Target verkoopt er vast wel een. Zo niet, dan kun je ze bij een Mexicaanse toko zeker wel krijgen, want Mexicanen frituren wel meer. Ranch 99, een grote Aziatische supermarkt, verkoopt ze ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:47 schreef Diconnected het volgende:
Nou op zoek naar iemand die hier een frituurpan heeft
Kroketten maken is zeker niet moeilijk en zelf de ragout maken is ook niet moeilijk. Als je het niet vaak doet is het probleem om de juiste consitentie te krijgen zodat je broodkruimels blijven plakken en het toch niet lijkt alsof je het in een omelet bakt en voornamenlijk dat je kroket niet helemaal uitelkaar valt in de frituurpan.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:21 schreef Barcaconia het volgende:
Kroketten is erg makkelijk. Zou zeer tijdrovend zijn ware het niet dat de draadjesvlees-in-blik-met-bouillon van de supermarkt ook zeer goede kroketten maakt! Wel wat extra kruiden toevoegen.
Die zal in socal ook wel ergens in blik te koop zijn.
Ik weet niet of het komt omdat alles hier in de south gefrituurd wordt, maar zelfs bij de ross hebben ze hier frituurpannen staan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:47 schreef Diconnected het volgende:
Sepo
Nou op zoek naar iemand die hier een frituurpan heeft
Ik ga even hier in de buurt informeren, genoeg Mexicanen hierquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik weet niet of het komt omdat alles hier in de south gefrituurd wordt, maar zelfs bij de ross hebben ze hier frituurpannen staan.
Dan zou ik gewoon in Juni een kroketje halen bij de lokale snackbar in Nederland.quote:Op woensdag 30 maart 2011 04:30 schreef Diconnected het volgende:
Naja wil er niet eentje kopen voor de 2x dat ik hem evt nodig zou hebben, aangezien ik hier tot juni zit.
En hier moet ie nog beginnen (6"-12" vrijdag voorspeldquote:Op donderdag 31 maart 2011 02:38 schreef devzero het volgende:
De tomatenplanten beginnen al flink te groeien, de meeste bloemetjes op mijn meyer-lemon tree zijn bezocht door bijen en beginnen nu plaats te maken voor kleine groene bolletjes, de azeala's zijn bijna uitgebloeit en de muggen zijn weer terug.....de lente is voorbij
Wij moeten hier ook eens aan de tomatenplanten. Afgelopen week hadden ze toevallig een bak groene tomaten bij de supermarkt, de helft was al niet eens helemaal groen meer. Meteen een zak meegenomen en een dag later fried green tomatoes gegeten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:38 schreef devzero het volgende:
De tomatenplanten beginnen al flink te groeien, de meeste bloemetjes op mijn meyer-lemon tree zijn bezocht door bijen en beginnen nu plaats te maken voor kleine groene bolletjes, de azeala's zijn bijna uitgebloeit en de muggen zijn weer terug.....de lente is voorbij
Het gaat mij dus nooit lukken om zelf een kroket te makenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Kroketten maken is zeker niet moeilijk en zelf de ragout maken is ook niet moeilijk. Als je het niet vaak doet is het probleem om de juiste consitentie te krijgen zodat je broodkruimels blijven plakken en het toch niet lijkt alsof je het in een omelet bakt en voornamenlijk dat je kroket niet helemaal uitelkaar valt in de frituurpan.
Tell me about itquote:
Trouw in Hawaii.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:02 schreef Shivo het volgende:
Hoho - 6 mei wil ik graag mooi weer. Tussen Concord, NH en Portland, ME is het tenslote maar 80 mijl hemelsbreed. En de trouwfoto's moeten er wel een beetje leuk uitzien.
Het weer mag best mooi zijn, ik heb het wel gehad met de sneeuw, alleen niet warmquote:Op vrijdag 1 april 2011 23:02 schreef Shivo het volgende:
Hoho - 6 mei wil ik graag mooi weer. Tussen Concord, NH en Portland, ME is het tenslote maar 80 mijl hemelsbreed. En de trouwfoto's moeten er wel een beetje leuk uitzien.
quote:
Trouwen in La Jolla, CA met de rotsen aan het strand als achtergrond..... is natuurlijk ook altijd een mooie optie. Alleen heb je in Mei nog wel eens dat er vrij lang een "haze" of mist bij zee hangt - ook wel bekend als "May Gray" hier.quote:
Nee 't is precies op tijd, ik gooi de pepers al in de plantenbakken. Lekker rauwe pepers eten straks.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Tell me about itIk vind de grappen van de weergoden niet zo leuk (maar eigenlijk mag de lente nog wel zes weken op zich laten wachten. Vanaf 20 mei mag het boven de 10 graden worden).
Tuurlijk. Trouwen met de Golden Gate Bridge op de achtergrond is ook razend populair. Maar probeer maar eens een park met zicht op de GGB te reserveren, die zitten voor jaren volgeboekt.quote:
Terechtquote:Op zaterdag 2 april 2011 23:30 schreef ValHallen het volgende:
Ik ben jaloers op jullie, zeker de mensen die in New England wonen.
Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:02 schreef Shivo het volgende:
quote:Op zondag 3 april 2011 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.
Good stuff! Gefeliciteerd.quote:Op zondag 3 april 2011 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.
Feliquote:Op zondag 3 april 2011 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb dat probleem indertijd ook gehad, toen ik een set DVDs naar mijn ouders stuurde. Lekker cadeau is dat, als ze daar zelf importbelasting over moeten betalen.quote:Op maandag 4 april 2011 18:10 schreef Shivo het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de regels met betrekking tot het versturen van cadeaus van de VS naar NL? Mijn moeder moest importbelasting betalen over de Kindle die ik haar stuurde als verjaardagscadeau - dat is toch raar?
Yep, daar kun je de EU voor bedanken.quote:Op maandag 4 april 2011 18:10 schreef Shivo het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de regels met betrekking tot het versturen van cadeaus van de VS naar NL? Mijn moeder moest importbelasting betalen over de Kindle die ik haar stuurde als verjaardagscadeau - dat is toch raar?
Natuurlijk mag je ermee rijden (anders zouden toeristen ook een probleem hebben). Maar het is geen geldig ID-bewijs.quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:06 schreef Greci het volgende:
Even een klein vraagje omdat dit gisteren mij te binnen schoot.
Ik heb sinds kort een Amerikaans rijbewijs, maar heb echter nog nooit in Nederland gereden (ik ben 20). Als ik in de zomer voor drie maanden in Nederland zit, mag ik dan de weg op met het Amerikaanse rijbewijs? Of is deze niet geldig in Nederland?
Ik ben niet van plan te gaan auto rijden in Nederland, aangezien ik dramatisch ben met een schakelbak (ja ik weet het, lui in een Amerikaanse automaat rijden), maar het was gewoon iets wat ik mij afvroeg.
Also, werkt mijn Amerikaanse rijbewijs als geldig identiteits bewijs in Nederland?
Na 3 maanden moet je officieel een rijbewijs halen, maar geen hond die het controleert.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:44 schreef Mr_Mojo het volgende:
Over rijbewijzen gesproken; ik ga komend half jaar voor een half jaar naar de VS. Ik las ergens dat als je voor langer dan drie maanden in de VS bent je een lokaal rijbewijs moet aanvragen?
Klopt dit of is mijn NL rijbewijs (samen met een internationaal rijbewijs) gewoon geldig gedurende de zes maanden?
Is dat zo? Uitwisselingsstudenten en dergelijke kunnen het toch ook? Hier wel tenminste, dacht ik.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je moet wel een social security number hebben om een rijbewijs te halen.
Op een J-1 krijg je ook een s-s nr.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is dat zo? Uitwisselingsstudenten en dergelijke kunnen het toch ook? Hier wel tenminste, dacht ik.
Er zit hier een addertje onder het gras:quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:44 schreef Mr_Mojo het volgende:
Over rijbewijzen gesproken; ik ga komend half jaar voor een half jaar naar de VS. Ik las ergens dat als je voor langer dan drie maanden in de VS bent je een lokaal rijbewijs moet aanvragen?
Klopt dit of is mijn NL rijbewijs (samen met een internationaal rijbewijs) gewoon geldig gedurende de zes maanden?
Ik heb er afgelopen zomer zonder problemen een auto mee gehuurd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:06 schreef Greci het volgende:
Even een klein vraagje omdat dit gisteren mij te binnen schoot.
Ik heb sinds kort een Amerikaans rijbewijs, maar heb echter nog nooit in Nederland gereden (ik ben 20). Als ik in de zomer voor drie maanden in Nederland zit, mag ik dan de weg op met het Amerikaanse rijbewijs? Of is deze niet geldig in Nederland?
Ik ben niet van plan te gaan auto rijden in Nederland, aangezien ik dramatisch ben met een schakelbak (ja ik weet het, lui in een Amerikaanse automaat rijden), maar het was gewoon iets wat ik mij afvroeg.
Also, werkt mijn Amerikaanse rijbewijs als geldig identiteits bewijs in Nederland?
Rechts inhalen ook. Het schiet hier op de snelweg stukken beter op met 4 rijstroken, omdat alle rijstroken hetzelfde benut kunnen/mogen worden. Als er langzamer verkeer aan de linkerkant zit, dan ga je er gewoon rechts voorbij.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:46 schreef Barcaconia het volgende:
Geweldige regel. Moesten ze per direct in NL ook invoeren.
Mja in Nederland is het te druk voor rechts inhalen. Zit altijd wel een vrachtwagen oid. Die enkele keer dat het wel kan zijn Nederlanders toch te gehaast zodat het een zooi wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Rechts inhalen ook. Het schiet hier op de snelweg stukken beter op met 4 rijstroken, omdat alle rijstroken hetzelfde benut kunnen/mogen worden. Als er langzamer verkeer aan de linkerkant zit, dan ga je er gewoon rechts voorbij.
Ook: vrachtwagens mogen hier met dezelfde snelheid rijden als auto's - althans, buiten de bebouwde kom. (Binnen de steden is het wel vaak 55 Mph voor trucks maximaal) Je hebt dus nooit echt problemen dat je een ellenlange rij met linksrijders hebt (die er vervolgens niemand meer tussen willen laten die toevallig daar invoegt) als een vrachtwagen met 82 km/u een andere vrachtwagen met 80 km/u inhaalt.... ze gaan er namelijk gewoon met 125 km/u voorbij de vrachtwagen die 120 km/u rijdt.
Wat betreft rechts door rood: In Nederland zou het niet kunnen. Er zijn veel te veel fietsers die net in je dode hoek zouden kunnen zitten als jij naar rechts wil.... dat gaat echt nooit goed in Nederland.
Ze moeten in Nederland ook snelwegen verbreden. Ik bedoel, de A12 tussen Zeist en Arnhem, en de A1 tussen Bussum en helemaal naar Almelo had ook allang gewoon geheel 3-baans moeten zijn. Met 4-baans op drukke stukken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:12 schreef Barcaconia het volgende:
Mja in Nederland is het te druk voor rechts inhalen. Zit altijd wel een vrachtwagen oid. Die enkele keer dat het wel kan zijn Nederlanders toch te gehaast zodat het een zooi wordt.
Daar is dan ook veel ruimte. Nederland is extreem volgebouwd en zodoende zijn er altijd wel milieu gekies die jaren procederen om een stuk asfalt tegen te houden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze moeten in Nederland ook snelwegen verbreden. Ik bedoel, de A12 tussen Zeist en Arnhem, en de A1 tussen Bussum en helemaal naar Almelo had ook allang gewoon geheel 3-baans moeten zijn. Met 4-baans op drukke stukken.
Iedere keer als ik richting Twente rij voor familie, zat je eigenlijk vanaf Utrecht al (op de A28) de hele rit op tweebaans snelwegen.... met inhalende vrachtwagens. A27 is ook zo'n weg, die moet gewoon van Hilversum tot Breda 3-baans zijn.
Ik moet hier 3 uur op de snelweg zitten richting Phoenix voordat de snelweg 2-baans word..... maar dan spreek je ook over een stuk waar dus echt niemand meer woont....
Ach, dat valt ook wel mee natuurlijk. Ik heb het dan ook niet over het aanleggen van nieuwe wegen, maar wat wegen verbreden.quote:
Wat dacht je van links afslaan bij rood? In Florida mag je dat doen als de weg waar je je op begeeft eenrichting verkeer is en de weg waar je naar afslaat ook eenrichting is. Maar het blijft raar.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:35 schreef OMG het volgende:
't enige waar ik op moest letten en aan moest wennen is het rechts afslaan wanneer het licht op rood staat. Waarschijnlijk moet ik daar weer omgekeerd op letten als ik weer eens in Nederland ben.
Ja, in downtown L.A. heb je ook een paar wegen waar je links af mag slaan door rood vanwege 1-richtingsverkeer. Als je het niet gewend bent is dat inderdaad raar....quote:Op woensdag 6 april 2011 17:27 schreef devzero het volgende:
Wat dacht je van links afslaan bij rood? In Florida mag je dat doen als de weg waar je je op begeeft eenrichting verkeer is en de weg waar je naar afslaat ook eenrichting is. Maar het blijft raar.
Hoeveel van dat soort verkeerssituaties zijn er? Ik ben er nog nooit een tegengekomen...quote:Op woensdag 6 april 2011 17:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat dacht je van links afslaan bij rood? In Florida mag je dat doen als de weg waar je je op begeeft eenrichting verkeer is en de weg waar je naar afslaat ook eenrichting is. Maar het blijft raar.
Michigan U-turnquote:Op vrijdag 8 april 2011 06:10 schreef MeScott het volgende:
[..]
Hoeveel van dat soort verkeerssituaties zijn er? Ik ben er nog nooit een tegengekomen...
En toch, omdat je er nu niet woont, moet je blijven bellen. Eigenlijk heb je geen andere keus lijkt me (behalve dan het land te bezoeken)quote:Op vrijdag 8 april 2011 05:51 schreef Lyrebird het volgende:
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb een Greencard, en woon niet in de VS maar in Japan. Om te voorkomen dat mijn Greencard wordt ingetrokken, heb ik een I-327 Permit to Re-enter. Daarmee kun je twee jaar lang nadat je uit de VS bent vertrokken, terugkeren naar de VS en je Greencard houden.
Die I-327 verloopt binnenkort, en nu wil ik dus een nieuwe aanvragen. Op het internet claimen verschillende mensen dat dit niet kan, maar ik heb het drie keer aan de INS officieren op het vliegveld gevraagd, en die garandeerde mij dat het wel kan. Dat kan door opnieuw een I-131 formulier in te vullen, en die samen met het te verlopen I-327 en een vette check naar de INS/USCIS te sturen.
De regels voor het aanvragen van een I-327 zijn duidelijk, zo lang je in de VS woont. Maar in de instructies staat maar heel weinig over de procedure voor mensen die buiten de VS wonen. Om een nieuw I-327 te krijgen, moet je bijvoorbeeld je vingerafdrukken en een foto laten maken, en dat moet op een kantoor van de USCIS in de VS gebeuren. Maar hoe gaat dat in z'n werk als ik niet in de VS woon, en het I-327 nodig heb om de VS binnen te komen?
Ik heb gepoogd om de USCIS te bellen, maar hun telefoonsysteem is een doolhof van opnamen, en het is niet mogelijk om met een levend persoon te spreken.
Die pagina (en een aantal andere documenten) had ik ook eerder gelezen, maar de officieren van de USCIS op het vliegveld verzekerde mij er van dat het wel kan. De dame van de USCIS die ik net aan de telefoon had, maakte er ook geen probleem van. Maar wat wel belangrijk is, is dat je op het moment van aanvragen weer in de VS bent.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:21 schreef maartena het volgende:
@Lyrebird - Van wat ik er van weet mag je slechts 1 keer een I-327 gebruiken, en dus 2 jaar lang buiten de VS wonen. Als deze verloopt, moet je om de Green Card te behouden weer terug naar de VS. Nu kan het best zo zijn dat er tegenwoordig truukjes zijn om het nog eens te verlengen, maar volgens mij..... is dat niet mogelijk.
http://www.immihelp.com/greencard/returning-resident-visa.html
Slechts een paar hier, maar 1tje heel erg onoverzichtelijk. Ik kan me voorstellen dat in (oudere) grotere steden het meer voorkomt omdat er in oude centrums nou eenmaal meer 1 richtings verkeer is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 06:10 schreef MeScott het volgende:
[..]
Hoeveel van dat soort verkeerssituaties zijn er? Ik ben er nog nooit een tegengekomen...
De staat California heeft daar niets mee te maken, USCIS is compleet federaal gebudgetteerd, en wordt compleet op federaal niveau gemanaged. De "bananenrepubliek" waar je naar verwijst, is dus Washington D.C.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
"If you don't have a receipt number, call back between 8 am and 8 pm to speak with a customer representative"
PLEASE, PLEASE, let me speak to a customer representative, instead of this stupid computer. Wij staan waarschijnlijk doorgeschakeld naar Californie... Mijn God, wat een bananenrepubliek is het toch.
BTW, voor een fee van $360 + $85 = $445 verwacht ik toch een betere service.
Helaas, dat gaat niet werken. Het speciale Returning Resident Visa is voor mensen die niet naar de VS af konden reizen toen ze nog een geldige Greencard (1 jaar) of I-327 (2 jaar) hadden. Mijn I-327 is nog steeds geldig, dus ik moet zsm terug. Stel dat ik hier vastgebonden zat, of zo, dan zou ik voor dat speciale visum in aanmerking komen, maar dat is gelukkig niet het geval. Maar bedankt voor het meedenken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:05 schreef devzero het volgende:
Ik lees overal conflicting informatie en het is me absoluut niet duidelijk of je een I-131 kunt verlengen of niet. Het lijkt er overigens ook op dat er ook een speciaal Returning Resident Visa is voor het geval je I-131 verloopt, wat dan weer raar is als je je I-131 gewoon kunt verlengen. Ik blijf dit even volgen, just in case.
Dat ging vergeleken met de Greencard relatief soepeltjes, maar het was toch iets van een maand... Ik kan wel wat lessen verzetten, maar hier zal mijn universiteit niet blij mee zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:36 schreef maartena het volgende:
Succes er mee. Je weet in ieder geval hoe lang het duurde voor je eerste aanvraag..... en met een waarschijnlijke "government shutdown", zou ik er minstens 1 of 2 weken bij tellen.
Maar hoe kom je dan de VS weer binnen, zonder I-327? Want die ligt tzt in Indiana.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:49 schreef maartena het volgende:
Ja, we hebben een budget.
Het kost natuurlijk wel veel..... maar je kan natuurlijk de aanvraag doen in de VS, dan terug vliegen naar Japan, je lessen weer op pakken, en als ie aankomt op je adres in Indiana, vlieg je naar de VS om het op te halen. Maar dan ben je wel twee retourvluchten Tokyo-Chicago verder..... ka-ching.
Als je het allemaal kan doen voor de oude verloopt..... dan kun je de oude toch nog gebruiken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef Lyrebird het volgende:
Maar hoe kom je dan de VS weer binnen, zonder I-327? Want die ligt tzt in Indiana.
Nee, je moet de oude meesturen. Geen idee waarom, maar dat is met de meeste regels van de INS zo, die zijn bij voorkeur arbitrair opgesteld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je het allemaal kan doen voor de oude verloopt..... dan kun je de oude toch nog gebruiken?
Of moet je die inleveren tijdens de aanvraag?
Overigens: Guam = VS, kun je daar niets doen?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn vriendin vrouw was niet te spreken over de situatie in dat kantoortje.
quote:
Eensquote:Op zondag 10 april 2011 06:17 schreef popolon het volgende:
70F vandaag.Ik wil dat niet, te warm, ik wil mijn 50's en 60's terug.
Gelukkig gaat 't morgen regenen.
quote:
Waar zit jij precies dan? Want dat gevoel heb ik ook steeds. Alhoewel het hier gisteravond best koud was. Lief en ik waren opweg naar IHOP we dachten lekker te gaan lopen, maar dat viel de terugweg toch even tegen. Allebeide blauwe bovenarmen van de kouquote:Op zondag 10 april 2011 19:36 schreef Greci het volgende:
A whopping 84F hier.
Ik moet er nog steeds aan wennen dat de lente temperaturen hier te vergelijken zijn met nederlandse zomer temperaturen.
Het koelt 's avonds heel erg af he in California, ik vergeet het ook nog steedsquote:Op zondag 10 april 2011 21:45 schreef calilov3 het volgende:
[..]
Waar zit jij precies dan? Want dat gevoel heb ik ook steeds. Alhoewel het hier gisteravond best koud was. Lief en ik waren opweg naar IHOP we dachten lekker te gaan lopen, maar dat viel de terugweg toch even tegen. Allebeide blauwe bovenarmen van de kou
Ik zit op dit moment in Sacramento!quote:Op maandag 11 april 2011 02:04 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Het koelt 's avonds heel erg af he in California, ik vergeet het ook nog steeds. En IHOP
Waar zit je nu op dit moment als ik dat vragen mag?
Central Kentucky. Het koelt hier alleen af als er een storm voorbij komt. Het zal vanacht niet onder de 65F komen.quote:Op zondag 10 april 2011 21:45 schreef calilov3 het volgende:
[..]
Waar zit jij precies dan? Want dat gevoel heb ik ook steeds. Alhoewel het hier gisteravond best koud was. Lief en ik waren opweg naar IHOP we dachten lekker te gaan lopen, maar dat viel de terugweg toch even tegen. Allebeide blauwe bovenarmen van de kou
Het begint nu (9:38) een beetje af te koelen en het is 75F. Vanmiddag was het 90, maar gelukkig koelt het morgen een beetje af.quote:Op zondag 10 april 2011 06:17 schreef popolon het volgende:
70F vandaag.Ik wil dat niet, te warm, ik wil mijn 50's en 60's terug.
Gelukkig gaat 't morgen regenen.
Correctie, ik begreep dat 't 81F was vandaag.quote:Op maandag 11 april 2011 03:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Het begint nu (9:38) een beetje af te koelen en het is 75F. Vanmiddag was het 90, maar gelukkig koelt het morgen een beetje af.
Ik vind van welquote:
Deze week alleen maar wat azaleas snoeien, maar volgend weekend wordt het met de chainsaw 'hakken' in de jungle in de achterkant van mijn tuinquote:Op maandag 11 april 2011 04:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Correctie, ik begreep dat 't 81F was vandaag.Nou ja goed, even lekker in de tuin aan het rammen geweest, die ziet er weer wat beter uit.
In het zuiden doorgaans warmquote:Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef calilov3 het volgende:
Ik vind Cali tot nu toe echt geweldig, maar ik weet niet hoe dat zal zijn in de zomer
Ik heb niet zoveel tegen warmte (wel tegen hitte) maar het moet nog even zes weken wachtenquote:Op dinsdag 12 april 2011 01:16 schreef maartena het volgende:
Ik denk echt dat wonderer en popolon zich beter thuis zouden voelen in Anchorage, Alaska!
Het businessmodel van UPS & FedEx snap ik niet. Die lui racen de hele dag met hun trucks door de stad, maar niet als een normale werknemer thuis is. Ze staan dus bijna altijd voor een leeg huis. Ik liet pakketjes op het werk bezorgen, maar dat vond de secretaresse niet leuk. Ik vind ook wel eens iets niet leuk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 06:31 schreef calilov3 het volgende:
En ik had een pakketje besteld dat vandaag geleverd zou worden door UPS. status staat op geleverd op porch. No package!!
Nja ik vind het vooral jammer omdat ik dingetjes had besteld voor vrienden in NL die ik wilde meenemen naar NL volgende week. Maar UPS heeft gezegd het op te lossen samen met de webshop, lets pray for something good...quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het businessmodel van UPS & FedEx snap ik niet. Die lui racen de hele dag met hun trucks door de stad, maar niet als een normale werknemer thuis is. Ze staan dus bijna altijd voor een leeg huis. Ik liet pakketjes op het werk bezorgen, maar dat vond de secretaresse niet leuk. Ik vind ook wel eens iets niet leuk.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:25 schreef Lyrebird het volgende:
Het businessmodel van UPS & FedEx snap ik niet. Die lui racen de hele dag met hun trucks door de stad, maar niet als een normale werknemer thuis is. Ze staan dus bijna altijd voor een leeg huis. Ik liet pakketjes op het werk bezorgen, maar dat vond de secretaresse niet leuk. Ik vind ook wel eens iets niet leuk.
En om 18:00 eten, anders is het niet zoals het hoort?quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:19 schreef wonderer het volgende:
Ik heb niet zoveel tegen warmte (wel tegen hitte) maar het moet nog even zes weken wachten
Doen ze in Nederland bij TNT net zo goedquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dude, neequote:Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
En om 18:00 eten, anders is het niet zoals het hoort?
Ik heb precies de zelfde ervaring. USPS brengt pakjes op willekeurige tijdstippen (en soms stappen ze niet eens uit hun koekblikje maar rijden mijn oprit op en gooien het op mijn porch (ik was thuis maar te laat om te gaan klagen). Fedex&UPS komen meestal tussen 5 en 7.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:02 schreef maartena het volgende:
[..]Hier komen ze meestal tussen 18:00 en 19:00 langs. Zowel bij mijn oude als nieuwe huis, dus dat zal geen toeval zijn denk ik..... Ik bedoel, ze weten zelf ook wel wanneer mensen thuis zijn denk ik.
Van wat ik er van begrijp doen ze tot een uur of 4 voornamelijk bedrijven, en gaan ze pas daarna langs de particulieren. Misschien heb ik gewoon geluk. Heb op overstock.com nogal wat zooi besteld voor het huis de afgelopen maanden, en dat wordt gewoon netjes als ik net thuis ben aangeleverd. Soms door Fedex, soms door UPS.
USPS echter.... brengt het gewoon overdag, en zet het voor je voordeur neer.
Meestal kun je wel inschatten wie met check betaalt en welke rij je dus moet vermijden.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef wonderer het volgende:
En oh ja, mensen die met check betalen in een supermarktOf nog erger, een deel cash, een deel credit en een deel check (ja, dat komt voor en vaker dan je denkt ook nog!)
Ik zoek dan ook de rij met de minst grijze haren uitquote:Op woensdag 13 april 2011 20:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Meestal kun je wel inschatten wie met check betaalt en welke rij je dus moet vermijden.
Ik heb ook al eens gehad dat een vrouwtje met een lading boodschappen moest betalen..... Credit Card: Declined. Card #2: Declined. Dan met een rood hoofd daar staan een check schrijven, en dan blijkt dat de nieuwe scan systemen bij supermarkten tegenwoordig "live" controleren of de check wel gecashed kan worden bij de bank: Check ook declined.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:48 schreef devzero het volgende:
Meestal kun je wel inschatten wie met check betaalt en welke rij je dus moet vermijden.
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Greci het volgende:
Ik zoek dan ook de rij met de minst grijze haren uit
Volgende week vroeg genoeg?quote:Op donderdag 14 april 2011 03:07 schreef devzero het volgende:
Nog even doorsparen en je kunt ook naar florida vertrekken!
Ik zag het op Facebook idd. Heb je trouwens alweer (beter) werk?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:45 schreef Ainnir het volgende:
Life of the party![]()
Wij gaan verhuizen! Appartementje gevonden voor $400 minder per maand, en met beter uitzicht
Nee helaas niet. Ik krijg wel callbacks sinds een week of 2 ineens, maar nog geen resultaatquote:Op donderdag 14 april 2011 19:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zag het op Facebook idd. Heb je trouwens alweer (beter) werk?
Dat is echt zo cliché om dat te zeggen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
En om 18:00 eten, anders is het niet zoals het hoort?
Ik nuanceer pas als mensen interesse hebbenquote:Op maandag 18 april 2011 22:37 schreef Fogel het volgende:
Da's al een betere verklaring dan 'beetje veel'
Dat is het toch al jaren?quote:Op maandag 18 april 2011 22:36 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, popo, maak eens een reeks van dit topic, joh.
We hebben de 'Open nieuw deel knop' tegenwoordig. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 19 april 2011 01:27 schreef wonderer het volgende:
Nou en, is handig voor straks als ie vol is.
Ja, maar als het een reeks is, komt het nieuwe topic toch automatisch in je AT? Of gebeurt dat ook al als er een nieuw topic gekoppeld wordt?quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:39 schreef popolon het volgende:
[..]
We hebben de 'Open nieuw deel knop' tegenwoordig. Of is dat niet wat je bedoelt?
Weet ik niet precies, ik heb 't niet allemaal zo gevolgd. 't Leek me niet zo belangrijk en we moeten dan alle topics handmatig aan elkaar gaan linken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, maar als het een reeks is, komt het nieuwe topic toch automatisch in je AT? Of gebeurt dat ook al als er een nieuw topic gekoppeld wordt?
Okee, dan wachten we gewoon af tot deze vol isquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, ik heb 't niet allemaal zo gevolgd. 't Leek me niet zo belangrijk en we moeten dan alle topics handmatig aan elkaar gaan linken.
Dat zijn er maar 34 en met de search is dat zo gedaan!quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:58 schreef popolon het volgende:
... en we moeten dan alle topics handmatig aan elkaar gaan linken.
Het zou een mooi tribute zijn aan de meest succesvolle reeks in KAA.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat zijn er maar 34 en met de search is dat zo gedaan!
Ik zeg; doen!quote:Op woensdag 20 april 2011 03:50 schreef Shivo het volgende:
Het zou een mooi tribute zijn aan de meest succesvolle reeks in KAA.
Ja, we zetten een vrijmarkt op!quote:Op donderdag 21 april 2011 04:42 schreef Diconnected het volgende:
Gaan jullie trouwens iets aan Koninginnedag doen?
Geen probleem. 't Is maar wat je handig vindt natuurlijk, ik vind het één grote onoverzichtelijke kermislayout nu.quote:
Nou ja, als je wil hertrouwen of zo, of terug naar Nederland gaat, iets in die richting?quote:Op vrijdag 22 april 2011 02:10 schreef devzero het volgende:
Maar wie verteld het nederlands consulaat dat je gescheiden bent?
Als je de twee nationaliteiten eenmaal hebt, dan kan deze niet meer afgenomen worden. Een eventuele dood of scheiding maakt dan niet meer uit.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:25 schreef wonderer het volgende:
Hee Maarten, als jij onverhoopt zou scheiden, he, kun je dan nog steeds twee nationaliteiten behouden? Getrouwd zijn was toch de enige uitzondering om te naturaliseren terwijl je je NL'se paspoort mocht houden?
Zeepost is goedkoper.... zeker als het gaat om "een pakket met mijn spullen".quote:Op vrijdag 22 april 2011 02:18 schreef Diconnected het volgende:
Ik wil straks eind mei een pakket naar NL sturen met mijn spullen, nou weet ik dus niet wat de beste optie is, of met luchtpost of met zeepost. Iemand ervaring hiermee wat het goedkoopste is?
In 2005 heb ik eens 3 dozen met boeken door de PTT naar de VS laten sturen. Het duurde maar liefst 9 maanden voordat die dozen uiteindelijk in de VS aankwamen. Hartstikke onder het vuil en stof. Ik neem aan dat die verzending indertijd met de boot is gedaan.quote:Op vrijdag 22 april 2011 03:46 schreef devzero het volgende:
Ik moest een tijdje geleden ook een pakket (40 pond) versturen, maar zowel usps, ups en fedex doen alleen maar luchtpost. Ik had weinig zin om alles uit te zoeken, dus misschien kan ik iets gemist hebben, maar welke maatschappij verstuurt er tegenwoordig nog zeepost (en dan heb ik het niet over verhuisbedrijven waar je halve of hele containers kunt huren).
http://reasonstohateamerica.wordpress.com/2008/08/12/los-angeles/quote:The worst thing about LA besides the horrible people, and pollution is it stretches throughout southern California. Orange county contains the absolute scum of earth. People with no sense of reality and no worth on this planet.
Kadafi? Pol pot? Ferdinand aus der Fünten? Nee, het is Hugh Hefner.quote:Honkey Devil Famous for the Desecration of Women's Bodies
quote:Op maandag 25 april 2011 02:16 schreef Illiberal het volgende:
Maartena jij woonde toch in Orange County?
http://reasonstohateamerica.wordpress.com/2008/08/12/los-angeles/
Kans is groot dat die dozen in een zeecontainer zaten die in beslag is genomen door U.S. Customs. Dat overkwam ons BIJNA toen we de pallet met spullen die wij vanuit Nederland naar de VS stuurden in 2002.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
In 2005 heb ik eens 3 dozen met boeken door de PTT naar de VS laten sturen. Het duurde maar liefst 9 maanden voordat die dozen uiteindelijk in de VS aankwamen. Hartstikke onder het vuil en stof. Ik neem aan dat die verzending indertijd met de boot is gedaan.
Jerry, Jerry, Jerry!quote:
quote:
Luchtvracht is 10x sneller dan zeevracht, dat is ook wat waard. Ik heb de prijzen niet direct vergeleken met offertes maar bij even bekijken weet ik nog dat het dicht bij elkaar lag (luchtvracht iets duurder)quote:Op vrijdag 22 april 2011 02:18 schreef Diconnected het volgende:
Ik wil straks eind mei een pakket naar NL sturen met mijn spullen, nou weet ik dus niet wat de beste optie is, of met luchtpost of met zeepost. Iemand ervaring hiermee wat het goedkoopste is?
Wat ik begrijp uit de eerste post gaat het om een Amerikaan die druk bezig is om een ander land te zoeken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep ik woon in Orange County, en er zal vast een goede reden zijn waarom er geen enkele naam bij dat blogje te vinden is.....
Weer zo'n heerlijke lading onzin. Ik heb er een paar doorgelezen, er zit wel wat humor tussen. Lijkt me geschreven door iemand die OF zelf niet in de VS woont, OF ergens hele diepe haatgevoelens heeft voor iedereen om hem/haar heen.
In de jaren negentig was dat die geacteerde toestanden. Biertje erbij en met m'n broer de rare Amerikanen uitlachen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 03:43 schreef wonderer het volgende:
Ik heb wel eens een aflevering gezien ja, maar dat was in de jaren negentig, volgens mij. Toen zei ik nog "ik wil echt NOOIT naar de VS"
Een omgekeerde StefanP dus.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:04 schreef popolon het volgende:
In de jaren negentig was dat die geacteerde toestanden. Biertje erbij en met m'n broer de rare Amerikanen uitlachen.
Nee. Er zijn nogal wat van dit soort sites.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:17 schreef Omnifacer het volgende:
http://www.dutchinamerica(...)-new-york-city’;s-red-tape-jungle
Artikeltje geschreven door een vriendin van een vriendin. Kennen jullie deze site?
Was 't maar een tornado, dan hadden ze nog een goede reden om zo traag te zijn. Nu is het meer luiheid en zo min mogelijk proberen uit te geven heb ik het idee.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee. Er zijn nogal wat van dit soort sites.Er staat een hele lijst op allesamerika.com
Enne OMG, bijna een week, dat slaat echt nergens op. Of heb je net een tornado over je heen gehad?
't is het complex. Op donderdag hebben we IPL (de stroomleverancier) gebeld omdat we in eerste instantie dachten dat het een stroomstoring was. Later die avond kwam er een knakker van langs om te kijken waar de storing zou kunnen zijn, blijkbaar was het de breaker box die aan vervanging toe was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:00 schreef devzero het volgende:
Is het je apartment-complex management wat traag is of is het city utilities? Een breaker box vervangen zou toch niet zoveel werk moeten zijn (een "circuit breaker" kun je vergelijken met een zekering, in het klus forum zullen ze nu gaan flamen dat het een installatieautomaat heet).
Dat verbaast me dan weer nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:12 schreef OMG het volgende:
Daarnaast vind ik het ook nog steeds vreemd dat er nergens in de stad, en zelfs niet in de staat, een breaker te krijgen was en dat de snelste manier per vrachtwagen en vervolgens per vliegtuig was om dat ding hier te krijgen. Appartementencomplexen genoeg, dus je zou denken dat iemand ergens wel zo'n ding heeft liggen.
Oh dat wist ik nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee. Er zijn nogal wat van dit soort sites.Er staat een hele lijst op allesamerika.com
Een paar hier.quote:
Tornado Warning tot 6AM hier. Afgelopen weekend ging twee keer de sirene af om 3 uur 's nachts. Sta je daar met twintig andere dronken studenten in een kleine wasruimtequote:Op woensdag 27 april 2011 04:37 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand hier nog last van het "severe weather" dat in TX, AR en KY rondhangt?
F-1quote:
Fijn. En succes met het verhalen van de schadequote:Op woensdag 27 april 2011 13:57 schreef OMG het volgende:
... en gisteravond om half zeven hadden we weer stroom. Eindelijk.
Ik geloof dat we vanavond wat onweer gaan krijgen hier, "some thunderstorms may be severe with damaging wiinds and large hail after midnight". Niets bijzonders dus.quote:Op woensdag 27 april 2011 04:37 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand hier nog last van het "severe weather" dat in TX, AR en KY rondhangt?
Oorspronkelijk J-1, daarna H-1B en nu permanent resident (green card).quote:
Ik vlieg morgen weer terug, ik hoop dat het weer zich een beetje okee houdtquote:Op woensdag 27 april 2011 22:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik geloof dat we vanavond wat onweer gaan krijgen hier, "some thunderstorms may be severe with damaging wiinds and large hail after midnight". Niets bijzonders dus.
[..]
Oorspronkelijk J-1, daarna H-1B en nu permanent resident (green card).
K1, nu green card, en over een dik jaar dual citizenquote:
Ja het was nog een beetje buggy.. het draait op een 11 jaar oude laptop met windows xp *zucht*.. maar ik heb het nu goed werken gelukkig, met andere software.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:37 schreef maartena het volgende:
Ziet er een beetje donker uit.... en het is een stralende dag!
Er spelen wel vaker artiesten hier in de regio.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:52 schreef Fogel het volgende:
Maartena, ik weet niet of dit je muziekstijl is, maar aangezien je in de buurt woont van hun volgende optreden kan ik de Imagine Dragons van harte aanbevelen. Ze spelen 16 mei in West Hollywood en live zijn ze nog beter dan op CD (ben gister bij een concert van ze geweest)
Ik weet het, en vast ook veel veelbelovende artiesten. Denk alleen niet dat veel bands uit Las Vegas eerder in Noorwegen spelen dan in LAquote:Op zaterdag 30 april 2011 15:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Er spelen wel vaker artiesten hier in de regio.
Ik heb in ieder geval tickets besteld voor Amos Lee.
Die van jou, sla ik over denk ik.
Soms maar in dit geval pilsen op het terras.quote:
ik wil naar Amerikaquote:
Ik denk dat je de gezelligheid van Nederland wil. Want pilsen op een terras kan hier natuurlijk ook wel. Althans, hier in CA.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:49 schreef popolon het volgende:
Soms maar in dit geval pilsen op het terras.
Hier ook wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gezelligheid van Nederland wil. Want pilsen op een terras kan hier natuurlijk ook wel. Althans, hier in CA.
Maar ja, dan zit je met bierdrinkende Amerikanen om je heen, en geen in Oranje uitgedoste Nederlanders.
Welk stukje?quote:
we vliegen via New York naar Miami, daar auto gehuurd en dan beetje de staat verkennen. nog tips?quote:
Oh, ga je op vakantie?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:21 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
we vliegen via New York naar Miami, daar auto gehuurd en dan beetje de staat verkennen. nog tips?
Niks gezien, hoeft ook niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:50 schreef Greci het volgende:
Iemand gisteravond nog de straat opgegaan om het grote nieuws te vieren?
jammerquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:37 schreef IrCute het volgende:
[..]
Misschien woont er wel niemand in de buurt van New jersey of North Carolina
Ik ben in beide staten nog nooit geweest, dus aan mij heb je inderdaad weinig.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:37 schreef IrCute het volgende:
Misschien woont er wel niemand in de buurt van New jersey of North Carolina
Idem. Maar mijn drang om naar de VS te emigereren wordt met dank aan de fedgov steeds kleiner.quote:Op zondag 1 mei 2011 09:04 schreef Igen het volgende:
Vandaag de uitslag van de diversity lottery, niet gewonnen helaas.
Niet iedereen staat er op, maar het geeft wel een beetje een idee: KAA Kaart, FAQ en Linksquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:34 schreef gastwatdefok het volgende:
Dusssss woont iemand hier in de buurt van New Jersey of North Carolina?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Niet iedereen staat er op, maar het geeft wel een beetje een idee: KAA Kaart, FAQ en Links
Hopelijk gooien ze voor die tijd DOMA uit het raam danquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:38 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
thanks
hopelijk sta ik over een jaartje of 10 daarop
Ik zou er niet te veel op rekenen moet ik zeggen. Het staat niet echt op Obama's radar, en zelfs al wordt het verworpen, dan nog is het homo-huwelijk nog lang geen geldig huwelijk voor immigratie. Het probleem in de VS is dat huwelijkswetten op staatsniveau geregeld worden, en de enige manier om homo-huwelijken geldig te maken voor immigratie, is het homohuwelijk op federaal niveau, dus voor alle staten, in te voeren als geldig.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:20 schreef wonderer het volgende:
Hopelijk gooien ze voor die tijd DOMA uit het raam dan
Safaripark vind ik altijd leuk!quote:Op donderdag 5 mei 2011 06:01 schreef Diconnected het volgende:
Zit nu in San Diego, morgen naar de zoo en vrijdag naar het safari park, ben benieuwd
vind het ook gewoon dikke onzin dat ze het niet vinden kunnen, want mensen zijn eigenwijs en stel je voor dat de bijbel inaccuraat zou KUNNEN zijn! GODSLASTERING ZEG IK JE!quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel op rekenen moet ik zeggen. Het staat niet echt op Obama's radar, en zelfs al wordt het verworpen, dan nog is het homo-huwelijk nog lang geen geldig huwelijk voor immigratie. Het probleem in de VS is dat huwelijkswetten op staatsniveau geregeld worden, en de enige manier om homo-huwelijken geldig te maken voor immigratie, is het homohuwelijk op federaal niveau, dus voor alle staten, in te voeren als geldig.
En dat zal over de lijken gaan van de hele republikeinse partij, en zeker ook nog de helft van de democratische partij.
Reken er dus niet op.
Je zou kunnen uitwijken naar Canada, ik ken in ieder geval al 1 homo-koppel dat van California naar Vancouver, BC is verhuisd. Maar ja, je moet dan wel werk vinden en zo.
Nou ja.... er zijn in Nederland ook wel enquetes geweest waaruit dan bleek dat meer dan de helft van de Nederlanders tegen het homohuwelijk is/was, het is alleen zo dat de Nederlandse politiek makkelijker beslissingen kunnen nemen die goed zijn voor het land, maar waar een meerderheid tegen is/was.quote:Op maandag 9 mei 2011 03:54 schreef gastwatdefok het volgende:
vind het ook gewoon dikke onzin dat ze het niet vinden kunnen, want mensen zijn eigenwijs en stel je voor dat de bijbel inaccuraat zou KUNNEN zijn! GODSLASTERING ZEG IK JE!
Heb je iets te vertellen?quote:
nuff said?quote:
Hmm, nou sterkte daarmee dan maar!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
nuff said?
Er is geen haast bij maar ik denk niet dat ik het ga redden tot het eind van het jaar, nee.
Ik heb er al twee meegemaaktquote:
Toch is de afstand bijna gelijk als we het op een appels/peren manier vergelijken.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef wonderer het volgende:
Overigens is het natuurlijk niet waar, tussen jou en Maine zitten maar drie tijdszones en tussen je kennis en Maine zes.
een of andere websitequote:The straight line distance between Boston and Amsterdam Airport Schiphol is approximately 3455 miles or 5561 kilometers.
google mapsquote:Driving directions to Boston, MA: 3016 mi
Oh ja, noord-zuid verplaatsing natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:16 schreef devzero het volgende:
[..]
Toch is de afstand bijna gelijk als we het op een appels/peren manier vergelijken.
[..]
een of andere website
[..]
google maps
Nou is boston iets dichter by LA dan Maine is tot LA, dus het verschil zal nog iets kleiner zijn.
Wheheh, yeah, heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef devzero het volgende:
Ik had daarnet iemand van de ING aan de lijn en ik moet zeggen dat omschakelen naar nederlands niet helemaal vloeiend ging. Bijvoorbeeld bij de "wat is uw geboorte datum" vraag antwoordde ik zonder na te denken in het engels (en engels datum formaat).
Ja, dat heb ik ook wel eens inderdaad....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef devzero het volgende:
Ik had daarnet iemand van de ING aan de lijn en ik moet zeggen dat omschakelen naar nederlands niet helemaal vloeiend ging. Bijvoorbeeld bij de "wat is uw geboorte datum" vraag antwoordde ik zonder na te denken in het engels (en engels datum formaat).
De VS is dan ook een teringgroot land.....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:16 schreef devzero het volgende:
Toch is de afstand bijna gelijk als we het op een appels/peren manier vergelijken.
Dat sux, wonderer, sorry to hear that. Bruiloft zelf was idd in Maine en we zijn nu weer thuis in Houston.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:50 schreef wonderer het volgende:
thx
Zit nog wel te dubben of ik nog even snel moet naturaliseren of niet...
See, ik ben niet gek!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat sux, wonderer, sorry to hear that. Bruiloft zelf was idd in Maine en we zijn nu weer thuis in Houston.
Ik heb jequote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:35 schreef Shivo het volgende:
Voor wie Amerikaanse trouw foto's wil zien: PM me, dan voeg ik je toe op FB.
Oh, het ligt dus niet aan mijquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb jeZie alleen de foto's niet zo snel.... maar kijk later wel weer even, eerst meer werk.
Maar ik wil zo graag!quote:Op woensdag 11 mei 2011 04:51 schreef wonderer het volgende:
Ik haat het gedoe met privacy en alles maar het is ZO handig. Enige nadeel is dat ik nu steeds meer vrienden erbij krijg en die hoeven niet altijd alles te weten wat ik daar schrijf
Ja, ik heb ook een paar mensen in de negeer staan, maar ik vind het lullig omdat het wel hele toffe mensen zijn, maar ik ben niet out naar hen toe en ik wil ook niet dat ze een paar statusupdates bij elkaar gaan optellen, zeg maar. Maar Facebook is wel de enige plek waar ik dat soort dingen kan zeggen dus dat wil ik dan ook weer niet kwijt...quote:Op woensdag 11 mei 2011 04:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar ik wil zo graag!
Ik krijg ze ook van vage collega's die requests, ik negeer ze dan gewoon.
Neen heb ik niet gedaan hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 05:00 schreef wonderer het volgende:
Jij heb mij toch geen vriendverzoek gestuurd?(ik weet niet je echt heet
)
Hmm het zijn allemaal foto albums van gasten, die zijn dan nog zeker niet getagged.quote:
Ik gebruik het deels als een soort adresboek, deels om te zien hoe het anderen vergaat en deels om mijn attention fix te krijgenquote:Op woensdag 11 mei 2011 05:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Neen heb ik niet gedaan hoor.Ik heb Maartje (
) wel op feestboek. Zoveel zet ik er niet op, af en toe wat geleuter in de rondte, een muziekje op zaterdagavond als ik een fles wijn achter de kiezen heb en af en toe wat foto's van Owen, en da's eigenlijk meer voor 't thuisfront.
Dan wachten we nog wel even geduldigquote:Op woensdag 11 mei 2011 05:25 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hmm het zijn allemaal foto albums van gasten, die zijn dan nog zeker niet getagged.
Do not Vaguebook!quote:Op woensdag 11 mei 2011 05:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik gebruik het deels als een soort adresboek, deels om te zien hoe het anderen vergaat en deels om mijn attention fix te krijgen
Nee! Nee, dat doe ik niet. Ik heb een FB-vriend die het wel doet ("super pissed" of "overwhelmed" als status en dan drie of vier man die vragen wat er aan de hand isquote:
Luxeprobleemquote:Op woensdag 11 mei 2011 05:53 schreef wonderer het volgende:
Ik heb trouwens twee facebook accounts, de ander is voor mijn schrijfwerk, maar nu heb ik ineens fokkers op allebei de accounts, ik raak in de war
Voor (verre) familie of verre kennissen kan ik me dat voorstellen, maar vrienden spreek je toch wel vaak genoeg. En ik denk niet dat het een goed idee is om nog te gaan posten na een fles wijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 03:33 schreef maartena het volgende:
voor al je vrienden uit de buurt.... als we mekaar zien in de kroeg of zo heeft iedereen meteen weer wat om over te praten, want we zijn up-to-date gehouden via FB
Waarom niet 3? Een voor je schrijfwerk en 2 voor je persoonlijke leven zodat je een splitsing kunt maken in je vrienden groep.quote:Op woensdag 11 mei 2011 05:53 schreef wonderer het volgende:
Ik heb trouwens twee facebook accounts, de ander is voor mijn schrijfwerk, maar nu heb ik ineens fokkers op allebei de accounts, ik raak in de war
Heeft die brief niet geholpen dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:58 schreef _Loki het volgende:
Boh, ik krijg net te horen dat een J1-visum niet wordt uitgereikt aan interns als ze in contact moeten staan met cliënten op de stage. Dat was nou net hét criterium voor een stage vanuit m'n opleiding.
Fijn, daar gaat m'n plan voor de usa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |