorrectie.
Ontslagrecht mag in mijn optiek ook worden versoepeld, maar dan moet wel zo veel mogelijk worden voorkomen dat werkgevers aan de haal gaan met tijdelijke contracten. Niets zo frusterend om drie jaar bij een bedrijf te werken, telkens een tijdelijke verbintenis aan te gaan, om vervolgens plaats te moeten maken voor een newbee.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind de groei van uitzendkrachten in Nederland ook al vrij fors.
Mede vanwege de vastgeroeste wet- en regelgeving met betrekking tot de arbeidsmarkt.
Ach kom op nou, alsof je afgelopen jaren zelf het nieuws niet hebt gevolgd, je bent nota bene journalist.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, die stomme vakbonden met hun absurde eisen! Wat denken ze wel niet?! Of niet, Voorschrift?
Die ze zichzelf aanmeten? Ze worden toch zeker uitgenodigd of in ieder geval ontvangen daar? Lijkt me logisch dat wanneer je de mogelijkheid krijgt de belangen van je doelgroep op het hoogste niveau te behartigen dat je daar dan ook voor gaat. Wat zou jij doen dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Deze rol verschuift dus, de vakbonden beginnen zich andere posities aan te meten. Ze zijn niet langer vertegenwoordigers, maar voelen zich verheven boven beide groepen.
Zoals Agnes Jongerius die in Den Haag met de hogere heren gaat discussiëren over een AOW of niet, walgelijke misplaatste positie die ze zichzelf aanmeten.
Ja, dat heb ik, en ik heb vooral gemerkt dat ondanks het getouwtrek van de vakbonden, de lonen zijn bevroren.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach kom op nou, alsof je afgelopen jaren zelf het nieuws niet hebt gevolgd, je bent nota bene journalist.
Je hebt het taalgebruik van de FNV destijds niet gevolgd?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:34 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Die ze zichzelf aanmeten? Ze worden toch zeker uitgenodigd of in ieder geval ontvangen daar? Lijkt me logisch dat wanneer je de mogelijkheid krijgt de belangen van je doelgroep op het hoogste niveau te behartigen dat je daar dan ook voor gaat. Wat zou jij doen dan?
Uiteraard, verstand zegeviert altijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik, en ik heb vooral gemerkt dat ondanks het getouwtrek van de vakbonden, de lonen zijn bevroren.
Gesproken als een echte rechtse bal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, verstand zegeviert altijd.
Ik kan niet zeggen dat ik zo 1-2-3 paraat heb wat wie in welke context heeft gezegd, maar ik wil zo wel aannemen dat het niet altijd geweldig is geweest. Maar wat het dan ook is waar je precies op doelt, hoe verandert dat de rol van de vakbonden in dit verhaal zoals ik hem zojuist schetste?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hebt het taalgebruik van de FNV destijds niet gevolgd?
Het leek wel alsof ze "dreigden".
Denk je dat ik werkgever ben?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gesproken als een echte rechtse bal.
Ja, ligt ook aan de Nederlandse wet- en regelgeving.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontslagrecht mag in mijn optiek ook worden versoepeld, maar dan moet wel zo veel mogelijk worden voorkomen dat werkgevers aan de haal gaan met tijdelijke contracten. Niets zo frusterend om drie jaar bij een bedrijf te werken, telkens een tijdelijke verbintenis aan te gaan, om vervolgens plaats te moeten maken voor een newbee.
Ah, vandaar dat je de minimumlonen af wilt schaffen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ligt ook aan de Nederlandse wet- en regelgeving.
Ik vond het best frappant in een artikel dat ik laatst las, dat de immigrant in Nederland weinig kans maakt door de differentiatie tussen ons minimum-jeugdloon (laagste van Europa) en minimumloon (na Luxemburg de hoogste).
Waar je in andere landen nog volwassen winkelpersoneel hebt, taxichauffeurs, horeca-medewerkers en andere standverkopers (bijvoorbeeld in NY allemaal gedaan door oudere immigranten) is in Nederland deze vorm van arbeid, een eerste stap naar integratie, onmogelijk door de lage jeugdlonen en de hoge minimumlonen.
Wat fijn zeg, dat jij je zaakjes goed voor elkaar hebt. Mensen met een degelijke opmerking hebben de steun van een vakbond ook minder hard nodig wellicht. Maar dat geldt niet voor het klootjesvolk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je dat ik werkgever ben?
Ik ben ook werknemer, en mij hoor je ook niet klagen, ik neem juist een anti-FNV e.d. standpunt in, ook al bepaal ik m'n eigen loon en omstandigheden niet. Ja fijn, ik mag dan geen arbeider zijn en zelf kunnen onderhandelen over voorwaarden, maar ben nog wel afhankelijk van m'n werkgever en ikzelf, er staat niemand "achter me".
Een van de redenen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je de minimumlonen af wilt schaffen.
Hoezo moet ik dat verdedigen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een van de redenen.
Heb je ook een rationele verdediging van het laagste jeugdloon van het Westen en het hoge minimumloon?
Als het principe voor mij werkt, waarom niet voor een ander?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat fijn zeg, dat jij je zaakjes goed voor elkaar hebt. Mensen met een degelijke opmerking hebben de steun van een vakbond ook minder hard nodig wellicht. Maar dat geldt niet voor het klootjesvolk.
Het is "in" om je geen werknemer te wanen. Werknemers die massaal op de VVD stemmen. Nog nooit zoiets idioots meegemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je dat ik werkgever ben?
Ik ben ook werknemer, en mij hoor je ook niet klagen, ik neem juist een anti-FNV e.d. standpunt in, ook al bepaal ik m'n eigen loon en omstandigheden niet. Ja fijn, ik mag dan geen arbeider zijn en zelf kunnen onderhandelen over voorwaarden, maar ben nog wel afhankelijk van m'n werkgever en ikzelf, er staat niemand "achter me".
Zal wel, ik ben geen werkgever dus de uitzondering zal wel de regel bevestigen dan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is "in" om je geen werknemer te wanen. Werknemers die massaal op de VVD stemmen. Nog nooit zoiets idioots meegemaakt._!
Ja, laten we collectief PvdA stemmen en een vrijstaand huis claimen. Ofzo.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is "in" om je geen werknemer te wanen. Werknemers die massaal op de VVD stemmen. Nog nooit zoiets idioots meegemaakt._!
Geweldig hoe jij telkens blijk geeft van jouw wereldvreemdheid.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als het principe voor mij werkt, waarom niet voor een ander?
Net als GSbrder z'n argument voor het afschaffen van het minimumloon, als het in de rest van de wereld werkt waarom dan hier niet?
Oh, jij moet niets, maar we kunnen het jeugdloon verhogen en daarmee de jeugdwerkeloosheid, of de minimumlonen verlagen en daarmee de werkeloosheid onder kansarmen beperken. Het is toch oneerlijkquote:
Dat zal dan wel, Nederland moet altijd roomser en eerlijker zijn dan de Paus natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweldig hoe jij telkens blijk geeft van jouw wereldvreemdheid.
Dat is dan ook niet bijzonder moeilijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, Nederland moet altijd roomser en eerlijker zijn dan de Paus natuurlijk.
Ik zal je bekennen dat ik de perfecte balans niet weet. Heb daar geen onderzoek naar gedaan, dus kan het je niet vertellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, jij moet niets, maar we kunnen het jeugdloon verhogen en daarmee de jeugdwerkeloosheid, of de minimumlonen verlagen en daarmee de werkeloosheid onder kansarmen beperken. Het is toch oneerlijk
Touche, maar nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet bijzonder moeilijk.
Aha, ik voel er wel wat voor het minimumloon te verlagen, om zo de kansarme 23+'er ook een baantje bij de AH, de MCD of andere minimuminstellingen te gunnenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal je bekennen dat ik de perfecte balans niet weet. Heb daar geen onderzoek naar gedaan, dus kan het je niet vertellen.
Klopt, dat heeft te maken met ons hoge minimumloon.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:06 schreef Voorschrift het volgende:
Tegenwoordig is 18 al hoogbejaard bij die banen, de rest mag naar de Wajong.
Hoeveel verdient een persoon met een minumumloon per maand?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Aha, ik voel er wel wat voor het minimumloon te verlagen, om zo de kansarme 23+'er ook een baantje bij de AH, de MCD of andere minimuminstellingen te gunnen
Minimumloon 1450. Tel daar de werkgeverslasten bij op en je zal vast ergens tussen de 22 - 2800.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeveel verdient een persoon met een minumumloon per maand?
Klopt!quote:Overigens vind ik het ergens wel schrijnend hoe hard wij lopen te zeiken in Nederland. Het IMF verklaarde gisteren nog dat onze economie kerngezond is terwijl onze levensstandaard retehoog is, en toch krijgen wij het voor elkaar om te doen alsof wij het zuurder hebben dan de gemiddelde Afrikaan.
Oke, zuur voor de werkgever, maar 1450 bruto is natuurlijk niet bepaald een vetpot.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Minimumloon 1450. Tel daar de werkgeverslasten bij op en je zal vast ergens tussen de 22 - 2800.
Ik houd ook op voor vandaag. Ik heb namelijk niets te klagen, want ik ben immers geen miljonair. Poeh, die hebben het pas zwaarquote:Klopt!
Het moet dus even afgelopen zijn met dat afgeven op iedereen!
Uitkeringstrekkers en bankiers
Als het alternatief ¤ 427,- bruto is voor een 15-jarige mag je als werkgever natuurlijk wel een kleine 1000 euro per werknemer bezuinigen. AH zou stom zijn als ze geen scholieren aannamen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, zuur voor de werkgever, maar 1450 bruto is natuurlijk niet bepaald een vetpot.
Wat stel je voor? Het minimumloon geheel afschaffen zodat de AH een 40-jarige dame voor 600 euro bruto aan het werk kan zetten?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als het alternatief ¤ 427,- bruto is voor een 15-jarige mag je als werkgever natuurlijk wel een kleine 1000 euro per werknemer bezuinigen. AH zou stom zijn als ze geen scholieren aannamen.
Minimumloon afschaffen, goed idee. De hoogte van de beloning is iets tussen werkgever en werknemer, daar heeft de overheid niets mee te maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Het minimumloon geheel afschaffen zodat de AH een 40-jarige dame voor 600 euro bruto aan het werk kan zetten?
Kan mij iets voorstellen bij die opstelling, ware het niet dat ik niet bijzonder veel vertrouwen heb in de welwillendheid van de werkgever.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Minimumloon afschaffen, goed idee. De hoogte van de beloning is iets tussen werkgever en werknemer, daar heeft de overheid niets mee te maken.
Heeft niks met welwillendheid te maken, maar met noodzaak. Je kan je mensen wel 10 euro per dag geven maar dan heb je geen werknemers meer.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan mij iets voorstellen bij die opstelling, ware het niet dat ik niet bijzonder veel vertrouwen heb in de welwillendheid van de werkgever.
Ik kan wel in een tirade uitbarsten weer, maar ik voel me te goed hiervoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:05 schreef Disana het volgende:
Voorschrift laat mijn posts in NWS voortaan met rust. We hebben een goed gesprek gehad waarin hij tot de conclusie kwam dat het niet nodig is NWS als zijn afvoerputje te behandelen terwijl hij hier laat zien wel netjes te kunnen zijn
Ja, klinkt allemaal leuk en aardiig in theorie. Maar de praktijk wijst uit dat werkgevers meestal het absolute minimum willen betalen. En baantje waar geen opleiding voor nodig is, zal nooit veel opleveren. 'Tien euro te weinig? Dan zoek ik toch lekker iemand anders?'quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heeft niks met welwillendheid te maken, maar met noodzaak. Je kan je mensen wel 10 euro per dag geven maar dan heb je geen werknemers meer.
Het is in Duitsland toch ook geen kommer en kwel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, klinkt allemaal leuk en aardiig in theorie. Maar de praktijk wijst uit dat werkgevers meestal het absolute minimum willen betalen. En baantje waar geen opleiding voor nodig is, zal nooit veel opleveren. 'Tien euro te weinig? Dan zoek ik toch lekker iemand anders?'
Mooiquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik kan wel in een tirade uitbarsten weer, maar ik voel me te goed hiervoor.
Geen idee. Hoeveel verdient de gemiddelde armoedzaaier in Duitsland?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is in Duitsland toch ook geen kommer en kwel?
Doei.quote:
Lijkt me wel lachen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik kan wel in een tirade uitbarsten weer, maar ik voel me te goed hiervoor.
Oh, wist je niet dat ik hier al heel lang lurk? Ik zeg bijna nooit wat, maar ik ken de mensen wel. We zeggen wel eens watquote:
Laatste wat ik vind zo is 30.000 ongeveer, maar dat was met 2003 cijfers.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Hoeveel verdient de gemiddelde armoedzaaier in Duitsland?
Leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, wist je niet dat ik hier al heel lang lurk? Ik zeg bijna nooit wat, maar ik ken de mensen wel. We zeggen wel eens wat
quote:The most expensive wage costs were recorded in Germany, where the average worker costs E50,057 but only takes home E27,679. The highest take-home pay came in Luxembourg, where wage costs average at E46,395 and average take-home pay is E36,703.
It is not easy to get work in Germany. In March 2005, Germanys seasonally adjusted national unemployment rate increased to 12%, or nearly 5.2 million people. Both statistics were post-war records. Unemployment approached 20% in some states in the East, where high wages are not matched by productivity. By September 2005 overall unemployment was 11.2%, or 4.65 million people.
Source(s):
http://www.businessworld.ie/livenews.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_
Ja, dat is het zeker. Een jaar geleden was POL niet zo plezierig als nu. Maar nu is NWS weer minder leuk, teveel mensen gebruiken het als hun troll- en afvoerputje. Erg jammer!quote:
God ik ben echt slecht met multi-tasken, Google isn't my friend.quote:
Is niet echt een visitekaartje voor de afschaffing van het minimumloon, dunkt mij.quote:
Het was een duif, echt waar.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)xcursie__.html?p=2,1
??
Ach, het is ook geen 600 Euro bruto in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is niet echt een visitekaartje voor de afschaffing van het minimumloon, dunkt mij.
Nee, maar het helpt in ieder geval niet de werkloosheid te bestrijden. Lets face it; we hebben onze zaakjes gewoon goed voor elkaar in NL.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, het is ook geen 600 Euro bruto in ieder geval.
Jammer genoeg wel, anders hadden we wel iets waar we op konden kankeren dat er echt toe doet. Moet ook eerlijk zeggen dat wanneer ik hier over straat loop ik zelfs na 2 maand weer in Nederland af en toe gewoon stil sta en denk; God wat is het hier toch ook perfect allemaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar het helpt in ieder geval niet de werkloosheid te bestrijden. Lets face it; we hebben onze zaakjes gewoon goed voor elkaar in NL.
Dat klopt, daarom gaat 3/4 van het politieke spel nergens over.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar het helpt in ieder geval niet de werkloosheid te bestrijden. Lets face it; we hebben onze zaakjes gewoon goed voor elkaar in NL.
Jammer dat slechts weinigen dat lijken te beseffen. Als je bijvoorbeeld zo'n Wilders of een Roemer hoort lullen, dan zou je denken dat we het hier toch een partij slecht hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jammer genoeg wel, anders hadden we wel iets waar we op konden kankeren dat er echt toe doet. Moet ook eerlijk zeggen dat wanneer ik hier over straat loop ik zelfs na 2 maand weer in Nederland af en toe gewoon stil sta en denk; God wat is het hier toch ook perfect allemaal.
Van al die ellende naar gezellige wijken met lampjes, mensen die hondjes uitlaten, voor de tv zitten en samen 't glas heffen in een kroegje. De eerste keer dat ik een wandeling maakte terug in Nederland weer (begon al in Londen overigens toen ik daar aankwam) kon ik serieus een paar tranen niet bedwingen.
Klopt als een bus. Als je ziet welke onderwerpen aan bod komen in een debat, dan moet je toch bijna huilen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom gaat 3/4 van het politieke spel nergens over.
Het kan altijd beter en beleid kan altijd anders, maar slecht hebben we het zeker niet nee. En dat kan ik aardig persoonlijk beamen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer dat slechts weinigen dat lijken te beseffen. Als je bijvoorbeeld zo'n Wilders of een Roemer hoort lullen, dan zou je denken dat we het hier toch een partij slecht hebben.
Hmm, we zijn het eens. Dat betekent dat ik toch weer een kreet moet slaken om dat te compenseren.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Als je ziet welke onderwerpen aan bod komen in een debat, dan moet je toch bijna huilen?
Daarom. Same here.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het kan altijd beter en beleid kan altijd anders, maar slecht hebben we het zeker niet nee. En dat kan ik aardig persoonlijk beamen.
Ik spring niet in de bres voor mensen die frauderen. Bovendien ga ik zo lekker thuis op mijn balkon lunchen. Ik moet vanavond namelijk pas weer aan het werk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm, we zijn het eens. Dat betekent dat ik toch weer een kreet moet slaken om dat te compenseren.
Koos, je allerzwaksten roeren zich weer ; Allochtonen zonder zorgverzekering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |