abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 06:48:41 #101
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_95330918
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 02:24 schreef calilov3 het volgende:
ah ventura... leuk daar?
Ik vind van wel :P. Gewoon een stad, met alles er op en eraan hehe. Vandaag naar Ojai geweest, zo'n schattig stadje O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_95348042
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 04:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Correctie, ik begreep dat 't 81F was vandaag. :+ Nou ja goed, even lekker in de tuin aan het rammen geweest, die ziet er weer wat beter uit.
Deze week alleen maar wat azaleas snoeien, maar volgend weekend wordt het met de chainsaw 'hakken' in de jungle in de achterkant van mijn tuin :7
pi_95360319
Even melden hier, om alvast voor te bereiden om ooit eens richting Los Angeles / Californië te gaan :D Volgens jaar op vakantie en eens het sfeertje proeven, nog niet zeker of het Californië wordt of een langere motorreis. Misschien is het uiteindelijk alleen ontzettend vet voor de vakantie(s).

Ik kijk al uit naar zoiets:

http://www.dumpert.nl/med(...)nsamerica_trail.html

[ Bericht 52% gewijzigd door Hoogheid op 11-04-2011 20:53:22 ]
  maandag 11 april 2011 @ 22:15:30 #104
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95366920
Ik vind Cali tot nu toe echt geweldig, maar ik weet niet hoe dat zal zijn in de zomer ;)

Diconnected: Woon je alleen, of bij je opa en oma? Want dat las ik op je blog.
  maandag 11 april 2011 @ 22:16:38 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95367010
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef calilov3 het volgende:
Ik vind Cali tot nu toe echt geweldig, maar ik weet niet hoe dat zal zijn in de zomer ;)
In het zuiden doorgaans warm :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 april 2011 @ 23:33:33 #106
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95371850
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:16 schreef maartena het volgende:

[..]

In het zuiden doorgaans warm :)
Ik zit gelukkig in het noorden ;)
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:01:13 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95373374
Het weer is hier ook even van slag, het is 25 graden. Gelukkig wordt het woensdag weer gewoon 10 graden.

Ik zag wel nog iemand met een snow blower in de weer _O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:16:12 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95376011
Ik denk echt dat wonderer en popolon zich beter thuis zouden voelen in Anchorage, Alaska! :D
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:19:32 #109
71919 wonderer
pi_95376102
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:16 schreef maartena het volgende:
Ik denk echt dat wonderer en popolon zich beter thuis zouden voelen in Anchorage, Alaska! :D
Ik heb niet zoveel tegen warmte (wel tegen hitte) maar het moet nog even zes weken wachten }:|
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:39:12 #110
335659 gastwatdefok
Wie noem jij hier normaal!?
pi_95376467
ik ben een ras nederlander, zeiken als het te koud is, en zeiken als het te warm is :D
of waren het de boeren die altijd daarover zeikden? :@
Zie jij dat schaap in mijn Usericon?
DAT IS EEN EINDBAAS JA.
k hou van Punk-rock.
  dinsdag 12 april 2011 @ 06:31:50 #111
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95377467
Ik zag vandaag de tempraturen en dacht 18 graden... oohhhhla we doen wel even een truitje aan met lange mouwen. Ik heb me kapot gezweet bij alleen maar lopen.

En ik had een pakketje besteld dat vandaag geleverd zou worden door UPS. status staat op geleverd op porch. No package! :') !
pi_95379284
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:31 schreef calilov3 het volgende:
En ik had een pakketje besteld dat vandaag geleverd zou worden door UPS. status staat op geleverd op porch. No package! :') !
Het businessmodel van UPS & FedEx snap ik niet. Die lui racen de hele dag met hun trucks door de stad, maar niet als een normale werknemer thuis is. Ze staan dus bijna altijd voor een leeg huis. Ik liet pakketjes op het werk bezorgen, maar dat vond de secretaresse niet leuk. Ik vind ook wel eens iets niet leuk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:55:44 #113
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95380351
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het businessmodel van UPS & FedEx snap ik niet. Die lui racen de hele dag met hun trucks door de stad, maar niet als een normale werknemer thuis is. Ze staan dus bijna altijd voor een leeg huis. Ik liet pakketjes op het werk bezorgen, maar dat vond de secretaresse niet leuk. Ik vind ook wel eens iets niet leuk.
Nja ik vind het vooral jammer omdat ik dingetjes had besteld voor vrienden in NL die ik wilde meenemen naar NL volgende week. Maar UPS heeft gezegd het op te lossen samen met de webshop, lets pray for something good...
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:02:40 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95396986
quote:
:? Hier komen ze meestal tussen 18:00 en 19:00 langs. Zowel bij mijn oude als nieuwe huis, dus dat zal geen toeval zijn denk ik..... Ik bedoel, ze weten zelf ook wel wanneer mensen thuis zijn denk ik.

Van wat ik er van begrijp doen ze tot een uur of 4 voornamelijk bedrijven, en gaan ze pas daarna langs de particulieren. Misschien heb ik gewoon geluk. Heb op overstock.com nogal wat zooi besteld voor het huis de afgelopen maanden, en dat wordt gewoon netjes als ik net thuis ben aangeleverd. Soms door Fedex, soms door UPS.

USPS echter.... brengt het gewoon overdag, en zet het voor je voordeur neer. :P
-
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:03:47 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95397051
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:19 schreef wonderer het volgende:
Ik heb niet zoveel tegen warmte (wel tegen hitte) maar het moet nog even zes weken wachten }:|
En om 18:00 eten, anders is het niet zoals het hoort? ;)
-
pi_95401606
quote:

[..]

Doen ze in Nederland bij TNT net zo goed :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:03:28 #117
71919 wonderer
pi_95409600
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Dude, nee :P Ik ga 18 mei onder het mes en tot die tijd kan ik alleen maar in drie lagen kleren rondlopen. Dus dan is het lekkerder als het koel is :P
pi_95423782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:02 schreef maartena het volgende:

[..]

:? Hier komen ze meestal tussen 18:00 en 19:00 langs. Zowel bij mijn oude als nieuwe huis, dus dat zal geen toeval zijn denk ik..... Ik bedoel, ze weten zelf ook wel wanneer mensen thuis zijn denk ik.

Van wat ik er van begrijp doen ze tot een uur of 4 voornamelijk bedrijven, en gaan ze pas daarna langs de particulieren. Misschien heb ik gewoon geluk. Heb op overstock.com nogal wat zooi besteld voor het huis de afgelopen maanden, en dat wordt gewoon netjes als ik net thuis ben aangeleverd. Soms door Fedex, soms door UPS.

USPS echter.... brengt het gewoon overdag, en zet het voor je voordeur neer. :P
Ik heb precies de zelfde ervaring. USPS brengt pakjes op willekeurige tijdstippen (en soms stappen ze niet eens uit hun koekblikje maar rijden mijn oprit op en gooien het op mijn porch (ik was thuis maar te laat om te gaan klagen). Fedex&UPS komen meestal tussen 5 en 7.

Toch laat ik duurdere dingen meestal op mijn werk afleveren, meestal heb ik het dan rond 11 uur al.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:41:45 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95424656
Iedereen de belastingen al gedaan trouwens? Nog 5 dagen tot de deadline.

Ik krijg geld terug.... alleen kreeg ik net vandaag de supplemental tax bill binnen voor de propert tax. (Eenmalig, over de nieuwe waarde van het huis als je iets koopt voor het einde van het fiscale jaar etc). Mag ik $1500-nogwat ophoesten. :D

Daar gaat mijn belastinggeld. :D

Dat is overigens de schuld van deze man: http://en.wikipedia.org/wiki/George_Deukmejian - Die voerde halverwege de 80-er jaren deze belastingaanpassing in..... zodat elke huiseigenaar in plaats van nieuwe, verhoogde belasting betaald als het nieuwe fiscale jaar in gaat, het verschil tussen de oude waarde, en nieuwe waarde van het huis even uit eigen zak bijlegd. Het geld zou dan naar scholen gaan, zo verklaarde men..... maar daar is niets van terecht gekomen. :N

Maar goed, niets aan te doen: $1500+ armer.
-
pi_95429487
Yep, ik heb de mijne gedaan. Op Guam.

Beetje lastige situatie - ik betaal in Japan geen belastingen, en mag in de VS belastingen betalen, wat ik dus doe (je moet altijd ergens in de wereld belasting betalen). Daarnaast heb ik ook nog wat aandelen, die het vorig jaar lekker gedaan hebben.

Eerst heb ik zelf twee weken lopen pielen met Turbotax en Gainskeeper, maar daar was ik toch niet helemaal tevreden over. Uiteindelijk in Guam een professional geraadpleegd, die eigenlijk op hetzelfde uitkwam. Maar nu staat zijn handtekening er ook onder, dus als er problemen zijn, dan ben ik niet de enige die verantwoordelijk is.

Heel irritant: Roth IRA. Eigenlijk een ideaal middel om te investeren, omdat de opbrengsten belastingvrij zijn. Helaas moet je wel een belastbaar inkomen hebben, en als werker in het buitenland is dat niet gemakkelijk, omdat je een enorme foreign income credit krijgt, waardoor je over maar een heel klein deel (if at all) van je inkomen belasting betaalt. Maar zonder inkomen waarover je belasting betaalt geen IRA. Helaas had ik daar dus al geld op gezet, wat ik er weer vanaf moest halen. Grrr.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_95429587
In januari al gedaan aangezien we heul veul terugkregen dit jaar, want verhuisd en paar maanden niet gewerkt.
Jesus saves but death prevails.
pi_95452914
Wat heb ik toch een hekel aan het Amerikaanse banksysteem.

Gisteren heb ik weer een check gekregen voor een vergoeding van een organisatie hier op de campus. Ik had nog zo gezegd "Je kan het ook gewoon overmaken naar mijn bankrekening; gaat veel makkelijker". Maar nee hoor, het moest en zal gebeuren met een check.

Ik snap echt niet waarom de Amerikanen zo gehecht zijn aan hun checks. Ik heb serieuze discussies gehad met vrienden hier en ze zeggen allemaal dat het veel gemakkelijker en veiliger is dan online bankieren. Als ik dan probeer te argumenteren dan online bankieren toch veel efficienter is voor zowel de bank als consument, komen ze allemaal aan met tegen argumenten zoals "Stel je voor dat je werkgever je bankrekening komt te weten". Poe hé, stel je voor dat ze een nummer hebben waar je niks mee kan doen behalve geld op storten :') .

En dan ga ik nog geen eens beginnen over ATM fees, saving accounts, credit scores, etc. :{
  woensdag 13 april 2011 @ 18:16:38 #123
71919 wonderer
pi_95453078
Eens. Mijn vent krijgt zijn loon direct gestort en een paar nutsbedrijven schrijven ook geld af, maar geld overschrijven naar een particuliere rekening? :N Dat moet met een check op in een envelop :')
  woensdag 13 april 2011 @ 19:12:43 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95455755
Oh ja, dat vind ik ook zo irritant! Ik heb de meeste van mijn rekeningen die ik elke maand binnen krijg (zoals hypotheek, internet, tv, gas, water etc) al automatisch ingeprogrammeerd bij de bank en/of de websites van de dienstleveraar, maar als je inderdaad iemand geld wil geven voor wat voor reden dan ook, dan wordt het inderdaad check schrijven.

Overschrijven kan trouwens wel via internet bankieren..... maar let op: Het is een beetje afhankelijk van welke bank je gebruikt, maar als je bijv. bij een wat kleinere bank en/of credit union zit, dat klik je dus online ergens dat je $60 wil overmaken op rekeningnummer X van bank A, en zodra je op de knop klikt..... gaat er bij de bank een CHECK PRINTER aan de gang, die op PAPIER een check print, die vervolgens per koerier (van die gepantserde geldwagens) naar de andere bank worden gebracht, en vervolgens wordt daar de PAPIEREN check ingelezen, en gestort op de rekening. Resultaat: het duurt 3 dagen. :') - Ja, fijn electronisch bankieren. De gebruiker merkt er niets van, en er staat "electronic transfer" of zoiets dergelijks..... maar in de praktijk wordt er gewoon een stuk papier verhuisd van bank naar bank. :D :D

Grotere banken (zoals Wells Fargo, Chase, etc) zijn groot genoeg dat ze directe lijnverbindingen met elkaar hebben, en het wel electronisch overmaken van A naar B.

Ook irritant: Sta je in de supermarkt in de rij, gaat er voor je iemand betalen met een CHECK, en doet er vervolgens 5 minuten over om die check (en je balance sheet in dat checkbook) in te vullen. Kassameid wachten. Klanten wachten. Vervolgens moet de check nog even door de machine gehaald worden om te zien of ie niet bounced..... TRAAG.

Ik haal mijn bankpas al door de gleuf nadat het eerste artikel gescanned is, en hoef alleen nog maar op "yes" te drukken als de kassameid het totaal geeft. Veel sneller, handiger.... :Y

Pinnen FTW. _O_

[ Bericht 18% gewijzigd door maartena op 13-04-2011 19:19:22 ]
-
  woensdag 13 april 2011 @ 19:46:59 #125
71919 wonderer
pi_95457786
Ik heb in de VS nog niet geinternetbankierd. Ik heb geen eigen rekening en Brad zoekt het allemaal uit. Het is zijn geld :')

En oh ja, mensen die met check betalen in een supermarkt :') Of nog erger, een deel cash, een deel credit en een deel check (ja, dat komt voor en vaker dan je denkt ook nog!) :N
pi_95461341
In maart belasting gedaan en ik moest $40 betalen; ik had vorig jaar een beetje gespeeld met mijn withholding allowances op mijn W4, zodat ik feitelijk mijn teruggave al door het jaar had gekregen. Alleen krijg ik geen cent child tax credit, krijg je daarvoor een dochter :o

Tsja, electronisch overmaken is een ramp; ik kan wel makkelijk overmaken naar andere rekeningen (bv BoA naar Vanguard), maar naar de BoA van mijn vrouw gaat weer met geprinte checks. Overigens ging belasting betalen prima via electronisch afschrijven :')
pi_95461569
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef wonderer het volgende:
En oh ja, mensen die met check betalen in een supermarkt :') Of nog erger, een deel cash, een deel credit en een deel check (ja, dat komt voor en vaker dan je denkt ook nog!) :N
Meestal kun je wel inschatten wie met check betaalt en welke rij je dus moet vermijden.
pi_95467615
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:48 schreef devzero het volgende:

[..]

Meestal kun je wel inschatten wie met check betaalt en welke rij je dus moet vermijden.
Ik zoek dan ook de rij met de minst grijze haren uit :@
  woensdag 13 april 2011 @ 22:30:45 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95468269
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:48 schreef devzero het volgende:
Ik heb ook al eens gehad dat een vrouwtje met een lading boodschappen moest betalen..... Credit Card: Declined. Card #2: Declined. Dan met een rood hoofd daar staan een check schrijven, en dan blijkt dat de nieuwe scan systemen bij supermarkten tegenwoordig "live" controleren of de check wel gecashed kan worden bij de bank: Check ook declined.

Dus: boodschappen achterlaten, en met lege handen weg. Whoops. Tja... de economie heeft nog wel eens tot gevolg dat mensen zich steeds dieper in de schulden werken helaas.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef Greci het volgende:
Ik zoek dan ook de rij met de minst grijze haren uit :@
:D

Ze hebben hier tegenwoordig zelf-scan kassa's. Aangezien ik toch meestal boodschappen doe met mijn in Nederland gekochte boodschappenkrat, doe ik het meestal zelf. Krat neerzetten, boodschappen uit de kar, scannen, in de krat. Als het niet te veel is, ben ik altijd 10x sneller uit die supermarkt weg dan te moeten wachten bij de kassa.
-
  donderdag 14 april 2011 @ 00:17:18 #130
71919 wonderer
pi_95474353
pi_95477174
Klopt wel redelijk.

* devzero voelt zich plotseling oud
  donderdag 14 april 2011 @ 02:28:16 #132
71919 wonderer
pi_95477221
En ik voel me rijk 8-)
pi_95477448
Nog even doorsparen en je kunt ook naar florida vertrekken!
pi_95477465
Overigens zit ik wel heel dicht bij de hot&drunk met als gevolg de obesity. Daar moet op gedronken worden!
  donderdag 14 april 2011 @ 03:14:24 #135
71919 wonderer
pi_95477499
quote:
12s.gif Op donderdag 14 april 2011 03:07 schreef devzero het volgende:
Nog even doorsparen en je kunt ook naar florida vertrekken!
Volgende week vroeg genoeg? :')
  donderdag 14 april 2011 @ 06:17:14 #136
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95477817
* calilov3 is life of the party! *O*
  donderdag 14 april 2011 @ 09:05:49 #137
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_95479294
Whohoho, op de grens van Snow en Dive Bars & serial killers.

Beat that :P
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_95499815
Life of the party :O

Wij gaan verhuizen! Appartementje gevonden voor $400 minder per maand, en met beter uitzicht :Y)
  donderdag 14 april 2011 @ 19:46:10 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95505260
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:45 schreef Ainnir het volgende:
Life of the party :O

Wij gaan verhuizen! Appartementje gevonden voor $400 minder per maand, en met beter uitzicht :Y)
Ik zag het op Facebook idd. Heb je trouwens alweer (beter) werk?
-
pi_95514706
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zag het op Facebook idd. Heb je trouwens alweer (beter) werk?
Nee helaas niet. Ik krijg wel callbacks sinds een week of 2 ineens, maar nog geen resultaat :(

Voorlopig werk ik 1 dag in de week op kantoor bij het oude bedrijf, en de andere 4 dagen 2 uur vanuit huis.. het is geen vetpot maar we kunnen tenminste rondkomen :)

We hadden trouwens wel een flinke tegenvaller met de belasting dit jaar. $433 betalen omdat manlief z'n bedrijf het verkeerd had ingehouden :X
  donderdag 14 april 2011 @ 22:28:12 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95518005
Tja, belastingen.

Ik krijg geld terug van oompje Sam (meer dan $700), alleen valt dat helemaal weg door een extra property tax bill van meer dan $1,500. Gelukkig is dat slechts 1-malig, de property taxes voor het nieuwe belastingjaar worden over de gekochte waarde van het huis ingehouden.

Vorig jaar was ik ook iets van $300 kwijt of zo. We verwachten in ieder geval een flinke dosis medische kosten dit jaar, plus hebben van eigen huis, dus volgend jaar krijgen we vast een zut geld terug. :P (alleen had ik liever niet de medische kosten gehad! :D :D )

We zien wel weer. Ik moet mijn accountant ook nog $160 lappen trouwens.
-
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:46:31 #142
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_95557690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is echt zo cliché om dat te zeggen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:02:37 #143
71919 wonderer
pi_95562138
Devzero, jij woont te ver van Orlando, toch?
pi_95562186
4 uur rijden
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:06:20 #145
71919 wonderer
pi_95562369
Yeah, da's wel een beetje veel van het goede voor een mini-fokmeet ;)(
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:51:13 #146
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95565063
een meet in cali!!!
  maandag 18 april 2011 @ 18:32:53 #147
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95677673
Vier uur moet kunnen. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 22:31:13 #148
45833 crew  Fogel
pi_95692782
4 uur veel? Je bent nog niet geintegreerd ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 18 april 2011 @ 22:35:59 #149
71919 wonderer
pi_95693073
I know ;( Maar als ik maar vijf dagen heb daar, is op en neer naar Dev ook wel een beetje zonde van mijn tijd en voor hem is het ook lastig want ik ben er door de week. Dus.
  maandag 18 april 2011 @ 22:36:14 #150
71919 wonderer
pi_95693087
Trouwens, popo, maak eens een reeks van dit topic, joh.
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 22:37:29 #151
45833 crew  Fogel
pi_95693171
Da's al een betere verklaring dan 'beetje veel' :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 18 april 2011 @ 22:43:25 #152
71919 wonderer
pi_95693608
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2011 22:37 schreef Fogel het volgende:
Da's al een betere verklaring dan 'beetje veel' :P
Ik nuanceer pas als mensen interesse hebben ;)
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:50:11 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95699378
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:36 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, popo, maak eens een reeks van dit topic, joh.
Dat is het toch al jaren? ;) Dan zit half KAA vol met die reeksenicoontjes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:27:54 #154
71919 wonderer
pi_95700063
Nou en, is handig voor straks als ie vol is.
pi_95700879
Reeksen zijn zo overrated Er is toch niemand die later zegt "laten we nog eens lekker deel 16 en 17 doorlezen".

Over een paar maandjes zit ik tijdelijk even in Norman, Oklahoma, maar ik weet niet of dat iets is om op te scheppen. Maar misschien is mijn vooroordeel over Oklahoma wel helemaal verkeerd.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:39:45 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95724428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:27 schreef wonderer het volgende:
Nou en, is handig voor straks als ie vol is.
We hebben de 'Open nieuw deel knop' tegenwoordig. Of is dat niet wat je bedoelt?
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:53:35 #157
71919 wonderer
pi_95725074
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:39 schreef popolon het volgende:

[..]

We hebben de 'Open nieuw deel knop' tegenwoordig. Of is dat niet wat je bedoelt?
Ja, maar als het een reeks is, komt het nieuwe topic toch automatisch in je AT? Of gebeurt dat ook al als er een nieuw topic gekoppeld wordt?
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:58:01 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95725304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, maar als het een reeks is, komt het nieuwe topic toch automatisch in je AT? Of gebeurt dat ook al als er een nieuw topic gekoppeld wordt?
Weet ik niet precies, ik heb 't niet allemaal zo gevolgd. 't Leek me niet zo belangrijk en we moeten dan alle topics handmatig aan elkaar gaan linken.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:00:31 #159
71919 wonderer
pi_95725402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Weet ik niet precies, ik heb 't niet allemaal zo gevolgd. 't Leek me niet zo belangrijk en we moeten dan alle topics handmatig aan elkaar gaan linken.
Okee, dan wachten we gewoon af tot deze vol is ;)
pi_95732453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:58 schreef popolon het volgende:
... en we moeten dan alle topics handmatig aan elkaar gaan linken.
Dat zijn er maar 34 en met de search is dat zo gedaan!
pi_95748292
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat zijn er maar 34 en met de search is dat zo gedaan!
Het zou een mooi tribute zijn aan de meest succesvolle reeks in KAA.
  woensdag 20 april 2011 @ 07:44:38 #162
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_95748853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 03:50 schreef Shivo het volgende:

Het zou een mooi tribute zijn aan de meest succesvolle reeks in KAA.
Ik zeg; doen!
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:53:12 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95761781
Ik heb 't gisteren al gedaan!

o|O
pi_95765232
Peer pressure ftw. Thanks PP!
  woensdag 20 april 2011 @ 16:31:35 #165
71919 wonderer
pi_95765500

:*-je voor popo
  donderdag 21 april 2011 @ 04:42:52 #166
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_95792568
Gaan jullie trouwens iets aan Koninginnedag doen? 2 vriendinnen en ik willen iets doen maar om nou met z'n 3en over straat te gaan lopen in oranje kleren is ook weer zo wat. :')
  donderdag 21 april 2011 @ 19:39:18 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95818474
quote:
17s.gif Op donderdag 21 april 2011 04:42 schreef Diconnected het volgende:
Gaan jullie trouwens iets aan Koninginnedag doen?
Ja, we zetten een vrijmarkt op!

alleen noemen we het hier een "garage sale" en is het kleiner van opzet
-
  donderdag 21 april 2011 @ 20:19:59 #168
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95820863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:31 schreef wonderer het volgende:

:*-je voor popo
Geen probleem. 't Is maar wat je handig vindt natuurlijk, ik vind het één grote onoverzichtelijke kermislayout nu. :D

'Queensday' is mijn trouwdag dus er zal vast wel wat gebeuren. :Y)
  donderdag 21 april 2011 @ 22:25:01 #169
71919 wonderer
pi_95829587
Hee Maarten, als jij onverhoopt zou scheiden, he, kun je dan nog steeds twee nationaliteiten behouden? Getrouwd zijn was toch de enige uitzondering om te naturaliseren terwijl je je NL'se paspoort mocht houden?
pi_95838935
Maar wie verteld het nederlands consulaat dat je gescheiden bent?
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:14:21 #171
71919 wonderer
pi_95838963
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:10 schreef devzero het volgende:
Maar wie verteld het nederlands consulaat dat je gescheiden bent?
Nou ja, als je wil hertrouwen of zo, of terug naar Nederland gaat, iets in die richting?
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:18:03 #172
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_95839001
Ik wil straks eind mei een pakket naar NL sturen met mijn spullen, nou weet ik dus niet wat de beste optie is, of met luchtpost of met zeepost. Iemand ervaring hiermee wat het goedkoopste is?
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:41:17 #173
71919 wonderer
pi_95839178
Denk dat je daar Barca even voor moet vragen, die heeft het een poosje terug gedaan.
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:52:19 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95839249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:25 schreef wonderer het volgende:
Hee Maarten, als jij onverhoopt zou scheiden, he, kun je dan nog steeds twee nationaliteiten behouden? Getrouwd zijn was toch de enige uitzondering om te naturaliseren terwijl je je NL'se paspoort mocht houden?
Als je de twee nationaliteiten eenmaal hebt, dan kan deze niet meer afgenomen worden. Een eventuele dood of scheiding maakt dan niet meer uit.
-
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:53:12 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95839256
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:18 schreef Diconnected het volgende:
Ik wil straks eind mei een pakket naar NL sturen met mijn spullen, nou weet ik dus niet wat de beste optie is, of met luchtpost of met zeepost. Iemand ervaring hiermee wat het goedkoopste is?
Zeepost is goedkoper.... zeker als het gaat om "een pakket met mijn spullen".
-
pi_95839701
Ik moest een tijdje geleden ook een pakket (40 pond) versturen, maar zowel usps, ups en fedex doen alleen maar luchtpost. Ik had weinig zin om alles uit te zoeken, dus misschien kan ik iets gemist hebben, maar welke maatschappij verstuurt er tegenwoordig nog zeepost (en dan heb ik het niet over verhuisbedrijven waar je halve of hele containers kunt huren).
  zaterdag 23 april 2011 @ 08:05:17 #177
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95879987
Mijn pakketje dat ik besteld had, maar verkeerd was afgeleverd van UPS wordt overigens naar NL gestuurd op kosten van UPS.
Dat vind ik echt goede service.
pi_95880374
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:46 schreef devzero het volgende:
Ik moest een tijdje geleden ook een pakket (40 pond) versturen, maar zowel usps, ups en fedex doen alleen maar luchtpost. Ik had weinig zin om alles uit te zoeken, dus misschien kan ik iets gemist hebben, maar welke maatschappij verstuurt er tegenwoordig nog zeepost (en dan heb ik het niet over verhuisbedrijven waar je halve of hele containers kunt huren).
In 2005 heb ik eens 3 dozen met boeken door de PTT naar de VS laten sturen. Het duurde maar liefst 9 maanden voordat die dozen uiteindelijk in de VS aankwamen. Hartstikke onder het vuil en stof. Ik neem aan dat die verzending indertijd met de boot is gedaan.
pi_95897767
De PTT verstuurt zeker per boot, maar 9 maanden heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Waarschijnlijk hebben je boeken een tijd in een douane loods staan verstoffen.
  maandag 25 april 2011 @ 02:16:43 #180
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_95944730
Maartena jij woonde toch in Orange County?

quote:
The worst thing about LA besides the horrible people, and pollution is it stretches throughout southern California. Orange county contains the absolute scum of earth. People with no sense of reality and no worth on this planet.
http://reasonstohateamerica.wordpress.com/2008/08/12/los-angeles/ _O-
pi_95945275
Goed artikel. Ik ben alleen gestopt na de 1ste foto:

quote:
Honkey Devil Famous for the Desecration of Women's Bodies
Kadafi? Pol pot? Ferdinand aus der Fünten? Nee, het is Hugh Hefner.
  maandag 25 april 2011 @ 21:50:31 #182
71919 wonderer
pi_95971641
:W vanuit Daytona Beach.
  dinsdag 26 april 2011 @ 01:33:53 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95981256
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 02:16 schreef Illiberal het volgende:
Maartena jij woonde toch in Orange County?
http://reasonstohateamerica.wordpress.com/2008/08/12/los-angeles/ _O-

Yep ik woon in Orange County, en er zal vast een goede reden zijn waarom er geen enkele naam bij dat blogje te vinden is..... :')

Weer zo'n heerlijke lading onzin. Ik heb er een paar doorgelezen, er zit wel wat humor tussen. Lijkt me geschreven door iemand die OF zelf niet in de VS woont, OF ergens hele diepe haatgevoelens heeft voor iedereen om hem/haar heen. :D
-
  dinsdag 26 april 2011 @ 02:08:31 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95981795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
In 2005 heb ik eens 3 dozen met boeken door de PTT naar de VS laten sturen. Het duurde maar liefst 9 maanden voordat die dozen uiteindelijk in de VS aankwamen. Hartstikke onder het vuil en stof. Ik neem aan dat die verzending indertijd met de boot is gedaan.
Kans is groot dat die dozen in een zeecontainer zaten die in beslag is genomen door U.S. Customs. Dat overkwam ons BIJNA toen we de pallet met spullen die wij vanuit Nederland naar de VS stuurden in 2002.

In het kort: Als 1 eigenaar van een pallet of zelfs een pakketje in een zeecontainer de papieren niet in orde heeft, dan wordt de HELE container ingenomen.

In ons geval was er een eigenaar van een andere pallet die toevallig in dezelfde container zat die geen goede inklaringspapieren had, en de hele container heeft toen een week bij U.S. Customs gestaan. En dat doen ze niet gratis, want voor de kosten van de opslag van de container, rekenen ze een xx bedrag per dag. Voor mijn pallet alleen, kwam dat in principe neer op $300 om mijn spullen terug te kunnen krijgen, terwijl er niet met mijn pallet aan de hand was. Uiteindelijk heeft de Broker $200 betaald omdat wij flink aan het klagen gingen, en wij slechts $100. Maar dan nog.... het was onze fout niet.

In geval van zeepost kan dit ook voorkomen. Soms is zeepost niet een hele container, maar slechts een kwart van een container. Als bij aankomst blijkt dat een ander deel van de container niet de juiste papieren heeft, dan blijft zo'n container bij U.S, customs staan. En dan begint de teller te tellen, zoveel $ per dag dat die container daar staat. En als die eigenaar de papieren niet aanlevert, dan blijft de rest van de container dus ook bij U.S. customs staan, want het is niet hun taak uit te zoeken waar ergens achterin de post zit, dat is de de taak van de Broker. (Wie de container uiteindelijk in ontvangst neemt).

Het kan inderdaad MAANDEN duren voordat zoiets is rechtgetrokken, en als de eigenaar helemaal niet betaald (en de verzender ook niet wil betalen), dan worden de goederen bij opbod verkocht, en dan komen ook de andere goederen vrij. Zit daar USPS materiaal bij, dan kan het dus voorkomen dat pas vele maanden later de goederen een keer bezorgt worden.

U.S. Customs is nogal een bureaucratie, dat is echt 3 x doffe ellende. En ze kunnen nog steeds minder dan 5% van de binnenkomende containers scannen op explosieven, dus je hebt als terrorist een 19-op-20 kans dat je bommen aankomen bij zelfmoord-Mohammed-met-de-bom-op-de-kop. :D

Gouden regel: U.S. Customs heeft ALTIJD gelijk. Als ze zeggen dat de bal blauw is, ook al heb je een rode kubus in je hand, dan is het een blauwe bal.
-
  dinsdag 26 april 2011 @ 02:09:44 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95981815
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:50 schreef wonderer het volgende:
:W vanuit Daytona Beach.
Jerry, Jerry, Jerry!
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:11:31 #186
71919 wonderer
pi_95982251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 02:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Jerry, Jerry, Jerry!
:?

Ben al wel lekker verbrand trouwens :') Had me wel ingesmeerd met factor 50 maar blijkbaar niet overal :P
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:27:10 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95982318
Als ik dat lees denk ik aan Jerry Springer met z'n afleveringen vanuit Daytona Beach. :@
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:29:10 #188
71919 wonderer
pi_95982323
Oh joh, dat wist ik helemaal niet :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:32:40 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95982343
Da's maar goed ook, nogal ranzige televisie. O-)
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:43:57 #190
71919 wonderer
pi_95982379
Ik heb wel eens een aflevering gezien ja, maar dat was in de jaren negentig, volgens mij. Toen zei ik nog "ik wil echt NOOIT naar de VS" :')
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:17:01 #191
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95984465
Ik heb het in Nederland ooit wel eens gezien.... maar ik verlaagde me toen eigenlijk ook niet tot dergelijk niveau televisie, en dat was ik hier ook niet van plan.

Mijn god, er is toch echt wel wat beters te vinden dan Jerry. :D
-
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:22:10 #192
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95984538
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:18 schreef Diconnected het volgende:
Luchtvracht is 10x sneller dan zeevracht, dat is ook wat waard. Ik heb de prijzen niet direct vergeleken met offertes maar bij even bekijken weet ik nog dat het dicht bij elkaar lag (luchtvracht iets duurder)
Ik had een standaard houten kist van 3x3x3ft van 350lbs en daar betaalde ik 400 euro voor. 2 dagen later stond hij hier op de oprit. Meer volume of gewicht maakt qua prijs ook niet zo veel uit trouwens, het drempeltarief voor een palletformaat is nogal hoog.

Ik zou even terug moeten zoeken naar de goedkoopste carrier maar ik meen dat mijn pakket ge FedExed is. DHL was sowieso duurder maar voor de rest weet ik het zo niet meer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 26 april 2011 @ 12:42:49 #193
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_95990605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep ik woon in Orange County, en er zal vast een goede reden zijn waarom er geen enkele naam bij dat blogje te vinden is..... :')

Weer zo'n heerlijke lading onzin. Ik heb er een paar doorgelezen, er zit wel wat humor tussen. Lijkt me geschreven door iemand die OF zelf niet in de VS woont, OF ergens hele diepe haatgevoelens heeft voor iedereen om hem/haar heen. :D
Wat ik begrijp uit de eerste post gaat het om een Amerikaan die druk bezig is om een ander land te zoeken.
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:04:20 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95991307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 03:43 schreef wonderer het volgende:
Ik heb wel eens een aflevering gezien ja, maar dat was in de jaren negentig, volgens mij. Toen zei ik nog "ik wil echt NOOIT naar de VS" :')
In de jaren negentig was dat die geacteerde toestanden. Biertje erbij en met m'n broer de rare Amerikanen uitlachen. :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:55:29 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95997670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:04 schreef popolon het volgende:
In de jaren negentig was dat die geacteerde toestanden. Biertje erbij en met m'n broer de rare Amerikanen uitlachen. :D
Een omgekeerde StefanP dus. :P
-
pi_96000262
Ik keek dat iedere avond met huisgenoten in onze studentenflat. En daarna doorzappen naar Seks voor de Buch B-)
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:17:27 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96001136
http://www.dutchinamerica(...)-new-york-city’;s-red-tape-jungle

Artikeltje geschreven door een vriendin van een vriendin. Kennen jullie deze site?
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:21:50 #198
187510 IrCute
Americunt
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:22:19 #199
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96001391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:21 schreef IrCute het volgende:
je link is stuk ;(
Verdulleme! Moment.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:22:43 #200