Stuur tzt je contactgegevens maar, ik rijd meestal toch via de polder(langs Almere dus) naarquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:24 schreef Snuffel88 het volgende:
Het lijkt me sowieso vet om te gaan =P. Ik hoop alleen dat er meerdere mensen rond de zelfde omgeving als mij komen.. en ik vraag me af wat de tijden zullen zijn.
Als we 1 uur beginnen zou ik gokken dat je rond een uur of 4/5 weer naar huis gaat. Tenzij het erg gezellig is. Dan zou het ook 7/8 uur kunnen worden als we ergens gaan eten.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:58 schreef Snuffel88 het volgende:
PMtje gestuurd, zou perfect zijn ^^. Enig idee hoelang het rijden is vanaf Almere en tot hoelaat de meeting duurt? Ik woon nog thuis dus.. info van te voren weten is wel zo handig om even aan te geven hier.
zullen we carpoolen? Ik wil ookquote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:01 schreef Chell het volgende:
Oeh ik dacht dat ik niet kon, maar ik kan wel!
*opschrijft*
Heb wel weer eens zin in een meet enzo
Ga mezelf de dag erna vervloeken (want de 13 en 14e is 't Walk the Line festival hier in DH en dus sjouw ik dan ook al met een camera rond, maar goed...boeiuh!)
Ik weet nog niet of ik mee kan, maar kan ik meerijden?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Kom uit Amsterdam, heb een auto voor de deur.
Moet even kijken of ik kan en weet het niet heel lang van te voren, maar als het gaat lukken kan je zeker mee rijden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik mee kan, maar kan ik meerijden?
* Puala meld als bewoonster van de Betuwequote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:20 schreef Omniej het volgende:
Ik zet 'm ook alvast in de agenda.
Kom uit het oosten des landsch overigens, dus mocht er iemand zijn die een plekje in de auto overheeft en die door Gelderland heen rijdt, houd ik me aanbevolen.(andersom gaat wat lastiger, aangezien ik geen eigen auto meer heb en er dus een zou moeten lenen)
Dan neem ik mijn sleutel mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:05 schreef Benelli het volgende:
Erg leuk idee, ben er 2 jaar terug ofzo al eens geweest... Maar weet iemand de huidige staat van het dorpje? Ik kan me namelijk herinneren dat een tijd geleden al door veel mensen werd gezegd dat alles potdicht zat, en dat er eigenlijk niets meer te beleven is...
Wat is een tijdje geleden?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:05 schreef Benelli het volgende:
Erg leuk idee, ben er 2 jaar terug ofzo al eens geweest... Maar weet iemand de huidige staat van het dorpje? Ik kan me namelijk herinneren dat een tijd geleden al door veel mensen werd gezegd dat alles potdicht zat, en dat er eigenlijk niets meer te beleven is...
Fixed.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:00 schreef Puala het volgende:
Users die wellicht komen:
- Puala (Auto, vanaf Tiel)
- Dark Angelus (Auto, vanaf Amsterdam) +kanovinnie.
- Kanovinnie
- Trainfreak (Auto, vanaf Gent)
- Toruk-Makto (Auto, vanaf Friesland)
- Snuffel88 (Almere)
- Netsplitter (Auto, vanaf Delft)
- Chell (Auto, vanaf ??)
- Xilantof (Auto, vanaf Den Haag)
- De_Taartjesfee (??)
- Omniej (OV, oosten des land)
- Chuckster (Schiphol)
Ga je niet mee?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fixed.
Wel een hoop animo! Dit moet ik nog zien te verbeteren als ik de volgende keer langs ga bij een FOTter
Als het goed is wel ja. Maar ik heb mezelf bij D_A in de auto geplaatst.quote:
Aaah oke, maar het ging er meer om wie er kwamen dan om hoe ze reisdenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als het goed is wel ja. Maar ik heb mezelf bij D_A in de auto geplaatst.
Vanaf Almere geen probleem, is nog plek over in de auto.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:17 schreef Chemiu het volgende:
Als ik niet hoef te werken wil ik ook wel mee!Zou dan graag met iemand meerijden vanaf Amsterdam of Almere.
Als - lees áls - ik mee ga dan heb ik een Nikkor 80-200 f/2.8 en een Tamron 17-50 f/2.8 bij..quote:Op zondag 27 maart 2011 14:20 schreef Toruk-Makto het volgende:
Zijn er nog mensen die hierheen gaan met een Nikon (D90) dSLR camera?
(wellicht het verkeerde topic maar lees eerst even verder)
Wil graag een paar andere lenzen uitproberen dan mijn 18-200 m.b.t.
portret/landschap/macro e.d.
Aangezien er bij mij in de buurt niet echt een geschikte shop zit vraag ik het hier in
dit topic aan de mensen die komen.
Internet verschaft veel info, maar ben meer iemand van praktijk/zelf zien.
Alvast bedankt... Daniel
Als ik mee ga was ik van plan mijn 50mm f/1.4 & 10-24mm f/3.5-4.5 mee te nemen, heb ook nog een 105mm macro liggen die ik evt mee zou kunnen nemen. (m'n Nikon fototas is misschien te klein voor 3 lenzen + D60quote:Op zondag 27 maart 2011 14:20 schreef Toruk-Makto het volgende:
Zijn er nog mensen die hierheen gaan met een Nikon (D90) dSLR camera?
(wellicht het verkeerde topic maar lees eerst even verder)
Wil graag een paar andere lenzen uitproberen dan mijn 18-200 m.b.t.
portret/landschap/macro e.d.
Aangezien er bij mij in de buurt niet echt een geschikte shop zit vraag ik het hier in
dit topic aan de mensen die komen.
Internet verschaft veel info, maar ben meer iemand van praktijk/zelf zien.
Alvast bedankt... Daniel
Oh dat zou heel erg fijn zijn!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:40 schreef Toruk-Makto het volgende:
[..]
Vanaf Almere geen probleem, is nog plek over in de auto.
Je mag met mij meerijdenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:48 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ik ben de buurvrouw van chell en zou graag met iemand meerijden
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:49 schreef Puala het volgende:
Lijst users die waarschijnlijk mee gaan:
- Puala (Auto, vanaf Tiel - 3 zitplaatsen)
- Dark Angelus (Auto, vanaf Amsterdam- ? zitplaatsen)
- Kanovinnie (rijd met Dark_angelus mee als die gaat)
- Trainfreak (Auto, vanaf Gent- ? zitplaatsen)
- Toruk-Makto (Auto, vanaf Franeker- 2/3 zitplaatsen)
- Snuffel88 (Almere- rijd met Toruk-Makto mee)
- Netsplitter (Auto, vanaf Delft- ? zitplaatsen)
- Chell (Auto, vanaf Den Haag- ? zitplaatsen)
- Xilantof (Auto, vanaf Den Haag- ? zitplaatsen)
- De_Taartjesfee (bij Chell in de auto vanaf Den Haag)
- Omniej (OV, oosten des land)
- Chuckster (Schiphol)
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:03 schreef Puala het volgende:
- Puala (Auto, vanaf Tiel - nog 2 zitplaatsen over)
- Trainfreak (Auto, vanaf Gent- ? zitplaatsen)
- Omniej (Rijd met Puala mee)
- Chuckster (Schiphol)
- Chemiu (Almere - rijdt met Toruk-Makto mee)
De afmeldingen moeten nog komen hequote:Op zondag 27 maart 2011 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
12 mensen? Dat zijn er 4 keer zoveel als de vorige keer
Dan ga je toch slap ouwehoeren? Is een meet ook geschikt voor!quote:Op maandag 28 maart 2011 22:35 schreef Mirjam het volgende:
ik denk dat ik dan pas, met zo'n gigantische groep urbexen lijkt me niks eerlijk gezegd
Dit dus!quote:Op maandag 28 maart 2011 22:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga je toch slap ouwehoeren? Is een meet ook geschikt voor!
Dat geeft idd problemen.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:35 schreef Mirjam het volgende:
ik denk dat ik dan pas, met zo'n gigantische groep urbexen lijkt me niks eerlijk gezegd
We kunnen ons toch opsplitsen?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:35 schreef Mirjam het volgende:
Nou ja, jij bent wel zo'n figuur die we aan het handje mee moeten nemen jaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
We kunnen ons toch opsplitsen?
Of moeten we elkaars handje blijven vast houden?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:29 schreef qless het volgende:
Let trouwens op, de politie is de laatste tijd in Doel nogal aanwezig, en ja, ze grijpen in als je een leegstaand huis binnen gaat....
Allee manneke, wa doe gij hier?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:29 schreef qless het volgende:
[..]
Dat geeft idd problemen.
Let trouwens op, de politie is de laatste tijd in Doel nogal aanwezig, en ja, ze grijpen in als je een leegstaand huis binnen gaat....
add add addquote:Op zondag 27 maart 2011 21:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
Hmmzz interessant. Heb alleen geen rijbweijs en auto enzo, dus meerijden gewenst (vanuit Schiedam)
Durft Mirjam wel met mij mee dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou ja, jij bent wel zo'n figuur die we aan het handje mee moeten nemen jaMisschien is Mirjam daar wel bang voor
Dat ze JOU in de gaten moet houden
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
We kunnen ons toch opsplitsen?
Of moeten we elkaars handje blijven vast houden?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou ja, jij bent wel zo'n figuur die we aan het handje mee moeten nemen jaMisschien is Mirjam daar wel bang voor
Dat ze JOU in de gaten moet houden
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Durft Mirjam wel met mij mee dan?
Tuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Durft Mirjam wel met mij mee dan?
Ik ben mod. Mag ik dan met Puala de bosjes in?quote:
Moet je met Puala regelenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben mod. Mag ik dan met Puala de bosjes in?
Mag ik deze voorbij laten gaan? Dus niet in mijn tuin. Eh. Forum.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet je met Puala regelenMaar doe het wel fotografisch verantwoord....maak er een verslag van
Dude, doe normaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben mod. Mag ik dan met Puala de bosjes in?
Bijgewerkt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:54 schreef Puala het volgende:
@ Mod's/FA's/whatever: Willen jullie de OP updaten?
- Puala (Auto, vanaf Tiel - nog 2 zitplaatsen over)
- Trainfreak (Auto, vanaf Gent- 4 zitplaatsen vrij)
- Omniej (Rijd met Puala mee)
- Chuckster (Schiphol)
- Chemiu (Almere - rijdt met Toruk-Makto mee)
- Isdatzo
- AceHighHugo + aanhang (Eigen vervoer)
- Mirjam
- ebeaydojraes (Schiedam, zoekt vervoer)
- Photonouk (Bij Chell in de auto vanaf Den Haag)
Hoezo bijna?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:00 schreef PdeHoog het volgende:
Het zou bijna gezellig wordenJammer dat ik niet kan
Nou, jij bent er bijquote:
quote:
quote:
Maar aan de andere kant.quote:
quote:
Neequote:
quote:
Ik zal het tzt voorstellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet je met Puala regelenMaar doe het wel fotografisch verantwoord....maak er een verslag van
Zie PIquote:
Oja jij hebt zo'n kutding, even vergeten. Daar wil ik niet eens achterop, durf ik niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:37 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, er komt niemand achterop (tenzij heel kort stukje en bij hoge uitzondering). Dat rijdt echt ongelofelijk kut. Zo'n dood stuk vlees achterop.. oprotten
.
Met de auto, dus.
Dat voel ik me dan ook gewoon hoor. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer bij Bart zatquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:38 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Oja jij hebt zo'n kutding, even vergeten. Daar wil ik niet eens achterop, durf ik niet.
Ja would be nice! Moet alsnog even kijken of ik kan enzo dan. En of ik me niet al te n00b ga voelen.
Haha, zelfs m'n moeder durfdequote:Op woensdag 30 maart 2011 19:38 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Oja jij hebt zo'n kutding, even vergeten. Daar wil ik niet eens achterop, durf ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet ook nog niet of ik überhaupt ga hoor.quote:Ja would be nice! Moet alsnog even kijken of ik kan enzo dan. En of ik me niet al te n00b ga voelen.Huilen dan.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Haha, zelfs m'n moeder durfde!
Voel jij je ook noob dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Weet ook nog niet of ik überhaupt ga hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Hahaha dat wist ik dan weer wel, dat scheelt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat voel ik me dan ook gewoon hoor. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer bij Bart zat![]()
Schaam me nu nog omdat ik niet wist hoe ik moest zoomen.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer bij Bart zat![]()
Schaam me nu nog omdat ik niet wist hoe ik moest zoomen.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Da's geen kwestie van voelen maar van zijn.
Tja, Doel is volgens mij zowat de enige locatie waar je met meerdere mensen kunt urbexen zonder dat het echt opvalt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:02 schreef Omniej het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik Doel ook niet eens het meest boeiende urbexonderwerp vind, maar gewoon 'ns een keer met wat meer mensen meeten lijkt me wel gezellig.
dan is er ook weinig verlaten aan ...quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:04 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Tja, Doel is volgens mij zowat de enige locatie waar je met meerdere mensen kunt urbexen zonder dat het echt opvalt.
Ik zie nog geen 20 man ergens een verlaten bedrijf binnengaan bijvoorbeeld..
tsja. hoop gewoon dat ik dan me Fuji X100 heb. Lijkt me uitstekende Urbex camquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:02 schreef Omniej het volgende:
Ik heb ook nog nooit geürbext. (wat een woord)
Moet eerlijk zeggen dat ik Doel ook niet eens het meest boeiende urbexonderwerp vind, maar gewoon 'ns een keer met wat meer mensen meeten lijkt me wel gezellig.
Als je dat zegt heb je je ook nog niet echt verdiept in de locatiequote:Op woensdag 30 maart 2011 20:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dan is er ook weinig verlaten aan ...
ik bedoel als je er met 20 man rondloopt is het niet echt verlaten. loop je er in je uppie dan meer ...quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je dat zegt heb je je ook nog niet echt verdiept in de locatie
Idem!quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik heb ook nog nooit geurbextMaar lijkt me wel teringvetjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Doel_-_Village_1.jpgquote:Op woensdag 30 maart 2011 23:53 schreef Doodkapje het volgende:
Lijkt me wel supervet en gezellig!!! ...maar is urbexen niet een beetje veel met >12 man?
Misschien wordt het er wel beter opquote:Op donderdag 31 maart 2011 07:40 schreef Omniej het volgende:
Oh noes, zitten we straks met allemaal gemuteerde FOT-ers.
Sick!!! Een glijbaan!quote:Op donderdag 31 maart 2011 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Doel_-_Village_1.jpg
Ziet er aardig groot uit?
veel slechter iig nietquote:Op donderdag 31 maart 2011 07:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien wordt het er wel beter op
Huur een fotovest en je bent pro.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:22 schreef Chuckster het volgende:
Denk ook niet dat het de meest spectaculaire Urbex plek is, maar ik ga met name mee om wat meer te leren over fotografie van wat mede-Fotters, so..
* Chuckster is nog een 'noob' met een Nikon D60
Oh, hier is dit topic.quote:
Maar om met een groepje te gaan urbexen worden andere locaties moeilijker denk ik..quote:Op maandag 25 april 2011 18:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
of we zoeken wat anders. belgie is vrij groot
Wie wordt het model?quote:Op maandag 25 april 2011 20:07 schreef freud het volgende:
An en ik zitten nog in dubio... Is het OK als we evt model meenemen?
Hopen dat het niet al te druk is met andere mensen deze dag.... als ik tijd heb wil ik zeker ook mee. Zijn er al meer mensen die al eens in Doel zijn geweest ?quote:Op maandag 25 april 2011 20:00 schreef Puala het volgende:
Nou, ik ga in ieder geval gewoon. Ik vind de straten die helemaal verlaten zijn ook al mooi en je kan altijd nog rondom de huizen fotograferen. Lijkt me dat ze daar niet moeilijk over doen.
je kunt proberen vrijstelling te vragen als fotograafquote:Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef Brandwacht het volgende:
Doel is erg leuk, ben er zelf ook in januari geweest. Al is het mooier om daar heen te gaan als het vroeg donker wordt aangezien je dan ook mooie foto's kan maken met lange sluitertijd van onder andere de kerncentrale.
Let wel op: vanaf februari
is het niet meer toegestaan om de huizen in Doel te betreden, zie onderstaand bericht wat op een ander forum staat, de politie schijnt er ook regelmatig op te controleren.
Ik hoor wel of jullie nog naar Doel toe willen, als ik die dag vrij ben denk ik dat ik wel mee ga, is voor mij toch in de buurt, ongeveer een uurtje rijden.
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 23:09 Onderwerp: Let op: huizen in Doel (Belgie) niet meer toegankelijk!!
Hierbij wil ik jullie waarschuwen als je van plan nog bent naar Doel in Belgie te gaan.
Je mag niet meer de huizen in die leeg staan, doe je het wel staat de politie binnen no-time voor de deur. De bewoners zijn het zat dat veel mensen de huizen vernielen, wel begrijpelijk....
Heb al paar fotografen gesproken die of met een waarschuwing vanaf kwamen of met een boete van ruim 80 euro.
Was zelf van plan er binnenkort heen te gaan, maar das nu helaas verleden tijd.
Kan je met D_A meequote:Op maandag 2 mei 2011 18:53 schreef Isdatzo het volgende:
Oh ik kom definitief niet. Of ik ga helemaal los in Amsterdam of ik heb een ongelofelijke kutdag.
Hmm, ik had het van vrienden die er geweest zijn, veel dichtgetimmerd in ieder geval dan.. Ik weet nog dat ik met Paula en P. in bijna elk huis/schuur kon.. Zal nu in ieder geval niet zo zijn..quote:Op maandag 2 mei 2011 18:50 schreef Mirjam het volgende:
mijn zusje is er vandaag geweest, die zei dat ze nog een aantal huizen probleemloos inkon, en dat het er ook wel een soort van druk was...
is ook meerdere huizen ingeweest
Verlaten straten met super veel kunst door het hele dorp heen. Een weiland met gedichten en een prachtig uitzicht op de Antwerpse haven.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:37 schreef Omniej het volgende:
Moet zeggen dat ik wel aan het twijfelen ben gebracht door de berichten dat er nauwelijks nog wat te beleven valt eerlijk gezegd (dat de boel veelal dichtgetimmerd zit e.d.)...
Als we er even vanuit gaan dat er dus geen gebouwen meer van binnen gefotografeerd kunnen worden: wat valt er dan nog wél in Doel te zien? Ik ben er nog nooit geweest, dus ik heb geen idee of de omgeving zelf ook een beetje aantrekkelijk is ofzo.
Nee hoor dat is geen probleemquote:Op zondag 8 mei 2011 16:21 schreef Omniej het volgende:
@k_man en Paula: okay, mooi.
Voor zover het er nu naar uitziet, ben ik er zondag dan ook gewoon bij. Tenminste, als het voor jou ook nog steeds geen probleem is @ Paula.
dat zijn onze verhuurdagprijzen (kamera-express.nl), maar vergeet die prijzen evenquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef trainfreak het volgende:
Verkoop je die lenzen of is die prijs om eens uit te proberen?
Ik ben op zoek naar een andere lens voor op mijn Canon (EOS 450D).
Oh shit, had net geld gepint om alles te kopen. Ik zou trouwens (als ik heenga, moet ik even met D_A kortsluiten) de 70-200 f/4 proberen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat zijn onze verhuurdagprijzen (kamera-express.nl), maar vergeet die prijzen even
Mocht je er toch geraken, zou je dan een 70-200 en/of 70-300 en 28/300 willen meebrengen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat zijn onze verhuurdagprijzen (kamera-express.nl), maar vergeet die prijzen even
diafragma waarde, hoe lager hoe beter in principe, maar ook hoe duurder.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:02 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Mocht je er toch geraken, zou je dan een 70-200 en/of 70-300 en 28/300 willen meebrengen?
Voor de f/x.x waarden zal ik me nog even moeten inlezen vrees ik...
Bedankt!quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
diafragma waarde, hoe lager hoe beter in principe, maar ook hoe duurder.
Dit is tenminste over het algemeen zo, met hetzelfde bereik (dus de 70-200 f/2.8 is beter dan de f/4) Vooral door de lichtsterkte.
Hangt er heel erg vanaf wat voor dieren, en ik heb geen idee hoe het op het circuit zit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:43 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik heb zelf een 18-55 (kit)lens, ik ben er best wel tevreden over.
Ze voldoet voor wat ik er mee doe (treinfotografie), maar ik zou graag wat willen uitbreiden naar dieren en eventueel auto's ook (misschien wel op het circuit, wie weet?).
Wat meer zoom zou voor mij wel van pas komen.
Ik ga me dan ook meer bezighouden met fotografie, want 99% van mijn foto's trekt ik op P (automatisch)
Ik kom dan wel (helaas) niet maar ik wil wel even zeggen dat ik het geweldig tof van je vindquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:19 schreef ebeaydojraes het volgende:
owja. ik neem al een zooi mee, dus kan niet alles meenemen.
70-200 zal hier iemand vast wel al meenemen, toch? 70-300 moet ik zelf ook nog steeds testen..
dus dan wordt het 16-35, 14, 50 en de 70-300? en de 100 macro ... ook maar eens mee schieten.
indien niemand de 70-200 dan zal ik daar ook eens naar kijken. laat ik me eigen set op de 135 en 10-17 na dan wel thuis.
Ik neem een 70-200 F4 mee, zonder IS. Als je belooft er niet mee weg te rennen kan je de mijne dus wel lenenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh shit, had net geld gepint om alles te kopen. Ik zou trouwens (als ik heenga, moet ik even met D_A kortsluiten) de 70-200 f/4 proberen.
passen denk ik niet op een A1?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
zou t bijna vergeten zijn. Maaruh, zoek nog steeds vervoer. en als er nog canon gebruikers zijn die iets leuks willen uitproberen .. dit weekend is vreemd genoeg geen canon weekend voor de verhuur, dus ik heb zo;n beetje alles vrij (onder voorbehoud natuurlijk: 50 1,2 en 16-35 neem ik sowieso mee, als er morgen geen huurders bij komen ..):
Objectieven voor Canon:
• Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - ¤ 15,00 excl. BTW
• Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS - 25,00 excl. BTW
• Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS II USM - ¤ 30,00 excl. BTW
• Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM - ¤ 30,00 excl. BTW
• Canon EF 70-200mm F/4.0 L iS USM - ¤ 22,50 excl. BTW
• Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 L iS USM ¤ 25,00 excl. BTW
• Canon EF 28-300mm F/3.5-5.6 L iS USM - ¤ 30,00 excl. BTW
• Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L iS USM - ¤ 30,00 excl. BTW
• Canon EF 300mm F/2.8 L USM iS - ¤ 35,00 excl. BTW
• Canon EF 400mm F/2.8 L USM iS - ¤ 45,00 excl. BTW
• Canon EF 500mm F/4.0 L USM iS - ¤ 45,00 excl. BTW
• Canon EF 14mm F/2.8 L II USM - ¤ 30,00 excl. BTW
• Canon EF 24mm F/1.4 L USM - ¤ 30,00 excl. BTW
• Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro - ¤ 17,50 excl. BTW
• Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM - ¤ 15,00 excl. BTW
• Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM - ¤ 25,00 excl. BTW
• Canon EF 15mm F/2.8 fish eye - ¤ 20,00 excl. BTW
Ik heb de sigma 10-20quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:02 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik neem een 70-200 F4 mee, zonder IS. Als je belooft er niet mee weg te rennen kan je de mijne dus wel lenen.
Als iemand een leuke groothoek (zoals bijv de 10-22) mee kan nemen zou dat wel tof zijn, altijd al eens mee willen spelen (en volgens mij leuk icm urbex). Dus als je vervoer kan vinden ebeaydojraes, zou ik die graag testen! Tof idee sowieso.
past wel, maar met mooie zwarte beeldcirkel. Canon EF-S past ook, maar dat moet je niet doen, anders ligt je spiegel eruit na 1 foto. en das een dure grapquote:
Juist. Maar Chemiu misschien niet?quote:
Ach, je weet niet wat je mistquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:49 schreef Xilantof het volgende:
Sorry Kano
@All: ik weet ff nog niet of ik mee kan (gaan). Ik sta ff op de "misschien" lijst dus
Ik mis in elk geval foto's die ook nog tijd vragen om bewerkt te worden enzoquote:
Over foto's die nog tijd nodig hebben gesproken... Daar liggen er nog wel wat van. Morgenmiddag maar eens aan beginnenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik mis in elk geval foto's die ook nog tijd vragen om bewerkt te worden enzo
Ik heb idd een 7D en alles wat op een 400D past zou daar dus ook op moeten passenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Juist. Maar Chemiu misschien niet?
Edit: Een 7D volgens mij. Moet passen![]()
Indien er geen probleem is dat mensen van buiten FOK! meegaan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:06 schreef Wiebeldak het volgende:
Hm. Hier zou ik ook erg graag bij willen zijn maar ik beschik niet over een auto. Als er iemand langs Rotterdam rijd en mij op zou kunnen pikken dan zou ik dat heel erg fijn vinden. Het ligt wel op de route zo'n beetje voor iedereen en ik woon aan een afslag van de snelweg
Ik ben nog aan het proberen om een lift te regelen, maar het wil niet echt vlottenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:55 schreef Omniej het volgende:
Weet jij nou al zeker of je gaat eigenlijk, Kano?
Omstreken van amsterdam.quote:
Zou ik geen problemen mee hebben hoor maar ik zie wel dat er een probleem bij mij is. De A20 waar ik dus naast woon is het gehele weekend in beide richtingen afgesloten bij het Kleinpolderplein. Het is nu ook 1 grote chaos in de stad, echt alles staat vast.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:28 schreef Toruk-Makto het volgende:
[..]
Indien er geen probleem is dat mensen van buiten FOK! meegaan?
Een collega van me wil wel mee, komt uit Rozenburg, zal er geen bezwaar tegen hebben 1 of 2 personen mee te nemen.
Ik zou je er ook nog wel bij kunnen proppen, maar zit al met 4 pers. in de auto, word dan wel erg krap allemaal achterin.
Klinkt leuk. Alleen ik heb echt geen zin om naar Hoogvliet te gaan eerst met de fiets en metro. Dat kost mij alweer 40 minuten en ik haat het openbaar vervoer echt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:01 schreef Merlijn het volgende:
Nou vooruit, ik lurk alweer te lang in dit topic in plaats van gewoon meegaan. als er nog een fotonoob welkom is
wil ik Wiebel en eba....ebu...ebeaydojraes wel meenemen vanuit Hoogvliet.
PM even voor foonnummer
Crap, niet echt om de hoek ofzo....quote:
Ik was je wel op komen halen, maar als ik zo dat eerste gedeelte lees, gaat dat een uitdaging worden om uberhaupt in de buurt te komen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:24 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Zou ik geen problemen mee hebben hoor maar ik zie wel dat er een probleem bij mij is. De A20 waar ik dus naast woon is het gehele weekend in beide richtingen afgesloten bij het Kleinpolderplein. Het is nu ook 1 grote chaos in de stad, echt alles staat vast.
[..]
Klinkt leuk. Alleen ik heb echt geen zin om naar Hoogvliet te gaan eerst met de fiets en metro. Dat kost mij alweer 40 minuten en ik haat het openbaar vervoer echt.
Ghehequote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:28 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Crap, niet echt om de hoek ofzo....
[..]
Ik was je wel op komen halen, maar als ik zo dat eerste gedeelte lees, gaat dat een uitdaging worden om uberhaupt in de buurt te komen.
Dan spring je bij mij achterop de fietsquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het proberen om een lift te regelen, maar het wil niet echt vlotten
Als dat morgen net zo is als vandaag dan heeft het echt geen zin om mij op te halen. Wel tof van je trouwens.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:28 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Crap, niet echt om de hoek ofzo....
[..]
Ik was je wel op komen halen, maar als ik zo dat eerste gedeelte lees, gaat dat een uitdaging worden om uberhaupt in de buurt te komen.
Kan ik net zo goed zelf komen op mijn racefietsquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:30 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dan spring je bij mij achterop de fiets![]()
[..]
Als dat morgen net zo is als vandaag dan heeft het echt geen zin om mij op te halen. Wel tof van je trouwens.
Serieus alles staat vast in de gehele stad. Het lijkt wel spitsuur maar dan nog erger en dat op een zaterdag. Waarom moeten ze nu weer precies DIT weekend die weg afsluiten, echt niet normaal.
Laat het dan maar schieten. Dit komt gewoon erg kut uit. Want ik denk echt dat je +2 uur onderweg bent naar mij zoals het er nu uit ziet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:39 schreef Merlijn het volgende:
Overigens woon ik pal naast een metrostation hoor, maar ja, als je -net als ik overigens- een aversie tegen die krengen hebt dan heeft het geen zin.
Ik kan dan beter nu maar meteen nee zeggen omdat ik anders vanavond weer zit met de vraag of ik het laat kan maken of niet. Als dat zo is en ik moet er morgen weer vroeg uit dan ben ik zo brak als een......ja, brak iemand.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:59 schreef Merlijn het volgende:
Ach, wellicht is het morgen beter. [/sindswanneerbenikoptimist....]
Ook niet als je naar bijvoorbeeld een station reist waar iemand langsrijdt? Ik woon bijvoorbeeld ook niet echt op iemands route, maar ik heb dus met Paula afgesproken op een station dat op háár route ligt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het proberen om een lift te regelen, maar het wil niet echt vlotten
Ik heb al contact gehad met Ebeaydojraes, die zou ik oppikken.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:01 schreef Merlijn het volgende:
Nou vooruit, ik lurk alweer te lang in dit topic in plaats van gewoon meegaan. als er nog een fotonoob welkom is
wil ik Wiebel en eba....ebu...ebeaydojraes wel meenemen vanuit Hoogvliet.
PM even voor foonnummer
Supertof! Hoe laat en waar in Amsterdam zou je dan zijn?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:39 schreef Toruk-Makto het volgende:
[..]
Ik heb al contact gehad met Ebeaydojraes, die zou ik oppikken.
Maar als die nou met jou meekan/wil?
Kan ik Kanovinnie meenemen vanuit Amsterdam, moet daar nog iemand oppikken.
Zit nu nog niets in, maar ik wacht het af! Tof!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:10 schreef Toruk-Makto het volgende:
@ Merlijn, hij wil wel met jou meerijden, zal straks wel contact zoeken met je.
@ Kanovinnie, zie inbox.
Kijk aan. Alles toch Bon....quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:10 schreef Toruk-Makto het volgende:
@ Merlijn, hij wil wel met jou meerijden, zal straks wel contact zoeken met je.
@ Kanovinnie, zie inbox.
Geluktquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ook niet als je naar bijvoorbeeld een station reist waar iemand langsrijdt? Ik woon bijvoorbeeld ook niet echt op iemands route, maar ik heb dus met Paula afgesproken op een station dat op háár route ligt.
Moet voor jou toch ook wel lukken? Kan me niet voorstellen dat er niemand uit de randstad komt.
Zo'n klootzak in een lichtblauw t-shirt zeker?quote:Op maandag 16 mei 2011 00:50 schreef Snuffel88 het volgende:
Ik heb ook wel een paar foto´s van mensen die pech hebben net voor me camera te staan of te hebben gelopen =P.
Vanaf de dijk toevallig?quote:Op maandag 16 mei 2011 00:15 schreef Omniej het volgende:
Oh ja, ik heb ook nog een semi-groepsfoto, sneaky van bovenaf. Is m'n enige foto waar de meesten (6 personen) van de groep op staan, maar is een kutfoto geworden helaas.
Jup, 250.000 op teller. Best jong dus nog.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stond er serieus een verlaten Mercedes nog daar?
Kut, zo een heb ik ook.quote:Op maandag 16 mei 2011 04:40 schreef problematiQue het volgende:
De foto van de graffiti is een positieve uitschieter.
Viel me al op dat ik je gisteren niet meer zag hier, had al zo'n vermoeden dat je vrij snel je bed in was gedoken.quote:Op maandag 16 mei 2011 10:10 schreef Puala het volgende:
Zo, na een avondje + nacht uitrusten. Was gesloopt na een x aantal nachten weinig slaap + een meet. Ben ik weer in het land van de levenden![]()
Ik heb nog niets op mijn pc staan, dus vanavond komt mijn serieZal ook kijken of ik nog een paar oudjes van de vorige keer kan vinden van zelfde locaties/herkenbare dingen. Dan zien jullie het verschil waar ik het over heb gehad
Nee, ik zei toch sneaky.quote:
Die wil ik ook opzoeken als ik dit jaar naar Doel ga, echt gaaf.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Jup, 250.000 op teller. Best jong dus nog.
Ach,... dat zien we over 9 maanden welquote:
Gast?!quote:Op maandag 16 mei 2011 13:20 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ach,... dat zien we over 9 maanden wel
Whehehe,... ik had gedroomd over een verlaten loods oid tijdens jullie meet. Raveparty op het eind etc. De rest staat me niet zo goed meer bijquote:
Ik dacht hetzelfde ja. Toch wel grappig om te zien hoe iedereen ergens anders op focust... In de foto's van Merlijn hierboven zie ik details die me zelf niet zo zijn opgevallen, de schroefjes bijvoorbeeld, of de Royal London.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:11 schreef Toruk-Makto het volgende:
zie dat ik nu ook weer het e.e.a. gemist heb.....
Was volgens mij dat ene grote villa met die grote serre (" Dat ene huis....quote:Op maandag 16 mei 2011 14:39 schreef Omniej het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik zelfs dat gat in de muur compleet gemist.
Nee toch? Die trap had vloerbedekking (waarvan een deel zilver gespoten was).quote:Op maandag 16 mei 2011 14:42 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Was volgens mij dat ene grote villa met die grote serre (" Dat ene huis....") , bovenste verdieping
Dat was wel het huis met die XXL serre en idiote indeling met/zonder marmeren vloer op de 1e verdiepingquote:Op maandag 16 mei 2011 15:32 schreef Merlijn het volgende:
Hmmm, dan ben ik abuis. Het was het ene huis waar Puala niet onderaan de trap op de foto wilde.
Denk jij dat er een kraker blijft zitten als er 8 man door een huis lopen die geluiden maken alsof er een pistool op scherp wordt gezet?quote:
Hmmm,... mja... en die condensatoren van de flitsers die vollopen zijn ook intimiderend natuurlijk. Ik weet niet... toen ik laatst in België was en zo'n schmützig matrasje in de hoek zag liggen, werd ik toch wat alerterquote:Op maandag 16 mei 2011 16:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk jij dat er een kraker blijft zitten als er 8 man door een huis lopen die geluiden maken alsof er een pistool op scherp wordt gezet?
Anyway, ik zie dat Merlijn een aantal foto's heeft die ik zelf heel erg tof vind. Vooral omdat ik precies dezelfde heb
Ik moet zeggen dat ik dat maar een paar keer heb gehad, vooral als ik alleen op een zolder oid stond. Over het algemeen stonden we vaak met 2 man of meer in een kamer.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hmmm,... mja... en die condensatoren van de flitsers die vollopen zijn ook intimiderend natuurlijk. Ik weet niet... toen ik laatst in België was en zo'n schmützig matrasje in de hoek zag liggen, werd ik toch wat alerterJe weet nooit wat voor gedrocht er uit de duisternis zou kunnen verschijnen!
Ik heb echt niet op zitten letten ofzo, ik kan die foto echt niet plaatsenquote:Op maandag 16 mei 2011 15:32 schreef Merlijn het volgende:
Hmmm, dan ben ik abuis. Het was het ene huis waar Puala niet onderaan de trap op de foto wilde.
Wat vond je van die 10-20, Chemiu? Die zal zeker wel van pas zijn gekomen gisteren.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:49 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik heb echt niet op zitten letten ofzo, ik kan die foto echt niet plaatsen...
Waarom zou een kraker boos worden als je in Doel een (op het oog leegstaand) huis binnen gaat? Zou toch denken dat ze daar ondertussen wel aan gewend zijn daar.
Whehe.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:22 schreef kanovinnie het volgende:
Anyway, ik zie dat Merlijn een aantal foto's heeft die ik zelf heel erg tof vind. Vooral omdat ik precies dezelfde heb
Ik zit hier weer eens te kutten met photoshop. Zoek je een tutorial op over de clonetool, zegt photoshop hier: Haha, ik doe het lekker niet voor jou.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat vond je van die 10-20, Chemiu? Die zal zeker wel van pas zijn gekomen gisteren.
[..]
Whehe.Ik denk dat er wel meer zijn met dezelfde foto's inderdaad, dat is het nadeel van Doel natuurlijk... Zag bij Toruk-Makto in elk geval één foto die vrijwel exact hetzelfde is als de mijne, ben echt benieuwd naar de resultaten van de rest.
Zelfs met een videotutorial kom ik er niet uitquote:Op maandag 16 mei 2011 17:12 schreef Omniej het volgende:
Alt+klik op het stuk dat je wilt klonen, en daarna gewoon brushen?
Geweldig ding, ik wil ook een groothoekquote:Op maandag 16 mei 2011 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat vond je van die 10-20, Chemiu? Die zal zeker wel van pas zijn gekomen gisteren.
[..]
Whehe.Ik denk dat er wel meer zijn met dezelfde foto's inderdaad, dat is het nadeel van Doel natuurlijk... Zag bij Toruk-Makto in elk geval één foto die vrijwel exact hetzelfde is als de mijne, ben echt benieuwd naar de resultaten van de rest.
Kan je hem even via email oid naar me toe sturen? Wil ik eerst even kijken hoe ik er op sta voordat ik ja of nee zegquote:Op maandag 16 mei 2011 17:52 schreef Snuffel88 het volgende:
Chemiu en vin vinden jullie het erg op de foto te zijn gekomen of willen jullie die foto niet zien? Is wel vet gelukt.. door het glas heen enzow.
Dit ja. Iets waar mijn hoofd een groot deel van het beeld vult wil ik toch echt eerst even keurenquote:Op maandag 16 mei 2011 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je hem even via email oid naar me toe sturen? Wil ik eerst even kijken hoe ik er op sta voordat ik ja of nee zeg
Oh, nice inderdaad.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
en even los van t hele urbex gebeuren vind ik dit toch wel een lekkere plaat:
[ afbeelding ]
Bedankt!quote:Op maandag 16 mei 2011 19:28 schreef Omniej het volgende:
Geniaal, door die 70-200 heb jij echt een totaaaal ander soort foto's dan ik bijvoorbeeld.
Vind de laatste erg sterk, met die beren door het open raam.
De "Missing: firepace" op je Flickr vind ik ook wel tof. Heb die plek zelf ook gemist denk ik...
Okay.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:15 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Dit ja. Iets waar mijn hoofd een groot deel van het beeld vult wil ik toch echt eerst even keuren.
@kano: geef je email eens, ik heb nog een foto van jou die ik tof vind maar dan moet jij wel even toestemming geven om hem online te zetten
*eigen foto's doorbladert* Hmm ik geloof dat ik nog een beetje moet oefenen met urbex en interessante composities. Die hier staan zijn allemaal een stuk interessanter dan de mijne.
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ok, wie heeft dat doosje voor de ring er niet op![]()
Ik heb 'm er niet op. Heb heel dat doosje niet eens gezien.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Ikquote:Op maandag 16 mei 2011 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Over die duiven trouwens, ik had nog een ander huis gevonden waar volgens mij een duivenhok achter stond. Had ik misschien even eerder moeten zeggen.
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:21 schreef Chemiu het volgende:
Ik. Maar dat is omdat ik het niet gezien heb
.
quote:[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |